YLI 35-v KUUMEILIJAT :) vol.2

Morjens teille kaikille!

ROUVA ANILIINI:Minut on tutkittu,munasarjat ja kohtu on ok ja samoin on verestä otettu hormoonikokeet ja nekin on ok tasoa,niin antoivat vaan neuvon,että tikuta ovista ja oviksen aikana lisätä pupuilua ja iästäni minäkin sain kuulla että ikä se syy,miksi en ole saanut vielä omaa lasta ollenkaan,no nyt mä täytän ensi kuulla 39-vuotta.Äitini sai mun veljeni yli 40-vuotiaana,joten toivoa on siis mulla saada lapsi vielä ja se on minun toiveeni tälle vuodelle,että saisin sen oman lapsen.

Kuinka moni teistä tikuttaa ovista,jos juku tikuttaa teistä ovista,niin mitä ovistestiä käytätte?

Miten teillä muilla on mennyt?

Hyvää uutta vuotta 2008 teille kaikille ja plussa rikasta vuotta toivon meille kaikille!
 
..Toivotan kaikille!

mantana: Pahoittelut tädistä...! Mulle voi sitten myös merkitä taas kierron alkaneeksi. Menossa on jo kp.2/29. Täti tuli yhtä säännöllisesti kuin yleensäkin, mutta tällä kertaa kolaus oli isompi kuin norm. Nyt tosiaan yritettiin. Eipä taida meilläkään luomusti enää tärpätä. Niin pohjamudissa, että juuri nyt tuntuu, ettei minusta ole edes kommentoijaksi...

Nuusku Ymmärrän hyvin ajatuksesi ja fiiliksesi. Mietin hetken myös tän palstailun lopettamista, koska tässä tavallaan tulee "voimakkaammin" ylläpidettyä toivoa, kuin ehkä on tarpeen. Tulee kytättyä oman kropan tuntemuksia liian tarkkaan. Naurettavaa, että kaikenlaisia vihlontoja ja nippailuja oli, mutta kaikki se kielikin vain menkoista. Taidan harventaa hetkeksi palstailua, jotta saan ajatukseni välillä muualle. Mutta en toki periksi anna. KOva pää, kuten Rouva Aniliinilla...:) Älä sinäkään Nuusku anna kokonaan periksi! Elämä jatkuu, tässäkin asiassa...

sinitär - Ihan samaa voisin sanoa sulle. Koeta jaksaa! Sisua sinussa ainakin on :)

Enivei, toivotan kaikille tosiaan hyvää uutta vuotta, ja uusia plussia!!!

 
Minä tikutan Babyplussan ovulaatiotestillä. Sen muistan ainakin, että useampi on käyttänyt Clearbluen digimittaria.

Luin muuten yhden artikkelin siitä, että yli 35-vuotiaille naisille on tyypillistä, että LH voi olla korkea useampina jaksoina kuukautiskierron aikana, jolloin LH-testi voi antaa positiivisen tuloksen mihin aikaan kierrosta tahansa. Kukaan muu kuullut moisesta?

Siksi pitäis tarkkailla myös muita 'oireita' eli siis limat ja kohdunnapukka, mistä täälläkin on usein ollut puhetta. Lisäksi ois hyvä tarkkailla myös henkilökohtaisia ovulaatiotuntemuksia ja -oireita, joita ovat ne tutut toispuoleinen terävä irtoamiskipu munasarjasta, seksuaalinen halukkuus, mielialan vaihtelut, rintojen arkuus, finnit ja vatsan 'paisuminen'.

No niin päätän tämän lääketieteellisen pätkäni tähän :D Lähdemme viemään kissaa hoitopaikkaan matkan ajaksi :wave:
 
Ei toki minua ärsytä kyselyt tilanteesta.... en kerennyt päivällä enempiä, joten "fiksuna" vain kiireesti korjasin listaan kp:ni. ;)
Ei tässä mitään voi. Aloitettava jälleen uudestaan ja tosiaan meilläkin yritettiin ihan reippaasti ja jälleen sai pettyä! :headwall:
Avasin vuodon kunniaksi uuden greippimehupurkin!! :p
Ihan oli mieli maissa, mutta kyllä se kuume jälleen nousee... ihania neuleohjeita vauvalle katselin tuossa. =)

Hibiscus nyt ponnistetaan ja potkitaan tätöset kiireesti pellolle, jotta alkaa uudet tohinat!! ;) :wave:

Ovistikkuja tilaan varmaankin Babyplussalta ja lisäksi Clearblue digimittarin. Tässä kierrossa ovis oli tarkkailun, sekä tuntemusten mukaan siinä kp20 tienoilla, mutta sekin ajankohta heittelee, niin pitää aloittaa tikutus ajoissa kuitenkin. Ainakin meikäläisen siis. :/

Vitamiineja popsin ja nyt Beroccaa jälleen porepaukkuna aamusta, kalaöljyt, foolihapot, sekä greippimehua! Pitäisikö vielä jotain lisätä? :D

Nyt tosi kirpakoita munasarja repäisyjä, tai jotain sellaista välillä, eli taitaa tulla kunnon tyhjennys, kunhan huomiseen päästään! :'(

Herkut korvaan porkkanoilla! Kiloja on saatava nyt kiireesti tippumaan, joten taidan lähteä iltalenkille! =)

Tsemppiä naiset! :flower: :hug: :wave:
 
