YLI 35-V KUUMEILIJAT:) VOL 6

Rouva Pikkumyy :D Laitoit tuohon ihan minun näköisen kuvan :LOL: Puputossujen paikalla tosin villasukat ja paplarit puuttuu, mutta muuten voin hyvin samaistua tuohon kuvaan aamutakissa teemuki kädessä. Toit reilun annoksen hymyä tuolla kuvalla tähän sunnuntaihin :flower: :D
 
Täällä lasten kanssa heräilty n. puoli 9. Mies vielä nukkuu, kun oli yön töissä. Omaa napaa: Meinaa olla tukalaa jo tuo nukkuminen masun kans ja vauva jyllää usein just kun itte yrittää nukkua. En oikein saa selvää miten päin nyt on. Pyöriskelee vielä aika lailla. Pikkuneitikin oli muutamana yönä tavallista levottomampi. Kun nukkuu kunnon päikyt sen 2 h, nukkuu heti yötkin paremmin. :D Viime yönä nukkui jo paremmin. :)

Ajatella, nämä viikot on jo näin pitkällä. :heart: Huomenna alkaa jo 35. viikko, ellei nyt sitten ole muutaman viikon nuorempi ja raskaus menossa vasta aiemmilla viikoilla, ei siitä oikein ota selvää. No vauva syntyy kun sen aika on. :heart:

Plussatuulia edelleen!!
 


Rva pikkumyy ensin ajattelin että olisin testannut tänään,mutta en sitten testannutkaan.. :| Eilen kylläkin testasin varsin ovistestillä (en kyllä usko että näyttävät raskautta).Mutta tulos oli outo..normaalisti tuli se kontrolliviiva,mutta sen päälle tuli poikkiviiva sinne alas (ihan niin kuin L-kirjain,mutta toisin päin se viiva) ja muutakin söherröstä oli siinä.. :eek: Välillä tuntuu hetken että menkat alkaa,ollut menkkamaista poltetta,mutta sitten meneekin ohi.. :ashamed:

Pikkukakkosen haaveilija ja Rva Pikkumyy pistetään paremmaksi,minun mies on 46v,täyttää ensikuussa 47v. :D

Lumi-Marja pahoittelut tädistä! :hug:

Eilen ei isommin päässyt käymään koneella,kun tyttö siellä enimmäkseen oli..Saatiin me tytön kanssa aikaseksi tehdä omenakaurapaistosta,ensin minä tein ruoaksi muusia ja kaslerpihvejä. Tyttö lähtikin tuossa tunti sitten Oulua kohti junalla..Täällä on koululaisilla nyt syysloma alkamassa.Ja heti perään tytöllä alkaa tet-jakso..Menee työharjoitteluun Rovaniemelle asti..

Mukavaa Sunnuntaita kaikille! :wave:
 
Huhuu, missäs kaikki kuumeilijat ovat? Tulkaahan jotain mukavaa kertomaan tai vaikka vklopun tapahtumia, mitä teitte ja olikos mukava vkloppu?? Meillä oli oikein hauskaa yhdessäoloa, kaupassa käyntiä ja leipomisissa meni aikaa , varsinkin karjalanpiirakoiden tekemisessä, maistuivat kyllä niin hyvältä! :p

Kukas muu leipoo karjalanpiirakoita täällä?

Sitten ikuinen ongelma, mitä laittaisi huomenna ruuaksi?, pääsen jo 11:30, sitten kotiin kaupan kautta ja jos jaksan niin myös kenkäkaupan;=)

Mitäs muilla huomispäivän ruokasuunnitelmissa?

Ihanaa iltaa jälleen kerran! :heart: :flower:



 
ja ennen sitä yritetty tehdä miehen kanssa noita pieniä taimia...samanlainen kun mimulilla on masussa. Ihan juttu tuo doppleri. Varmaan helpottava kuunnella noita sydänääniä.

Tätiä ei vielä näy, mutta jotain naurettavaa haamua tuli tuohon Rfsu:n tänään. Joten selkeä virhe hälytys ja clearbluekin oli puhdas nega johon sitten tunnin päästä ilmesty pystyviiva keskelle viivanpaikkaa. Eli sellainen roskishaamu jota ei saa katsoa.

