YLIPAINOISTEN laihdutusryhmä 24.8.-24.9.2013!

  • Viestiketjun aloittaja "Tattari"
  • Ensimmäinen viesti
NeLif, sä olet koko ajan ollut porukassa, etkä takuulla putoa porukasta vaikka joku stoppi välillä tulisikin. Muistat vaan ilmoittautua tämän viikon jälkeen alkavalle kakkosjaksolle sitten uudestaan niin kuin me kaikki muutkin teemme. Olisiko sulle hyötyä noista ateriankorvike-dieeteistä? Se on sellaista orjallisempaa touhua, joten voisin kuvitella että sopii ihmiselle, jonka motivaatio heittelee. Esim. joku EasyDiet? En ole itse koskaan kokeillut, mutta ystäväni pudotti jollain tuollaisella -15kg (takaisin tuli kuurin jälkeen muutama kilo).

Mä tilasin paastopaketin. Olen paastonnut pari kertaa aiemminkin ja ajattelin, että paasto voisi palauttaa mun huippuvireen. Paaston jälkeen paino aina nousee vähän, mutta se ei olekaan pointti vaan se, että puhdistumisen jälkeen tuntuu mielekkäämmältä karsia ruokavaliosta kaikki epäsopiva.
Kiitos Tattari taas tsempistä... :heart:

Mä oon pari kertaa elämäni aikana ostanut noita ateriankorvikkeita, jaksanut niitä pari päivää ja sit taas lopahtanut. Tällä hetkellä tuntuu että mä oon kyllä niin toivoton tapaus... :ashamed:

Painoa en nyt merkkaa ennen jakson loppua sillä ( seliseli ) maha ei toimi ollenkaan ja jostain syystä muutenkin turvottaa niin että lukema huitelee ihan maksimaalisissa korkeuksissa. Ensi jaksolle mun täytyy tehdä selkeä suunnitelma minkä mukaan toimia... ei tästä muuten tule mitään. Jotenkin tuntuu että turhaan roikun tässäkin ryhmässä mukana MUTTA... jos mä nyt tästäkin häippäsen niin sitten se vasta luuseriolo onkin. Jotenkin sellanen että sit luovuttaisi sen viimeisenkin toivonrippeen...

Hienoja saavutuksia teillä kaikilla ja ihanan aktiivisesti jaksatte täällä kirjoitella. Yritän itsekin päästä säännöllisesti jatkossa tänne kirjoittelemaan - josko sekin hieman potkisi eteenpäin...
 
Voi Luoja! Multa loppuu työt :'( Tää oli kyllä semmonen pommi jota viimeseks odotin! Mä en tajua, mitä mä nyt teen. Tai siis etin töitä tietysti, mutta kyllä mun elämältä putos just pohja pois :(
Voi ei... :|

Ihan taatusti on tosi huonot fiilikset tällä hetkellä ja aivan oikeutetusti... mutta uskopa huviksesi että jo parin päivän päästä alkaa helpottamaan ja huomaat että sulla on roppakaupalla uusia mahdollisuuksia avautunut eteesi. Tsemppiä sinne - lähde vaikka hakkaamaan nyrkkeilysäkkiä tai juoksemaan kunnon hikilenkki niin saat pahimmat negativiiset vibat poies... :hug:
 
Voi Luoja! Multa loppuu työt :'( Tää oli kyllä semmonen pommi jota viimeseks odotin! Mä en tajua, mitä mä nyt teen. Tai siis etin töitä tietysti, mutta kyllä mun elämältä putos just pohja pois :(
Voi ei, Jelly. Oon tosi pahoillani!

Mutta oon varma et jaksat! Oot VAHVA nainen ja varmasti löydät alasi töitä, pian! :hug:

Tsemppiä sulle oikein paljon!
 
Tällä hetkellä tuntuu että mä oon kyllä niin toivoton tapaus... :ashamed:

Painoa en nyt merkkaa ennen jakson loppua sillä ( seliseli ) maha ei toimi ollenkaan ja jostain syystä muutenkin turvottaa niin että lukema huitelee ihan maksimaalisissa korkeuksissa. Ensi jaksolle mun täytyy tehdä selkeä suunnitelma minkä mukaan toimia... ei tästä muuten tule mitään. Jotenkin tuntuu että turhaan roikun tässäkin ryhmässä mukana MUTTA... jos mä nyt tästäkin häippäsen niin sitten se vasta luuseriolo onkin. Jotenkin sellanen että sit luovuttaisi sen viimeisenkin toivonrippeen...