Siis minullahan oli aivan "valtavat" vuodot menkkojen aikaan, ja tässä "tärppikierrossa " söin retafer rautaa aamuin illoin yhden tabletin. Raudan puuttuminen elimistöstä on jossain tutkimuksessa todettu aiheuttavan "hedelmättömyyttä" ei siis totaalista vaan asia korjaantuu rautalisällä! Bevitabseissa on foolihappoa 600mg, sitä gyne pysi syömään edelleenkin nyt raskaana ollessa, vapaa kierto kalaöljykapselin joka aamu, magnesium tabletin joka aamu ja myös sinkin tärkeydestä puhutaan, uudistaa soluja,sinkkiä en tällä erää syö itse. Mutta tuo rautalisä, ainakin jos menkat ovat kovin runsaat, kannattaa ottaa huomioon! :heart:

Ihanaa vuotta 2008 kaikille ja paljon plussia vuoden aikana teille toivon sydämestäni! :heart:

Rva Pikkumyy ja Tiuhti-Viuhtimme rv 8+1 :heart:
 


Rouva Aniliini.....41v...... Vantaa
Ebony.....36v..... 5lasta
Mantana.....39v.....tytär 11/04
Sinitär1.....41v.....Länsi-Suomi, 2 poikaa ja 2 tyttöä 8-16v
Touhu tenava.....44v.....Kymenlaakso, 5 lasta ikäskaala 3-16v
anttuli.....43v..... 5.s toiveissa
Hibiscus.....43v....1 tytär, mies 1 lapsi 1. yhteinen toiveissa
tiiu64.....2. haaveissa
vilmaville.....9.s haaveissa
kuumetta......ensimmäinen toiveissa
TeSuLah.....40v.....poika -03, tyttö 06, haaveena kolmas vauva
Möhkö-72.....2. toiveissa (1 yhteinen)
elina67..40v...............ensimmäinen toiveissa
keijukka......45v...... lapset 86, 92 ja 2004.... neljäs toiveissa
gitte.......38v...........ensimmäinen toiveissa
OnniMaija......39v......lapset -86, 90, -99......4.s toiveissa



mantana.................2/34....yk.18......2. toiveissa......Kanta-Häme
Hibiscus..................3/29.................1. yhteinen
TeSuLah.................7/27-35............yk.4.......3.s toiveissa
ebony.....................8/28-30............6.s toiveissa
tiiu64....................15/28-30............2. haaveissa
vilmaville...............17/28?...............9.s haaveissa
Rouva Aniliini.........18/26-30
touhu tenava........21/28.................6.s toiveissa.....Kymenlaakso
OnniMaija..............22/ ??.....yk15..........4.s toiveissa
Möhkö-72..............23/26...yk.8.......2. toiveissa (1 yhteinen)
kuumetta..............53/23-25.........yk15............1 yhteinen
keijukka................61/29.................4.s toiveissa
sinitär1.................??/26........................5.s toiveissa
elina67..................?/?..........ensimmäinen lapsi toiveissa

PLUSSANNEET: :flower:
HÄMY 71
PUELLA
KRIISI
amati
Kehäkukka
Jane70
Fenix
senjuska
Lumi-Marja
Rouva Pikkumyy
mimuli
viidettä haaveillen
:heart: + :heart: ONNEA!!!!


 
...täältä sitä jälleen noustaan ja tsemppaan itseäni eteenpäin kovasti! Rautalisää siis eli pitäisi siis ihan ottaakin rautakuuri tähän vielä. Huomasin, että Vitatabs Mega B tabletissa ei olekaan rautaa... foolihappoa on 300 mikrogrammaa. Beroccaa nyt juon aamusella ja siinä on ainakin tuota magnesiumia 100mg, sekä foolihappoa 400mikrogrammaa; eikä rautaa ole ymmärtääkseni! :eek: Taidankin siis pian käydä apoteekissa! Niin ja foolihappoa vielä erikseen otan 1tbl/pv:ssä 300mikrogrammaa! Välillä ollut tuon berocan tilalla monivitamiinipore, jossa vain 200mikrogrammaa foolihappoja! :D

Olipas sepustus... :LOL:
Tulin töistä juuri ja kävelin pitkän lenkin, kun haen tyttelin päikkäreiden jälkeen hoidosta. :heart: Ihana ilma oli kävellä tuolla pienessä pakkasilmassa. =)

Eilen tilasin ovistikkuja babyplussalta ja ne varmaan jo huomenna tulee postissa! Aion valmistautua jälleen, jotta ei tule kiirus... ;)
Uuden neuleen aloitin eilen ja sinistä, mutta tyttelille kevätneuletta siis, mutta lehden seuraavalla aukeamalla ihania vauvaneuleita.... niitä sitten välillä ihailen haikeana. =)

Tämä vuoto on muuten jotain ihan karseeta. Aamulla hanat aukes ja koko aamupäivän kovat kivut ollut, jouduin ottamaan särkylääkkeen. :headwall: Ei ole pitkään aikaan ollut näin kivulias tädin vierailu! :/

Ihanaa päivän jatkoa!! :flower: + :flower: ++ :flower: ++ :flower: + :flower: + :flower: + :flower: + :flower: :wave:
 
:wave:

