Yli 3-kymppiset esikkoa odottavat II

Ginnifer
Minimiköhän se mainitsi Antepsinia ottavansa närästykseen? Eli sitä siis saa ottaa raskaana ollessa? Ekaa kertaa oli mulla nyt sen verran pahempi närästys viime yönä, että ihan nousin lääkekaappia kaivelemaan. Antepsinia löytyy kun sitä annetaan meillä kissalle kuureina pari kertaa vuodessa. Pakkauksessa luki vaan että kysy lääkäriltä. Mutta jos kerran joku muu on kysynyt niin...

Muuten ei tänne ihmeempää kuulu... Ryhdyn väsäämään Kelaan valitusta siitä päivärahasta - turhaa työtä varmaan, mutta onpahan sit yritetty. Vähän tulee sellainen lapsellinen ajatus, että täytyy "kostaa" se kohtuuton päätös vähintäänkin niin, että pakotan ne nyt ainakin käyttämään aikaa tän valituksen käsittelyyn... Tiedän, tosi kypsää minulta. :ashamed:

Ginnifer 36+6
 
Ginnifer
Kyllä osa hoitajista on töissä lakon aikanakin, sillä lain mukaan päivystysluonteiset asiat pitää hoitaa. Mutta miehitys on sitten minimisssä ja varmaan vähemmän pätevää porukkaa voi sit olla lapsivuodeosastolla, luulisin. Mitäs tossa nyt sanottiinkaan... ne miettii vielä 1½ viikkoa lakkovaroituksen antamista, ja eikös se ole sit 2 viikkoa se ilmoitusaika? Eli lakko vois alkaa esim. 24. päivän tienoilla... Ai kun kiva. Meikäläinen on varmaan hommissa just sillon (la 22.10.). :eek:

Kyllä mustakin ne vois nyt saada sen mitä pyytävät, enkä sano tätä pelkästään lakonuhan takia. Eiköhän se nyt ole kaikille selvää, että työn vastuullisuuden ja palkan välinen kuilu on hoitsuilla kyllä suurempi kuin kellään tässä maassa.

Ginnifer 36+6
 
Ginnifer, lääkelaitoksen Antepsinin selosteessa (löytyy tuolta http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humspc/9/349909.shtml ) sanotaan näin:
"4.6. Raskaus ja imetys
Koe-eläintutkimusten perusteella sukralfaatti ei ole teratogeeninen. Myöskään ihmiselle sukralfaatin käytön ei ole raportoitu aiheuttaneen sikiövaurioita. Sukralfaatin käytölle raskauden tai imetyksen aikana ei tunneta esteitä."
Ja vielä Duodecimin sivuilla http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=far00056 näin: "Raskaus ja imetys
Lääkettä voi käyttää raskauden aikana eikä imetystä tarvitse keskeyttää lääkityksen vuoksi. "
Siksi uskalsin käyttää vaikka itse pakkauksessa on ne tyypilliset "aina raskauden aikana pitää kysyä lääkäriltä jne"

Kyllähän sinne Kelaan kannattaa lippua ja lappua laittaa, todennäköisesti ei mene läpi mutta taistella pitää! :kieh:
Mieheni juuri tuolta telkun äärestä kommentoi että "älkää nyt menkö lakkoon kun meille on tulossa vauva!" Meillä laskettuun kuitenkin vielä aikaa. Mutta yritä olla huolestumatta, kyllä varmasti apuja löytyy.

hapsuli kiitos kertomasta! Vielä näistä teidän koiruuksista (ja muut kertokaa myös), käyttäytyivätkö raskausaikana mitenkään erikoisesti? Onko millainen vahtimisvietti yleensä, miten toisten koirien ohitukset? Olisi kiva tietää myös vaikuttaako nyt vauvan tulo käytökseen jatkossa, alkavatko vahtia vaunuja, kulkevatko nätisti vaunujen kanssa jne.
Oma lehmä siis ojassa, jänskättää omien hurttien kanssa miten pärjään sitten kun on vaunut. Tai viimeisilläni raskaana jossain liukkaalla jää-sohjo-kelissä...
Meillä on hieman huonohermoinen palveluskoirarotuinen vanha narttu joka on ollut jotenkin terävämpi kuin ennen, alkanut kyttäämään toisia koiria ym, en tiedä johtuuko mun tilasta jotenkin vai onko kipuja tms. Varsinaisia kipuoireiluja ei kyllä ole, eikä kipulääkityskokeilulla ollut mielestäni merkistystä.
Toinen koira on huomattavasti letkeämpi paimen, hyväpäinen nuori uros jolta lähti juuri pallit, tämä vain on sellainen äänekäs tapaus joka haluaa kommentoida kaikkeen ja siksi senkin kanssa täytyy olla koko ajan tarkkana. Ja tietysti yhdessä se tyhmyys aina tiivistyy...
Vaan eiköhän tästä selvitä.

