Wish A Baby 93

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hilma77
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi pahus, Sars! Mutta oikein mukavaa terassi/puistoilu päivää. Niin, tänään olisi lämpimin päivä pitkään aikaan, mutta töitä pitää vielä paina...

Mites Annukka? Sullakin viimeinen työpäivä. Mukavaa Ahvenanmaan reissua!

Mukavaa viikonloppua!

Terveisiä mökiltä jossa hän on käynyt paistumassa kauniin keitetyn hummerin väriseksi pari päivää...

Sarsille pahoittelut negasta, olin jo aivan varma että sinulla tärppäsi.

Täällä ollaan puputeltu aika kiitettävästi, ja lisää tulee ainakin maanantaista lähtien, laskin että ovis vois olla ovella maa lähtien, ja ollaan sitten koko viikko oikein kunnolla pöllyttämässä peittoja. Saa sitten nähdä jos tärppää...

Nyt hyvää viikonloppua kaikille!

Heipsan vaan..

Tällainen ylläri lauantaipäivälle: TÄTI TULI KYLÄÄN! Tais piipahtaa sieltä Sarsilta suoraan tänne.. :) Ehtihän tuo kierto taas 47 pv kestääkki. Päätin, etten ynnää päiviä enää ollenkaan ja kalenteriakin päivitän vasta sitte kun seuraavat menkat alkaa.

Lykkyä Illusialle sinne peittojen väliin! :)

Tuulisia terveisiä Pohjanmaalta...

Pahoittelut c¨,)~:lle tädistä...olisi pysynyt hauskemmista syistä poissa!

Ja sitten päivän yleinen kysymys: Onko teillä miehet stressanneet omasta vauvansaamiskyvyistä? Meille tuli tänä aamuna keskustelu asiasta kun mies oli huolissaan siitä että mitä jos vika onkin hänessä. Löytyyhän meiltä noita esteitä molemmilta ihan omasta takaakin, ylipainoa molemmilla, ja minulla endo, ja muita ongelmia ei kyllä haluaisi tähän soppaan lisättävän. Päädyimme sitten siihen että koska minut on tutkittu, ehkä olisi viisainta miehenkin käydä tarkistuttamassa itsensä. Ihan vaan varmuuden vuoksi.

Ehti jopa ehdottaa että "eikö me voida käydä lekurilla narraamassa että ollaan yritetty jo yli vuosi...;)" Ihanaa kun nämä miehenretaleetkin ovat niin lutuisia joskus :)

Heissan!

Illusialle päivän kysymykseen: Juu on! Joka kuu voivottelee, että eihän se hänen siemen idä.. :( Tuskasta kuunneltavaa.. Meinasikin jokin aika sitten, että jo ihan poikasesta asti on pelottanut, että jos ei voikkaan saada lapsia. Sulonen mussukka!!! Eilen juuri jutteli, että pitäskö meidän hommata niitä ovistikkuja ja alkaa kokeilemaan niitten kanssa. :)

c¨,)~, hitto, käskin kyllä tätiä pysymään vaan mun luona...Pahoittelut siis, etten pystynyt pidättelemään sitä tarpeeksi kovin...
Täällä alkaa vierailu olla lopuillaan - oon kyllä niin kiitollinen siitä, että menkat kestää yleensä sen 3-4 päivää. En kestäis mitään mega-vuotoja mega-pitkän ajan. Eli hyvä näin.

Illusialle tosta miesten stressauksesta - mä oon yrittänyt pitää tän hermoilun vain ja ainoastaan omana juttunani. :-)
Miestä on vain joskus mietityttänyt se, että vaikuttaako kilpirauhaslääkitys (kaverilla on diagnosoitu basedowin tauti - kilpirauhasen liikatoimintaa, jossa oireina mm. tärinä, hikoilu, ahdistus. Keho käy koko ajan vähän niinkuin ylikierroksilla, siis elimet ja muut, joten siksi kimurantti tauti) siittiöihin ja näin.
Kysyttiin asiasta sitten miehen omalta lääkäriltä ja se vakuutti, ettei lääkityksen pitäisi vaikuttaa siittiötuotantoon yms isäksi tulemiseen.
Mutta ei meitä kumpaakaa olla tutkittu sen kummemmin. Itselläni ehkä stressiä aiheuttaa se, että reilu vuosi sitten leikattiin kolme myoomaa kohdusta ja lääkäri antoi 2 vuotta aikaa "hankkia" lapsia, jos niitä meinaa "hankkia". Mulla on kuulemma taipumusta kasvattaa myoomista isoja hyvin nopeasti ja paikat ei kestä; kohdun poisto tulee kyseeseen varmaan ennen neljäkymppistä. Ahdistaa myös se tieto, että myoomat on yksi syy lapsettomuuteen - hankaloittavat siis raskautumista.
Yritän kuitenkin pysyä optimistina ja luottaa siihen, että kyllä se tästä.
Mutta ihanaa, että sun mies haluaa "huijata" ja mennä lekuriin - välillä ne kaverit jaksaa yllättää ihan totaalisesti.

