Yli kolmevitoset plussanneet/odottajat Vol. 2

Tervetuloa kaikki henkisesti ja fyysisesti tähän kategoriaan itsensä laskevat odottajat, oli sitten kyse ensimmäisestä, toisesta taikka vaikka viidennestä pikkuisen odotuksesta. Päivityspyynnöt toivotaan joko lihavoituina tai punaisella. Kiitos :)

Nimimerkki..........Ikä.......Laskettu aika......Monesko lapsi.....Synnäri
Pikkusukka.............35..........03/2014..............3..........
Taika78.................35..........2.3.2014.............2..........
Milk @...................38..........7.3.2014.............1..........PHKS
StiinaM..................37..........17.3.2014............1.........
OivaAino................38..........25.3.2014...........4.........OYS
Mesimarjaana.........36.........25.3.2014...........3.........
BigMomma.............38.........27.3.2014........
Selina76.................37.........30.3.2014...........2........
Suski28..................36.........5.4.2014.............4........KYS
ylvali77..................35..........23.4.2014...........3.......
Ollakovai..?............39...........7.5.2014............3......PKKS
Sipuriina-75............38.........10.5.2014............9.......
Kanervankukkanen..35.........13.5.2014............4.......
bansku-77..............36.........24.5.2014............3.........KYS
vanaheim...............34.........28.5.2014............2........JS
Minttumaari*..........36.........27.5.2014............1........JS
Lijena....................37.........11.6.2014............3........OAS
Robina...................37..........7.7.2014............3.........
Tinttu76.................37..........8.7.2014............1........TYKS
Tsihihii...................37..........23.7.2014..........1........KYS
marjaorvokki..........35..........24.7.2014...........3.......
Untako..................38...........2.9.2014............3........HUS
Sisso.....................41...........2.9.2014............2........KYS
Hanix....................38..........12.9.2014...........3........HUS
Mammaling............37..........17.9.2014...........2.......
Kukkaislapsi...........35..........18.9.2014...........1.......
ChocolateBox.........40..........8.10.2014...........2.......HUS
Tähtitomu..............39.........13.10.2014..........1.......TAYS
Nansustiini.............36..........1.11.2014...........2.......HUS
Wc Ankka..............37...........6.11.2014..........3.......L-PKS


:heart: SYNTYNEET :heart:

2014


Kadonneet odottajat:
Laskettu aika on jo mennyt, eikä näistä äideistä ole kuulunut.

lallaa77..................36........
Liplap74.................39........
Mimaka..................36........
Milla-Sofia...............41........
viimeinkin................37.......
Kolibrinkukka...........35.......
Pampiainen.............36.......
Myy1976.................36......
 
Viimeksi muokattu:
Aloitin siis nyt tämän uuden pinon Pippurihännän siirryttyä synnyttäneisiin.

Minulla siis reilut 26 viikkoa laskettuun aikaan, joten voin hyvin aikani kuluksi päivitellä listaa... ;) Jos teillä on jotain toiveita omien tietojenne suhteen, päivityspyynnöt pyydän laittamaan lihavoituna tai punaisella, että erotan ne paremmin.

Mukavaa odotusta kaikille :)
 
Viimeksi muokattu:
Jes, hyvä juttu Milk että otat listan emännöinnin. Ja tietenkin tervetuloa mukaan. Me ollaankin "vanhoja tuttuja" tuolta kuumeilijoiden puolelta, olen aina välillä käynyt siellä tsekkaamassa tilannetta, mutta en muista olenko onnitellut sinua...joten toivotetaan vielä onnellista odotusta:) Muistanko oikein että olitte menossa naimisiin nyt syksyllä, onko valmistelut millä mallilla vai oletko jo rouva?

(.) Tänne ei edelleenkään mitään uutta. Huomenna on neuvola, toivotaan että sen jälkeen olisi jo jotain kerrottavaa...

Kaktus 36+4
 
  • Tykkää
Reactions: Milk@
kaktus-76, valmistelut on ihan kuumimmillaan :) H-hetkeen on enää pari viikkoa aikaa, ja esim. hääpuku on vielä ompelijalla, koska se ei mahtunut päälle enää turvotuksen takia... Sulla ei olekaan enää monta viikkoa jäljellä!! :)
 
  • Tykkää
Reactions: kaktus-76
sohvi35
Moikka

Ja kiitos Milk@ kun otit päivitykset hoitoosi :)

Tänään (toivottavasti) oli vika neuvola, kaikki tosi hyvin. Paino edelleen -3kg lähtöpainoon. Peloista huolimatta 90 ei siis mennyt rikki eikä oo lähelläkään paino sitä vaikka olin ihan varma että menee! So happy :p
Ens maanantaina kättärillä kokoarviointi ja luultavasti käynnistysaika sovitaan. Elättelen kuitenkin toiveita että poikanen tajuis tulla itsekseen eikä savustettuna.
Migreeni alkanut näin loppuvaiheessa taas kiusaamaan, on se kyllä niin pirullinen juttu.
Ootellaan ja ootellaan, eipä muu auta. 12 päivää enää, ei paha....

