YLI 35-v KUUMEILIJAT :) vol.2

Pikkumyy, Olo on sellainen turvonnut, itkuinen ja tuhruilut vielä päälle. Menkkoja tässä odotellaan ja tässä kierrossa todella pettynyt olo. Jossain vaiheessa olin varma tärpistä, mutta en enää :( No, ei muuta ku kohti uutta kiertoa. Mukavaa sunnuntaita. :wave:
 
Joka kerran sitä kyllä pettyy!..Onnea kuitenkin uuteen kiertoosi paljon, paljon!'*menkat vois meiltä jokaiselta kadota pitkäksi aikaa* :heart:

Miten onko joku ajatellut jo niin pitkälle, että jos meille sellainen onni suotaisiin, että saisimme vauvan..imetystä?
Aiotteko/haluasisitteko imettää pitkään?
Itse toivon jos vauvan saisimme pystyä imettämään pitkään, jopa 2 vuotta. Täällä meilläpäin nyt on sellainen uusi ajatusko?..että imetetään pitkään. Serkkunikin täysillä imettää 1v 3kk tytärtään vielä. Toivonkin että näen hänet viiden lapsensa kanssa tulevalla viikolla! :heart: ++ :heart:

Vauvakuumettabni lisäämään. hän on uskottuni;=) :heart:

Heippahei taas!
 
Ihana juttu, minäkään en ole noita kuvia opetellut laittamaan, joten saat vain tällaisen :hug:
Täällä odotellaan tätiä vierailulle ja ukkokulta on ihan varma että nyt on tärpännyt. On tänään soittanut jo kahdesti töistä ja kysellyt tädistä. Itse en uskalla vielä olla toiveikas, vaikka ei ole mitään oireita jotka viittaisivat tädin olevan tulossa.

:whistle:
 
Onnea jane :heart: tarrasukkia pikkuiselle :hug:

Olin niin tohkeissani niiden kuvien kans, et omat kuulumiset jäi kirjottamatta. No, suihkusta tullessa huomasin jotain poikkeavaa. Mun nännipihat on saanu väriä ja möykkyjä. Ei mitenkään tavallista mulle. Olen muutenkin viittä vaille albiino, joten kaikki väri atopian punoituksen jälkeen on mun ihossa outoa. Samoin käsiin on tullut pisamia. Käsittämätöntä. Iloitsin jo vuosia, että ne pahuksen pisamat on jättäneet mut rauhaan, mutta nyt. Kiitos vain PMS, etkö muuta keksi, kuin tehdä musta dalmatialaisen :headwall: :LOL:

Eli tätä on: tissit tosi kipeet, turvotusta, vihlontaa ja nipistelyä mahassa ja sektiohaavassa, kummallinen ähkyn- ja etovan olon välimuoto. Tekee mieli syödä, mutta ei saa mitään oikein alas. Pissuttamaan alkanu useammin parina päivänä. Kahvi käynyt parina päivänä haisemaan kamalalle. Hajut hyppii nenään. Kn tavoittamattomissa, en tiedä onko kova vai pehmeä, kun sitä ei löydy. Väsyttää, mutta ei aivan kamalasti. Suu kuiva ja oudon makuinen. Sit noi mitä edellä kerroin.

Tätä ei ole: valkkaria, paha kuivuus vaivaa. Migreeniä tai muutakaan kovaa päänsärkyä, tuhrua, mitä yleensä pari kolme päivää ennen tätiä. Kiukkupuuskia, siivousvimmaa.

No kaikki loputkin PMS oireet toki ethii vielä tulla ja uskon kans että tulee. Muutaman kerran on ollu vastaavaa ja täti on kurvannu ilman ennakkovarotusta kovalla voimalla. Joten, odotan tätiä kylään.

 


Voi jos saisi tuntea hänen kasvavan sydämeni alla,
jos saisin hänen liikkeensä tuntea.
Voi jos saisin häntä rakastaa,
niin kuin vain äiti omaa lastaan.
Voi kun saisin hänet tuntea, nähdä,
elämään opastaa.
Olethan siellä jossain,
olethan odottamassa hetkeä oikeaa.
Tule jo luoksemme pikkuinen,
tule jo luokse äidin ja isän
rakastavan sydämen.

