Wish A Baby 31

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Syysmarja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heips taas!

Tervetuloa vaan joukkoon minunkin puolestani Tikris! Laitahan itsesi listalle!

Syysmarjalle vielä onnittelut vahvistuneesta plussasta! Ja paljon peukkuja, että kyytiläinen pysyy tällä kertaa matkassa loppuun asti! Tarkkailet varmasti kaikkia nippailuja ja muita oireita entistä tarkemmin, mutta eiköhän ne kaikki ole ihan normaaleja ja oikeita raskausoireita :)

Judy, sun oireet kuulostaa myös lupaavilta!! Oliskohan nyt niin, että plussajuna odottelis vielä sua kyytiinsä!?!? Jos oot seuraillut niitä lämpöjä, niin tiedät varmaan milloin ovis oli? Eli miten pitkään ne lämmöt on olleet koholla? Heti testaamaan siitä! ;)

PP:lle onnittelut kämpän löytämisestä! Saunallinen kaksio kuulostaa ihanalta :) Meillä ei nimittäin ole oma saunaa, ja sitä välillä kaipailen. Saako udella paljonko Tikkurilassa pitää sellaisesta lukaalista pulittaa? Täällä etelässä nimittäin on munkin mielestä ihan törkeät hinnat, osittain myös opiskelija-asunnoissa. Ja onnittelut myös miehellesi opiskelupaikasta; 14/800, wau...!! Mitä ovistikkuja sulla muuten on käytössä? Oon itse vielä vähän kahden vaiheilla, että yrittäisinkö tikuttaa vai en... Mutta mitä noista viivoista on kuullut (= täällä lukenut!), niin se toinen viiva saattaa pamahtaa siihen ihan yhtäkkiä, ilman mitään päivien haamuvaroituksia. Eli tänään sulla saattaa jo tulla vahva viiva, vaikka eilen oli tyhjää. Onnea vaan ovis-bongailuun, tuleehan siitä turvallinen olo kun tietää et kroppa toimii :)

ON: kp 12/~30 eikä mitään erityisiä tuntemuksia. Ovis sais jo lähestyä, ettei tulisi megapitkä kierto. Toissapäivänä pöllyteltiin, joten pitäisi kai tänään taas varmistella ;) Nyt on kuitenkin aika rauhallinen mieli tämän vauva-asian suhteen.. Jotenkin tuntuu, että ihan sama vaikka ei vielä tärppäisikään. Välillä on alkanut jopa pelottaa koko asia! Siis ihan hassua!! Siis haluan edelleen vauvan - tai siis lapsia ylipäätään - mutta välillä pelottaa hirveesti koko raskausaika, tuleva synnytys, miten sen vauvan kanssa sitten pärjää, ja kun se lapsi on siinä sitten "riesana" seuraavat parikymmentä vuotta. Niin tuntuu siltä, että en olekaan ihan valmis vielä tähän projektiin. Sitten taas näen jonkun söpön vaavin, ja tahtoisin oman sillä sekunnilla. Tosi ristiriitaista... Onko muilla yhtään samanlaisia tuntemuksia, vai oonko mä jotenkin outo?

No, se niistä pohdinnoista. Sateinen aamupäivä vaihtui lämpimäksi auringonpaisteeksi, joten olisi kiva lähteä ulkoilemaan. Mukavaa loppupäivää!! =)

heips! Ihanaa, että edes joku on linjoilla:)

Keiju, et ole minusta yhtään outo noine mietteinesi ja pelkoinesi. Tuskinpa kukaan voi olla kokoajan 110%:n varma ja vakuuttunut, että pärjää ja kaikki menee hyvin. Ainakin minä mietin juuri noita samoja juttuja, vaikka ei tosiaan vielä edes yritetä! Synnytys pelottaa aika paljon ja samoin se, että jääkö parisuhteelle enää aikaa vauvan kanssa ollessa jne. Mutta varmasti tollaset pelot kuuluu asiaan. Kuitenkin suurimman osan ajasta olen luottavaisin mielin ja uskon, että elämä vauvan kanssa olisi loppujen lopuksi paljon antoisampaa ja ihanampaa, kuin elämä ilman vauvaa:)

Me joudutaan pulittamaan siitä kämpästä 652€/kk+vesi+sähkö... Eli kallista lystiä on. Mutta toivon kovasti saavani töitä, jolloin budjetti joustaisi paremmin tuohon vuokraan. :) Ja onhan meitä onneksi kaksi maksamassa sitä. Yksin asuvallahan asumis- ja muut kulut on suhteessa paljon suuremmat kun pariskunnilla.

Mulla on Mammaksin ovistikkuja. Hmm... Munhan täytyy sitten varmaan testata tänäänkin, jos Keijun sanoissa on perää:) Olis tosiaan turvallisempi olo, jos tietäisi, että kroppa toimii niinkuin kuuluukin.

Toivottavasti saadaan muitakin linjoille höpöttelemään:)

Hellou taas!

