YLI 40-v. KUUMEILIJA-KERHO

Iltojen iltaa rakkaat ladyt! :)

Viikko vierähti siis ilman plussauutisia... :'(
Ensi viikolla pitää ottaa korkojen kera sitten. :) :wave:

Ihanat ilmat oli olla vapaalla torstaista saakka. B)

Pyrstis kyseli Clomifenistä. Sitähän käytetään munasolujen kypsyttämiseen. Eli se on eräänlaista lääkemuotoista FSH:ta. Joillakin toimii, joillakin ei...
Kertokoon tarkemmin joku, jolla on kokemusta aineesta.
Noita tikkujen viivojen vahvuuksia on tosiaan aika hankala vertailla ja tuo vierekkäin niputtaminen auttaa asiaa kovasti.
Oisko vähän ihanaa jos Pyrstiksellä tärppäisi heti kerrasta. :p

Pikkumyy: Älä huoli. Varmasti meistä jokainen on hätäpäissään testannut liian aikaisin. :hug: Ajattele, minäkin olen tässä viimeisen vuoden aikana eräänkin tikun testannut. :ashamed: Minkähän ihmeen takia... :x
Mutta testailehan sittenkin kun ajankohta alkaa olla oikea. :wave:

Pitää lähteä tästä saunomaan.
Ensi viikoksi kunnon plussapuhurit puhaltelen :whistle: ++++++++++++++++
 
Täti saapui tänään vihdoin meille! Lukitsin tätsyn meidän kellariin ja sieltä se ei muualle kyläilemään ensiviikolla pääse :kieh: Joten Ainoemilja, rva Pikkumyy, Nuusku, Dinosaurus, Mimmuli, Päivänkakkara67, Äippä, Lapsellinen67...(olikohan vielä muita?) Täyttäkäähän lista plussilla. Pidän peukkuja teidän lähipäivien testauksille :heart: .

t. Mari ja kp1

 
Heippa kaikille!

Kiitokset kaikille kannustuksista ja tsemppauksesta. Vähän myöhässä tulevat kun vietettiin pitkää viikonloppua vapun merkeissä mökillä.


Nuusku: Lekuri kertoi suoraan, että tämänikäisenä ei ole helppo saada lasta. Munasolut ovat juuri sen ikäisiä kuin nainen on ja piste. Piti kyllä melko pitkän "esitelmän" aiheesta....

No tosin hän kyllä sitten vauhdilla aloitti homman, eli keskiviikkonahan jo tutkittiin ja ultrattiin ja kaikki näytti hyvältä. Sekin oli tietty hyvä asia, että olen tullut raskaaksi vähän aikaa sitten (mulla km siis 10/07).

Ja nyt on sitten ovistestaukset päällä ja huomenna heti tsekkaillaan munasarjoja lisää (niissä jo keskiviikkona näkyi munarakkuloita) ja tästä sitten eteepäin verikokeet yms. ja tietenkin miehenkin simpat pistetään tutkinnan alle. Aikanaan varmaan sitten tsekkaillaan mahdolliset hormonihoidot jne.

Nyt on itsellä mieli jo parempi, oli myös erittäin mukava lukea teidän tsemppausjutut, kiitos myös lapselliselle taulukosta, minä koin sen kannustuksena. Se ovistikkuliimauskin oli hyvä kikka, mutta nyt mulla käytössä se (kallis) digitaalinen (lääkärin määräyksestä ) joten en testaile tikulla.

Pyrstis: Kyllä mä suosittelen, jos ei sulla puoleenvuoteen nappaa niin kantsii mennä hakee lisäboforia (kunhan kestät ne lekurien puheet =) =) )

Toivttelen plussia kaikille, sekä ovisplussauksia myös!!
 


Huomenia ja ihanaa alkavaa viikkoa kaikille!

Jospa nappais tänään auton ja menisinkin sillä töihin, mies päräytti motskalla 65km matkan töihinsä ja tietty iltapvllä takasinkin!

Tänään ei onneksi ole tälläinen olo!:

Heppa! Ja Plussailuonnea kaikille!

Rva Pikkumyy :heart: :wave:
 




päivänkakkara67..kp1/26.........................1. haaveissa
Mari66...................kp2/?
keijukka................kp4/29.......................4.haaveissa
vilmaville..............kp4/28-30..ykn1,5v..9.s haaveissa
Minni-07...............kp12/28.........yk4.........2.toiveissa, 1.yhteinen
Mussukka67.........kp12/29........yk 10......2.toiveissa, 1.yhteinen
pyrstötähti............kp13/28.........yk1.........4.haaveissa
gitte.......................kp15/28........................1. haaveissa
AinoEmilia.............kp23/31-34................4.haaveissa/1.yhteinen
mimmimamma......kp24/27.......yk 6 v.
dinosaurus61........kp25/26-28.................6. haaveissa
Rva Pikkumyy.......kp26/31......yk 2......4.haaveissa/1.yhteinen
Nuusku...................kp26/26.........................4.toiveissa
mimuli....................kp29/27.......yk 1........4. haaveissa
äippä67..................kp33/26-39................2 lapsi haaveissa
lapsellinen67.........kp37(25)/?........yk1,5v....1. haaveissa
pääpilvissä............kp57/25-43..............1.yhteinen haaveissa
Hellu1....................kp?/?..........................3. haaveissa
Elina67..................
ruujakengu...........
annastiina.............

[/b][/i] Kaikille Onnea kiertoon!


Pitää taukoa:

Karpalo67..........kp2/28 (2.5.2008).......yk yli 4v..2.toiveissa


Haamuilijat:

mimmimamma......kp24/27.......yk 6 v.


Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:

äittä-67.... 8.4.2008... kp 32

torpeedo..17.4.2008..kp24/25 yk 1
 
Voi hyvän tähden ladyt, laittaisitte sen tädin minulle!!! :eek:
Multa taitaa hermo pettää... en tod. aio odottaa tädin tuloa mitään 3 kuukautta, vaan taidan aloittaa keltarauhashormonit tänään. :x Aika epätoivoista, mutta kuitenkin... :/ :headwall:
 
pyrstötähti
alotat nyt vaan jotakin nappeja napsimaan. Muistaakseni lutuliinilla oli käytössään pari vuotta vaihkarihormoonit ja sen ansiosta hänellä pysyi kohdun limakalvo jees kunnossa ja sitten lahjasoluilla raskautui ja ikää muistaakseni 49 joten nyt lapsellinen tositoimiin.En itse oikein tiedä lääkityksistä mutta jos keinoja on niin älä enää odota sitä paitsi harkitse sitäkin että matkustaisit muutaman sata kilsaa toiselle klinikalle kyllä palkinto silti olisi sen arvoinen ja kuten itse sanoit minulle kannustaessasi tähän leikkaukseen että sitten kuitenkin tietää myöhemmin että kaikki voitava on tehty eikä tartte jossitella,eikös vaan. Pahoittelut päivänkakkaralle tädistä mutta muutaman päivä ja taas kierto jatkuu,eletään toivossa. Mullahan on nyt kp13 ja hirveän hiljaisen oloista kun normaalisti mulla on niitä oviskipuja melkoisesti,jo mietin että oishan se huono flaksi että homma ois yhtäkkiä nyt lopahtanut kun röörit avattiin mutta elämää sekin sitten vaan ois,toisaalta eipä tiedä miten homma lähtee käyntiin ylipäätään kun leikkaus oli niinkin laaja kun kohdun kautta ja vatsanpeitteet avaamalla on operoitu,tuntus että ihme jos ei tulis jotaki häikkää systeemiin. Hirveän paljon kaikille voimahaleja, ei anneta periksi, tämä palsta pitää minun toivoni yllä,kukaan muu ei minua kannusta tähän projektiin paitsi tyttäreni joka haaveilee että oispa meillä vauva ja hän saisi sitä hoitaa hän on hurahtanu nyt vauvoihin ja menee sukulaisille niitä aina hoitamaan kun on tilaisuus. En ole tietysti sanonut mikä projekti on menossa,mutta ties vaikka lapsi aavistaa kun olemme niin hirvittävän läheisiä. Pitäkää kiinni yhteisestä unelmasta ja huolehtikaa itsestänne, toivoo pyrstis (työn ääreltä :( )
 
pyrstötähti
en tiedä kukahan niitä edes kirjoittaisi lisäboforeita tässä tilanteessa mutta kait sitä saa jos itse maksaakin? Kuitenkaan en haluaisi lähteä enempiin toimenpiteisiin tässäkin oli oma hommansa jo siinä leikkauskertomuksessa vain todettiin että normaalisti toimivat terveet munasarjat on näkyny (ihan palijain silimin :LOL: )että katsellaan nyt kyllähän se tietty niin voi olla että olen jo ennen joulua jotakin reseptiä ruinaamassa,jos tämä kuume ei hellitä siihen mennessä ja tule se kuuluisa "järki" käteen mikä sekin olisi joskus helpotus.
 
