YLI 35-v KUUMEILIJAT :) vol.2

Kiitos mimmimamma! Olenkin jo kaipaillut neuvojasi, tänään lämmöt 36,9 ja palelu jatkuu nytkin, kun olen koneella. Makkarissa olen aivan paleltua, paitsi kullan kainalossa ja kahden peiton alla tarkenee. :heart:

En todellakaan enää tiedä mitä tämä on, olenko sittenkin raskaana, vaikka testit ei näytä, olis 5+1 menossa nyt, jos olisin. Gynelläkin kävin just joulukuun alkupäivinä ja kaikki silloin ok, vähän myöhemmin oviksen jälkeen kp 19 sitten nousi lämmöt ja tänään vasta laskivat vähän, mutta vieläkin aika korkeat, kun peruslämpö 36,1 - 36,3, täytyy muuten olla tulehdus jossain, hieman pelottaa koko ajatus, kun ei mitään vakavaa olisi. Flunssan oireita ei ole, nenän tukkoisuutta ollut oviksesta lähtien, samoin nenäverenvuotoa ja ikenet vuotaneet jonkin verran.

Pupuiltiin kyllä tosi paljon ennen ovista ja sen jälkeen, että olin jo varma raskaudesta, kunnes täti tuli, vuoto oli osittain normaalia ja välillä loppui ja taas alkoi ja sitten loppui, lyhyen aikaa vuoto kesti. To alkoi ja su jo illalla ohi. Ehkä pitäisi yrittää päästä verikokeeseen, siinä näkyis onko raskaana ja onko tulehdusarvot koholla ellen ole raskaana. Yleensä lämmöt laskeneet viimeistään vuodon alkaessa, nyt ei.

Naisen kroppa toimii joskus tosi oudosti, ennen ei ole ollut näin voimakkaita tuntemuksia ja nytkin joitain raskausoireita, paitsi menkkojen poisjäänti. :eek: :ashamed:

Menkkojen alkaessa lämmöt huitelivat tosi korkealla, kunnes jäivät 37 , outoa on? Kai se on mentävä vain kokeisiin, ellei tilanne muutu. Yleensä ei edes kuume helposti nouse flunssaisena, sekin niin outoa tässä asiassa.

Toivotaan Sinitär että asiat selviävät pian.

Plussapuhureita puhallellen ++++ :heart: TeSuLah :heart:
 
Huomenta!

-Tesulah sulla on tosi jännät oireet. Kannattaisi nyt otattaa verikoe niin siitä selviäisi paljonkin. Sen oman kroppansa kun jokainen tuntee, niin tietää jos jotain outoa on meneillään. Toivtaan että tässä tapauksessa jotain kivaakin, eli syyksi selviäsi iloista ja ihanaa ;) .

Itse olin kanssa niin varma tämän kierron alkaessa että meille olisi tapahtunut luomuihme. Oli ihan kaikki oireet, en kärsinyt yhtää pms-oireista tai just menkkaa edeltävistä oireista. Mulla oli ihan järkkyä palelemista, mikä osin jatkuu vieläkin että vetää nenänpäänkin valkoiseksi. Oli limakalvomuutoksia ja nenästä tuli monena aamuna verta. Oli outoa makua suussa. Munasarjojen kohdalla ja emättimen sisältä tuntui sellaisia viiltäviä suonenvedon oloisia kipuja.

Ja kun menkat sitten alkasivat taas kerran hieman aikaisemmin, niin alkasivat kirkkaalla verenvuodolla ja tosi niukoilla yhden päivän kestävillä. Sitten seuraavat vuotopäivät olivatkin sellaista tuhruvuotoa,välill tumman ja välillä vaaleampaa. ja oudointa oli että mulla oli oviksesta lähtien koko ajan valkovuotoa, joka jossain vaiheessa muuttui kokkareiseksi ja haiskahtavaksi. Pissakin oli sameata ja haisi oudolta. Ja pöllönä luin että naisille voi ennen raskautta tulla just jokin tulehdus.

No kun menin tuonne lääkärille, ja valittelin epässäännöllisistä kierroista ja tuosta vuodon tai tuhruttelusta niin teki sen sisätutkimuksen ja kyseli hieman lisää. ja epäili että olisi jokin tulehdus. Tai jokin bakteeriperäinen em.tulehdus. ja kun niitä kuulemma tulee oireiluina ikäiselleni naisille kun alapään ph-arvo muuttuu, niin epäili sitten että kyse olisi ennenaikaisista vaihdevuosista.

Mutta tuo sun kuvailemas tilanne vastaa -tesulah- kyllä ihan nyt raskautumista. jos sulla ei ole mitään tulehduksee viittaavia oireita, niin kannattaisi nyt vielä testata. Tai maanantaina viedä verikoe labraan, koska eihän epätietoisuudessa ole kiva elää. Tsemppiä sullekkin ja toivotaan parasta.

 


Rouva Aniliini.....41v...... Vantaa
Ebony.....36v..... 5lasta
Mantana.....39v.....tytär 11/04
Sinitär1.....41v.....Länsi-Suomi, 2 poikaa ja 2 tyttöä 8-16v
Touhu tenava.....44v.....Kymenlaakso, 5 lasta ikäskaala 3-16v
anttuli.....43v..... 5.s toiveissa
Hibiscus.....43v....1 tytär, mies 1 lapsi 1. yhteinen toiveissa
tiiu64.....2. haaveissa
vilmaville.....9.s haaveissa
kuumetta......ensimmäinen toiveissa
TeSuLah.....40v.....poika -03, tyttö 06, haaveena kolmas vauva
Möhkö-72.....2. toiveissa (1 yhteinen)
elina67..40v...............ensimmäinen toiveissa
keijukka......45v...... lapset 86, 92 ja 2004.... neljäs toiveissa
gitte.......38v...........ensimmäinen toiveissa
OnniMaija......39v......lapset -86, 90, -99......4.s toiveissa



mantana.................5/34....yk.18......2. toiveissa......Kanta-Häme
Hibiscus..................6/29.................1. yhteinen
TeSuLah.................10/27-35............yk.4.......3.s toiveissa
ebony.....................11/28-30............6.s toiveissa
tiiu64....................18/28-30............2. haaveissa
vilmaville...............20/28?...............9.s haaveissa
Rouva Aniliini.........21/26-30
touhu tenava........24/28.................6.s toiveissa.....Kymenlaakso
OnniMaija..............25/ ??.....yk15..........4.s toiveissa
Möhkö-72..............26/26...yk.8.......2. toiveissa (1 yhteinen)
kuumetta..............56/23-25.........yk15............1 yhteinen
keijukka................64/29.................4.s toiveissa
sinitär1.................??/26........................5.s toiveissa
elina67..................?/?..........ensimmäinen lapsi toiveissa

PLUSSANNEET: :flower:
HÄMY 71
PUELLA
KRIISI
amati
Kehäkukka
Jane70
Fenix
senjuska
Lumi-Marja
Rouva Pikkumyy
mimuli
viidettä haaveillen
:heart: + :heart: ONNEA!!!!