Hienoja saavutuksia teillä kaikilla ja ihanan aktiivisesti jaksatte täällä kirjoitella. Yritän itsekin päästä säännöllisesti jatkossa tänne kirjoittelemaan - josko sekin hieman potkisi eteenpäin...
Hei, NeLif,

Elä siel synkistele! Mäkään en kuuluisi tähän ryhmään, koska mun paino ei putoa, ei sitten niin millään. Ja vaikka mä teen kaikkea mahdollista, laskin eilen et ihan maksimissaan syön päivisin noin 1100-1200 kcal ja liikun paljon enempi kuin moneen kuukauteen. Ja silti tuo paino vaan pysyy tiukasti alkulukemissa. :(

Eli, tsemppiä vaan. Tuo kuulostaa hyvälle et teet tiukat suunnitelmat joiden mukaan sä sit menet! Eli nyt suunnitelmat paperille, helpompi seurata!! Ja et oo mikään luuseri, sehän on selvää. Nyt on kyse loppuelämän muutoksesta, ja alussa varmasti on kaikilla hankalaa, mulla ainakin oli. Nyt oon päättäny et tällä mennään hamaan tappiin asti, vaikka sit paino ei laskisi yhtään. (jossain vaihees jos ei paino laske, käyn kyllä lääkäris tai ruokaterapeutilla, personal trainerilla tai jollain joka saa kertoo et mis menee vikaan...). Mut elä tipu ryhmästä, mäkään en aio.

Ja muille kans jotka täs ryhmäs on mukana, tsemppiä ja seuraavaan jaksoon jo valmistautuessa!! :flower:
 
jellyjolly harmaana
Mä oon vissiin yksin täällä??? Tänä aamuna vaaka näytti 77,7 kg enkä ole edes ilonenn, paremmin niin ku huolissani : / Ajattelin jäädä sairaslomalle ja koittaa saada elämää jotenki paremmin haltuun. Tämä syömättömyys ja nukkumattomuus käy aika äkkiä terveyden päälle. Tämmönen stressaaja mä olen, ei puhettakaan stressisyömisestä, vaan nimenomaan niin päin, että mikään ei maistu ja nekin, mitä väkisin syö, oksentaa pois :'(
 
JellyJolly, olen tosi pahoillani huonoista uutisista :( Nuo on ihan kamalia juttuja ja on kyllä kurja olo, kun en pysty mitenkään helpottamaan oloa. Yritä silti syödä ja rauhoittua, asioilla on tapana järjestyä.

Täälläkään ei mene kovin hyvin. Oikeestaan kaikki menee päin helvettiä ja mä kun olen tunnesyöppö, olen sit syönyt urakalla tähän ahdistukseen. Nyt vaan toivon, ettei paino ole noussut takaisin sinne 87 kiloon ennen toisen jakson alkua.

Olen tosi kiireinen tällä viikolla (olen ollut ja tulen olemaan varmaan viikonlopunkin) joten mua ei kauheasti ole näkynyt täällä. Nyt olen vielä sairastumassakin kaiken muun päälle, joten joudun sitten olemaan kiireinen ja kuumeinen. Koittakaa jaksaa, joka iikka! Kohta alkaa toinen jakso ja se aloitetaan sitten puhtaalta pöydältä!
 
JellyJolly, olen tosi pahoillani huonoista uutisista :( Nuo on ihan kamalia juttuja ja on kyllä kurja olo, kun en pysty mitenkään helpottamaan oloa. Yritä silti syödä ja rauhoittua, asioilla on tapana järjestyä.

Täälläkään ei mene kovin hyvin. Oikeestaan kaikki menee päin helvettiä ja mä kun olen tunnesyöppö, olen sit syönyt urakalla tähän ahdistukseen. Nyt vaan toivon, ettei paino ole noussut takaisin sinne 87 kiloon ennen toisen jakson alkua.

Olen tosi kiireinen tällä viikolla (olen ollut ja tulen olemaan varmaan viikonlopunkin) joten mua ei kauheasti ole näkynyt täällä. Nyt olen vielä sairastumassakin kaiken muun päälle, joten joudun sitten olemaan kiireinen ja kuumeinen. Koittakaa jaksaa, joka iikka! Kohta alkaa toinen jakso ja se aloitetaan sitten puhtaalta pöydältä!
:hug: koitahan pärjäillä, kamu! Kyllä me tämä(kin) selätetään! (En kyllä omalta kohdaltani tiedä, että miten, mutta jotenkin. Periksi ei anneta!!)

