YLIPAINOISTEN laihdutusryhmä 24.8.-24.9.2013!

  • Viestiketjun aloittaja "Tattari"
  • Ensimmäinen viesti
"pulla"
Todella hienoja tuloksia JellyJolly, Sadie ja Pomppu!! Ja muille tsemppiä, älkää liikaa murehtiko yksittäisen välipunnituksen tulosta, jakson kokonaispudotus ratkaisee! :)

Nyt kaikki rutistetaan itsestämme viimeiset ihrat tällä vikalla viikolla, että saadan eka jakso hienosti päätökseen. Tosin meillä on sunnuntaina lapsen synttärit, ja olen luvannut itselleni palan kakkua kahvin kanssa. Mutta yritän paikata sitä liikunalla.

Monilla tuntuu viikonloput olevan pahimpia, samoin minulla. Muu perhe ostaa itselleen viikonlopuksi herkkuja, munä vain jyrsin omenoita ja porkkanoita :D Mutta olen PÄÄTTÄNYT että nämä raskauskilot lähtee. En aio ostaa isompia vaatteita sen takia. Kävin äsken kokeilemassa isoimpia farkkuja (jotka meni hyvin jalkaan ennen raskautta) ne menee päälle ja nappikin kiinni nipin napin, mutta puristavat vielä todella paljon. Vielä on 5 kg raskauskiloja, ja sitten vielä 8kg lopulliseen tavoitteeseen.

Tsemppiä kaikille tälle viikolle!!
 
Loistavia välituloksia JellyJolly ja Pulla :flower: Eihän tässä voi muuta kuin hehkuttaa ja kehua :D Mutta vielä odottelen josko tulee lisää vko37 välituloksia. Olisiko sieltä tulossa Pessimistiltä virallista välitulosta? Pakkohan ei ole virallisia välipunnituksia tehdä, voi heittää vaan jakson päätyttyä lopullisen tuloksen ilmoille ja edetä sillä. Ja Endless Sacrifice, laitapas tulosta tulemaan! Ja kaikki te, jotka olette nyt olleet jonkin aikaa ilman punnituksia ja 'haamuuntuneet' tuossa tuloslistassa, ottakaapas ja kertokaa miten teillä menee? Tässä helposti käy niin, että me kovaäänisemmät jyrätään hiljaisemmat ja sit huomataan, että harvemmin kommenttia laittavat vähitellen putoavat pois porukasta, mutta ei niin saa tapahtua! Tulkaa rohkeasti mukaan ja heittäkää vaikka vain tervehdykset sekaan niin vakuutan, että teidät huomataan kyllä :flower:
 
Viimeksi muokattu:
Viikonlopun kiekkoreissu takana... Pojat pelas älyttömän hyvin: la peli oli tiukka ja päättyi meidän voittoon 5-4, mutta jotain kummallista tapahtui yön aikana kun sunnuntain peli (samaa joukkuetta vastaan) päättyikin 10-1 meille. Tietystikin meidän pojan hitsautuivat enemmän joukkueeksi, kun viettivät oikeasti aikaa yhdessä (yksi ilta hotellissa yhdessä remuten on ihan korvaamatonta kun luodaan joukkuehenkeä), mutta mitä tapahtui sille toiselle joukkueelle jää varmaankin arvoitukseksi.

Välituloksen punnitsin ajallaan, mutta en viitsinyt/ehtinyt tulla puhelimella päivittämään eli: 74,8kg. Seuraava tulos on hyvä jos pysyy edes tuossa, todennäköisesti tulee plussaa.

Perjantaina saatiin se uusi autokin ostettua, eli nyt on yksi stressitekijä vähemmän. Jenkkiautomyyjät on muutes just niin hankalia kuin maineensa kertovat.

