Wish a baby 76

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Annukka76
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomenta!

Pahoittelut mi-iulle ja Hilmalle menkoista! :/ Ikäviä noi miiun tajuttomat kivut. Kyllä kannattaa mennä ihan kunnon naistentauteihin erikoistuneelle gynelle, kun ei niin kovat kivut välttämättä ihan normaalia ole. Mulla oli pillereitä syödessä paljon kovemmat menkkakivut mitä ilman pillereitä. Ei mulla sentään taju meinannut lähteä, mutta kyllä joskus lähti jalat alta, kun niin pahasti vihloi. Buranaa meni pääruokana pari ekaa vuotopäivää...

Thelma, just niin me tehdään, että näistä ekoista hoidoista otetaan plussat! 8) Oi kun käviskin niin onnellisesti, ettei tarttis kuukausien hoitorumbaa käydä läpi..

Tsemppiä jännääjille ja plussatuulia tottakai kaikille!

Voi, pahoittelut Mi-iulle ja Hilmalle tätivierailuista :(

Ja noista kivuista, ennen tyttöä oli paljo kovemmat, sen jälkeen helpottanu, mutta ei mulla koskaan noin kovia ollu. Hyvähän se olis selvittää, ettei oo mitään häikkää..

Hilmalla tosi lyhyt kierto :O

Huutelen täällä taas "teronaisia"... onko teillä ollu niitä tuhruja tätin jälkeenki? Kun mulla on nykyään meinannu olla vielä lopuksikin. Ennen hiipu pikku hiljaa, nyt saattaa pyyhkiessä tulla kunnon tuhrujaki. Oisko tämäkin siitä keltarauhasesta johtuvaa?

Saa nähä mitä se gyne mulle keksii jos ei tärppää vuoden loppuun mennesä... Jostain se puhui, mutta tupisi niin hiljaa etten saanu selvää vaikka kahdesti mainitsi :D

Ihanaa, saan pitää miehen koko ens viikon kotona, jolloin pitäis ovis tulla loppuviikosta. Ei tarvi onneksi hermoilla miten reissut sattuu kohilleen. Nyt ei tarvi enää huolehtia ko siitä tuleeko ovis :/ :D

Löysin taas vanhan vitamiinipurkin kaapista ja alotin uudelleen, harmi vaan kun oli enää 2 tabua jäljellä.. tuli sitte apteekkireisu :)

Sonialle: mulla ei ainakaan viime kierrosta ollut mitään tuhruja menkkojen jälkeen. Niin no tietty vuoto ei ollut mitenkään runsasta missään vaiheessa ja loppupäivät oli tosi niukkaa eli kyllä ton nyt voi periaatteessa mieltää tuhruksikin. Mutta ainakaan kierron puolivälissä tms ei ole tuhruja ollut

Kiitos, Senora. Kyllähän mä tiedän, ettei tuo kuopan pohjalla rypeminen mitään auta, mutta joskus sinne vaan tipahtaa. Kyllä tästä taas noustaan!

Jep, Sonia, mulla on muutenkin aika lyhyet kierrot. Pisin on ollut 28 pv. Ja lyhimmillään 23. Mutta pitäisi niiden silti olla tarpeeksi pitkiä ovikseen, koska muistaakseni vasta alle 21 pv kierrot on kyseenalaisia oviksen kannalta. Vaikka en mä siltikään ole kahdesta viime kierrosta ovista paikantanut :/

Mulla tulee myös tuhruja menkkojen jälkeen. Parin päivän kuluttua siitä, kun vuoto on loppunut, tulee vielä hieman verta. Menkat alkavat kyllä kuin napista painaen, mutta loppuminen on hieman epävarmempaa.

Plussatuulia!

Voin Senora kuvitella miltä sinusta tuntuu. Minullahan loppui kahta päivää ennen sitä ultraa oksentaminen ja lopun tiedätkin. Mutta uskotaan siihen, että siellä masussa asukki on kyydissä!!!!!! Ja ihan turha on kenenkään sanoa, että älä nyt sitä huonointa vaihtoehtoa mieti, koska tuskin pystyt olemaan miettimättä.

Haleja kovasti sinulle :)

Helou!

Hilmalle lohtuhalit, hiton akka taas änkee jokaisen luo.. :( Aikas lyhyt kierto sulla, mutta luulisi kuitenkin olevan riittävän pitkä että ovis tapahtuu, kun kuitenkin on säännöllisesti noin lyhyt. Hmm, mikä sekava selitys, mutta toivottavasti ymmärsit :) Mullakin tässä kierrossa ovis jo kp 11-12, joten tuskin päästään 25-26 pv pidemmälle täälläkään. Mutta tsemppiä, ainakin lyhytkiertolaisena pääset yrittämään taas nopsaan!

