Yli 3-kymppiset esikkoa odottavat II

tellervolle ja miinamarialle paljon onnea!
Heti hyökkään tellervon koirien ulkoilutusmainintaan; miten teillä koirat reagoi vauvan tuloon? Ja raskausaikaan?
Ja miinamarialle pidetään peukkuja kovasti että homma etenee nyt ongelmitta!

Kiva lukea noita imetys- ym juttuja myös! Kertokaa "konkarit" vaan lisää! Öö, mistä tietää että vauva on vielä nälkäinen jos on juuri imenyt? On levoton tai itkuinen varmaan, mutta miten erottaa onko muuta ongelmaa? Miten ikinä selviän vauvan hoidosta... Ja että yksi imetys voi kestää 45min?! Jaa jaa...

Meillä treenattiin taas yöllä nukkumattomuutta koirien avustuksella, toinen piski käveleksi ympäriinsä melkein koko yön, parketilla kuuluu kiva rips raps rips raps.... Eikä oikein muuta syytä tuntunut olevan kuin että ei päässyt nojatuoliin (siihen ainoaan johon koirilla asiaa) kun toinen piski oli sen valloittanut, eikä muut petipaikat kelvanneet. ARG!
Myös selkä vaivasi ja maha painoi niin ettei löytynyt yhtään sopivaa asentoa kaikista tyynyistä huolimatta (onko vinkkejä missä asennossa maha ei paina??), ja joka kerta asentoa muuttaessa supisti.
Aamulla soitinkin neuvolaan että kuinkas noi supistukset, mutta koska ei kivuliaita ja asettuivat aamupäivän aikana, ei syytä huoleen. Vesijumppaankin antoi luvan mennä kunhan keventää jos supistelee, enemän varoitteli saunomisen/ ylipäätään nopeiden lämmönmuutosten aiheuttamista supisteluista. Ja minä olen yleensä se joka löylyä viskoo.
Niin siitä vikan kolmanneksen uintikiellosta meinas että tulee eteen vasta myöhemmin tai toki jos on todettu paikkojen aukenevan, jo aiemmin. Että limatulpan pitäisi toistaiseksi suojata aikas hyvin.

Meilläkin lakkoasia "huolestuttaa", meinaan se ravintola-alan, joka olisi vain päivän mittainen mutta juuri 19.10., siis meidän hääpäivänä! Piti meinaan mennä lähisukulaisten kanssa syömään. Nooo, kai sitä voi toisenakin päivänä syöpötellä, sitäpaitsi 14.10. pitäisi selvitä tuleeko lakkoa tai ei. Ja siis todellakaan tuo ei niin vakava asia kuin joku kätilöiden/ hoitajien lakko!!!

Lauralein, mikä on sormustesti? Mulla muuten samoja oireiluja mutta tyyppi asuu kyllä totaalisen oikealla!

Pötkylällä ollut myös pahoja paikkoja, koitahan levätä!

28+2
 
No just!
Mun piitkä teksti katosi taivaan tuuliin, RUMA SANA!

Eli täällä ollaan vahvasti yhtenä kappaleena edelleen ja kävin uhmaamassa kohtaloa eilen, kun pyörin kaupungilla monta tuntia. Reissuun kuului tosin monta kahvitaukoa, kun alkoi supistella ja paikasta toiseen liikkuminen tapahtuu etanan vauhtia. Hassua, kun muut ihmiset painattaa ohi molemmin puolin (tai törmäilee päin)kauheella kiireellä ja jokainen Greenpeace ja Unicef- lähettiläs ehtii pysäyttää ja ahdistella asiallaan tuhannennen kerran.
Joku muu liikkuu varmaan näillä viikoilla vielä paljon ketterämmin, mutta mulla tuo paikkojen "kypsyminen" ilmeisesti tekee tehtävänsä.

Mulla on Lauralein ihan samaa, että uni ei aamuyöstä tule ollenkaan, mutta 7 jälkeen pystyn yleensä nukkumaan pari tuntia. Mikä onni, että siihen on mahdollisuus. Kaikkiaan tuntuu, että unentarve on vähentynyt. Näin kai se kroppa valmistutuu tulevaan :)
Minimille ei valitettavasti hirveästi ole vinkkejä. Mulla kans vaikeaa tuon asennon löytämisen kanssa. Peitosta ja tyynyistä oon yrittänyt kaikenlaista rakennella...

Voi Pötkylä, kuulostaa, että kyllä nyt oikeasti olisi sen saikun ja lepäilyn paikka. Otahan yhteyttä neuvolaan!

Olispa ne kätilöt tosiaan sen lakon ulkopuolella. Osastolla vajaus varmasti kuitenkin näkyy, jos lakko siis tulee.

Kiitokset Emmalle sairaalakassi-vinkeistä. Niitä saa laitta lisääkin :)

Tuosta tyttö vai poika -asiasta löysin yhden jutun netistä. Laitan linkin kohta.
Mulla on silti edelleen poikaolo.

Hyvää vointia kaikille tasapuolisesti!

-Dana 35+3
 
Ruokatunnin ratoksi kaivelin noita testausjuttuja, siis vauvan sukupuoleen liittyen.

Sormustestiin ohjeet (+keskustelua):
http://keskustelu.kaksplus.fi/t858985

Vanhan kansan testi ja kiinalainen taulukko:
http://www.geocities.com/huuhaat/

Terveisin 50%tyttöä ja 50%poikaa odottava
(sormustesti vielä tekemättä )
vaikkakin pojaksi Nyytin kuvitteleva
:D
~Tiila (ja Nyytti) 17+6
 
Hei taasen pitkästä aikaa :wave:

Mä oon käyny lueskelemassa teijän juttuja joka päivä mutta mitään en oo saanu kirjotettua. Mielenkiinnolla niitä luen, tosin kaikki on mulle ihan uutta mitä kirjottelette koska melkein kaikki on pidemmällä kuin minä :)

Täällä rakenneultrassa käyty tällä viikolla ja kaikki on sintin kohdalla hyvin :) Vastaa viikkoja ja virkeä (potkivainen) kaveri siellä asusteli. Nyt voi taas siis huokaista helpotuksesta :)

Kiitoksia noista testaus linkeistä :) Pitääkin mennä tutustumaan. Vaikka kaikki tuntuu olevan sitä mieltä että poika meille olis tulossa. Kaveri itse oli sitä mieltä ettei halua paljastaa sitä joten risti kauniisti jalkansa ultran ajaksi, joten jäänee salaisuudeksi :)

Nyt taas menoksi, kirjoittelen ja kommentoin lisää myöhemmin kun aika antaa periksi :)
 
Tellervolle onnea! Sinä taisitkin olla yksi, jonka vauvautumisen bongasin jostain toisesta pinosta.

Tuosta imettämisestä. Oltiin just eilen toisessa neuvolan järjestämässä perhevalmennuksessa, jossa mm. juteltiin imettämisestä ja katsottiin siihen liittyvä video. Sekä vetäjien että sen videon perusteella tuli se olo, että huono ihminen olet, jos et täysimetä lasta vähintään puolivuotiaaksi asti ja mua alkoi se asenne ärsyttämään. Kyllähän mä toivon, että pystyn imettämään, mutta olen oikeasti sitä miettinyt, että ainakaan näin etukäteen en ole mitenkään varma, että haluanko edes täysimettää ainakaan puolta vuotta, koska jo isänkin takia minusta se olisi vain hyvä, jos voisivat joskus olla kahdestaankin. Ja sen imetysvideon jälkeen mulle tuli myös olo, että miten naiset jaksavat tuota imetysruljanssia niin pitkään. Ehkä sekin tulee sitten jotenkin luonnostaan, uskon ainakin niin. Ja näin kun ei ole vielä lasta eikä ole siis imettänytkään koskaan, niin pahahan sitä on mitään mennä asian suhteen päättämään, eikä siihen ole tarvettakaan. Ja ties vaikka mä pian olisinkin jo taaperoimetyksen suuri puolestapuhuja. ;) Tosin se taannoinen 4D dokumentti, jossa vielä kymmenvuotiaskin söi rintaa, oli minusta jotenkin kyllä jo sairasta.

Mulle noista Tiilan linkkaamista testeistä kaikki ennustavat poikaa. Tosin kun monet sanovat, että sormustesti näyttää useammankin lapsen sukupuolen, niin mulla se sormus kyllä heiluu kovaa vauhtia kateamatta edestakaisin, joten merkkaakohan sitä, että tulisi vain yksi lapsi vaiko sitten laumallinen pojankoltiaisia. ;)

Satuin näkemään tuon Akuutissa olleen jutun silloin kun se tuli telkusta. Sen tutkimuksen perusteella tosiaan ainoa, josta ois ehkä voinut jotain päätellä oli se, että linea negra ylitti mahan ja teki navan kohdalla mutkan. Mulla kyllä ylittää viiva mahan, mutta tuo mutkan olemassaolo jää arvoitukseksi, koska mulla on juuri siinä kohtaa iso arpi. Pahus! ;) Ai että nämä on hauskoja. :)

Minimi, meilläkin kaveri asustaa oikealla. Siis on selkä oikeaa kylkeä vasten ja potkii vasemmalle. On ollut siinä jo useamman viikon ja maha on selvästi toispuoleinen. Välillä korkeintaan sen verran kääntyy, että puskee peppuaan tuohon keskelle, mutta palaa sitten taas vakkariasentoonsa.

Dana, täällä on kans kaks päivää juostu kaupungilla ja kyllähän se runsas liikkuminen laittaa supistelemaan, muttei onneksi mitenkään kipeästi. Sen kuitenkin olen huomannut, että kun autosta nousee niin sit on vähän aikaa vähän inhottava olo ennen kuin tasoittuu.

Kaikille mahan kanssa tuskaileville pitkiä yöunia! Mä sain onneksi viime yönä taas nukuttua 11 tuntia vain yhdellä vessakäynnillä ja pidempäänkin oisin nukkunut, mutta jotenkin sitä ei halua koko päivää sängyssäkään viettää. Nyt iltapäivällä sit on kyllä taas aika kova väsymys, joten ehkä tässä vielä otankin pienet päikkärit.

Lauralein rv 35+3
 
Moi!
Tulin vain nopeasti ilmoittamaan, että meille syntyi ihana pikkuprinssi 30.9 rv 40+4 mitoiltaan 3770g ja pituus51 cm..Rankka synnytys.Tarinaa myöhemmin, mutta palkinto upea
:heart: Välillä sitä ihan itkee onnesta.
 
Moi taas kaikille ja onnittelut mirandalle ja kaikille plussanneille! :)
Piti tulla tänne kirjottelemaan kun pääsin vihdoin koneelle ja kun koiratkin on lenkitetty!

Imettämisestä sen verran taas, että minä olen päättänyt olla stressaamatta ja imetän niin kauan kun maitoa vaan tulee. Tuttavapiirissä on noita täysimetyksen kannattajia/kiihkoilijoita mutta minä olen suosiolla antanut tarvittaessa sitä korviketta. En varmaan vieläkään ois toipunu synnytyksestä jos tässä ois pitäny vielä stressata :ashamed: Sen verta kamala kokemus oli mulle se hätäsektio. Mutta onneksi siitä parantu nopeesti ja pääasiahan oli, että syntyi terve vauva!
Teille odottavat mamit älkää murehtiko ja stressatko vielä, se tulee aika luonnostaan nuo imetyshommelit yms. Parhaillaan meillä tyttö saattaa olla yli tunnin tissillä, aluksi se tietty oli hieman tukalaa ku olin kipee mutta aika nopeesti sitä tottuu tähän äitiyteen!

Mulla koko raskausaika meni tosi hyvin paitti jäin saikulle 3 kk ennen laskettua kun en pystynyt oleen töissä ku vauva painoi oikealle alavattaan. Mutta sitten kun neiti päätti asettua "oikeinpäin" niin sen jälkeen ei ollut hätiämitiä ja sain lyllertää valtavan mahan kans koko kesän B)
Mä pystyin nukkumaan valtavasta mahasta huolimatta melkeen missä asennossa vaan paitti aina kun yöllä vaihto asentoa nii alko pissittään.

Koirat reagoivat aika hyvin. Nuorempi (vähä yli 1 vee) on ehkä hieman liikaakin kiinnostunut, aina nuoleskelemassa ja änkeemässä jokapaikkaan, vanhempi joka on yli 10 vee nii ei juurikaan välitä. Mulla oli harso sairaalassa mukana jota pidin vauvan sängyssä ja mies vei edellisenä päivänä sen haisteltavaksi, kandee tehdä niin meillä "auttoi" tai ainaski luulen niin :)

Muistan kun mulle hoettiin, että nauti vielä yksin olosta ja rauhallisuudesta kun vielä voit. Eihän sitä malttanut kun nii kovasti odotti mutta yrittäkää kyllä sitä kerkee vaavin kans olla sit ihan tarpeeksi :) Mulla meni 9 päivää yli lasketun eli sitä tosiaan odotti, että sais nyytin kainaloon!!!
Nyt sitten hoetaan, että nauti kun tyttö ei vielä liiku ja pääse jokapaikkaan tonkimaan :D Joka vaiheessa on se oma juttunsa!

Elikkäs nauttikaa ja ulkoilkaa kun vielä voitte mennä kun siltä tuntuu!
Mukavia syyspäiviä!

tellervo ja tyttö 6 vkoa & risat
 
Onnea Miranda pienestä miehestä! :flower:

Kukakohan meillä on seuraava jakaantuja, joko se olisi Dana? Jännityksellä jäädään odottamaan.

Musta noi huuhaa testit on ihania! Sormustestin mukaan meille tulee poika, kiinalaisen kalenterin mukaan tyttö, kansanperinteen mukaan poika ja sitten oli joku neljäskin testi jonka mukaan meille tosiaan tulisi poika, mutta tammikuussa se sitten selviää mikä sieltä tulee.

Oma napa on hurjan väsynyt, voisin nukkua vuorokaudet läpensä mutta valitettavasti siihen ei ole mahdollisuuksia. Neuvolaan kun soitin, niin siellä oltiin sitä mieltä että saikkua sitten vasta myöhemmin että nyt vaan pitää koittaa sitkistellä iloisesti. Sitkistellään sitten, työterveydestäkään sitä sairaslomaa ei nimittäin kovin helposti saa.

No, mutta tällaista täällä tänään ja huomenna taas varmaan parempi päivä.

Voikaa hyvin ja ihailkaa masuja
t. pötkylä ja pikkuElvis 25
 
Meille syntyi ihana pikkuprinsessa la 29.9.2007 puolen yön maissa. Pituutta tytöllä oli 50 cm ja painoa 3780g. :heart: :heart: :heart:

Tänään kotiuduimme sairaalasta. Synnytys käynnistetttiin raskausmyrkytyksen vuoksi eikä ollut todellakaan helppo, mutta ei siitä nyt enempää tällä kertaa. Täytyy taas jatkaa matkaa katselemaan nukkuvaa vauvaa. Tällaista rakkauden tunnetta en kyllä olisi silti osannut ikinä edes kuvitella!!! :heart:
 
tosi jännä etteivät pötkylälle saikkua suosittele, niin monella tuntuu olevan saikku herkässä. No, ainakin itse kuuntelet sitten vointiasi ja jos pahalta tuntuu, eikun takas neuvolaan tai työterv.huoltoon ja kerrot kuinka ääääärimmäisen huonosti voit! Mutta toivotaan toki parasta, että olo olisi hyvä ja kaikki ok!

