YLI 35-V KUUMEILIJAT vol 7

amati Onnea :heart: :flower:

Nyt on oireet kadonneet minne lie. Turhauttaa tälläinen, kun ei pääse edes aloittamaan yritystä. Flunssa itellekin tulossa ja molemmat tytöt myös nuhassa. Nytkin kuopus tässä sylissä nukkuu ja esikoinen peppuroi omassa sängyssään. Taitaa tulla mielenkintoinen yö. No huomenna hierojalle niin ei haittaa vaikka niskat jumittaa, kun nukkuu toinen tyttö toisessa kainalossa ja toinen toisessa :) Ja tähän vielä vauvaa kuumeilen :D
 
SMSM Oho, onpas erikoista =) Meidän poika syntyi iltapäivällä klo 13.47. Synttäreitä alettu jo miettimään, poika osaa hyvin sanoa mitä tulee lasten tarjoilupöytään mm. viinirypäleitä ja porkkanatikkuja :D Ei ollut karkit ekana mielessä. :LOL:

Pupuilun ajankohdasta olen lukenut että kun on ovisplussa, otollisin aika olisi n. 24-48 h siitä kun niillä paikkeilla munasolu irtoaa. Ohjeissakin taisi niin lukea, en enää muista. Eipä se ole pahitteeksi vaikka ennen sitä tai jälkeenkin vielä pupuilee. Tiedän kyllä nytkin otollisimman ajan limoista , mutta en enää kuumeile. On tullut sen verran paljon seurailtua... Tunsin oviskipua kp 16 kun raskauduin viime vuonna.

Pian synnytyksestä on kulunut vuosi aikaa, palauduin tosi nopeasti siitä, kun ei leikattu eikä tullut repeämiä.

amatille tarrasukkia ja liimaa lujasti kiinni pitämään :heart: :wave:
 
Huomenta!

Hirmuisesti Onnea [/b]Amati [/b] :flower: Pienelle matkaajalle vauvaliimaa ja tarrasukkia :heart: Ehkä pian saa lukea kuulumisesi tuolta odotuspuolen pinosta ;)

Täällä jääty jo nyt esimiehen kanssa hyvässä yhteisymmärryksessä pois töistä :ashamed: Maanantaina oli erittäin hiljainen päivä mut silti ne nopeat kumartelut ja kääntymiset saivat koko päivän supisteluita aikaan ja rauhottui vasta kun kotiin pääsi makuulle :ashamed: Eilen kävin lekurineuvolassa ja kirjoitti mulle reilun viikon saikun kun sanoi ettei voi kirjoittaa pidemmpää kun viikkoja niin vähän vaikka tiedettäisiinkin ettei minusta olisi töihin eli saikkua aina saikun perään, näin sovimme myös esimieheni kanssa et kun edellinen saikku loppuu niin haen aina uuden :ashamed: Itseäni tämä kyllä helpottaa ettei enää tarvitse työn takia stressata et saan keskittyä perheeseeni ja kasvavaan masuuni :)
Neuvolaankin menen taas jo viikon päästä perjantaina vaikka eilen samalla otettiinkin verenpaine ym. mutta haluavat sit seurata jos nuo supparitkin jatkuvat, kaipa tämä ikäkin jo tekee omansa :ashamed:

Plussapuhureita teille kaikille ++++++++ :whistle:
Ävm70 ja "pikkukakkonen" 21+4 :heart:
 
amatille isosti onnea ja pikkuiselle tarrasukkia jalkoihin!

Mulla on nyt viisi kiloa pudotettu ja viisi jäljellä Naistenklinikan vaatimasta painonpudotuksesta ennen IVF/ICSI-jonoon pääsemistä. Eli puolivälissä ollaan :)

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!
 
Huomenta!

Kiitos onnitteluista ja tarrasukista!
Sukulaisilta tuskin hyvin onnitteluja tulee... Hulluna ne pitää :ashamed:
Mutta ei nuolasta ennen kuin tipahtaa :LOL: siis en usko vielä että tämä on varma plussa, vielä voi vuoto alkaa jos innostun liikaa....
näin kävi syyskuussa ...skele!
Varmaankin perjantaina teen uuden testin ja sitten voin EHKÄ vähän huokaista ja alkaa huolehtia jatkosta.

Sisko kultakin sitten löysi kirjotukseni täältä :LOL: no, soittoa odotellessa siis...