Pyhät on nyt pyhitty ja kun sain pitää mieheni joulun ja uudenvuoden kotona, niin en ole koneella muutakun käynyt nopsasti lukasemassa miten muilla menee =)
Onnea siis plussanneille ja äärettömän kokoisia kasseja tarraa matkalle mukaan!
Ja niille tädin yllättämille siis uusia tsemppejä uuteen kiertoon!
Piinaajille, mukaanlukien minä :D , pitkää pinnaa! (...mikä se on... :| )

Mies siis tuli kuukauden työkeikalta jouluksi kotiin ja meni jo toiselle - väliin jäi aivan mielettömän ihana ja lämpöinen joulun aika... Ja mikäs sen sopivampaa, että tärppipäivät pongasin aivan siinä joulunpyhinä - niin arvaatte naiset varmasti ... :whistle:
Jos vain siis kropassa kaikki asiat olisivat nyt olleet kohdallaan - tekemisestä se ei ainakaa nyt voi jäädä kiinni.
No pieniä oireen poikasiahan tässä on tottakai luullut jo tuntevansa - mutta niinhän mä olen tehnyt vissiin joka yk:ssa piinailuaikana...joten yritän rauhassa nyt vain odotella tuonne su-ma päiville... ääh! Millään malttais...

tässä on siis muutamia päiviä vielä yritettävä olla keksimättä kauheesti noita raskausoireita... sunnuntaina minä EN TOIVO täden kaartavan tänne - enkä tietenkään kenenkään teidän luokse.
Jos sunnuntain yli päästään ilman mekkoja niin sitten voi olla maanantaina jo kova hinku testata
:p - onko muita sen päivän testaajia... ?

Olis se vaan ihan äärettömän mukavaa plussata nyt, kun seuraavat kaksi kuukautta menee sitten ohitse. Ja olisihan se helpotusta tähän raastavaan ikäväänkin, kun masussa saisi kasvatella pientä, yhteistä nyyttiä.
Saattaispa mennä miehen työkeikkakin nopsasti siinä hieman leijuessa =)
...Nonniin...nyt mä taas teen sen... nostan oman pääni tuonne jonnekkin haaveiden pilviin, josta on pitkä matka alas...

Kaikkea hyvää teidän jokaisen Uudelle Vuodelle!!!

Möhkis, jota turvottaa ja nippaa ja vaikka mitä...
 


Rouva Aniliini.....41v...... Vantaa
Ebony.....36v..... 5lasta
Mantana.....39v.....tytär 11/04
Sinitär1.....41v.....Länsi-Suomi, 2 poikaa ja 2 tyttöä 8-16v
Touhu tenava.....44v.....Kymenlaakso, 5 lasta ikäskaala 3-16v
anttuli.....43v..... 5.s toiveissa
Hibiscus.....43v....1 tytär, mies 1 lapsi 1. yhteinen toiveissa
tiiu64.....2. haaveissa
vilmaville.....9.s haaveissa
kuumetta......ensimmäinen toiveissa
TeSuLah.....40v.....poika -03, tyttö 06, haaveena kolmas vauva
Möhkö-72.....2. toiveissa (1 yhteinen)
elina67..40v...............ensimmäinen toiveissa
keijukka......45v...... lapset 86, 92 ja 2004.... neljäs toiveissa
gitte.......38v...........ensimmäinen toiveissa
OnniMaija......39v......lapset -86, 90, -99......4.s toiveissa



mantana.................3/34....yk.18......2. toiveissa......Kanta-Häme
Hibiscus..................4/29.................1. yhteinen
TeSuLah.................8/27-35............yk.4.......3.s toiveissa
ebony.....................9/28-30............6.s toiveissa
tiiu64....................16/28-30............2. haaveissa
vilmaville...............18/28?...............9.s haaveissa
Rouva Aniliini.........19/26-30
touhu tenava........22/28.................6.s toiveissa.....Kymenlaakso
OnniMaija..............23/ ??.....yk15..........4.s toiveissa
Möhkö-72..............24/26...yk.8.......2. toiveissa (1 yhteinen)
kuumetta..............54/23-25.........yk15............1 yhteinen
keijukka................62/29.................4.s toiveissa
sinitär1.................??/26........................5.s toiveissa
elina67..................?/?..........ensimmäinen lapsi toiveissa

PLUSSANNEET: :flower:
HÄMY 71
PUELLA
KRIISI
amati
Kehäkukka
Jane70
Fenix
senjuska
Lumi-Marja
Rouva Pikkumyy
mimuli
viidettä haaveillen
:heart: + :heart: ONNEA!!!!



 
Mukava lukea kuulumisia ja Hyvää uutta vuotta sinullekin! Toivotaan, jotta joulun tohinat präjäyttää nyt plussan teille!! Peukut pidän pystyssä! :wave:

Onhan se semmoista, jotta koko ajan seuraa kroppaansa ja bongaa vaikka mitä oiretta. Nyt useamman kierron aikana olen itse pitänyt tarkkaa kirjanpitoa tuntemuksista, vähän lämmöistäkin ym. Alan pikkuhiljaa todeta, jotta ovat ihan "normaaleja" kierron oireita ja oviskohdankin jo tiedostan paremmin... kiitos tikutuksen. Omaa kroppaansa pitää opiskella vanhana!! :LOL:

Aamulla popsin vitamiinit ja nyt siis rautaa pelissä myöskin! Kiitos vinkistä Rouva Pikkumyy ja Tiuhti-Viuhtille myös terveisiä! :wave:
Nyt olen jo innoissani, kun kp3 ja kierto senkus etenee! Kunhan saan tämän pirskatin tätösen ulos potkittua... :kieh: Näinpä sitten tosi härskiä untakin sitten... :p ...taidankin txt laittaa isännälle töihin... :D

Niin ja jo ensi kuussa siis menen gynellekin! =) Ahdistaa vaan tämä painonpudotus projektini... :headwall: Saisi taas viisarin heilahtamaan, niin tuntuisi kivalta, mutta eihän menkkojen aikaan ole toiveita sellaisesta! Päinvastoin... ainakin minä tunnen silloin itseni tosi turvonneeksi, enkä uskalla mennä edes puntarillekaan! :ashamed:

Onkos teistä kukaan käyttänyt niitä kehon puhdistuskuureja? Kokemuksia? Vai muistanko, että Touhis ainakin jonkin semmoisen syksyllä toteutti... :wave:

Tytteli kohta heräilee, joten puuronkeittoon! Mukavaa päivän jatkoa kaikille ja plussa onnea!!! =) :wave:
 
Jepsis juu mantana. Kyllähän se minä jonkin moista puhdistusta tuossa syksypuolella keholleni yritin tehdä. Elikkäs se ei oikeastaan ollut mikään varsinainen puhdistus vaan vähän niin kuin sellainen nutrilet-kuuriin verrattavissa oleva kuuri. Siinä käytettiin sellaisia pussi pirtelöitä ja keittoja kolme pss/päivä ja vettä litkittiin vähintään 2-3litraa. Eikä sitten muuta ravinnoksi kelpaavaa/kelpaamatonta suusta alas saanut kulautella. Ei etesolis kahvia tai teetä saanut nauttia, mut minä en kyl niitä voinut pois jättää/vähensin kylläkin.
Se kuuri oli siis Carolinska sairaalan kuuri (jos oikein tuon nimen muistan, voin kyllä tarkistaa jos joku kiinostui) :D Tuolla kuurilla minulla putos paino muutamassa viikossa melkein 5kiloa ja takuulla olis alskusuunta pitänyt jos olisin jatkanut.

Mut nyt on lopetettava kun tuo nuoriso tuli ruokaa kiljumaan.

-touhis-
 
Moikka tännekkin!


Tuossa jo kirjoittelin pitkää kertomusta tuonne muille osioille,. Eli huomenna menen verikokeille ja lääkäri otattaa aika montakin koetta. Itse olen tätä kiertoa ihmetellyt, kun on lyhentynyt ja vuoto niukentunut. Ja epäilipä tuo lääkäri jonkinlaista tulehdusta kun sisätutkimusta teki. ja itseasissa nämä vuotopäivät on menneet enimäkseen tuhruilla.

Eli ennenkuin oikeastaan kerkisin selittelemään mitään vauvakuumeiluja, niin lääkäri oli sillä kannalla että voi olla kyse alkavista vaihdevuosista. itsehän alkasin pelätä kun kummallista oireilua ollut kropassa, ja taisinpa siitä tuonne yhteen osioon kirjitellakkin. Laitoin ne vielä stressin ja monen muun jännäämisen piikkiin. Mutta ilmeisesti tää kierron lyhentyminen on yksi merkki että jotain olisi vialla, koska lääkärikin asian kovin vakavasti otti.

Oli ihana lääkäri, ihan sijainen omallelääkärille. Eli kovinkin nuori tyttönen oli. Soitti välillä gyynegologille ja tämä oli sanonut että voisi noita keltarauhashormoneja kirjoittaa ihan oman mielenrauhan vuoksi jos asia vaivaa.

Mutta ei mulle oikein selvinnyt että mihin ne kaltarauhashormonit vaikuttaa. Ilmeisesti tasaavat kiertoa, mutta vaikuttaa hedelmällisyyteen? Eli onko hyötyä syödä niitä jos verikokeen arvot eivät ole hyvät. Että mitä hyötyä on hyvästä kohdun limaalvosta jos munikset ei kehity. ja eipä lääkärikään osanut tuohon vastata.

Tilasin sitten vanhan gfynegologin itselleni. Tosi ihanan sellaisen jonka luona olen käynyt edelisissä raskauksissa. Ensi tiistaille sai ajan. Jotenkin tuli tunne, että pakko saada edes jonkinlainen varmuus, koska tuo verikokeen tulos kestää suht kauan.

Että tää epätietoisuus on tosi pahasta. Kun ei sitä osaa asennoitua että alkaisi vaihikset.
 
Nyt olen mielestäni harventanut palstailua riittävästi, eli joka toiseen päivään.
Mikäs sitä pirua nitistäisi!
Eli mutaojasta ryömin tänne takaisin taasen... Lohdun sanoista kiitos, mantana, Rouva Aniliini ja muut! Etenkin mantana, nuo sanasi kolahtivat, kun satuin lukemaan ne juuri sieltä ojanpohjalta. Vielä silloin en vastata jaksanut... Mutta nyt on tilanne toinen. Rypeminen loppukoon, ja tätiä takalistoon!


Noista vitamiineista on paljon juttua. Innostuin itsekin niitä tutkimaan. Foolihappo on ollut kehissä jo jonkin aikaa. Siitä löytyy guuglettamalla aika paljon tietoa, kannattaa käydä lueskelemassa. Amerikkalaisilla sivustoilla suositus oli vähintään 400 mikrogr. per päivä, jos toiveissa on raskaus. Yliannostuksen vaara aika pieni, koska vitamiini ei varastoidu. Tiedä sitten, mitä uskoa? Itselläni käytössä Bio-Folin-merkkiset, joissa on 300 mikrogr. per nappi. Ihmetyttää, miksi täällä Suomessa tästä foolihaposta ei pahemmin puhuta...?

