Wish a Baby 28

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Riina1981
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vähän hiljainen olen ollut, taustaillut.. Kierto siinä vaiheessa että ei oikein jännäilyjäkään vielä (ovis voisi olla käsillä...), mennään vaan omalla painolla. Miehen kanssa juteltiin, että ei nyt mitään erityistä "yritystä" pidetä yllä, vaan mennään niinkun hyvältä tuntuu, ja vauva tulee jos on tullakseen. Ehkä hyvä näin niin ei tule stressiä. :)

Pidän täällä taustalla peukkuja kaikille jännäilijöille ja varmasti tulen kertomaan kun omat jännäilyt on ajankohtaisia.. :)

Viivi kiitos rutistuksesta ja tsempistä, tuli tarpeeseen!

Ja Syysmarja, huiiii, toi kuulosti kyllä melko lupaavalta, PEUKUT pystyyn NYT!!!!!!! (ei viel innostuta mut...:D)

Sirppana toi on varmaan paras mahollinen taktiikka, ku ei ressaa. Just sillee et kuin hyvältä tuntuu, ni mahollisuudetki kasvaa. Peukut sinullekin :o)

Huomenta! Kylläpäs täällä on kuitenkin nyt jännäiltäviä, hyvähyvä! Itselläni ei kyllä mitään jännitettävää, korkeintaan ensi viikon perjantaille varattu gynen aika...

Nyt siis kp 10/? ja eilen oli ihan ihme säryt, tuntui ihan ovulaatiolta ja olikin pakko tikkuilla; no eihän se tietenkään näyttänyt kuin ihan haamua. Mut jomotus oli kyl melkoinen, mitähän lie.. olishan se outoa ollutkin jos olisin ovuloinut jo tässä vaiheessa, kun keskimäärin mulla se on ollut kp 18..Tai no, olen yhä vahvemmin alkanut epäilemään, että en ovuloi edes, vaikka niitä kipuja onkin joka kierrossa enempi tai vähempi ja suht oikeeseen aikaan. Anyway, kyllähän sitä piti miestä "ihan varmuuden vuoksi vaan" eilen kuitenkin saada :).

Sirppanalla on hyvä ote, meinaan että ei ota turhia paineita. Tosin, niinhän minäkin uhosin yrityksen alkuun, että tulee kun tulee..nyt ajattelee, että tulis ny p*rkl*! Mutta ihailen siis teitä, jotka voitte ottaa rennosti yrittämisen, varmasti se ei ainakaan vaikeuta raskaaksitulemista :)

Suokaa taas anteeksi itsekeskeisyyspainotteinen teksti... mutta Syysmarjalle siis positiivisia ajatuksia ja pahoittelut teille, jotka saitte tädin kylään! Meikäläinen raataa täällä taas pari viikkoa ilman sairaslomalle jäänyttä työparia, hurraa..

Terve taas!

Pitkästä aikaa minäkin kirjoittelen. Kone oli epäkunnossa jonkin aikaa, joten siinä (yksi) syy siihen miksei minusta mitään ole kuulunut.

Valtavasti onnea plussanneille! Toivotan teille oikein ihanaa odotusaikaa. Ja paljon tarrasukkia. Käykää toki aina välillä täällä moikkaamassa meitä! =) Henalle tsemppiä pahoinvoinnin kanssa.

Tervetuloa mukaan ketjuun kaikki uudet jäsenet! Kivaa, että saadaan lisää keskustelijoita. Tämä ketju on tietysti se kaikkein paras ja mahtavin, teitte hyvän valinnan. =)

Syysmarjalla ainakin taitaa olla jännät paikat. ++++++ kaikille !! =)

ON: Mulla on vähän samat fiilikset kuin Pp:llä. Eli ottaa kupoliin se, ettei vielä päästä edes yrittämään. Sen takia en ole kovin aktiivisesti täällä käynyt sen jälkeen kun tietokone saatiin kuntoon. Oma tilanne tuntuu niin toivottomalta. Mutta pakko vaan uskoa, että vielä joskus minäkin saan jännätä alkaako menkat ja tehdä raskaustestejä.

Kp on tällä hetkellä ehkä 16-20, en ole jaksanut niitäkään laskea. Mitään ovisoireita en ole pitkään aikaan havainnut. Parissa kierrossa heti e-renkaan poisjättämisen jälkeen niitä kyllä oli. Tällä hetkellä olo on turhautunut ja pessimistinen. Tuntuu, että ehkä olisi parempi unohtaa koko vauva-asia vähäksi aikaa. Katsotaan josko mieli tästä muuttuu taas parempaan päin. Ainakin toistaiseksi roikun vielä mukana ja käyn lukemassa teidän juttujanne, vaikken mitään itse kirjoittaisikaan.