Joten taidan uskoa siihen aikaiseen km. Oli se aika kutkuttava tilanne tuossa muutama päivä sitten...jos kuitenkin olis totta.

Taikakuulla on jännää. Tsempit

Lumi-Marjalle ja muille tädin yllättämille :hug:

mimmimamma
 
Iltoja!

Johan minäkin koneelle pääsin kun oli varattuna poikien toimesta melkein koko päivän...

Sain laitettua kanervat ulos ja otettua miekkaliljat pois jos saisin ne vielä kellariin säilöön.

Tanssitunnillakin kerkesin käymään ja nyt sitten jalat on rasittuneet reisistä sekä nilkoista


Tuosta ruuan laitosta... Äsken paisteltiin taas vohveleita iltapalaksi penskoille.
Meillä se jääkaappi meinaa olla yhtenään tyhjänä kun pojat kupisee siellä vähän väliä, pitäisi olla joka päivä käymässä kaupassa ( käydään joka toinen yleensä )

Huomisesta sapuskasta ei vielä tietookaan :LOL: pitääkin käydä kaupassa huomenna pojan neuvola reissun jälkeen, samalla pitääkin hakea seurakunnasta pojalle lastenraamattu jonka ne lahjoittaa kun lapsi täyttää sen 3 vuotta.

Meillä tuon auton laiton hoitaa ukko itse kun sen homman taitaa mainiosti
on semmoinen joka paikan höylä :LOL: meitin auton laitto muualla tulisikin tosi kalliiksi kun on tila-auto ja USA mallia vieläpä
johon osat ovat kaksin verroin kallimmat kuin tavan autoon

Esikko sai perjantaina ajokortin, nyt sitten on kolmaskin auto riesana


Testaillu en ole vielä ainakkaan.... jokohan huomenna uskaltaisi ?
eipä ole mitään ihmeempiä tuntemuksia nytten ollu.

Lumi-Marjalle ja muille tädin yllättämille


:wave:
 
Hyvää huomenta jokaiselle ja ihanaa maanantai aamua! :heart:

Testatkaahan joku, niin olisi mukava lukea, millaisia jälkiä on syntynyt testeihin! :flower: :heart: Onnea siis testailuihin oikein paljon! :saint:

Pyörällä taas töihin ja sitten , olenkin jo iltapvllä takasin kotona, kauppojen jälkeen;=)


Heissan taas!! :wave:



 
Hei pitkästä aikaa ja ensitöikseen onnea :heart: Hibiscukselle ja oliko niitä muitakin plussanneita vielä?? No, kaikille mukavaa maanantaipäivää kuitenkin.

Eilen saatiin haravoitua koko piha, tuli ainakin 25 säkkiä lehtiroskaa, meillä on pääosin kaikki puut lehtipuita, joista 2 tosi isoa terijoen salavaa, joten haravoimista riittää. Toisaalta eilen oli niin mukva ilma, että työstä oikeastaan nautti jo senkin takia enemmän.

En ole tänne kerinnyt kirjoittelemaan, luen kyllä melkein päivittäin mitä tänne kuuluu.
Mulle voi päivittää nyt sitten kp 2/27. Mies oli tällä kertaa paljon pettyneempi kuin minä, mutta minä tiesinkin, että pienet olivatkin mahdollisuudet tässä kierrossa, koska pupuilut eivät oikein ottaneet allensa juuri ovisviikolla. =) Seuraavaan kiertoon kyllä sitten satsataan.

Mutta heippa vaan täältä työn lomasta, minä jatkan töitä nyt. B)
 
Heipsan!

AnniSofii pahoittelut tädistä :hug:

Amati Onnea esikon ajokortista :flower: Nyt ei tarvitse olla kuskaamassa kun itse pääsee autolla minne menossa onkin :) on se ihanaa jos mies osaa itse korjata autot mut kun meillä mies ei niitä hommia osaa ja toisaalta parempikin kun ärräpäitähän sieltä satelis sen luonteella jos joutuis korjailemaan :ashamed:

Ovistikut näyttää jo toistaviikkoo samanlaist viivaa, melkeen yhtä vahva kuin testiviiva mut ei kuitenkaan ja kp 15 jo menossa et ilmeisesti tää eka kierto aikasta sekaisin :ashamed: eikä ole ollut edes ovisoireitakaan et jospa se tosiaan sit kuitenkin yllättää tuo ovis ja tulee salaa puun takaa kuten PikkuMyy jo minua tuossa aikaisemmin lohdutti. Ei auta kuin harjoitella :p eihän nekään hukkaan mene :D Harjoitus tekee mestarin, ainakin sanonta kuuluu näin mut sitä ei sanota et päteekö tuohonkin ;)



Mukavaa päivänjatkoa kaikille
:wave:
 
AnniSofii:pahoittelut menkoista! :hug: ..Teillä ollut kova urakka pihatöiden parissa ja reippaita olette olleet!! :flower: Nyt tässä uudessa kierrossa, sitten satsausta ovisaikaan!! :heart:

Amati: Unohdin varmaan onnitella esikoisen autokortista, kiva kun pääsee itsenäisesti liikkeelle! Meillä kuopuspoikani ensi vuoden huhtikuussa ajaa sen kortin, mutta hänen harrastuksethan liittyvät pääosin mopoiluun/kevarilla ajoon ja nyt tuunaa kokonaan itselleen mieleisekseen 600 kuutioisen motskan , mitä saa alkaa ajamaan ensi huhtikuussa, toivottavasti järki pysyy päässä, sillä sillähän pääsee lujaa! :headwall: Sitä vaan pitää luottaa lapsiin, että osaisivat olla varovaisia liikenteessä.

Tytär ajaakin ammatikseen avomiehensä lailla autoja . :D

Esikoinen opiskelee. :D

Ovis on kyllä niin taitolaji, silloin kun luulee, ettei viivoja tule testiin, niin silloin ne siihen pomppaa, kuten minulla kävi perjantaina..ja se vasta vaatiikin taitoa ja Onnea jos vielä jopa raskautuisi..ja siihnekään se ei lopu..vielä pitäisi raskauden kanssa olla Onnea, että kaikki menisi loppuun asti hyvin *taitolaji siis* :heart: + :heart: =3




 
Myöhäisiltoja vielä....

Olet aivan oikeassa Rva Pikkumyyy, eihän se riitä et sen oviksen löytää jne.
Mua hävettää tää oman navan ympärilä pyöriminen ja kirjoittelu kun elämäni ensimmäistä kertaa hötkyn kunnon vauvakuumeesta :ashamed:
Meidän esikoinen sai heti alkunsa ensimmäisestä kierrosta kun jätin pillerit pois ja keskimmäistä kun yritettiin niin tärppäsikö kolmannesta kun en mä silloin nuorena tajunnut laskee mitään kiertoa ym. Tää meidän nuorin kuten olen jo aikaisemminkin maininnut on puhdas "vahinkolapsi" mutta aivan ihana sellainen :heart:
Täällä pinossa on kuitenkin monta jotka kuumeileet jo kauan ja monasti joutuneet kokemaan pettymyksen tavalla jos toisellakin :hug: :hug: :hug:
Joillekkaan ei ole vielä suotu yhtään ja meillä on kuitenkin jo kolme ja tämä nuorin juuri täyttänyt vuoden josta minun pitäisi olla kiitollinen eikä ns. hötkyillä oviksen ym. suhteen :ashamed:

Kaikille toivon kovasti että jokainen pinolainen saisi oman nyyttinsä vielä, ennemmin tai myöhemmin mut et se kaikille suotaisiin :heart:
Näiden aatosten myötä Öitä :wave:
 
Huomenia, ompa mukava kuva pikkukakkosen haaveilija!! :heart: :flower:

Heräsin jo ennen 5:00, mutta puuron syötyäni , kipitin takasin nukkumaan, koska lomalla olen;=)

Niin, minusta on kyllä ihan kiva, kun kaikki "hötkyilevät" ovisaikoihin täällä ja miettivät, onko ovis nyt vai menikö se jo, vai peräti onko se tulossa! :D :heart:
Minähän luulin ensin että ovis oli jo kp 8, mutta ihmettelin, että miten se niin aikaisin olisi??No mutta kp 14 iltapvllä testi sen vihdoin osoitti ja se tietää sitä, että kiertoni on 14+16, eli kp 30 menkat alkaa, jos ovat alkaakseen, minulla menee aina se 16 pvää oviksesta, kun toisilla menee vähemmän, toisilla jopa enemmän aikaa!