Mun vaakani on ärsyttävä: kolme perättäsitä mittausta on täsmälleen samat aina... Ensimmäisessä saattaa harkita, mutta kaksi seuraavaa on aina se minkä sitten päättikin ekalla kertaa. Itse asiassa se näyttää täsmälleen samaa lukemaa muutaman seuraavan tunnin, ei mitään väliä oletko käynyt töräyttämässä megatortun pönttöön tai sitten syönyt kilon ruokaa. Paitsi jos käydään miehen kanssa vuorotellen niin jälkimmäisen paino heittää muutaman kilon, eli jos mä käyn ensin ja mies sitten niin mies saa muutaman kilon liian pienen lukeman jos taas mies käy ensin niin mulle näyttää muutaman kilon liikaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Tattari111
harmaa pudottaja nro 100
tänään punnittu tulos 83.1kg..eli 800g miinusta viime viikosta. bläh! onneks motivaatiota riittää vaikka lievä pettymys. tähtäsin siihen kiloon. ens viikolla sitten. hitsi kun pääsis siihen 7alkuseen. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Sparkler
Mäkin jo epäilin omaa vaakaani, kun siihen äsken kapusin. Olin niin varma, että plussalle mennään.Siks epäilin ensin, että käväsin siinä liian nopeesti eikä mittari ehtiny pohjaan asti asti. Otin sit uusiksi ja tuijotin numeroita hetken silmät selällään. Totta se oli ja samaa lukua näytti. Mun paino alkaa seiskalla:D Onnittelut kaikille muillekin hyvin onnistuneille ja tsempit teille, joilla jäi petrattavaa. Matka jatkuu ja ketään ei heitetä kyydistä. Jos ei mennyt edellinen viikko kuin Strömsössä, niin sehän on pelkästään strömsöläisten vika ;) Me ei pienistä lannistuta. Nyt alkaa uus rutistus ja :attn: naiset (ja pessimisti :D), se on ekan jakson viimenen viikko eli "loppukirin" paikka. Tsemiä kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Tattari111
Ai niin mun piti vielä hehkuttamani... (minä minä minä varoitus)

Luultavasti lopultakin keksin mikä mun lonkkaani (ja selkääni) on vaivannut viimeiset n.3kk: rustovaurio ja/tai limapussintulehdus tai sitten ehkä joku "voitelu"ongelma.

Eli siis kävin lukemassa netissä oireita noihin kahteen vaivaan ja kummastakin osa täsmäs ja osa ei. Päätin sitten kokeilla tota luontaistuotetta joka on auttanut polven rustovauriossa, ja neljän päivän jälkeen lonkka on täysin kivuton. Samassa tabletissa on mukana siis glukosamiinia (joka korjaa rustoa), MSM:ää (joka auttaa niveltulehduksissa, lihasarkuuden ja kramppien poistamisessa) ja hyaluronihappoa (joka auttaa voitelemaan niveliä). Mun polvi on ollu siis pitkään oireeton joten en ole noita tabuja ottanut pitkään aikaan sen takia. Periaatteessa toi lonkka on voinut olla hajalla jo pitkäänkin, mutta polven hoito on auttanut myös siihen.

Vitsit mä oon nyt onnellinen, kun löyty syy. Eli siis vikaa lonkassa -> kipu -> lonkankoukistaja kramppaa -> selkä vääntyy väärään asentoon -> kipu -> selkälihakset kramppaa -> kipu jne. Tommosessa kierteessä ei enää riitä kun hoitaa oireen vaan on ihan pakko keksiä se syy. Tai no joo enhän mä nytkään oo ihan satavarma syystä, mutta ainakin osaan hoitaa sitä. Joskos kohta pääsis ihan oikeesti säännöllisesti lenkille (vaikka onhan kerran kuussakin säännöllisesti :D).
 
  • Tykkää
Reactions: Sparkler
Mä en nyt oikein tiedä, pitäiskö itkeä vai nauraa. Esikoinen aiheutti vauvalle sellaset traumat tuosta jumppapallosta, että jos vauva näkee sen, se alkaa kirkua ihan hysteeristä itkua. Eipä tarvii sitäkään harrastaa päiväsaikaan kun lapset on hereillä, ja se kahvakuulakin on poissuljettu :stick:
 
Eli siis kävin lukemassa netissä oireita noihin kahteen vaivaan ja kummastakin osa täsmäs ja osa ei. Päätin sitten kokeilla tota luontaistuotetta joka on auttanut polven rustovauriossa, ja neljän päivän jälkeen lonkka on täysin kivuton. Samassa tabletissa on mukana siis glukosamiinia (joka korjaa rustoa), MSM:ää (joka auttaa niveltulehduksissa, lihasarkuuden ja kramppien poistamisessa) ja hyaluronihappoa (joka auttaa voitelemaan niveliä).
Minkä merkkistä/nimistä valmistetta käytät? Mulla on yliliikkuvat nivelet ja virheasento-ongelmaa, ei varmaan tekisi pahaa kokeilla. Fyssarin neuvomalla jumpalla on onneksi pahin jo korjaantunut, eikä kipuja ole kuin ajoittain, kun joku paikka naksahtaa vähän paikoiltaan tai jotain :x
 