Katzulle kovasti peukkuja! Noi "muljahdukset" kuulostaa lupaavilta! Tai siis mulla ei ainakaan ole ikinä pahempia nipistyksiä tai tuntemuksia ennen kuin täti todella pyyhältää paikalle. bd bd bd, mulla on hyvät fiilikset sun suhteen!

Sonia, ei mulla yleensä ole ollut tuhruja enää tädin jälkeen (paitsi sit taas oviksen aikana/ jälkeen). Ekat pari päivää vuotaa runsaammin, ja pari-kolme viimeistä vähemmän, jota vois kai kutsut myös tuhruiluksi. Mutta sit kun loppuu, niin se loppuu eikä tule enää esim. päivän tauon jälkeen.

Kukkis, miten pian sä nyt pääsitkään aloittelemaan hoitoja? Sitä vaan, että tiedän viritellä täällä peukut asemiin!

Mulle on iskenyt vissiin kunnon pms-oireet päälle, masentaa, raivostuttaa, turhauttaa... Tuhrut on runsastumaan päin, ja mä vain tiedän, ettei nytkään ole tärpännyt. Ei tietty ole kokemusta tärppituntemuksista, mutta jotenkin sen vain tietää... Tuntuu niin toivottomalta, kun tässä on jo yli vuosi tahkottu eikä tärpin tärppiä ole ollut! Miten kauan meidän pitää vielä yrittää? Miten te muut pidempään yrittäneet ootte tällaisista tunteista selvinneet? Oon nyt pudonnut ihan masiskuoppaan tän vauva-asian kanssa :´( Tuntuu, että olisi jotenkin helpompaa (ehkä), jos olisi joku selvä syy, joka raskautumista vaikeuttaisi, mutta kun ei sellaista ole löytynyt. Mä aloin myös pelätä, että jos mulla on sittenkin endoa, ja ainoana oireena on lapsettomuus.. :/ Tai jos ne tuhrutkin johtuu siitä? Eikö sitä tosiaankaan voi todeta muuten kuin leikkaamalla?

Jeps, sellaista tällä kertaa. Taidan hakea suklaata ja mennä peiton alle ulvomaan...

*lohtuhalirutistus' keijulle.... Kyllä se siitä ... kannattaisko heittää allakka nurkkaan ja elää ihan luonnonmukaisesti... Jospas se sitten tärppäis.
Peukut pystyssä Katzulle....db bd db bd
Mitenkäs meijän muut jännäilijät?? Oireita kehiin... ;)
+++++++-tuulia puhaltaa!

Katzu 8-10.9. (ehkä)
Aurea76 n 9.9 kai
Annukka76 n. 12.9.

Luovutin jo tän kierron osalta.. Kiitti Senora haleista, mutta pakko pitää allakka ajan tasalla ainakin muutama seuraava kierto, että osaa napsia Clomeja oikeina päivinä. Ja sit oviksen jälkeen sitä tietääkin kp:t taas liian hyvin.. No, ehkä mä joku päivä vielä pystyn olla laskematta liikaa päiviä...

Keijulle lohtuhalit täältäkin ja voimia ja tsemppiä! Mä tiedän niiin tuon tunteen.. :/ Oikeestaan mua helpotti vasta silloin, kun alkututkimusten ja clomikokeilujen jälkeen sain lähetteen sinne lapsettomuuspolille (eli viime huhtikuussa). Toivottomaltahan tää edelleen tuntuu, mutta pahimmat kp1-masiskuopat on sen jälkeen jäänyt. Mua on alkanut huolestuttamaan, että mun munikset on niin huonoja, että ne ei edes hedelmöity. Kun se lyhyt l-vaihe voi juontaa juurensa heikosta ovulaatiosta ja se taas huonolaatusesta munasolusta.. siihen ei sitten auta enää mitkään hoidot :( Ja sehän selviää vasta IVF:ssä jos munikset on huonolaatusia. No, toivotaan nyt kuitenkin, että vika olis jossain muussa!

Nyt siis odotellaan menkkoja alkavaksi loppuviikolla ja sit kp3 alkaa piikitykset. Ihanaa Keiju, että jaksat masiskuopasta huolimatta viritellä peukkuja mullekin! :)

Jännäyslista

Katzu 8-10.9. (ehkä)
Annukka76 n. 12.9.