Hyvää sunnuntaita.
Mulla on pieni krapula, kun eilen oltiin häissä ja juhlittiin aamuun asti. Huh.

Sars:ille, olen minäkin pitänyt stressin tunteita lähinnä itselläni, tämä kaverini kun vaan jaksaa yllättää päivittäin, aloitti tänäänkin tuon keskustelun ihan aamutuimaan, jolloin olin vielä puolinukuksissa muttä lupaan että heräsin kyllä äkkiä kun aloin juttua kuuntelemaan kunnolla...

Minulla kun on tuo endometrioosi kiusana, ja lekuri pyysi tulemaan uudestaan vastaanotolle syksyllä mikäli ei tärppi käy kesällä, vaikka emme olekaan kauan aikaa vielä yrittäneet. Lupasi sitten antaa jotakin helpottavaa hormonia jos ei ala onnistumaan. Oli kuitenkin niin positiivisella mielellä, ja luotti täysin siihen että onnistumme kyllä kesän aikana.

En ole itse tullut edes ajatelleeksi että homman epäonnistuminen voisi olla miehestä kiinni, vaan syyttänyt itseäni joka kerta. Olen vaan luottanut siihen että kaikki on hyvin, ja tuntui jotenkin järkyttävältä että toinen on koko ajan pelännyt että vika onkin hänessä.

Päätettiin nyt sitten että mies käy lekurilla varmuuden vuoksi, ainakin tiedämme sitten onko kaikki molemmilla ok, ihan mielenrauhan takia ettei oteta turhaa stressiä asiasta ilman mitään todisteita.

Olen leijaillut pilvillä koko päivän tuosta "huijausyrityksestä", kun on tähän mennessä ollut melkein huono omatunto kun ajattelen vain vauvaa, (omasta mielestäni siis) ja oma pääni on olettanut että mies tuntee itsensä sivulliseksi...onneksi asia ei ole niin!

Muutenkin meillä on ollut parempi päivä, olo kohenee päivä päivältä vaikka välillä väsyttääkin niin pirusti, Helsingin reissu edessä viikonloppuna, ja talonrakennussuunnitelmat ovat edenneet haaveilua pidemmälle ja sitten aamuinen keskustelu...kiva kun joskus näinkinpäin.

T. Illusia joka seilailee vaaleanpunaisilla pilvillä vaaleanpunaisten unelmien seassa näin sunnuntaina...(ja kirjoittaa tasan yhtä sekavasti. Toivottavasti pysyitte kärryillä!)

c¨,)~, tuli tässä mieleeni, et meinaatteko koklata niitä ovistikkuja? Jos joo, voitko infota meikäläistä, et koitko ne hyviksi? Mä nimittäin pähkäilen niiden suhteen, et joskohan...

Illusia77, onpa mahtavaa lukea täältä sun positiivisesta fiiliksestä. Tulin jotenkin hirveen hyvälle tuulelle. Miehet on kyllä välillä uskomattoman ihania...

T: Sars, joka fiilistelee Illusian vaaleanpunaisilla pilvillä :-)

Joskus pitäisi ymmärtää olla lukematta muita kirjoituksia.

Heti edellisen kirjoitukseni jälkeen löysin sattumalta Vaasalaisia koskevan ketjun, mm. ivf ja inssi hoidoista, ja voihan kiekura kun nousi hiki pintaan. Kuinka ihmeessä meitä voi olla näin monta jotka kärsii ns. lapsettomuudesta nykyään?

Huh huh. Palailen takaisin pilvilleni ja suljen silmäni... :)

No moikkelis..

Älä sinä Illusia ressaa turhista vaan pysy nyt siellä vaaleanpunaisessa.. :)

Sars, aateltiin testata niitä tikkuja nyt. Just äsken kattelin nettikaupoista niitä ja kulta tuli tuolille mun taakse istumaan ja pusutteli niskaa.. *pink pink pink* XD
Pitää sitte kertoa kokemuksia kun pääsee kokeilemaan...

c¨,)~, tänne otettais kans tota niskapusutteluu...Mies kattoo formuloita ja mä surffaan netissä. Mut ootan kuumeisesti sun ovistikku-tutkimustulosta.
Mun on pakko (yrittää) ottaa iisisti tää kierto. Tai siis en hötkyile, enkä kyllä aio pahemmin laskeskella näitä kiertopäiviä. Toisinsanoen yritän olla stressaamatta.
Lisäks mitä sitä sit tekis kun raskautuis? Joutuis lähtee pois tästä ketjusta? Eihän se tuu kuuloonkaan :-)

Mä meen nyt häiritsee tota mies-kultaa...
Palataan.
Ja Illusia, todellakin. Takaisin sinne pinkkimaailmaan. :-)

Heissan!

