Yli 3-kymppiset esikkoa odottavat

Onnea Olivia! :heart:

Kunpa aika menisi nopeaan ja saatais mekin jo kotiin tuollainen nyytti. :)

Viimeisimmästä vuodosta nyt viikko aikaa ja perjantaina ultrassa kaikki näytti olevan kunnossa, eikä kohdussa näkynyt ultrallakaan katsottuna olevan ainakaan tällä hetkellä enää verta. Tänään sitten kuitenkin ovat mietityttäneet mahakivut. Eivät nyt vielä ole kovin kovat ja toivon, että johtuisivat vain kovasta vatsasta. Silti sitä herkästi vain alkaa pelkäämään jo vaikka mitä. Äh! Koskakohan pystyn nauttimaan tästä olotilasta kauemminkin kuin kaksi päivää.
 
:heart: :heart: :heart: ONNEA OLIVIA :heart: :heart: :heart:


Päivittelin tuota listaa ja huomasin, että Susku73:ta puuttuu LA.. mitähän laskuri näyttää noille viikoille?? Ja te muut joilta puuttuu joitan listasta niin ilmotelkaahan!

Olimme tänään 4D ultrassa ja oli OIKEASTI MAHTAVA kekemus. Todella tarkkan selitti ja tutki kaikki mahdolliset asiat pikkuisesta..niin ja hän kertoi sukupuolenkin =) Voin suositella todella. Saimme monta kuvaa ja DvD:n mukaan!!!

Minulla on alkanut olemaan harjoitus supistuksia.. ja ne ovat mielestäni keljun tuntusia. Kuuluu kuulemma ihan asiaan näillä viikoilla...

Kiitti vastauksesta Iida-Liina, kerrothan sitten lisää teidän maan tavoista kun olet kuullut niistä enemmän. (vai onko ne sitten jenkkien suosituksia, enpä tiedä niistäkään mitään.)

Niin, tervetuloa kaikki uudet!

Tuuli<br><br>
 
Onnea Olivia :flower: Ihania uutisia.

Yritän nyt kirjoittaa toistamiseen, kun tuossa päivemmällä lähetysnappia painaessani teksti taas katosi harakoille :kieh: ...ja en tietenkään muistanut kopioida tekstiä ennen lähettämistä.

Kun tuossa lueskelin, että Vilma76 oli näperrellyt kaikkea pientä kivaa tulevalle vauvalle, nin itsellekin tuli hirmu into ruveta askartelemaan jotain ihanuuksia. Mutta olenkos ihan toope, kun en tiedä mitä ne hahtuvavillahousut on? :eek: Hauskalta kuitenkin kuulostaa =) .

Minulla on ensi viikon maanantaina ultra ja tiistaina lääkäri. Tiistain lääkärin suhteen olen kehittänyt itselleni varsinaisen tappoaikataulun, sillä minulla meni hieman päivät kalenterissa sekaisin ja buukkasin itselleni lennon tiistai iltapäiväksi. Siinä vaiheessa kun sain tulkittua kalenteriani oikein totesin, että minun mentävä matkalaukun kanssa sairaalaan, josta minulla on tasan 45 minuuttia aikaa selvitä ulos ja pyydystää jostain salamannopeasti taksi lentokentälle. Sählän, sählän taas. :ashamed:

Koskako teillä on alkanut väsymys helpottaa? Minä menen jo viikolla 12 ja armoton väsymys painaa edelleen. Jotenkin tuntuu turhauttavalta kun ei oikein jaksa tehdä mitään. Odottelen sitä kuuluisaa energiaa, jonka pitäisi alkaa raskauden toisen kolmanneksen alussa. =) Vai onko sitä olemassa? :eek:

Mukavaa viikon alkua kaikille! :flower:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.04.2007 klo 17:01 Iida-Liina kirjoitti:
Koskako teillä on alkanut väsymys helpottaa? Minä menen jo viikolla 12 ja armoton väsymys painaa edelleen. Jotenkin tuntuu turhauttavalta kun ei oikein jaksa tehdä mitään. Odottelen sitä kuuluisaa energiaa, jonka pitäisi alkaa raskauden toisen kolmanneksen alussa. =) Vai onko sitä olemassa? :eek:
Mulla ei ainakaan vielä ole minkäänlaista merkkiä väsymyksen helpottamisesta, ja viikko 16 on meneillään :\| Turhautunut fiilis täälläkin, ja mieheltä pyytelen illalla anteeksi kun en jaksa seurustella vaan on mentävä nukkumaan jo heti puoli yhdeksän uutisilta... No viime viikolla sentään jo jaksoin pari kertaa jumppaan ja uimaan, joten ehkä tämä tästä pikkuhiljaa. Neuvola on taas ensi viikolla, joten siellä sitten näkee sen hemoglobiinin ja mahdollisen tarpeen lisärautaan.

