YLI 35-V KUUMEILIJAT:) VOL 6

...ilmoittamaan, jotta niin se tuo typerä tätyli tänä aamuna päätti sumun seasta. Jotta tämän kertaisen erikoiskokeen määränpäänä on meitin osoita ja niin hän sitten tuon punaisen urheilukaaransa pihaan parkkas, josta sitten sisäle rynnäköimään ryhtyi.

Elikkäs kp 1 tänään.

:( -touhis-

Ps. No, ei ollut kovinkaan suuri yllätys tu tätin rynnäköinti, kun testin tuos toissa iltapäivän tekaisin-negaa näytti.
 
pikkukakkosen haaveilija pikaisia paranemisia pikkuneidille! :heart:

Rva Pikkumyy sinäkö olet käsityöihmisiä,kun noin söpöt sukat olet neulonut..Minä en oikein ole käsityöihmisiä,äitini on kyllä ahkera tekemään käsitöitä..

Neeanäiti minun tyttö painoi syntyessään 3100g,vaikka meni kaksiviikkoa (reilu) lasketun ajan ohi..Lähtöpaino oli 2930g (sairaalasta).Mutta kävi paino tuon allekki vielä,niin muistelen..Niin noista mätkyistä..Voihan sitä yrittää maksaa niin että maksaa ennen sitä eräpäivää osan ja eräpäivänä sitten loput (siis siitä joulukuun erästä).Varmaan soittamallaki selviäis,mutta luulis olevan sovittavissa.Sinulla on ihana anoppi. Minulla on myös hyvät välit exsän vanhempiin.. Nykyisen miesystävän vanhemmat ovat kuolleet.. :'( En ehtinyt koskaan heitä näkemään..
 
Heippa!

Taikakuu, mimmimamma ja touhutenava :hug: tädistä. Olisi kyllä saanut etsiä jonkun muun osoitteen!

Tänään oli meitin pikku-ukon vuoro käydä neuvolassa :) hyvin on ukkeli kasvanut ja muutenkin OK :heart:

Tulipa iltapäivällä tehtyä pika reissu isoon kaupunkiin kun piti käydä pojan autoa rassaamassa. Se oli tehnyt tenän eilis päivänä. Onneksi ei keskelle liikenteesseen stopannut vaan ihan parkkipaikalla oli simahtanut että voi jättää siihen odottamaan...
Eipä saanut ukko sitä kuntoon siinä paikassa, onkin isompi homma edessä vissiin, pitää huomenna hinata kotiin ja täällä korjata.

ON: edelleen koilii tuonne m.sarjoisin kuin olis ovis ja kohdun kohdalla tuntuu kuin olis täti siivoamassa paikkoja. Mutta mitään ei näy eikä kuulu :eek: vielä :ashamed:

Neuvola reissulla meinasin ihan kurvata apteekin kautta ostaa testejä mutta kun " auto ei kääntyny sopivasti risteyksessä " niin jätin myöhemmäksi.... Kuin myös nla.ssa teki mieli teettää siellä se testi, mutta enpä ilenny :ashamed:

Pikkumyy on tosiaan neulonut ihanat töppöset! minäkin olen yhdet peräti neulonut, helppomalliset sellaiset :LOL: olen enenmmän ompelus-ihminen vaikka jotain yritän välillä neuloakkin :saint:

Veronpalautuksia saan peräti jonkun kympin ja ukosta ei vielä tietoa kun laittoi vähennyksiä vielä jälkeenpäin... välillä on saanut takaisin :) ja välillä mätkyjä :$

Iltapalalle tästä on kömmittävä....

