NP
Mä en ainakaan jaksais jakaa huomiotani useammalle lapselle, yks riittää ihan hyvin, sekin vie kaiken ajan
niin ehkä juuri siksi vieki kaiken ajan, kun on yksi..Alkuperäinen kirjoittaja NP:Mä en ainakaan jaksais jakaa huomiotani useammalle lapselle, yks riittää ihan hyvin, sekin vie kaiken ajan
ohop...eli pistät yksilapsiset perheet onnettomiksi?toiset eivät saa lapsia kuin sen yhden. eli nostatko itsesi ylitse muiden nyt?Alkuperäinen kirjoittaja Kurjenkello:No jaa....
Minulla on neljä lasta, ja voitte kysyä ihan keneltä vain lapsistani, niin varmasti ovat saaneet rakkautta ja huomiota tarpeeksi! Lapsi tarvitsee aikaa, mutta ei lapsenkaan kanssa koko ajan tarvitse olla lähikontakstissa. Ja mitä isommaksi kasvavat, sitä vähemmän tarvitsevat.
Rakkautta kyllä riittää, se vain kasvaa, jokaista lastani rakastan äärettömän paljon, ja sen myös heille jokaiselle näytän! Halataan paljon, kerrotaan tunteista.
Raha....Ei ainakaan vielä ole kenenkään tarvinnut luopua harrastustoiveusta rahan vuoksi. Jääkiekkoa, jalkapalloa, golfia, laskuvarjohyppyä, tanssia, kitaran soittoa, yleisurheilua, tae kwon doa, kaikkeen on rahat riittäneet. Ja vaikka nuo kaksi ovat vasta pieniä, 3 vee, eukä harrastuksia vielä, niin on polkupyörät, tasapainoharjoittelupyörät, kolmipyörätkin vielä, polkuautot, keinut ja vermeet pihalla, harkinnassa vuoden-kahden sisällä minimotot pojille, mikrooautot...mitä vaan haluavatkaan harrastaa. Tytölle hankitaan mopoauto, tosin vasta reilun vuoden päästä, mutta kaipa tuli kantani selväksi. Ja ei, me ei olla rikkaita, mies töissä, minä kotona, en edes kotihoidontulea enää saa. Noh, teenhän minä jopa 8 tuntia viikossa töitä....
Oman kokemukseni mukaan ilman sisaruksia kasvaneet ovat kyllä jotain muuta kuin onnellisimmasta päästä......myönnän, etten kaikkia Suomen yksilapsisia perheitä tunne, jossain voi olla toisin.
mut eipähän tartte selvitellä sisaruskiistojaAlkuperäinen kirjoittaja l:niin ehkä juuri siksi vieki kaiken ajan, kun on yksi..Alkuperäinen kirjoittaja NP:Mä en ainakaan jaksais jakaa huomiotani useammalle lapselle, yks riittää ihan hyvin, sekin vie kaiken ajan
eli on hyvä lapsitehtailla kavereita lisää sitten.Alkuperäinen kirjoittaja l:niin ehkä juuri siksi vieki kaiken ajan, kun on yksi..Alkuperäinen kirjoittaja NP:Mä en ainakaan jaksais jakaa huomiotani useammalle lapselle, yks riittää ihan hyvin, sekin vie kaiken ajan
Meillä ainakin on niin, että kun lapsista vain toinen on kotona, niin pitäisi jatkuvasti olla viihdyttämässä, keksimässä tekemistä, vastaamassa "äiti arvaa mitä, hei äiti kato"- juttuihin.Alkuperäinen kirjoittaja l:niin ehkä juuri siksi vieki kaiken ajan, kun on yksi..Alkuperäinen kirjoittaja NP:Mä en ainakaan jaksais jakaa huomiotani useammalle lapselle, yks riittää ihan hyvin, sekin vie kaiken ajan
heh..just näinAlkuperäinen kirjoittaja NP:mut eipähän tartte selvitellä sisaruskiistojaAlkuperäinen kirjoittaja l:niin ehkä juuri siksi vieki kaiken ajan, kun on yksi..Alkuperäinen kirjoittaja NP:Mä en ainakaan jaksais jakaa huomiotani useammalle lapselle, yks riittää ihan hyvin, sekin vie kaiken ajan
+rahaa säästyy
No enhän pistänyt, vaan kirjoitin omasta kokemuksesta, lukutaito kunniaan ja luetun ymmärtäminen myös! En yleistänyt, enkä edes kirjoittanut, että olisivat onnettomia.Alkuperäinen kirjoittaja noh:ohop...eli pistät yksilapsiset perheet onnettomiksi?toiset eivät saa lapsia kuin sen yhden. eli nostatko itsesi ylitse muiden nyt?Alkuperäinen kirjoittaja Kurjenkello:No jaa....
Minulla on neljä lasta, ja voitte kysyä ihan keneltä vain lapsistani, niin varmasti ovat saaneet rakkautta ja huomiota tarpeeksi! Lapsi tarvitsee aikaa, mutta ei lapsenkaan kanssa koko ajan tarvitse olla lähikontakstissa. Ja mitä isommaksi kasvavat, sitä vähemmän tarvitsevat.
Rakkautta kyllä riittää, se vain kasvaa, jokaista lastani rakastan äärettömän paljon, ja sen myös heille jokaiselle näytän! Halataan paljon, kerrotaan tunteista.