Sohvi 38+2
 
  • Tykkää
Reactions: Milk@
Hellurei!

Jokohan minäkin uskaltautuisin ilmoittautumaan listoille. Olen täällä jo muutaman viikon lueskellut taustalla juttujanne, joten jollain tasolla olen jo perillä jutuista :)

Olen siis 37-vuotias ja odotan toista lastani rv10+1. Päädyin tänne tuolta 35+ kuumeilijoista, jossa kuumeilin puolen vuoden ajan ennen plussaa. Sieltä tulikin moni tutuksi, kuten Milk@; kiitos vaan että otit päivityksen harteillesi :flower: Aika on madellut koko alkuraskauden ajan ja ongelmiakin on ollut. Olen käynyt jo kolme kertaa ultrassa, rv6 menin ultraan verenvuodon takia, silloin ei näkynyt sykettä, joten uusinta-ultra rv7. Silloin kaikki ok ja sykekin näkyi :) Viime viikolla kävin sitten vielä kunnan tarjoamassa ultrassa ja sielläkin kaikki ok. Np-ultra onkin sitten parin viikon päästä.. josko sen jälkeen uskaltaisi tästä raskaudesta kertoa läheisillekin.

Eli päivittää voisi
Selina76............37.....LA 30.3.2014.....2.lapsi

:wave:
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!

Tervetuloa Milk ja kiva kun otit listan huolehdittavaksi. Muistan sinut kuumeilupuolelta, onnittelut raskaudesta myös! :)

Selina76 tervetuloa!

Tsemppiä sohvi migreenin kanssa, toivottavasti mokoma helpottaa!

Katsoin just että meitä kellä syyskuussa LA on peräti 5, kiva kun ei ole ainoa loppumetrillä kärvistelijä :)

Täällä ei mitään uutta. Liikkeet muuttuneet takaisin ennalleen, eli onneksi niitä tuntuu taas. Eilen vaikutti että vauva olisi kääntynyt hetkeksi niin että raajat oli mahan etupuolella ja liikkeetkin tuntui sen mukaisesti eli paljon runsaammin. Aamulla oli taas peppu tuossa edessä. Supistukset ovat vähentyneet, eli ei edistystä. Kohdunsuulla painetta ja vihlaisuja, mutta ei muuten mitään erityistä. Saa nyt nähdä miten käy arvioitten ennen laskettua aikaa syntymisestä. Nyt olen ottanut ohjelmaksi taas käydä iltaisin kävelylenkillä, josko edesauttaisi hieman synnytyksen käynnistymistä. Fiilis on samaan aikaan kovin tyynen odottava että pääsee tositoimiin ja samalla taas hirvittää mitä tuleman pitää. Ei sitä voi kun vaan toivoa että kaikki menisi hyvin. Jos kokoarvio piti 36+4 paikkaansa ja samalla kaavalla kasvaa niin vauva painaa nyt 3,6-3,7kg. Eli painonkin puolesta olisi hyvä hetki syntyä pian.

Alissia 38+3
 
  • Tykkää
Reactions: Samettihortensia
Tervetuloa Selina76! Muistankin sut tuolta kuumeilijoiden puolelta :) Lisäsin sut jo listaankin. Mulla on LA ihan vaan muutamaa viikkoa ennen sua, että tässä varmaan sitten notkutaan ja odotellaan yhdessä...

Me aiotaan kertoa kaikille yhtäaikaa sitten häissä parin viikon päästä. Lähimmät toki tietää, me kerrottiin jo silloin kun kävi ilmi, ettei meille luomuvauvaa voi tulla. Joten läheisimmät perheenjäsenet on eläneet tässä rinnalla mukana. :)
 
Hei! Minäkin voisi uskaltautua liittymään tähän ketjuun. Lallaa olen nyt eri nimimerkillä, kun en muista vanhoja tunnuksia, mutta arvaat varmaan, kuka kysessä. Muut eivä taida ollakaan tuttuja nimimerkkejä. Olen 39 v ja odotan toista lasta viikoilla 17+2. Ensimmäinen lapsi syntyi viime vuonna. Tässä on hiukan ollut huolta matkassa, kun 3 viikkoa sitten alkoi todella raju vuoto, joka tuli siteistäkin hetkessä läpi ja olin aivan varma keskenmenosta, eikä päivystyksen kätilökään antanut kauheasti toivoa puhelimessa. Paikanpäällä kuitenkin sikiöllä kaikki hyvin, mutta istukka todetiin etiseksi ja istukassa hematooma, joka aiheutti vuodon. Nyt on sitten koko tämän kolme viikkoa vuotanut kahta päivää lukuunottamatta. Sairaalasta sanoivat, että lisää jkv keskenmenoriskiä. Mutta täytyy toivoa, että kaikki menisi kuitenkin hyvin ja istukka siirtyisi oikealle paikalleen. Onko teillä muuten joku odottajien facebookryhmä ja jos ei ole, niin pitäiskö sellainen perustaa?

