YLI 35-v KUUMEILIJAT :) vol.2

Onnea jane70 ja tädin kohdanneille lohtua ja katse tulevaan. Minäkin alan nousta suosta taas, vaikka yöside vielä matkassa.

Hibiscus ja pikkumyy: kiitos ovistesti vinkistä. Ensi viikolla ostan digitaalisen clearbluetestin. Ja yritän juoda sitä greippimehua, jos vatsa kestää. Monivitamiinejäkin alan nyt popsia.

Alkuviikosta vierähtää pari päivää reissussa, joten aika kuluu siten varmaan nopeammin. Tulen taas tiistai-iltana lukemaan näitä mielenkiintoisia tekstejä. Hyvää yötä ja huomista viikonalkua!
 
mimmimamma arvaappa kaksi kertaa, onko käyny mielessä. Mulla imettiin aivan tk lääkärin toimesta ultrassa näkyvää hyytymää ja sen jälkeen vuoto tasoittui normaaliksi ja kamala kipu hävis. Sen kummemmin ei asiaa tutkittu ja labrassakin vain crp+vakkari kokeet. Mulla oli kuitenkin aivan tavalliset menkat, mitä vähän niukemmat, mutta negaa kotitesti näytti kuitenkin.

Mun r-testit on miehen jemmassa, enkä antanu sille lupaa antaa niitä ennen ens perjantaita, ellei täti tule ennemmin. Mulla kuitenkin syyhyää tämä testaaminen niiiiin paljon, että jollain oli pakko tikuttaa ja minä tyttö kaivoin ovistikun pahimpaan hätään :LOL: Siihen tuli nätisti haamuviiva ja kontrolliviivakin tavallista hailakampi. Jotain mun hormooneissa on vialla, kun ovista näyttää tulevaksi, vaikka täti on jo oventakana. Paketin ohjeessa sanottiin jotain, et raskauden voi todeta niillä tikuilla silloin, kun kuukautisten pitäisi alkaa, mutta ajattelen sen olevan kirjoitusvirhe ja tarkoitetaan saman merkkisiä r-testejä tai jotain. Mut saahan sitä fiilistellä vaikka ovistikuilla, kun on tuo testaamis pakkomielle päällä :LOL:

Mut nyt maate, ennen kun hurahdan kasteleen kaikki kartongin palatkin. :wave: :flower: :flower: :flower: :flower:
 
MEITÄ ON TÄÄLLÄ AIKA ISO JOUKKO YLI 35 VUOTIAITA VAUVAA KAIPAAVIA, TERVETULOA JOUKKOON!

Aniliini, 40v, Vantaa
Anneli, 40v, 2 lasta
Ebony, 36v, 5lasta
EMMA-64, 42V, lapset 21, 19 ja 10
Mantana, 39v, tytär 11/04
Mertsi, 37v, Oulu, poika 6/97 +
Mimmimamma, 46v, Espoo, lapset 88, 89 ja 96
Nannanella, 35v, 4 lasta
Nanni, 42v, lapset -92 ja -94
Riikuilija, 37v, tyttö -96 ja poika -01 +
Sinitär1, 41v, Länsi-Suomi, 2 poikaa ja 2 tyttöä 8-15v
Touhu tenava, 44v, Kymenlaakso, 5 lasta ikäskaala 3-16v
umut, lapset 22, 21, 12, 5 ja 3
äitix2, 35v, kaksi poikaa -97 ja -99
pikkumyy 42 2 poikaa, 1 tyttö, mies 1 poika ja 1 tyttö 1. yht
jane70 2 lasta 3.s toiveissa ja ensimmäinen yht
nuusku 4.s toiveissa
anttuli 43v 5.s toiveissa
Hibiscus43 v 1 tytär, mies 1 lapsi 1. yhteinen toiveissa
Mimuli....41 v 4.s haaveissa
senjuska..41v 5.s haaveissa , lapset 10kk-19v
Lumi-Marja 35v...2 tyttöä ja 3 poikaa, 1-15v ja 6.kullannuppu toiveissa
Karpalo67 40v....1 lapsi 4 vuotias....toinen haaveissa
päppä 4.s haaveissa
Fenix 5.s haaveissa
tiiu64 2. haaveissa
vilmaville 9.s haaveissa
kuumetta ensimmäinen toiveissa
TeSuLah/ poika -03, tyttö 06, haaveena kolmas vauva
viidettä haaveillen -70 äiti ..lapset -99,-01,-02,-04,Joensuu
elina67..40v...............ensimmäinen toiveissa