Raha....Ei ainakaan vielä ole kenenkään tarvinnut luopua harrastustoiveusta rahan vuoksi. Jääkiekkoa, jalkapalloa, golfia, laskuvarjohyppyä, tanssia, kitaran soittoa, yleisurheilua, tae kwon doa, kaikkeen on rahat riittäneet. Ja vaikka nuo kaksi ovat vasta pieniä, 3 vee, eukä harrastuksia vielä, niin on polkupyörät, tasapainoharjoittelupyörät, kolmipyörätkin vielä, polkuautot, keinut ja vermeet pihalla, harkinnassa vuoden-kahden sisällä minimotot pojille, mikrooautot...mitä vaan haluavatkaan harrastaa. Tytölle hankitaan mopoauto, tosin vasta reilun vuoden päästä, mutta kaipa tuli kantani selväksi. Ja ei, me ei olla rikkaita, mies töissä, minä kotona, en edes kotihoidontulea enää saa. Noh, teenhän minä jopa 8 tuntia viikossa töitä....
Oman kokemukseni mukaan ilman sisaruksia kasvaneet ovat kyllä jotain muuta kuin onnellisimmasta päästä......myönnän, etten kaikkia Suomen yksilapsisia perheitä tunne, jossain voi olla toisin.
hyi sua!!!!et oo ansainnu lapsiasi. tosin epäilen sun kirjotelmaasi vähän provoiluksi.Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:Meillä ainakin on niin, että kun lapsista vain toinen on kotona, niin pitäisi jatkuvasti olla viihdyttämässä, keksimässä tekemistä, vastaamassa "äiti arvaa mitä, hei äiti kato"- juttuihin.Alkuperäinen kirjoittaja l:niin ehkä juuri siksi vieki kaiken ajan, kun on yksi..Alkuperäinen kirjoittaja NP:Mä en ainakaan jaksais jakaa huomiotani useammalle lapselle, yks riittää ihan hyvin, sekin vie kaiken ajan
Kun molemmat on kotona, he leikkivät keskenään, viihdyttävät toinen toisiaan, ja mä saan olla ihan rauhassa
osaan lukea. on sulla aikamoinen kokemus sitten asiasta. harmi kun oot osunut JUST niihin huonoihin kokemuksiin yksilapsisten perheiden tilanteista.Alkuperäinen kirjoittaja Kurjenkello:No enhän pistänyt, vaan kirjoitin omasta kokemuksesta, lukutaito kunniaan ja luetun ymmärtäminen myös! En yleistänyt, enkä edes kirjoittanut, että olisivat onnettomia.Alkuperäinen kirjoittaja noh:ohop...eli pistät yksilapsiset perheet onnettomiksi?toiset eivät saa lapsia kuin sen yhden. eli nostatko itsesi ylitse muiden nyt?Alkuperäinen kirjoittaja Kurjenkello:No jaa....
Hyi itseäsi, oon todellakin ansainnut lapseni, ja lienee aika itsestään selvää että suht pienellä ikäerolla olevat sisarukset ovat läheisiä ja viihtyvät yhdessä?Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:hyi sua!!!!et oo ansainnu lapsiasi. tosin epäilen sun kirjotelmaasi vähän provoiluksi.
höh..jäi hymiö pois multa..oisit tajunnut sitten mitä ajoin takaa.Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:Hyi itseäsi, oon todellakin ansainnut lapseni, ja lienee aika itsestään selvää että suht pienellä ikäerolla olevat sisarukset ovat läheisiä ja viihtyvät yhdessä?Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:hyi sua!!!!et oo ansainnu lapsiasi. tosin epäilen sun kirjotelmaasi vähän provoiluksi.
(tai ainakin meillä viihtyvät yhdessä ja leikkivät yhdessä hienosti)
Äiti, jolla on suht helpot kivat lapset, ja jonka arki on ihan mukavaa, ei oo ansainnut lapsiaan?
Alkuperäinen kirjoittaja harmaana:höh..jäi hymiö pois multa..oisit tajunnut sitten mitä ajoin takaa.
Peesi Sait nauramaan!!Alkuperäinen kirjoittaja Afrikannorsu:Ehkä tyhmimpiä ihmisiä nyt asialla. Voi helvetin idiootit! Paljon on yksilapsisia vanhempia jotka ei rakasta, ei harrasta ja on köyhiä. Paljon moni lapsisia jossa jokaikistä rakastetaan ihan yhtä paljon, miten kukaan kenellä on yksi lapsi voi olla noin typerä sika että väittää että kun mulla on kolme lasta niin en rakastaisi jokaista ihan yhtä paljon! Oikeesti vetää pohjat! Jollain on taas elämä niin päin vi**a että piti joku ryhmä keksiä ketä vois mollata, myönnän että aika uniikki idea on! Yksilapsiset perheet on itsekeskeisiä, kakarat ylimielisiä hemmoteltuja tunneköyhiä ääliöitä, äidit mahoja lehmiä ketkä ei rakasta kun itseään ja isät on impotenttejä, miltäs tuntu? Siis ihan vaan mun mielipide :kieh:
Tuo on yksi asia mitä olen itse miettinyt, vanhusten parissa kun työskentelen. Tottakai huoli ikääntyvistä vanhemmista ja se luopuminen aikanaan on kaikille tuskaisaa, mutta silti tuntuu hyvältä nähdä kun sisarukset voivat tuossa tukea toisiaan, jakaa vastuuta jne. Nuo on tilanteita joissa voi tuntea itsensä todella yksinäiseksi, varsinkin jos ei satu edes olemaan sitä omaa perhettä.Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:Minusta on ihanaa, että mulla on veli. Mun ei tarvitse yksin kantaa huolta ikääntyvistä vanhemmistani sitten kun sen aika tulee...joo, tätäkin oon jo ehtinyt ajatella, kun kaveripiirissä alkaa olla sellaisia joiden vanhemmat dementoituu tai kuolee :/