Myös sinkki vaikuttaa tärkeältä limakalvojen kunnon ylläpitäjänä. Siltä osin omat tutkimukset on vielä kesken. Vahvistaako joku tiedon?

Pikkumyyn mainitsema rauta on tietysti tärkeä myös. Itselläni veriarvot aina olleet sitä luokkaa, että en kuitenkaan rautalisää ole harkinnut. Ehkä pitäisi, koska kk:t ovat tyyppiä Niagara Falls. Ja tällä kertaa poikkeuksellisen kivuliaat ovat olleet täälläkin...


gitte - ovistikuista kyselit... Tilasin Babyplussan testejä juuri, ja sitten Halpa-testi.fi:n kautta digitaalisen ovismittarin. Siinä arsenaali, joka on ollut käytössä muutaman kuukauden. Digimittarista olen tykännyt, kun se näyttää ovisplussan niin selvästi, eikä tarvitse yrittää tulkita. Mutta se on törkeän hintainen. Just näytti olevan Halpa-testillä alennuksessa, 31 euroa. Ei muistaakseni postikuluja. Hyi, en yhtään kuulosta maksetulta!


Rouva Aniliini - olen kyllä kuullut, että ovis saattaisi joillakin olla useammankin kerran kuussa, mutta en ole koskaan kuullut, että se liittyisi ikään mitenkään...?

mantana - Voimia kilojenkadotukseen! Täälläkin olisi muutama kilo pudotettavaa, mutta itsekuri puuttuu täysin. :ashamed: Kaikkialla paasataan, että pienikin painonpudotus voi auttaa raskautumiseen. Mikähän se pienikin sitten on. Kilo, kaksi? Herkuista on vaan niin vaikea luopua...
Muakin ahdistaa koko projekti...:(

Mitenkäs olette suhtautuneet kaffiin, rouvat?! Siitähän kans näkee monenmoista selvitystä. Jostain amerikkalaissivulta plokkasin senkin "tiedon", että jos raskautta yrittää, niin kahvia pitäis yrittää välttää. Eihän tässä mitään uutta ole tietenkään, mutta kyllä tuo kaffi-ihmisen silmään särähti.
Enpä kyllä henk.koht. pysty kahvista luopumaan, mutta vähentää oon yrittänyt. Siihen amerikkalaiseen "maksimiin", eli kolmeen kuppiin päivä. Ne kupit on tietysti XXXL-kokoa


sinitär Juu, kannattaa kyllä varmaan omalle vanhalle tutulle gynelle mennäkin. Mua hieman epäilytti, kun kirjoitit noista mahd. vaihdevuosista. Siis sähän olet 41? En menis ihan heti ekana epäilemään vaihdevuosia. Vielä. Eikö ne nyt aika harvoin noin nuorelle tule. Joo, tiiän, voi ne tulla nuoremmillekin, toki. Mutta enpä heti usko. Onko kierto sitten ollut säännöllisen lyhyt jo pidemmän aikaa? Terolutejako sulle kaupattiin? En niiden suhteen mikään expertti ole, mutta mulla on käsitys, että niitä määrätään kiertoa tasaamaan. Keltarauhashormonituotanto (progesteroni) vähenee, jos vaihdevuodet tulossa. Terolutin pitäisi vaikuttaa keltarauhashormonin lailla. Olen harkinnut pyytämistä, koska ei niistä ymmärtääkseni haittaakaan ole. Vaikutus: paksuntaa kohdun limakalvoa. Toinen vaihtoehto Lugesteron... Olikohan tästä nyt mitään apuja...


Äääh, nyt täytyy painua iltapuuhiin. Ihanaa, se on kohta taas viikonloppu! Toivottavasti tähän pinoon tulee jo heti alkuvuodesta ropisemalla plussia! Sen me olisimme ansainneet!

 
...........yritän laittaa tähän linkin siitä kuurista josta tuolla aikaisemmin mainitsin.

http://www.cambridgekuuri.com/

Tuota kuuria siis jonkin aikaa syksyllä koetin pitää, mut se kaatui kun ukko kotosalle päiviksi jäi. Sekä siihen et ei oikeen opintojen kanssa yhteen kuuri ja sen tuottama wc-ralli sopinut. :snotty:
Joo joo tiedän selityksen makua, mut näin vain oli totuus.

Niin et kyllä se olis täälläkin tarvetta kiloja karistella, joten mahtaiskohan se vihdoinkin tänä vuonna onnistua. :headwall: :headwall: :headwall:

Vai tehoisikohan tämä, jos laittas tuon jälkikasvun toimiin. ;)


Yöllisiä mietteitä.

-touhis-
 
Kirjoitin pitkät litaniat ja ei edes lähtenyt, eli taas pitää alkaa alusta :eek:

Yritin monta kertaa lähettää, mutta ei vaan tullut läpi.Olotila edelleen sellainen, että lämmöt 37,3 tänään, ei ole lämmöt laskeneet alle 37, viime kierron 19 pvä nousivat ja ovat sinnikkäästi pysyneet 37 pinnassa ja illalla ylikin. Flunssaista oloa ei ole, palelua kylläkin.