No juu... Olen tätä pitkään pähkäillyt ja nyt sitten päätin, että ekaksi otan sen keltarauhashormonikuurin ja sen jälkeen tuli tätiä tai ei, 8 - 9 pv tuon kuurin loppumisen jälkeen (kierron 5 päivä ) aloitan sen hormonikorvaushoidon. Eipä tässä enää muita mahiksia ole jäljellä enää...
Minullahan ei siis oikeastaan ole normaalit vaihdevuodet, vaan POF (premature ovarian failure) eli "ennenaikaiset vaihdevuodet". Kuulun niiden onnellisten 1 % joukkoon, jotka saavat tämän ennen 40 vuoden ikää. :kieh:
Se ainoa asia, mikä pitää toiveita yllä on, että munasarjassani (siis ainakin toisessa) on vielä elämää ja munarakkula kypsyy, vaikkei sitten jaksakaan irrottaa munasolua ja kohdun limakalvo ei jaksa kasvaa. Ainakin tuohon limakalvoasiaan tuo korvaushoito pitäisi tehota...

Oletko pyrstis jo saanut ovistestiin plussaa? Sehän se nyt tuossa tilanteessa varmaan enemmän kertoo kuin tuntemukset. Ja kyllä se näissä asioissa tuppaa olemaan, että kuumeen yltyessä kaikenlaisia keinoja alkaa ottamaan käyttöön, vaikka kuinka vannoo vaikka alkuun että "tulee jos on tullakseen"... :)

Sitä "järjen" tulemista tässä odottelen. Yritin saada sitä joskus syksyllä tulemaan väkisin, vaan kun ei. Sitten ajattelin, että kaipa tämä "kuumeilu" on katsottava loppuun, josko se sitten tulisi?? On kai tähänkin kyllästyttävä ja turhauduttava lopullisesti jossain vaiheessa...
 
Minni Olipa sulla ihan mölli lääkäri, kun ihan esitelmän moisesta aiheesta piti. No, onneksi sentään alotti hoidot. toivotaan että tehoaa.
Itse kävin helmikuussa gynellä ja hän oli tosi postiivinen ja kannustava yli 40 v. raskautumisen suhteen. No nyt sitten vedellään clomeja ja teroja ja toivotaan parasta.

"Tätsyläisille" jaksamisia :hug: Perästä kohta tullaan..ikävä kyllä.
 
Tiedä sitten mikä parasta olisi kun ikää on.... kaivaa järki mikä mahd jäljellä on esiin? Nyt vaan mennään kuumehouruissa eteenpäin. Toivottavasti clomit ja muut hoidot tuottavat tulosta pian kaikille jotka siinä rumbassa ovat. Pitelen peukkuja teille kaiken aikaa ja tietysti seuraan ahkerasti tilannetta.

Itse täällä tissejä tutkiskelen, kun on niin arat,,, varsinkin oikea. (Johan tästä kaivelusta kipeytyy..) Tieto lisää tuskaa sanotaan,,, toivottavasti olisin saanut idätettyä jotain pesääni, ettei tämä olisi mitään muuta :/ Olen aika hölmö, ajattelen aina pahinta mahdollista, kun jossain joltakin tuntuu... eikä ammattini yhtään helpota tilannetta, päinvastoin. Olisi auvoista olla onnellisen tietämätön kaikesta.. huh-huh.... onkohan kenelläkään toisella tällaista ? Kaitpa tämä ikäkin tuo oman lisänsä tähän systeemiin.

Tunnustan..... testasin tässä pari päivää sitten ja negaa näytti silloin... No niin niin,,, kyllä minä tiedän että oikeasti kannattaa testailla vasta kun olisi tädin aika... muttakun ,,, :p Tulin justiin apteekista ja ostin Clearbluen testejä,,, niiden pitäisi olla herkkiä... labratutkimuksen veroisia jopa.. Hyvässä lykyssä näkyy jo 3 pvää ennen tätiä... Kun se hetki on käsillä testailen varmaankin aamuin illoin.... ( Voi ziisus, voiko nainen mennä näin sekaisin..) :wave: :wave:

Eipä tässä muuta tällä kertaa.