Myrsky-Tuuli, kiva kuulla 4D-ultrakuulumisia! Me ei olla vielä otettu selvää onko täällä meillä päin tuohon mahdollisuutta, ja sekin on päättämättä että halutaanko siihen. Minkä hintainen tuo oli? Sukupuolta eivät varmaan kerro jos sitä ei erikseen kysy, vai kuinka? Vai näkyikö se siitä kuvasta niin selkeästi että itsekin pystyi toteamaan? Me ei ehkä välttämättä haluttaisi sukupuolta etukäteen tietää...
 
Iida-Liina, mä olen nyt viikolla 23 ja tuntuu, että tämä väsymys vaan pahenee. Kahdeksan tuntia töissä on aivan tuskaa, kun iltapäivällä voisi vaan nukkua. Päikkärit tuleekin otettua melkein joka päivä. Hemoglobiini mulla oli jo laskusuuntainen, joten varmaan osaltaan selittyy sillä. Muuten on ollutkin ihan hyvä olo. Ei satu selkään, ei ole turvotusta. Öisin joutuu käymään jo pari kertaa pissalla, mutta ei sekään maailmaa kaada :)
 
Tämä ketjui tuntui heti kotoisalta eli täällä yksi uusi mukaan tulija. Ikää pian 31 v. ja mies 33 v. Esikkoa odotellaan syntyväksi 8.8.07 ja Päijät-Hämeestä ollaan eli synnytyspaikka PHKS.

Kauan tätä ihmettä odotettiin. Kävimme 4,5 vuotta läpi lapsettomuushoitoja ja yksi tuulimunaraskaus, kunnes vihdoin 2. IVF hoito toi kaivatun tuloksen. Ei tätä meinaa todeksi uskoa vieläkään, vaikka viikkoja on jo kasassa huomenna tasan 24. Masu pullahti näkyville joskus kuukausi sitten ja olo on ollut ihan hyvä, edes alkurasauden pahoinvointia ei ollut. Vessassa saa kyllä ravata alvariinsa öisinkin.. Takana on jo rakenne-/4d-ultra ja kaikki oli onneksi hyvin. Sukupuolikin selvisi melko varmasti ;) .

Olivialle paljon onnea :flower: :flower: ! Ja Ruusun kanssa taidetaan olla samanikäiset ja aikas lähellä on nuo la:tkin :) . Onnea odotukseen kaikille :wave: !
 
Iida-Liina, ne hahtuvavillahousut on kestovaippojen kanssa käytettävät "kosteudeneristyshousut". Käsittelemättöällä villalla on kosteutta eristävä ominaisuus ihan luonnostaan ja vielä itsestään puhdistuukin osittain. Minusta villahousut tuntuu paljon mukavammalta ja hengittävämmältä vaihtoehdolta kuin nuo tekokuituiset "muovipöksyt" mitä käytetään myös samaan tarkoitukseen. Mä olen neulonut suunnilleen tällaisia http://www.kestovaippainfo.fi/tee-se-itse/galleria.php?action=tiedot&id=868
ja ohjeita löytyy täältä http://www.kestovaippainfo.fi/tee-se-itse/index.php?action=listarticles&secid=2 ja sieltä keskustelupalstalta löytyy apua kanssa. Mutta varoitan, kun puikot alkaa heilua, se voi olla addiktiivista ;) Mä olen neulonut muuten ihan Novitan Huopanen-huovutuslangasta, kun ei täällä paikkakunnalla ole hahtuvalankaa tarjolla. Nyt oon alkanut väsätä myös niitä sisävaippoja kierrätysmateriaaleista, eli vanhoista kuluneista pyyhkeistä ja lakanoista =)

Sitten siihen väsymykseen: mulla meni suunnilleen niin, että kun selvisin aluraskauden väsymyksestä, parin viikon päästä seurasi sitten hemoglobiinin alhaisuudesta uusi väsymyskierre. Mutta siihen on onneksi apu, rautatabletit. Tosin kesti liki kuukauden ennenkuin tableteilla sain alasmenneen hempan kohoamaan. Eli reagoikaa ajoissa, kun alkaa laskemaan, ei se sieltä itsestään enää kohoa raskausaikana =)

Nyt meillä on muuten vaunut, 3 v. vanhat Emmaljungan yhdistelmät. Kaverilta ostin, ja ne on ihan kuin uudet, tosi hyvin pidetty.