Lumi-Marja
 


Nuusku :hug: Onnea seuraavaan!! :hug: :heart:

Delfiini pyrkii eteenpäin, kuten mekin aina tädin piinaamina ja seuraavaa ovista kohden!!! Tsemppiä kovasti kaikille!!!! :heart: :hug: :hug: :hug: :wave:

jane70 millä testillä teit plussa testin?? Oliko sun kp23 testiä tehdessä? :flower: =) :wave:
 
HAA, mahtavaa, kuinka palsta on piristynyt ja muuttunut kuvien myötä värikkääksi :kieh: Kiva tulla lukemaan viestejä, toinen vaihtoehto olis haravointi... Mutta miksi se ei nyt vedä... Kun kaiket viikot istuu töissä tietsikalla, niin tuleepi huono omatunto, jos ei viikonloppuna oleile ulkona...


No, iltahan on vasta nuori :kieh:


Nuusku Kyllä tuo pettymyksen tunne on varmaan kaikille meille täällä tuttu. Itse ryvin masiksessa viime menkkojen jälkeen varmaan viikon. Kun sitä odottaa ja toivoo, tiputushan siinä aina tulee, kun kaikelta taas kerran putoaa pohja. Olen yrittänyt kerta toisen jälkeen psyykata itteäni pois näistä murjotuista olotiloista ja olla ajattelematta koko asiaa, mutta eihän se helppoa tietenkään ole.


Mutta ei kun lippu salkoon ja korkealle liehumaan, ja sitten vaan uutta yritystä kehiin!

pikkumyy42: No, eipä kyllä ole imetysasia mieleen tullut, mutta kaikenlainen muu kyllä... Ihan pöllöjä ajatuksia saattaa yhtäkkiä välähtää päähän. Kuten; mihin mä laitan hoitopöydän, tarvitaanko sellaista, vai riittääkö hoitoalusta? Sussiunaa, ei ole vielä lastakaan! Toivottavasti tämä ei ole sekoilun merkki! Mutta nyt kun imetyksestä kysyit, niin esikoista imetin jonnekin noin 9 kk. ikäiseksi, sitten maidontulo loppui. Eli eikö se ole siitä kiinni...

jane70: UPEAA, ihanaa!
Onnea, isosti onnea!!! Nyt nautit täysillä! On hienoa, kun tähän ketjuun tippuu plussia!


Fenix : Toivottavasti teillekin napsahtaa plussa!


Lumi-Marja: Kiva, että pikkuneitille kakku kelpasi

:) Voi harmi, jos se nyt täti sitten sun luo kurvaa. Nuo mainitsemasi oireet voisi kyllä olla raskausoireitakin (hajut). Joten... ehkä vielä on toivoa? Kaunis runo, kiitos minunkin puolesta siitä! Siis liikuttava...!

Hmm.. Nyt kai ei auta, kuin tarttua haravaan. Ei sitten enää pimiällä viitti... Mukavaa sunnuntaita kaikille!!!
 
...hieman kommentointia tuolle sivulle 6. Tätä systeemiä on jotenkin hankala käyttää, kun edellisen sivun juttuja ei osaa oikein täsmäkommentoida, jos ei viestejä näe silmissään...

mimmimamma: Hyvää syntymäpäivää vähän myöhässä!
Noista lämmöistä kirjoittelit viime viestissä. Mun täytyy tunnustaa, etten ole omiani seuraillut, enkä tiedä niiden merkitystä...? Mitä ne siis merkkaavat, jaksaisko joku tyhmälle selittää? Eli siis oviksen jälkeen lämmönkö pitäis nousta vai mitä? Hööö, ei tajua...?
Kysyit vielä, että voiko ovis iskeä kuukautisoireita. No, mulla on tämän kierron oviksen aikaan, tai hieman ennen sitä ollut kuukautisoireita! Olin niistä vähän äimänä (?). Eli kyllä näköjään voi!

mimuli: Siihen ovistestikysymyksees... Kun viimeksi raskauduin (en siis sitä tiennyt siinä vaiheessa), testasin tyhmä kun olen :LOL: piruuttani ovistestillä. Ja ovistestiin paukahti plussa! Pistin kyllä heti siitä paikasta miehen hakemaan apteekista r-testin, ja plussaahan se sitten näytti. Eli kyllä näköjään näin voi käydä. Aika outoa...

