YLIPAINOISTEN laihdutusryhmä VOL 5

8vko
Tänään käyty uimassa kilometri sekä lenkillä 6km. Kävin myös ostamassa 8kg:n kahvakuulan! Sitä pitäisi nyt opetella käyttämään oikein. Onko kellään vinkkejä mitä kannattaisi treenata? En ole ennen koskaan kokeillutkaan. Käsivoimat toivottavasti parantuisivat ainakin.

Ruokapuoli ok. Kävin lukaisemassa semmosesta dietistä kuin 5:2. Kellään siitä kokemusta? Voisi kyllä kokeilla sitäkin, hyvinkin jaksaa olla sen kaksi päivää viikosta pienillä kaloreilla kun tietää että kuitenkin saa syödä niinä välipäivinä masun täyteen. Ai että nyt on muuten maukkaita miniluumutomaatteja kaupoissa, namskis! Tosi hyvää salaattia tulee kun laittaa keitettyjä kananmunia sekä savustettua lohta suuhen salaattikeon viereen.

Laittakaahan muutkin kuulumisia, täällä taistellaan vielä alkumetreillä.
 
Illat mullakin vaikeita :( porkkanoita, mandariinia, omenaa, pähkinöitä...jotain mitä voi napsia kun katselee telkkua. Oon nyt pari päivää laittanut ruokia tonne kiloklubiin ja mun päivän kalorit ollu vajaassa 1000 kcal/pvä...liikaa vai liian vähän? Olo ihan ok ja vedellä koitan saada aina suurimman nälän pois, sitä menee 2-3 litraa päivässä. Mulla tosiaan opiskelut kesken ja näköjään koulussa tekee tiukkaa, kun kaverit hakee iltapäivän viimeisillä tunneilla kauheet kasat suklaata ja irtokarkkeja...tänään söin 3 mandariinia vimpoilla tunneilla...päänsärky vielä kiusaa, liekö vieroitusoireita sokerista tai jotain :)
 
Illat mullakin vaikeita :( porkkanoita, mandariinia, omenaa, pähkinöitä...jotain mitä voi napsia kun katselee telkkua. Oon nyt pari päivää laittanut ruokia tonne kiloklubiin ja mun päivän kalorit ollu vajaassa 1000 kcal/pvä...liikaa vai liian vähän? Olo ihan ok ja vedellä koitan saada aina suurimman nälän pois, sitä menee 2-3 litraa päivässä. Mulla tosiaan opiskelut kesken ja näköjään koulussa tekee tiukkaa, kun kaverit hakee iltapäivän viimeisillä tunneilla kauheet kasat suklaata ja irtokarkkeja...tänään söin 3 mandariinia vimpoilla tunneilla...päänsärky vielä kiusaa, liekö vieroitusoireita sokerista tai jotain :)
Aika vähän kyl kaloreita. Mut jos et aio olla dietin kanssa naimisissa loppu elämää niin kait se hetken noin menee.
 
Mä kans nyt lähen mukaan. Painoa oli tänä aamuna 91,4kg. Ja pituutta 160. Eli ihan liikaa. Se on vaan niin turkasen vaikeeta. Annoskoot on isoja ja kokoajan tekee mieli syödä. Nyt alkuun tavote -5kg ja siitä sit seuraava. Aivan mahtavaa ois joskus päästä 70 hujakoille, mut katotaan nyt pienillä tavotteilla ensin... :) mistä himskaista se himo makeaan ja syömiseen ylipäänsä kokoajan tulee.
 
Päivää!
Mulla oli monta juttua, mihin piti kommentoida ja nyt ku oikein läppärin avasin (normaalistihan suhaan puhelimen netissä) en muista yhtään, MITÄ mun piti kommentoida. Harva pää siis... Laitetaan kalorivajeen piikkiin :D

Tärkein kumminkin ekaksi eli miltsu:LOL: ei tod. raskaana. Jelly on jo vanha nainen (hunningolla??? yli 20 vuotta saman miehen lakanoissa ainakin...), haikarat pelkää mua!