Lopulta tyttökin jo alkanut päästä räkätaudistaan ja oppi oikein niistämään muutama päivä sitten ja nyt kaikki on helpompaa. :) Mulla jatkuva väsymys ja veskis joudun käymään usein, olen ihan ymmälläni. Tädin vierailu oli viimeksi tosi outo oli vähäisempää vuotoa aluksi, sitten hieman enemmän ja normaalimpaa ja sitten jo loppuikin melko pian, kipuja ei ollut juuri ollenkaan, yllättäen alkoi ja äkkiä loppui.

Olin papassa 2.1. siis ja tein sitä ennen raskaustestin, joka oli nega. :| En tehnyt aamupissasta, ehkä olisi pitänyt. Soitin seuraavana päivänä ja kysyin näkyisikö mahdollinen raskaus, mutta sanoi, ettei osaa katsoa, mulla olis nyt 5+0 menos, jos olisin raskaana. Painoa on tullut jonkin verran eli lihonut olen, yleensä kilot eivät tule helposti, mutta nyt on alkanu tulla joitain kiloja, pillerien ja imetyksen lopettamisen jälkeen, kierto säännöllinen ja ovis näkynyt joka kierrossa, kun sitä olen bongannut.
Liikuntaa voisi tietysti lisätä, kun ei ole tullut pimeässä lenkkeiltyä ja kuravellissä. Täällä maalla saisi olla otsalamppu, että näkisi eteensä pimeässä, kun ei ole kun muutama katuvalokin. |O

Kahvia olen juonut molempien raskauksien aikanakin sen mitä on maistunut. Alkuraskaudessa yleensä ollut pausseja, kun ei vaan ole maistunut, muuten en ole rajoittanut. Sinitär en usko että sinulla vaihdevuodet vielä olisi.

gitte ole tikuttanut ovista erimerkkisillä testeillä ja yleensä aina olen sen bongannut ja raskautunut 2 kertaa, kun olen oviksen bongannut. Eli kyllä niitä kannattaa käyttää. Finni puhkes just poskeen ja on kipeä, ei kovin iso, eli kai se ovis sieltä kohta tulee, tässä kierrossa en testaile, kun tiedän aika tarkasti koska on. Näkyy useamman kerran tikuissa saman kierron aikana. :heart:

Plussatuulia teille kaikille oli testaukset sitten ovista tai raskautta +++++ :wave: :heart: TesuLah :heart:
 


Rouva Aniliini.....41v...... Vantaa
Ebony.....36v..... 5lasta
Mantana.....39v.....tytär 11/04
Sinitär1.....41v.....Länsi-Suomi, 2 poikaa ja 2 tyttöä 8-16v
Touhu tenava.....44v.....Kymenlaakso, 5 lasta ikäskaala 3-16v
anttuli.....43v..... 5.s toiveissa
Hibiscus.....43v....1 tytär, mies 1 lapsi 1. yhteinen toiveissa
tiiu64.....2. haaveissa
vilmaville.....9.s haaveissa
kuumetta......ensimmäinen toiveissa
TeSuLah.....40v.....poika -03, tyttö 06, haaveena kolmas vauva
Möhkö-72.....2. toiveissa (1 yhteinen)
elina67..40v...............ensimmäinen toiveissa
keijukka......45v...... lapset 86, 92 ja 2004.... neljäs toiveissa
gitte.......38v...........ensimmäinen toiveissa
OnniMaija......39v......lapset -86, 90, -99......4.s toiveissa



mantana.................4/34....yk.18......2. toiveissa......Kanta-Häme
Hibiscus..................5/29.................1. yhteinen
TeSuLah.................9/27-35............yk.4.......3.s toiveissa
ebony.....................10/28-30............6.s toiveissa
tiiu64....................17/28-30............2. haaveissa
vilmaville...............19/28?...............9.s haaveissa
Rouva Aniliini.........20/26-30
touhu tenava........23/28.................6.s toiveissa.....Kymenlaakso
OnniMaija..............24/ ??.....yk15..........4.s toiveissa
Möhkö-72..............25/26...yk.8.......2. toiveissa (1 yhteinen)
kuumetta..............55/23-25.........yk15............1 yhteinen
keijukka................63/29.................4.s toiveissa
sinitär1.................??/26........................5.s toiveissa
elina67..................?/?..........ensimmäinen lapsi toiveissa

PLUSSANNEET: :flower:
HÄMY 71
PUELLA
KRIISI
amati
Kehäkukka
Jane70
Fenix
senjuska
Lumi-Marja
Rouva Pikkumyy
mimuli
viidettä haaveillen
:heart: + :heart: ONNEA!!!!