No nii, nyt on tilattu ovistestit ja pari raskaustestiä samaan pakettiin, kun tarjouksessa olivat.. :D Vaikka minä vielä muutama päivä sitte vannoin, etten ynnää ees päiviä niin tässä sitä ny ollaan. Heh.. Ihme tyyppi.. :)

c¨,)~ ja kp 3 ehkäpä

c, mistä niitä tilasit? Mää oon kans miettiny että jos sittekki tikuttais taas. Vaikka ihan sen verran vaan että varmistuis että tietää millon ovis loppujen lopuksi on...

Safiiri joka AIKO tjottailla ;-)

Hei kertokaahan naikkoset, että jos kierto on suht normaali eli 29/30pvää, niin kannattaako niitä ovistikkuja hommata? Auttaako ne lähinnä silloin, jos kierto on "erikoinen"?

Kysyy Sars, joka tädin häippästessä päätti, et joka peuhukerran jälkeen on sata tyynyä persauksen alla tehostamassa "uintireissua".

Tuo on Sars hyvä kysymys. Mää hoksasin ennen nelkkua että yhessä vaiheessa luteaalivaihe oli liian lyhyt. Tikutin vahvan viivan ja ei menny 14 päivää ennen ku täti tuli. Tuhrut alko aina aikasemmin. Sitte kävin pari kertaa vyöhyketerapiassa ja tuhrut katos. En tiiä oisinko huomannu tuota lyhyttä l-vaihetta ilman ovistikkuja. Ja muutenki ne mua sillon autto tuntemaan omaa kroppaa. Ennen ei ollu aavistustakaan millon ovis ois ja miltä ovis tuntuu.

Oon hitosti miettinyt noiden ovistikkujen hankintaa, mutta aina vain selitellyt itelleni, että kuules nainen, sä huomaat aina, milloin ovis on, et älä huolehdi.
Nyt en enää tiedä, et mitä ajattelen :-)

Ehkä nyt lomalla kuitenkin yritän mennä normisti eteenpäin eli EI tikkuja; ehkä sitten syksymmällä.
Mutta haluaisin kuitenkin tietää, et mitä mieltä ootte niistä ja toimivuudesta. Eli pitäkäähän mut infottuna, pliis. :-)

T: Sars, joka kaipaa miekkosta himaan.

Ja Safiiri, auttoiko se vyöhyketerapia? Meinaan, et mullakin on nykyään noin pari päivää ihme tuhrua ennen menkkoja...Et jos se mun luteaalivaihe on kans liian lyhyt...

Kahesti tosiaan kävin vt:ssa ja en tiiä, mutta tuhrut katos. Mun historia on siis että kolmonenhan synty kesäkuussa -05. Nelkkua alettiin tahkota seuraavana lokakuuna, ku täti tuli ekaa kertaa synnytyksen jälkeen. Sitte tuli alkuraskauden km keväällä -06 ja syksyllä -06 (muistaakseni). Ennen joulua -06 kävin kahesti vyöhiksessä ja nelkusta tein positiivisen testin jussina -07. Tuhru tosiaan katos noiden terapiassa käyntien jälkeen. Sitä ennen pidin niitä vähä huuhaana, mutta en tiiä sitte. Sattumaako? Ja vielä nelkun tärppikierto meillä mentiin niin että tädin jälkeen romantisoitiin vasta ku ovistikku näytti plussaa. Eli ns. panttaustekniikka tuotti meillä tulosta - oli supersimppoja sitte liikkeellä ku niitä tarvittiin.

Mitenhän muuten Kukkis. Vieläkö oot käyny vt:ssa?

Hitto, Safiiri kuullosti kyllä aika hyvältä toi vyöhis...Mä aikoinaan kävin akupunktiossa ja koin sen jeesaavan mun päänsärkyjä huimasti. Samoin ystäväni käy punktuurissa melkein joka kuukausi ottamassa pistot "menkka-pisteisiin". Ja aina kun sitä on pistelty, täti tulee samoin tein kylään. Eli mulla ainakin akupunktion suhteen on täys luottamus. Jotenkin se vaan toimii.