Rva ilkeä harmaa sulla on just oikee metodi noiden syömisten kans, usein ja vähän kerrallaan. Maha tottuu kyllä pienempäänkin annoskokoon.

8vko googleen kun laitat "kahvakuula treeniohje" niin sieltä tuli joku alottelijoiden ohjeistus oikein kuvien kanssa. Olisko siitä iloa? Tai apua?

mööh Tervetuloa porukkaan! Laittelen sutkin tuonne etusivulle listaan.

Oli jotain muutakin... niin kävin illalla tutkimassa sitä ketoosiasiaa, ehkä se on sit sitä, mene ja tiedä. Mulla on ens viikolla ohjelmassa ruoansulatuskanavan tyhjennys. Liittyy näihin sairasteluihin, taas tähystellään. Vähän jo alkaa mietityttää, että mitähän sieltä löytyy... Vuotavaa suolistohaavaa epäilee oma lääkäri. Toivottavasti se on se (ymmärtääkseni melko hoidettavissa kuitenkin) eikä mitään pahempaa.

Eli tää viikko pelataan noiden easy diet-korvikkeiden (en muuten suosittele kellekään, en ainakaan, ellei makuaisti oo kuollut) kans ja ens viikkokin on säätöä, tosin ihan normiruokaa, mutta valikoiden, PAAAAAALJON (niin paljon, että miten mä ikinä saan ne alas?)vettä, sit loppu viikosta vähemmän syömisiä ja sitä tyhjennyslitkua... Hohhoijaa kumminkin!

Kivasti ootte jaksaneet liikkua. Mäkin oon käynyt lenkillä joka päivä. On vaan ärsyttävää tuolla kuralöllössä tarpoa (asun siis periferiassa, mistä on lähimmälle asfaltoidulle tielle useampi kilometri), mutta en annaperiksi, en niin kauan, kun henki kulkee.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: miltsu76
Sehän mun piti vielä sanoo, että ihan huippua, kun kirjottelette. Ettei tarvii yksin täällä haahuilla. Toivottavasti asiaa riittää vielä ekan viikon jälkeenkin... Ja tarviiko sen aina nyt olla niin asiaakaan, kunhan tunnelma pysyy korkealla :D KIITOS! :flower:
 
Onko vinkkejä hyvään jumppaan netissä?

Ajattelin että nyt olis semmoinen kolo että ehtis vaikka jotain jumppaa kokeilla,mulla kun ei tuo koordinaatiokyky oo mikään hyvä ja etenkin kun pitäis tehdä sekä käsillä että jaloilla jotain niin sekaisin menee.Harjottelullahan sekin voisi vähän korjaantua:)
 
Iltaa, ladyt!

Mä en valitettavasti voi noihin viikkonpunnituksiin osallistua, koska en punnitse itseäni joka viikko. Ajattelin seuraavaksi hypätä vaa-alle 1.2.2014, jos vaan maltan olla punnammatta itseäni siihen saakka :)

Idea lähti siitä, että olisi kiva nähdä ISO pudotus, kuin jokin "hikinen parisataagrammaa". Ja jos (ja kun) diettaan kuukauden putkeen tiukalla sykkeellä, niin aivan varmasti tulee nähtyä vaa-assa kivat lukemat. En tiedä tarkasti, että paljonko tässä 31 päivässä ehtii paino laskemaan, mutta kun lähtö oli 82 kg, niin 100% varmuudella helmikuinen painoni alkaa numerolla 7. Ja on jopa mahdollisuudet siihen, että vaakaan piirtyy niinkin kiva lukema, kuin 78 kg, joka on ensimmäinen välietappini. Tuolloin mulla olisi enää (tai siis vielä, mutta toisaalta vain enää) 10 kg normaalipainoon.