No nyt on eka lugeyö takana :heart:

Vielä en tiedä, mitä sitä keksisi tämän pvn ohjelmaksi? Täällä ei taida edes sataa! :saint:

Tulkaahan kertomaan, miten päivää aiotte viettää tänään, tai tietenkin töissä olijat tekevät kovasti töitä :D

Onko muita lomalaisia?


Ihanaa Tiistai päivää kaikille! :heart: :flower:

Rva Pikkumyy :heart: :wave:




 
Minä ainakin lomalla saikun perään :wave: Tänään piti kait sataa, mutta ei sadakkaan. Poikien huoneen sain uuteen uskoon ja ihailen sitä vielä, kun on siisti. Rouva Pikkumyy kyseli, miten aiotaan päivä viettää, no ihan alkajaisiksi kävin kaupassa täydentämässä pesuainevarastoja ja törmäsin kouluaikaiseen kaveriin. Siinä sitten mentiin kahvittelemaan ja vaihdettiin kuulumisia. Kovin on meillä erilaiset elämät, hän tekee uraa korkeassa virassa, lapseton ja rahaa näkyy olevan uudesta mersusta päätellen. No, minä olen toisella tapaa rikas, ajan vanhalla volkkarilla ja viisi kultakimpaletta paijattavana. Leivon tänään ainakin sämpylöitä ja pullaa. Hiljaisuus kotona meinaa sekottaa pään, kun nyt on vain pikkuneiti kotosalla. Kirjahyllyn valokuviin laitan lasten uudet koulukuvat ja ylimääräisiä koristeita vopi vähän karsia. Mulla on "muutama" enkelikoriste ja niitä vois vähän karsia. Ulkoillakkin pitää, kun ei kerran sadetta tullutkaan ja vois kai sitä isännänkin mukaan pyytää. Tyttö istuu mielellään vielä rattaissa, joten voidaan pitää vähän vauhtiakin menossa mukana. Mies vaan on töissä valoisan ajan, joten iltalenkiksi menee. Semmoista tämän päivän ohjelmassa.

AnniSofii, myöhästyneesti tervetuloa takaisin joukkoon :flower: Piti oikein taaksepäin kelata sivuja ja tällaisen ihanan huomion tein. Mukava kuulla sinustakin :D

Rouva Pikkumyy mukavaa se on munkin mielestä lukee näitä ovisaika juttuja :) Mulla on ovisplussasta aina ihan tasan tarkkaan 14 päivää, kun vuoto alkaa. Kun ei ole tikutellu, niin siitä on hyvä laskee miloin ovis ollu ja sen avulla sitä on oppinu kehoaan kuunteleen. Samalla voi tarkistaa miten pupuilut on osunu, merkkaan nekin kalenteriin :ashamed: vai onko ihan mettään menny. Aika menkkojen alusta ovikseen ei olekkaan sitten niin päivän tarkka.

Nyt on mentävä taikinan kippuun, ettei aivan karkuun lähde :)

Mukavaa päivää kaikille, Lumi-Marja
 
Heissan , kiva, kun Lumi-marjakin ehti kuulumisiaan laittaa! :heart: :flower:

Tulin kaupoilta, polkien piti mennä ja tulla, matkaa kun on yhteen suuntaan 4km, kivahan se on pyöräillä 2 kassillista sain ruokaa ostettua siis tarpeita ja kun pyörässä laukut ne saa hyvin sinne sujautettua kyytiin! :heart:
kahvin tietenkin unohdin, kun en juo itse, niin vaikea muistaa sitä, mutta laitan sitten viestin miehelle, jos toisi sen tullessaan. kallista on ruoka aineet, tosin mukana oli vartalovoide ja käsirasva, 43 euroa meni , että humpsahti vaan! :headwall: Mielestäni en mitään turhaa ostanut;=)

En tiedä, kumpaa teksin ruuaksi pizzaa, vai kalaruokaa, no vielä on aikaa miettiä :p

Väsyttää, joten eiköhän se ole päikkärien aika? Mitä mieltä olette? ;=)



 
Mulla on tullut riesaksi verenvuoto ikenistä ja nenästä. Soitin neuvolaan, molemmat kuuluvat myös loppuraskauteen, kun verimäärä lisääntyy, mulla ollu kyllä ennenkin samat ongelmat. Limakalvot herkistyvät yleensä silloin. Nenästä tuli eilenkin monta kertaa verta ja juuri nukkumaan mennessä alkoi valua, parikin kertaa tyrehdytin vuotoa. Kylmä siihen sitten helpotti. Jos ei saa tyrehtymään, silloin pitää ottaa yhteys teekoohin. Vielä onneksi tyrehtynyt. Veriarvot olivat viimeksi tosi hyvät hb 135, täytyy välillä silti napsia rautaa, ettei laske kun niin vuotaa.