Lempeitä tuulahduksia kaikille :wave: Peitot heilumaan !!!
 
Voi meitä hätäisiä testailijoita. :hug: :LOL:
Olen aina miettinyt kun näillä nettipalstoilla jotkut kirjoittaa tomerana testaavansa vasta sitten kun menkat on myöhässä, että niinköhän nekin salaa kuitenkin testaavat ennen aikojaan, eivät vaan uskalla kertoa... :LOL:
Noita lääkäreitä on kyllä joka lähtöön. :/ Minulle ei ole sattunut ihan viime aikoina ketään tosi ihanaa... Viimeisin ihana oli yleislääkäri kun olin 37 v. uusimassa minireseptiä. Hän alkoi kysellä, enkö ole ajatellut hankkia lapsia. Kun sanoin olevani liian vanha jo, hän totesi että mieluummin lapset 37 vuotiaana kuin 17 vuotiaana... :)
Osaisiko joku muuten vinkata jostain Oulun seudulta "yli 40 v. positiivista" gyneä?
 
kattelin tuota listaa ja ja vilmavillellä 9.s haaveissa. heräski uteliaisuus että minkä ikäinen olet? voihan olla että jossakin olet kertonutkin mutta en ole huomannut? kesä lähestyy ja silleen..tosi vapun jälkeen tuli tosi kylmää mutta niinhän se useasti käy.
Yksi tuttuni saa kohta vauvan ja on minun ikäinen ja huomaan että kaiholla ootan kuulumisia kumpi tulee...vaikka olen iloinen kolmesta lapsestani tietysti mutta ei tätä kuumetta voi järjellä selittää. Välillä otan MUKAMAS järjen käteen ja ajattelen että vabnha ihminen haaveilee vauvasta..en tosin tunne itteäni vanhaksi kun kuopus on vasta 4v.
kaksi muutahan ovat jo lähes aikuisia.
tsemppiä teillekaikille
 
Heipahdus kaikille!


Huomisaamuna teen sitten viralisen testin, eli huomenna jo pitäisi näkyäkkin jos jotain näkyvää pitäisi olla. Vaikka tunne negasta on suuri, niin jännäähän testaaminen on!


Ihanaa illan jatkoa kaikille ja PlussailuOnnea!


Rva Pikkumyy
 
Tuossa keijukka kyseli vilmavillen ikää. Itsekin olen monesti pohtinut minkä ikäinen kukakin on. Kyllähän ne iät jostain löytyisi mutta laiska kun olen niin en ole jaksanut alusta asti tekstejä selata tai sitten mitä olen lukenut niin en ehkä muista kuka oli minkäkin ikäinen. Nämä nimimerkit Mari66 ja Lapsellinen67 ym. syntymävuoteen viittaavat niin niistä jopa minäkin sentään osaan pähkäillä kyseisen henkilön iän mutta muuten olen aika ulalla. Eli olisiko mitenkään mahdollista saada pientä ikägalluppia tai onko hullu idea jos ikä näkyisi tuossa listassa, jota lapsellinen67 on kunnioitettavasti aina päivittänyt
 
pyrstötähti
pyrstötähti lienee palstan virallinen veteraani, joulukuussa tuli 47 vee täyteen jeeee,voipa olla että jossakin lymyilee vanhempia mutta eivät kai tällä palstalla ainakaan virallisesti ilmoittele itsestaa, lutuliini oli vähän aikaa vanhempi kuumeilija MUTTA SIIRTYI SITTEN PLUSSAAJIEN JOUKKOON joten koskaan ei ole liian myöhäistä :flower:
Lapsellinen kyseli yli 40 positiivisen gynen nimeä, Hannu Martikainen ottaa vastaan gynekossa ja päättelisin että on positiivinen ikäneitoa kohtaan koskapa minut heti otti operoitavakseen hänen luonaan käydään etelä-suomea myöten ainakin näissä purkuasioissa, kokeile ihmeessä
 
Keijukka: Olen syntynyt huhtikuussa 65 eli 43v tuli juuri täyteen. Lapset ovat syntyneet v87 poika, v89 tyttö, v91 tyttö, v93 poika, v95 tyttö, v98 tyttö, v01 poika ja v05 tyttö.
Luulin silloin nuorempana, että kun omat lapset ovat isoja niin sitä automaattisesti tuntisi itsensä vanhaksi. Mutta kyllä se on ihan päinvastoin. Ja kun tässä on tätä pikkuväkeäkin niin en minä koe tätä ikää ongelmaksi. No, ainoastaan tämän hiipuneen hedelmällisyyden takia; ekat lapsethan meillä saivat alkunsa vaikka vähän yritimme estelläkin.

