Voi
Kanella :hug: . Sydämestäni toivon, että kyse olisi harmittomasta alkuraskauden vuodosta, nehän ovat kuitenkin tosi yleisiä. Varmasti hirveää tuo epävarmuus. Koska aiot mennä ultraan tarkastuttamaan asian? Onko sinulla kipuja? Jos mitään kipuja ei ole, on toiveita ettei kyse olekaan keskenmenosta. Voi kun pienokainen pitäisi vuodosta huolimatta lujasti kiinni.
Kati, minä olen juustojen suurkuluttaja. Itseasiassa en ole vielä kertaakaan törmännyt feta-juustoon, joka ei olisi pastoroitu. Täällä on myynnissä paljon samoja feta-juustoja, mitä Suomessakin. Ainakin kaikki tanskalaiset feta-juustot ovat olleet pastoroituja, mutta tuoteselosteet kannattaa kuitenkin tarkistaa. Myös osa vuohenjuustoista on pastoroituja ainakin ranskalaisissa juustoissa. Myös ranskalaisia camembert-juustoja löytyy pastoroituna, mutta en kyllä tiedä myydäänkö niitä Suomessa. Syön myös usein mozzarellaa ja sitäkin löytyy hyvin pastoroituna. Välillä minua ärsyttää, kun kaikissa suomalaisissa raskausajan ruokaohjeistuksissa toitotetaan suomalaisten juustojen puolesta. Aivan kuin Suomi olisi maailman ainoa maa maailmassa, jossa on keksitty tehdä juustoa pastoroidusta maidosta. Valio varmasti kustantaa neuvolantädeille jotain virkistyslomia, jotta henkilökunta suosittelisi asiakkailleen Valion juustoja raskausajaksi.
No vitsi vitsinä. Kyllä itsekin suosisin kotimaista jos asuisin siellä, mutta kyllä ulkomaalaisiakin juustoja uskaltaa syödä, kannattaa kuitenkin tutustua siihen tuoteselosteeseen ensiksi. =)
Kiitos vaan
Miinamaria turvotuksen tarjoamisesta. Mutta älä kuitenkaan sitä tänne lähetä.
Minä olen nimittäin alkanut tutustua myös samaan ongelmaan. Eilen aamuna heräsin ja olo oli todella pinkeä. Pohkeita kiristi ja naama pingotti.
Ensi töikseni join hirveästi vettä ja sitten keksin, että minun täytyy lähteä uimaan, koska ystävälleni lääkäri oli suositellut uimista turvotuksen ehkäisemiseen. Liikunta vaakaasennossa pistää kuulemma nesteet hyvin liikkeelle. Uiminen kyllä auttoi selkeästi , mutta sen jälkeen olin niin väsynyt, että minun piti mennä päiväunille. Eli kaikki ohjeet ja vinkit turvotuksen ehkäisemiseen otetaan vastaan. Luulen, että tuo eilinen ei jää viimeiseksi kerraksi. :/ Pelkään eniten, että turvotus iskee sormiin, jolloin ei pysty mitään tekemään. Minulla on samat suunnitelmat kuin
Miinamarialla kestovaippa-askartelujen suhteen. Ajattelin neuloa muutamat villahousut kuorivaipoiksi ja toivottavasti sormeni eivät siis muutu nakeiksi ennen kuin aloitan tämän projektin. Lueskelin jokin aika sitten kestovaippasivustoja ja suunnittelin myös aloittavani kestoilun harsoilla ja kuorilla. Olen jopa opetellut harson taittamista servetillä.
Miinamaria, minkälaisia kuoria olet ajatellut käyttää harsojen kanssa? Nyt vain sormet syyhyten odotan, että pääsen loppukuusta Suomeen ostoksille, sillä täällä ei myydä mitään kestovaippamateriaaleja, no harsoa kyllä, mutta mitään hahtuva- tai merinovilla lankaa täältä ei saa.
Siranna, sektio on varmasti tuossa tilanteessa paras ratkaisu. Vaikka itse olen henkeen ja vereen alatiesynnytyksen kannalla, niin kyllä lääkärin neuvoja noudattaisin minäkin. Ainakin osaat järjestellä kaiken valmiiksi kun vauvan syntymäpäivä on lyöty jo lukkoon. =) Ja sehän on ihan pian.
Tervetuloa mukaan
Saanuska ja onneksi olkoon! Pinoon saadaan ensimmäinen LA vuodelle 2009. Ajatelkaa eikös tunnukin nyt hassulta, että nyt alkuvuodesta syntyneet vauvelit menevät kouluun samalle luokalle kuin esim
katin tuleva käärö, joka näkee päivänvalon todennäköisesti vasta joulukuussa. Siinä vaiheessa lapsista puhutaan, että he ovat samanikäiset, vaikka tällä hetkellä ero muutaman sentin mittaisen alkion ja neljäkuukautisen vauvan välillä tuntuu valtavalta.
Nyt lähden popsimaan fetasalaattia (jos maistan mitään tältä flunssalta) .
Hyviä vointeja masuille!
Iida-Liina ja nuppu 23+4