Aika spookya noi sormustestit, en ollut kuullutkaan. Täytynee koklaa... Tuolta ei vain selvinnyt, pidetäänkö hiuksen/langan päistä samasta kohtaa kiinni vai toinen pää toisessa kädessä ja toinen toisessa-> vähemmänhän se tietty tollai "pingotettuna" pääsee liikkumaan.

Vielä tellervo niistä koirista (elkää hermostuko..), vartioivatko sinua tai vaunuja? Kiitos rohkaisevasta tekstistä vauvan hoitoon =)

Täällä tarttunut selvästi teiltä tuo unettomuus; nyt kun koira oli yön levollinen, itse johonkin heräsin klo 4 ja sen jälkeen ei unta sitten tullutkaan. Ennenkuin aamulla 8 jälkeen kun olin syönyt ja käyttänyt koiruudet pihalla. Onneksi tosiaan on tämä aamu/ päiväunimahdollisuus!
Tänään uutena vaivana lonkan särky ja pari kk sitten ollut iskiastyyppinen vihlonta palannut, ärsyä. Mutta sen verran vähäisenä, että uskotaan tellervoa ja liikutaan sen minkä suinkin voi! Vaikkakin hitaanlaisesti.

Nyt pitää saada jalat ylös, tuli vietettyä kaupoilla 4-5 tuntia (au, au, au!), sain sentään ostettua henkselit! No pari muutakin juttua.
Öitä,
minimi ja oikean puolen asukki 28+3 (jonka potkut tai nyrkiniskut toistaiseksi tuntuvat pääasiassa myös oikealla tai millon missäkin...)
 
Onnea Miranda ja Piipa! Nyt näitä vauvauutisia tuleekin kuin sieniä sateella. :) No niinhän on kyllä aikakin. Ja samalla itse alan olla laskettujen aikojen perusteella seuraavien joukossa, vaikka vielä reilut neljä viikkoa siihen onkin. Tuossa marraskuun alussa meillä sitten alkaakin olla taas useammalla olla h-hetket ja muutamalla jo sitä ennen.

Ja joo... joka toinen yö nyt näköjään tällainen, etten saa nukuttua kuin puolet yöstä. :(
 
miten olikin mennyt ohi eilen tuo Mirandan viesti :ashamed:

Koitin muuten sormusta ja totesin ettei sitä lankaa tai hiusta tosiaan voi pitää molemmista päistä erikseen, eihän sormus silloin pääse liikkumaan. Mutta eipä tuo muutenkaan anna mulle selvää vastausta, varmaan sitten tulossa kaksineuvoinen kersa :LOL:
Ensin pyöri, sitten olikin ihan paikoillaan tai vähän heilui, kai se on kiinni siitä kuinka hyvin saa itse kätensä pidettyä paikoillaan!
No joo, nyt päivän askareihin. Minäpä sainkin nukuttua melkein 7 h putkeen, miehen kelloon herättyäni ja veskissä käytyäni ei sitten enää toivoa että olisi saanut nukuttua 1-2h joka olisi ollut aikaa, mutta olihan tuossa jo parhaimmat unet tällä viikolla takana. Toivottavasti ehdit Lauralein päikkäreille.