Sori tämä valitus. Nyt on vaan mieli aika lailla maassa. :(

Kitokset tsemppauksista kaverit,mutta nyt on kp 2/??? eli se siitä. Kyllä se oli tädin koputtelua sittenkin, eikä mitään muuta ;( Eli kovasti kiittelen täällä teidän peukutuksistanne, mutta kuitenkin aion vielä teidän seurassanne norkoilla ainakin -toivottavasti enää!! -tämän kierron ajan!

Nyt olen vain ihmeissäni, koska viime kierto oli vain 26 päivää, ei ole koskaan ollut näin lyhyt! Eli mahtoikohan tuo km sittenkin sekoittaa mun systeemit, viime kierrossa ei edes ollut niitä tavanomaisia limoja ollenkaan -siis siinä määrin kuin mitä on ennen ollut -eli mahdoinko edes ovuloida?!?!
No, ei tässä auta kuin mennää nyrkit pystyssä kohti seuraavaa kiertoa ja uutta yritystä!

Pp, niinhän sä olitkin lomalla, tervetuloa takaisin arkeen vain =)

Mulla ei nyt muuta järkevää ole, mieli vähän maassa :( ja taidan muutenkin vähän hivuttautua "takavasemmalle", kun tuntuu että tämä on saanut mielen vallan sekaisin tämä vauva-asia...mutta taustalla olen edelleen.

Tsau!

Hei Kaikille!
Kyselin eilen ns. vasta-alkajia ja Sirppana ystävällisesti ohjasi minut tänne keskustelemaan... Tätäkin ketjua olen jo hyvän aikaa lueskellut joten olisi mukava liittyä teihin! Täällä on erikivaa porukkaa.
Kuten sanottu, yritys on meillä vasta alkumetreillä. Pillerien lopettamisen jälkeen jännäilen ensi kertaa ensi viikon lopulla... enkä meinaa housuissani pysyä vaikka turhia toiveita varmaan elättelen kun tosiaan yritys on ihan juuri alkanut. Mutta saa kai sitä silti toivoa :)
Vähän taustaa minusta: Olen siis 26v ja mies 38v. Kimpassa oltu reilu pari vuotta - avoliitossa asustellaan. Vauvahaaveita aloin varovaisesti "markkinoimaan" viime keväänä ja nyt kesälomien jälkeen luovuttiin ehkäisystä. Ja nyt en sitten muuta ajattelekaan. Töissäkään ei syyskiireet ole vielä alkaneet, joten jää hyvää aikaa haaveiluun ja täällä surffailuun.
Tässä kaikki näin alkajaisiksi... hali kaikille ja tsemppiä!

Monsku

Voi harmi Syysmarja! Kuulosti jo lupaavilta noi sun oireet, mutta ehkä sun kierto on tosiaan vasta palautumassa ennalleen ja se ottaa aikansa. Voimia sulle! Ja kyllä me täällä tuetaan sua, jos vaan jaksat käydä lukemassa näitä juttuja tädistä huolimatta :)

Oli kyllä jännä tuo Pikkutiikerin löytämä juttu, että jo kolmen tai neljän kuukauden päästä kannattais hakeutua testeihin, jos ei vauvaa ala kuulua. Onhan se vuosi toooosi pitkä aika. Tai musta ainakin tällä hetkellä tuntuu siltä, että oon kyllä ihan romuna jos vuosi pitää odottaa... Onkohan se vaan joku säästöjuttu? Ei kai muutama verikoe voi niin paljoo maksaa. Olis se ihan mielenterveyden vuoksikin kiva, jos jotain pieniä ja helppoja testejä vois tehdä jo muutaman yrityskuukauden jälkeen!

