Wish a Baby 39

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -Viivi-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Huomenta. *Haukottelee niin että vesi tulee silmiin* Kuuluuko tähän plussan-jälkeiseen-olotilaan huonosti nukkuminen? Hemmetti, heräsin kahden aikaan, sitten puoli kuudelta, enkä meinannut millään saada enää unta! :/ Ja tänään pitäis jaksaa vaikka mitä. No, eiköhän tää tästä...

Kiitos vielä kerran, te olette niiiiin ihania ja ihan korvaamaton tuki! Mihin mä olisinkaan joutunu, jos en olis löytäny teitä!??! :´)
Thelma kyseli, että millä saatiin plussa "tehtyä": Mä oon koko tän kierron syöny Multitabs Special 2+ -vitamiinia yhden aamulla ja yhden illalla. Lisäks ovis oli kerrankin selkeä kipuineen ja mies sattui olemaan kotona kaikki O:n lähipäivät puolin ja toisin. Peppua oon myös pitäny ylhäällä aina seksin jälkeen. Ei kai muuta ihmeempää. Voihan se olla, että asiaan vaikutti se lääkärissäkäynti, että "annoin periksi". Mähän olin ihan varma jo, että me tarvitaan jotain järeämpiä toimenpiteitä raskautumisen avuksi. 10 kuukauttahan me aika tarkalleen ehdittiin yrittää ja toivoa.

Anteeks, kun mä vieläkin roikun täällä ja hehkutan omaa onneani! Toivottavasti ette ole jo ihan kurkkua myöten täynnä mun juttuja. *Katselee anovasti ympärilleen: älkää häätäkö ihan vielä, jooko!* Mä en vaan jotenkin uskalla vielä siirtyä tuonne odottajiin. Pakko hakea uusi testi tänään ja varmistaa...

Mielenkiintoista tässä on, että lauantaina on pikkujoulut, sinne pitää keksiä joku selitys miksi olen autolla...
Viikon päästä on sitten ne miehen 3-kymppiset, enkä kyllä tähän mennessä ole keksinyt mitään hyvää selitystä juomattomuudelleni! Joku vedenpitävä syy pitäis keksiä tai jään kiinni heti. En kyllä missään tapauksessa haluais vielä paljastaa kavereille!!!

DippiG: Mun suosikkeja on Taco (etenkin Estrellan!) ja Holiday (sekin Estrella) sopii tosihyvin dippikasvisten kanssa. Nam!

Meille tulee joulukuusi. Tai siis se odottaa jo varastossa, eli siis tekokuusi. (Nyt te varmaan viimeistään buuaatte mut pihalle!!) Sille on kuitenkin perustelunsa: me ollaan sukulaisissa lähes koko joulu, eli kuusi kuihtuisi pystyyn jo ennen tapaninpäivää. Mun mielestä paras tunnelma tulee kuitenkin kuusesta ja sen koristelusta. Niimpä meillä on toistaiseksi muovinen. Voihan olla, että jos aletaan viettää jouluja ihan vaan oman perheen kesken, niin sitten kyllä hankitaan ihan aito.

Hups! Kello on taas miljoona! Pitäis kai raahautua työpaikan suuntaan :)

Olipas sulla kurjaa töissä Pp! Kyllä noilla nykyajan lapsilla on ainakin tuo aikuisten kunnioitus jotenkin kadoksissa, tiedä sitten mistä pohjimmiltaan johtuu. Itse vaan muistelee, ettei ala-aste ikäisenä opettajalle uskaltanut edes vastaan sanoa! Toisaalta olin kyllä tosi arka lapsi...

DippiG: mä taidan olla ainut (?), jolle toi dippi ei oikein maistu. Ehkä BBQ, jos on pakko valita.

Joulunvietosta sen verran, että vaikka me joulukuusi hankitaan, niin joulu vietetään vanhempiemme luona. Kurjuus on siinä, että joudun _aina_ joulun välipäivinä töihin, eli kovin kauaa ei ehditä joulusta siellä nauttimaan. Siksi mulle onkin tärkeää, että myös kotona on joulukoristeita; muuten joulu typistyisi ihan liian lyhyeksi.

Toivottavasti Keijunkin gyne menee mukavasti. Kurjat gynet on lähes pahinta, mitä voin kuvitella!

Viivi: mä ainakin olen edelleen väsynyt, ja plussasta kuitenkin on jo 10 viikkoa aikaa....ja öiset heräilyt on todella tuttua :( samoin vessassa käynnit :( mulla meinaan on lähes koko raskauden ollut niin, että on pakko käydä vessassa keskellä yötä, vaikka olisin ihan viimeiseksi käynyt ennen nukkumaan menoa tirauttamassa :(
ja sit mä valvon, kun en saa heti nukahdettua....