 
Kylläpä sulla oli aikamoista Sinitär, jaksamisia! Selviskö se mikä sulla oli, tulehdus vai mikä? Rasittavaa, kun kroppa oireilee eikä heti saa selvää. :eek: Toivottavasti saat hyvät lääkkeet, jos tulehdusta.

Oma tilanteeni jatkuu lähes samana. Olishan se hieno plussata vielä, mutta en oikein jaksa uskoa että raskaana olisin, vaikka kroppa on sitä mieltä ehkä?? Joka tapauksessa pupuilua nyt, ainut hankaluus on miehen ensi viikon yövuoro, menemme samassa vuorossa, kuten osuvasti tänään sanoi, kun kierron h-hetkillä on yötuuriviikko ja hankala löytää aikaa pupuiluun, kun lapset heräävät n. 7.30 :eek:

Pienempi on alkanut nukkua vain yhdet päiväunet ja aamu-unia ei enää juurikaan nuku, vasta iltapäivällä. Onkin aika soveltamista ens vko taas pupuilujen suhteen. :ashamed:

Jos lämpöily vielä jatkuu, yritän ma päästä verikokeeseen, pakkohan siitä on jotain näkyä.

Kuulin juuri että eräs nuoruuden ystäväni on raskautunut ensimmäisen kerran. Odottaa esikoistaan ja hän täyttää kesällä 40 v. :heart: :) Laskettu aika pian.

Plussauksia odotellen +++

:heart: TeSuLah :heart:
 
Moi!
Juu -tesulah- ei vielä ole selvinnyt mitään. Kahden viikon päästä saan kaikki kokeiden tulokset. Otettiin kilpiraushaskokeet ja tuo fsh sekä tulehdusarvot katsotaan. Huolenaiheena suurin ehkä tuo hormonikoe sekä että mitä löytyy papa-kokeesta. Tuo ruskea vuoto ihmetyttää koska sitä oli koko vuodon ajan. Mutta jospa tuo gynegologi osais paremmin vastata kun tuo yleislääkäri ei osannut sanoa että mistä johtuu.

Mutta sulla kanssa tilanne joka varmasti ihmetyttää. Että mikä pitää lämmöt ylhäällä. Kannattaa käydä siellä verikokeella nin saa itselleen varmuuden. Itselläni on nyt ihan hillitön palelu enkä tiedä että mistä johtuu. Lämmöt suht normaalit kuitenkin.

Ihanaa ystäväsi puolesta, eihän tää nelikymppisyys ole este raskautumiselle, ehkä joskus pienoinen hidaste. Itseä harmittaa että pitäiskö nyt lopettaa vai ei. Kun jännää tuo fsh-arvo. ja sitten jos todetaan että koholla niin kannattaako jatkaa. Jostain luin etteivät nuo arvot ihan kertoisi koko totuutta. Sivu oli kyllä englanninkielinen etten ihan kaikkea ymmärtänyt. Mutta oliko siinä että yli 60 prosentissa nuo kohonneet arvot eivät vielä kerro koko totuutta. Mutta menenpäs taas asioiden edelle. Pitää nyt vain kiltisti odottaa että mitä tuleman pitää.

Mutta toivotaan -tesulah- että saat pian jotain selville. Itseni pitäisi hajoittaa noita ajatuksia, mutta kun mielenkiinto ja ajatukset ovat nyt niin voimakkaana tuo pelon puolella. Että kohtalon ivaa jos nyt loppumetreillä käy näin. Sellaista jahkailua ja luopumisen tuskaa.

Mutta saunasta tuosa juuri tultiin, ja pitäisi mennä laittelemaan tuota iltapalaa. Ja koettaa tehdä perheen kanssa jotain mukavaa. Kyllä se vain niin on että ei sitä aina voi itse asioihin vaikuttaa, vaan jossain vaiheessa ne on sitten suuremman käsissä.

Mutta plussia puhaltelen -tesulahille- ja kaikille muille. Toivohan on vasta sitten menetetty kunnes toisin todistetaan =)
 
Hyvää Uutta Vuotta KAIKILLE :wave:

Olipas tullut taas paljon tekstiä, kun en ole taas viikkoon ehtinyt tulla tänne....

Syvällisiä ajatuksia on tullut monelle :heart: - kuten myös itsellekkin. Onhan tuo vauva-haave niin suuri haave/ajatus, ettei sitä mihinkään muuhun hankintaan voi edes verrata....eikä sitä kukaan muu voi tajutakaan kun "samallainen henkilö"...joka itse on samallaisessa tilanteessa. Siksi ei minullakaan ole oikein ketään tuttua tässä lähipiirissä, jolle voisin vaavi-haaveistani puhua...kuin te, ihanat ystäväni !!! :heart: :heart: :heart:

Te annatte ihanaa lohtua ja tsemppiä jatkoon...ihan päivä kerrallaan...kuukausi kuukauden jälkeen :heart: =) :heart:

Juu, meillä on nyt uudet meiningit täällä kotona...Ei enään aamuisin makoilla kuopuksen kanssa, vaan nyt minä nousen jo viiden aikoihin kahvia keittämään ja seitsemän aikaan köpöttelemme jo päiväkodille juniorin kanssa... |O Aluksi jännäsin ITSE hirveästi, että miten meidän pieni kullannuppu pärjää ja viihtyy siellä, ja soittelin kesken päivääkin tarhaan että mites siellä voidaan :D Niin arvatkaas mitä,,,tyttöhän viihtyi niin hyvin, että alkoi ekana päivänä ihan itkeä, kun hain sitä pois,,,että HALUAA JÄÄDÄ LISÄÄ LEIKKIMÄÄN SINNE :LOL: No hyvä että NÄIN PÄIN ;) =) Toivottavasti pysyy vielä pitkään tuo "tarha-into" niin sujuu nuo aamu tuohut ihan mukavasti ;) ;) ;)

