Voinko olla opiskelijana työtön työnhakija?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tilanne on tämä: Olen ollut töissä 4 vuotta samassa puljussa osa-aikaisena samalla kun olen opiskellut. Nyt tilanne on se, että töitä ei riitä kesäksi, joten joudun ehkä irtisanoutumaan itse. Töitä kesäksi ei siis ole muualtakaan tiedossa. Mutta kun olen opiskelija, enkä voi suorittaa opintoja nyt kesällä eteenpäin, niin voinko ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi, ja ennen kaikkea: tippuuko minulle pennin hyrrää rahaa koko kesän aikana?

Nämä on aina näitä kivoja tilanteita, kun luulee tammikuussa että työtilanne kesää varten on hyvä, ja sitten toukokuussa todetaan että töitä ei riitä.
En ole ikinä käynyt työkkärissä, joten en muutenkaan tiedä miten siellä pitää toimia.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siis apua, voiko tämä olla totta, että olen täysin pa koko kesän? En saa mistään mitään? Voi paska.

Tätä se opiskelijan elämä on. Toimeentulotukea voit yrittää hakea sossusta, mutta sieltäkään ei taida rahaa herua, mikäli et ole nostanut opintolainaa. Näin kävi omalla kohdallani.

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Siis apua, voiko tämä olla totta, että olen täysin pa koko kesän? En saa mistään mitään? Voi paska.

Tätä se opiskelijan elämä on. Toimeentulotukea voit yrittää hakea sossusta, mutta sieltäkään ei taida rahaa herua, mikäli et ole nostanut opintolainaa. Näin kävi omalla kohdallani.

Joo en ole nostanut lainaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Milli Mehiläinen:
Jos on kovin tiukka tilanne, niin eiköhän vielä ehdi jonkun työn kesäksi saamaan, jätskin myyjä? siivous? Mitä niitä ny on

Minä tein opiskeluaikana opintojen ohessa siivoustyötä. Kesällä oli enemmän hommia, jos vain suostui kulkemaan vähän kauempanakin, plus tekemään ikkunanpesuja yms.