Mutta tää on tätä, eikös se kuitenkin ole ihanaa!!!! =)

Pp:lle tsemit ikävän työpäivän selättämiselle. Toivottavasti paranee =)

Oih, ihanaa, joulukuu alkaa huomenna ja sittenhän on jo lähes joulu :-)

Syysmarja rv 15+3

Viivi: Oon niin onnellinen sun plussasta!! Noista yö heräämisistä.. tuttuja ovat täälläkin. Mulla jo ennen kuin testi näytti plussaa ja jonkin aikaa sen jälkeen heräsin joka yö vähän neljän jälkeen pirteänä kuin peipponen. Enkä saanut unenpäästä enää millään kiinni. Aamulla sitten kun olis pitänyt nousta uni olisi kyllä maittanut. Muuten olen saanut nukuttua hyvin, mutta nyt on alkanut tuo vessassa ravaamaan.

Thelma: Mulla ei plussa kierrolla ollut mitään varsinaista konstia plussaukseen. Plussaa edeltävässä kierrossa söin vitamiini tabletteja aamuisin ja join lasillisen grapemehua. Kun sillä kierrolla ei tullut mitään tulosta heitin tavallaan kirveen kaivoon ja lopetin nuo kun ei niistä kerran ollut apua. Greippimehua juodessa mun mielestä kuukautiset vain oli tavallista runsaammat. Että kait mullakin tavallaan luovuttaminen ja stressin katoaminen yrityksen suhteen antoi sitten vihdoin toivotun tuloksen.

Pp: Kurjaa käytöstä kyllä sun työpaikalla ja vielä pieneltä oppilaalta. Ei voi sanoa kuin mihin tämä maailma on menossa. Koita jaksaa ja nauttia niistä hyvistä hetkistä joita oppilaiden kanssa on.

Limee 6+3

Huomenia

ONNEA VIIVI!!!! IHANAA!!!
Joko sä oot tarkistanu mikä tulis laskureiden mukaan lasketuksi?!?! Oi että ihanaa :):)

).( tänään tuli työvuorot, ja mut oli laitettu koko jouluksi töihin... aika kurja juttu! Elikkäs mun pitäis vielä aattonakin olla töissä :( aijon kyllä puhua itteni siitä pois! #¤*!%!

Nyt pitää mennä lunttaan tuonne toiselle sivulle, mitäs muuta täällä olikaan kirjoiteltu, i´ll be right back!

Täällä taas!

Pp'llä ollut eilen inhottava päivä töissä :( toivottavasti mukavampia tulossa, ettei mene ihan maku koko alaan!
Koska te meinaatte lähteä pohjoiseen?
Jos me nyt lähdetään niin lähdettään varmaan tuollon perjantaina 22.12. mutta mutta... saattaa kyllä olla, että se PP:n pahin painajainen toteutuu meidän kohdalla, elikkäs joulu vantaalla... se ois muuten ensimmäinen joulu, etten kävis "kotona"...

Äidin kanssa tuossa juteltiin just puhelimessa, että jos nyt käy niin, että jäädään tänne, niin se tulee edellisenä viikonloppuna käymään täällä, ja valmistellaan sen kanssa joulua. Leivotaan pipareita ym.

Heh, mulla on itellä muuten tuo sama kuin monen teidän miehellä, että jouluvaloja ei voi laittaa ennen itsenäisyyspäivää... en tiedä mistä se johtuu, mutta meillä on vain ollut sellanen tapa...

Meirami kp 19

Päivää!

Kiva kun otitte kantaa siihen pissapurkkiasiaan. En tajua miksei omaan mieleeni pälkähtänytkään että kertakäyttömuki olisi hyvä astia. No, nytpä tiedän senkin. Ja jään odottelemaan sitä päivää kun joskus pääsen mukiin pissimään. =)

Onpa muuten hassu tuo jouluvaloja ei ennen itsenäisyyspäivää -juttu. Ehkä se johtuu siitä, että ei saa olla muita valoja häiritsemässä, kun itsenäisyyspäivänä joka ikkunalla on ne kaksi kynttilää. Paitsi ettei meillä kyllä ole koskaan ollut. =) Kuopiossa on yksi kerrostalo, jossa joka vuosi jaetaan asukkaille kynttilänjalat ja kynttilät joka ikkunaan (ties miten monivuotinen perinne). Ja niissä asunnoissa, joissa ei olla kotona, joku käy laittamassa kynttilät paikoilleen, ja sitten kiertää vähän väliä tarkastamassa ettei syty tulipalo. Ja kyllä, tämä on ihan tosi juttu. Onhan se varmaankin tosi hienon näköistä kun ihan joka ikkunassa on ne samanlaiset kynttilät.

DippiG: Suosikki on Taco. Se taitaa olla Taffelin. Toinen mistä joskus tykkäsin oli Estrellan Italian. Nyt en pysty sitä syömään (ja liekö sitä enää olemassakaan), valkosipuli on jostain syystä alkanut tökkiä. Ja tuossa Italianissa sitä oli runsaasti. Sipsien lisäksi tykkään dippailla kasviksia. Ja viime aikoina olen kokeillut myös maissilastuja salsadipin kera. Nam, johan tässä ollaan vesi kielellä. =)

Juu, joulukuu alkaa huomenna. Ja missä on lumi?? Tänne ja heti! No, viime syksynäkin taisi olla tällainen ärsyttävä lämmin jakso suunnilleen samoihin aikoihin. Lapsuuden joulut oli aina valkeita, nykyään saa aina jännittää onko kotopuolessa (Uudellamaalla) jouluna lunta vai ei.

