Kovat päänsäryt raskaus aikana :(

  • Viestiketjun aloittaja "höh"
  • Ensimmäinen viesti
"höh"
Miten ja millä lääkityksellä teillä muilla on hoidettu migreeniä tai muutoin kovaa päänsärkyä? Raskaushormonit tekee ilmeisesti minut jotenkin alttiiksi koville päänsäryille, kun edellisessä raskaudessa olin myös tosi herkkä saamaan pitkiä päänsärky putkia. Ja nämä siis jo heti raskauden alusta asti, ei mitään raskausmyrkytyksen oireita tms ole, se tarkistettiin edellisessäkin raskaudessa moneen kertaan. Jokaisella on tietenkin vaivansa raskauksien aikana, mutta kyllä välillä meinaa järki mennä kun ei voi ottaa riittäviä annoksia lääkettä, että särky menisi kerralla pois. Nyt kun ottaa 1g panadolia se vain vähän lieventää pahinta jomotusta pariksi tunniksi, kunnes särky palaa takaisin ja kestää päiviä. Välillä särky vie toiminta kyvyn, kun ei voisi kun vain olla hiljaa paikoillaan pimeässä ja hiljaisessa paikassa. Onko kohtalotovereita? Viimeksi lääkäri kehotti kyllä, että voi ottaa ensimmäisen ja toisen raskauskolmanneksen aikana buranaa (tms) kun käyttö on satunnaista. Oletteko muut sitä käyttäneet? Itse en vielä ole uskaltanut kuin kerran oikein pahaan kipuun. Helpotti onneksi sitten sillä yhdellä tabletilla!
 
[QUOTE="höh";21931540]Miten ja millä lääkityksellä teillä muilla on hoidettu migreeniä tai muutoin kovaa päänsärkyä? Raskaushormonit tekee ilmeisesti minut jotenkin alttiiksi koville päänsäryille, kun edellisessä raskaudessa olin myös tosi herkkä saamaan pitkiä päänsärky putkia. Ja nämä siis jo heti raskauden alusta asti, ei mitään raskausmyrkytyksen oireita tms ole, se tarkistettiin edellisessäkin raskaudessa moneen kertaan. Jokaisella on tietenkin vaivansa raskauksien aikana, mutta kyllä välillä meinaa järki mennä kun ei voi ottaa riittäviä annoksia lääkettä, että särky menisi kerralla pois. Nyt kun ottaa 1g panadolia se vain vähän lieventää pahinta jomotusta pariksi tunniksi, kunnes särky palaa takaisin ja kestää päiviä. Välillä särky vie toiminta kyvyn, kun ei voisi kun vain olla hiljaa paikoillaan pimeässä ja hiljaisessa paikassa. Onko kohtalotovereita? Viimeksi lääkäri kehotti kyllä, että voi ottaa ensimmäisen ja toisen raskauskolmanneksen aikana buranaa (tms) kun käyttö on satunnaista. Oletteko muut sitä käyttäneet? Itse en vielä ole uskaltanut kuin kerran oikein pahaan kipuun. Helpotti onneksi sitten sillä yhdellä tabletilla![/QUOTE]

Kärvistettävä se vaan oli. Lupa tuli panadoliin/panacodiin joista kumpikaan ei tehoa lainkaan migreenisärkyyn tai muuten pääkipuun. Edes buranaa ei saanu ottaa lekurin mukaan. Myrkytyksessä ei sitte ollu pääkipua.
 
oijoi
Mulla oli viime raskaudessa (alkuvaiheessa), n. 2 viikkoa kestävä kova päänsärky, johon otin aina vain sen 2 400mg panadolia kerralla, yleensä vei kivun pois, mut jatkui samana päivänä jo tai viimeistään seuraavana.. Jossain vaiheessa vain loppui kokonaan. :) Saa nähä miten tässä raskaudessa (nim. rv8)
 
miulla oli kans tollasia kovia päänsärky kohtauksia esikoista odottaessa. Se johtu ihan siitä et miulla oli niin alhainen verenpaine. Ja sillo ei tosiaan voinu muuta tehä ku maata silmät kiinni.. Panadolia söin vain, mut harvoin se autto. Yön aikana meni sit aina ohi.
 
särkyinen
mulla on sama tilanne. raskaus viikolla 7 suunnilleen, ja yli viikon kestänyt päänsärky. ei oo onneks mennyt migreeniin asti, mutta se tosiaan pelottaa koska migreeniä mulla muuten on. panacodia sain, koska kivut tosi pahoja... vei osan kivusta, mutta ei kokonaan. sain sitten burana 400 lääkärin määräämänä, mutta en hakenut niitä, enkä aiokaan hakea. kärvistelen sitten. jos menee toooodella pahaksi, voin harkita niiden ottamista, mutta vielä en ainakaan.
 
ap
jännä kun lääkäreillä on niin erilaiset mielipiteet noista lääkkeistä. Ei sitten tiedä mihin luottaa. Tämä viimeisin tosiaan sanoi, että voi ihan hyvin käyttää buranaa silloin tällöin normi annoksilla. Toiset lääkärit taas kehottaa selviämään ilman. Itselleni panacod ei sovi, sehän olisi vähän voimakkaampi kuin panadol :(
 
Itsellä on todella paha migreeni, eikä raskausaika sitä ole helpottanut. Alkuraskauden selvisin kun latasin riittävän annoksen parasetamoolia sisuksiin, 1500mg kerralla (max annos 3000mg/vrk). Nyt kun olen viimeisellä kolmanneksella ei Panadolit enää auta ja äitipolilla otin asian puheeksi, synnytyslääkäri sanoi että viikoille 32 asti saa käyttää tulehduskipulääkkeitä, sen jälkeen on riski ductuksen ennenaikaiseen sulkeutumiseen eikä siis suositella enää. Kannattaa neuvolasta pyytää lähete äitipolille jossa tieto noista lääkkeistä on kuitenkin paljon syvempää kuin tavan tk:n neuvolan lääkärillä on jotka sanovat 'varmuuden vuoksi' kaikkeen ei.
 
J-t harmaana
Mulla oli edellisessä raskaudessa 7 viikoa putkeen päänsärkyä. Pandolia sain ensin, mutta se 1g ei auttanut lainkaan. Lopulta sain reseptin Panacodiin, mikä mulla on muutenkin migreenilääkkeenä ja se auttoi.
 
piprane ema pihalla
Paratabs 1g sitä määräs mulle viimeks ja ois kirjottanu Panacodia, mutta en halunnu niin tujua ku pelottaa et menee pää sekasin ku oon niin älyttömän vähän käyttäny mitään lääkkeitä koskaan.

Auttaa jos auttaa, aina ei tepsi, mutta onneks aina ees vähän helpottaa..
 

Yhteistyössä