Hammaslääkäriin pääsin heti eilen näyttämään ikeniä ja lääkärin ohjeen mukaan ostin Corsodyliä, semmoista geeliä, jota voin käyttää hammastahnan asemesta ja vastaavaa on myös liuoksena. Desinfioi suuta ja hoitaa, on auttanut pahoissa ientulehduksissa aiemmin. Auttaa myös suun haavaumiin yms. jos on sellaisia. Kurja tämä vaiva, ikenet tosi verestävät ja arat ja syöminenkin joskus hankalaa. Eiköhän se tästä joskus helpota. Yleensä.

Mulla nuo vauvan asennot vaihtelevat perätilasta poikkitilaan, en tiedä oikein kuinka päin nyt on. Liikkeet tuntuvat tuossa sivuilla ja navan kohdalla enimmäkseen. Hyvin on liikkuvainen muksu, kuten edellinenkin. Jatkuvasti liikkuu ja ponkii, enimmäkseen ehkä liikkeet tuntuvat tuossa oikealla puolella kyljen kohdassa. Istuminen joskus hankalaa sen takia. Pallo tuntuu usein tuossa oikealla puolella. Aivan pinnassa liikkeet erottuvat. Koko perhe kokeilee liikkeitä ja lapsista se tuntuu tosi jännältä. Odottavat kovasti vauvan syntymistä.

Sairaalakassia tuossa pakkailen pikkuhiljaa. Imetysliivit pitäisi vielä ostaa ja ottaa mukaan, kun edelliset ovat niin huonokuntoisia jo. Netistä vois tilata, mutta varminta on sovittaa niitä. Liivinsuojuksia on myös hyvä olla mukana, kun maito alkaa nousta ja yleensä silloin valuukin. Mulla tuo rintapanssarikoko pysyny samana vaikka maito noussutkin. Saapa nyt sitten nähdä. Ristisanatehtäviä ajattelin myös ottaa mukaan ja päiväkirjaa vois pitää kans sairaalassa olon aikana, kun pidän muutenkin.

Kivuista: Mulla ei juuri muuta kuin kipua jos nousee liian nopeasti sängystä tai autosta tai milloin mistäkin, sattuu ja alkaa supistelemaan. Niiden kanssa pärjää, kun hidastaa tahtia. Siivous ja yleensä rasitus aiheuttaa supisteluja välillä, mutta niitäkin ollu aika vähän ja kyllähän ne näillä viikoilla yleensä lisääntyneet.

Huomenna pikkutytöllä jälleen kerran korvakontrolli teekoos ja käyn itte vielä joissain verikokeissa neuvolassa ja perjantaina äitipolille. Ohjelmaa piisaa. Isompi on nyt kerhossa. Mies vei töihin lähtiessään ja me pikkuneidin kanssa sit haetaan.



:heart: Neeanäiti ja pikkiriikkinen prinsessa rv 34+0 :heart:
 
Pikkuneiti on valvonut taas yöllä ja aikoi nousta jo 1.30 ylös, kun meidän vieressä nukkui. Meinaa välillä väsyä, kun isompi ei ole tuollai valvonu. |O Hermoja kiristää helpommin ja mielialat vaihtelee. Isomman kanssa tulee helposti sanasotaa ja se harmittaa. Oma olo alkaa olla jo aika tukala ja nukkuminen senkin takia hankalaa. On omanapaista tää juttu taas. :ashamed:

Edellisen kirjoituksen kopsasin odottajien puolelta, siksi ilman hymiöitä hieman tasapaksua luettavaa.