Mutta kovasti plussia kaikille :wave: Meillä on pupuiltu aina kun ehditty, mitään oviksia en ole vielä EHTINYT seurailla,,,ja hyvä ehkä niin,,,jos tämä olisi sitten "aitoa" TJOT-linjaa ilman stressiä :D :saint: -tulisihan sekin sitten kokeiltua,,,että toimisiko se !!! :heart: :heart: :heart:
 
...........muutaman sanan saisin laitettua palstalle asti. :headwall:

Juu juu täällä on jo tuntunut jos minkä moisia outoja tuntemuksia keholla siellä niillä tietyillä alueilla. Vaan ei ole tisut aroiksi muuntuneet niin kuin yleensä tätiä kun enteillään näillä kulmilla. joten hiukan on toivon kipinät ennättäneet singahdella. Vaik jokaisen pienen kipinän hetkellä itseni äkkiä maanpinnalle tyrkkäsen tuolta pilvilinnojen torneista. Jotta en liiaksi alkaisi kuvitelmia mietiskelemään. :/

"oireita" (kuviteltuja/oikeita tiedä nyt sitten kumpia vai onko kumpiakaan)
turpea olo ala masulla jo monena iltana, nyt just hiukan selkä puolta juilii, outoja muljahduksia tuolla jossain sisällä, palelua joka ilta, mjatkuva testauksen kanssa juupas/eipäs ajattelu jne, jne, jne............... :ashamed: :whistle: :eek: :kieh: :headwall: :xmas:

No, vaan kaikesta huolimatta tätylin odotan uskollisesti saapuvan viimeistään torstai/perjantai. :|
Tosin olen kyl miettinyt jotta pitäisikös se huomenna syntymäpäivänsä kunniaksi testailla :headwall: :LOL: Vaan en kyl varmaksi etes tiedä onko testejä kotona jemmassa. :LOL: :headwall:
Joten jos joku listaa päivittelee niin huomenna saa sitten tuonne minun ikään yhden vuoden lisätä. :( Mielummin tosin ottasin siitä muutaman numeron pois päin. :p :snotty:

Mut nyt laitan tämän tekstin äkkiä lähtemään ennen kuin kello raksahtaa 22,00 :kieh:

-touhis-

ps. Saatan tulla vielä takaisin myöhemmin. :headwall:
 
Hauskaa oli, vaikka paluumatkalla yöllä oli laivalla niin kova merenkäynti, että vielä kotonakin huoneet heilui :D Vanha kaupunki on kyllä mahtava, kaikkea kivaa siellä näkyi. Myös ihania lastenvaatteita, joita katsoin vain varovasti ikkunan läpi.

Täällä on taas tosi paljon tekstiä. En minäkään oikein usko, että sinitär oireesi olisivat alkavia vaihdevuosivaivoja. Kuulostaa kyllä melko äkkinäiseltä päätelmältä. Toivotaan että asia selviää mahdollisimman pian.

Mulla on tänään viimeinen lomapäivä ja pitkään nukkumisen sijasta kuhkin täällä koneella. Mies kuorsasi aamulla niin kovaa makkarissa, että jouduin lähtemään evakkoon ja en sitten saanut enää unta. Mieluummin annan sen kumminkin nukkua, koska vilustui vissiin hiukan siellä reissussa ja on ollut hiukka veto pois.

Mantana, olen kokeillut joskus aiemmin Colontonic-nimistä puhdistuskuuria, nykyään sillä näyttää olevan toisenlainen nimi ja koostumus pikkuisen erilainen. Lisätietoa esim. seuraavasta linkistä
http://www.hyvinvoinnin.fi/hvttShop.pmd/shop/prdinf?p=3082

Minulle tuo litkukuuri sopi hyvin. Parhaiten se tietysti toimii, jos myöskin syö kevyesti ja välttää kahvia, mustaa teetä, alkoholia ym. Olen mä pari kertaa joskus aiemmin paastonnutkin, mutta siihen en taitaisi enää alkaa, varsinkaan talvella, kun muutenkin palelee koko ajan.

Löysin alennusmyynneistä edullisesti untuvatakin, joten nyt ei voi enää selittää millään sitä, että kävelylenkit jäis pakkasella väliin :kieh: Mä olen myöskin erittäin palelevaa sorttia.

Hibiscus, kyllä sinkki on hyväksi sekä naisen että miehen hormonitoiminnalle. Juu, kyllä ovuloida voi useammin kuukaudessa, mutta se mitä mä luin oli jotain semmosta, että yli 35 v. naisilla LH-pitoisuus voi luontaisesti olla korkeampi pitkin kiertoa, jolloin LH-tikutus ei välttämättä pelkästään anna luotettavaa tulosta. Eli LHn korkea pitoisuus ei liittyisi silloin ainoastaan ovulointiin. Sitä en ollut ikinä kuullut aiemmin. Ota noista sitten selvää. Kahvista olen kuullut suosituksen samat maksimi kolme kuppia. Ilmeisesti suurin syy siihen suositukseen on kofeiinin välttäminen, vaikka ei kai ylenmääräinen kahvittelu ole muutenkaan hyväksi, ihan niin kuin ei minkään liiallinen juopottelu ja syöpöttely. Kofeiinin paljous ilmeisesti voi vaikuttaa hormonitoimintaan.

Sitä rautaa voisi tietty vielä itsekin kokeilla, kun nuo vuodot ovat aika runsaita. Ovista en pongannut tikuilla ollenkaan tässä kierrossa. Naama on kukkinut kuin teini-ikäisellä, nestettä on joka puolella ja tissit aivan kauhean kipeät eli kunnon PMS, mutta alkoi jo puolivälistä kiertoa :eek:

Tesulah, vieläkö palelu jatkuu? Mukava nähdä sinua linjoilla mimmimamma. Olipas hauskaa ebony, että päiväkotikausi alkoi teillä noin mukavasti. Toivotaan, että jatkuu samaan malliin.