Poistin itseni kanssa kun ei siellä gynen mukaan ketään sisällä asusta. Menen nyt diacoriin torstaina kyselemässä niitä laparoskopia asioita. Jos pääsis nopeammin ja hyviin käsiin kun oon alkanut epäillä kaikkea ja kaikkia...

Pahoittelut ensiksikin tädin uhreille!

Toivottavasti Keiju suklaa on auttanut pahimpaan masikseen ees hetkellisesti! Kyllä mulla ainakin fiilikset menee yhtä vuoristorataa. Välillä on niiiiiin huoleton olo ja välillä on ihan tippa linssissä. Sellasissa parin päivän sykleissä menee nuo fiilikset! Toivottavasti sulla helppaa ja tajuais nuo tuhrut pysyä poissa!

Senora, toivotaan, että tuo yökön pois jäänti olis tosiaan vaan ns. positiivinen juttu. Kyllä mä uskon että siellä nyt pikkusankari alottelee elämää, pitelen peukkuja ja hurjat tsempitykset!!! Koska sulla olikaan sen ultra? Anteeksi homepäisyyteni, kun en muista.

Kukkis, sulla on ihan samat huolet kun mulla. Mehän oltiin jo kerran hoidossa mistä lähti vain yksi alkio hedelmöittymään ja arvaa pelkäänkö kanssa et munikset on heikkoja ettei hedelmöity. Meillä sen pitäis selvitä nyt tässä hoidossa, kun osa hedelmöitetään luovutetuilla ja ja jos ne lähtee ok kehittyy on vika simoissa, jos ei on vika muniksissa. Sitte en kyllä tiedä mitä tehdään jos vielä niissäkin on vikaa! Mulla kanssa lyhyt l-vaihe ollut. Huh, ei voi olla niin huonoa tuuria kummallakaan. Mä peukutan teille superpeukutukset bd bd bd bd bd et munikset on ehta tavaraa:)

Aurealle tsempit, että saat asioita eteenpäin ja selvyyttä niihin laparoskopia jutskiin!

Nyt pitää mennä kattoon vähä bb 24/7 enne varsinaista lähetystä. *miten niin friikki*

SON MORO!

Thelma ja Kukkis, miten pitkiä teidän luteaalivaiheet on? Itellä on 10-11 päivää ja huolestuttaa kans, yritystä ei tosin kuin puolisen vuotta.. Kiitos, jos jaksatte kertoa!

Hennille: mulla on muistaakseni ollut sellasta 10-12 pv omien mittausten ja havainnointien mukaan. Se ihanne taitaa olla sellaset 14 pv. Mutta kaveri kyllä plussas justiin vaikka on yhtä lyhyt luteaalivaihe, joten ei se välttämättä aina sitä tarkota ettei onnistuis. Plussapeukutukset sulle Henni!

Ai niin ja lääkäri sanoi viimeksi, että jos on kystia, ne saattaa estää luonnollisen ovaulaation, mikä oli kyllä mulla ihan uutta. Mut mä taidankin ola ainut tällä palstalla jolla niitä on kun sieniä sateella;)

No niin, nyt varsinaista BB lähetystä tsiikaamaan:)

voi pska noita kystia ja huonoja muniksia... Toivottavasti lääketieteestä löytyy keinot raskautumiseen...
Thelma ... et oo lahopää... et voi muistaa mun ultraa, kun en sitä vielä itsekään tiedä :) Maanantaina olis neuvola. Se neuvolantäti lupaili puhelimessa ultraa neuvolan jälkeen tai jos oikein jännittää niin voi järjestää jo ennen... Nyt on kyllä niin mahoton jännitys päällä, että aattelin tänään pistää tätille viestiä, että kyselis mulle aikaa...
BTW eikös jotku luovuta muniksiaki... että elä menetä epätoivoasi !

Harmittavaa tuo jännäyslistan lyheneminen...
Kukkikselle vielä peukutukset, jos kuitenkin ... db bd

Huomenta taas kaikille

Mulla nyt siis kp 26 ja mahan nippailut alkaneet olemaan tiheämmin. MInkään näköistä tuhrua ei ole ollut havaittavissa ainakaan vielä. Lämpöä näyttäisi olevan nyt 37.0

Eilen töiden jälkeen sit päätin tehdä O-testin ja se ainakin näytti negaa, siis vain kontrolliviiva tuli näkyviin. Tulipahan nyt sekin testattua. Tätiä odotellessa.....