Ei muuta, voimia väsyneillä ja tsemppiä pahoinvoiville! Mun masussa on nyt pari päivää ollut sellainen jumppa päällä, että vähän pahaa tekee: puskee päällä kylkiluihin ja potkii tonne alavatsaan :/ Ei tykkää kun istuskelen vaan vaatis mua menemään makuulle, että hän saisi enemmän tilaa :kieh: :kieh:
 
meme
Oireettomasti täällä mennään masun kanssa. Menen tänään kuuntelemaan neuvolaan vauvan sydänääniä, kun huolestuttaa, kun en vielä tunne mitään. Kertokaahan raskaudessa pidemmällä olleet, milloin tunsitte vauvan ensimmäisiä liikkeitä ja miten kuvailisit niitä? Kiitos tiedosta jo etukäteen.
meme
 
meme, mä tunsin ekat liikkeet sellaisena "pulpahduksina" tai "muljahduksina" joskus 18. viikon jälkeen. Tämä mun asukki onkin ollut jatkuvasti erityisen vilkas, joten siksi kai huomasin ne melko varhain. Kunnolla liikkeet alkoi tuntua vasta 20. rv. jälkeen mulla.
 
Paljon onnea Olivialle ja pikkuiselle! :heart: :heart:

Olen ollut viimeisen viikon hautautuneena lähestulkoon sängyn pohjalle, kun raskauspahoinvointi sai yliotteen. Nettiäkään en viitsinyt avata kun tuntui että ruudun tuijottelusta tulee vaan entistäkin huonompi olo. Eilen oli tarkoitus tulla taas töihin, mutta varotoimista huolimatta aamupala lensi komeassa kaaressa ulos ja päätin jäädä kotiin. Työterveyslääkäri oli kuitenkin ihan eri mieltä. Hän ei tuntunut ikänä kuulleenkaan siitä, että väsymys pahentaa oireita tai että en välttämättä halua oksennella töissä, koska silloin kaikki arvaavat mistä on kyse ja koska ei se nyt muutoinkaan tunnu sopivalta. Vastusteluistani huolimatta hän siis komensi minut töihin, koska "vaihtelu virkistää" ja totesi vielä, että minun työssä ei ole mitään ongelmia pahoinvoinnin suhteen toisin kuin monessa muussa työssä. Hän kirjoitti pitkin hampain sairaslomaa eiliselle päivälle (koska olin jo omavaltaisesti jäänyt kotiin) ja koodiksi tuli kaiken pahanoloni mitätöivä "vähäinen raskausoksentelu". Olisi pitänyt oksentaa hänen työpöydälleen ja näyttää mitä mieltä olen vähäisestä oksentelusta! Loppuniitti tuli kuitenkin kun olin jo valmiina poistumaan takavasemmalle. Lääkäri totesi henkilötunnukseni nähtyään, että johan sinun oli korkea aika hankkia lapsi, luulin sinua alunperin nuoremmaksi kun näytät nuoremmalta, mutta...GRRRRRR Vihasta pihisten poistuin paikalta. Kyllä tämä ikäkysymys näköjään aina jostakin pongahtaa esiin.

Lääkärin kunniaksi on kuitenkin pakko todeta, että hän oli oikeassa sen suhteen että työskentely tekee hyvää. On ollut aivan ihanaa olla taas ihmisten ilmoilla. Lounaskin sujui hyvin eikä oksennuspussia onneksi tarvittu ja aamupala pysyi sisällä kun jätin hampaat pesemättä.

Minäkin odotan kovasti sitä keskiraskauden tarmokkuutta ja energisyyttä, kieltäydyn ainakin vielä uskomasta, etteikö sellaista olisi. Olisi niin ihana hehkua ja olla täynnä tarmoa.

