ykkönen 4v. ja kakkonen kohta 2v. mitä mieltä ulkoilusta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jeps
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jeps

Vieras

Olen älyttömän laiska ulkoilemaan tämän kaksikon kanssa näin talviaikaan.

Käydään kyllä kärrykävelyllä mutta muu ulkoilu ei nappaa.

Isompaahan voisi jo käyttää luistelussa, pulkkamäessä, hiihtämässä jne. mutta into loppuu siihen kun päiväsaikaan olen yksin näiden kanssa kotona ja pienempää pitäis alkaa raahata mukaan... se ei kuitenkaan pysty osallistumaan näihin isomman touhuihin ja vaatii täysin huomion ulkona ollessaan....(panee kaikki suuhun, kaatuilee vielä lumella,...)

eikä järjin ole ketään äiti kaveriakaan joka lähtis mukaan näihin juttuihin ja kattois samalla vähän pienempää kun isompi vie huomion....

onko tää nyt mun pään sisällä tää ongelma vai miten te muut ootte järjestäny nää hommat....

omatunto soimaa kun ei noita saa kunnolla uloskaan..

Meillä 2-v kulkee mukana luistelukentällä ja hiihtämässä. Tosin lapset on päivisin hoidossa, mut iltaisin ja viikonloppuisin kun ulkoillaan, niin molemmat lapset osallistuu, oman tasonsa mukaan. Toinen luistelee kenttää ympäri ja toinen harjoittelee pystyssä pysymistä. Jos sulla on mies, niin menkää illalla ulkoilemaan koko perhe tai mene sinä isomman kanssa ja mies hoitaa silloin pientä.

kyllä tuo on sinun asenteestasi kiinni.eihän 2v päiväkodissakaan laiteta rattaisiin ulkoilemaan.kyllä oma kaksvee ulkoilee,luistelee,laskee mäkeä,hiihtää ym ihan samaa kuin isommatkin.ei tuo rattaissa istuminen ainakaan kehitä lasta pätkääkään.ei muuta ku lumikolaa työntämään pihalle tai liukurimäkeen.piristyt itsekkin samalla

Meillä ulkoillaan tuossa omassa pihassa. Hiihtämiset yms tehdään sit kun mieskin on kotona..vklppuisin tai iltaisin. Meillä siis lapset 5v, 2v ja 3 viikkoa. Ulos lähteminen tämän kolmikon kanssa on kyllä aina suoritus sinänsä.. :D

Mulla samanikäiset ja lisäksi vauva. Pojat ovat usein kahdestaan aidatulla takapihalla leikkimässä. Lisäksi käydään puistossa, kentällä luistelemassa, pulkkamäessä ja hyvin tuo 2 vuotias kulkee mukana. Se ei edes tykkää enää istua rattaissa. Kyllä se on varmaan vähän asenteesta kiinni. Mut ei mekään joka päivä jakseta lähteä ulos. Laiska olen myös minä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Tässä taas huomaa miten hankalaa on jos pieniä lapsia on enemmän kuin yksi.
*huh*

Höpö höpö hulluseni.
Meillä lapset pian 5 v, 3v, ja 1v kyllä ulkoilevat päivittäin kanssani. Isommat leikkii keskenään ja pienempi touhuaa omiaan. JOS lähellä vaan on leikkipaikkoja, niin kyllä sinne mahtuu mukaan kaiken ikäiset.
Niin ja kyllä se pienimmän kyttääminen ja isompien viihdyttäminen onnistuu äidiltä, vaikka toki välillä tuntuu että ois revettävä kolmeen suuntaan samaan aikaan.

Mä en kanssa ymmärrä, mitä se haitta jos 2v kaatuilee. Miedän 2v kulkee vaunujan vieressä pitkiä matkoja, "luistelee" jäällä isompien kanssa (ei ole vielä luistimia), on pulkaamäessä siinä missä muutkin. Meillä siis 3 lasta 5v, 2v ja 6kk.

Laita se 4v hoitoon, jos et jaksa.Kyllä ulkoillapitää päivittäin ja lapsi tarttee väh.2h liikuntaa päivässä.

taitaa todellakin olla tarkastelun paikka tässä omassa asenteessani...

ehkä mä olen itse jumittunut tähän tilanteeseen liiakseen,

miehestä ei kyllä paljon apua ole tämän tilanteen hoitoon, ei sillä etteikö sitä olis vaan sitä ei pätkääkään kiinnosta pulkkamäet yms.

Kyllä se tota pienempää katsoo jos on hommia isomman kans mut miten sellanen jolla ei ole edes kunnon talvivaatteita, lähtee seisomaan tonne pihalle.

Ja kun en sen äidiksi rupea niin en ole niitä sille hankkinutkaan.

nyt kannattaisi sitten ostaa kunnon talvivarustus. Mä ulkoilen päivittäin lasten kanssa. Ja aamusin saattelen isommat lapset kouluun. Pienemmän aknssa jäämme päiväksi kahden mutta iltapäivällä ulkoilen 7v 6v ja vajaa 2v:n kanssa. Kaatuuhan tuo tuolla hangessa mutta oppii pysymään pystyssä mitä enemmän se sielä on. :)

No on pään sisällä ongelma. Menkää nyt äkkiä nauttimaan talvesta, kun sitä vielä on jäljellä :)! t. äiti ja lapset 2x3v. 5kk ja 1v. 4kk ja pienin työntelee potkukelkkaa siinä missä isommatkin ;)

mulla on 5 v. ja 1 v 8 kk -ikäiset muksut, ja kyllä me vaan ulkoillaan joka päivä, yleensä kahdesti. mikäs siinä nyt niin hankalaa on, jos pienempi vähän muksahtelee välillä? tykkää sitä paitsi ihan yhtä lailla pulkkamäessä laskea kuin tuo isompikin...

Yhteistyössä