Mulla loppuu äitiysloma ylihuomenna, mites sitten toimitaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Missä maksetaan 200e kuntalisää? :o
Täällä ei senttiäkään!

täällä meillä eräässä kaakkoissuomen kaupungissa maksetaan 200? kuntalisää, mutta sitäkin saa vasta sitten jos on ollut ensin 4kk hoitovapaalla, ni sitte viidenneltä kuukaudelta eteenpäin saa kuntalisän,
mulla just kävi paska säkä, et en saa kuntalisää koska jään uudestaan äitiyslomalle 3,5kk hoitovapaan jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Alkuperäinen kirjoittaja abc:
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Alkuperäinen kirjoittaja abc:
Vähennetäänkö se kht kokonaan liiton päivärahoista, vai onko niillä joku pienempi "alennus"?

Kokonaan.

okei, kiitos tiedosta. hyvä jos saat sen kuntalisän kuitenkin :)

Juu sen saa, eli siksi kannattaa nähdä se vaiva että lähettää kelaan kh-tukianomuksen.

Muutoinhan kannattaisi jättäytyä liiton korvauksille pelkästään sillä ne ovat kh-tukea suuremmat.

Paitsi "vaarana" on saada käskytys töihin. Minkä alan ihmisiä oot?

Eläinpuolella töissä eikä KUKAAN palkkaa mua sinne raskaana ollessani.

Korjatkaa, jos väärää tietoa: Jos kyseessä alle 3v lapsia ja äiti äitiyslomalla, perhe saa silloin äitiysrahaa ja näistä muista pienistä ei khhtukea makseta (vaikka olisi ennen äidin äitiyslomalla olemista maksettu). Jos lapset yli 3v, mutta alle kouluikäisiä, perhe saa äitiysrahaa ja muista lapsista hoitolisän,meneekö näin???

Jos perheessä on vauvan lisäksi muitakin alle kolme vuotiaita, niistä saa sisaruslisän. Ihan samalla tavoin kuin muistakin alle kouluikäisistä, summa vaan hieman muuttuu tuossa kolmen vuoden maagisessa iässä. Hoitolisää on mahdollista saada molemmissa tapauksissa läpi äitiysrahakauden, jos puolison tulot sen sallivat.

Helsingissä kunta-lisä alle 2-vuotiaasta 218,64?, alle 3-vuotiaasta 134,55?. Luultavasti oon kotona siihen asti, että poika on 2 ja sitten töihin/opiskelemaan. Silloinkin lapsi menee luultavasti eläkkeellä olevan äitini luokse hoitoon... eli enkö silloin saa työttömyysrahaa/opintotukea sen yhden vuoden ajalta, jos lapsi ei kunnallisessa vaan äidilläni ja itse esim. opiskelemassa?

Luin koko ketjun, ja olihan tässä asiallisiakin vastauksia mutta päällimmäiseksi nousi kyllä kateus - jos oma kunta ei maksa kuntalisää, niin ei sitä saa sitten muutkaan saada (muissakaan kunnissa). Tottakai hakija hakee sekä työttömyystukea että kotihoidontukea kuntalisällä, kun tämä yhdistelmä nostaa etuudet 200 eurolla kuussa. Ja joka ikinen tekisi niin, jos omalle kohdalle tulisi - ellei sitten tietämättömyyttään vahingossa osaisi molempia hakea.

Yhteistyössä