Mietin täs juuri, et pitäiskös koklaa tota sun panttaustekniikkaa...Hmmm...
Ehkä sen aika on sitten elokuussa - nyt lomalla aion kyllä nauttia miekkosen "läheisyydestä" niin usein kuin mahdollista. Heh, syksyllä kun masentaa, nii voi hyvin testaa tota ovispeuhua vaan. Silloin ei muutenkaan oikein mikään sytytä. Heh.

Mutta hyvä tietää näistä kaikista vaihtoehdoista :-)

T: Sars, joka haluaisi jo peuhaamaan, mutta mies on golfaamassa. Puuh.

täällä ja yks joka on käynyt vt:ssä ja kokenut sen tosi hyväksi...
mun vt sillon alussa sano että keho on sen verran jumissa että hetki menee ennen ku plussaus on mahdollista... ja sitten huomas aina että hoidot auttoi aika nopeastikin mulla ja raskaus rupes näyttämään mahdolliselta... kierrosta tuli säännöllinen ja jopa lyheni viikolla (ennen 37) ja muistan ku eilisen sen hämmennyksen ku menkat tosiaan tuli jo kp30 eikä 37.. ja siitä ei sitten montaa kiertoa mennyt kun plussa tuli...

Heti kun täällä imetys loppuu niin tämä menee äkkiä takas vyöhyketerapiaan, jalkapohjat kaipaa niiiin paljon painelua...

Plussatuulia puhaltelee Mi-iu (rv39+6)

Täytyy kyllä sanoa, että innostuin kovin tosta vyöhyketerapia meiningistä. Joskohan se vähentäis tätä mun (raskautumis)stressiä.
Täytyy ottaa sitä selvää.

Kiitos vinkeistä.

Aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta ja päivästä tulee tosi kuuma, asiat hyvällä mallilla ja reissu edessä, mutta olo on aivan...omituinen.

Laskin että tällä viikolla kannattais peuhata oikein olan takaa, ja mies toivotti tervetulleeksi petiin hymyssä suin. Ja mitä tapahtui? Minulta katos halut täysin. Ollaan me silti peuhattu kunnolla viime viikon puolivälistä asti, mutta nyt homma alkaa maistua puulta.

Tiedän kyllä että asiasta stressaaminen vain vaikeuttaa plussatuulien tulemista, mutta en voi itselleni mitään. Tuntuu jotenkin toivottomalta koko puuha, mikä on tosi raivostuttavaa kun ei kerran olla yritetty kuin huhtikuusta lähtien ja tiedän tasan tarkkaan että vauvan tuleminen vie aikansa.

Ääh. Turhanpäiväisiä jorinoita omasta navasta taas. Menen tekemään mansikkakakun ja sitruunapiirakan jos vaikka olo kohenisikin.

T. Illusia jota vaivaa uskonpuute kp 13/28-32

Illusia, niiiiiin symppaan ja komppaan sua ton haluttomuuden kanssa; mulla oli sama fiilis joskus alkukeväästä, kun alettiin enemmän mennä yritysmeiningillä (viime elokuusta tän vuoden alkuun oltiin ihan vaan tulee jos on tullakseen mentaliteetillä ja silloin oli kyllä paljon paljon hauskempaa vällyjen alla ko nyt :-))
Aloin siis tuskastua keväällä kun aika meni oviksen bongailuun ja sitten päivästä tää ja tää pitäis pakko-sekstailla ja uh. Ei oo siis ihmekään, että ei hommat maistu.
Noh, sitä ei meillä kauaa jatkunut vaan alettiin enemmän keskittyä esileikkeihin ja jonkun sortin roolileikkeihin (noh, mä en myöskään oikein lämmennyt sit niillekään, siis roolileikkeihin, ehkä oon liian rajoittunut, mutten päässyt oikein kunnon fiilikseen siinä)...Ja uusiin asentoihin. Hehhe.
Eli voisin sanoa, et jossei muuta, niin ainakin me ollaan piristetty meidän seksielämää urakalla. Tosin taas ollaan ehkä siinä "perusmeiningissä", mutta se tuntuu tällä hetkellä hyvältä. Idealta. Hih.
Kaipa se pointtini tässä on se, että viettelet sen miekkosen sillä mansikkakakulla ja...noh, hoitelet homman kotiin jos siltä tuntuu. Välillä huvittaa ja välillä ei.

Annoit mulle muuten hyvän virikkeen tosta kakusta - kävi tekee hirveesti mieli mansikkakakkua. Paras siis rynnätä kauppaan. Hheeh.

T: Sars, jonka mies nukkuu ja jota himottaa...mansikat.