:wave:
 
Ihan eka pahoittelut tädin ryntäyksen kohteeksi joutuneille :hug: :hug:

Meillä kuumeilu muuttu eka lämpöilyksi ja nyt tuntuu, että sammuu se viimeinenkin hiili. Tässä on nyt vaan sellainen elämänvaihe menossa, että ei oikein kumpikaan jaksa uskoa vauvahaaveen toteutumiseen, eikä oikein jaksa sitä edes ajatella. Kyllä tästä selvitään ja varmaan kaikki helpottuu, mutta nyt on vaan vähän elämä epävakaata. Ne on nämä perintö, tilanjako yms. asiat sellaisa, että niistä voi saada näköjään kunnon sodan aikaiseksi. Eikä tätä puhumalla enää selvitä. Meillä todennäköisesti tulee iso elämänmuutos eteen. Kaikki piti olla jo selvää, mutta appi ei tyydy osaansa ja.....no, eipä se tänne kuulu. En tiedä mistä sitä vielä ittensä löytää asumasta, mutta nyt ainakin kaikki elämän suunnitelmat rapisee alas. En ikinä olis uskonu tämän tällaiseksi menevän. No, elämä kantaa ja perheenä pidetään yhtä. Tämä sotku tuntuu vain lähentävän meitä entisestään, joten joku tarkoitus kai tälläkin. Ei me ehkäisyä oteta käyttöön, mutta ei tikkujakaan. Antaa elämän yllättää jos niin on tarkoitettu.

Nyt kuitenkin pyydän Rouva Pikkumyytä poistamaan minut listalta. Varmaan käyn tällä teidän kuulumisia lukemassa, saatan jotain itekkin laittaa, mutta listalle asti en enää tunnu kuuluvani. Ehkä sitten joskus taas, kuka tietää, mutta ei nyt toistaiseksi.

Kaikkea hyvää teille jokaiselle jatkoon ja olkoon elämässänne onni myötä. Teitä kaikkia kiitollisuudella tuesta muistaen, Lumi-Marja



 
Taikakuu , jospa se vuoto olisi vain alkuvuotoa, mitä saattaa tulla raskauden alussa, toivon niin :hug: :hug:

Neeanäiti molemmat tyttöni syntyivät kolme viikkoa etuajassa, mutta kuitenkin siis täysiaikaisina. Vanhempi tyttö painoi 3080g ja oli 47cm pitkä ja tää nuorempi siis oli paljon pienempi. Kuitenkin 1-vuotiaana tämä nuorempi oli isompi kuin tämä vanhempi. Muistaakseni vanhempi oli 67,5 cm ja 7500g ja tämä nuorempi 68,5cm ja 8200g =)
Tämä nuorempi oli aivan mahdoton tapaus, itki 7 ensimmäistä kuukautta, jonka jälkeen laitettiin tutkimuksiin OYS.aan. Ensimmäinen diagnoosi oli dystonia muscularis. Se on CP-vamman alalaji. Olihan se järkytys odottaa kromosomitutkimuksen tuloksia 2 viikkoa... Diagnoosi tuli oikeastaan siitä, että tyttö oli niin jäykkä jatkuvasti itkemisestä. Tyttö ei oppinut itkultaan edes syömään kiinteitä eikä istumaan, kierähtämään tms. normaaliin kehitykseen liittyvää. Loppujen lopuksi tytöllä todettin erittäin harvinainen 46 kromosomin pienenpieni puutos, joka aiheuttaa pienikasvuisuutta. =) Olihan helpotus, ettei ollutkaan CP-vamma!! Tämän kromosomin täydellinen puutos on Turnerin oireyhtymä, mutta tytöllä puuttuu tosiaan vain pikkupätkät. Tyttö on tutkittu päästä varpaisiin, jotta saadaan suljettua pois kaikki Turnerin oireyhtymän poikkeavuudet, nyt ei ainakaan mitään siihen viittaavaa ole löytynyt. Seuraava mikä pelottaa, on se ettei tyttö saa ikinä omia lapsia. Sen todennäköisyys saadaan selville vasta kun tyttö on tarpeeksi vanha, ja alkaa kehittyä naiseksi.