Minkä merkkistä/nimistä valmistetta käytät? Mulla on yliliikkuvat nivelet ja virheasento-ongelmaa, ei varmaan tekisi pahaa kokeilla. Fyssarin neuvomalla jumpalla on onneksi pahin jo korjaantunut, eikä kipuja ole kuin ajoittain, kun joku paikka naksahtaa vähän paikoiltaan tai jotain :x
Yliliikkuvat nivelet mullakin. Polvi on hajonnut ihan kaatumalla, mutta toi lonkka on niin löysä että epäilen sen aiheuttaneen rustovauriota.

Nykyistä merkkiä mun ei varmaan kannata kertoa, kun on täältä jenkeistä ostettua (muuttokuormassa ei saanut olla lääkkeitä ja matkalaukussa ei viittinyt hirveesti erilaisia tabletteja tuoda). Suomessa käytin arthrobalans merkkistä valmistetta, mutta siinä on vain glukosamiinia. Arthrobalans plus sisältää myös MSM:ää. Sitä en tiedä onko Suomassa saatavissa tuota hyaluronihappoakin samassa pillerissä, tai ylipäänsä pillerissä (piikkinä on ainakin saatavilla). Kannattaa varmaan kokeilla jompaakumpaa arthrobalansia, kun mun käsittääkseni ne korjaa jo sen verran että elimistön oma hyaluronihappo tuotanto paranee.

Ai niin: glukosamiini ja MSM noihin valmisteisiin saadaan äyriäisistä eli allergiset reaktiot on mahdollisia.
 
^ Kiitti :) Ainakin tuota Plus MSM juttua näkyisi olevan saatavilla. Pitääkin tutkia noita hyaluronihappo- ja glukosamiinijuttuja, et saako niitä ostaa vapaasti Suomeen, varmaan tuolta löytyy joku vastaava eri merkiltä :)
 
Täällä on taas hyvä vauhti päällä. Viikonlopun kyläilyistä huolimatta ei ollu mitään radikaalia painonnousua tullu ja tänään on pidetty tosi tiukkaa linjaa. Ehkä liianki tiukkaa, ko nyt illalla on ollu koko ajan nälkä. Pitää ehkä vielä joku hedelmä syödä ennen nukkumaan menoa. Kävelylenkilläkin kävin, en tosin millään pitkällä, mutta kävinpä kuitenkin.
En päässyt sitä hyötyliikuntasiivousta harrastamaan vaikka niin innoissani suunnittelin. Meän eskarilaiselle nousi kuume, joten ei ehkä ole järkevää alkaa siivoileen juuri silloin, kun kaikki kolme lasta ovat kotona ja yksi vieläpä sairaana.

Sparkler ja endless sacrifice harmillisia tuollaiset liikuntaa haittaavat vaivat, mutta onneksi ne eivät laihdutusta estä.

Nyt sitten kaikki tsempataan tälle viikolle huipputulokset, eniten pudottaneelle annetaan :flower: ja :kiss:
 
  • Tykkää
Reactions: Tattari111
Voihan ketutus!

Mä en tajua mikä menee vikaan mulla?? Mun punnitustulos oli EDELLEEN se 67.1 kg. Miksei mun paino putoa? Mä liikun enempi ku koko kesänä, syön esimerkillisesti (ainakin omasta mielestä), kaloreita en nyt ihan tarkkaan laske, mut "Äkkiä" ynnättynä ei voi olla paljoo ylimääräsiä kaloreita ku liikunkin aktiivisesti. Syön säännöllisesti ja oon pienentäny annoskokoja. Juon paljon vettä, koko ajan pullo tuos vieres ja se lipitys jatkuu illalla. Juon kahvin sijasta vihreää teetä. Käyn kahdesti viikossa salilla, teen monipuolisen lihastreenin joka kerta niin et hiki tulee ja lihaksissa tuntuu. käyn miekkailutreeneissä kerran viikkoon. Juoksen pari kertaa viikossa. Käytän palautusjuomia ja lisäproteiineja. Joten missä, missä on vika? Tällä menolla mä viimeksi sain kiloja tippumaan ihan hetikin...