Viikot jäi, 27+5
Nyt tämä tyttö lähtee baariin! Meinaan kuuntelee ja kuuntelututtamaan tulokkaalle ska-musiikkia B)
 
Onnittelut uusille vauvoille :heart: :flower: :flower:
ja siis vauvan saaneille
:flower: :D

Yritän pysyä kärryillä kuulumisista, vaikka olenkin itse nyt varsin voimaton. Toista viikkoa valtavaa kiirettä sekä töissä että opinnoissa, siihen päälle toistuvat painajaiset vauvasta (keskenmenoja, syntymäkuolemisia jne) vaikka valveilla en lainkaan huolissani olekaan. Alitajunta kai stressaa. Nyt siis varsin uupunut olo täällä.

Palaan sitten taas kun paremmin voimia.
~Tiila ja Nyytti 17+2.
 
Ginnifer
Kävin katsomassa sen Paksuna -elokuvan, näin kun aihepiiri osuu lähelle. Oli ihan mukava filkka, ja vaikken olekaan suuri leffassaitkijä, niin tunnustan että hiukan silmät kostui kun se vauva syntyi.

Jännäksi menee sen lakon kanssa... Jossain oli, että ne saattavat toteuttaa sen samalla lailla kuin parin vuoden takaisessa lääkärilakossa, eli että kaikki ei mene lakkoon yhtä aikaa vaan se etenee paikkakunnittain laajemmaksi. Sitten vaan toivomaan, että lakko ei koskisi just sitä sairaalaa missä itse meinaa synnyttää. :/

Ginnifer & jo kovasti odotettu pienokainen 37+0
 
Voihan vitsi!
Tulin juuri neuvolan lääkäriltä ja tärisen täällä paniikissa.
Lääkäri tunnusteli paikkoja ja ensimmäisenä kuului yllätynyt "jaahas.."
Sanoi sitten, että täällähän on kohdunkaula lyhentynyt ihan selvästi (1,5cm) ja paikat ihan pehmeät ja yhdelle sormelle auki. Että synnytys voi käynnistyä ihan milloin vaan, vaikka lähipäivinä.
Kannatta laittaa kaikki valmiiksi ja pakata kassi.
Mä olin NIIN varma, ettei mitään ole alkanut tapahtua, vaikka noita suppareita ja vihlomisia on ollutkin.
Huh huh! Meillähän on siis remontti vielä kesken ja muutenkin kauhea kaaos.
Niin ja vauva on kuulemma sen kokoinen, että hyvin voi syntyä. Mulla oli painokin pompsahtanut alle viikossa 1,5 kg, lähinnä turvotusta, mikä taas myös kertoisi lähestyvästä synnytyksestä.

No, saa nähdä jääkö tämä sellaiseksi "vääräksi hälytykseksi" vai ollaanko tässä oikeasti kohta tositoimissa :eek:

Tämä oli nyt ihan pelkkää omaa napaa ja ihan sekavaa tekstiä, mutta nyt ei pysty muuhun, sorry :ashamed:

*menee rauhoittumaan...*

-Dana 35+1
 
Ginnifer
Dana, taidat sitten ehtiä ennen mua! Tunnistan kyllä ton kaaospaniikin, sillä täälläkin on kaikki kesken, pienimuotoinen kylppärin parannus on yhä vaan lykkääntynyt, pianonvirittäjä saatiin vasta kahden viikon päähän, hankintoja vielä tekemättä, ja joka paikka täynnä kaapeista raivattuja kasoja jotka pitäis jonnekin käsitellä. Mulla oli 35+2 kohdalla lääkärin mukaan kohdunkaula lyhentynyt sentillä ja vähän pehmennyt mutta ei auki, nyt 2 viikkoa myöhemmin yhtenä kappaleena ollaan edelleen. Mutta voisi se tosiaan olla viisasta se kassi pakata täälläkin... Mulla vaan on luja luottamus siihen, että ei se näin ekalla kerralla niin nopsaan ala, etteikö ehtis tajuta mitä tapahtuu.