 
:headwall: Kirjoittelen illalla, jos ehdin... :kieh: raivostuttaa, kun tekstit häviää! :headwall: No... mukavaa perjantaita kaikille! Kiitos linkistä tuohis ja TeSuLah tsemppiä! Olisi ihanaa, jos plussaisitkin myöhemmin! :hug: :wave:

Itse ihmettelen hiljentyneen tädin voimia... yöllinen side aivan puhdas ja paperiin vain tuhrua... ei enää kipujakaan! :eek:

Kaikille plussa :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :wave:
 
Tämä lähtee pikkuneidin kanssa viikonloppureissuun piinailemaan.... Tosin, aivan malttamattomana tein tänä aamuna Acon -merkkisen testin ja sen 10 min sisään ei tullu sitten minkään näköistä hajua toisesta viivasta :'(
Noh, se kuuluisa "viivanpaikkahan" siellä kyllä näkyi sitten kun katsoin sitä vielä muutamien tuntien jälkeen kun viskasin sen pois... mutta paikat on paikkoja...
Mutta jätän kuitenkin ihan pikkaisen vielä toivonkipinää itseeni, menkat ei toivottavasti ala sunnuntaina, eikä maanantaina... eikä moneen moneen kuukauteen ;)
Mut kyllä se vain tuo testaaminen vetäs taas maanpinnalle... hel*tti sentään...
Onneksi on tiedossa huomenna juhlintaa, niin piristyy tästä. Negasta huolimatta olen "yhden viinilasin" -linjalla kun neiti on juhlinnassa mukana. Ja olisin ehkä muutenkin ollut, kun se täti ei ole vielä varmistanut tuota testitulosta. Alamaha tosin juilii jo... masentava täti... :headwall:

Ihanasti aurinko paistelee ja täällä keskisuomessa ainakin on aivan mahtava pakkaskeli! Se on sentään mahtava asia, että kylmät kelit saatiin jo - vain se lumi puuttuu :D

Mukavaa viikonloppua naiset - nauttikaahan pirtsakasta talvikeleistä sekä lämpimistä iltahetkistä vällyissä, ukko kullan kainalossa :heart:
Palailen sunnuntaina lueskelemaan kuulumisianne sekä kertomaan joko on täällä heitetty kierros uusiksi...

Plussatuulia!
-möhkis- (kp25/26, yk8)
 
Kävin perhesuunnittelusivuilla ja siellä oli maininta raskautumisasian yhteydessä myös niin päin, ettei pitäisi pudottaa painoa liian nopeasti, koska se voi haitata raskautumista. Itte oon normaalipainoinen, mutta mahaa on tullu yhtäkkiä, jotenkin salakavalasti. Liikuntaa vaan lisättävä, mutta kun palelee kaiken aikaa, ettei meinaa tarjeta mennä edes ulos. :eek: kun sisätiloissakin palelee, onkohan mulla jokin tulehdus? En tiedä kummallista palelua on ollu pari vkoa ja ne lämmöt n. 37 ja ylikin.

En oikein jaksa uskoa raskautumiseen viime kierrolla, kun täti kuitenkin kävi kylässä, olo on kuitenkin jotenkin jatkuvasti tavallista väsyneempi, untakin on tullut silti sopivasti. Testailujen kanssa pitäisi vain malttaa, niin ei niin sitten harmita, kun testaa esim. liian aikaista negaa, mutta itse en ainakaan malta, jos kierto lopuillaan

:hug: möhkis älä vielä menetä toivoasi, pidetään peukkuja! :heart: TeSuLah :heart:
 
Moi!

Pitipä tänne myös käydä heittämässä viikonlopputerveiset. Tai saas nähdä malttaako sitä koko viikonloppua olla poissa.

Pahalta näyttää nää epäilyt. Eipä sitä tahtois uskoa että jonkinlainen menopaussi olis meneillään. Mutta eipäs enää aikoihin ole innostanut tuota isäntääkään "retuuttaa" tuonne makkariin. Jotenkin se aika mitä oviksen aikaan pitäis olla ja muutenkin, niin tuntuu että se viritys ja lämpö on kadonnut jonnekkin nurkan taakse.

Olo on sellainen kireä ja hermostunut. itku on välillä herkässä sekä tulee sellainen epätoivoinen ja levoton olo. Yöt on tosi vaikeita. Ei ole sellaisia hikoilujuttuja, mutta posket kuumottavat välillä tosi lahjakkaasti. Toki kroppakin kehittää noita oireita, mutta mutta.

Mieskin tokaisi ettei se maailmanloppu olisi. Että eihän se mikään sairaus olisi. Mutta eipä nuo miehet aina näitä juttuja ymmärrä. Olo on välillä niin haikea ja tulee se luopumisen tuska. Eihän tää maailmanloppu ole, mutta jotenkin sitä vain ei haluaisi uskoa, koska pitää itseään vielä tavallaan "nuorena".

Ja noista vuodoista. Olen ymmärtänyt että tulisi noita välivuotoja, tai että kierto pitenisi. Nyt tää on vissiin 2-3 kierto kun on parilla päivällä lyhentynyt. Mutta pidemmän aikaa tuo vuoto on ollut niukkaa. Sekä noita tuhruttelupäiviä on tullut tilalle. Ja joku kyseli ikää. Kyllä sitä 42 on jo lasissa.

Mutta kommentoinpas välillä muitakin kuin itseäni. Tesulah siellä taisi jännäillä. Ja möhkö 72 taisi myös elellä jänniä aikoja. Joten toivotaanpas parasta, että plussia tulee...

Mutta nyt pitää hieman tehä iltapuhdehommia että saa sitten taas laiskotella.

:wave: :wave: :wave:
 
Jotenkin ei ole kerennyt kirjoittaa vastauksia, vaikka olen päivittäin lukennut juttujanne.