Yritän tehdä tässä koneella opiskelujuttuja, mutta jotenkin kummasti eksyin taas näille sivuille ;)

Helpottavaa kuulla, että ainakin PP:llä on ollut samanlaisia pelkoja ja mietteitä vauvan suhteen kuin mulla! Kyllä minäkin suurimman osan ajasta uskon, että kaikki tulee sujumaan vauvan kanssa hyvin, ja että selviydyn synnytyksestä kun muutkin ovat kerran selvinneet jne. Onhan siinä sitten vielä se 9kk aikaa sopeutua tilanteeseen, ja silloin sitä tulevaa äitiyttä/ vanhemmuutta on varmasti helpompi kuvitella kuin nyt. Ehkä on ihan hyvä miettiä näitä juttuja ja vähäsen pelätäkin, niin ei kuvittele vauva-arkea liian auvoiseksi ;)

Juu, kallista täällä pk-seudulla on tämä eläminen. Tekisi itsekin mieli muuttaa jonnekin kauemmas, mutta miehellä on kuitenkin työpaikka täällä, ja omat opiskelutkin on vielä kesken. PP, etkös sä ollut jonkin sortin ope? Niille tuntuu ainakin olevan töitä täällä päin, joten varmaan sinäkin löydät aika helposti töitä :)

Mutta nyt taas opiskelujen pariin. Kiitos virkistävästä taukoseurasta :)

Keiju hei, mähän mietin noita samoja asioita about kk sitten...ja tässä tulos =) eli et todellakaan ole ainut, kuka ajattelee tuolla tavalla aina välillä.

Luin tuolta odottajien puolelta "raskauden puolivälin v*tus* -ketjua ja pisti hymyilyttämään..onhan se myös tuossa raskaana olemisessa se onni ja autuus, ettei koko ajan tarvi olla naama Naantalin aurinkona, joskus vaan saa v*ttaakin :) Tarkoitan siis vain että miksei sitä vi*sta vois olla jo tässäkin vaiheessa, kun yritys on hehkeimmillään?!?! =)

Pp, ehdottomasti kannattaa testata tänäänkin, vaikka se tietääkin sitten sitä että tikkuja menee, mutta hei, elämä on... mutta tikut testiin vaan!

jaahas, vai on Judy kanssa "änkeämässä" plussajunaan *hmmm* sanoin just kuskille että odottelee vähän aikaa, porukka tulee vähän myöhässä =)

Heh, voi kun änkeäisinki :) Kiitos syysmarja, ku yrität puhua sitä kuskia venaamaan! Keiju80, en testannu ku ihan kierron loppuvaiheessa, ja nyt lämmöt on sahannu ees taas, eli enpä usko et mitään toiveita.. syysflunssaa vaan ;) Eikä mulla oikeesti oo mitään muitakaan oireita, ei tissit ees arat yms. En kyl oikeesti jaksa, jos kierrot alkaa oleen jatkuvasti lähellä 40 päivää... testaan kai la aamulla varmuudeks, ku lähetään iltasella Italiaan, ni tietää sit..

Pp, Tiksi on kuulemma kivaa seutua, onnea teille uuteen kotiin :o) ja tervetuloa tänne pääkaupunkiseudulle!!

Huomenta:)

Judy, anteeksi taas tämä nuoruusiän dementiani, mut oliko sulla sit aiemminkin ongelmana ylipitkät kierrot? Senkö takia et ole kovin optimistinen? *pahoittelee huonoa muistiaan* Toivottavasti tällä kertaa kyse olis sellaisesta 9 kk pitkästä "kierrosta" ;) Pidän silti peukkuja -> bd bd bd!

Kiva kuulla, että teillä on noin paljon positiivista sanottavaa Tiksistä:) Tulee itsellekin luottavaisempi olo. Uskon, että sinne sopeutuu, kun ottaa sellaisen asenteen. :) Ja onneks mulla on jo valmiiksi aika paljon sukulaisia ja kavereiita pk-seudulla, ettei tarvitse ihan ummikkona sinne mennä. Sain muuten eilen synttärilahjaksi Stadin slangi-sanakirjan!!! ;) Sitä pitääkin alkaa pänttäämään samantien...

Sain eilen kuulla ihania uutisia: meidän tuttavapariskunta odottaa vauvaa 5.kuulla! :) Erityisen ihana tuo uutinen oli, koska he ovat yrittäneet vauvaa pian 3 vuotta ja takana on neljä keskenmenoa. Mulle tuli ihan kyyneleet silmiin, kun he eilen paljastivat onnellisina uutisensa. Tärppi oli ilmeisesti tullut hoitojen avulla. Voi että olen niin onnellinen heidän puolestaan!!!

Testasin aamulla ovista ja nyt olin näkevinäni tikussa hailakan viivan kontrolliviivan vieressä. En sit tiedä, et oliko se haamu... Kun en ole ikinä sellasta vielä missään tikussa nähnyt;) Pitää taas huomenna tikuttaa, josko sillon tulis jo 2 viivaa. Nyt siis kp14 eli sais se toinenkin viiva kohta ilmaantua.