Reippautta kaikille!
 
minimille
Ei koirat kauheesti ulkoillessa ainakaan vahdi vaunuja tai mua mutta kun kotiin tulee vieraita niin sillon käytös on ihan toista. Kaikki miehet haukutaan jostain syystä ja vieraammat vielä enempi. Mustasukkaisuutta ilmeni ainoostaan kerran kunnolla (toistaseksi) kun sisko joka on paljo hoitanu näitä tuli kylään. Nuorempi väkisin änkes väliin ja tyrkytti itteensä :D Mutta ei onneksi oo tarvinu vielä huolehtia. Muistaa vaan huomioida koiriakin välillä nii kyl se siitä mutta aina ei vaa kertakaikkiaan kerkee. Sydäntä riipasee kun toiset toimettomana välillä tepsuttelevat mutta vauvan hoito menee kyllä edelle. Onneksi me asutaan ok-talossa jossa voi laittaa pihalle välillä koiruudet rymyään :) Tämmöstä koira-asiaa tällä kertaa!
 
Onnea Mirandalle ja Piipalle :heart: :flower:
Tulihan sieltä tyttökin tähän pinoon :)

No onpas hölmöä, ettei sitä saikkua Pötkylälle annettu. Ei kai se nyt ihan tavallista ole, että pyörtyy töissä ja kaikki ne muutkin vaivat. On sitä saikkua pienemmästäkin irronnut. Mutta eipä sitten, kuin voimia Pötkylä :hug: Ota ainakin kotona rennosti.

Minimi, mulla alkoi noi lonkka/iskiaskivut samoihin aikoihin. Ei ne mulla sit sen pahemmaksi onneksi menneet, mutta istualta noustessa vihloi aika "mukavasti" pakaraan. Tätä nykyä vihloo jo moneen muuhunkin paikkaan... :D
Eilen illalla oli taas alamasussa sellaset kivut, että tuntui tarpeelliselta alkaa pakata sairaalakassia. Ohihan nuo sitten menivät jälleen kerran. Tänään ajoittain samaa, mutta menevät suht. nopeasti ohi.
Enkä oikein edes tiedä, mikä on supistusta ja mikä taas jotain muuta kipua :/
Tietenkin se on tätä sitten seuraavat neljä viikkoa, piinaa!

Ehtisiköhän Ginnifer kuitenkin ensin. Vai miltä näyttää/tuntuu Ginnifer?
 
Ginnifer
Niin, just kun olin käynyt keskiviikkona neuvolassa kertomassa, että ei pissata, ei supistele, ei ole liitoskipuja, niin eikös niitä alkanutkin tulla! Eilen ja tänään kävellessä selvästi tuntunut tuolla häpyluun seudussa vihlontaa, ja toissayönä oli aika lailla supistuksiakin, ei tosin yhtään kipeitä. Toiveet siis heräsi, että ehkä siellä jotain edistystä tapahtuu. :)

Ginnifer ja mahapallo 37+4
 
Onnea Piipalle ja Mirandalle! Tuntuu siltä, että vastahan te tuolta kuumeilijoista siirryitte tänne :LOL: :LOL: Kaikista hurjimmalle tuntuu, että Emmalla on jo vauva, mutta sä Emma taisit käydä kirjoittelemassa aika ajoin raskausaikanakin kuumepuolella.

Ne menkkamaiset kivut taitaa sitten tosissaan olla jotain kasvukipuja, koska mitään vuotoa ei ole ilmennyt. Muita ilmenneitä oireita on nyt ruokailun jälkeinen kuvotus. Hassua sinänsä, että syödä pitäisi, mutta kun syö, palkaksi saa kuvotuksen joka katoaa ainoastaan ajan kanssa tullakseen taas seuraavan ruokailun jälkeen takaisin. Ainoa, mikä ei tuota aiheuta on sitrushedelmät ja hapanmaitotuotteet. Voisikohan noilla oikeasti pärjätä muutaman viikon? Nauroin eilen miehelleni kauppareissun jälkeen, että kun tämä raskaus ei vielä muuten näy, niin ainakin hedelmäkorin runsaudesta voisi päätellä, että raskaana ollaan. On sitruunaa, appelsiinia, satsumaa, greippiä ja taitaa olla muutama omena siellä joukossa. Ei kaikki mahtuneet edes kerralla siihen suureen kulhoon, mikä ennen raskausaikaa riitti sisällöltään viikoksi. Noista riittää nyt ehkä 4-5 päivää.