Riikka kp 18. Mennään näköjään Meiramin kanssa melkein samaa tahtia. ;)

Moiks!

Gyneltä palattu ja taas romaani tulossa... Oli siinä mielessä positiivinen käynti, että lääkäri oli mukava ja otti ongelmani vakavasti, mutta vähän huonoja uutisia tuli :(

Aluksi kyseli perusteellisesti kierrot ym. perusjutut ja sanoi jo siinä vaiheessa, että keltarauhashormoni voisi olla paikallaan kierron tasoittamiseksi. Hurrasin jo salaa mielessäni. No, ei pitäisi nuolaista ennen kuin tipahtaa... Sitten päästiin tutkimuspöydälle, ja perustutkimuksen jälkeen lekuri halusi myös ultrata. Ja kappas, oikeasta munsarjasta löytyi kaksi kystaa! Halkaisijaltaan yli 4 cm. Eli sen munasarjan puolelta ei kannata ainakaan raskaudesta haaveilla. Mä olin ihan puulla päähän lyötynä, sillä se YTHS:n gyne myös ultras munasarjat, ja silloin piti kaiken olla kunnossa!

Joten, en saanut lääkkeitä vaan lähetteen kätilöopistolle jatkotutkimuksiin. Luulin pääseväni sinne paikkaan vähän toisenlaisissa merkeissä... :( Todennäköisesti kysta on vaaraton, mutta lääkäri sanoi, että se luultavasti kannattaa poistaa. Joskus ne saattavat kadota itsestäänkin, mutta tässä tapauksessa lääkäri epäili sitä :( Laparoskopia (kirjoitinkohan oikein...?) siis edessä. Se on kai aika pieni toimenpide, mutta mua hirvittää silti!

Nyt on ihan sekava olo, ei tämän näin pitänyt mennä! Gyne yritti lohdutella, että se on pieni toimenpide ja luultavasti pääsen sinne pian, ja sitten voikin yrittää normaalisti raskautta, joka luultavasti onnistuu ihan helposti toimenpiteen jälkeen. Eli suositteli yrittämisen keskeyttämistä siihen asti, että pääsen jatkotutkimuksiin. Sanoi, että ei tarvitse ehkäistä, mutta ei suosittele yrittämistäkään.

Vasemmalla puolella oli 17mm munarakkula, ja kohdun limakalvo oli ok paksuinen, joten sen puolesta kaikki olis ihanteellista yrittämiselle. Tuntuu vaan niin kamalalta jättää yrittäminen kokonaan, kun mulla ei kuitenkaan ole mitään oireita siitä kystasta! Tai no, ne viime loppukierron mahakivut johtui luultavasti siitä, joten selvisi sekin.

Mä en vain ymmärrä, että miten se YTHS:n gyne ei muka nähnyt niitä kystia vielä kuukausi sitten! Ihmettelin sitä tuolle lääkärillekin ja se vain sanoi, että ne saattaa tulla nopeastikin. Mutta että mun sisälle kasvaa reilussa kuukaudessa kaksi 4 cm halkaisijaltaan olevaa kystaa, niin huh huh.

Sekava olo ja itku silmässä täällä kirjoittelen. En oikein uskalla edes googlettaa, että mitä munasarjakystista tai niiden hoidosta sanotaan. Vauvahaaveet ainakin lentää hetkeksi romukoppaan. Tai ei ne mihinkään katoa, romuttui vaan usko siitä, että me saatais oma nyytti vielä hetkeen. :´(

Voi Keiju! Kylläpäs sulle tuli huonoja uutisia, tuli ihan itsellekin paha mieli :( Mutta ei surra vielä liikaa, on hyvin mahdollista että nuo kystat on vaarattomia ja pian poistettuja. Minä ainakin uskon ja toivon sulle kaikkea hyvää!!