kuumetta................kp 5/23-25.........yk14............1 yhteinen
tuohu tenava.... .2/28...........--6.s toiveissa...Kymeenlaakso
mimuli..................4/27,,,,,,,,,,,,,,,,,,4.s haaveissa
sinitär1.............. 7/28........................5.s toiveissa
mimmimamma.... 16/28.................4.s toiveissa..Espoo
Hibiscus..............16/27.................1. yhteinen
pikkumyy 42.. ... 16/28.. .....yk4.........4.s toiveissa..(1 yhteinen)
ebony................22/28-30........... 6.s toiveissa
senjuska........... 24/27 ...............5.s haaveissa lapset 10kk-19v
vilmaville.............25/30.................9.s haaveissa
TeSuLah..............26/27-29..............................3.s toiveissa
Nuusku..............27/28-32........... 4.s toiveissa
Lumi-Marja...........29/28-32....yk 18.....6.toiveissa
tiiu64................. 30/30........................2. haaveissa
Mantana ........... .35/28-(31)40 .yk 15. 2. toiveissa..Kantahäme
viidettä haaveillen ..?/?.......................5.s haaveissa
elina67.........................ensimmäinen lapsi toiveissa





HAAMU: :flower: , :heart:



PLUSSANNEET: :heart: + :heart:

HÄMY 71
PUELLA :heart:
KRIISI :heart:
amati :heart:
Kehäkukka :heart:
Jane70 :heart:
Fenix :heart:
:heart:


 
Täällä täpisen ja mietin ja odotan ja hermoilen ja ihmettelen..... :headwall:
No joo, huomenta kaikille!!! =) :wave:

Tuohikselle :hug: ja mukavaa reissua kuitenkin! :flower: + + + Onnea seuraavaan koitokseen!! :flower: :wave:

Itse aion vieläkin.... odotella. :ashamed: :wave:
 
voi että, miulla mennee ihan kylmät väreet, kyllä sie nyt ootat! :heart:
Toivon sydämestäni sitä! :flower: +++++++ :flower: .
Sinnuu varmaan jännittää ihan kauhiasti!?
Sinulle tuo näköjään onnen ilmeisesti se kun menet gynelle ja tutkituttamaan verikoearvojasi jne...eikö niin ollut tyttärestäsikin?


Tämä puhaltelee sinulle plussasydämiä! Ole hyvä!
:heart:
 
Pelottaa ja jännittää ihan hirveästi yhtäaikaa. :eek:
Plussatessani silloin tyttöä odottaessa rv10+4 en edes tiennyt olevani raskaana, joten alkuraskauden oireet itselläni eivät ole ihan muistissa. :headwall: Ja keväällä tein sen haalukan plussan, niin en haluaisi nyt samaa pettymystä. :'(
Ennen tyttöä kävin silloin jo v.-03 syksyllä gynellä ja aloitettiin sokeri lääkitys tbl hoitona ja helmikuun alussa -04 lääkitystä tuplattiin ja sen jälkeen sai kultamme alun!! Siksi perään kuulutan näitä sokeriarvojani. =)

Jos tässä kierrossa on jotain tapahtunut, niin odotan vielä pari päivää ja keskiviikko aamuna teen testin. Perjantaina saan verikokeiden tulokset. Niin ja nuo lämmötkin epäilyttää... miten muilla onko raskaana ollessa ollut silloin ihan alkupuolella lämmöt yli +37,0C? Itse en sellaista muista tyttöä odottaessa olleen eli ne lämmöt alkoivat nousta vasta joskus rv 7 jälkeen yli tuon +37,0C. :)

Niin imetyksestä.... pikkumyy42 muistaakseni sitä jo mietiskelit? Itse olin tytön kohdalla tosi onnellinen, kun vihdoin sain hänet tisulle ja olin/olen erittäin imetys positiivinen mamma!! 1v9kk imetystä oli just hyvä aika meillä, vaikka imettää olisin voinut vaikka vuoden perään! =) :wave:

Mukavaa viikonalkua ja plussa ONNEA kaikille!!!!!!! :flower: :flower: + + + + + + + + + :flower: :D
 