Nykyään tyttö on erittäin hyväkroppainen ja motoriikka on parempaa kuin ikäisillään, hän on kehittynyt ihan normaalisti (paitsi on päätä lyhyempi kuin ikäisensä) ja harrastaa aktiivista SM-tason liikuntaa ja pärjää hyvin! =) =)

Kylläpä tuli tekstiä ja ihan off-topic, mutta on joskus kiva kirjoitella. Hyvää perjantaipäivää kaikille ja hyvää viikoloppua samoin!!
:flower: :flower: :flower:
 
Lumi-Marja

Kyllä kaikki vielä kääntyy parhain päin, usko vain tulevaan!! :heart: :heart:
Meidänkin perheellä on kaikenlaisia koettelemuksia takana, mutta aina niistä on selvitty. Ymmärrän tunteesi, ja nyt ei varmaankaan olo ole mitä varmin, mutta luottavaisin mielin katse eteenpäin vain!! :hug: :hug: Me täällä elämme sun mukana, sun sydämessäsi :heart: :heart:
 
Ensiksi Lumi-Marjalle :hug: pahoittlut , että elämä heittää!! :ashamed: Poistin sinut listalta, mutta aina voit palata takaisin ja olet oikein tervetullut!! :heart: :flower:
Kirjoittele joskus kuulumisiasi kuitenkin jos viitsit/ehdit ja haluat!! :heart:

Annisofii: kiva, kun kirjoittelit pitkät pätkät asiaa, niin maailmassa om monta Turner naista joista kukaan ei edes aavista heidän olevan niitä ja teillä tyttärellä vain se osapuutos kromosomeissa! Niin onneksi nykyään on hyvät hedelmällisyyshoidot, joista tyttärennen tarpeen vaatiessa varmaan saa avun! Ja voihan olla ettei tarvitsekkaan vaan kaikki toimii hyvin luonnostaan! :heart:

Amati:Kiva, kun pikkumiehenne jo kääntyilee ja tykkää isot sisarukset hänen kanssaan touhuilla!! :flower: :heart: Milloinkas teet raskaustestiä?? ;=) :heart: Onnea sen tekoon! :flower:

Tóuhikselle ja taikakuulle:
Pahoittelut menkoista :hug: Onnea uudessa kierrossa kuitenkin!!! :flower: :heart:

Neeanäiti: kiva, kun lapset pääsivät mummin kanssa uimaan!! :heart:

Oma napa: täällä sähkökatkos 10-12 huoltotöiden vuoksi , joten pakkohan se oli käydä shoppailemassa! :D Itselle neuletakki, paita, kuopukselle akuankka kalsarit ja miehelle samoin, mutta eri kuvioin! :heart:

Ja testailut jatkuvat kp 21 ovisviiva tuntuu taas vahvistuvan, saa nähdä miten jatkossa? Talvellahan plussasin tämän leikin seurauksena, kun hassuttelen! :ashamed: :saint: :D



ihanaa pvn jatkoa kaikill! Tämä lähtee nyt lenkille!! :heart: :wave: :wave:




 


Täällä 1 yökukkuja , mies meni jo nukkumaan, enkä saanut vielä unta ,joten tulin koneelle ja samalla kutomaan toista pikkutyppöstä :heart:

Hibiscus: Kiva olisi kuulla sinusta jotain voinnista ja muustakin!! :heart: :flower:


Meillä suunnitteilla laivaristeily ensi pe ilta - la ilta, mutta ensin pitäii saada vaihdettua peillan iltavuoro aamuvuoroksi, no katsotaan vaihtaako joku ystävällnen työkaveri. :D Viimeksi olimmekin yhdessä laivalla häämatkallamme, pian vuosi tuleekin täyteen, muttei vielä ihan sentään! :heart: + :heart: :saint:

Miehen poika pääsee lomilla huomenna laivastosta, yleensä aika lyhyitä ovat lomat olleet :headwall: No kiva, kun ees vähän ehtii maihinkin välillä.. :D

Täällä on jännäilijöitä plussien suhteen myös amati,vilmaville, Mansku72 ,Sinderella,kanellaPlussausOnnea teille!!