Olen ollut supertiukalla dietillä ja huomaan ihan selkeästi, että vatsa on kutistunut. Joskaan ei se mitään suuria kilomääriä tarkoita, vaan mulla nyt vaan sattuu se turvotus ja nesteet aina lähtemään tuosta mahasta ensimmäisenä. Joskin se on kyllä pelkästään positiivista. Mua itseäni nimittäin vartalossani nimenomaan eniten häiritsee tuo maha. Ja kyllä sen on muutkin huomanneet...pari kertaa olen saanut onnentoivotuksia raskaudesta. Tosin en mä kyllä ole raskaana tuolloin ollut :kieh::LOL::LOL:

Onnittelut teille jo kivoista tuloksista. Siitä se lähtee. Nyt vaan pidetään liput korkealla, jotta saadaan korkeat vaaka-lukemat laskun :)
 
8vko
Moi vaan! Täällä reidet ja allit huutaa hoosiannaa....takana ekat kahvakuula jumppaukset. Kiitos Jelly, nyt guukkeloin monta treeniä ja innostuin kokeilemaan niitä. Yllättävän raskasta tuommosen mokoman mötikän heiluttelu ja vispaus. Useesti viikossa niin uskon tulosta tulevan. Tänään ei muuta aktiviteettiä kuin tuo kahvakuulailu ja venyttelyt, vähän niinkuin välipäivä.

Luin tuosta 5:2 pätkäpaastosta ja kokeilen nyt sitäkin. Raportoin sitten miten homma edistyy vai onko vaan joku muotihitti hömpötys.

Nyt vielä smoothie iltapalaksi ja muksua nukuttamaan. Huomiseen!
 
Moro kamut! Ok JellyJolly:p. Itsellä taisi olla ovisturvotusta maanantaina sillä uskaltauduin puntarille tänään ja oli laskenut jo 85kg :). En oo päässy ku maanantaina salille, enkä oikein uskalla treenata kun mun pieni köhä painanu päälle jo neljättä viikkoa ja vähän semmonen puolikuntonen olo..mutta nyt menossa lääkäriin jos sais jotain troppia tai sit vaan podetaan:p
 
Ei pitäs käydä joka päivä vaa`alla, mulla paino aina tippuu rykäyksissä, joku tässä kropassa haluaa pitää aina läskit itsellään, kunnes tipahtaa kilo jos toinenkin yön aikana. Mutta tähän menee monta päivää ja masentaa ku ei mitää tapahdu. Nyt käyn puntarilla vasta maanantaina. Ainakin itse tiedän, että olen liikkunut ja syönyt oikein.
 
Joo, se on tuo joka päivä (saati useamman kerran päivässä) vaakalla käyminen sellasta touhua, että siitä saa vaan pahan mielen, tai hämmennystä mieleensä nyt ainakin. Siks koitankin punnata vaan maanantaisin. Tuo chefin metodi vois olla vielä palkitsevampi, mutta en mä malta ihan noin pitkään olla epätietosuudessa kumminkaan, mutta niin kai se menee tässäkin niin ku monessa muussakin jutussa, että jokainen tavallaan.

8vko, oot selvästi tosissas tässä hommassa! Ymmärsinkö oikein, että teillä on reissu tulossa (8 viikon päästäkö?) ja siihen haluat laihtua? Ethän kumminkaan jätä hommaa sikseen sen jälkeen? Pysy mukana porukassa, se on kivempaa yhdessä :D

Tänään en jaksanut lähtee edes lenkille. Mutta mä siivosin, se käy hyötyliikunnasta kyllä.

Tsemppiä kaikille!
 
8vko
Iltapäivää tupaan! Taas jorisen omiani eli tämänpäivän tsekkaus lista: vakio lenkki (6km) käyty reippaasti kävelemässä, hieman yritin pätkiä hölkätäkin mutta oli niiiin liukasta ettei uskaltanut. Eikä kyllä vielä tällä kunnolla pystyisikään pitkiä matkoja hölkkäämään kun jo puuskututtaa. Illalla ehkä vielä venyttelyt ja se kuulakin oisi, mut käde ja reidet on kipeet vielä eilisestä riuhtomisesta.