Tulipas tästä jotenkin pitkää ja sekavaa :LOL: Taidan lähteä keittelemään kahvia. Mukavaa sunnuntaipäivää ihan kaikille! +++++++++++ :heart:
 
Lapset heräs jo klo 6, mutta nuorempi nukahti jo puoli 8 mais uudestaan.

Eilen mittailin lämpöjä, kun palelu jatkui edelleen, tulos 37,2, eli ei muutosta, tänään taas 36,9 ja palelee edelleen. Ei tämä taida selvitä ilman verikokeita, jos huomenna vielä palelua ja lämmöt koholla, soitan aamulla teekoohon ja kyselen neuvoa. Alavatsa näyttää aivan samalta kuin raskaana ollessani, vatsa on aina näkynyt heti alussa, voi olla lihomistakin, mutta on tämä niin kummallista. Nytkin palelee taas ja söin äsken aamupalan, ettei nälästä ainakaan palelu johdu.

Tervetuloa kotiin Rouva Aniliini! Tukholmassa on kiva käydä, olemme olleet monta kertaa siellä ja aina on tullut shoppailtuakin.

Sinitär, älä vielä luovuta!

Hienoa Ebony , että lapsi viihtyy päiväkodissa, kaikkea hyvää jatkossakin.

Oikein mukavaa sunnuntaita teille kaikille plussia odotellen! ++++++



:wave: :heart: TeSuLah :heart:
 
Moikka!

Rva Aniliini tullut matkoilta. Matkustelu avartaa ja piristää sitä mieltä.

Ja kyllähän nuo päätelmät kuulostavat aika äkkinäiseltä diagnoosilta. Olen viimepäivinä hakenut tietoa kaikenlaisista luontaistuotevalmisteista, että mikä vaikuttaa mihinkin. Ja kai se koskaan liian myöhäistä ole aloittaa lisävitamiinikuuria. Vaikka tuota monivuitamiinia olen popsinut, niin onhan aina noita homeopaattisia valmisteita.Oireet vain ovat aina jotain mihin onneksi lääkäri suhtautui myönteisesti, Mutta onhan se pehmeä lasku noihin vaihdevuosiin, eli kuukautiset voivat säilyä normina, mutta tuo fsh-taso vain nousee. Mutta lääkäri nyt laittoi liudan kokeita. Kilpirauhasarvot tutkitaan, sekä tuo hormoonimittaus. Että tuo papakoe. Kärsin nyttemmin ihan jumlattomasta palelusta, ja nuo kilppariarvot tutkittiin jo kesälä kun oli siihen viittaavia oireita.

Sekä aina olen kärsinyt noista pms-oireista, jotka vissiin pahenevat tai alkavat just yli 35 vuotiailla. Nyt olen ihan paniikissa että jos tuo fsh-arvo todetaan korkeaksi että kilpirauhasissa todetaan vikaa. Onhan noi kuitenkin yhdistettynä jonkinlaiseen tulehdukseen aika hälyttäviä oireita.Nimenomaan merkki juuri ennenaikaisista vaihiksista. Sitähän ei voi tietää että olisivatko nuo häikät olleet jo tän vauvakuumeilun alkaessa. Mutta hälyttävin taitaa itselleni olla tuo kuukautiskierron muuttuminen, ja siihen lääkäri otti heti kantaa.

mutta eihän se maailmanlopu ole tuolle vauvahankkeelle. Lapsettomuushoitoihin hakeutuvat monet ikäiseni naiset. Eli nyt jos koskaan tuo hedelmöityshoito auttaa, jos munasolujen kypsyminen on hidastunut. Koska niissähän just kasvattaan sitä munasolua sekä autetaan siinä kiinnittymisvaiheessa. Monasti olen ajatellut että kun olen tuosta esim. pms-oireilusta kärsinyt jo useamman vuoden että sillekkin olisi jo voinut aikapäiviä tehdä jotain.

Mutta -tesulah- nyt huomenna heti kipinkapin lääkärille. Eihän tuo kuume ja palelu kuuliosta enää normalilta flunssalta jos muita oireita ei ole. Jos vielä vatsa turvoksissa ja muita oireita niin voihan sitä jo tänäänkin soittaa lääkärille. Kiitti sulle kannustuksista kyllä tässä vähän on pallo hukassa. Koskaan tuota terveyttäni ja muita juttuja ole niin ajatellut, mutta kun kaikki vaikuttaa kaikkeen. Eli olisinhan itsekin voinut tutkituttaa itseni jo heti alussa. Mutta sitä ajattelee että mikäs mulla.

Piti kysyä vielä että onko kellään mammalla tutkittu tuota prolaktiinin arvoja. Luin jostakin että se saattaa aiheuttaa noita hormonimuutoksia. Eli kuukautiset heittelevät sekä maitoa saattaa tulla rinoista, sekä voi olla alkavia hirutismin merkkejä. Että voi jee noita hormoneja.

Mutta pähkäilyt nyt sikseen. Ja plussatuulia kaikille. ja -tesulahille- nyt tsemppiä että soittaa sinne terveyskeksukseen. Ottavat ainakin verikokeen mistä selviää tulehdusarvot. Ja selviäähän siitä monta muutakin asiaa, toivottavasti sellaista iloisenpuoleista








;)
 
Niinpä niin, sinitär, kyllä itsekin olen viime aikoina miettinyt kaikenlaista noiden PMS-oireiden ja hormonien suhteen, mutta jotenkin ne vahvemmat oireet ovat alkaneet niin vaivihkaa tässä ajan myötä. Nyt kun on muuten ollut vähemmän stressiä, olen huomannut, kuinka älyttömästi aikaa kuukaudesta menee noiden turvotusten ja jopa suoranaisten kipujen sietämiseen. Että oishan sitä tietty jotain voinut tehdä aiemminkin :headwall: Mut näillä sitä nyt sitten jatketaan.

Kyllä mä noista PMS-oireistakin siellä Naistenklinikalla mainitsin, mutta se nyt oli niin nahkeata sen lääkärin kanssa kaikin puolin, joten ei hän oikein tuohonkaan asiaan reagoinut.