Jane70, sinua onnitellaan tuolta kesävauvahaaveilijoiden puolelta! :heart: Onnea sinulle vielä! :flower:

Niin uskon mantana , että pelottaa jos ei olisikaan plussaa!*toivon kyllä plussaa kovin sinulle*! :heart:

Niin ja tottahan se on jos imetys ei onnistu tai maitoa ei tule tai jokin muu syy, niin vaikeahan sitä on imettää, mutta itse kyllä imetyksestä nautin silloin kun lapset vauvoja olivat. Toivotaan , nyt , että myy saisi myös ensin sen plussan, jotta sellainen imetettävä olisi! :D

Muitakin joilla nyt jännät päivät, onnea teille kovasti plussaan!!!!

Plussakimpun otan mantalta kiinni, kiitos!;=)

Ja tässä muille vielä minulta myös onnenplussa :flower: :flower: :flower: :flower: :ja, Olkaapa hyvät!

Heippa taas!

Ai niin niistä lämmöistä, en itse edes ajatellut omien raskauksieni aikana onko lämpöä vai ei, en siis tosiaan tiedä pitääkö olla??kuka tietäisi?

Nyt mooii! :heart: :wave:

 
OOttelen , että hiukset kuivuaa!
Liitänpä tännekkin mielenkiintoisen jutun luettavaksi mantanalle ja lumi-marjalle ovulaatiotestin plussasta ja raskaustestiin tulevasta plussasta! :heart:

Tosta aiheesta ovuulatiotesti vs. raskaustesti oli hauska sivusto, jossa joku oli tehnyt oikein "empiiristä" tutkimusta aiheesta. Oottakaas kun etsin sen...

http://www.peeonastick.com/opkhpt.html

Eli sen mukaan raskaus- ja luteaalihormonit on niin samankaltaiset, että ovistesti näyttää molemmat, mutta raskaustesti vain raskaushormonin.
Tuon sivun mukaan ainakin siinä vaiheessa kun ovistesti näyttää raskauden, niin plussa pärähtää raskaustestiinkin. Mutta voihan noissa olla ihmisten välillä eroja. Ihmetyttää kyllä, koska samalla tavallahan ne toimii. Mutta tietysti niissä on herkkyyseroja ihan yhtälailla kuin erimerkkisten raskaustestien välillä. Mutta jos raskaustesti näyttää negaa ja ovistesti plussaa niin koholla on todennäköisesti lutenisoiva hormoni eli ovulaatio olis lähellä.

Ootko oikeesti Kisumamma kuullut, että joku olis saanut ovistestillä plussan ja samana päivänä raskaustestillä negan, mutta oli silti raskaana? Mä en oo kyllä kuullut sellasta tapausta. Niitä on kyllä ollut, jotka on testannut ovistestillä plussan ja parin päivän päästä raskaustestillä myös. Mutta plussa olis tullut raskaustestiin varmaan ovistestipäivänäkin, jos olisi sillon testannut.

:heart: :wave:
 
Mielenkiintoista luettaavaa tuo pikkumyyn linkki. Minä tosin uskon haamuihin ja plussiin ihan oikeasti, kun näen ne r-testissä. Illalla nukkumaan mennessä iski kuvottava olo. Se oli vasta alkusoittoa tähän aamuun. Söin kyllä aamupalan, mutta olo oli todella kamala. Hetken tässä jaksoin aamummalla istua, mutta olo oli niin oksettava, että istuskelin pitkään tuolla sohvannurkassa valmiudessa pinkaista vessaan. Tämä ei ole kyllä mikään mun tavallinen PMS oire. Ei sitten todellakaan.

Alkaa pikkuhiljaa toivo nousta, jos sittenkin. On nää oireet sen verran erilaisia, kuin normi PMS jutut. En vaan uskalla vielä testata oikeella testillä, kun niin monta kertaa on tullut nega, että sen näkeminen ei liiemmin innosta. Odotan mieluummin tätiä ja vasta sitten, kun on reipusti myöhässä tohdin testata. Jos tää kuvotus on vielä muinakin päivinä tätä samaa, niin ei kai se voi johtua ainakaan eilisistä syömisistäkään johtuvaa. En kyllä syönyt mitään omituista.