Rva Pikkumyy :heart: :wave:

 
Myöhäisiltoja täältä...
juuri tulin töistä, loppuilta olikin aikasta hiljainen, yleensä perjantai-illat olleet kiireisiä mutta välillä näin, onneks koska olen koko päivän kärsinyt päänsärystä ja vatsakivuista eli useampaan otteeseen vihlassut aikasti kovastikkin, lisäks alaselkä vihottelee ilkeesti, ei kyllä normaalisti selän kanssa mitään ongelmaa, voisikohan olla ollut oviskipuja et ovis ois ollunnakkin vasta nyt, mene ja tiedä? :eek:
Vielä huomeinen aamuvuoro ja sit alkais viikon loma :)
Pikkuneitinkin rokkko alkaa helpottamaan, näpyt hävinneet jo puoleen paitsi nyt suun pielet alkaneet menemään myös näpyille ja osakseen rikki, on tosi pahan näköinen ja vaikuttaa edelleenkin syömiseen :( Mutta tänään pystyttiin olemaan jo ulkona ja neiti nukkuikin sitten 4h päikkärit rattaissa, ihan hyvä koska edelliset päivät ja yöt ollutkin vähillä unilla.

Tulipas taas alkuun ihan omanapaista, höh :ashamed:

Lumi-Marja kylläpäs teitä taas koetellaan, kovasti voimia teidän perheelle :hug:
Taikakuu sekä muut tädin yllättämät, pahoittelut :hug:
Rva Pikkumyy ihailtavaa tuo sinun ahkera kutimen heilutus :)

Plussa Onnea lähipäivien testaajille :heart:


 
Lumi-Marja :'( Jaksamisia sinne...mielellämmehän me emme luovuttaisi yhtäkään pinolaista kun korkeintaan odottajien puolelle, mutta elämää heittelee :hug: Käy meitä kuitenkin moikkailemassa.

Ja lämpimät :hug: tädin löytämille.

Täällä meneillään olevat tutkimukset on heittänyt kuumeilun ihan pois päältä :/ Homma on mennyt liian "vakavaksi" ja fiilikset ihan hukassa...niin minulla kuin ilmeisesti miehelläkin. Sänkykamarissa käydään vain nukkumassa ja siellä ei peitot heilahtele kun kylkeä kääntäessä. Saa nähdä saadaanko tähän kiertoon yritystä ollenkaan :ashamed:

Omia tuntemuksiakaan on vaikea eritellä...tieto lisää tuskaa ja nyt on se vaihe meneillään et toivo on tosi matalalla. Mutta toivon tosiaan, että tästäkin montusta noustaan ja pystyn taas liittymään täysillä kuumeilevaan joukkoonne...hyökkäämään yritykseen ovistestiarmeijan ja ties minkä apukeinojen ryydittämänä :LOL:

Eli olen tässä varmaan enimmäkseen hissukseen lähiviikot, mutta taustalla pysyn ja lueskelen kyllä kuulumisianne. Jännäilen sitten toisten kiertoja jos oma on pyhitetty tieteelle ja tutkimukselle!!

Onnea kaikille kuumeiluun :heart: :heart:

Pinkkis :wave:
 
Lumi-Marjalle: Jaksamisia ja voimia tuleviin päiviin. :heart: :hug:

Laitan jatkossa tuonne odottajien puolelle neuvola- ja äitipolitietoja. En viitsi moneen osioon samoja laittaa.

Tässä nyt kuitenkin jotain. Eilen kävin äitipolilla ja vauvan kokoarvio oli nyt 1,6- 1,9 kg, eli kasvanut on. :) Olin myös sykekäyrillä ja ne olivat aivan kunnossa. Ensin ei saatu käyrää, kun vaavi liikkui anturin alta pois koko ajan, otettiin uusi, joka kelpas jo lääkärillekin.