Ja tuosta pilleriasiasta vielä sen verran, että mulle lääkäri just piti luennon pillereiden hyvistä puolista ja sanoi ettei ne vaikuta hedelmällisyyteen. Että varsinkin jos aikoo hankkia lapsia vasta lähempänä 30v ikää, niin kannattaa ehdottomasti syödä pillereitä kun ne suojaa siltä ja tältä syövältä. En mä kyllä usko, että itsekään pillereihin enää palaan. Tuntuu että olin sellainen hormonihirviö kun niitä söin :D

Sirppanalla on kyllä ihanan rento asenne. WAU! Meidänkin piti ottaa vaan rennosti ja "tulee sit kun on tullakseen" -asenteella, mutta kyllä tässä kovasti vaan päiviä lasketaan. Tässä touhussa ei kyllä stressi auta, joten otetaas tytöt Sirppanasta mallia ja rentoudutaan! Tai ainakin yritetään ;)

Kiitos tsemppauksestanne klamydiatestin suhteen! En itsekään oikein usko, että se voisi olla positiivinen, mutta aina se vähän hermostuttaa... Ja vasta ens viikolla ehdin sitä pissanäytettä antamaan kun oon tämän viikon aamuvuorossa töissä, ja siellä pitää käydä nimenomaan aamulla. Argh! Nyt alkoi sitäpaitsi huolettamaan lisää, sillä juuri tuossa petipuuhien jälkeen tuli taas hiukkasen jotain tuhrua (ö-höm) *punastelee*. Nyt on vasta kp 10, joten ei se oikein sopisi olla edes menkkoja enteilevää tuhrua vielä. Siis hope not... Mutta hommien jälkeen pyyhkiessä tuli sellasta kirkasta vuotoa, jossa oli pikkusen punaista seassa. Ja eilen ja tänään on vähän nippaillut myös alavatsaa. Mulla menee hermot!!!

Piparminttu-Pipsalle: mun mielestä ainakin 22vee on jo ihan hyvä ikä haaveilla vauvelista! Just yks mun 22v tuttuni nimittäin kertoi olevansa raskaana, enkä pidä häntä mitenkään liian nuorena. Että kirjoittele tänne vaan jos tää ketju tuntuu susta "oikeammalta". Me täällä ollaan vaan ylpeitä siitä että säkin haluut kirjoitella meidän kans :)

Ja tervetuloa vielä mukaan Monsku :)

Ettette nyt ihan luulis että täällä vaan kylmän viileenä viilipyttynä ollaan eikä yhtään stressata, niin onhan mun kerrottava, että kun kukaan ei nää niin kyllä mäkin vähän päiviä lasken ja lämpöjä mittailen ihan huomaamatta.. *kuiskaa, ja virnistää päälle* Mutta juu, asenne on kyllä melko rento, että mukavaa jos tulisi, mutta jos ei vielä niin sitten vähän myöhemmin. Toivottavasti ei kuitenkaan ihan vuosien päähän venähdä..

Lämmöistä sen verran, että kun olen niin kylmä nainen *heh* ja mun normaali lämpö on usein 35,2, niin onkohan nyt ovis tapahtunut kun on ollut aamulla 35,9? Vai pitäisköhän sen eron olla vielä suurempi..? Mulla kun ei oikein ikinä noi lämmöt tahdo nousta, edes sillon kun oon oikeesti kipeenä. Ja mites ne lämmöt nousee, ennen oviksen, oviksen jälkeen vai just kohdalla? Tietääkö kukaan?

Uusille tervetuloa mukaan, mä en vielä muista että kuka oli kuka ja missä vaiheessa, mutta kun nyt tässä näitä lueskelen niin ehkä opin muistamaan..

Kaikille tasapuolisesti hyviä kylvöjä ja paljon jännäyspeukkuja . :)

Heips!
Taisin olla aika nukuksissa eilen illalla kun tänne kirjoittelin... Siis enhän mä nyt herranjestas Outille mitään menkkoja toivo!!! Anteeksi, painovirhe! Siinä piti tietystikin lukea Riina1981!! *Nolostelee ja punastelee töhöilyään*

Syysmarja, oon tosi pahoillani sun puolesta. =( Mutta niinkuin sanoit ite ja muutama muukin, että kroppa ei ehkä ole vielä toipunut. Mutta usko vaan, kyllä se siitä. Taustaile rauhassa (jos maltat pysyä hiljaa! hih!) ja kokemuksen syvällä rintaäänellä voin sanoa, että muutama päivä menkoista olo alkaa taas kohentua ja jaksaa ajatella positiivisemmin! *tarjoaa teetä ja sympatiaa*

Musta tuntuu myös, että mun lähistöllä varmaan joka toinen n. mun ikäinen nainen on raskaana! Tietysti olen iloinen heidän puolestaan, mutta synkempinä hetkinä ajattelen että miksen mä voi olla myös samassa tilanteessa... Tosi hyvä ystävä on raskaana ja vatsan kasvua läheltä seuratessa kateus kyllä tosiaan unohtuu, olen innoissani uudesta tulokkaasta! Tää ystävä tietää meidän yrityksestä ja intoilee, että heidän vaaville olis kiva saada ikätoveri!