Jaksuja muillekin!
 
harmaa pudottaja nro 100
juu nyt kovasti tsemppejä kaikille! :hug: mulla nää parhaat vuorot (pe ilta, la ilta su aamu) nyt viikonloppuna taas joten saapa nähä ehtiikö piipahtaa mutta palaan sitten asiaan taas maanantaina. pitääkää lujaa itsekuria nyt ja jellyjollylle ruokahalua ja unta! :heart:
 
jellyjolly harmaana
Ei mitään unta, kun illalla pitää lähteä töihin. Kiinnostaa ihan kympillä :headwall:

Tuntuu niin tyhmältä, ku muut tuskailee mielitekojen ja houkutusten kanssa ja mä olen tippa linssissä, ku en pysty syömään mitään ::'( Ongelmansa kullakin, mutta sanonpa vaan sen, että jos mun ongelmat jatkuu vähänkin pitempään, niin oon ens kesänä bikinikunnossa :kieh:
 
jellyjolly harmaana
Mitä muuten veikkaatte kauanko mun kroppa kestää tämmöstä? Kolmas päivä käytännössä syömättä. Ja pari yötä valvoskellu putkeen, missähän vaiheessa hirttää kiinni??? : /
 
Tönt. harm.
Mitä muuten veikkaatte kauanko mun kroppa kestää tämmöstä? Kolmas päivä käytännössä syömättä. Ja pari yötä valvoskellu putkeen, missähän vaiheessa hirttää kiinni??? : /
no etsä kauaa jaksa. aloittaisit jostain nestemäisestä. mehukeitto, jugurttia, jopa herkut menee. kunhan saat sitä energiaa jostain. pystyyhän jotkut paastoa pitkäänkin. se uni ois ehkä se tärkein juttu tällä hetkellä.
 
jellyjolly harmaana
Tää ei ole siis mun tahto, että näin on. Mulla vaan on nyt vähän vaikeempaa ja mun elimistö reagoi tällä tavalla :( hätähän mulla jo itselläkin on. Mutta eiköhän tästä jaloille päästä, toivottavasti ennen lopullista katkeamista.
 
jellyjolly harmaana
Päädyin sitte kumminki hakemaan sitä saikkua. Nyt on pakko puhaltaa peli poikki ja saada homma tasapainoon. Terveys on nyt etusijalla. Työpaikalle en oo (ainakaan nykysessä tilanteessa) terveyttäni velkaa. Oksensin aamulla ilosesti(?!) kaiken, mitä yritin syödä. Mitähän seuraavaksi?? : /
 
JellyJolly: Mä en nyt löydä sanoja lainkaan :hug:

Välitulos (vai onko tää nyt sit jo lopputulos tälle jaksolle?): 74,6kg

Tää viikko on ollu ihan älyttömän kiireinen ja mies tietysti on reissussa. Eilinen päivä varsinkin oli ihan hirveä, kun lopulta illalla pääsin kotiin niin mieli teki viiniä, olin kuitenkin liian väsynyt kiivetäkseni yläkaapille sitä hakemaan ja mieliteko meni ohi. Hetken kuluttua halusin älyttömästi jätskiä, mutta sitä en halunnut ottaa ennenkuin lapset nukkuu ja sit kun lapset nukku olin ihan valmis petiin itsekkin joten sekin sitten jäi. Jotain hyötyä isoista lapsista. Tänäänkin pitäis vielä juosta paikasta toiseen, mutta edessä onkin sitten harvinainen (harrastus)vapaa viikonloppu.
 
sparkler harmaana
Voi ei JellyJolly :( Onneksi hait kuitenkin saikkua. Pidähän itsestäsi huoli, ehkä ruokakin alkaa maistua jos saisit nukuttua. Voimia kovasti sinulle <3 Kaikki kääntyy vielä paremmaksi.

Mulla jatkuu taas unettomuus, aloitan nyt melatoniinikuurin jos se auttaisi. Lisäksi mulla meni selkä toissapäivänä, kun nostin jotenkin huonossa asennossa esikoista ja kuului inhottava ääniä, tuntui siltä et jotain olisi liikahtanut väärälle paikalle alaselässä. Sit se naksahti vähän ajan päästä takaisin, mut kova kipu jäi. Eilinen oli ihan kamala kun piti kuitenkin yrittää selvitä lasten kans kumarteluista ja nosteluista, aamu alkoi sillä et putosin sängylle istumaan kun koitin päästä ylös. Tänään onneksi jo alkaa hellittää. Eipä ollut eka kerta. Liikuntahan tähänkin auttaa, muihin yliliikkuvuuden ongelmiin :) Harmittaa kun ihastuin siihen jumppapalloon, ja nyt ei ole voinut jumpata vaikka tekisi mieli. Mulla on vähän huono tasapaino niin jotkut liikkeet vaatii vielä harjoittelua että saan ne tehtyä sujvasti, mut varsinkin vatsalihaksille sai sen avulla tosi hyvää treeniä ja oli jotenkin kivempi tehdä kuin niitä perinteisiä ilman välinettä tehtäviä liikkeitä.
 