Arjen pieniä iloja on kun tuon lenkin jälkeen nappasin saunan päälle ja hemmottelin itteeni uusilla suihkugeelillä, kuorinnalla, sekä ihanan tuoksuisella rasvalla. Jotenkin se on mulle hemmottelua kun yleensä en itseeni paljon satsaa...lapset ja perhe aina ennen itseä. Mutta nyt uuden vuoden lupaus on että omasta itsestä pidettävä hyvää huolta!

Jelly, kyllä reissuun aurinkoon hiihtolomalla kun vapaat sattuu kaikille yhtäaikaa. Sinne oisi tarkotus saada paino alle kasin, ja ei se siihen suinkaan lopu. Paino siellä nousee (all inclusive) joten tulee syötyä kuin pikku possu. Mutta yritän myös liikkua paljon. Nyt on motivaatiota itsellä joten hyvillä mielin jatkan tätä hommaa siihen asti kuin pintari oisi siinä 68 hujakoilla.

Missäs kaikki muut olette, huhuu?
 
Minun vinkkelistä kuulostaa aika hurjalta tuo 8vko:n liikunnan määrä, toki muidenkin kun en itse kovin paljoa liiku. Kiitos tosin Jelly linkistä, kävin siellä katselemassa ja kokeilinkin vähän :) Tänään tuli kävelyä (ihan reippaaseen tahtiin, niin että hiki lensi) varmaan pari-2½km, olosuhteiden pakosta.Mutta hyvä niin,saa edes vähän itseään liikkeelle.

Eilen söin pannukakkua pienen palan kun piti lapsille tehdä mut muuten olen onnistunu pysymään herkuista erossa.Jopa kaupassa onnistuu vain kävellä karkki- ja sipsihyllyjen ohi :)Jee minä!
 
Tänään en käyny lenkillä, pitää välillä pitää välipäiviäkin. Olen ottanut sen kyllä syömisessäni huomioon. Huomenna ajattelin mennä todella pitkän kävelyn, tuun sitten kertomaan paljonko SportTracker sanoo lenkin pituudeksi. Ärsyttää vaan kävellä vaunujen kanssa, kun ei voi käsiä heilutella, mutta kait siinä polttaa enemmän kaloreita, kun työntää vaunuja ja lasta.
 
*jos osaisin laittaa jonkun tanssivan hymiön, niin laittaisin sen nyt tähän*

Mulla on jalassa housut...niin kuin tosin varmaan teillä kaikilla muillakin :D Mutta nämä ei olekkaan mitkään ihan tavalliset housut, vaan mun "moitivaatiohousuni", jotka ostin lokakuussa. Ja nyt ne on jalassa. Ja vetoketju on kiinni :)

Viimeksi, kun näitä sovittelin, ne eivät menneet kiinni. Painoa mulla oli tuolloin 81,9kg. Joten vaikka vaa-alla en ole käynyt, niin tiedän varmaksi painavani alle tuon :D

JES!!!!!

Mutta ei turhaan viitsi ihan hirmuisesti hihkua. Nämä nimittäin on vasta motivaatiohousut nro 1. ja kokolapussa lukee niinkin iso lukema, kuin 42. Ostin nämä samat housut myös koossa 40 ja 38, joten en aio tyytyä näihin housuihin, vaan katse siirtyy tiukasti noihin kokoa pienempiin. Ja sen jälkeen taas kokoa pienempiin. Sitten olen tyytyväinen :)

Liikunnasta olitte höpötelleet...äh...se ei vaan ole mun juttuni. Salilla kävisin mielelläni, mutta nyt on elämässä eräs toinen projekti, joka vie kaiken liikenevän vapaa-ajan. Selkäkin on taas huonompaan päin (käyn fysioterapiassa säännöllisesti), joten ei senkään vuoksi edes innostaisi. Kevättä kohti kyllä aion jotain liikuntaa ottaa, vaikka sitten vaan muutan nuo koirien ulkoiluttamiset (ovat vapaana pellolla) enempi remmilenkkipainotteisiksi, jotta tulee itsekin liikuttua. Pitääpä muistaa hankkia sykemittariin uudet patterit :)
 
  • Tykkää
Reactions: Rva Ilkeä Harmaa

Yhteistyössä