Nyt kiukuttaa niin et voisin heittää hanskat tiskiin ja todeta et ne hamppari- ja jätskikilot kesältä on tullu jäädääkseen. Mut en en enenenenenen suostu luovuttaan. Mut kertokaa ihmeessä miten voin muuttaa hommaa niin, et tippus ees vähän tuo paino????
 
Niin ja siis ruuasta.

Syön aamulla puuron, joko ihan kunnon keitetyn puuron, tai niitä valmispusseja. Lisään tavalliseen puuroon mehukeiton ja juon kupin kahvia. Ehkä juon tuoremehulasillisen, en suinkaan joka aamu.

Lounaaksi otan paljon tuoresalaattia, vkloppun paistoin kesäkurpitsaa jonkin verran, salaatissa kylmäsavulohta. Ja raejuustoa hmm n. vajaa 200g, jälkkäriksi vkloppun tuli päärynä. Eilen tuli töis syötyä puolilautasta salaattia ja kolme pientä kasvispihviä sekä yhden ohuen palan täysjyväleipää. Iltapäiväl kävin ottaa "kourallisen" pähkinöitä evääksi. Vkloppun otin juoksun jälkeen proteiinisheikin tai söin kalasalaatin pienen lopun. Iltasella otin rahkan piltillä höystettynä, vkloppun rahkan ananaksella höystettynä. Eli en mielestäni huonosti syöny, eilen en "urheillu" kuin illalla pienen lihaskunnon kotona. Joten en ihmeemmin mitään "ylimäärästä" syöny. Tänään on rankka päivä ku on sali ja miekkatreenit niin on protskut mukana ja syön vähän tuhdimmin tänään töissä. Ja en unohda juoda koko ajan vettä, vettä ja vettä...
 
^ Oletko mitannut, onko senttejä lähtenyt yhtään esim. vyötäröltä? Sä olet lisännyt liikuntaa, niin yksi syy voi olla nesteturvotus mitä tulee aluksi helposti lihaksiin, kun aloittaa liikunnan tai tekee entistä enemmän/rankempaa treeniä.

Syömiset kuulostaa hyvältä, tuskin ainakaan tulee liikaa kaloreita. Äkkiseltään katsottuna vaikuttaa siltä et voisit jopa syödä enemmän, mutta mulla on itselläni niin paljon painoa että saan syödä aika paljon, niin helposti muiden syömiset näyttää ihan senkin takia pieniltä :) Onko sulla palelua tai päänsärkyä (tai kovaa nälkää päivän aikana)? Ne voi viitata liian vähään syömiseen ja siihen että aineenvaihdunta pyrkii hidastumaan. Toimiiko vatsa hyvin? Kuitujen saanti saattaa jäädä vähän alakanttiin (esim ruispalasta tulee alle 3g ja pikakaurahiutale (sellainen plus kuitu versio) 40g (reilu desi) sisältää n. 4g, keskikokoinen päärynä 7g), esim. kiloklubissa minimisuositus on 15 grammaa, mutta suositellaan pyrkimään siihen et niitä tulisi vähintään 25g - siihen saa syödä aika paljon kasviksia et tulee tuo täyteen. Jos syö kasvikset pääasiassa "salaattina", kannattaa muistaa et esim. joku jäävuorisalaatti on aika ravinneköyhää, ja jos siellä on siellä täällä joku tomaatin tai paprikan pala, niiden määrä voi kuitenkin jäädä kokonaisuudessaan aika pieneksi.