Jatkan paremmalla ajalla. Puoliso on iltavuorossa eikä neiti 12v meinaa pärjätä erityispojan kanssa.

Onneksi olkoon Pyrstiksen pojalle hienosta saavutuksesta :hug:
 
pyrstötähti
ihanalta se tuntuu ja jokainen päivä on lahja,vaikka jotkut ajattelee että riippuvuudet on itseaiheutettuja sairauksia joten seuraukset kestäkööt nahoissaan niin asialla on monta puolta,mutta niistä ei enempää tässä pinossa :hug:
 
nega testattu ja siis uuden kierron alkua odotellessa :ashamed: , miestä taitaa enemmän masentaa kuin minua, vaikka eihän se mukavaa ole saada negaa. Toivoa, en ole vielä menettänyt meille yhteisestä vauvasta! :heart:

Ihanaa pvää kaikille!

Rva Pikkumyy :heart: :wave:
 
Huomenta teille kaikille!

Oma napa:kp16/28 ja tätiä odotellaan kylään.

ROUVA PIKKUMYY: :hug: Voimahaleja valtavasti!

Mulla tänään hammaslääkäri ja viisaudenhammas poistetaan,jännittää kamalasti.

Mukavaa alkavaa viikkoa teille kaikille :wave:
 
Huomenta siskot ! :wave:

Ajattelin myös ehdottaa että listaan saa, ainakin omalle kohdalleni laittaa iän nimen perään. Olen kuusnelonen (-64) ja lokakuun lopulla täytän 44. :/ Lapset; tyttö maaliskuu -88 , poika tammikuu -90 ja poika syyskuu -93 Nyt jos onni suosii tulisi kevätvauva


Rva Pikkumyy , ei kait täti vielä ole tullut,,, luin vain tuota listaa.
Muutaman päivän päästä voi plussa ollakin .
Yritän sinnitellä ja testata uudelleen vasta kun täti on selvästi jäänyt junasta
tai jos oireet selvästi tästä voimistuvat. Nyt ainakin olen ihan jotenkin
...siis sekaisin. :LOL:

Vapaapäivä tänään ja kello käy, jospa jotain saisi aikaiseksikin...ettei ihan ihmettelyksi mene.. tämäkin päivä.

Hei vaan kaikille !!
 




Nimi (ikä )........... Kiertopv....Yrityskierto...Monesko haaveissa

mimuli (42).................kp1/29.............yk2..........4.
päivänkakkara67........kp2/26.............?..............1.
Mari66 (41)................kp3/?................?................
keijukka (45)..............kp5/29.............?..............4.
vilmaville (43)............kp5/28-30.......yk1,5v.....9.
Minni-07 (44).............kp13/28...........yk4..........2./1.yhteinen
Mussukka67................kp13/29...........yk10........2./1.yhteinen
pyrstötähti (47)..........kp14/28...........yk1..........4.
gitte.............................kp16/28............?..............1.
AinoEmilia (43)...........kp24/31-34.....?..............4./1.yhteinen
mimmimamma.............kp25/27...........yk6 v.........
dinosaurus61...............kp26/26-28.....?..............6.
Rva Pikkumyy (43).....kp27/31...........yk2.........4./1.yhteinen
Nuusku (42)................kp27/26...........?..............4.
äippä67........................kp34/26-39.....?..............2.
lapsellinen67 (40)......kp38(26)/?......yk1,5v....1.
pääpilvissä...................kp58/25-43.....?..............1.yhteinen
Hellu1...........................kp?/?................?..............3.
Elina67....................................................................
ruujakengu..............................................................
annastiina................................................................

[/b][/i] Kaikille Onnea kiertoon!


Pitää taukoa:

Karpalo67..........kp2/28 (2.5.2008).......yk yli 4v..2.toiveissa


Haamuilijat:

6.5.2008 Karpalo67..........kp6/28
25.4.2008 mimmimamma......kp14/27


Plussanneet

eli yrjöklubilaiset:

äittä-67.... 8.4.2008... kp 32

torpeedo..17.4.2008..kp24/25 yk 1
 

Yhteistyössä