Taidanpa vetää vällyt niskaan ja lähteä lenkille. Ulkona on mitä kaunein auringonpaiste B) Iloista sunnuntain jatkoa!
 
Jännät paikat sinulla TeSuLah!

On taas senverran kiire, monta hommaa jonossa, etten ehdi kommentoimaan kaikkia juttuja. Mutta joihinkin yritän väkertää kommenttia.

Noista kuukautiskivuista. Mulla alkoivat menkat 14 vuotiaana. Melkein heti aloin kärsimään hirveistä kuukautiskivuista. Koululääkäri lohdutti mua silloin, että ne jäävät synnytyspöydälle. Just joo!
Olen synnyttänyt kahdeksan kertaa ja ollut lisäksi feikkiraskaana 4 kertaa.
Kivut ovat pysyneet ihan samanlaisina kaikki nämä vuodet. Eikä niihin ole tullut muutosta viime vuosinakaan. Viimeiset pari kiertoa ovat olleet lyhyitä. Mutta siitäkään en jaksa huolestua. Mun kuukautiskiertoni lyheni 29-30 päivästä 23-25 kuudennen lapsen jälkeen (olin silloin 33v). Lisäksi tiputteluvuotoa oli sekä kierron alussa, että lopussa. Tuo vaiva hävisi 7. lapsen syntymään.

Sinitär: Nuo sinun oireesi kuulostivat eniten minusta stressioireilta. Äitini kertoi tässä taannoin vaihdevuosioireistaan, eivätkä ne kyllä täsmänneet sinun oireittesi kanssa :hug:

Tuon prolaktiiniarvon minäkin haluaisin tietää. Kysyn lääkäriltä, että kuinka kalliiksi sen testaaminen tulisi. Syön itse nimittäin lääkkeitä, jotka nostavat tätä arvoa.
Mulla on tullut rinnoista maitoa puristettaessa ekan lapsen syntymästä asti; tarkoittaakohan korkea prolaktiiniarvo sitä, että sitä tulisi ihan valumalla?
Pitänee kysyä sitäkin lääkäriltä.

Nyt on pakko mennä. Plussat puhalla ilmaan.

T: kuukautiskipuinen vilmis
 
Moi!

Eli prolaktiiniarvot voivat olla koholla jos rinnoista tulee maitoa tai kierto muuttuu epäsäännölliseksi. Sekä tuo hirutismi kansa yksi oireista. ja jos arvot koholla, niin voi vakuttaa raskaaksituloon esim. Muista nyt että liittyikö tuo jotenkin tuohon PCO.hon korjatkaa joku jos olen väärässä

Tuo siirtymä noihin vaihdevuosiin on kuulemma hidas. Että ensin tuo kuukautiskiero saattaa heitellä, sekä alkaa kaikenlaiset tulehdukset lisääntymään "alakerrassa" kun esim. limakalvot kuivuvat . Sekä ääreisverenkierto heikkenee, itse nykyään palelen lähes tauotta. Ja yöllä herään tuskaisena sekä nukkuminen on katkonaista. Mutta kuten kirjoitin niin se siirtymävaihe on hidas. Eli arvot voidaan mitata korkeiksi, ja silti esim. kuukautiset vielä tulevat kunnes loppuvat kokonaan.

Minkälaisia oireita -vilmaville- äidilläsi on. Ja oasatkos sanoa että miten hänellä ne alkasivat ja miten todettiin. ja onko hänellä jo kauan ollut noita oireita???

Itse haluaisin vielä pistää stressin piikkiin monet vaivat. Mutta jos sitä stressihormoniakin on kehossa, niin eihän se hermoileminen mitään auta, vaan pahentaa tilannetta. Mutta eteenpäin sanoi mummo lumihangessa. Se on vain jännää ku alkasin miettimään, niin nuo vuodot ovat pikkuhiljaa muuttuneet niukemmiksi. Sekä tuo pms-oireilu on pahentunut iän myötä.

Mutta rattoisia iltoja mammoille. Paistoin tuossa juuri 2 isoa pellillistä pizzaa ja lähden omaa osuuttani nyt sulattelemaan pienelle kävelyllenkille. Plussia puhkun ja puhallan keuhkojeni täydeltä.

=) :wave:
 
Kiitos Rouva Aniliini linkistä! Alan ihan tosissani nyt kiinnostua tuosta elimistön puhdistamisesta. :wave: Kahvista oli täällä puhetta... pitäisikö sitä siis vähentää.. :eek: Aamulla pari mukillista, päivällä pari, illalla parit ja vielä vaikka välissä muki pari!!! Ihanaa kaffetta! :D

Prolaktiiniarvot tsekattiin ainakin minulta normaalisti muiden hormoni ym. kokeiden lisäksi ja nyt olisi ihan ok, mutta äläkää vaan kysykö mitä ne oli... en nyt muista. Jossain on muistilappu, jonka talletin... :ashamed: Prolaktiiniarvot vaikuttaa raskautumiseen, mutta ei kaikilla, koska voi raskautua jopa imettäessä siis! =)

TeSuLah pian huomen aamulla sinne Tk:hon ja labraan! Peukut pystyssä ja toivottavasti olisi semmoinen ihana plussauutinen! :wave:

Ebony ihania päiväkotipäiviä tyttelille! Uskomatonta miten sopeutuvaisia lapset ovat! Meillä neiti aloittaa huomenna kerhon ja sepäs nyt jännittää ainakin mammaa, että miten menee ja haluaako jäädä sinne!!?!! Help... :'( =) :wave:

Täällä on nyt täti ajettu pakkaseen! :kieh: Toivottavasti jäätyy ja sulaa vasta juhannuksena.... ehditään kaikki plussautua!!! =)
Kummallinen vuoto oli noin 5pv kestoltaan, mutta runsasta vuotoa vain pari päivää, sitä vähän ihmettelen. Mitäs siis nyt jo kp6 eli viikon päästä voisi alkaa tikuttelemaan ovistaan! :D :p pientä harjoittelua ennen sitä... ;)

Mukavaa sunnuntai-iltaa ja plussaisia tuulosia puhkun... :whistle: :wave:
 