Tässä pitää nyt valmistautua ainokaisen neidin hammaslääkäri reissuun...

:wave: PLUSSIA!!!
 
Huomenta täältäkin!

Kertokaapa minulle että kun sanotte että dpo on niin ja niin paljon niin mikä päivä on dpo1? Eli kun saatte ovistestiin plussan niin onko seuraava päivä ovulaatiopäivä ja sitä seuraava dpo1? VAi onko ovisplussapäivän jälkeinen päivä ja sitäkin seuraava päivä myös ovulaatiopäivää ja vasta niiden jälkeen dpo1?
Mulla mielikuvitus laukkaa lujaa ja jo tänä aamuna oli outo maku suussa (ovis kai muutama päivä sitten). :LOL:

Hyvää alkanutta keskiviikkoa!
 


Keskiviikko 4.11.2009

Rosmariini -74..............................3/28-31...yk 16
Lumi-Marja...................................5/27
Mahdotontako.............................7/27-30 ...yk 3
Enkelinäiti....................................13/26-27...yk2
Sisusalmiakki...............................15/28
kevät1.........................................15/30...yk11
Onlydream...................................16/23-29....yk4
Erka............................................17/28-31 ....yk1
SMSM..........................................24/28-29...yk2
Helvi-10.....................................24/24-26...yk 11
amati........................................ 28/18-28 (-32)...yk3
Tsuba.........................................29/28-31... yk 5
Taikakuu...................................42/

Annemaarit.............................
Poni06.....................................
happihyppy..............................
pimpula74................................


:heart: PLUSSANNEET 2009 :heart:

Minotchkin......................................Lokakuu :heart: Oliivitar...........................................Lokakuu:heart:
Tiktu...............................................Syyskuu:heart:
Erjamari.........................................Syyskuu:heart:
PK- haaveilija= äiti vm70...............Heinäkuu :heart:
piipiäinen coitus interruptus..........Kesäkuu :heart:
Destiny..........................................Helmikuu yk 4 :heart:



:heart: SYNTYNEET VAUVAT 2009 :heart:

Mansku72 10.07 tyttö :heart:
Äiti-kengu 1.07 tyttö :heart:
Mantana 30.01 poika :heart:


 
Alkuperäinen kirjoittaja erka:
Huomenta täältäkin!

Kertokaapa minulle että kun sanotte että dpo on niin ja niin paljon niin mikä päivä on dpo1? Eli kun saatte ovistestiin plussan niin onko seuraava päivä ovulaatiopäivä ja sitä seuraava dpo1? VAi onko ovisplussapäivän jälkeinen päivä ja sitäkin seuraava päivä myös ovulaatiopäivää ja vasta niiden jälkeen dpo1?
Mulla mielikuvitus laukkaa lujaa ja jo tänä aamuna oli outo maku suussa (ovis kai muutama päivä sitten). :LOL:

Hyvää alkanutta keskiviikkoa!

Minä olen lukenut ja laskenut noin kuin olet ekan vahtoehdon kirjottanut.. ( kun en ole ovista tikuttanut )

Minulla oli ovis kipuja lauantain ja sunnuntain vastaisena yönä ja laskin oviksen olevan sunnuntaina ja dpo1 oli maanantaina... :D
 
Erka, ovistestit näyttää lh-huipun, joka on yleensä 24-48 tuntia ennen ovista. Valitettavasti ovis ei aina kuitenkaan tapahdu ja oviksen tapahtumisen voi varmistaa ultralla tai aamulämpöjä mittaamalla. Oviksen tapahduttua aamulämpö nousee ja kun se on pysynyt kolme aamua korkeammalla tasolla kuin ennen ovista, esimerkiksi Fertility Friend -ohjelma merkkaa oviksen tapahtuneen. Mulla on aikamoista arpomista oviksen tarkka määrittäminen (eikä aina onnistukaan) eli tarvitse avuksi testit ja kuumemittarin :) Kananmunanvalkuaislimat ilmestyvät mulla usein pari päivää ennen ovista ja nippailuista en ota mitään selvää. Eli jos pitää harjoittaa tarkkuusammuntaa, suosittelen sekä testejä että aamulämpöjen mittaamista. Meillä on kiva porukka tuolla vauvat.netin puolella (FF-addiktit) eli tervetuloa mukaan, jos homma alkaa kiinnostaa. Onnea matkaan kaikille!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Neeanäiti:
SMSM Oho, onpas erikoista =) Meidän poika syntyi iltapäivällä klo 13.47. Synttäreitä alettu jo miettimään, poika osaa hyvin sanoa mitä tulee lasten tarjoilupöytään mm. viinirypäleitä ja porkkanatikkuja :D Ei ollut karkit ekana mielessä. :LOL:

Onpa taidettu olla melkein yhtäaikaa esikoisia "puhisemassa".. :LOL: Onpas meillä melko samaan aikaan syntyneet pojat =) . Meillä poika syntyi klo 14.11, painoa oli 3840 g ja pituutta 53 cm. Tämänhetkisiä mittoja en osaa sanoa, mutta ¨pituutta on ainakin tuo 120 cm.
Meillä kans jo kovasti mietitään synttäreitä ja poika tietää tasan tarkkaan mitä hän synttäreilleen haluaa. Eilen askarteli itse jo synttärikutsuja =) . Niin ne vaan meitin "vauvat" kasvaa =)

ON: olo edelleen "oireeton", mitä nyt väsyttää hirveesti.... mut sehän on täysikuu tieten nyt..., vessassa pitää hypätä tihiästi, päätä särkee välillä - oiskohan niskat taas jumissa. Ja sit vielä toi palelu... - siinäpä ne "oireet", ei ole menkkakipuja (eipä niitä ole normaalistikaan), mut välillä suppareiden kaltaisia polttoja takapuolella ja joskus vihlaisuja. Otappa noista oireista sitten selvää, tarkottanevatko mitään...
 
En ole koskaan ennen tarkkaillut itseäni näin... Ja nyt sitten kyselen kaikkea maan ja taivaan väliltä . Kun tosiaan mulla lorahtelee tuollaista valkoista välillä (tänään iltapäivällä alkoi) niin mieleeni tuli myös että jos se onkin vaan ovulaatiosta johtuvaa vuotoa. Millaista se ovisvuoto sitten on? Kun tosiaan viime sunnuntaina sain ovisplussan niin voiko tänään olla ovisvuotoa????. Oviksenhan pitäis olla 24-36 tunnin päästä ovisplussasta joten mun kohdalla se olis ollut maanantaina puoliltapäivin tai viimeistään maanantain ja tiistain välisenä yönä. Miten se ovisvuoto sitten yleensä ajoittuu eli onko se just silloin kun munasolu irtoaa vai vasta sen jälkeen eli voisko mulla alkaa oviksesta johtuva vuoto keskiviikko iltapäivällä.
Vai voisiko tuo johtua mahdollisesta raskaudesta? Olen toisen lapseni syntymästä lähtien ollut aikalailla "kuiva" joten tuollaiset lorahtelut on aika outoa...

 
Suuren suuret onnittelut amati :flower: :heart:

erka sitä löytää itsestään vaikka millaisia oireita ja tuntemuksia kun rupeaa tarkkailemaan :LOL: nimimerkillä kokemusta on :kieh: tuosta ovis valkkarista mulla sen verta tietoa että se on todellakin kananmunan valkuista muistuttavaa eli kirkasta sitten oviksen jälkeen muutuu väriltään valkeaksi.Mulla myös joskus ollu oviksen jälkeen pari ns.märempää päivää ja raskauksissa sitä on sitten riittänytkin koko odotus ajan.Minä olin myös aikas kuiva tässä välillä..

Onnea rosmariini painonpudotuksesta ja tsemppiä loppukiriin!!

ON: ovis taisi mennä viikonloppuna ja niinkuin jo olikin puhetta hyödynnettyä sitä ei tullut tosin lempeilyä harrastettiin ilman ehkäisyä, keskeytetysti :saint:
Onko muita joilla tässä vaiheessa kiertoa pissattaa öisin normaalia enemmän? viimeyönäkin piti kaksi kertaa käydä |O
 


Torstai 5.11.2009

Rosmariini -74..............................4/28-31...yk 16
Lumi-Marja...................................6/27
Mahdotontako.............................8/27-30 ...yk 3
Enkelinäiti....................................14/26-27...yk2
Sisusalmiakki...............................16/28
kevät1.........................................16/30...yk11
Onlydream...................................17/23-29....yk4
Erka............................................18/28-31 ....yk1
SMSM..........................................25/28-29...yk2
Helvi-10.....................................25/24-26...yk 11
amati........................................ 29/18-28 (-32)...yk3
Tsuba.........................................30/28-31... yk 5
Taikakuu...................................41/

Annemaarit.............................
Poni06.....................................
happihyppy..............................
pimpula74................................


