Nyt olen mielestäni harventanut palstailua riittävästi, eli joka toiseen päivään.
Mikäs sitä pirua nitistäisi!
Eli mutaojasta ryömin tänne takaisin taasen... Lohdun sanoista kiitos, mantana, Rouva Aniliini ja muut! Etenkin mantana, nuo sanasi kolahtivat, kun satuin lukemaan ne juuri sieltä ojanpohjalta. Vielä silloin en vastata jaksanut... Mutta nyt on tilanne toinen. Rypeminen loppukoon, ja tätiä takalistoon!
Noista vitamiineista on paljon juttua. Innostuin itsekin niitä tutkimaan. Foolihappo on ollut kehissä jo jonkin aikaa. Siitä löytyy guuglettamalla aika paljon tietoa, kannattaa käydä lueskelemassa. Amerikkalaisilla sivustoilla suositus oli
vähintään 400 mikrogr. per päivä, jos toiveissa on raskaus. Yliannostuksen vaara aika pieni, koska vitamiini ei varastoidu. Tiedä sitten, mitä uskoa? Itselläni käytössä Bio-Folin-merkkiset, joissa on 300 mikrogr. per nappi. Ihmetyttää, miksi täällä Suomessa tästä foolihaposta ei pahemmin puhuta...?
Myös sinkki vaikuttaa tärkeältä limakalvojen kunnon ylläpitäjänä. Siltä osin omat tutkimukset on vielä kesken. Vahvistaako joku tiedon?
Pikkumyyn mainitsema rauta on tietysti tärkeä myös. Itselläni veriarvot aina olleet sitä luokkaa, että en kuitenkaan rautalisää ole harkinnut. Ehkä pitäisi, koska kk:t ovat tyyppiä Niagara Falls. Ja tällä kertaa poikkeuksellisen kivuliaat ovat olleet täälläkin...
gitte - ovistikuista kyselit... Tilasin Babyplussan testejä juuri, ja sitten Halpa-testi.fi:n kautta digitaalisen ovismittarin. Siinä arsenaali, joka on ollut käytössä muutaman kuukauden. Digimittarista olen tykännyt, kun se näyttää ovisplussan niin selvästi, eikä tarvitse yrittää tulkita. Mutta se on törkeän hintainen. Just näytti olevan Halpa-testillä alennuksessa, 31 euroa. Ei muistaakseni postikuluja. Hyi, en yhtään kuulosta maksetulta!
Rouva Aniliini - olen kyllä kuullut, että ovis saattaisi joillakin olla useammankin kerran kuussa, mutta en ole koskaan kuullut, että se liittyisi ikään mitenkään...?
mantana - Voimia kilojenkadotukseen! Täälläkin olisi muutama kilo pudotettavaa, mutta itsekuri puuttuu täysin. :ashamed: Kaikkialla paasataan, että pienikin painonpudotus voi auttaa raskautumiseen. Mikähän se pienikin sitten on. Kilo, kaksi? Herkuista on vaan niin vaikea luopua...
Muakin
ahdistaa koko projekti...
Mitenkäs olette suhtautuneet
kaffiin, rouvat?! Siitähän kans näkee monenmoista selvitystä. Jostain amerikkalaissivulta plokkasin senkin "tiedon", että jos raskautta yrittää, niin kahvia pitäis yrittää välttää. Eihän tässä mitään uutta ole tietenkään, mutta kyllä tuo kaffi-ihmisen silmään särähti.
Enpä kyllä henk.koht. pysty kahvista luopumaan, mutta vähentää oon yrittänyt. Siihen amerikkalaiseen "maksimiin", eli kolmeen kuppiin päivä. Ne kupit on tietysti XXXL-kokoa
sinitär Juu, kannattaa kyllä varmaan omalle vanhalle tutulle gynelle mennäkin. Mua hieman epäilytti, kun kirjoitit noista mahd. vaihdevuosista. Siis sähän olet 41? En menis ihan heti ekana epäilemään vaihdevuosia. Vielä. Eikö ne nyt aika harvoin noin
nuorelle tule. Joo, tiiän, voi ne tulla nuoremmillekin, toki. Mutta enpä heti usko. Onko kierto sitten ollut säännöllisen lyhyt jo pidemmän aikaa? Terolutejako sulle kaupattiin? En niiden suhteen mikään expertti ole, mutta mulla on käsitys, että niitä määrätään kiertoa tasaamaan. Keltarauhashormonituotanto (progesteroni) vähenee, jos vaihdevuodet tulossa. Terolutin pitäisi vaikuttaa keltarauhashormonin lailla. Olen harkinnut pyytämistä, koska ei niistä ymmärtääkseni haittaakaan ole. Vaikutus: paksuntaa kohdun limakalvoa. Toinen vaihtoehto Lugesteron... Olikohan tästä nyt mitään apuja...
Äääh, nyt täytyy painua iltapuuhiin. Ihanaa, se on kohta taas viikonloppu! Toivottavasti tähän pinoon tulee jo heti alkuvuodesta ropisemalla plussia! Sen me olisimme ansainneet!