Raskautumiskonsteja voisi tosiaan kartoittaa. Jos niitä nyt on pupuilun lisäksi.. Greippimehustahan on ollut puhetta, mutta se on kyllä niin kitkerää litkittävää, että ei mieli tee! Aika paljon sitä vissiin pitäisi lipittää, että kohdun limakalvot tosiaan vahvistuisi... Itse olen napsinut foolihappoa pillereinä. Amerikoissa sitä kuulemma suositellaan kaikille raskaana oleville ja siitä haaveksiville. Ei niistä liene haittaa, jos ei nyt välttämättä hyötyjäkään...

pikkumyy42: Minä myös vannon Clearbluen nimeen. On kyllä kätevä. Siis digitaalinen versio. Vaikka onkin enemmän hintaa, niin hermoja säästyy, kun ei tarvitse arpoa, onko ovis vai eikö ole. Testi näyttää sen niin selvästi.

Ei, mutta nyt on painuttava takaisin ulos! Vielä kerran rentoa sunnuntaita kaikille!!!

 
kp taisi olla 24 tänään eikä ollut ees aamupissa. Mun kierto on ollut n.24-32 mutta lähinnä n.28 päivää yleensä-mutta oviksesta siis 12 päivää tänään. Silloin käytin Vilja-ovistestiä.Nyt vannon ovistestien nimeen sillä olisin kyllä luullut oviksen olevan myöhemmin kuin testi paljasti, sillä mitään kananmuna-limoja ei tässä kierrossa ollut.

Oireita senkin edestä ollut jo viime viikon eli pieni flunssanpoikanen pari päivää, palelua (lämmöt nousseet), sairas väsymys, rinnat vihloneet ja turvonneet muhkeiksi, närästystä, yökötystä, painontunne alavatsassa
ja tänään rupesi itkettämään kun täysin vieras koira pärjäsi niin hyvin kisoissa. Semmoista.

Siskot, nyt heinäkuussa täytetään sairaalat ihanilla vaaveilla!!!
 
Onneksi olkoon jane70...ei se luulotautisten pj ollutkaan luulotautisten kerho vaan aito oikea plussakerhon pj.

Lumi-Marjalle kysymys: Ootko varma että sinä et ole pidemmällä raskaudessa. Minulla on vaan sellainen tunne, siksi kysyn. Tiedän että joku imujuttu sulle tehtiin silloin viime menkkojen aikaan. Mutta olisiko se poistannut mahdollisen raskauden alun? Sori tunkeileva kysymys.

Hibiscus: Lämmöt tippuvat menkkojen aikana ja tippuvat uudestaan reippaasti oviksen kohdalla. Heti seuraavana päivänä oviksesta ne nousevat 0,2-0,4 astetta. Vaikka ovistesti antaa plussan, niin tämä ei ole tae siitä että tosiaan ovulaatio tapahtui. Progesterooni kohotta tuota lämpöä ja 7-10 päivän jälkeen tapahtuu, joko hetkittäinen tipahdus lämmöissä tai lämpöjen kohoaminen jos alkio kiinnittynyt. Lämpö korkealla kunnes progesteroonin vaikutus lakkaa ja menkat alkavat yleensä seuraavana päivänä.

Aamulla minulla oli 36,7 lämpö eli lähemmällä normaalia tätä kiertoa. Kiitos tiedosta että jollain on oviksen aikana myös noita menkkaoireita.

Eli lisää plussia tähän pinoon.....kiitos :flower: :flower:
ja plussa sadetta kaikille sekä peukut pystyyn.