Sitä odotellessa olen törmännyt samaan housuongelmaan kuin Emma ja Dana. Tänään tulin eka kertaa moneen vuoteen töihin farkut jalassa, kun muut housut tuntuvat kiristävän tai eivät oikein mahdu jalkaan. Odotusvaatteita en ole uskaltanut vielä katsoa, tuntuu älyttömältä mennä odotusvaateliikkeeseen olemattoman mahani kanssa!
 
meme
Hei!
Käväisin tänään pikapikaa neuvolassa. Vauvan sydän äänet löytyivät melko alhaalta. Olin luullut, että vauva on paljon ylempänä ja odotin liikkeidenkin tuntuvan siis navan seudulla. Syke oli n 150/min ja napakat kuulemma! Onpas onnellinen ja huojentunut olo. :)

Neuvolatäti kehotti nyt rentoutumaan ja nauttimaan raskaudesta. Pahin aika on ohi! Yritetään, vaikka se mun luonteella haastavaa onkin.
Liikeet alkavat kuulemma tuntua noin rv 20 mennessä. Nyt osaan etsiskellä niitä vähän alempaa.

Onnittelut Olivialle ja vauvalle!
 
Moi!

Oon niin usein vieraillu tuolla joulukuisten puolelle, et jääny tämä vähemmälle. Joo, Tracy75, eikös hyvä päivä tuo 13.12 =) Missäpäin sä asustelet? Saa nähdä miten muuttuu tuo LA, mutta toistaiseksi nyt tuossa uskossa.
Mulla eka ultra 2.5, 8 viikolla. Osuivat samalle päivälle ajat sekä neuvolaan et naistent. polille, joten yritän siirtää neuvolan parin viikon päähän tuosta.

Täällä kova väsytys pitkin päivää, töiden jälkeen pakko päästä pötkölle. Syvävilutus varsinkin nukkumaan mennessä. Tissit kipeenä..pientä kuvotusta ollu päivän mittaan, mut ei mitää suurempia. Ja noita repäisykipuja tuntuu ajoittain.

Ihan hyvillä mielin täällä edetään, mutta tietty kovasti ultraa odotellessa.

Ja hei, MyrskyTuuli kun taas päivittelet, vaihdatko mulle Katjuzka75..
 
Nefer

Kiva, että täällä on joku joka on "samoilla" viivoilla =) Tosin mä kirjottelen tänne tosi harvoin, mutta yritän käydä lukemassa päivittäin, mitä kenellekin kuuluu.

Sorry, mä olen lukenu, ehkä hiukan huonosti edelliset viestit, mutta joko olet käyny neuvolassa tai ultrassa? Meillä on eka neuvola huomenna, ja jänskättää! Ei voi mitään. Ukko on lähdössä mukaan.

Kivasti on vatsa turvoksissa koko päivän heti, kun syö jotain. Ja syötävähän on kahden tunnin välein. Ainut vaan, ettei tee mitään mieli, ei pysty syömään mitään makeaa, ei tee ruokaa mieli, ei jätskiä ei mitään, mutta syötävä on tai sitte etoo oikeen urakalla. :D

 
Sorry Katjuzka, laitoin sulle muutaman vuoden vahingossa lisää =)

Me olimme Femedassa Helsingissä siinä 4D ultrassa. Maksaa 210 euroa ja Kela vähennyksen jälkeen 155?.
Ja kyllä vain ne kertovat sukupuolen jos niin haluaa. Eivät kerro jos ei halua, mutta se voi "vilahtaa" kuvassa =) =) Me tiedämme nyt kumpaa odottelemme.
Se on 4D on TODELLA kattava ja siitä saa paljon tietoa kehityksestä. Suosittelen lämpimästi kaikille.

Nyt syömään :p
 
Hei Katjuzka! Asun Helsingissä, eli luulisin että sairaala on kättäri - entä sinä? 13.12. ON hyvä päivä, jee - vähän huolestuneena mietittiin kyllä että baby ei ehkä anna meille ikinä anteeksi jos syntymäpäivä meneekin jouluaatolle/päivälle, nämä ensimmäiset kun kai usein tuppaa olemaan kaksikin viikkoa myöhässä =) Tänään pitäisi soittaa soittaa neuvolan tädille, kun menen töihin vasta iltavuoroon. Jänskää!
 