Rouva Aniliini.....41v...... Vantaa
Ebony.....36v..... 5lasta
Mantana.....39v.....tytär 11/04
Sinitär1.....41v.....Länsi-Suomi, 2 poikaa ja 2 tyttöä 8-16v
Touhu tenava.....44v.....Kymenlaakso, 5 lasta ikäskaala 3-16v
anttuli.....43v..... 5.s toiveissa
Hibiscus.....43v....1 tytär, mies 1 lapsi 1. yhteinen toiveissa
tiiu64.....2. haaveissa
vilmaville.....9.s haaveissa
kuumetta......ensimmäinen toiveissa
TeSuLah.....40v.....poika -03, tyttö 06, haaveena kolmas vauva
Möhkö-72.....2. toiveissa (1 yhteinen)
elina67..40v...............ensimmäinen toiveissa
keijukka......45v...... lapset 86, 92 ja 2004.... neljäs toiveissa
gitte.......38v...........ensimmäinen toiveissa
OnniMaija......39v......lapset -86, 90, -99......4.s toiveissa



mantana.................6/34....yk.18......2. toiveissa......Kanta-Häme
Hibiscus..................7/29.................1. yhteinen
TeSuLah.................11/27-35............yk.4.......3.s toiveissa
ebony.....................12/28-30............6.s toiveissa
tiiu64....................19/28-30............2. haaveissa
vilmaville...............21/28?...............9.s haaveissa
Rouva Aniliini.........22/26-30
touhu tenava........25/28.................6.s toiveissa.....Kymenlaakso
OnniMaija..............26/ ??.....yk15..........4.s toiveissa
Möhkö-72..............27/26...yk.8.......2. toiveissa (1 yhteinen)
kuumetta..............57/23-25.........yk15............1 yhteinen
keijukka................65/29.................4.s toiveissa
sinitär1.................??/26........................5.s toiveissa
elina67..................?/?..........ensimmäinen lapsi toiveissa

PLUSSANNEET: :flower:
HÄMY 71
PUELLA
KRIISI
amati
Kehäkukka
Jane70
Fenix
senjuska
Lumi-Marja
Rouva Pikkumyy
mimuli
viidettä haaveillen
:heart: + :heart: ONNEA!!!!



 
...ja niin se vaan oli, että kyllä se perjantaina testattu nega taaskin piruvie piti kutinsa :'( Täti tuli minun kanssa samoihin juhliin, jopa päivää aikaisemmin kun odotin... Mulla oli oikeasti tälle kierrolle ihan hirveästi toiveita, koska juuri oviksen aikana ja sen jälkeenkin vällyt pölisi ihan päivittäin - ei siis napannut siltikään, ei...
Kesäkuussa siis heitetty laastarit nurkkaan ja oviksen ajan uskon tietäväni oireista, eikä pientä ihmettä velä alkuun ole saatu... Noh - eihän tässä muuta voi kun jatkaa projektia kunhan miehen saan ensin muutaman kuukauden päästä työkeikalta kotiin. Joten pakollinen tauko yrityksessä ja aivan kaamea ikävä miestäni :'(

Täällä oli näköjään juttua prolaktiini arvoista ja maidon / maitomaisen eritteen tulemisesta. Mä huomasin heti ehkäisyn pois jätettyäni rinnoistani tulevan, kevyesti puristamalla, maitomaista eritettä. Kävinkin asiasta puhumassa ihan tk lääkärissä, joka otatti kilpirauhasta ja prolaktiinia ja mitävielä... en muista kaikkea ja tietysti tunnusteli rinnat ja käytti rintaultrassa. Mutta kaikki nuo arvot olivat kuulemma ihan hyvät eikä kuvissakaan mitään ylimäärästä - joten ohje oli että jos ei vuoden jälkeen ole vaiva hävinnyt niin tutkitaan asiaa lisää...
Nyt, kun raskautta ei vaan ole kuulunut niin otin verikokeiden tulokset mukaani ja tilasin ajan yksityiselle gynelle (klinikalla hoidetaan erit. lapsettomuus asioita) joka teki perustutkinnan (mm. papa otettiin) eikä hänkään sanonut maitoerityksestä muutakun, että "sovitaanko nyt niin että niitä ei sitten yhtään puristella..." No, en mä nyt ole alkanut itseäni sen kummemmin "lypsämään" vaikka moinen vaiva onkin, mutta tietysti sillon tällöin tulee kokeiltua pienesti, että vieläkö sitä tulee... Senkin sitten lopetin siihen.
Mutta muuten se gyne-lekuri sanoi, että kun ikää on yli 35v (juuri ja juuri
;) niin voidaan toki miehen simppatutkimuksen jälkeen (jos se siis on ok) alkaa jo miettimään niitä joitan (en muistä nyt tätäkää nimeä :ashamed: ... sunnuntai ilta jo painaa muistia...ei jaksa enään pinnistää... ) hormoonitabuja, joista voisi olla apua raskaaksi tulemiseen.

...ohhoh...tulipas stoori, ja pelkkää omaa napaa :ashamed:
Mut kun mä en oiken jaksanut ihan ajatuksella lukea koko vkonlopun juttuja kerralla, silmät on jo vähän ristissä...
Mutta plussatuulia kaikille, mitä testejä nyt ikinä teettekin :flower:
Ja mukavaa tulevaa viikkoa!

Otatko muuten mantana mut listalta hetkeksi pois - turhahan sitä on päivitellä kun nyt ei hetkeen ole mahiksiakaan... Käyn toki varmasti päivittäin teidän tapahtumianne kyyläilemässä - sen verran tää on jo hitsi koukuttanut :wave:

Plussailkaahan nyt kovasti, minä seurailen sitten joskus perässä....
Möhkis, joka on tauolla......
 
Soitin heti aamusta teekoohin, ei oikein ollu lämmin vastaanotto. Päivystävä kyseli, miksi yleensä mittailen lämpöjä, sanoin seuraavani ovista, kun yritän raskautta ja jatkoin mittailuja, kun niin paleli koko ajan ja nähdäkseni, koska lämmöt laskee. Antoi lopulta ajan lääkärille täksi päiväksi. Kyllä tuli jotenkin tympeä olo. Ummetuskin vaivannut monta viikkoa ja kipuja siitäkin. Raskauden tyrmäsi heti, kun hiljattain menkkavuotoa ollu, enkä kyllä itsekään sitä ensimmäisenä ajattele olevan, mutta haluaisin saada selvyyttä jatkuvaan lämpöilyyn ja paleluun.