Henni, mulla l-vaihe on yleensä 10-11 päivää. Joskus 9 ja pari kertaa jopa 12 päivää. Ja kun sitä 12pv pidetään vähimmäismääränä ja mä olen päässyt siihen ehkä 1-2 kertaa vuodessa, niin lääkäri sanoi, että saattaa olla munasolun laadussa häikkää :( Mutta sekään ei ilmeisesti tarkota sitä, että jokainen munasolu olis huono.. tiedä näistä sitten??

Kyllä mä jo mietin sitä luovutettua munasoluakin, mutta nyt tän uuden lain jälkeen voi olla aika vaikeeta saada niitä. Eikä se nyt vielä olis ajankohtaistakaan, mutta tulee vaan miettineeksi vaihtoehtoja jo etukäteen..

Thelma, en muistanutkaan, että sullakin oli aika lyhyt se l-vaihe. Mitä lääkäri sulle on sanonut? Meinaan, että onko puhunut, että munikset vois olla huonolaatusia, vaikka sä olet niin nuorikin vielä?

Hups, pomo taustalla..

Morjenttes!
Ei mulle kyllä ole kukaan sanonut siitä, että se l-vaihe vaikuttaisi munisten laatuun. Et sulta kuulin ekan kerran:) Mulla on jpku hormoni tais olla prolaktiini ihan pikkuse koholla ja lääkärit kaikki sanonu et on niin vähän ettei pitäis vaikuttaa yhtään mitään. Nyt kuitenkin jos ei lähde luovutetuillakaa hedelmöittymään niin testataan uudelleen verikokeella se hormoni ja saan siihen lääkityksen. Et on täs paljon kaikkee mikä voi onnistumiseen vaikuttaa. Vähän kalliit testaamiset vaan jos nyt selviää et se pienesti kohonnut arvo onkin vaikuttanut. Noh, saas nyt kattoo. KOska sulla Kukkis pitäis alkaa menkat? Mulla on tänään eka seurantaultra. Pitäkääs peukkuja et on kasvanut muniksia ja uusi lääke ja määrä tehonnut! Pelottaa ettei oo mitään:(

Toivottavasti saat Senora sen ultran pian niin mielikin kevenee eikä tarvi murehtia:)

Kröhöm...olipas omanapasta, sorke.....

Senoralle kiitos peukuista! Itse en luomutärppiin usko, mutta kiva kuitenkin kun joku tsemppaa :) Tsemppiä sullekin ultran odotteluun!

Tuli tosta Katzun o-testailusta mieleen, että mä näin viime yönä unta, että tein o-testin pari päivää ennen menkkojen alkua ja se näytti haamua. Olispa enneuni, mut kyseessä oliskin r-testi!

Täällä ainakin peukut on pystyssä Thelmalle!!! Tuu sitte heti kertomaan mitä siellä näkyi :)

Senoralle kans bdbdbdbd, että saat pian ensimmäisen ultran! Onhan se kiva päästä pientä kattoon :)

Keijulle lohdutushali jos se täti sieltä tuli...:( Voin halia vaikkei tullukkaan :)

Kukkikselle myös bdbdbdbd :)

Thelma ehtikin väliin, kun mulla aina kestää tää kirjottelu.. Jos kierto olis 28pv niin menkat alkaa lauantaina. Mä kyllä yhtään tiedä millon oli ovis, joten menkat voi alkaa vaikka huomenna tai vasta maanataina..? Siellä ultrassa viime viikolla kyllä näkyi keltarauhanen eli ovis on tapahtunut.

Kiitos Kukkiksellekin vastauksesta! Itse olen yrittänyt pidentää l-vaihetta luontaistuotteilla ja ruokavaliolla, tosin aikaväli on vasta niin lyhyt, että tulokset ei vielä ole kummoisia.. Päivän olen saanut sitä venytettyä. Tässä muutama ohje, jotka olen netistä bongannut. Eipä näissä nyt ainakaan mitään menetä, jos B-vitamiineja popsii ja jättää kahvin pois. :) Tsemppiä kaikille ja plussaonnea!

* Luteaalivaiheen häiriöt. Monilla PMS:stä kärsivillä on luteaalivaiheessa korkea estrogeenitaso ja matala progesteronitaso. Tähän auttaa riittävä B-vitamiinin, erityisesti B6:n saanti, eläinrasvojen välttäminen ja runsas kuidun saanti. Kofeiini pois. Kofeiini saa adrenaliinirauhaset käymään ylikierroksilla, vähentää B-vitamiinin määrää ja nostaa verensokeria, joka johtaa taas hypoglykemiaan. Kofeiinia on kahvin lisäksi kolajuomissa, suklaassa ja mustassa teessä.