Viivi, nuo yöheräilyt ja väsyttäminen kuuluu asiaan. Tervetuloa kerhoon! ;) Melkeinpä koko raskauden ajan olen saanut sen kerran yössä käydä vessassa. Ja nyt on tulleet mukavat jomotukset mukaan myös... *mur* Viime yönäkin toista lonkkaa jomotti niin p*******sti! Voin vain kuvitella mitä se on tästä vielä eteenpäin. Mulla tekosyynä juomattomuuteen oli ruokatorventulehdus tuossa syksyllä. Paitsi että viime viikonloppuna kuulin, ettei ainakaan naispuolisille ollut selitys mennyt läpi... Myös esim. hiivatulehdukseen käytettävän Flagyl-kuurin aikana ei saa ottaa tippaakaan alkoholia. Yks voisi tietysti olla, että laitat siideripulloihin (tai mitä ikinä juotkin) vettä tai sekoittelet aina itse drinkkisi. Aika vaikea juttuhan tuo on... On se kyllä aika naurettavaa, että omaan juomattomuuttaan täytyy selitellä. Tällaista tämä suomalainen kulttuuri on... =)

Riikka, mulla on ollut ilo ja kunnia olla monta kertaa todistamassa tuon kuopiolaisen talon itsenäisyyspäivän kynttilöitä... :) Siinä talossa todellakin on jokaisessa ikkunassa kynttilät.
Nimimerkki: 29 vuotta Kuopiossa asunut... ;)

Keiju oli ehtinyt väliin... Tsemppiä! On tuossa onneksi se "hyvä" puoli, että juuri nuo kystat ovat voineet olla syynä tärpittömyyteen. Toivottavasti pääset pian jatkotutkimuksiin!

Voi Keiju!!!!! Hitto noita lääkäreitä, epäilen itsekin että sulla olis muka kasvanut kaksi kystaa kuukaudessa....
*halaa ystävää samalla silittäen hellästi päätä ja tarjoten lohdutussuklaata*

Häntä pystyyn kuitenkin, jospa ne olisi ihan "harmittomia" ja pääset leikkaukseen nopeasti ja tämä vaihe on ohi "hetkessä" =)
Tsemppiä!!!

Syysmarja

Voi Keiju, olipa sulla huonoja uutisia. Tuli mullekin surullinen olo sun puolesta. Mutta kuten muutkin jo sanoivat, tärppihän saattaa tulla hyvinkin nopeasti sitten niiden kystien poiston jälkeen! Itsekään en tiedä kystista sen enempää, mut jotenkin mulla on mielikuva, et ne on yllättävän yleisiä. Ja samalla aika vaarattomia! sanoiko se lääkäri, miksi ette saa yrittää ennen jatkotutkimuksia? Voiko niistä kystista olla haittaa, jos tärppi tulisi? Mun äitillä oli kai jotain kystia kun se odotti mua ja ne oli sit alkanu repeilemään liitoksistaan, kun kohtu alkoi kasvaa. Mut siitä oli vaan tullu kovat kivut, ei muuta. En siis tiedä, onko kyseessä samanlaiset kystat jne. Joka tapauksessa kovasti voimahaleja Keijulle!!!! Musta tuntuu, et YTHS:llä ei varmaan oo kaikki lääkärit ja laitteet ihan viimeistä huutoa... Mitä sun mies on sanonut uutisista? Toivottavasti hän osaa lohduttaa sua Keiju ja jaksatte yhdessä eteenpäin!

Oi, tuo kuopiolainen kynttilätalo kuulostaa IHANALTA! :) Mietin juuri tänään kaupungilla, kun meinasin ostaa ne kaksi kynttilää, et mitä ne oikein symboloivat? Olen varmaan sivistymätön, kun en tiedä. Mut siis miks niitä on just kaks?

Riikka, mullakin on ikävä lunta!!! Saisi sataa sitä jo toooosi paljon. Tuntuu niin masentavalta, kun ulkona on tollanen sää. Mulla ainakin sää vaikuttaa suoraan mielialaan.

Meirami, en tietenkään tarkoittanut etteikö joulu Vantaalla voisi olla ihana! ;) Teidän tapauksessa se varmasti onkin sitä! Meille se vain olisi kauhistus. Me lähdetään just tuolloin 22.12. junalla pohjoiseen. Onneksi saatiin vielä liput päiväjunaan, makuupaikat oli kaikki menny jo marraskuun alussa.

Kiitos kaikille tsemppauksesta mun eilisen karmean työpäivän suhteen! Uskon kyllä, et se mun oma luokka on rauhallisempi ja mukavampi, kun ne on vasta ekaluokkalaisia:)

Täällä mennään jo kp29 eikä tätiä vieläkään näy. Mulla on olevinaan kaikki raskausoireet. ;) Eli nenä tukossa, alaselkää jomottaa ja ties mitä. Mut mun kohdalla ne ennustaa varmasti vain kunnon menkkoja. :/ No, menkkojen myötä pyörähtäisi sit käyntiin se meidän eka yrityskierto! Ostin miehelle lahjaksi sellasen pienen sydämenmuotoisen suklaarasian, jonka aion sit antaa, kun meidän yritys alkaa. :)

Nyt lähden kirjoittelemaan joulukortteja. Pitää käyttää tää vapaapäivä hyödyksi, kun kohta mun elämään ei enää mahdu muuta kuin työ. *huokaus*

Voi sua Keiju... no mut nyt on pääasia, että asia lähtee korjaantumaan! Ei sulla varmasti ole syytä huoleen.

Hitto kun oon töissä, en ehdi nyt mitään muuta taaskaan kommentoimaan. Mutta, huomenna on hoitovapaapäivä :) ! Tämä päivä on kyllä kieltämättä käynyt työstä...

Voi miten huonoja uutisia sait, Keiju. :( Mutta komppaan muita siinä asiassa, että kystat saadaan varmasti helposti ja nopeasti pois. Ja sen jälkeen tärppi tulee toivottavasti pian. Hieman kyllä minäkin ihmettelen, ettei YTHS:n lääkäri kystia nähnyt. Mutta pääasia että asia on nyt hoidossa. Laparoskopian pitäisi olla suht simppeli toimenpide. Hurjat tsempitykset myös minulta.

Tulipas tästäkin tylsä päivä... En oo saanut oikein mitään aikaiseksi tuon gynen uutisten jälkeen. Mieskin on vielä töissä, joten en ole viitsinyt sille sinne alkaa soittelemaan murheitani. Ihanaa että te ootte olemassa ja voin tilittää täällä tuntojani :)
PP, siksi ei kai kannattaisi nyt yrittää raskautta, että jos ne kystat poistetaan, niin se olisi parempi tehdä ennen kuin vauva on masussa (ymmärrettävästi!). Kun vasta siinä laparoskopiassa selvitetään mitä ne on. Niin vaikka ne todennäköisesti onkin ihan vaarattomia, niin kai on silti paras varmistua siitä mahd. pian. Ei kai niistä mitään haittaakaan välttämättä olisi, jos tulisin raskaaksi ja poisto tehtäisiin vasta myöhemmin, mutta parempi kuulemma näin. Jotenkin en vaan halua ajatella, että nyt lopetettaisiin yritys täysin... :/ *itsepäinen Keiju ei halua antaa periksi* Näillä sairaalajonoilla sitäpaitsi kestää varmaan ikuisuus ennen kuin edes pääsee ko. toimenpiteeseen! Apua, en kestä ajatella, että me ei päästäis yrittämään esim. puoleen vuoteen!

Joo, onhan se positiivista, että joku syy tärppäämättömyyteen löytyi. Kannatti vaan luottaa omiin tuntemuksiin siitä, että kaikki ei ole ok. Yksityisellä oli kuitenkin hyvää palvelua ja asiantunteva lääkäri. Sinänsä tyhmää maksaa tuosta yli 100€, kun sama hoito olisi pitänyt saada YTHS:llä muutamalla eurolla, mutta näköjään palvelu maksaa...

Sori omanapaisuuteni tänään...

Voi keiju! Kävin tuossa lueskelemassa nuista kystista, ja ne tosiaan on aika yleisiä! Mutta niinkuin sanoit, helposti hoidettavissa. *rutistus*

Mun lapra vastaukset tuli, ja kaikki siltä osin ok. nyt sitten vaan pitää alkaa odottelemaan, että koska kutsu käy naisten klinikalle. ainakin pari kk meinas lääkäri että menee... oi että tulee pitkä alkuvuosi!

Jes, pakko jatkaa taas töitä.

No niin pari pikaista sanaa taas, ennen kotiinlähtöä.

Ihan pakko sanoa, mulla on nyt vähän paha mieli.. kerroin siitä ystävästäni teille, joka tuki mua keskenmenon jälkeen, siis tämä joka on itsekin kokenut niitä. Silloin kun hän kuuli, että olen "raskaana" niin hänelle tuli hirmu kiirus raskautua itsekin. Heillä on ollut ongelmia ja pidempää yritystä takana kuin meillä, mutta Clomit on olleet kaapissa odottamassa. No, hän kaivoi purkin esiin ja nyt sitte hehkuttaa koko ajan, kuinka varma hän on siitä, että on tärpännyt. Äsken tuli tekstari, että kiinnittymiskipuja on kuulemma. Siis ei siinä mitään, olen tosi onnellinen hänen puolestaan, jos onnistuvat, mutta jotenkin toi ajoitus ja hehkutus on mun mielestä hiukan tahditonta... Sanoinkin tossa aiemmin hänelle, että mua ei nyt just sattuneista syistä aihe hirveesti kiinnosta, siis omalla kohdalla varsinkaan. Mut ei tuntunut menneen jakeluun. Vähän outoa.

Nyt en puhu enää itestäni pitkään aikaan, lupaan!!

Häntä pystyyn Keiju *halit*. Toivotaan, että se aika operaatioon tulis mahd. pian, koska kyllä se varmaan ihan totta on, että paras olis hoitaa ne ennen raskautta pois alta.. Mutta, tiedän kokemuksestakin, että odottavan aika on pitkä ja ite olisin ihan pihalla vastaavassa tilanteessa.