Pidä meitä ajan tasalla - jännitystä pinoon!

Ginnifer 37+1
 
Dana: no nythän on sitten jännät paikat käsillä! Tsemppiä :) Meillähän kassin pakkaaminen tapahtui sitten tyylillä "heittelen laukkuun mitä mieleen juolahtaa" ja voin siis vinkata että esim. kaksia verkkareita, 2-3 teepaitaa ja nippu omia alkkareita on ihan turhia :LOL: Sairaalassa hiihdellään kuitenkin niissä ihquissa kaavuissa ja eroottiset alusasutkin tulee talon puolesta ;) Shampoot ja dödöt tulee tarpeeseen, samoin hammas- ja hiusharja.

Seurailen täällä jännittyneenä tilanteitanne...
 
Danalle tsemppiä, ans kattoo miten käy... Itse asiassa herätti tuo sinun juttusi että ihan oikeasti voi se synnytys aiemminkin olla kuin 38 vkosta. Jännää sinänsä kun oikea äitiyslomakin alkaa vasta tuossa 35 vkolla. Meillä olis duunin pikkujoulut tiedossa just tossa 34-35 vkon vaihteessa ja tarkoitus olisi ensin käveleksiä opastetulla kierroksella merimaailmassa, voi jäädä itsellä haaveeksi jos alkaa noita liitoskipuja tms olee kuten olette kertoilleet. Miten ihmiset ihan oikeasti voi olla töissä siihen asti?! Tai no onhan raskauksia erilaisia, joo.

Ginnifer eilen uutisissa meinasivat siitä lakosta että raja vedettäisiin niin että ei koskisi tiettyjä hoitajia, "Muun muassa psykiatria, synnytykset ja syöpäpotilaiden hoito rajattaisiin luultavimmin lakon ulkopuolelle." Hope so... Eivätkös tänään päätä lakosta?

Eilen olin taas vesijumpassa ja huomenna meinaan vielä mennä kun kerta pystyy jotain tekemään; jos sitten kyselis jatkoon lupia sieltä neuvolasta. Tai jos ei saa käydä, pakko vaan kävellä niin kauan kuin pystyy. Uimahallin saunassa oli nainen jolla selvästi isompi maha kuin mulla, en sitten saanut kysytyksi kuinka pitkällä on ja miten uskaltaa täällä lillua.

28+1
 
Hui miten jännät paikat Danalla, koskakohan mahtaa teidän pikkuinen punkea ulos?

Meilläkin oli hieman jännitystä sunnuntain ja maanantain välisenä yönä. Heräsin nimittäin puolen yön aikaan ihan järkyttäviin supistuksiin ja olin aivan varma että nyt mennään. Mies sitten ajoi mut äippäpolille tuhatta ja sataa (toivottavasti automaattinen liikenneseuranta ei tuo meille kovinkaan monia sakkoja) ja siinä vaiheessa kun pääsin lääkärin luokse, niin supistuksista ei ollut tietoakaan. Kipu oli tosiaan niin kova, etten jaloillani pysynyt ja maha oli piukeana kuin liian täyteen puhallettu ilmapallo. Lääkäri sitten tutki tilanteen ja totesi että kaikki kunnossa, kohdunkaula ei ole lyhentynyt eikä paikat pehmenneet joten rauhassa voidaan olla siis.
Mitään jatko-ohjeita ei saatu, eikä myöskään sairaslomaa joten eilisen päivän lintsasin töistä ihan hyvällä omallatunnolla :whistle:

Nyt sitten vaan ollaan ja ihmetellään että mites tästä eteenpäin, toivottavasti toi meidän pieni touhupetteri malttaisi olla vielä pari kuukautta siellä masussa kasvamassa.