Rouva Pikkumyy Mulla ihan samalla tavalla näyttäny joskus kaksi kertaa ovista, eli just n. 8 pv ja sitten n. 13-15 pvä. Välillä ollu negaa. Nytkin ihmettelen tätä raskautta, voisiko olla tärpänny myöhemmin ja oikeasti olla pienempi sen takia? Kun selvää vastausta ei polilta saa, pitävät vain pienikokoisena. :( no vauva kasvaa tahtiinsa. :hug:

Lumi-Marja Ei ne rikkaudet onnea tuo. Meille tulossa hääpäivälahjana veromätkyjä ihan reippaasti miehelle, ei paljon naurata. Saan itse vähän takaisin, mutta eipä niistä mitään jää, kun lisää pitää toisen maksaa. Joululahjojakin pitää karsia, ei olla enää ostettukaan muille kuin omalle perheelle. Masentaa meinaa vaikka ei saisi stressata millään nyt. :ashamed:

Odotamme vauvan syntymää jo kovasti, vaikka muut asiat rassaa. :(

Huomenna verikokeisiin neuvolaan ja perjantaina äitipolille kasvukontrolliin jälleen.

Hieman murheellinen Neeanäiti ja Pikkiriikkinen prinsessa rv 34+0
 
Neeanäiti: onnittelut olet niin pitkällä jo raskaudessasi, enää muutama viikko vauva syntyy! :heart: Oliko se niin, ettette edes tiedä sukupuolta, sekin on aika mukava juttu, kun teillä on molempia sukupuolia ja vaatteita sen mukaan varmaan molemmille mahdollisuuksille, ettei tarvihe hankkia paljoa vaatteita!

Oletko joutunut jotain ostamaan tarvikkeita siis?

me vielä odotteleme , kuinka käy veronpalautusten /mätkyjen suhteen? Ilm saamma molemmat jotain, mutta mieheni joutuu lähiaikoina lomautetuksi ilmesisesti kun rakennusala hiipuu, vaikka on iso firma, niin rakennettavia kohteita ei ole..mieheni stressaa asiasta, minä taas en, koska tiedän, että pärjäämme silti hyvin taloudellisesti.

sitä mietin, että jos saisimme vauvan vielä ja haluaisin olla mahdollisesti sen kolme vuotta kotona, pitäisikö olla rahaa säästössä paljonkin, että selviää sen ajan? Joku tuolla mitäs nyt palstalla kirjoitti, että pitää olla säästössä 30 000 euroa, että pärjää, no se on ainakin vain unelma meillä. Tuskin niin paljon rahaa tarvitsee olla, koska uskon, että selviää huomattavasti pienemmällä summalla, kaikki ruokahan , mitä teemme , tehdään kokonaan itse, emme osta ollenkaan valmisruokia. No lainathan vievät rahaa, mutta siinäkin se mahd että äitiysloman jälkeen maksaisi vain korkoja 2 vuotta asuntolainasta, miten muut ovat tehneet/ajatelleet tehdä? Minä menen vähän asioiden edelle, mutta niin vakaasti uskon siihen , että vielä sen vauvamme saamme, olenkohan ihan höpelö? :saint:

Tulkaa keromaan kuulumisia, kiva olisi tietää, mitä muillekkin kuuluu?? :heart:

Iloisin iltaterveisin Rva Pikkumyy :heart: :wave:

 
Rouva Pikkumyy Tuossa mun nimimerkin yhteydessä on tuo sukupuoli, jos nyt sitten on mitä sanotaan. Synnytyksessä selviää. :D

Ostin käytetyt Emman yhdistelmät netistä, kun on niin huonot nuo vanhat. Vaatteita on paljon, jotain olen hankkinut. Molemmille on ja aina niitä saa.

Nyt meen saunaan ja palailen taas! :wave: :heart:
 
Ahaa se onkin tuo Neea, luulin, että se on tyttärenne nimi, meilläkin joskus käyty nimiä läpi, on ollut nellaa, neaa, millaa, minjaa ja vaikka mitä!;=) Poika varmaan tulee olemaan onni etunimeltään, siis jos vauvan edes saamme! :heart:

Tykkäsin emman yhdistelmistä myös, monenlaisia kivoja malleja on ollut..ja täytyyhän minun keväällä joka tapauksessa ostaa vaunut tai rattaat vaikken raskautuisikaan, hassu minä! :saint:

:heart: :wave:
 

Yhteistyössä