Minäkin odotin esikoistani yksin, alusta asti. Meille tuli ero ennen kuin tiesin olevani raskaana... no mies tietty yritti loppuun asti et tekisin abortin! Ei tullut kuuloonkaan!! Ja olen onnellinen kohta 3 vuotiaan pojan äiti! :heart:
Eli mies tietää lapsesta, on jopa kerran ottanut soskuun yhteyttä että haluaa pojan tavata...mutta sitten taisi mennä pupu pöksyihin kun ei miestä näkynytkään ja keksi jotain ihan tyhmiä tekosyitä. Nyt en tiedä, jos miehestä vielä joskus kuuluu että annanko tavata pojan... ei vain vaikuta kovin vastuuntuntoiselta kun jätti tulematta ja muutenkin aluksi on sanonut ettei halua poikaa nähdä ja käski pysymään erossa hänestä ja hänen perheestä. Erossa on pysytty!!!
Mutta olihan se raskausaika välillä vaikeaa kun muilla oli ne isät siinä mukana... mutta kuitenkin kun otti sen asenteen et me ollaan kahdestaan ja meillä on hyvä näin, niin kyllä sitä jaksoi! Mulla oli oma äiti synnytyksessä mukana.
Kun poika oli alle 2v. aloin ekan kerran seurustelemaan, suhde päättyi 2kk jälkeen poikaystävän kuolemaan ( tapaturma...). Sitten meni lähemmäs vuosi kun olin valmis kokeilemaan taas uutta suhdetta ja aluksi oli todella vaikeaa...tuntui vain että pettää toista vaikka eihän asia niin ollut. Sitten ihastuin kuitenkin tähän mieheen ja hänelläkin on lapsia. Tämä suhde oli ihana, kun tavallaan näin mitä se perhe elämä olisi ja voi kun oli ihanaa nähdä kun isä leikki ja huolehti lapsistaan!! Siis oikeasti se teki minuun SUUREN vaikutuksen! Ja muutenkin meillä meni hyvin, kunnes tuli taas 2kk täyteen ja mies ilmoitti ettei olekaan valmis vakavampaan suhteeseen... olin niin pettynyt ja itkin monta päivää..
erottiin kuitenkin sovussa ja ei mitään kolmatta pyörää ollut tässä tapauksessa. Nyt erosta on kohta kuukausi ja vieläkin kaivelee ja on välillä ikävä häntä ja hänen lapsiaan... 2kk on lyhyt aika mutta kyllä minä siinä ajassa ehdin ihastua kunnolla ja tavallaan kiintyä toiseen...
Surettaa kun tahtoisin löytää miehen ja perustaa perheen... pelottaa aloittaa uutta suhdettakin kun pelkään että petyn taas ja en halua että poikani joutuu sellaiseen ukko pyöritykseen. Onko muilla vastaavaa kokemusta? Tuo kuolema on tietty poikkeus ja sitä toivottavasti ei tarvitse kenenkään kokea! Se on raskasta ja vie voimat täysin...
No vielä tän edellisen miehen kans harrastettiin keskeytettyä yhdyntää ( tiedän, ei ole ehkäisykeino) sen 2kk ajan, mutta ilmeisesti en tullut raskaaksi kun kuukautiset ovat tulleet... yhdet jälkiehkäisypillerit otin ihan suhteen alussa mutta sehän oli tavallaan "turhaa"... sitten kävin lääkärissä ja sain ehkäisylaastarin reseptin, en ehtinyt kuitenkaan niitä aloittaa kun ero ehti tulla... ilmeisesti minulla on ollut tuuria etten ole tullut raskaaksi? Tai sit mies osasi vetää siittimen oikeaan aikaan pois? Jälkiehkäisyn jälkeen (jotka otin marraskuussa) minulle tuli seuraavat menkat 5.12 ja ilmeisesti seuraava ovulaatio olis ainakin pitänyt olla 19.-21.12.06 ja yhdynässä oltiin 17.12 ja 21.12 (huom.keskeytetty yhdyntä...) no sit alkoi taas menkat 31.12.06. Eli en varmaan olisi nyt raskaana? Tein jopa 2 negaa ja ei varmaan tarvitse olla huolissaan. Ja sit olen kyllä valemenkoistakin lukenut mutta kait se testi olisi näyttänyt plussaa jos raskaana olisin... ja en halua toista lasta odottaa yksin. Ja nyt viisaampana etsimään uutta miestä, ettei vahinkoja tapahdu... =) seuraavat menkat pitäisikin jo alkaa viikon päästä. Olihan se touhu ilman ehkäisyä tyhmää, yhtä hyvin vahinko olisi voinut käydä. :headwall: