Yli kolmevitoset plussanneet/odottajat Vol. 2

Alkuperäinen kirjoittaja Tähtitomu;29713860:
Voi kääk, huomenna ois nt-ultra ja minua hermottaa ihan sikana. Dopplerilla ei oo vielä ääniä saatu kulumaan, kiitos siitä tälle hylkeen rasvakerrokselle :x mutta neuvolassa täti sano että ne näky ruudulla. No kyllähän meidänkin doppleri näyttelee jos vaikka mitä lukuja aina välillä.

mutta, kyselinkin tuolla toisessa ketjussakin, että voiko istukan/napanuoran virtausäänet kuulua jos pikkunen ei olis elossa?
Mulla oli just noin ennen nt-ultraa. Vain istukan virtaukset kuului. Nt:ssä kaikki ok. Syykin selvis. Istukka edessä. ;) ekat äänet dopplerilla kotona 14 + viikolla. Eli ole huoleti. Tsemppiä nt-ultraan.
 
tuota istukan edessä oloa minäkin oon tässä epäilly, kun edelliskerralla äänet kuulu jo jotain 8 viikon paikkeilla. Sopi niin hyvin yhteen tuon alun vuotelun kans, tosin se kyllä saatto olla joku hematoomakin. no kuuluu tuolta kuitenki kaikenlaista myllerrystä ja koputtelua :D Voipihan se vaan olla niin vikkeläkin ettei vaan kerkee kuulua.
 
Tsemppiä kaikille alkumetreillä olevillekin - tuntuu ihan uskomattomalta, että olen todellakin kohta synnyttämässä kun vastahan olin itsekin ihan alkuviikoilla! Nopeasti tämä aika menee!

Tänään oli lääkäri; kohdunkaulaa ei juurikaan jäljellä, paikat pehmeät mutta kiinni. Lääkäri veikkas että viikon sisään synnytän.. saas nähdä! Ensi viikon keskiviikkona menen äitipolille tarkastukseen jos ei vauva siihen mennessä ole syntynyt. Harjoitussuppareita tulee jatkuvasti jo, mutta kivuliaista ei tietoakaan. Nyt vielä mies lähtee kolmeksi päiväksi työmatkalle (hyvä ajoitus!), niin vähän kyllä jännittää jäädä esikoisen kanssa kahdestaan kotiin jos jotain rupeaakin tapahtumaan! Onneksi anoppi sentään asuu lähellä niin voi tulla esikoista hoitamaan jos synnytys käynnistyy..

Selina76 + pikkuinen rv39+4
 
Hei vaan kaikille :wave:

Mun oli nyt aivan pakko tulla tänne kirjottamaan, olin pitkään tuolla yli 35 yrittäjissä, sitten taustalla ja sitten poistuin taustalta tekemään surutyötä sen mahdollisuuden takia, että en tule koskaan saamaan toista lasta (parisuhdeongelmat)

3,5v takana sekundääristä lapsettomuutta, ei yhtä ainoaa plussaa siinä välillä. Tutkimukset aloitettiin ja ne jäi kesken koska mies ilmotti, ettei halua enää lapsia. Tätä asiaa olen nyt sulatellut pari kuukautta ja viime maanantaina tapahtui kyllä lottovoiton kaltainen ihme. Tein positiivisen testin kun menkat oli noin 5 päivää myöhässä..

En voi oikein vieläkään uskoa tätä todeksi, olin jo miettinyt että onko mulla vaihdevuodet alkamassa (täytän 39 tänä vuonna) Käyn vieläkin vessassa tuijottamassa välillä niitä testejä (harmi kun digitesti sammui parissa päivässä :LOL: ) mutta nyt mietin että voiko kaikki olla hyvin sillä mulla ei oikeastaan ole mitään kummosia oireita? Mulla on takana 2 raskausta, yksi ku ja toinen normaali. Molemmissa tuli kovia menkkaoireita ennen plussausta ja poikaa odottaessa tuli hirveän huono olo joka vaivasi 24/7, en kyllä oksentanut.

Oireet mistä rupesin epäilemään tätä oli: vesi maistui pahasti raudalle päivinä kun menkkojen olisi pitänyt alkaa, mulla oli myös pitkään flunssan oireita varsinkin yöllä oli kurkku todella kipeä. Viikonloppuna join yhden oluen ja se tökki, sitten rupesi kahvi tökkimään. Rinnat on olleet kipeät ja jotain pieniä nippailuja vatsanalueella. Välillä on vähän öklö olo, mutta se ei kauaa kestä. Aamuisin olen hikoillut (mitä ihmettelin kun se on ollu mulla aina varma menkkaoire ja aikaisemmissa raskauksissa sitä ei esiintynyt, mutta ilmeisesti se hikoilu on normaalia?!)

Mies ei ole mitenkään innoissaan tästä joten sieltä suunnalta on turha odottaa mitään tukea. Itse olen onnellinen, kun olen tätä toivonut pitkään mutta nyt nuo oireiden puuttumiset ja erilaisuudet aikaisempiin verrattuna häiritsee mua todella paljon... Mä niiiin toivon, että saisin tämän syliin asti :heart:

Mulla olis nyt menossa 5+1.. varhaisultraan on ihan pakko mennä, mutta kun tuntuu että siihenkin on ikuisuus vielä..
 
Sirpa75 ONNEA! Vitsit miten hienoa. Elämä yllättää välillä meidät iloisesti. =) Mä muistan sut tuolta kuumeilupuolelta. En itse siellä kirjoitellut, mut luin säännöllisesti oman kuumeilun aikaan.
 
Hyvin varovaisesti ilmoittaudun mukaan, 37 ikää, 4 lapsi tulossa. 2kk sitten keskenmeno vk 8-9, nyt taukokuukauden jälkeen uusi plussa viikko sitten, 20 testiä tehty ( Raskauskeijusta tuli tilattua useampi kerralla...) ja hyvin on viiva vahvistunut :) Ed. Kerran pysyi aika haaleana tosi pitkälle joten olisikohan nyt istukka kunnossa.
La olis sitten kait 2.12. Toivottavasti :)
 
Eilen oli sokerirasitus ja tänään tuli soitto neuvolasta. Kaikki kolme arvoa koholla eli raskausdiabetesdiagnoosi pamahti. Huoh, toisaalta osasin odotaa tätä, koska mulla on mielestäni aina ollut vaikeuksia sokerin kanssa (hirveä kooma, jos syön suuremman setin jotain.) Toivottavasti selviän ruokavaliolla... Nyt olen ahkerasti googlettanut ohjeita ja pakko sanoa, että hirvittää niiden hiilarimäärät. Oikeastiko pitäisi syödä kuusi palaa leipää päivässä?? Mulla ei kyllä onnistu millään tai olen kohta talon kokoinen. No, onneksi saan oman verensokerimittarin, eli saan syötyä "oman mieleni" mukaan ja näen toimiiko homma. Onko täällä ihmisillä millaisia kokemuksia tästä taudista?
 
Voi kökkö Tinttu, tosi kurja juttu. Itselläni ei diabeteksestä ole kokemusta, mutta mulla on toi painonnousu ollut puheissa neuvolassa jo useampaan kertaan - on siis noussut liikaa. Mun saama neuvo oli jättää leipä pois ruokavaliosta kokonaan. Nyt näyttää siltä, että tällä välillä ei sitten olekaan paino noussut, kun leivän määrä on ollut huomattavasti aiempaa vähempi (toki olen muutaman siivun syönyt). Kuituja olen saanut muuten riittävästi, mm. sokerijuurikaskuidusta (fibrex), juureksista ja hedelmistä - eli vatsa on toiminut ihan yhtä hyvin/huonosti kuin aiemminkin. Edelleen kyllä väitän, että on hormonaalista tuo painonnousu, sillä en mä ole alkanut lappamaan ruokaa sen enempään kuin ennenkään ja silti oon sen 14-15 kiloa jo tähän mennessä saavuttanut. Mun olis varmaan pitänyt vähentää ruokaa raskauden alettua...

Tervetuloa taas uusiille - ja aivan eityisest Sirpa75:lle, jonka muistan tuolta kuumeilijoiden puolelta! Ootpa tarjonnut melkoisen jännitysnäytelmän tänne palstalle! Kuinkas teillä on alkanut odotus miehen kanssa? Luuletko, että sulla oli apua siitä aukiolotutkimuksesta? Joka tapauksessa ihan mielettömän paljon onnea plussasta :flower:

Entä mitä kuuluu Milk@lle?
 
Kiitos =) No odotusaika on alkanut yksin, mies ei ole yhtään innoissaan tästä vauvasta. Se kertoo varmaan tarpeeksi asiasta että eroa on nyt sitten haettu virallisesti.

Toivon todella ettei tämä mene kesken stressin takia, mulla on tullut ruskeaa vuotoa vähän joka päivä ja tuntuu että tänään sitä on tullut jo vähän enemmän. Toki elämä ois huomattavasti helpompaa alottaa ilman vauvaa mutta kun tätä on niin kauan odottanut. Asia jota mun mies ei ole koskaan ymmärtänyt, sen mielestä on vaan niin että älä ajattele sitä niin se on sillä hyvä. Mulla on ens maanantaina varhaisultra, sinne asti pitäis jaksaa jännätä..

Uskon, että tähän onnistumiseen vaikutti se että olen pari kuukautta tehnyt sitä surutyötä että toista lasta ei tule ja meillä on täällä pian 7viikkosia koiranpentuja niin on ollut vähän muuta ajateltavaa viime viikot.
 
Ihanaa Selina76, onnea!

Nyt on sitten haettu sokerimittari kotiin ja pääsen mittailemaan verensokereita. Onneksi neuvolatäti oli erittäin mukava, enkä saanut hirveää saarnaa syömisistä. Tosin olen kyllä sitä mieltä, että en saanut tätä syömällä (sen verran maltillisesti tullut syötyä). Täti sanoikin, ettei Radin syntymekanismeja oikein tunneta (toki riskiä kasvattavia asioita on, mutta mulla ei niitä ole) ja nyt aluksi saa syödä kuten ennenkin ja jos sokerit nousee niin karsitaan. Eli ihan hyvä fiilis jäi, vaikka päähän ottaakin. (Erityisesti en odota sitä Tyksin ravintoterapeutin tapaamista, mutta kai siitäkin selvitään =)).
 
Hei kaikille, meidän ihana pieni neito tuli maailmaan 27.3. Synnytys käynnistyi edellisenä iltana vesien menolla klo 22, sairaalaan lähdettiin puoli kolmelta yöllä ja tyttö oli ulkona klo 6.08 ammeen ja ilokaasun voimalla =). Paino 3365g ja pituus 50cm. Reilun viikon etuajassa tuli. Aivan mahtava fiilis jäi synnytyksestä ja vauva on ihan super ihana =).

Yöt kotona on lähteneet sujumaan oikein mallikkaasti, ensin nukutaan kolme tuntia, syödään tunti :D ja sit nukutaan neljä tuntia :).

Ihanaa kevään jatkoa ja masun kasvatusta kaikille!


suski28 ja baby tänään 1 vko
 
Valtavasti onnea Suski! Kunpa jo itsekin pääsisi tuohon vaiheeseen =).

Mulle on iskenyt joku megapesänrakennuskuume. Surffailen kaikki illat ties missä lastentarvikesivuilla ja keksin kaikkea "tarpeellista". Eilinen ilta meni imetystyynyjä ihmetellessä ja nyt pohdin malttaisko panostaa sellaiseen isoon ja järkyttävän kalliiseen, jonka kanssa voisi nukkua nyt raskausaikana. Alkaa mennä hermot lisätyynyjen kanssa pelaamiseen ja matkaa on kuitenkin vielä 3 kk jäljellä. Vaikeita päätöksiä... :confused:.
 
  • Tykkää
Reactions: suski28
Onnea Selina ja Suski ja Sirpalle ja Esterille onnea plussasta!

Täällä eka ä-loma viikko kohta takana ja voi taivas, miten aika rientää -vaikka mitä pitäis vielä ehtiä tehdä. No vauvanvaatteet on suurinpiirtein pesty, mut esim. imetysliivit ja pinniksen patja pitäis vielä hommata ja vaunukoppa tai mikä kantokassi se nyt on, pitäis etsiä vintistä ja pestä jne. No, pikku hiljaa -voimat alkaa selvästi hiipua, kauheesti ei jaksa enää touhuta ja esim. lenkkeily uuvuttaa ihan kunnolla.

Ollakovai...? ja poitsu 35+2
 
  • Tykkää
Reactions: suski28
Kävin tänään varhaisultrassa. Oli pakko saada tietää, että kyytiläinen on oikeassa paikassa ja jos mielellään syke näkyisi (pojasta ei näkynyt vielä varhaisultrassa)

Juu oli oikeassa paikassa ja sykekin näkyi... molemmilla :O kun katsoin sitä monitoria niin mietin jo hetken että miksi musta näyttää siltä että noita on tossa 2 mutta en sanonut mitään... kunnes lääkäri sitten sanoikin sen ääneen.. Ihan on pöllämystynyt olo en voi muuta sanoa.. Lääkäri kyllä sanoi, että on hyvin normaalia että kaksosraskaudessa toinen menee kesken alkuraskaudessa..

silti.. Ei oikein sanat riitä kuvailemaan tätä tunnetta.. Meillä ei tietääkseni kummallakaan ole minkäänlaisia kaksosraskauksia suvussa että kyllä tuli puun takaa koko tilanne. 3,5v sekundäärisen lapsettomuuden jälkeen olisi tulossa 2 kerralla... HUHHAHHEI...
 
Onnea Sirpa!!! Minä jotenkin niin toivon saavani myös kaksi kerralla kun tämä viimeinen raskaus kuitenkin ( ellei mene kesken..).
Toivottavasti sinullakin kaikki menee loppuun asti hyvin!
Täällä vasta 6+0 kasassa, mutta aina parempi pienet viikot kuin kuukautiset =)
 
Tuplaonnittelut Sirpa! Toivotaan, että molemmat pysyy matkassa :heart:.

Täällä alkaa olla sokerimittaukset rutiinia. Vähän veikkaan, että paastoarvoista on tulossa ongelma, mutta syömisen jälkeen on arvot onneksi olleet ok. Tosin tuohon paastoarvoon vaikuttaminen on hankalampaa eli ei taideta loppuun asti selvitä ilman insuliinia.

Tinttu ja Tupu rv 27+1
 
Onnea Selina ja Suski :flower:

Ja sirpa, aika huikeeta!! Mikäs teidän avioliiton tilanne on? Kyllä elämä välillä tarjoilee aikamoisen mahtavia juttuja, en voi muuta sanoa.
Hyvin se menee kaksostenkin kanssa, älä huoli. Sait koko kolmen vuoden odottamisen edestä nyt rakkauspakkauksia :D Aika höpsösti on kyllä lääkäri sanonut, että aika usein toinen menee kesken.. Tai en tiiä, kuulosti vaan karulta.
 
  • Tykkää
Reactions: suski28
Blancita avioliitosta on vaikea sanoa, luulen että tää tilanne yllätti vähän molemmat niin on nyt jouduttu sitten molemmat miettimään että wtf ja nyt kumpikaan ei halua heiluttaa venettä suuntaan eikä toiseen.

Mutta toi kaksoshomma on kyllä sellanen ettei siihen kyllä niin helposti osaa sopeutua :D mä luulen että mä käsitän sen vasta sitten kun näen np-ultrassa että siellä todella vielä on 2. Se syy miksi lääkäri sanoi, että toinen menee usein alkuraskaudessa kesken, on se että se kai on oikeasti todella yleistä että monilla raskaus alkaa kaksosraskautena mutta se toinen menee alussa kesken ja että nää varhaisultrat on syy siihen miksi niitä kaksosraskauksia on ruvettu löytämään enemmän..
 
Onnea Sirpa75!

Itse varovasti uskaltaudun tänne. Sillä täällä on tapahtunut ihme, kun raskautuminen luomusti oli jo katsottu lähes mahdottomaksi. Mutta tein testin pe-iltana liuskatestillä ja haamu tuli, sitten la-aamuna cb puikkotestiin pärähti heti plussa :).
Eli oon nyt 4+5 vko raskaana ja ihmettelen tätä suuresti, pakko varata kans varhaisultra että varmistuu että kaikki on hyvin :)
 
Vaude Miltsu! :flower: :heart: :flower: :heart: :flower: :heart: Ihan mielettömän paljon onnea :flower: :heart: :flower: :heart: :flower: :heart: Ja tervetuloa odottajien puolelle! Ihan hiukan salaa tätä toivoinkin, kun kävin lueskelemassa kuumeilijapuolta jokin aika sitten ja kuulin kuinka kauan olisit joutunut odottamaan hoitoja. Toivotaan nyt että raskaus jatkuu hyvin, joten oikein paljon tarrasukkia sinne sinun massuun!


Sirpalle pitkää pinnaa miehen kanssa - toivottavasti hän sopeutuu ajatukseen vauvoista :confused: Itselläni on jonkin verran kokemusta tilanteista (työelämässä) jossa olen laskelmoinut parhaaksi strategiaksi liikkua mahdollisimman hitaasti, jotta asiat ehtivät asettua uomilleen. Ehkäpä asiaan sopeuduttuaan miehesikin tajuaa tulevansa joka tapauksessa isäksi, jotta voi yhtä hyvin sopeutua lähi-isän rooliin.


Täällä ollaan hyvin tukevasti loppusuoralla. Laskettuun aikaan on kuusi viikkoa ja olo on kyllä todella massiivisen suuri. Eikä suurta ole vaan vatsa, vaan painoa on nyt tullut viitisentoista kiloa lisää. Osa on kyllä turvotusta, mulla on ollut hankaluuksia saada kenkiä jalkaan ja sormusten kanssa ei ole tarvinnut vaivautua enää pitkiin aikoihin. Kovasti jo odotan vauvaa syliin, mutta yhtään en halua häntä hoputtaa vaan pikemminkin haluan että hän saa olla rauhassa mahdollisimman loppuun saakka. Nyt alkaa jo olla käsillä myös synnytystapa-arvio, joka mulle tehdään kaularankavamman takia. Lisäksi mulla on häntäluu murtunut 90 asteen kulmassa eteenpäin. Normaali synnytys olisi kyllä ihana kokea, mutta kun riskinä on se, että selkä ja niska kipeytyvät niin, että en pysty kantamaan vauvaa ja kipulääkkeet ovat sellaisia joiden kanssa ei voi imettää - niin olen nyt sitten itse kallistunut pitämään sektiota fiksuimpana vaihtoehtona meidän kohdalla. Hienoinen pettymys se silti on.


Muuton suhteen asiat ovat kuitenkin edenneet parhain päin. Saimme viikko sitten kuulla, että uusi asuntomme vapautuu sittenkin alkuperäisen aikataulun mukaan niin, että saamme avaimet jo kahden viikon kuluttua. Minä voin sitten pitkin viikkoa kannella viherkasveja, lamppuja ja muuta pikkutavaraa ja vapun jälkeisenä viikonloppuna muutamme sitten kalusteet. Ihanaa päästä sitten kuitenkin rakentamaan vauvapesää oikeaan kotiin tämän vuokra-asunnon sijaan. :heart: :heart: :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: miltsu76

Yhteistyössä