Kärsivällisyyttä nyt, paino voi hetkellisesti nousta tai jumittaa monesta syystä eikä siihen voi usein itse vaikuttaa, mutta kyllä se vielä alaspäin menee :)
 
Huomenta! Tiitiäinen, älä lannistu :hug: kyllä sen painon on pakko jossain vaiheessa pudota. Ehkäpä näillä jumituksilla on jokin tarkoitus, jonka vain keho itse tietää. Mulla on paino noussut viime punnitukselta melkein kaksi kiloa, enkä keksi mikä siihen on syynä. Olen kyllä lisännyt syömisiä, koska epäilen syöneeni liian vähän, mutta en sentään niin paljon, että lihomaan pääsisi. En mä silti tästä murehdi, kyllä tässä ehtii pudottamaan ja jotenkin lohduttaa sekin, että kohta alkaa uusi jakso uusine kujeineen :D

Mulla on tosi kiireinen viikko, enkä ehdi kauheasti netissä roikkua. Tulin siis vain toivottamaan jaksamista ja tsemiä tähän päivään ja loppu viikolle :wave:
 
Moi moi!
Mä kävin tänä aamuna herättyäni tsekkaamassa aamupainon, ku ma punnitushan oli päivällä (niin ku on muuten 2 seuraavaakin maanantaita, koska ne on nukkumapäiviä ). Meinasin pyörtyä. Tänä aamuna vaaka näytti nimittäin 78,8kg. Ihan älytöntä! No, mähän laitoin tavotteeksi -5kg tälle ekalle jaksolle. Nyt alkaa näyttää siltä, että mähän oikeasti pystyn siihen=)

Mun piti kirjotella noista syömisjutuista. Mustakin tiitiäisen syömiset vaikuttas olevan ok. Joskushan paino vaan jumii. Turhauttavaahan se on, tiedän sen kokemuksesta. Vaikkei sitä tässä laihiksessa oo vielä tullukaan, mutta muutama vuosi sitten, kun pudotin sen 30kg (100kg ->70kg) niin tääkin tuli tutuksi... Kärsivällisyyttä kysyy ja uskoa asiaansa. Hiljaa hyvä tulee.

Sit noista teidän "repsahtamisista". Eihän se ole mikään repsahdus, jos syö kahvin kanssa jonkun pullan tai donitsin, käy joskus syömässä hampurilaisen tai syö jäätelön tai muuta herkkua. Mun mielestä repsahtamisesta voidaan puhuu sit, jos "huonot jutut" jää päälle ja heittää sit sen takia pyyhkeen kehään. Ja sellastahan meillä ei ole näkösällä...Onneksi. Mitäs muuta? Eipä kai tän kummempia.
 
harmaa pudottaja nro 100
on se keho kummallinen. välillä jumittaa ja turvottaa ja sitten lähteekin laskuuntaas reippaalla vauhdilla. kyllä tuloksia pitäisi tulla jos tolla vauhdilla huitasee menee Tiitiäinen. cwwp up the good work!

hienosti painot putoaa tässä ryhmässä!

mä kävin huvin vuoksi vaa'alla ihan vaan muistuttamassa missä ollaan ja mihin pyritään. kivoja lukuja näytti. 7luku lähenee. :p 81.7kg näytti. mutta eipäs vielä innostuta, punnituspäivä on vasta maanantaina.
 
"pulla"
Tämän jakson viimeinen viikko on jo puolivälissä, tsemppiä siskot! :D

Itsellä syömiset on pysynyt hyvinä, tosin kasviksia pitäisi syödä enemmän. Salatteja syön usein ruoan kanssa, mutta niitä kasviksiakin pitäisi lisätä. Liikkuminen on taas jäänyt vähemmälle. Mies on työmatkalla ja tulee vasta lauantaina, joten ainoa liikkumismuoto on vaunulenkit. Minä kun niin haluaisin juoksemaan, ihan yksin.

Tiitiäinen, älä lannistu! Hyviltä kuulostaa sun syömiset. Laihdutus (tai oikeastaan elämäntapamuutos) on pitkä prosessi, johon mahtuu jumituksia ja välillä paino voi kääntyä nousuunkin. Mutta ME ei anneta periksi! Tämä ryhmä pääsee tavoitteisiinsa, loppuelämäksi :) Voitte hyvillä mielin hyvästellä jokaisen kilon minkä pudotatte, ne ei tule takaisin.
 
jellyjolly harmaana
Voi Luoja! Multa loppuu työt :'( Tää oli kyllä semmonen pommi jota viimeseks odotin! Mä en tajua, mitä mä nyt teen. Tai siis etin töitä tietysti, mutta kyllä mun elämältä putos just pohja pois :(
 

Yhteistyössä