MyrskyTuuli, mistä rv:sta alkaen vauvan sukupuolen pystyy erottamaan? Olen ajatellut, että sen pystyy sanomaan vasta raskauden loppupuolella, mutta taidan olla väärässä. Olisipa mukava jos tiedon saisi jo aiemmin! :heart: Meillä tosin on edessä ensin ainakin np-ultra ensi tiistaina. Hienoa jos sitä seuraavassa ultrassa näkisikin jo pikkutyypin sukupuolen! =)

Sitten vielä toinen kysymys, millaista jumppaa tai muuta urheilullista olette harrastaneet? Minulla tuli nyt jumppaamisessa suht pitkä tauko pahanolon takia ja spinniin meneminen tuntuu aika epäilyttävältä. Mietin, että luopuisinko jo muista jumpista ja kävisin jatkossa vaan pilateksessa. Oletteko uskaltaneet käydä "oikeissa" jumpissa?
 
Moikka! Mä varasin ajan yksityiselle rakenneultraan :) Sinne päästään rv 21:llä toukokuun puolivälissä, ihanaa! Kyseessä ei varmaankaan ole 4D, koska hintaa on vaan noin 70 euroa. Mutta kyllä meille ihan normaalikin ultra riittää. Sukupuolta ei meinata varmaankaan tiedustella.

Kirsikka, mulla oli ihan sama että ekoina viikkoina ei mitenkään pystynyt ajattelemaankaan jumpassa käyntiä tai muuta liikuntaa. Mä olen muutenkin laiskistunut viime aikoina, mutta nyt on pakko ottaa taas itseä niskasta kiinni! Oon nyt lämmitellyt vanhan uintiharrastukseni uudelleen, se tuntuu ainakin mulle tosi sopivalta. Semmoisessa kevyessä jumpassa koitan käydä myös kerran viikossa, ja sitten kävelyllä mahdollisimman usein. Tiedän kyllä että ihmiset käyvät hyvinkin viimeisillään esim. body pumpissa ym, eli varmaan ihan oman tuntemuksen mukaan voi jatkaa entisiä harrastuksia. Mulle ainakin neuvolassa sanottiin että mitään upouutta liikuntaharrastusta ei kannata aloittaa, mutta tuttujen lajien parissa on turvallista jatkaa niin kauan kuin itsestä hyvältä tuntuu :)
 
meme
Kirsikka0, olen kuullut, etä Pilatesta ei suositella raskaana oleville, koska se vaikuttaa syviin vatsalihaksiin ja voi olla haitallista vauvalle... Näin olen kuullut, että siihen olisi ainakin jokin rv-raja. Voin olla väärässä, mutta sellainen harmaa aavistus mulla on. Kannattaa siis varmistaa asian paikkansa pitävyys ennen kuin menee tunnille.
 
Tulin vaan nostelemaan meidän pinoa, kun meinaa tippua... :wave:

Mä taas olen ymmärtänyt että juuri syvien lihasten ja lantionpohjan vahvistaminen olisi tärkeää raskaana ollessa, ja pilateshan vaikuttaa juuri noihin, ja lisäksi kehittää myös tasapainoa ym. Tietysti ison masun kanssa liikkeitä täytyy sitten soveltaa.

Mutta varminta on tosiaan varmasti tarkistaa ohjaajalta :)
 
Minäkin kirjoittelen taas pitkästä aikaa. Lukemassa olen käynyt, mutta kirjoittamaan en ole ehtinyt.

Pääkaupunkiseudulla asuvat saa valita synnytyssairaalan Hus-sairaaloista, esim. Naistenklinikka, Kätilöopisto, Jorvi, Tammisaari. Itse haluan mennä synnyttämään Naistenklinikalle.

Kirsikka: Mä harrastin liikuntaa ihan niin pitkälle, kunnes maha alkoi jo tulla tielle. Mutta jokainen tosiaan vointinsa mukaan. Nyt (viikokko 31 menossa) en pysty enää kävelemään ripeästi, saati juoksemaan, heti alkaa supistelemaan.

Minulle suositeltiin neuvolassa selkä- ja vatsalihasjumppaa. Tosin noiden selkälihasten treenaminen ei enää onnistu: masu on tiellä :)
 