Missä kaikki on? Mitä teille kuuluu, wab-leidit? Nyt mars mars kuulumisia kertomaan! :)

Heippa taas pitkästä aikaa kaikille!
Meirami pääsi taas pitkästäaikaa nettiin, ja jotenkin nyt sellanen fiilis, että musta ei aivan heti nyt pääsekkään eroon :)
Onnea kaikille jotka on saaneet sen ihanan plussan ja päässeet matkalle kohti vanhemmuutta. Toivottavasti matkanne sujuu hyvin!
PPlle tervetuloa PK seudulle! Täällä on hyvä elää ja yrittää, ja Tiksi kyllä on mukava paikka!
Muitakin ovis testaajia kuulostaa olevan liikkeellä. Täällä ois vakaa aikomus myös siihen suuntaan, mutta jotenkin tuntuu että kaikki on vaan meidän raskautumista vastaan, kun aina(!!!) tulee jotain just sillon kun mulla ois ovis käsillä,niin on mies reissussa, vieraita tai jotain muuta vastaavaa. Nyt pitäis kuitenkin olla pitkästäaikaa niin, että molempien pitäis olla kotona, ja mahdollisuudet touhuilla vaikka ja mitä :) toivonpa kovasti niin!
Mutta nyt vielä työn touhuun.
Kirjoittelen myöhemmin lisää :)

Heissan!

Pelästyin oikein, kun katsoin hetki sitten ja meidän ketju uhkasi hävitä etusivulta!!! Nyt naiset langoille ja sanaiset arkut auki!! *uhkailee siskoja yrittäen näyttää kiukkuiselta* :) Luin hetken aikaa muita ketjuja ja sillä välin Meirami olikin ehtinyt naputtelemaan kuulumisia. Tosi kivaa kuulla sinustakin pitkästä aikaa!!! :)

Ei mitään ihmeempää kerrottavaa. Luin äsken kuntoilu-aiheista ketjua täällä haaveissa ja olen kyllä samaa mieltä siitä, että liikkuminen saa mielen virkeäksi ja ajatukset vähän poispäin siltä "olenraskaana-enole-olenraskaana-enole" kehältä. Siispä en nyt tässä enempää höpise, vaan lähden lenkille, kun vielä aurinko vielä paistaa! :)

Kuulumisiin!

Kp: edelleen tuntematon /26-30! *hymyilee tyytyväisenä omaan tahdonvoimaansa*

Hei keksikääpäs joku jotain mukavaa galluppia pitkästä aikaa tai muuten vaan joku innostava puheenaihe! :)

Mulle pälkähti just mieleen yks G: Kuinka monessa eri asunnossa/kodissa olet asunut elämäsi aikana? Oletko tyytyväinen nykyiseen?

Mä olen asunut hmm, hetkinen... joo, tämä nykyinen koti on 12. paikka! Ja olen kyllä melkein täysin tyytyväinen kaikinpuolin tässä asumiseen. Ainoa mitä kaipaan, on pääkaupunkiseudun julkiset liikenneyhteydet, joita täällä "syrjemmässä" voi vaan kaipauksella muistella.

Mut nyt siis verkkarit jalkaan ja töppöstä toisen eteen! :)

Lista:

Viivi vm -78, esikoinen haaveissa, yritystä 2/2006
Lilly 31 v. esikoinen haaveissa ?? ei ole kirj.
Titi vm -83 esikoinen haaveissa
Riina vm -81, esikoinen haaveissa, yritystä 11/05
Lumi vm -81, toinen haaveissa (miehelle esikoinen)
Piparminttu-Pipsa vm -83, esikoinen haaveissa, yritys alkaa 12/2006
Riikka vm -78, esikoinen haaveissa, yritystä: "katsotaan-sitten-joskus-mutta-ei-vielä"
Lime vm -82, esikoinen haaveissa, yritystä 5/2006
Sara vm -79, esikoinen haaveissa, yritystä 1/2006
Meiram vm -82, esikoinen haaveissa, yritystä 11/2005 ?? ei ole kirj.
Omppu vm -75, toinen haaveissa, yritystä 4/2006, ongelmana lyhyt luteaalivaihe
Rinkeli vm-85, esikoinen haaveissa, yritystä 8/2005 ei ole kirj.
Annemaria vm-83 esikoinen haaveissa ?? ei ole kirj.
Judy vm -82, yritystä 7/2006, esikoinen haaveissa
Sirppana vm -81 ? yritystä 7/2006, esikoinen haaveissa
Keiju vm -80 yritystä 7/2006, esikoinen haaveissa.
Kissimissi ??? ?? ei ole kirj.
Monsku vm -80 (?), yritystä 8/06, esikoinen haaveissa ??ei ole kirj.
Tikru vm -84, yritystä 8/06, esikoinen haaveissa
Amanda vm-78, yritystä 5/2006, esikoinen haaveissa ?? ei ole kirj.
Tikris vm -79, esikoinen haaveissa, tjottaillee

meniköhän tää listan päivittäminen oikein.. hope so!

no niin, nyt voinkin sitten kirjoitella muita kuulumisia :) kiitoksia, että mukaan mahtuu, päivittäin lueskelen teidän kuulumisia. just tulin koiran kaa lenkiltä, päivällä pelailin jo sulista ja eilen tuli käytyä spinnaamassa. nyt voikin viikonlopun ottaa rennosti!