jellyjolly harmaana
Kiitokset myötäelämisestänne, murut :heart: Nyt tarviin jokaisen ( virtuaalisenkin) voimanrippeen. Ja täältähän niitä saa. Onneksi ootte siellä jossain. Sovitaanko Sparkler, että ens yönä nukutaan molemmat? Sikeästi ku pienet porsaat?? (lue: jaksamista sullekin) ja huomenna ollaan reippaita tyttöjä molemmat??
 
ENSIMMÄINEN JAKSO PÄÄTTYY!

Herätys, tiimiläiset :kiss:
Nyt alkavat ensimmäisen jakson viimeiset punnitukset. Viimeisen puntarikäynnin kunniaksi en ota käyttöön tuota aiempaa tuloslistaa vaan merkitsen 1.jakson tulokset tähän erilliseksi listaksi sitä mukaan, kun tuloksia tulee. Nyt merkitään vain lähtömitat ja tämän jakson lopputulos.

Tattari
lähtöpaino (161cm) 87kg > 1.jakson tulos 83kg (-4kg)

Puolimieli
lähtöpaino (155cm) 70kg > 1.jakson tulos 67,6kg (-2,4kg)
 
Viimeksi muokattu:
"puolimieli"
En nyt jaksanu kirjautua, mutta täällä ollaan taas. En ole muka koko viikolla ehtiny tänne. Mikähän kiire se äitiyslomalla muka on...

Jellyjollylla on kyllä kurja tilanne. Toivottavasti löydät pian uuden työn. Nyt vain yrität huolehtia itsestäsi, asioilla on tapana järjestyä.

Nelif ja Tiitiäinen, kyllä se paino vielä putoaa, kun jaksaa sinnikkäästi yrittää. Motivaatio voi toki olla vähän tiukassa, mutta kyllä me teitä tsempataan :)

Minun tämän viikon tulos on 67.6 kiloa. Hyvin meni, vaikka eilen herkuttelin pizzalla ja suklaalla. Vyötäröltäkin on kadonnut useita senttejä ja maha alkaa olla samoissa mitoissa kuin ennen raskautta. Mulla on kuitenki ollu jo monta vuotta riesana tuo pömpöttävä alavatsa, joka pitäisi tuosta edelleen kukistaa. Siis taistelu jatkuu :D
 
Jellyjolly:hug:inhottavaa!

Vaaka näytti samaa kun viime viikolla eli 89kg, mutta matka jatkuu ja alotan muuten painonhallinta ryhmässä tiistaina=). Mulla on nyt kaksi syytä pudotta painoa tai siis kaksi tärkeintä on polven takia ja päästään mieheni kanssa lapsettomuushoitoihin kunhan painan vähintään 83kg eli on urakalle joku tarkotus:p
 
Unohdin punnita heti aamulla mut kävin kuitenkin vaa'alla aamupalan ja juomisten jälkeen 88,9 :)

Olen tällä viikolla jaksanut liikkua tosi vähän, mut eilen sain irti 10km lenkin ja olisin mennyt vielä pitempäänkin, mutta alkoi ahdistaa kun tuli niin pimeä eikä mulla ollut mitään otsalamppua tai muuta mukana. Täällä on karhuja, ja oon ihan säikky kun puskissa rapisee kaikkia eläimiä :ashamed: :LOL:
 
harmaa pudottaja nro 100
Päädyin sitte kumminki hakemaan sitä saikkua. Nyt on pakko puhaltaa peli poikki ja saada homma tasapainoon. Terveys on nyt etusijalla. Työpaikalle en oo (ainakaan nykysessä tilanteessa) terveyttäni velkaa. Oksensin aamulla ilosesti(?!) kaiken, mitä yritin syödä. Mitähän seuraavaksi?? : /
se oli ihan varmasti hyvä päätös! mikään työ ei ole saman arvoinen kuin oma terveys. paljon jaksamista. :hug: en tiiä sen enempää sun tilanteestasi mutta toivon ettet ole ihan yksin asian kanssa. kaverit, perhe, jotain..joskus auttaa ihan vaan kun saa puhua ja tuntea että on joku turvaverkko vaikkei ne pysty muuttaa tilanneta.
 

Yhteistyössä