Hei vaan kaikki. :wave:
Tuosta pilateksesta, minäkin olen ymmärtänyt samoin kuin Emmakin, että nimenomaan syvien ja poikittaisten vatsalihasten tekeminen on suotavaa raskaana ollessa, mutta pinnallisten vatsalihasten tekoa pitäisi rajoittaa ainakin siinä vaiheessa kun vatsa alkaa kasvamaan, sillä lihakset siirtyvät mahan tieltä sivuun ja ovat ikään kuin luonnottomassa paikassa. Minä olen käynyt koko tämän alkuraskauden pari kertaa viikossa jooga- tai bodybalance -tunneilla. Onnistuin jopa käymään tunneilla silloinkin kun pahoinvointi oli pahimmillaan. Nyt kun huonovointisuus ainakin näyttää olevan takanapäin ajattelin alkaa uudestaan käymään aktiivisemmin body pumpissakin, tosin hieman kevyemmillä painoilla. Minäkin olin aluksi hyvin huolissani siitä mitä saa tehdä ja mitä ei, ja kuvittelin, että saan lääkärin kanssa kynsin hampain väitellä urheilutottumuksistani. Mutta lääkärin näyttäessä viehreää valoa lähestulkoon kaikelle, olen päättänyt jättää väliin ainoastaan kickboxing ynnä muut taistelulaji-tunnit. Kaikilla muilla salini tarjoamilla tunneilla aion käydä ihan sen mukaan mitä jaksan. Näin siis omalla kohdallani, mutta tietenkin kannattaa kuunnella itseään ja tehdä sellaista mikä tuntuu hyvältä.

Kiitokset muuten Vilmalle kestovaippa- ja hahtuvavillahousuinfosta. Taas ollaan asteen verran fiksumpia. =)

Ups! Piti kirjoittaa vielä muuta, mutta aika näyttää rientävän ja täytyypi porhaltaa eteenpäin.

Mukavia vointeja kaikille! :flower:
 
Möykky74
Heippa kaikille
Liikuntajutuista oli puhetta, mä ennen raskautta lenkkeilin ja kävin kuntosalilla ahkerasti. Jätin juoksun heti alkuun, koska mun syke on luontaisesti niin korkea, etten halunnut sitä jatkaa. Kävelyä haittasi jossain vaiheessa liitoskivut, mut nyt on kyllä Anita-tukivyöstä ollut apua. Varsinkin kun töissäkin olen jalkojen päällä. Tällä hetkellä kävely on kyllä enemmänkin raittiista ilmasta nauttimista kuin kuntoilua...Punttisalilla olen käynyt vielä pari vkoa sitten, keventänyt vaan tuntemusten mukaan. Viime viikolla olin ekaa kertaa odottavien äitien jumpassa, teki hyvää kyllä hartiakivuille ja siellä teimme myös syviä vatsalihaksia sekä lantiopohjanlihasharjoituksia. Mä olen nyt rv 26+6, joten pikkuhiljaa tässä varmaan liikunta kyllä vähenee.
Mutta ainakin mulle neuvolasta ohjattiin, ettei mitään uutta lajia kannattaa aloittaa odotusaikana ja omien tuntemusten mukaan liikkua. Uintia myös suositeltiin ja kaikkea sellaista pitäisi välttää missä on äkkinäisiä liikkeitä ja suunnanmuutoksia jne.

Hyviä vointeja kaikille,

MyrskyTuuli:jos haluat niin mulle voisi lisätä paikkakunnaksi Turku

Möykky74
 
Kirsikka0 kyseli koska sukupuolen voi tietää... Mitään aivan faktaa minulla ei ole siitä, että kuinka aikaisi voi sen tietää, mutta useat ystäväni on saanut rakenneultrassa tietää sukupuolen.
4D oli tosiaan niin tarkka ja kun viikkoja on jo näinkin paljon kertynyt oli kuva ruudulla niin selvä, että se ei jättänyt mitään arvailujen varaan =)

Minulla on Anitan-tukivyö ja voin suositella - se on todella hyvä - vaikkakin aikas kallis, mutta kannatti maksaa..

Liikunnasta kyseltiin........Liikunta on minulla ollut todella vähäistä. Alun rankan ja pitkän pahoinvoinnin jälkeen olin niin huonossa kunnossa, että en millään voinut ajatellakkaan mitään liikuntaa. Kävelylenkit on ainoa liikunta mitä olen voinut harrastaa.
Nyt kävely Anitavyön kanssa on mukavan tuntuista, koska ilman vyötä mahaa kiristää ja painaa kovasti... minulla on jättiläismassu =) Se on semmoinen isopallo tuossa edessä :) Painoa ei ole tullut lisää kuin alle viisi kiloa. Ultrauksessa selvisi että massuasukin tämän hetkinen paino on n. 840 g :)

On tämä ensimmäinen odotus on niin jännää ja ihmeellistä :heart: =) :heart:

Tuuli ja massu 26+1<br><br>
 

Yhteistyössä