:heart: PLUSSANNEET 2009 :heart:

Minotchkin......................................Lokakuu :heart: Oliivitar...........................................Lokakuu:heart:
Tiktu...............................................Syyskuu:heart:
Erjamari.........................................Syyskuu:heart:
PK- haaveilija= äiti vm70...............Heinäkuu :heart:
piipiäinen coitus interruptus..........Kesäkuu :heart:
Destiny..........................................Helmikuu yk 4 :heart:



:heart: SYNTYNEET VAUVAT 2009 :heart:

Mansku72 10.07 tyttö :heart:
Äiti-kengu 1.07 tyttö :heart:
Mantana 30.01 poika :heart:


[/quote]

 
Huomenta,

työpäivä jo pitkällä ja sekä sikainflu että tavispiikki nyt otettu. Toivottavasti ei sairastu ennenku vaikuttaa. Mukamas jo kaikki oireetkin... :LOL:
Mä kävin viikon alussa lapsettomuusklinikalla ja nyt aletaan kartoittamaan kierron hormonitasoja ja jos ei tärppää vuoden loppuun mennessä ni gyne suositteli ensi vuoden alussa tehtäväksi munajohtimien varjoainekuvausta ja mahdollisesti laparoskopiaa. :/ Toivottavasti ei siihen tarvi mennä. Ovista pitää nyt sitten tikuttaa jo siitä syystä et veriarvoja tutkitaan ens viikon alusta lähtien. Johtofollikkeli löytyi taas ultratessa ja ovistikut olleet pari päivää melkein plussaa,ei ihan vielä.

Onnea plussanneille, toivottavasti joskus tultas perässä. Vaikka mulla ei ikää vielä ole edes sitä 35v., niin gyne antoi ymmärtää että raskautumisen olis hyvä tapahtua suht pikaisesti kun on tota kromosomipoikkeamaa ollut jo edellisessä raskaudessa. Pelottavaa, mutta silti vauvakuume ei hellitä, kunhan ei muuttuisi pakkomielteeksi niinkuin välillä tuntuu jo :ashamed:
 
Erka: osalla ovistesti näyttää raskausplussan, osalla ei ja osalla esim. vasta viikon kuluttua raskausplussasta. Mä olen jo niin kauan roikkunut näillä palstoilla, että kaikkea on ehtinyt tulla vastaan. Ovistesti mittaa lutenisoivaa hormonia ja jotenkin sen täytyy liittyä myös raskauden alkuun liittyviin hormonimuutoksiin, mutta tarkemmin en asiasta tiedä. Noista valkkareista: FF ohjelman kautta opin seuraamaan myös noita valkkarimuutoksia kierron aikana. Ohjelmaan kuuluisi merkata nekin, mutta enpä ole enää viitsinyt, kun olen huomannut, ettei mikään muu kuin epävarma ole varmaa. Ainoa selkeä säännönmukaisuus on vetinen ja/tai kananmunanvalkuaista muistuttava valkkari jokunen päivä ennen ovista, sitten valkkari muuttuu väriltään valkoisemmaksi, paksummaksi ja sitä on enemmän ja vähemmän kierrosta riippuen. Usein myös aamulämmöissä tapahtuu pieni notkahdus alas päin just ennen ovista. Mulla ei koskaan ole ns. Sahara-vaihetta oviksen jälkeen eli että olisi ihan kuivaa. Tossa DPO 5-8 paikkeilla valkkaria on mulla yleensä eniten. Just ennen menkkoja valkkari muuttuu mulla taas vetiseksi. Mulla aamulämpöjen ja limojen tarkkailu auttaa oviksen paikantamisessa, mutta loppukierrosta lopetan itseni kyttäämisen (ainakin yritän :ashamed: ) koska on niin monta kertaa innostunut "oireista", jotka ovat päätyneet menkkoihin. Toivotaan, että sulla runsas valkkari tässä vaiheessa kiertoa olisi merkki siitä itsestään :)
 

Yhteistyössä