Eilen lämmöt edelleen 37,2 ja nyt aamulla 37, eli ei ole laskenut.. Joskus tympii tuo teekoon palvelu ja jos yrittää jotain puhelimessa kertoa, ei edes jakseta oikein kunnolla kuunnella. :eek: :( Onneksi pääsen oikein ihanalle lääkärille, joka varmasti kuuntelee, olen ollut lasten kanssa samalla ja ottaa hyvin potilaan asiat ja on oikein mukava muutenkin.

Plussatuulia puhaltelen ja tervetuloa kuumeilemaan nevi!

Oikein mukavaa päivänjatkoa kaikille! :heart: TeSuLah :heart:
 
Tesulah tervetulotoivotuksesta!
Hyppään siis heti luvan saatuani mukaan mukavaan joukkoonne =)

Selailen parhaillaan läpi tätä teidän pinoanne ja olen juuri lähestymässä joulunaikaa. Melkein tuntuu kuin olisimme jo ystäviä ;)

Ensin vähän taustojani;

Olen siis 39v, neljän lapsen (+1 lainalapsi) äiti. Viime kesänä vietettiin 20v-hääpäivää.
Ekat kolme lasta saatiin -89, -92 ja -95.
Vuonna -98 liittyi joukkoomme -93 syntynyt naapurin tyttö. Hän viettää meillä viikonloppuja ja loma-aikoja.
Kesällä -05 alettiin miehen kanssa miettimään tulevaisuutta, puhuttiin toiveista ja odotuksista. Ajatus siitä, että seuraava elmänvaiheemme olisi isovanhemmuus oli kyllä ihana, mutta tuumattiin, että olisihan meillä vielä aikaa, syliä ja rakkautta omallekin vauvalle.
Kesällä -06 syntyi pikkainen iltatähtemme :heart:

Mutta eihän me osattu siihen lopettaa. Tuntui aivan kuin nuorimmainen olisi 'ainoa lapsi', sen verran isoja ovat nuo vanhemmat muksut. Kesän -07 lopussa alettiin haaveilla 'kakkostähdestä'. Kolmannella kierroksella saatiin plussa. 9 viikolla kävin tuhruilun vuoksi ultrassa ja kohdussa näkyi pieni lepattava sydän. Kahden päivän kuluttua sain keskenmenon
:'(



Nyt on takana yhdet menkat tuon km: jälkeen. Kp 11/26-27 menossa.



Sen verran vielä, että on aivan ihanaa kun löysin tämän joukkonne.
Olen selannut erinäisiä palstoja ja täältä sitten löytyikin aktiivinen 'kypsien naisten'-kuumeilujoukko.
En tiedä teistä muista, mutta minä olen ainakin siinä elämäntilanteessa, että on todella vaikeaa löytää samanhenkistä ja -ikäistä seuraa.

Mukavaa alkanutta viikkoa teille kaikille :wave:
 
Tänään olin verikoikeisssa ja raskaustestikin otettiin ja mitään raskauteen viittavaa ei ollut ja kokeetkin ok. Lääkäri epäili tulehdusta, joka olisi ollut ohutsuolessa, koska kipua tuntui painellessa ja muutenkin, ummetus tekee joskus koviakin kiputiloja ja nytkin vaivannut monta viikkoa. Plussausta ei ainakaan tällä kierrolla ollut :(

Enkä siihen itsekään uskonut, kun kerran vuoto tuli, vaikka toivoin, että jospa ehkä sittenkin. Lähipäivinä ollut lähinnä kipua, enkä oikein yhdistänyt raskauteen, lähinnä mietin, missä tulehdusta? Eli näin mennään, seuraillen edelleen tilannetta.

Äitini puolelle on kuollut moni vatsasyöpään, joten kyllä asia mietityttää joskus, mutta onneksi ei mitään hälyyttävää löytynyt näillä tutkimuksilla ja lääkäri teki sisätutkimuksen ja paineli vatsan. Ummetuksesta olen kärsinyt lähes aina, joskus vaan oikein pahana, kuten nyt ja on kipuja.


Tervetuloa nevi uutena, täällä on tosi mukavia mammoja liuta! :wave:

:heart: TeSuLah :heart:
 


Rouva Aniliini.....41v...... Vantaa
Ebony.....36v..... 5lasta
Mantana.....39v.....tytär 11/04
Sinitär1.....41v.....Länsi-Suomi, 2 poikaa ja 2 tyttöä 8-16v
Touhu tenava.....44v.....Kymenlaakso, 5 lasta ikäskaala 3-16v
anttuli.....43v..... 5.s toiveissa
Hibiscus.....43v....1 tytär, mies 1 lapsi 1. yhteinen toiveissa
tiiu64.....2. haaveissa
vilmaville.....9.s haaveissa
kuumetta......ensimmäinen toiveissa
TeSuLah.....40v.....poika -03, tyttö 06, haaveena kolmas vauva
Möhkö-72.....2. toiveissa (1 yhteinen)
elina67..40v...............ensimmäinen toiveissa
keijukka......45v...... lapset 86, 92 ja 2004.... neljäs toiveissa
gitte.......38v...........ensimmäinen toiveissa
OnniMaija......39v......lapset -86, 90, -99......4.s toiveissa
nevi...............39v.........lapset -89, -92, -95, -06 (+lainalapsi -93)



mantana.................7/34....yk.18......2. toiveissa......Kanta-Häme
Hibiscus..................8/29.................1. yhteinen
nevi........................11/26-27............yk?.......5.haaveissa
TeSuLah.................12/27-35............yk.4.......3.s toiveissa
ebony.....................13/28-30............6.s toiveissa
tiiu64....................20/28-30............2. haaveissa
vilmaville...............22/28?...............9.s haaveissa
Rouva Aniliini.........23/26-30
touhu tenava........26/28.................6.s toiveissa.....Kymenlaakso
OnniMaija..............27/ ??.....yk15..........4.s toiveissa
kuumetta..............58/23-25.........yk15............1 yhteinen
keijukka................66/29.................4.s toiveissa
sinitär1.................??/26........................5.s toiveissa
elina67..................?/?..........ensimmäinen lapsi toiveissa

PLUSSANNEET: :flower:
HÄMY 71
PUELLA
KRIISI
amati
Kehäkukka
Jane70
Fenix
senjuska
Lumi-Marja
Rouva Pikkumyy
mimuli
viidettä haaveillen
:heart: + :heart: ONNEA!!!!