Mulla meni äitipolilla melkein 3,5 tuntia! :eek: Lääkärin piti mennä suorittamaan keisarileikkausta ja jouduin odottelemaan.

Anoppi oli meillä siis yötä to ja pe yön ja lähti lasten kanssa pe aamupäivällä jo ajelulle. Kävivät hampurilaisilla ja isomummun luona kylässä. Toi sitten lapset mulle Seinäjoelle, kun pääsin äitipolilta. Tavattiin Prismassa ja jatkoi siitä sitten matkaa. Mieskin oli kotona, remontoi saliaan. Anoppi mielellään otti lapset. Olivat saaneet joitain uusia lelujakin. =)

Taikakuu : Oikeinko sulla kunnon menkkavuotoa?Toivoin niin kovasti, että olisit raskaana. :hug:

Lääkäri oli mies ja teki sisätutkimuksen ja ultras siis eilen. Paikat edelleen tiviisti kiinni ja sanoi että ennenaikaisen syntymän vaaraa ei ole.
Ei se mua häirinny, vaikka mies olikin. Oli pätevä lääkäri. Huolestui hieman, kun vauvan vartalonympärys ei ollut kasvanut ja käski tulla heti ma klo 10 käyrille. Toivotaan että kaikki kuitenkin hyvin. Mittausvirheitä voi kuulemma herkästi tulla.

Vauvan kasvua ja oloa seurataan nyt tiuhaan tahtiin. Nytkin vain 3 pv aikaa kasvaa lisää.

Laskettu aika ei kuulemma voi paljon heittää, kun np-ultrassa ollut jus ne viikot mitkä menossa.

Sf-mitta oli nyt lääkärin mittaamana 26 cm, eli 3 cm heitto neuvolan mittaukseen keskiviikkona. Kuopuksen aikana näillä viikoilla oli 25 cm.

Mies lähti tuomaroimaan joitain kisoja Mänttään ja olen taas vaihteeksi lasten kanssa. Illalla menemme ystäväperheen tytön synttäreille, täyttää 5 vuotta. :heart:

Oikein mukavaa päivänjatkoa teille ja plussatuulia!! +++++ :heart: :heart:

:heart: Neeanäiti ja Pikkuprinsessa rv 34+4 :heart:
 
Charles Plogmannia, juu onkin mukavia lauleloita hänellä. :D

Pinkkis: Ole sen verran linjoilla, kun ehdit ja haluat, niin se tekee, jos menee liian stressaavaksi touhut, ei se innosta enää peittojen heilutuskaan, toivotaan, että asiaan tulee piakkoin muutos ja kaikki tuntuu taas mukavalle siellä teidän suunnassa. :heart:

neeanäiti
: Kiva sait kaipaamasi lepoa, kun anoppi oli auttamassa ja varmaan, kun vauveli syntyykin, hän saattaa auttaa teitä.Toivotaan, että vauveli vielä vähän aikaa kasvaa , ennen syntymäänsä. :heart:

TaikakuuMitäs olet muuta touhuillut?


ihanaa päivää kaikille pinolaisille :heart: :wave:



 


Rva Pikkumyy no minä olen käynyt kirjastossa ja kaupassa..Sitten pyykkäsin (verhot),ajattelin vaihtaa keittiöön verhot.. Kirjoitin sinulle yv:tä.. ;) :heart: Semmoista olen touhuillut.. =) Joo Charles Plogman on mun suosikki laulaja. :heart: On niitä tietenki muitakin..

Mukavaa päivänjatkoa kaikille! :heart:
 
Nettihiljainen ilmottautuu. Kävin pinosta tsekkaamassa kp:ni ;)

Vai on Lumi-Marjan kuumeilut saaneet väistyä... voin kyllä kokemuksesta sanoa, ettei tuollaisessa tilanteessa paljon vauvakuumeilla. Mutta jospa se nyt sitten tärppäisi ilman kuumeilujakin. Meidän kaikkien kuulema "lakatkaa yrittämästä niin sitten..." Mutta suuren suuri :hug: sinulle. Ja voimia.