Liplap74 39 v La 11.2. 2. lapsi
 
Sopiiko ketjuun vielä mukaan?

Täällä: Mesimarjaana, 36v. laskettu aika 25.3 , 3. lapsi.

Täällä yksi yli kolmevitonen odottaja on seuraillut hiukan sivusta ketjuanne, mutta ilmoittautuisi nyt mukaan, jos mukaan vielä mahtuu. Olen kirjoitellut tuolla maaliskuisiisa, mutta haluaisin liittyä tähänkin ketjuun. Oman ikäisten joukkoon:)

Meillä on ennestään kaksi pientä lasta vuoden ikäerolla (3- ja 4-vuotiaat) ja nyt on siis tulossa vielä yksi lisää, apua. Ihan suunnitellusti vielä.
Arki on kohtuullisen vilskettä jo nytkin, joten enpä tiedä mitä sitten seuraa kun vauva syntyy...

Alkuraskaus on mennyt ihan hyvin, on siihen toki kuulunut kohtuullista pahoinvointia, oksentelua ja väysymystä. Mutta olen onneksi välttynyt verenvuodoilta tai aivan tolkuttomalta pahoinvoinnilta. Raskausviikkoja on nyt 11+2 ja sikiön sydänäänet olen viimeisen viikon aikana saanut kuuluviin kotona doplerilla, joten siellä se asustelee. NT ultra on ensiviikolla ja sitä nyt vähän jännätään. Toivottavasti siellä kaikki hyvin.

Tässä nyt vain omaa napaa, mutta yritän nyt seurailla vähän tiiviimmin ja kommentoida toistenkin kuulumisiin jatkossa.

Mesimarjaana, 11+2
 
  • Tykkää
Reactions: Alissia
Hei!

Tervetuloa mukaan Liplap74 ja Mesimarjaana! :)

Toivottavasti sulla Liplap istukka nousisi ja vuoto lakkaisi, on varmasti raskasta tuollainen. Mulla kokemusta vaan alkuraskauden (4-10vko) vuodosta jolle ei löytynyt selitystä ja se teki tosi epävarman olon. Istukan siirtymisestä tuli mieleen että mulla ollut suurimman osan raskautta istukka takaseissä ja nyt viimeisimmässä ultrassa näkyi että oli siirtynyt enemmän kylkeen oikealle. Lääkäri vaan sanoi että istukka voi liikkua paljonkin eri suuntiin kohdun kasvaessa. Tsemppiä!

Tänään neuvola ja kaikki ok. Sf-mitta 37cm. Th laittoi lähetteen äp-polille painoarviota varten koska vauva vaikuttaa isolle. Sanoi vaan että helposti tulee pelkkä konsultaatiovastaus ja ei käyntiä. Juu, olisihan se ihan kiva saada tietää vauvan koko synnytystä ajatellen. Th arvioi käsituntuntumalla vauvan nelikiloiseksi. Tämä voi hyvinkin pitää paikkaansa, olin tänne viimeksi kirjoittaessani laskenut oletetun painon nousun hieman alakanttiin. Kuulemma 200g viikko on kasvutahti. Voi kun polille pääsisi, alkaa iskeä paniikki jos tulossa jättivauva! Ja jos ei olisikaan niin saisi tietää. Oleellista lienee että mahtuuko syntymään alakautta.
Supistuksia on taas ollut, toissailtana oli jo kipeitä muutaman tunnin ajan mutta väli ei ollut riittävän tiuha. Ja eilen ei taas mitään. Tänään tullut muutama napakka supistus, toivottavasti nyt vaan jatkuisi ja tihenisi.

Mites muuta jakselevat kellä pian LA?

Hyviä vointeja kaikille! :)

Alissia 38+6
 
Moikka,

tervetuloa mukaan Liplap ja Mesimarjaana:wave:

Nyt tulee vaan omaa napaa...alkuviikosta kävin neuvolassa ja oli taas niin läpihuutojuttu kuin olla ja voi. V***ttaa toi toiminta. Lääkäriaikakin peruttiin kun ei ole kuultavasti mitään syytä mennä koska olen uudelleen synnyttäjä ja edellinen raskaus/synnytys oli normaali. Lähes joka kerta on ollut eri terkkari, joten en kamalasti niihin sf-mittoihin usko. Nyt viimeisin mitta oli 32cm.