Ääh, nyt pitää rientää päiväkodille...kuulemisiin! Ai niin se pissikippogallup: snapsilasi. (alkuperäisestä käytöstä poistettu :) )

Kiitos Omppu, sait mut nauramaan :D Vai snapsilasia sä oot käyttänyt pissikippona!! Sulla taitaa olla tarkka sihti, minä meinaan olisin varmasti kussut käsille ;)

Kiitos muillekin tsempeistä ja lohdutuksista, te ootte ihania :)

Keijulle lohdutuksen halaus täältäkin! Ikäviä uutisia, mutta ei onneksi mitään kamalan vakavaa. Kyllä kaikki varmasti järjestyy parhain päin! Kun kystat on poistettu ja voit aloittaa keltarauhashormonin nappailun, niin vauvahaave on hurjasti lähempänä toteutumista. Varmasti parempi hoitaa ne kystat pois ennen vauvaa. Minä ainakin hermoilisin kamalasti, jos tietäisin sellaisten olemassaolosta ja sitten tulisinkin raskaaksi, ja pitäisi odottaa 9 kk ennen kuin saisi selvyyden niiden laadusta...

Ompun ystävä on tosiaan käyttäytynyt vähän ajattelemattomasti. Kai nyt jokainen tervejärkinen tajuaa, ettei juuri keskenmenon kokenut jaksa ihan kamalasti lähteä intoilemaan toisen mahdollisista raskausoireista... Eikä tarvi luvata, ettet puhu itsestäsi pitkään aikaan! Kerro vaan kaikki mikä painaa, sitä vartenhan täällä ollaan.

Mulla on kans pieni probleemi, kun meidät on kutsuttu katsomaan miehen kaverin kuukauden ikäistä vauvaa. Enkä haluaisi mennä. Kukahan sitä sanoi, että hassua kuinka täällä voi ihan vilpittömästi iloita kanssasisarten plussista, mutta todellisessa elämässä se ei ole aina niin helppoa. No joka tapauksessa, tämä pari aloitti yrityksen samaan aikaan kuin me, ja heillä siis tärppäsi ekalla kerralla. Tää on mulle jotenkin katkera pala, luulen että asiaan vaikuttaa myös se, etten pidä tuosta naisesta yhtään, ja nyt hänellä on vauva joka meilläkin saattaisi olla... Yritän sanoa itselleni, että tää on ihan lapsellista, mutta en ole ihan vama miten hyvin pystyn hillitsemään tunteeni jos menemme katsomaan lasta. Pitää vaan kehitellä jotain tekosyitä miks en pääse, en nimittäin kehtaa kertoa miehellekään näistä tunteista... Joo, onpa mullakin ongelmat. Mutta aloin vaan pohdiskella tuota, että miksi kaikkien puolesta ei osaa iloita. Mulla vaikuttaa kyllä tosi paljon se, pidänkö jostakin henkilöstä vai en. Vaikka olis kaukaisempikin ihminen, mutta sympaattinen, olen yleensä tosi iloinen vauvauutisista. Siksi teidänkin kaikkien puolesta iloitsee, kun ootte niin mahtavia tyyppejä!

Kp 12 tai 14, limaa tulee ja jomottelee, pitää varmaan touhuilla taas illalla...

Voi Keiju! Pahoittelut ja iso halauslohdutusrutistus!!! Toivottavasti kystat on ihan hyvänlaatuisia ja suhteellisen helposti hoidettavia, että pääsette pian jatkamaan yritystä!!! Toisaalt avarmsti kannatti maksaa se 100e, vaikka hieman oudolta kyllä kuulostaisi, että kuukaudessa olis tullu nuo kystat! Tsemppiä teille!!!

Keijun ystävä on kyllä enemmän kun ajattelematon! Siis uskomatonta! Luulis, että olis pikkusen myötätuntuo ja hienovaraisuutta, mutta ilmeisesti hällä tuntuu olevan omanapa tärkein! Vähän sama kun mun yks kaveri joka tiesi et ollaa yritetty puoli vuotta sanoi kun raskautui ekasta kierrosta, että häntä niin v'''ttaa kun tää kävi niin nopeesti, ei olis tarvinnut heti natsata. Tuli siinä mullekin vähän paska fiilis. AIka omanapaista toimintaa!

Ymmärrän kyllä Sara hyvin tunteesi, että ärsyttää mennä kattoon toissten hehkutusta ja samalla miettiä et vois itekin olla samassa tilanteessa. Kyllä me kaikki vielä joku päivä se oma käärö saadaan. siihen uskotaan!!!:)

EI sitä Pp tiedä, vaikka kaikki sun oireet oliskin justiinsa niitä plussaoireita! Pitelen peukkuja että oviksen aikaan siellä on ollut joku supersimo uiskentelemassa:) Ihana se sun lahja miehelle yrityksen alkamisen kunniaksi! En olis ite keksinyt!

Kiitokset Viiville ja Limeelle plussavinkeistä:) Nuo vitskut on jo käytössä ja jalat ylhäällä ainakun jaksaa. Oon vaan pikkusen laiskistunut oviksen pongailussa, joten vähän vaikee tehä täsmäiskuja:) Nyt on kyllä pakko mittailla niitä lämpöjä, tänäänkin unohdin:( Kaikki nuo muut konstit on aika helppo toteuttaa, mutta tuo relaaminen ei kyllä meikäläiseltä onnistu. Noh, täytyy koittaa!