Missäs muuten Kirsikka on, kun ei ole pitkään aikaan "näkynyt"?

24+5
 
Huomenia!

Täällä valvottu puoli neljästä asti... Onneksi tällaisia öitä ei toistaiseksi ole ollut enempää. Ei vain väsyttänyt lainkaan ja siksi olen kukkunut pystyssä aamuyöstä asti. Toivottavasti ei tule tavaksi, koska ei mitenkään kivaa. No tulipahan päivitettyä odotuspäiväkirjaa, jota olen yllättäen ollut viime viikoina kovin laiska kirjoittelemaan. Itse asiassa en ollut kirjoittanut mitään lähes pariin kuukauteen. Ja alkuun sitä kirjoitti suunnilleen pari kertaa viikossa. Samaa tahtia hiipunut siis tuo kirjoittelu kun raskausaika alkanut kulkemaan siivillä.

Sitten viime kirjoitteluni vauvoja tähän pinoon syntynyt taas useampia. Onnea kaikille tuoreille äideille! Kävin tuossa salapoliisimatkalla muissakin keskusteluissa ja aika montahan noita 30-kymppisten ekakertalaisten vauvoja jo on, vaikkei juuri tähän pinoon tuoreet äidit olekaan ehtineet/huomanneet mitään ilmoitella. Piipallakin ilmeisesti synnytys ihan käsillä, joten ehkä häneltä kuulemme seuraavat vauvauutiset. Ja Mirandalla taitaa kanssa olla h-hetki lähellä. Tai josko se seuraava vauvan syliinsä saava onkin Dana! :) Meillähän sama laskettu aika ja jotenkin tuo Danan eilinen meili konkretisoi myös sitä, että eihän sitä koskaan tiedä, että koska itselle tulee lähtö. Toistaiseksi ei mitään viitettä siihen suuntaan. Ens tiistain ultraa ja synnytystapa-arviota kyllä kovin jo odotan. Kuulepahan sitten senkin, että josko tuolla alapäässä on jo jotain tapahtunut. Viimeisestä sisätarkastuksesta kun jo kuitenkin monta viikkoa.

Täällä alkoi nyt kolmas varsinainen äitiyslomapäivä ja pari ekaa päivää on mennyt hujauksessa. Aika tosiaan ihan lentänyt ja melkein pelottaa, että miksi se nyt näin kovin juoksee. Jotenkin nyt tuolla takaraivossa painaa se, että pitäisi levätä, mutta sitten on kuitenkin paljon muutakin mitä pitäisi (=haluaisi) tehdä. Ja kun olo on oikeastaan tosi loistava niin sitä ei niin helposti tule vain levättyä. Tuolla jossain takaraivossa painaa pari pientä juttua, jotka mielestäni sellaisia, että pakko saada tehtyä ennen laitokselle lähtöä, joten koitan ne saada tehtyä, jotta sitten ei tarvitse mistään niin enää huolehtia, vaan kaikki mitä ehtii ja jaksaa tehdä on sitten vain plussaa, mutta voi odottaa myöhempäänkin.

Mainitsin tuossa viimeksi, että kaikenmaailman huuhaa ennustukset järjestään viittaisivat siihen, että poikaa täälläkin odotettaisiin ja joku sitten kyseli, että mitä kaikkia näitä merkkejä sitten on. Sormustesti, linea negra rintoihin asti, raskausoireet, potkut jatkuvasti vasempaan kylkeen, joku kiinalainen hedelmöityskalenteri tai vastaava hömppäpömppä nyt ainakin väittäneet, että poika olisi tulossa. Lisäksi vauvan alhainen syketaso ja se, että meillä vauvaa selvästi yritettiin saada alulle ja ovista metsästiin viittaavat siihen, että pojan todennäköisyys olisi vähän suurempi. No viimeistään vajaan parin kuukauden päästä joko vahvistetaan vanhoja uskomuksia tai todistetaan niiden epäluotettavuus. :)

Reilun tunnin päästä neuvola, joten ehkä lähden sinne lähtöön valmistautumaan.