PP:lle tervetulotoivotukset tänne pääkaupunkiseudulle. tiksi on ihan kivaa aluetta, mulla tulee päivittäin käytyä siellä työn merkeissä. mä olen kotoisin itä-suomesta ja muuttanut tänne töiden perässä. tosi hyvin oon kyllä viihtynyt, mullakin oli ennen "eiikinähelsinkiin"-asenne. nopeesti se sitten rapisi, kun kaupunkiin tutustui.

Keijulle haluisin sanoa, että mä mietin noita asioita melkein päivittäin!! siks ehkä tää yrityskin on vielä tjottailuasteella, toisaalta haluisin hirveesti, mut toisaalta yritän saada työasiat kuntoon. pakko kyllä myöntää, et tiedän tasan tarkkaan mikä kp on menossa.. *punastuu*

G: piti oikein ruveta laskemaan, monessa kämpässä on tullut asusteltua ja tulokseksi tuli nykyinen on seitsemäs. tää kämppä on kolmas helsingissä ja loput kotiseuduilla.

paljon plussatuulia kaikille ja tsemiä petipuuhiin :)

Iltaa leidit! :)

Mukavaa, kun Meirami on tosiaan pitkästä aikaa linjoilla:) On varmasti tosi kurjaa, jos tuntuu aina siltä, että pupuilu siirtyy oviksen aikoihin ties mistä syystä. Mut hei, nyt otatte sit tilaisuudesta kaiken irti! Ties vaikka olisit jo seuraava plussajunan matkustaja... *pitää peukut ja varpaat pystyssä*

Viivi, unohin eilen vastata tuohon sun kyssäriin eli kyllä, valmistun luokanopettajaksi. Kyllähän niitä töitä tuntuu siellä etelässä olevan. En vaan viittis ihan kamalan kauas lähteä töihin eli mieluusti Vantaalta tai lähikunnista hyvien yhteyksien päästä pitäis työpaikka saada. Meillä kun ei ole edes autoa, niin oon täysin riippuvainen julkisista.

G: Tää asunto on mulle kuudes mun elämän aikana. Neljä vuotta sitten muutin tänne pohjoseen ja oon muuttanu sen jälkeen kolmesti... :/ Olis niiiiiin ihana asettua jo aloilleen ja rakentaa ihana omakotitalo ja ja ja... Mutta tuo unelma on aika kaukainen haave vielä monta vuotta. No, jos se Tiksin kämppä on hyvä, niin siinä me sit asutaan ainakin seuraavat kaksi vuotta miehen opintojen ajan. Ah, luksusta;) Tää nykynen kämppä on tosi kiva, ei mikään tyypillinen opiskelija-asunto. Talo on rakennettu v.2000 ja tosi siistissä kunnossa kaikki pinnat. Vain oma sauna puuttuu... Eli vuokra-asunnoksi TOSI hyvä!

Syysmarjan kuntoiluhaasteeseen en oo kommentoinu muuten mitään. Mun on tunnustettava, että musta ei yksinkertaisesti ole toteuttamaan sitä. :/ Oon liian laiska ja saamaton. Mut tänään sain itseäni niskasta kiinni sen verran, että kävin juoksulenkillä! *ylpeä itsestään* MP3:n ja koiran kanssa matka joutui jopa rattoisasti! :) Suosittelen muillekin tätä Kotivinkistä lukemaani vinkkiä:

-> Lataa kannettavaan soittimeen lempimusaa ja kuuntele sitä VAIN lenkillä. Reippaan biisin soidessa juokse lujempaa ja hitaamman kappaleen tahdissa voi vähän löysätä tahtia. Mulla toi toimi ainakin tosi hyvin ja askel mukautui aina ihan huomaamatta musiikin tempoon. :) Ja pakkohan sitä on lenkille päästä, että voi taas kuulla lempibiisinsä;)

Mulla on taas pahentunu tää vauvakuume. Johtuu varmaan lähestyvästä oviksesta? Jotenkin on sellanen tosi syvältä sisimmästä tuleva kaipuu saada oma lapsi, miehen ja minun yhteinen nyytti. Sellanen pieni avuton olento, jota hoivata ja helliä... Niisk!

Mulle pälkähti just mieleen yks G: Kuinka monessa eri asunnossa/kodissa olet asunut elämäsi aikana? Oletko tyytyväinen nykyiseen? He hee, luin tuota Viivin viestiä ja luin pikkasen väärin tai sitten olen jo niin puutteessa että halusin lukea väärin(saanu viimeksi sunnuntaina :/) Niin, luin että kuinka monessa asennossa ja ihmettelin että mitäs se Viivi tuollaisia kyselee ja onko meistä joku muka laskenut... Luin sitten lauseen loppuun ja kyselitkin ihan muuta. ->G:Virallisesti viidessä ja kuudenteen odotan muuttoa =) +kahdessa opiskelija-asunnossa;toisessa "siivellä" ja toinen oli "sisäoppilaitos"

Ja onnittelut vielä plussanneille =) en millään jaksa muistaa että olenko teitä jo onnitellut...

Hyvähyvä! Ketju on herännyt henkiin illan edetessä! :)

Unohdin tuohon aiempaan juttuun laittaa tervetulotoivotukset Tikrikselle... Siis tervetuloa porukoihin! :) Tosiaan moni poistui plussapuolelle, niin että vahvistusta joukkoihin kaivataankin!

Hyvä Riina! Sisälukutaito kärsii siis seksinpuutteesta... ;) Siihen gallupiin oliskin aika vaikea vastata...siis kuinka monessa asennossa...!!! *hihittelee yksin kotona koneen ääressä niin että saa yskänpuuskan!* :)

Iltaa!

Hih, hauska tuo Riinan lukuvirhe! Hekottelen täällä itsekseni... Pikaiset gallup-vastaukset ennen nukkumaanmenoa. Tämä on neljäs asunto, missä olen elämäni aikana asunut: kahdessa kotiseudulla, ja kahdessa täällä opiskelukaupungissa.Nyt olis haaveissa katsella ihan omaa asuntoa, luultavasti rivi-sellaista. Tai siis oikeena haaveena olis se omakotitalo, mutta täällä pk-seudulla ei sellaiseen taida olla ikinä varaa :( Mutta se rivari olis jo iso parannus :)

Viivihän on pysynyt lujana kun ei laske edes kp:tä ;) No hyvähän se on, jos osaa ottaa rennosti! Pitäis yrittää itsekin olla laskematta. Mutta nytkin pyörii vaan mielessä, et olis pakko sekstailla tänäänkin "varmuuden vuoksi", vaikka ei yhtään jaksais...

Mutta nyt painun pehkuihin, öitä!!

Terve taas leidit! Se onkin perjantai. Kukahan meille nyt tanssii, kun Syysmarja on hypännyt plussajunan kyytiin? =)

Alkuun tervetulotoivotukset Tikrikselle. (ja muillekin uusille, jos heitä on. nuoruusiän dementia se vaivaa täälläkin =))

Täällä on ollut taas kaikenlaista gallupia. Vastaan nyt siihen viimeisimpään, eli kuinka monessa asennossa olen saanut ... eikun siis kuinka monessa asunnossa olen asunut. =) Tämä nykyinen on seitsemäs. Kolme oli kotipaikkakunnalla ja kolme opiskelupaikkakunnalla. Ja tässä nykyisessä on asuttu vasta rapiat 2 kk. Vuokra-asunto tämä on. Ihan jees, saunallinen kolmio. Mutta en tätä omaksi kuitenkaan ostaisi.

Pp:lle onnea uuden kodin löytämisestä! Tikkurila on varmasti kiva alue, ja sieltä on ainakin hyvät yhteydet joka paikkaan. Itse olen pk-seudulta (tai sen tuntumasta, noin 40 km helsingistä, pääradan varrelta) kotoisin ja muutin opiskelujen takia Itä-Suomeen. Ja täällä olen viihtynyt erinomaisesti. Tässä vaiheessa ei ainakaan tee mieli takaisin etelään, elämän rytmi on täällä "maalla" jotenkin niin erilainen.

Tietysti riippuu paljon ihmisestäkin että kuka viihtyy missä. Minä en kaipaa älyttömän suurta kulttuuritarjontaa, vesispinningiä =), kapakoita ja yökerhoja tai muutenkaan kamalasti harrastusmahdollisuuksia, joten sen puolesta ei itäsuomalaistumisessa ole ollut mitään ongelmia. Välillä kun täältä junalla tulee ja kotikaupungissa nousee junasta, tuntuu kuin tulisi ihan eri maailmaan. =) Mutta en halua mitenkään pelotella, kerroin vaan oman kokemukseni. Viihtyminen on myös aika paljon omasta asenteesta kiinni.

Sain muuten viime viikolla jätettyä graduni, ja pari päivää sitten tuli postissa lappu että tarkastajat on määrätty. Nyt vaan tuskanhiki otsalla odottelen että mikä arvosana sieltä paukahtaa... Joko olet Pp saanut arvostelun? (sori jos olet jo kertonut, se nuoruusiän dementia taas...)

ON: kp 2. Kiertojen pituudet on nyt viime aikoina olleet ihan siedettäviä, 24-28 päivää. Naama kukkii edelleen, nyt tosin ehkä vähän rauhoittunut kun ostin (vieläkin) tehokkaampaa puhdistusainetta. Ovisoireitakin olen mielestäni havainnut taas viime kierrossa. En taida viitsiä kuitenkaan vielä ruveta tikuttelemaan, vaikka olisihan se toki kiva tietää varmaksi että ovuloiko vai ei. Kerrohan Pp miten tikuttelu sujuu?

Mukavaa viikonloppua kaikille! Ja älkää unohtako syyskylvöjä! :D

Heipähei taas vaan kaikille!

Onpas mukava kun olette kirjoitelleet kovasti :)

Tänään on hyvä päivä, sain pomolta kukkia aamulla, ihan muuten vain, ja tuli kamalan hyvä mieli! Nyt jaksaa sitten taas hymyillä kaikille! Ja hyvin nukuttu yö takana ja aurinko paistaa!

Kävin eilen ostamassa ihmeperhe DVD:n ja sitä koittanut katsella aina kun on ollut aikaa, ihan kuin lapsille suunnattu James Bond tai vastaava... hyvin jännittävä. Muutenkin tullut jotenkin hommailtua enemmän tai vähemmän lasten elokuvia kokoelmiin, ihan vain tulevaisuuden varalle (ja omaksi iloksikin tottakai :)) Mitenkään muuten ei vielä ole alkanut jemmaileen ja hommaileen mitään lasten tarvikkeita, vaikka monesti onkin tehnyt mieli esim. kenkäkaupasta ostaa jotkut aivan ihanat mini mini kengät, vaikka vain koristeeksi ;)

>G: Nyt on kuudes koti menossa, ja se on kyllä ihan ihana koti!! Ollaan asuttu siinä nyt vuosi, ja tuntuu että joka päivä rakastan sitä paikkana enemmän. Mutta voi olla että joudutaan tässä lähiaikoina etsimään uutta kämppää :( ihan vain käytännön syistä (työmatkat, tilat ym) mutta senpäs näkee sitten kun se aika on.

>nyt: kp 12 (itseasiassa nyt joutu ihan laskemaan päivän, kun ei ole niin tarkkaan seurannut, ovis ihan lähellä!!!! Ja mies KOTONA!!!! iiiik) /28-30
Hui kamala kun aika menee niin nopeasti, ihan just mä vasta kirosin kun alko menkat kesken töiden...

Takaisin töihin!

Heips heips!

Joo, ei tunnu perjantai enää perjantailta, kun ei ole Syysmarjaa vatkaamassa lannetta. :/ Kukas ottais tehtäväkseen huolehtia perjantaitansseista? ;) Onks jollakin tanssitaustaa tai muuten vaan tanssi verissä? ;)

Riikka, onnea gradun valmiiksi saamisesta!!! :) Hieno homma! Osaan hyvin kuvitella, miten jännää on ootella gradun tuloksia... Itsellänihän on ihan sama tilanne menossa;) Eli saan lokakuun alussa tulokset! IIIK! Jännätään Riikka yhdessä, jookos?

Itä-Suomi on mukavan leppoisa paikka asua, oon siis ite sieltä kotoisin. Meillä menee siis Riikka hauskasti just päinvastoin nää muutot, kun mie muutan Itä-Suomesta pois etelään ja sie meet etelästä sinne. ;) Ja me kyl lähdetään etelästä heti pois, kun vaan mies saa opintonsa päätökseen. :)

Riikka, sun kierrothan on tosi hyvän pituisia! Miekin alotin tikuttelun ihan vaan sen takia, et halusin tietää ovuloinko vaiko en. Oon siis tikutellu seuraavasti: kp12 yksi viiva, kp14 haalea haamu, kp15 (tänään) hieman voimakkaampi haamu. Eli saa nyt nähdä saanko lainkaan kahta tasavahvaa viivaa. Pelottaa vaan, et ovis osuu jonnekin tonne kp20 tienoille, jollon luteaalivaihe jäis tosi lyhyeksi (jos siis ovis olis joka kierrossa noin myöhään)... Äh,olipas epäselvä sepustus. Toivottavasti ees joku tajus, mitä tarkotin.

Aurinkoista ja ihanaa viikonloppua kaikille! Ja Riikan mainitsemat syyskylvöt kannattaa laittaa ehdottomasti alulle;)

Oho, oltiin Meiramin kaa yhtäaikaa linjoilla. Hui, nyt vaan äkkiä mies petiin Meirami! :) Oon kans jemmaillu ja ostellu kaikkea lapsiin liittyviä juttuja jo pidemmän aikaa (esim. Mauri Kunnaksen kirjat, satukirjat, Nemoa etsimässä-dvd, Ice Age-dvd...) Mut noita voi katsokaas aina perustella sillä, et valmistun opeksi;)

Perjantaita leidit!

Eikö kukaan ole uskaltautunut Syysmarjan paikalle perjantaitansseja vetämään?!? Apua, miten nyt saadaan viikonloppu käyntiin?!? ;) Täytyy kai tässä vähän malliksi pyörähdellä, että pääsee viikonloppufiiliksiin *pyörähtää pari kertaa ympäri ja heilauttaa helmoja*. Jeps, se siitä, en oo oikein tanssi-ihmisiä... *noloa*...

Onnittelut Riikalle gradun valmistumisesta!! Toivottavasti menee hyvin ja saat tulokset pian. Peukkuja :) Toivon niin kovasti, että itsekin olisin jo gradua palauttamassa, mutta olen niin pirun laiska... Olisko vinkkejä miten sais potkittua itseensä persuksille sen asian kanssa?

Meirami, kuulosti niin tutulta tuo "onkin tehnyt mieli esim. kenkäkaupasta ostaa jotkut aivan ihanat mini mini kengät, vaikka vain koristeeksi". Musta tuntuu monesti tuolta, kun ne pienet kengät vain on niiiiin söpöjä. Ihan ihkua :) Mutta en ole minäkään vielä hankkinut mitään vauvan tai lasten tavaroita. Paitsi mitä nyt muutama piirretty lastenelokuva... esim. tuo PP:n mainitsema Ice Age (on muuten huippu!!). Mutta mullakin on sitä opetaustaa, niin voi hyvällä syyllä katsella kaikkee tuollaista ;)

Eilen sitten tehtiin taas syyskylvöjä, ja mies alkoi kyselemään että milloinkas se ovisaika olis, että osais hommailla oikeaan aikaan. Olin vähän että "ohhoh", sillä tähän asti se on antanut ymmärtää ettei halua tietääkään tarkkaa tärppiaikaa, ettei tulisi sellaista pakko-oloa sekstailuun. Mutta sanoin sitten, että toivon mukaan olis tärppiajat lähestymässä, niin viikonloppuna voidaan vielä jatkaa kylvöjä. Jee, tuntui vaan niin kivalta, että se osoitti oma-aloitteisesti kiinnostustaan tähän vauva-asiaan :)

Joo-o, toivon kyllä että se ovis ymmärtäis tulla ajoissa. Viimeksihän se oli vasta kp 21 tienoilla, ja luteaalivaihe jäi nipin napin 12 päivään. Nyt on kp 14, eikä oo mitään ovistuntemuksia. Toivottelen myös PP:lle onnea oviksen bongailuun, kun mennään näin samoissa kierroissa! Toivottavasti saat pian vahvan viivan tikkuun! Ja olikos muita ovis-bongareita? En nyt muista, mutta tsemppiä teillekin!

Olikos nyt ketään jännättävää? Mikäs Judyn tilanne oli? Muita? Ilmoittautukaa!!

Mitäs suunnitelmia teillä on viikonlopulle? Mulla on pitkästä aikaa vapaa viikonloppu, ihanaa!! (viime viikonlopun anoppila-vierailua ei lasketa vapaaksi ;) ). Meille tulee huomenna vieraita, mutta tänään aion vain löhötä kullan kainalossa sohvalla ja nauttia olostani. Jess!

Rentouttavaa viikonloppua!!

PP & Keiju :Voi eihän tarvitse opetaustaa että voi katsella hyvällä omalla tunnolla Ice Age animaatiota... mulla kun ei ole ja silti se löytyy mun hyllystä....:) olettekos muuten katsoneet sen ekstroista sitä pupu animaatiota, jossa se vanha pupu ryömii sinne uuniin? Todella järkyttävä! Odotin jotain hauskaa pupu juttua, mutta se olikin sellanen synkistely :(

Iltapäivää!

Meikäläisellä on taas menossa se vaihe, kun vauvakuume roihuaa kuumimmillaan. Olen tänään melkein koko päivän vaan lueskellut vauvajuttuja netistä. Haluan vauvan!!! Tiedän kyllä, että yritystä ei vielä aloiteta ja että vauvan saaminen ei muutenkaan välttämättä käy ihan tuosta vaan, mutta niiden asioiden tietäminen ei tunnu pahalta. Jaksan siis odottaa, uskon että minun vuoroni tulee vielä. Mutta tunne ja varmuus siitä, että haluan vauvan, voimistuu koko ajan. Se on nyt niin vahva, että en tajua miten vielä joitain vuosia sitten saatoin olla sitä mieltä etten halua lapsia. Ehkä ikä tekee tehtävänsä... =)

Sorppa tämä sekava sepustus, mutta olen jotenkin aivan hassussa mielentilassa. Ehkä olisi parasta laittaa kone kiinni ja mennä vaikka ulos...

Keiju: En todellakaan osaa neuvoa miten saisit itseäsi niskasta kiinni ja gradun tehtyä. Kuten joku saattaa muistaa, gradunteko oli meikäläiselle sellaista tervan juontia ettei mitään rajaa. Aikaa siihen meni sitten loppujen lopuksi ... en kehtaa edes sanoa miten kauan. :D Ja nyt kun se on valmis, tuntuu siltä ettei se nyt niiiin älyttömän iso juttu ollut ja että miksei sitä hoitanut aikaisemmin alta pois. Yksi neuvo mulla sentään on: sovi ohjaajan kanssa aina joku deadline milloin sulla on esim. joku tietty luku tai osio valmiina kommentoitavaksi. Sitten on pakko tehdä töitä, kun ei kehtaa (ainakaan kovin montaa kertaa...) myöhästyä aikataulusta. Myös tiivis ja toimiva suhde ohjaajaan auttaa aika paljon.