Ihanaa kun pysty oleen töissä tänään. Noh, kyllä siihen varmaan taas kerkee moneen kertaan leipiintyy ennen joulua. No, jouluna on sit ees 4 päivän vapaa. Pankkialalla on se hyvä, ettei tarvi pelätä että joutuis töihin pyhisin ja esim. aattona, se olis traagista suoranaisesti, koska oon niin kova joulufani:)

Juuh, nyt vaihtaa kotivaatteet!

Juu tuo snapsilasi on just hyvä, se on ollut aina käytössä, kun on tarve vaatinut (ei siis kovin usein, kuitenkaan..). Se on helppo huuhtaista puhtaaksi, eikä kuormita luontoa (vaikken mikään aktivisti olekaan). Nooh, kieltämättä, kyllä se välillä "käsille menee", mutta äkkiäkös ne tassut pesee.

Vielä siitä ystävästä, tuli tossa illan mittaan pari tekstaria vielä ja laitoin sitte, että sori vaan, toivon kaikkea hyvää, mutta nyt just en jaksa innostua ihan yhtä paljon aiheesta kuin hän, ja haluan sen rehellisesti kertoa, ja että haluan vähän muutakin ajateltavaa kuin koko ajan tuo raskaaksi tuleminen, ja varsinkin toisen raskaus. (muuten vaan pyörin täällä taas koko ajan..) Kai hän sit lopulta ymmärsi, vaikka ensin meinaskin, että kertoo seuraavan kerran, kun on lähdössä synnyttämään. Huokaus.

Siitäkin on pitänyt laittaa, kun Meirami ja Keiju heittivät arvauksensa mun olemuksesta tossa yks päivä. En enää tarkkaan muista, mitä teillä oli, mutta aika lähelle osui. Eli mulla on nyt tumman ruskeat, ei ihan leukaan ylettyvät hiukset ja jonkin verran taipuisat. Aiemmin oli vaaleemmat, vaaleilla raidoilla, mut viimeks halusin tummaa jostain syystä... Silmät on siniharmaat, ja "pituutta" vähän auki 160 cm. Vaa'assa kävin toissapäivänä, näytti huimat 45,9kg.. äkkiä se tippuu näköjään, kun on pari päivää vähän huonommalla syömisellä. Ja olen ehdottomasti farkkuihminen. Nuorempana tuli käytettyä paljon aika avaria toppeja yms kivaa, mutta varsinkin raskauden jälkeen kun nekin vähät rinnat hävis, niin ei hirveesti tee mieli paljastella. Mutta trikoopaidat farkkujen kanssa on suosikki. Ja väreistä melkein kaikki käy. Tykkään sekä voimakkaista, että vaaleemmista väreistä ja valkoisesta. Luonteeltani olen peruspessimisti (jos on jollekulle jäänyt vielä epäselväksi), luotettava ja "järkevä" (okei, tohon en usko itsekään). Mutta en siis mikään kohkaaja tai haihattelija, omasta mielestäni ainakaan. Lyhyesti ja ytimekkäästi: härkä. Olikohan vielä jotain..
"Nyt en puhu enää itestäni pitkään aikaan, lupaan!" Heh... just joo!

Saraa ymmärrän minäkin tossa, että on vaikea mennä pientä katsomaan, kun ajattelee, että voisi itse olla ihan yhtä hyvin saman ikäisen äiti..Tämä on kyllä niin kipeä asia jokaiselle saman kanssa kamppailevalle, eikä siihen taida olla loppujen lopuksi kuin se yks ja ainoa lääke..

Olis kyllä aikamoinen paukku, jos Pp:llä olis natsannut! Se olis kyllä jo kohtalo jos mikä, tarkoitan siis ainoastaan positiivisessa mielessä!! Mun työpari kävi vähän aikaa sitten sterilisiaatiossa, ja sitä käskettiin käyttämään kondomia, tai siis sen miestä käskettiin, ekoihin menkkoihin asti, ja olivat sit yhden kerran unohtaneet. No, eiköhän ollut sit menkat myöhässä vissiin pari viikkoa ja kaveri teki jo testiä.. naurettiin sillon, että eiköhän jäädä samaan aikaan äitiyslomalle. No, ei jääty sitten. Ja negaa se oli sillä ja tulihan se vuotokin sitten.

Ai niin, hyvä kun oli Meiramilla puhtaat paperit labrasta! Muistin just, että mäkin olen vielä siellä sairaalan jonossa, niihin spermatesteihin, mieheltä, ja jotain omia. Täytys perua kun sais aikaseks. Luotan nyt niihin lugeihin kuitenkin yhä edelleen, sitten joskus tulevaisuudessa. Salaa mielessäni olen ajatellut, että nyt siis yhet menkat odotellaan, sit EHKÄ vois uskaltautua yrittämään yhden kierron ajan, ja jos ei natsaa, niin jätän suosiolla keväämmälle. Mutta, katsotaan, katsotaan, nou panic.