Lauralein rv 35+2
 
Ja vielä unohtui toivotella Pötkylälle jaksamista. Toivotaan, että sullakin kipuilu rauhoittuu lepäämällä, kuten mulla teki. Suosittelen vielä vaikka neuvolalääkärillä käymistä ainakin jos kipuilu jatkuu. Voivat sieltä helpommin kirjoittaa vähn sairaslomaa tai tämä ainakin ollut mun kokemukseni ja viikon lepo todella kohdallani auttoi ja saatoin vielä tuon jälkeen olla useamman viikon töissä.

Kirsikka mullakin käynyt mielessä. Toivottavasti ilmoittelee taas jossain kohtaa itsestään ja että kaikki on sielläkin hyvin.

Myös lakko mulla pyörinyt mielessä, kun ajoittuu toteutuessaan niin lähelle laskettua aikaani. Toivottavasti kätilöt nyt kuitenkin jäisivät ulkopuolelle tai lakko ainakin jäisi kovin lyhyeksi.
 
Vähän varovasti raotan ovea ja kurkkaan sisään :) Plussa tuli 23.9. ja nyt on siis menossa jo rv 5+3. Olen tässä reilun viikon pitänyt hiljaiseloa palstailussa, mutta koska tänään tulee täyteen ne raskauspäivät, jolloin viimeksi (siis marraskuussa -06) tuli keskenmeno, taidanpa uskaltaa ilmoittautua tänne odotuspuolelle. Varasin eilen jo alkuraskauden ultran, se olisi 15.10. Mietin kovasti, kannattaako tuota miestä ottaa sinne mukaan. Onkohan siellä mitään tarpeeksi konkreettista katsottavaa? Hih, ihan kuin tuo ukko olisi jotenkin vajaa, että pitäisi olla konkreettista tarjolla :LOL:

Niin, laskettu aika noiden laskureitten mukaan olisi 1.6.2008. Aika jännää, kun osuu niin lähelle omaa synttäriäni.

Lisää toisella kerralla.

Miinamaria ja salamatkustaja 5+3
 
Huomenta!

Ihana olla kotosalla vielä tähän aikaan aamusta. Mä sain neuvola-ajan vasta lähemmäksi kymmentä, ja nyt nautin täysin siemauksin rauhallisesta arkiaamusta. No, muutama viikko enää, niin tämä on minulle arkipäivää... Jeee! :wave:

Voi Dana, sinullla onkin tosi jänskät paikat! Niin kuin joku maitsikin, eipä ole juur tullut mieleen, että napero voisi pinnistellä masusta pois ennen viikko 38. Tosin heti kun se vko käynnistyy, niin meikäläinen aloittaa ylämäkitreenin ja ravaa rappusia kuin mielipuoli :D.

Lauralein, olen sulle vähän kade :ashamed: kun olet saanut aikaiseksi pitää raskauspäiväkirjaa. Minunkin piti, mutta se rankka alku vei puhdin niin, etten saanut sitten aikaiseksi. Ja kade olen myös äippälomastasi, mutta eipä minulla siihen itsellänikään ole enää pitkää aikaa.

On muuten yllättävän raskasta perehdyttää sijaista töihin. Nyt olemme kaksi päivää istuneet huoneessani ja käyneet läpi töitäni. Illalla kurkku on kipeä puhumisesta ja ajatukset ihan sekaisin. Lisäksi tuntuu, ettei mitään töitä saa valmiiksi... Mutta kyllä se tästä, sijaiseni on oikein motivoinut ja pärjää varmasti hyvin.

Nyt on jatkettava aamutoimia, etten myöhästy neuvolasta...

Nefer 32+4
 
Tervetuloa, miinamaria :flower:

ja kiitos kaikille jaksamista (työ- ym.kiirestressiin) toivottaneille. Kylläpä se tästä, pikkuhiljaa.. Hoksasin nimittäin, että äitiyslomani *saako sitä jo tässä vaiheessa tarkistella* alkaa helmikuun alusta! Eihän sinne ole enää neljää kuukauttakaan!! :eek: Kyllähän tuon ajan jaksaa vaikka päällään seisten, kun joulut ja muut ovat vielä välissä :D Painajaisetkin onneksi päättyivät, kai siihen kun niistä täällä kerroin.

