Yleisestä asumistuesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja a.p.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

a.p.

Vieras
Tämän kuun jälkeen en ole enää opiskelija eli opintotuki loppuu. Olen osa-aikatöissä ja palkan mukaan saisin yleistä asumistukea. Olen kuitenkin kuullut, että minun pitää ensin ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi, onko totta?

Siis että saadaksesi asumistukea pitää ilmoittautua työttömäksi?
Mutta ethän sä ole työtön. Myös työssäkäyvä voi olla oikeutettu asumistukeen.

No näin minäkin olen luullut ja eihän siinä hakemuksessa mitään puhuta siitä, että pitäisi ilmouttautua työttömäksi työnhakijaksi. Olen muutamaltakin henkilöltä kuitenkin kuullut, että näin pitäisi tehdä ja sitten voin vaan sanoa työkkärissä, että en lähde mihinkään työharjoitteluun, koska olen jo töissä.

Jos sinä olet osa-aikainen niin kannattaahan sun nyt puuttuva osa hakea työkkärin rahoista, on mahdollista saada päivärahaa ja tuskin he alkavat mitään maksamaan ennenkuin kaikki tulot on haettu jotka on mahdollista saada.

[QUOTE="vieras";23836183]Jos sinä olet osa-aikainen niin kannattaahan sun nyt puuttuva osa hakea työkkärin rahoista, on mahdollista saada päivärahaa ja tuskin he alkavat mitään maksamaan ennenkuin kaikki tulot on haettu jotka on mahdollista saada.[/QUOTE]

Eli minun pitäisi ilmottautua työkkäriin? Voivatko he sitten pakottaa minut vaihtamaan työpaikkaa?

Työttömänähän minulla olisi velvollisuus ottaa vastaan työharjoittelupaikka, mitä en halua, koska haluan pitää nykyisen työni. Mutta onko siis niin, että en ole oikeutettu asumistukeen, jos en ilmottaudu työttömäksi?

Tämän kuun jälkeen en ole enää opiskelija eli opintotuki loppuu. Olen osa-aikatöissä ja palkan mukaan saisin yleistä asumistukea. Olen kuitenkin kuullut, että minun pitää ensin ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi, onko totta?

Mitä häviät jos ilmoittaudut kortistoon?
Minä sain 4 vuoden jälkeen töitä ja heti jouduin sossuun. Työkkärin maksu tippui neljäsosaan ja se plus plakka ei riitä kuin alle puoleen siitä mitä joudun maksamaan vuokraa

Yhteistyössä