Alan enemmän ja enemmän uskoa, että olen todella raskaana ja kaikki voi mennä hyvin. Varhaisultraankaan ei ole enää kuin vähän reilu viikko. Elämä tuntuu nyt ihanalle kaikesta kuvotuksesta huolimatta.

Nyt alan siivota tätä mörskää. Jos tästä saisi iltaan mennessä sellaisen, että kehtaisi ottaa vastaan vaikka vieraitakin. Läpi kesän on enemmänkin ollut sellaista "siedän tätä sotkua itse, mutta vieraille en haluaisi näyttää"- tyyliä :LOL:
 
Ginnifer
Miinamaria, tutulta kuulostaa ja voin kertoa että hengissä pysyt niitä hedelmiä syömällä! :) Mulla alkoi pahoinvointi 7. viikolla ja sitä jatkui puoleenväliin raskautta. Myöhemminkin se teki paluun muutamia kertoja. Mutta sen pahimman ajan, suurinpiirtein viikot 8-15, mä elin todellakin hedelmillä ja viilillä. Jos sattui parempi päivä niin alas meni myös valkoinen leipä, mutta eipä sitten juuri mikään muu. Mutta mun mielestä omaa kehoa kannattaa tässä niinkuin muissakin asioissa kuunnella - raskauden aikana se tuntuu kertovan vielä tavallistakin selvemmin mitä se haluaa ja tarvitsee. Ainoa mitä mä pakotin itseni nielemään oli raskaus-multitabsit, vaikka jo niiden haju sai mut kakomaan. Painohan siinä pääsi alussa putoamaan, mutta kyllä sekin takaisin tulee...

Mutta tavallaan se pahoinvointi oli lohdullistakin: ennenkuin liikkeet alkaa tuntua ja masu kasvaa, niin se on ainoa konkreettinen todiste siitä, että jotain siellä sisällä tapahtuu. :) Ja uusimmat tutkimukset kai on sitä mieltä, että varhainen pahoinvointi liittyy istukan hyvään kehitykseen.

Ginnifer loppumetreillä (37+5)
 
apua konkarit, voikos kohdunkasvukipuja olla tässä vkon 28-29 korvilla?
Nipistelee ja välillä melkein viiltelee jostain kohdun seudulta, lähinnä alhaalta, vähän samanlainen tuntemus ollut joskus menkkojen aikaan kun on ollut tamponi (jos nyt tamponikaan siihen on mitenkään vaikuttanut..).
Jotenkin koko kohtu on nyt jotenkin ärtsyn oloinen, yöllä painaa ja tuntuu ilkeeltä ja supistaa kääntyessä ja ylösnoustessa. Päivällä nyt siis näitä vihlovia pieniä nippaisuja; voisko olla vaan kohdun venymisestä tai että tyyppi painaa hassusti kohdunsuulle, vai pitääkö alkaa pelkää tulehduksia tai aukenemista tms? Varsinaista menkkakipua, sellaista koko mahan kunnon särkyä ja kipua ei ole. Alakerta kyllä "turvoksissa", sellainen kun menkkojen pahimpina päivinä, "tuntee" olemassaolon toisin kuin normaalisti.
Ihan kummallisesti nyt selitetty, mutta jospa joku ymmärtäis? On vaan tosiaan jotenkin taas uuden tuntuinen vaihe menossa, kai se vaan alkaa kohtu ja vaavi olee niin iso että kertakaikkiaan tuntuu!

Nukkumaan pitäisi mennä, vähän jänskättää edes mennä kun tuntuu ettei sohvallakaan kestä kylkiasentoa, heti joku ilkeä tunne mahassa. Vali vali, sori...