Olen kirjoitellut myös tuonne maalismasuihin, mutta sinne tuli eripuraa siinä määrin, etten juuri nyt jaksa perehtyä tarkemmin. Yksi kirjoittaja aloitti toisten vähättelyn (ja nimittelyn, etten paremmin sanoisi) ja muut sitten kavahtivat takajaloilleen. Vauvakeskustelut tahtovat jäädä varjoon.. Palaan sinne kunhan tilanne oikeasti rauhoittuu. Mutta täällä ei onneksi skismaa ole ollut suuremmin havaittavissa!

Mulla vatsa kasvaa sitä vauhtia, ettei enää kellekään taida olla epäselvää, mikä tilanteeni on. Tänään on työpaikan 'pääkonttorilla' tilaisuus, jossa taidan iloisesti narahtaa raskaudesta.. Tähän mennessä vain pomoni sieltä on asiasta tietoinen. Täällä lähitoimipisteessä toki koko tiimi tietää. Hirvittää vähän, että minkäs kokoinen tästä kummusta oikeasti voi tullakaan, kun se nyt jo näyttää viimeisillään olevalta..

Danalle ja Pötkylälle vielä tsemppaukset, ja muillekin toki! Nyt sitten taas näihin työasioihin *joita varten kai täällä olen..*

~Tiila ja Nyytti 17+5
 
Ihanaa että olet vihdoinkin saanut plussan! :heart: Voi, on niin hyvässä muistissa itselläkin tuo jännittävä alkuaika plussan saannin jälkeen... Toivon että sulla menee kaikki hyvin ja salamatkustaja muuttuu pian julkiseksi ja näkyväksi matkustajaksi mahan kasvamisen myötä!
 
Onnea Miinamaria!!! :flower: Tervetuloa tänne puolelle ja toivotaan, että tällä kertaa raskautesi jatkuu onnellisemmissa merkeissä. Todennäköisyys ainakin on puolellanne. Ja kyllä se mies musta kantsii parin viikon päästä ottaa mukaan. Silloin kuitenkin ultrassa näkyy jo sydämen syke, vaikka muuten sikiössä ei vielä vauvan näköä olekaan ja onhan se sykkeen näkeminen aika sykähdyttävää kummallekin. Np-ultrassa sitten pääseekin jo katselemaan ihmisen näköistä masuasukkia ja se musta oli jotenkin käsittämätöntä, että jo niin varhaisessa vaiheessa sisälläni oli selvästi jo vauvaa muistuttava elävä olento.

Äskeisellä neuvolakäynnilläni muuten kaikki hyvin, mutta valkuaista vähän pissassa, joten käyn nyt varmuuden vuoksi antamassa uuden näytteen perjantaina. Epäili, että joutunut sekaan jostain muualta, kun oli niin vähän, mutta tarkistetaan asia kuitenkin. Vähän erilainen suhtautuminen siis onneksi täällä kuin mitä Piipa sai taannoin taistella omassa neuvolassaan. Lopettelen taas ja päästän vaihteeksi muut 'ääneen'. :)

Mukavaa päivänjatkoa palstakaverit!

Lauralein rv 35+2
 
Ginnifer
Tervetuloa Miinamaria ja onneksi olkoon - siitä se lähtee! Muistan kyllä miten noi varhaiset viikot oli niiiin pitkiä ekaa neuvolaa ja ekaa ultraa odotellessa. Toisaalta oli ihanaa kantaa salaisuutta, vaikka näkyi se kai naamasta että jotain oli tekeillä, sillä työkaveri kysyi plussausta seuraavana päivänä, että mitäs nyt on meneillään kun olet noin hyväntuulinen! Me käytiin varhaisultrassa 10+3 kohdalla ja ainakin silloin siinä ruudulla näkyi hämmästyttävän paljon enemmän kuin osasin odottaa.

Neuvolakuulumisia: kaikki ok, mutta painoa tullut viikossa kokonainen kilo! Tää on mulle ihan valtavasti kun tähän asti suurin lukema on ollut 600g. Nyt alan sitten pelätä että vauva ehtii paisua samoihin 4250g mahtimittoihin missä itse synnyin, varsinkin kun mitään ulostulohalun merkkejä ei ole vielä havaittavissa... No, täytyy vissiin vähentää jäätelönsyöntiä ja raitiovaunulla matkustamista. :|

Ginnifer 37+2
 
Emma ja muut synnyttäneet kysymys teille. Miten usein imetätte vauvaanne. Meidän poika täyttää huomenna 2 viikkoa ja ruokailu väli hänen tahdostaan on se, että hän nukkuu noin 1-2 h ja tisuttelee sitten noin 20 min...ja sama rata jatkuu oikeastaan yötä päivää. Päiväsaikaan hän tosin on aika pitkiä pätkiäkin hereillä. Miten teillä lähti imetys sujumaan eteenkin sektion jälkeen? Mulla lähti vähän hitaasti ja jouduin aluksi antamaan lisämaitoa. Nyt olemme pyrkineet pärjäämään pelkällä tissillä, mutta yöllä on aika raskasta, kun joutuu edelleen heräämään vähintään 2:n tunnin välein... Unet siis ovat tosi miniimissä, vaikka muuten kaikki meneekin ihan hyvin ja poika on mitä suloisin! Olis kiva kuulla teidän kokemuksia imetyksestä ja siitä, miten vauvan rytmi on pikkuhiljaa mennyt kohdilleen..kauanko siihen menee, että esim. nukkuu yöllä pidempiä pätkiä kuin päivällä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja meme72:
Emma ja muut synnyttäneet kysymys teille. Miten usein imetätte vauvaanne. Meidän poika täyttää huomenna 2 viikkoa ja ruokailu väli hänen tahdostaan on se, että hän nukkuu noin 1-2 h ja tisuttelee sitten noin 20 min...ja sama rata jatkuu oikeastaan yötä päivää. Päiväsaikaan hän tosin on aika pitkiä pätkiäkin hereillä. Miten teillä lähti imetys sujumaan eteenkin sektion jälkeen? Mulla lähti vähän hitaasti ja jouduin aluksi antamaan lisämaitoa. Nyt olemme pyrkineet pärjäämään pelkällä tissillä, mutta yöllä on aika raskasta, kun joutuu edelleen heräämään vähintään 2:n tunnin välein... Unet siis ovat tosi miniimissä, vaikka muuten kaikki meneekin ihan hyvin ja poika on mitä suloisin! Olis kiva kuulla teidän kokemuksia imetyksestä ja siitä, miten vauvan rytmi on pikkuhiljaa mennyt kohdilleen..kauanko siihen menee, että esim. nukkuu yöllä pidempiä pätkiä kuin päivällä?
Kuulostaapa tutulta! Meillä tuntuu olevan hyvin samansuuntainen meininki, ihan tuota päivisin hereillä olemista myöten :) Yöllä syö ehkä vähän pitempään, 30-45 min, ja nukkuukin sitten 2-3 tuntia putkeen, mutta päivisin ei yleensä nuku kuin tuon 1-2 tuntia. On kyllä poikkeuksiakin, tässä yhtenä päivänä nukkui melkein kolme tuntia päivällä. Tietysti sitten jos vaippa on täynnä niin unikaan ei niin hyvin maita... Illalla tuntuu ottavan kunnon syöntispurtin, eli ihan pieniä 15 min nokosia välillä ja taas uudelleen rinnalle... Eiköhän tämä alku ole vielä hyvin pitkälti rytmin hakemista, eli voi olla että muuttuu vielä vaikka mihin suuntaan. Itse oon ollut yllättynyt miten hyvin sitä jaksaa vähillä unilla, varsinkin kun nekin on tosiaan pätkitty tuollaisiin 2-3 tunnin jaksoihin. No ehkä se oikea väsymys iskee sitten vasta myöhemmin...

Mulla on imetys lähtenyt käyntiin suht hyvin, vauva oppi oikeastaan heti sairaalassa oikean tekniikan. Nyt kotona on parina iltana annettu korviketta lisäksi kun on vauva jäänyt selvästi nälkäiseksi. Silti sitä koko ajan miettii että saakohan tuo nyt varmasti tarpeekseen... Mutta ainakin sairaalassa ja neuvolassa sanottiin että jos kakkaa ja pissaa tulee niin se on sen merkki että maito riittää. Tuolla perusteella meillä ainakin menee tosi hyvin ;)

 
Tervetuloa Miinamaria myös mun puolesta.