Huono olo vieläkin. Ei tee niin mitään mieli laittaa suuhun. Kaikille lähettelen plussasäteitä :flower: :flower: :flower:
 
Ja plussatuulet ovat löytäneet tiensä meille! Kauppareissulla piti käydä apteekin testi hakemassa ja testata heti kun kotiin päästiin. Kaksi viivaa tuli heti ja erittäin vahvana. Tunteet menee oravanpyörää ja on vieläkin hiukan epätodellinen olo.

Lähetän plussatuulet eteenpäin, jospa ne löytäisivät pian tiensä muidenkin luo. :heart: ++++++++++++++++++++++++++++++
 
huippua fenix :hug:
lumi-marjallakin taitaa vaavin alku olla :flower:
täällä alkaa todella tapahtua :wave:
itselläni on kans kuvottava olo koko päivän ei enää lauvantai juomat pitäs vaikuttaa.
sanoinkin miehelle et tietenkin nyt nappaa ku ottaa jotain :kieh:
sit harmittaa
:ashamed:
mut en uskalla vielä testata jos tätyli tuleekin.
 
Tuleekohan tästä oikein plussausten haravaviikko, toivotaan niin!
Onnea todella sydämestäni Fenix! :flower: :flower:
Ja lumi-marja ja mantana ja niin moni muukin kaikille nyt oikein paljon tärppionnea!
Toivon koko sydämestäni tietenkin toivon sitä meille muillekkin, jotka olemme vielä parin viikon päässä h-hetkistä!
Minnuu kyllä jännittää :D

Kertokaahan miten tullaan raskaaksi te jotka nyt olette plussanneet, kiva on lukea, miten toimitte kierrossanne!
Ps fenix kauanko nyt yrititte ja nyt plussa pärähti!?

 
Fenix Paljon Onnea ja Pikkuiselle paljon tarraisia sukkasia!!! Valtavan ihanaa tämä, kun tänne plussia poksahtaa, jotta ei perässä meinaa pysyä! :flower: :hug: :heart: :wave:

Ihanaa ja olen senjuskan kanssa samaa mieltä, jotta Lumi-Marja sinullakin taitaa olla salamatkustaja masussa! Muistahan ne tasaiset ruokailut ja välipalat! Niin ja nestettä juoda myöskin! Paljon plussa onnea sinulle ja kaikille meille!!! :flower: :heart: + + + + + + :heart: :flower: :wave:

Omaa olotilaani.... aamupäivällä oli vellova olo ja alkoi jo tuntua, jotta menkathan ne, mutta ei vieläkään... niin kn on kova ja erittäin takana. Hiivasta johtuen varmastikin on ollut nyt toista päivää kuivempi olo, kun en saa sitä millään lääkityksi pois! :kieh:

Pitää nyt yrittää erittäin tarkasti välttää kaikkea liika makeaa, kun on tullut noita synttäriherkkuja maisteltua... :ashamed:
Jännittää silleen mukavasti, silmät kirkkaina ja posket helottaa. ;)

pikkumyy42 kiitos linkistä! Jotain sieltä sain suomennettua, kun ei ihan ole kaikki sanat muistis niin hyvin. :)

Semmosta, mutta nyt on taas kiva olo ja huomasinkin, että olen ollut tosi rauhallinen! Semmonen, jotenkin harmoninen olo vai miten sen sanois? Tätiä odottaessa Pms kyllä muistuttaa ja saa hermot kireälle, joka suuntaa! :kieh: :LOL:








 
Liittämäni teksti oli juuri tarkoituksella, että kun ovistestissä plussaa kierron loppuvaiheessa, niin voipi sitten olla jo plussaa raskaustestissäkin! :heart: :heart: :heart:

Etten vaan saanut ketään ymmärtämään väärin!

Minä olen aina jokaisen plussan puolella ja toivon niin , että niitä saisimme jokainen! :hug: :heart:

Kun koneen hetkeksi sammuttaa jo on taas plussia tullut on se ihanaa luettavaa :D



:wave:
 
Pikkumyy, ihan hävettää tunnustaa että tällä kertaa yritimme vain 2 kk kunnes tärppäsi. Edellisellä kerralla yritystä oli kolme kuukautta ennen plussaa. Taidan olla aika "helppo" tapaus :LOL:
Mitään ihmeempiä emme ole asialle tehneet, olemme vain nauttineet toisistamme ja harrastaneet "pupuilua" silloin kun siltä tuntuu. En ole koskaan laskenut tai testailut ovulaatiota, olen aina ajatellut että vauva tulee jos on tullakseen.