Niin ja kiitos edellisistä vastauksista!
 
minimi, noi sun kivut kuulostavat aika tutuilta. Mulla kans vihloo tosi ikävästi, etenkin vasemmalle puolelle alavatsaa aina kun yrittää kääntää kylkeä. Mä olen jotenkin ajatellut että jos kipu menee ohi, eikä sen jälkeen ole epämukava olo niin en ole huolissani. Sulla tosin kuulostaa olevan enemmän noita kipuja, joten kannattaa varmaan soittaa äitiyspolille tai omaan neuvolaan niin saat varmempaa tietoa. Ja vaikka äitiyspolilla olisi minkälainen vastaanotto tahansa, niin meillä on oikeus kysyä sieltä neuvoa ja ennenkaikkea meillä on oikeus olla jopa hieman "hysteerisiä", ollaanhan me raskaana.
Toivottavasti kyse ei ole mistään vakavasta :hug:

Tellervolle iso kiitos koira-kertomuksista. Täällä ollaan kans huolissaan siitä miten koira reagoi vauvaan, sitten kun sen aika on. Meillä toi koira muuten luulee aina kun juttelen masuasukille että puhun koiralle ja tulee siihen viereen pyllyilemään ihan huolella. No itseppä olen koirani kasvattanut :LOL:

Jahas jos lähtis vaikka valmistautumaan töihin lähtöön, niin olis tää päivä taas hyvin vauhdissa.

Voikaa hyvin

t. pötkylä ja pikkuElvis 25+3
 
Ginnifer
Nostelen vaan... Eipä ole parempaakaan tekemistä, kun ei uni tahdo tulla silmään. Olisko tää nyt sitä tulevaan unenpuutteeseen valmistautumista? Vai johtuuko vaan siitä, että join poikkeuksellisesti kupin kahvia niinkin myöhään kuin viiden maissa? :ashamed:

Ginnifer 38 viikkoa
 
Nyt alkoi synnytys mietityttämään. Oltiin äsken synnytysvalmennuksessa sairaalassa ja kyseltiin, että mitenköhän mahdollinen lakko voi siellä näkyä. Kuulemma viimeksi kun Tehy oli lakossa niin sairaalassani koko synnytysosasto oli suljettu ja synnyttäjät ohjattiin lähimpään yliopistolliseen sairaalaan. Tuo mulle ei ollut tullut mieleenkään, että koko synnytysosasto ois suljettu ja joutuis lähtemään kauemmaksi synnyttämään. No meillä tuo matka tuonne toiseenkaan vaihtoehtoon ei ole paha, mutta enemmän tuossa jännittää se, että miten täynnä siellä sitten on paikat, jos koko suuren alueen synnyttäjät kaikki menevätkin sinne. Perhehuoneelle saa heittää ainakin varman hyvästin ja toivoa vain, ettei käytävälle sentään joudu tai mihinkään ylitäyteen tungettuun huoneeseen. Ei ainakaan etukäteen ajateltuna tuntuis kivalta aloittaa taival äitinä missään käytävällä. No toivottavasti maalailen tässä nyt vain piruja seinille ja todellisuus tulee olemaan toinen. Nyt ei oikein tiedä, että mitä toivoo huomisesta synnytystapa-arviosta löytyvän, koska jos se istukka nyt yhä on pahassa paikassa niin sithän vielä ehkä toive päästä leikkaukseen ennen tuota mahdollista lakkoa, joka ilmeisesti alkais noin kahden viikon päästä. Valmennuksessa sanoivat, että viimeksi lakko oli kestänyt useamman viikon, joten jos menee nyt yhtään saman kaavan mukaan niin lakko alkaa just kun mulla täysaikaisviikot täynnä eli mitä todennäköisimmin synnytykseni tulee osumaan juuri tuohon lakon paikkeille. Varsinkin jos tosiaan kestää useamman viikon. :( No huomenna ehkä ollaan jo viisaampia. Toivottavasti silloin näyttää paremmalta.

Lauralein rv 36 tasan
 

Yhteistyössä