Emma ja muut synnyttäneet, tosi kiva että käytte kertomassa kuulumisia. Juuri tuossa mietin että mitäs sitten kun ollaan kaikki saatu vauvamme, kenen kanssa sitä sitten jaetaan ilot ja surut näin virtuaalimaailmassa?

Oma olo on nyt ihan pirun väsynyt, eikä virtaaa riitä yhtään mihinkään muuhun kun nukkumiseen. Tänään pyörtysin töissä pariin kertaan, oliskohan mulla hemppa laskenut ihan liian alas vai mikä lie kaataa muorin mukkelis makkelis?

taidan siis lampsia takaisin nukkumaan.

Voikaa hyvin
 
Tässä just huomasin, että en vissiin ole tänne käynyt kertomassa kuulumisia aikoihin... Ja jos sattuu, että tulee uudelleen niin älkää välittäkö, hieman pätkii muisti B)
Tyttö syntyi meille 20.8. mitat 3940g, 51 cm ja pipo 35 cm :heart:
Sitä kun ei enää kerkee koneelle ku itteä huvittais.. ja oon tonne elokuisiin jotain joskus kerennyt kirjotella. No parempi myöhään ku ei millonkaan...

Imettämisestä Mulle tehtiin hätäsektio ja olin todella väsynyt niin tuli annettua enemmän lisämaitoa kun isukki hoiti kovasti vauvaa. Vieläkin annan välillä koska en kertakaikkiaan ole jaksanut taistella ja neiti kun tottui jo sairaalassa viikon aikana syömään pullosta. Aamupäivällä joskus tulee annettua mutta ainaskin illalla. Meillä mennään nukkumaan 22-23 aikoihin ja eka kerran syö 3-5 ja seuraavan kerran 7-8 aikaan. Sitten päivällä 2-4 tunnin välein, en itseasiassa ole tarkemmin ottanut aikaa. Ja on myös helpompi itse lähteä koirien kans mettään välillä tuulettumaan ku isukki voi sitten tarvittaessa antaa korviketta!
Nukkumisesta, että päivällä ollaan joskus hereillä pitkäänkin ja vaunuissa ennätys on 6 tuntia. Riippuu niin siitä, että miten ollaan menossa.
Uskaltauduin tytön nukuttaan mahalleen kun vatsanpurujen takia ei meinannu uni tulla ja nukkui peräti 8 tuntia ilman syöntiä.

Nyt täytyy mennä ku tyttö huutaa vaunusta!
Vointeja kaikille odottaville ja vauvautuneille! :)

tellervo ja tyttö 6 vkoa ja risat :heart:
 
Onnittelut Tellervolle vauvasta! Niin täällä vaihtuu vahtivuorot =) Kun sä olet saanut vauvasi syliin, mulla ei vielä olleet viimeiset menkat edes alkaneet...

Varasin sitten tänään ekan neuvolankin. Se on 1.11. Ja mukava terveydenhoitaja sieltä kertoi, että nyt pitäisi olla enää 10% riski keskenmenolle. Aika lohduttavaa, että 90% onnistuu. Ja sanoi vielä senkin, että ei voi olla niin huono mäihä, että uudestaan tulisi nyt toinen km peräkkäin. En tiedä, mutta tänään on kyllä masu ollut kipeänä vähän silleen menkkamaisesti. Mutta jos positiivisesti ajattelee, niin tästä eteenpäin kohtu joutuu venymään eka kertaa noin suureksi. Pitääpä toivoa, että se kipu johtuisi siitä, eikä orastavasta keskenmenosta. Tää pelko on varmaan matkassa ainakin siihen eka ultraan asti. Niin monista ongelmista olen kuullut, viimeksi tänään joku kertoi jotain "istukka irtosi ja tapahtui jotain kamalaa"-juttuja. Se ihminen ei kyllä vielä tiedä mun raskaudesta mitään ja porukassa kaikki muut on äitejä.

Mutta nyt on pakko tehdä vähän töitä ennen nukkumaanmenoa.

t. keskenmenopelkoinen Miinamaria ja salamatkustaja 5+3
 

Yhteistyössä