Tuohon sintären "vaihdevuosi problematiikkaan" vastaan että minulla ollut nyt niukkoja vuotoja vuoden verran ja gynen mielestä se ei vaikuta mitenkään vaihdevuosi ongelmalta. Limakalvo on erittäin paksu ja pitäisi tuottaa enemmän vuotoa. Normaalisti naiset hakeutuu hoitoon liallisten vuotojen takia. Minun veriarvot ( naishormoonit ) ovat olleet tosi hyvällä tasolla, vaikka vuoto on ollut niukkaa. Kuulema siitä ei pitäisi huolestua jos kierto suunnilleen saman mittainen ( 27-28 päivää).

Joku vihjaisi että soija valmisteet lisäävät estrogenin tasoa ( luonnollisella tavalla) ja kopsasin yhden tuotteen esittelyn jolla voisi kokeilla nostavansa tuota estrogeeni tasoa.

Royalforce-soijaöljy-kuningatarhyytelökapseli sisältää soijaöljyyn uutettua mehiläiskuningattaren ravintoa, gelée royalea. Se on yksi tehokkaimmista rauhastoimintaa elvyttävistä luonnonaineista. Sisältämiensä
luonnonhormonien, aminohappojen ja vitaaliaineiden ansiosta sitä on pitkään
käytetty lievittämään myös vaihdevuosivaivoja (jotka johtuvat matalasta estrogeenitasosta). Royalforcea nautitaan 1
kapseli päivässä aamuisin.


Voi kokeilla muitten luontaistuotteiden ohella.

Tesulah sulla tosi korkeat nuo lämmöt. Ettet vaan olisi kuitenkin pieninpäin. Kipinkapin tuonne gynelle. Muuten joku tulehdus jyllää jossain ja sekin olisi hyvä löytää.

Itselläni mies matkoilla ja ovista vieteltiin ilman miestä. Minulla vaan ihmeelliset "raskauspahoinvoinnit+ tuntemukset" voimistuneet. Sain plussan raskaustestiin keskiviikkona, ovulaatiota edeltävänä päivänä. Mutta eilen sitten pelkän roskishaamun. Taitaa se ovulaatio näkyä myös raskaustesteissä.

Joten yritän taas rauhoittaa tuota vilkasta mielikuvitusta ja muistuttaa itseäni noista koirien valeraskauksista

Omalla Nartullani on juuri tällä hetkellää tällainen"pseudoraskaus" meneillään. Nisät ovat paisuneet armottomaksi ja koira näyttää aivan tiinneeltä. Jos jotain olisi tapahtunut niin nyt vietetään 7+ 5 päivää. Eli laskettu aika olisi 8.1-13.1.

Mutta......... koirat eristettiin toisistaan 9 päivänä kiimasta ja lh huippu pitäisi olla 12-18 pvänä. Vasta 24-25 päivänä narttu otettiin kotiin uroksen kanssa. Joten ei ole raskaus vaan pekästään valeraskaus meneillään...sama vika rahikaisella.

Plussapuhuria +++++++++++++












B) mm :eek:
 
:wave:

Piti kommentoida -mimmimammalle- . Kävin luontaistuotekaupassa eilen ja suosittelivat tuota omega 7 on sellainen tyrniöljykapseli. Sekä ostin oikein vahvaa e-vitamiinia. Kuulemma ovat hyväksi limakalvoille sekä kierrolle. Sekä muutenkin kaikkinensa monipuoline tuote. Antoi kyllä läjän papereita mitkä sisälsivät juuri noihin vaivoihin tarkoitettuja valmisteita. vaihdevuosi ja yleensä muihin naistenvaivoihin.

Ihan kiva kuulla että niukemmat vuodot eivät vielä tarkoittaisi että vaihikset olis lähestymässä. Tai että kierron lyheneminen olisi se seurausta. Olisi kyllä tosiaan tarjonnut sitä keltarauhashormonia, kuulemma jos asia itseäni vaivaa. Eli ihan mitään rajua estrogeenilääkitystä yhdistettynä keltarauhashormooniin, ne taitaa olla niitä tujuimpia. Voin kirjoitella ja kysellä ihan hölmöjä, kun ihan uusia asioita ja juttuja mulle. Kun tämmösiä en ole aikasemmin joutunut miettimään.

Kyllä se lääkäri otatti noita kilpirauhaskokeitakin tuon hormonikokeen lisäksi. Tuntui vain jotenkin se lääkäri niin ehdottomalta ja kun vielä epäili tulehdusta, sekä kerroin noita muita oireita ja vaivoja. Että kun mulla ikinä ole ollut mitään tulehdusvaivoja niin on kuulemma jonkinlaisia merkkejä alkavista vaihdevuosista. Sekä just toi muuttunut kierto. Ehkä taisi liian hätäisesti lääkäri sitten tuoda epäilynsä julki, mutta kahtellaan.

No ota näistä nyt sitten selvää. -Mimmimamma- on saanut paljon lohdullisempaa infoa, koska mulle lääkäri kurtisti kulmiaan kun sanoin tuosta kierron muuttmisesta. Hänelle se oli heti epäilys, ettei pitänyt sitä normaalina tai muihin oireisiin liittyvänä. No siksipä on hyvä kuulla muitakin mielipiteitä, ja menen tapaamaan ensviikolla vanhaa gynegologiani.

Mutta kiitos tuosta vinkistä. Taidan vielä kuuklettaa siitä enemmän tietoa. =)

Mutta nyt tää kuumeilija hiljenee ja puhaltaa teille tosi isot plussapuhurit: :whistle: :whistle:
 

Yhteistyössä