Lumi-Marja jännitän kovasti puolestasi, näyttää todella siltä että plussatuulet ovat löytäneet myös sinun luoksesi.

Tärppionnea myös muille joilla alkaa olla se hetki :heart: :heart:
 
mantana, mua vaivas hiiva koko tytön raskauden ajan. Vaivas muuten ekankin tytön aikana. Poikia odottaessa hiiva kävi olemassa vain alussa.

Mulla vaan huono olo jatkuu. Söin ja olen juonutkin, mutta kuvotus jatkuu. Kyselin jo perheeltä, onko heillä huono olo ja ei kellään ollut. Avasin jauhelihapihvipaketin ja meinasin ykätä siitä paikasta. Pahalle ne haisee aina, mut en sentään vessaan ole ennemmin juossut. Jopa lauantaimakkara sai aikaan juoksulenkin. En kuitenkaan oksentanu, mutta ei kaukana ollut. Poika jatkaa tuolla ruuan laittamista, kun mulla siitä ei nyt mitään tule.

Palelee niin jotta täräjän aivan. Pitää lähtee kauppaan viel, mutta en tiedä miten saan kierrettyä testihyllyn:) Toivottavasti ne on kaikki tai naapurinlikka kassalla, niin ei tulis mielenkään ostaa mitään "ylimääräistä". Miehelle en ole sen kummemmin olostani puhunut, mutta töistä tullessa kysäis, et onko kaikkki ok, kun en ole oikein hyvävointisen oloinen.

Mutta nyt ruokapöytään ja pitää vaan saada jotain alas välipalan lisäksi. Sen jälkeen asioille :flower: :flower: :flower: :flower:
 
Jeps! Hiiva oli mullakin tyttöä odottaessa ja välillä tosi pahana, Canesten ei poistanut, vain helpotti oloa. Minulla, kun oli se sokeritbl hoitona silloin, niin ajattelin aina, että sokerit heittelee ja söin välipalaa! Eli ne oli niitä alkuraskauden pahoinvointeja, mutta mistäs minä tiesin niistä, kun luulin johtuvan verensokerin ailahteluista!! :LOL:
Oikein mukavasti hän tuossa ailahtelee ja poksahtelee pian 3v neitokainen! :heart: :heart: :heart: :D

fertility.com sivuilta luin, jotta raskaana ollessa, nuo hormoonit eritoten estrogeeni ja progesteroni, hCG lisääntyvät runsaasti, joten luulisi silloin niissä viime perjantaina otetuissa verikokeissakin näkyvän jotain... :eek: :)
 
Mä en malttanu olla kertomatta miehelle, miltä olo todella tuntuu. Hän kaivoi kaapistaan yhden fertestin liuskan ja ....haamujen haamu siihen ilmestyi :heart: Ei siinä mitään selvästi näy, mutta oikeassa valossa se haamujen haamu siinä kuitenkin näkyy. En muista millään, mikä herkkyys siinä on, kun paketti on jo aikaa hävitetty. Syystä, että mahtuu pienempään piiloon murkuilta.

Tiirasin ja tarkkailin sitä liuskaa valossa jos toisessa ja aina vain se siinä näkyy, näkyy vieläkin. Mut tarkasti pitää kattoo, ei muuten näy. En uskalla iloita tuosta kuitenkaan, sillä tuollainen haamujen haamu voi muuttua vaikka heti huomenna tädiksi ja se siitä taas. Jos tätiä ei ala kuulua, testaan sitten vasta muutaman päivän päästä ja aamupisusta. Nyt ei kerenny rakossa olla tavaraa pariakaan tuntia.

Mutta kyllä tuollainen saa silti pään sekaisin :) Voi mantana, kun mua jännittää sun tilanne ja monen muunkin. Mahdotonta tämä tällainen oireinen elämä, kun ei tiedä oikein mitä odottaa. PMS voi olla niin monimuotoinen, ettei siitä ota selvää enää mikään.