Vaikenen taas, omiin ajatuksiini. Tai no niitähän ne nämäkin oli..

Ps, eiks kukaan oikeesti tiedä, kuka on Jippu ??

Eipä tarvinnut kauaa jännäillä meikäläistä (vaikka turhaahan se olis muutenkin ollut). Just kävin vessassa ja täti kurvas paikalle. :/ Tavallaan harmittaa, mut hei tajuutteks te kaverit mitä tädin tulo tarkoittaa... Nyt alkoi meidän eka yrityskierto!!!!!! Ihan hullua... :) Annoin jo miehelle sen suklaarasian ja se oli vähän hämmennyksissään.

Onhan tää aika outoa. Tätä hetkeä olen odottanu keväästä saakka. Sillon kun toukokuussa ekan kerran kirjotin tähän ketjuun, niin enpä olis edes uskonu tän hetken joskus koittavan... *herkistyy* Mutta nyt alkoi myös jännittämään tosissaan. Ollaanko me valmiita? Miten meidän suhteen käy, jos vauva tulee? Osataanko me hoitaa sitä? Onko tää varmasti hyvä idea? Osataanko me kasvattaa se? Entä jos ei saadakaan lasta? No, kaipa tuollaset kysymykset on ihan normaaleja tässä vaiheessa? Vai onko tuo joku merkki siitä, ettei me olla yhtään valmiita mihinkään? *PP-paran pää pyörällä*

Omppu, minä ainakin tiedän Jipun! Pari lehtijuttua olen siitä lukenu, mut yhtään biisiä en oo kuullu. Oli kyllä aika tökerö se sun kaveri, kun tuolla lailla alko hehkuttaa omia kiinnittymiskipujaan. Tosi tahditonta! Joillakin ei vaan oo yhtään mitään käsitystä korrektista käytöksestä.

Sara, sun tunteet on täysin normaaleja! Älä yhtään häpeile niitä, musta olis outoa, jos pystyisit suhtautumaan asiaan olankohautuksella. Toivottavasti keksit jonkun hyvän tekosyyn. Ei aina tarvitse olla valmis kylästelemään.

Thelmalle tsemppiä lämpöjen mittailuun! Koitetaan tsempata toisiamme, minäkin ajattelin pikkasen niitä mittailla, vaikka ei kai se ekassa kierrossa olis yhtään välttämätöntä...

Meirami, tosi kiva et sun labrajutut oli OK. Toivotaan, et pääset pian sinne Naistenklinikalle! Odottavan aika on tietysti pitkä, mut me ollaan täällä sun tukena ja viihdykkeenä. ;)

Oi joi, pitäs varmaan sitä greippimehuakin vetästä tässä illan päälle. Ei sitä vaan voi vielä käsittää, et meilläkin on nyt sit yritys alkanut...

Onnenpotku alkaneelle kierrollesi, Piparminttu-Pipsa!!!!
Ihana päästä jännäilemään suakin :) Ihan normaaleja mietelmiä noi ollaanko valmiita ja miten käy jne. Kyllä elämä kantaa, luota siihen!!

Hö, katoin tota mun edellistä jaaritusta, ihan sairaan pitkä!! Kuin voi olla, vaikka en mielestäni kirjoittanut juuri mitään..asiaa ainakaan :). Huomaatteko, mä hymyilen!! No, tää on tätä aallon huippua tällähetkellä, vielä täältä tiputaan..viimeistään huomenna työpaikan pikkujouluissa perseet olalla ja kyyneleet poskilla.. hope not!

Huomenta tytöt.

Keijulle pahoittelut gynekäynnin huonoista uutisista! *Rutistaa hentoisen kamun tiukasti halaukseen rohkaisten* Mä uskon, että hirvittää se toimenpide kystien poistamiseksi, mutta kyllä sen varmaan kestää kun pitää ajatukset siitä seuraavassa hyödyssä! Toivotaan että pääset nopsaan operoitavaksi ja yritys pääsee alkuun uusin ja paremmin mahdollisuuksin!

Pp:lle ONNEA! Nyt se sitten alkaa!!! JEEEE!!! :) bd bd Ihanaa! Älä stressaa noita sun ajatuksia, ne taitaa kuulua asiaan aika vakiona. Mulla ainakin on ollut ihan samanlaisia juttuja mielessä milloin enemmän milloin vähemmän. :)

Mä ymmärrän Saran tuntemukset täysin, liittyen tuohon kavereiden vauvaan. Mun mielestä sun ei tarvi tuntea huonoa omaatuntoa, vaikket menisikään katsomaan heitä. Kyllä sitä pitää ajatella itseäänkin!
Mulla on työpari, joka viimeisellä kolmanneksella raskaana ja aika vaikea on välillä ollut kuunnella hänen hehkutustaan kun mielessä on ollut, että mä voisin olla samassa vaiheessa menossa...