Kiitos onnen toivotuksista...taitaa 40 kriisi iskeä päälle =) kun ei enään ole 30 kymppinen. =)

:flower: mimmimamma :flower:
 
mimmimamma Kiitos tuosta lämpötila-analyysista! Eihän mulla ollut mitään tajuakaan näistä asioista :). Mutta täytyypä yrittää tarkkailla! Tosin en tiedä edes "peruslämpöäni", jos sellaista nyt sitten onkaan...:)

jane70: Jännä juttu, että testi näyttää plussaa jo noinkin pian oviksen jälkeen. Onnea vielä!

Rauhallista iltaa ja yötä...:)!

 
mittaile lämpöä aina aamuisin heti vuoteessa tai aamu wc:een yhteydessä. Suusta mittattuna tai vaginaalisesti, jos ei korvamittaria ,antaa tasaisimmat tulokset. Minulle kyllä avasi uuden maailman tähän kuumeiluun muutama vuosi sitten. Gyne suositteli lämpökäyrän pitämistä. Lämpö pyritään mittamaan samaan aikaan joka päivä( huom. yleensä hieman alempi lämpö aikaisemmin mittatuna). Fertilityfriend.com on paikka missä tästä saat lisää opastusta, jos kiinnostaa. Siellä voi pitää kuukauden verran ilmaiseksi taulukkoa, joka laskee koska ovis oikeasti oli ja että onko kiinittyminen tapahtunut sekä kerää tietoa luteaalivaiheesta. Tietoa löytyy myös limoista ja kohdunnapukasta. Suosittelen jos ei nyt tärppää.

Itselläni oviksen aikoina lämpö siellä alhaalta mittatuna on 36.1, ja oviksen jälkeen 36.4, sitten loppukierrossa 37.3. Menkkojen jälkeen hitaasti tippuu sille 36.3 tasolle.


:flower: mimmimamma :flower:
 


Näin se sitten tätyli tänne saapui tänään, joten reissuun "seuralaisen" sain. (kp1)



-touhis-

ps.
:flower: ONNEA jane70 plussauksen johdosta ja mimmimammalle myöhästyneet synttäri onnittelut. :flower:

Nyt on mentävä pakkaamaan jotta pästään huomenna suht ajoissa liikkeelle.
Vaan onneksi kävin perjantaina laitatamassa autoon nastarenkaat alle. :whistle: Meinaan kun näyttää pakkasen puolelle tuo ulkolämpötila siirtyneen. :headwall:
 
Touhikselle tädin saapumisesta! :hug:

Tuo kuvasi kyllä kuvaa hyvin tunteita joita tuntee kun menkat alkaa! :headwall:

Ihanaa matkaa teille, pääsetköhän kuitenkin koneelle välillä ja ajelehhan varovaisesti!

T -pikkumyy- :heart: :wave:
 
testasin negan eilen aamulla sillä clearbluen testillä jolla voi kolme pvää aiemmin saada jonkun tuloksen. Ihan hyvä oli että testasin, nyt voin varautua tädin tuloon niin ei ehkä se pettymys ole niin suuri kun tietää mitä odottaa. Lämmöt on ollu koko oviksen jälkeisen ajan koholla taan semmosta 37.4-37.7 . Kn edelleen kovana ja korkeella. Mutta olen jo varautunut että täti kurvaa paikalle huomenna tai viimeistään tiistaina :(
 
Heips vielä, en päässyt irti noista kuva-sivuista :(

pikkumyy42 Juu kyllä koneelle välillä pääsen kurkkimaan, sillä otan läppärin mukaan kun on työstettävä opiskelutöitä-joo joo siis lomallakin opiskellaan. Niin vaan tietty on sitten tänne palstalle tulo kiinni siitä löytyykö nettiyhteydet noist meidän vierailupaikoista-joissain tiedän löytyvän.
Joten enköhän pääse teitä moikkailemaan. :headwall:

:wave: touhis :wave:

 

Yhteistyössä