Toivon vain niin kovasti, että tuo olematon haamujen haamu vahvistuis edes haamuksi asti. Mitään en niin paljon just tällä hetkellä halua sen lisäksi, että ens kesänä meitä olisi yksi enemmän :heart:

Plussia nakkelen kaikille :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower:
 
Niin Fenix kiitos tiedostasi sama täällä ennen raskauduin nopeasti, nähtäväksi jää miten tällä kertaa jos luoja niin suo :heart:

Ja Lumi-Marja toivotaan että plussaksi vahvistuu! :heart:
Mantanalle myös hirmusti onnen peukutuksia :heart:
Ja kaikille :heart: :heart:


Kävin ruuan jälkeen asioilla ja sen jälkeen kävelin 3,6km sauvakävelylenkin ja sitten vatsaliikkeitä ja rintalihasliikkeitä kuntolaitteella pienillä painoilla, illalla vain hedelmiä monenmoisia iltapalaksi;=))

Heippa kaikille ja plussailkaahaamme!
meniköhän tuo sana oikein?;=)

 
Onnea paljon Lumi-Marja haamusta ja kyllä se vahvistuu hyväksi plussaksi!! :flower: :hug: Paljon tarraisia sukkasia pienelle haamulle!! :heart: :wave:

Vähän omaa, jotta tisut olleet erikoisen kipiät nyt illalla! Yritän vielä nukkua yön yli.... :ashamed: |O :wave:
 
ja hyvää yötä kaikille!

Nukun peukut pystyssä, jotta täti pyssyy kaukana teistä kaikista jännäilijöistä!

Ihanaa kun saamme plussia!

:heart: ++++++++++++++++++++++++++++++ :heart:

Hei vaan ja kauniita unia kaikille!

-pikkumyy- :heart: :wave:
 
Kiitokset kaikille onnitteluista ja omasta puolestani lämpimät onnittelut Lumi-Marjalle haamusta, kyllä se siitä vahvistuu
:hug:

Rauhallisia unia kaikille, pidetään peukut ja varpaat pystyssä kaikkien jännittäjien puolesta. :heart:
 
Voi ihanaa, miten alkaa VIHDOIN ne plussat ropista täällä :heart:

Pitkään pysyi plussanneiden pino lyhyenä, mutta nythän se on kertaheitolla paisunut YLI PUOLET :D :flower: :hug: Tuli heti mieleen, että kyllä täällä on hyvät neuvot pistetty kiertämään ;) -ja on näemmä kokeiltukin, kun plussia alkaa näin putkahtelemaan. Hyvä Mammat, kyllä mekin osaamme !!!

Mekin olimme tänään taas vaihteeksi autoja kattelemassa, ja isäntä katteli yhtä tosi kivaa tila-autoa...niin myyjä kysyi että montakos teitä on perheessä...Niin ukko vastasi, että: -Kuusi ja NELJÄ on tilauksessa ! Ja nyökkäsi sitten minuun päin :LOL: . Minä menin ihan punaiseksi kun auto myyjä tuijotti minua ja hymyili...Olin että,,,,-niiiin, meillä on vielä nuita koiria niin tilaa tarttis olla ! Sitten kun lähdimme liikkeestä pois, tönäsin ukkoa, että mitäs sä nyt tollasia menit sanoo B) =) .

Eli semmosta "piilo kuumeilua" taitaa ukollakin olla, vaikka ei se siitä aina niin puhu...Meillä pitäisi kanssa purkaa kuopuksen pinna sänky pois ja laittaa isompi tilalle...mutta ei ole oikein säilytys paikkaa sille pinnasängylle ja se ilmeisemmin pitäisi sitten myydä pois :ashamed: , niin minä olen nyt tarkoituksella vähän pitkittänyt tätä vaihtamista....jos vaikka tulisi HYVÄ SYY säilyttää sänky :saint: . No tässä pitäisi vielä tämä viikko jännittää....onko sitä "hyvää syytä"...

Voi että Lumi-Marja ja mantana...jännitän TODELLA teidän puolesta ja PIDÄN PEUKKUJA !!! Aika varmoilta jo nuo teidän plussat näyttävät !!! Tulkaa tänne sitten HETI kertomaan, kun varmistuu :wave: :wave: :wave: .

Nyt on pakko jatkaa ilta-puuhia ja kohta kömpiä nukkumaan että huomenna taas jaksaa herätä ajoissa. :wave:

 

Yhteistyössä