Omat kierron päivät ei aktiivisesti jaksa kiinnostaa. Kirjoitin jo aiemmin siitä luovutusmielialasta. Kävin vyöhyketerapeutilla (siitä kuulemma on apua lapsettomuudessa, mutta olen käynyt aiemminkin muissa vaivoissa...) ja hän totesi, että lymfanesteet ei kierrä lantion alueella kunnolla. Katsotaan nyt mitä siellä saadaan aikaiseksi.
Mä en oikeasti uskalla tilata aikaa lääkärille, koska pelkään tuota samaa reaktiota mikä Pinkkikselle tuli. Vaikka kuinka ymmärrän, että pitäisi tietää onko jotain vikaa niin samalla pelkään sitä, että on oikeasti jotain vikaa. En tiedä kuinka jaksaisin moisen tiedon kanssa.

Nyt alkaa kierron päivät olemaan kohdillaan tuon miehen kellistämiseksi. Taidan laittaa sille hyvää ruokaa, avata viinipullon ja puhella pehmoisia hetken aikaa. Onneksi on niin helppo tapaus ettei paljoa tarvitse vihjailla...

Kaunista lauantaipäivän jatkoa tytsit.

P.S. Charles Plogman on kyllä ihq. Ihan livenäkin. Joskus tullut tuolla lähilavalla flirttailtua oikein kunnolla.
 
Niin nyt jatkan päiväunet nukuttu, kun yöni oli niin kauhea, kun olin nälissäni ja en viitsinyt yöllä raopistella leipäpusseja, etteivät muut herrää, unohdin siis kokonaan syödä iltapalan*hymy*

Mies meillä tosiaan tänään kokkaillut leiponut köökissä usean tuntia, kun heräsin, tuoksu havahdutti, pullien ja sämpylien :p

Tosiaan saimme laivamatkan tilattua pe-la väliseksi, iltalähtö, miehen poika menee juhlistamaan 20v synttäreitään tyttöystävänsä kanssa, mutta valvojan tarvitsevat, eli me lähdemme..jännää kun menkka aika silloin samaan aikaan lähenee, saa nähdä selviämkö kuivana, vai saapuuko se tättähäärä sinne pienveneellä perässä? :D

olimme tanssivintillä mieheni kanssa vuosia sitten , sielllä Blogman esiintyi ja on se täällä läheisessä suuressa kaupungissakin esiintynyt, ja olimme tanssimassa., ihan hyvä on siis :D

Siirisisilisko: Niin se on hyvä, ettei niin päiviä laskeskele, jos osaa olla silleen, onnea ovisjahtiin! :flower:

Taikakuu:Minäkin aion ostella vähän uutta kotiin, päiväpeiton ja verhot makuuhuoneeseemme ja varmaan vähän jotakin pientä muutakin muihin huoneisiin, ennen joulua ainakin! :heart:

Joulu on ihanaa aikaa: meillä silloin kaikki koossa yleensä, eli monta ihmistä paikalla ja jo ensi jouluna Siis vuonna 2009)ihana pikkuinen, joe ei toinenkin pikkuihminen, joulua ihmettelemässä! :heart:

Niin se elämä jatkuu! :saint: :heart:

Ihanaa iltaa kaikille!





 


SiiriSisilisko Charles kyllä osaa flirttailun salat..Kova mies flirttaileen..Mutta onhan se niin "lutunen" mies.. ;) :heart: Olen päässyt halaamaankin häntä.. :D :heart:

Rva Pikkumyy me käytiin kukonhiekassa syyskuun puolenvälin paikkeilla kattomassa/kuuntelemassa Charles Plogmannia. No miesystävä istui ja kuunteli/katseli ja minä olin lavan reunalla "fanittamassa"..Ja kyllä oli hauskaa..Mutta kuuma tuli..Nyt jäänyt soimaan päähän tuo malttia kappale.. =)
 

Yhteistyössä