Me jännäillään sitten Pp:n kanssa gradn arvosanoja. =) Mulle tulokset tulee varmaan vasta lokakuun puolivälin tienoilla. Aikaa tarkastajilla tosiaan on se kuukausi ja sen jälkeen arvostelusta tehdään byrokratian koneistossa vielä joku virallinen päätös...

Me lähdetään viikonlopuksi etelään mun vanhempien luo. Yhdellä ystävällä on Espoossa tuparit, ja sen takia reissuun lähdetään. Vanhempien luona vaan on niin kätevää yöpyä. Olisipa muuten kiva piipahtaa Ikeassa. Sinne vaan saa menemään aina liikaa rahaa, vaikkei olisi tarkoitus kuin katsella vaan... ;)

heippa vaan kaikille! ihanaa, perjantai ja viikonloppu, jee jee!! meillä on tänään saunailta, perjantai-illan luksusta, sitä me odotetaan aina koko viikko. riikalle ja PPlle tosi paljon onnea gradun valmistumisesta, mulla oli sama projekti tässä joku aika sitten. järkyttävää myöntää miten pitkään mulle meni gradun kanssa. aloitin tekee sitä -empiiristä osioo- vuonna 2002 tammikuussa. heinäkuussa 2002 sain sen valmiiks ja siihen se jäi, kauheeta myöntää. no, sit viime syksynä töiden ohella tein sen ja nyt keväällä valmistuin. et ei siihen mennytkään kun se neljä vuotta. lopullinen niitti mulle oli se, kun mies halus omistusasunnon ja aattelin etten saa lainaa ennen kun mulla on töitä=gradu valmiina. itkun kanssa sitä väänsin, se aihe oli vielä tosi vaikea ja laaja (siitä tulee nyt 2 väikkäriartikkelia, mä en kuitenkaan niitä tee), mutta sainpahan se pois tehtyä. hirveetä se kyllä oli, mulle tuli oikein sellanen asenne tiiättekö sitä kohtaan, ni siitä ei meinannut tulla mitään. tein kaikkia pakkoratkaisuja, kuten sanoin kavereille, et nyt en iltaisin käy kahvilla ja shoppailee ja näin, vaan väännän sitä peetä kotona. ja kyllähän se sieltä valmistui. taisin mainitakin, et yks syy tähän tjottailuun on mun työpaikan epävarmuus, ni tänään sain tietää et aika varmasti mun soppari jatkuu joulunkin jälkeen :) määräaikaisena, mut kuiteskii. huh, kyllä melkoinen henkinen stressi väheni. hirveen pitkä sepustus tuli..

mä oon kans katellu kaikkia ihania pikkuvaatteita, mut mies ei oo antanut ostaa mitään. parempihan se onkin, et jotain rajaa ja todellisuuden tajua tulis mullekin. kaytiin henkkamaukalla, ni vähänkö siellä oli suloisia vaatteita. suunnittelin jo hirveesti et mitä ostaisin, jos vauva ois tyttö, ihania kaikkee pientä. ja me ollaan vielä tjottailemassa..

Hei! Ihanaa, nää sivut toimii taas! Kauheeta pakkovieroitushoitoa, kun ei kolmeen päivään päässyt tänne... :/ No ehkä teki ihan hyvääkin!! ;)

Hienoa Tikris, että työsopparisi jatko varmistui! Onhan sitä tulevaisuutta ja vauvaa helpompi suunnitella, jos on töitä tiedossa.

Ja kiva kuulla, että muillakin on ollut hankalaa gradun tekemisen kanssa. Ei tässä varmaan muu auta kun vääntää se väkisin valmiiksi, että pääsee oikeisiin töihin ja tienaamaan. Pääsisi sitten asuntolainaa ottamaan...

Täällä sitten taas romahti tämän kuun vauvatoiveet viikonloppuna... Ei nyt sentään täti vielä tullut kylään, mutta tuhrut kuitenkin. Siis alkoi jo kp 15 iltana! Olin ihan että what the f%&#?!? Eikä ole mitään ovulaatiovuotoja kiinnittymisvuodosta puhumattakaan, sillä lämmöt ei oo nousseet mihinkään. Eli nyt on pari päivää vaan tullut semmosta rusehtavaa pientä vuotoa, ja mä oon niin raivostunut. Ovista vasta odottelin, mutta ei mun kroppa näköjään suostu toimimaan. Argh!! Täytyy varmaan nyt varata se gyneaika. Raivostuttaa vaan niin, kun viime kierrossa luulin bonganneeni oviksen ja aattelin et kroppa toimii sittenkin. Mutta eipäs toimikaan.

Sorppa kauhee tilitys heti kun nää sivut aukes... Ihmettelen vaan taas, et miten se vauvan "tekeminen" voi ollakin niin hemmetin vaikeeta!!