Nevi tervetuloa ja onko tietosi oikein listassa? Mikä yk? Ilmoittele, niin korjailen. PLUSSA ONNEA KAIKILLE!!!! :wave:

TeSuLah :hug: :wave:

Möhkis otin sinut tuosta kp listasta pois, jos vaikka haluat muuten olla mukana? :hug: :wave:

 
Kiitos mantana Mulla taas kerran ummetus meni niin pahaksi että tein täystyhjennyksen ja olo helpotti huomattavasti, liha tukkii elimistöni, eikä sula kunnolla ja vielä kun laiskasti liikkuu, ei muuta tarvi, voi jopa kehitellä kramppeja ja kovia kiputiloja, kuten alkoi olla jo oireet siihen suuntaan. |O

Jotenkin helpotti, kun kuuli että ei mitään hälyyttävää ole, lämmöt edelleen koholla, raskaustesti otettiin teekoos pissasta, en päässyt verikokeeseen, mutta tutkimuksessakaan ei kohdussa tuntunut muutoksia, joten uutta kiertoa elellään.

Ovis tuntuu olevan nyt aikaisemmin, jatkettava vaan peittojen heiluttelua. Kipu vaan ollut hieman esteenä, mutta jospa tilanne hieman helpottuisi.
Ovista en testaile, koska limoja tullut jo la ja tänäänkin vielä. Kuopuksen aikoihin näkyi samoin, eli 10 pv alkaen, taas saa sitte jännätä, jospa nyt...

Yritän nyt olla hieman rennommin, painoa on muutama kilo kertynyt, ei kun vatsajumppaa ja lenkkeilyä ja karkkilakon jo aloitinkin heti vuoden alusta. Yritän pysyä jonkin aikaa niistä erossa. |O samoin muu makean syönti vähemmälle.

Kertokaahan kuulumisia taas! Illanjatkoja! :wave: :heart: TeSuLah :heart:
 
Iltoja!

-tesulah- tsemiä nyt kiertoon. Ja itse kärsin tuskaliaista vatsakivuista, koska olen jo vuosia kärsinyt tosi pahasta ummetuksesta. Eli tiedän että ovat vaivoja pahimmasta päästä. Siinä saa välillä juoda luumumehuja litratolkulla, ja apteekkienkaan tuotteista ei aina ole apua. Mutta kuitua vetta ja liikuntaa, niin eiköhän sillä olo helppaa. Mutta tuntuu kun sen täystyhjennyksen tekee, niin solakoituu kummasti ;)

Mulla hiipi epäilys, että odottelisin nuo kokeiden tulokset ja sitten vasta menisin sinne gynegologille. Itseasiassa mies ehdotti tätä koska voihan se tosiaan olla että ne kokeiden tulokset olisi hyvä olla mukana. ihan noista kilpirauhasarvoista lähtien. Koska paremmin sillä gynegologilla on pohjaa sitten noihin tutkimuksiin, ja jotenkin tuntuu että näinpäin se on parempi tehdä. Eli kyllähän tässä nyt vielä jaksaa muutaman päivän odotella.

Tää mamma ajatteli huomenna mennä luontaistuotekauppaan. Taisi olla just -mimmimamma- joka kehui tuota Gelee Royale-valmistetta. Itseasiassa luin juuri jostakin että monelle naiselle se on hedelmällisyysvalmiste. Ja monet ovat tosiaan saaneet tasattua epäsäännöllisen kiertonsa sillä. Että sillä voi myös helpottaa noita ikääntyvien naisten vaivoja.

Voi jeena miten tää kuumeilu on saanut sellaisen yliotteen. Välillä tuntuu että mitenhän sitä jaksaa jos sitä nyyttiä ei enää tule. Mies aina silloin lohduttaa että katso ympärilles. Mutta se on kuin suru, ja sen määrää ei voi toinen mitata tahi määritellä. Tässä vähän himmaillut kaikkea eli tehtiin tänään päätös että sitä aikaa ei tilata ennenkuin nuo koetulokset ovat selvät. Mutta kun taustatyöt ja selvityksen on tuo asian tiimoilta tehty, niin se soittohan on se helpoin asia.

Tervetuloa Neville vain joukkoomme.

Mutta nyt televisiosarjan pariin.



:wave:
 
... hm... mitähän tuohon sanoisi?
Mehän aloitettiin yritys 07/07, mutta siinä välissä oli raskaus ja km.
Eli olisiko se nyt sitten yk 1?
Ei kai sillä nyt ole niin kovin väliä, mutta kun tuntuu että tätä yritystä on takana jo pitkä synkkä syksy.
Älä laita mantana mitään, jos sopii :ashamed:

 
:whistle: Aivan ensimäiseksi sille joka listaa päivittelee.
Minun ikääni saa sitten yhden vuoden lisätä , se ilmaantui siihen eilen. :kieh:

nevi tervetuloa joukkoomme.

Joo joo täällä istun koneen äärellä enkä oikein edes tiedä miksi. No, ehkäpä siksi kun opinnot taas loman jälkeen alkoivat ja asiaa tuli jälleen niin paljon et ei sitä oikein tuntien aikana osannut sulatella. Ni nyt sitten en osaa mennä nukkumaan, kun asiat pyörii tuolla aivolohkojen uurteissa. :LOL: :LOL: :whistle:
Niin ja sekin tietty päätäni sekoittaa, kun saimme kuulla jotta opetusta on nyt sitten viitenä iltana viikossa, kun syksyllä oli vain 2-4 iltaa/vko. Joten jonkin moisia järjestelyjä on tiedossa perhe-elämään täällä kotioloissa.

Höööööööööööö...........saas nähdä milloin tätylin vierailulle jälleen saan. :headwall: Vaik ei kyl ole oikeastaan tuntemuksen hänen vierailun suuntaan vaan vallan muualle, mut kahtotaan miten täs käy->se nähdään/kullaan viimeistään sunnuntaina.

-touhis-

ps. vilmaville laitoin sulle s-postia jokin aika sitten.

 

Yhteistyössä