Kukaan ei ota mitään kantaa mihinkään. Ainoa mitä ne sanoo on että vauva on rt:ssä, juu-u sen minäkin tiedän:) Olisin odottanut terkkarilta edes jonkinlaista painoarviota, mutta viimeksikin oli opiskelija joka otti vastaan, ja hänellä oli vaikeuksia aluksi tuntea kumpi on pää ja kumpi pylly:) Tai ehkä mä oon vaan hankala asiakas, joka haluaa liikaa...joten tuon kaiken seurauksena tilasin ajan yksityiselle, omalle gynelle. Painoarvio oli nyt 3,1kg ja kaikki muukin oli oikein hienosti.
Oikeastaan mitään merkkejä tulevasta ei ole, yhtään ainoata supistusta ei ole ollut viikkoihin. Menkkamaista jomotus kyllä on, samoin alaselkä ajoittain melko kipeä (se voi kyllä olla mulla muutenkin). Ja edelleen mä vaan siirtelen niitä tavaroita paikasta toiseen:)

Tuli nyt vähän valivali-viesti. Pinna taitaa olla vaihteeksi hieman tiukalla, miehenkin kanssa riitelin ihan turhasta:( Mulla on kuitenkin ollut koko tän loppuraskauden todella rauhallinen, seesteinen olo ihan kaiken suhteen.

Nyt lähden ulos aurinkoon piristymään. Ihanaa viikonloppua kaikille!

Kaktus 37+2
 
sohvi35
Moikka

Viimeisessä kokoarviossa oltu (radin johdosta). Vauva voi hyvin, paino 3,2kg. Käynnistys kuitenkin 12.9 kalvojen puhkasulla koska paikat auki 2cm. Vielä elättelen toiveita että ennen sitä tulee itekseen :) torstaina sitten viimeistään meillä on rakas poika sylissä <3

Sohvi rv 39+2
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Nostellaanpa vähän kun toisella sivulla oltiin jo menossa...

Alissia kävinkin tuolla kerhon puolella kuulumisesi lukemassa. Aikasta hyvä päivä olis kyllä tänään syntyä, perjantai ja 13.pvä:)

Sohvilla eilen ollut käynnistys, vai kerkesikö tulla pieni maailmaan ennen sitä? Tulet kertomaan sitten kun jaksat.

Ja Milk muistaakseni vaihtaa siviilisäätyä tänä viikonloppuna, ikimuistoista päivää teille:flower:

(.) Mä jo eilen luulin et nyt tuli lähtö. Maha tipahti keskiviikkona alemmaksi ja heti alkoi "ongelmat". Supisteli ja vauva painaa aika ilkeästi tuonne alas, ylösnousut ja kyljenkääntö on melko hankalaa. Pientä menkkamaista juilimista on kokoajan. Mutta viime yön olen nukkunut hyvin eikä nyt ole mistään supisteluista tietoakaan. Viikon voisin vielä olla kotona ja sitten ensi viikonloppuna voisin jakaantua, hyvä suunnitelma:)

Mukavaa viikonloppua kaikille:wave:

Kaktus 38+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Milk@
sohvi35
Moikka

Poika syntyi 12.9.2013 klo 19.22 :heart: pituutta 48cm ja paino 3250g. Kotiuduttiin lauantaina :) kaikki lähteny ihanasti käyntiin, poika nukkuu päivät ja valvoo yöt niinkuin asiaan kuuluukin ;) ei viitteitä mistään sokerivauvasta ja arvot kohdillaan. Ihana paketti :heart: Synnytys kesti viitisen tuntia.. huh huh voi vaan näin jälkikäteen sanoa :)

Sohvi tänään 36vee ja poika 4 pv :heart:
 
Moi!

Varovaisesti alan siirtymään kuumeilijoista tänne. :)

Eli raskaana ollaan kunnes toisin todistetaan. Perjantaina iltapäivällä rohkaistuin viimein tekemään testin ja vahva viiva ilmestyi heti testiviivan paikalle, kontrolliviiva oli heikompi. Kaikista aiemmista lapsista on tullut vain haalea plussa, mutta ennen olenkin tehnyt orjallisesti aamupissistä. Liekö mulla sitten iltapäivällä enemmän sitä hormoonineritystä kun iltaisin on pahaolokin aina huipussaan.

Kanervankukkanen 35v LA 13.5.2014 4. lapsi
 

Yhteistyössä