Järkky päänsärky, ajatus ei oikein kulje. Parempi laittaa kone kiinni ja mennä kultsin viereen päikkäreille.

Helou jälleen leidit! :) Ja Monskulle tervetuloa!

Mukavaa, kun ihmiset alkaa olla aktiivisemmin liikkeellä näin alkusyksyllä lomien jäätyä taa:)

Syysmarjalle suuren suuret lohtuhalit!!! *rutistaa lujasti ja toivoo, että piristyisit* Ei tuo 26 päivän kierto minusta mikään huolestuttavan lyhyt ole, vaikka en mikään asiantuntija olekaan. Vaikka ymmärrän kyllä, et tavanomaisesta poikkeava kierto alkaa heti huolestuttamaan jne. Itsekin huolestuin, kun mun 3. pilleritön kierto oli "vain" 27 päivää. Eiköhän nuo ole ihan normaalin mittaisia kiertoja? :)

Keijulle kiitokset tsemppauksesta!!! :) Ihanaa kuulla, et joku ei pidä 22-vuotiasta aivan teininä. Olen jotenkin niin kyllästynyt koko aiheeseen, et mikä on sopiva ikä tulla äidiksi. Ei kai yhtä ainoaa sopivaa ikää edes ole. Musta on paljon tärkeämpää miettiä, et millainen parisuhde on sopiva vauvaa ajatellen ja ylipäänsä millainen elämäntilanne on. Joku 18-vuotias voi olla loistava ja esimerkillinen äiti, mutta niin voi 45-vuotiaskin. Ja kaikki siltä väliltä ja vaikka ulkopuoleltakin:) Uusimmassa Vauva-lehdessä oli kans juttua tosta sopivasta iästä. Siinä esiteltiin kolme eri ikäistä äitiä ja yllätys yllätys, nuorta äitiä edusti lestadiolainen!!! Ihan niin kuin he olisivat ainoita, jotka saavat/ haluavat nuorena lapsia...

Keijulle vielä, minäkin olen joutunut kahdesti käymään klamydiatestissä johtuen emätintulehduksesta. Pelkäsin myös, että tulos olisi positiivinen, vaikkei siihen voinut olla mitään syytä. Negaa näytti:) Tsemppiä sinullekin!!!

Voi Riikka, onpa kurjaa, että säkin oot eksyny tänne murheen suohon. Nuo sun kirjoittamat jutut kuulosti NIIIIIIIIN tutuilta, että luulin jo itse kirjoittaneeni ne;) En tiedä miten osaisin lohduttaa, mut muista ainakin se, et täältä löytyy toinen yhtä surkea tapaus. Tuetaan toinen toisiamme, jooko? :) Miten sun gradu muuten etenee? Joko oot saanu proffan arvion? Sain itse tänään kansitusluvan ja on aika mahtavat fiilikset:)

Nyt koirien kaa lenkille. Haleja ja plussatuulahduksia kaikille täältä pohjoisesta!

Iltaa tytöt!

Kp 34/~33. Negatesti alla ja odottelen tätiä tulevaksi viim. huomenna, oletetun oviksen mukaan. Olo onkin kuin ilmapallolla, joten eiköhän se viimeistään aamulla ole karauttanut kylään. Eilen jo itkin harmi-itkut epäonnistuneen kierron suhteen Sinkkuelämän viimeisen jakson tahdissa, oli niin koskettavaa... Nyt jo parempi mieli, ja päätin itse asiassa varata yksityiselle sen munatorvien aukiolotutkimuksen heti kun menkat vaan alkaa (tehdään kierron 9-11pv), niin saapa senkin pois päiväjärjestyksestä kun ei yhtään tiedä miten pitkään pitää odottaa että pääsee tonne kunnalliselle puolelle "varsinaisiin tutkimuksiin". Juu myönnän, olen tooooosi kärsimätön...

Tsemppiä Syysmarja! Kyllä se vielä onnistuu! Sulla kuitenkin pohjalla jo yks raskauden alku, niin tiedät että kaikki osaset toimii ja on kohdallaan;)

Todella ihailtava toi Sirppanan asenne, kunpä mäkin osaisin olla ihan viilipyttymäisen rauhallinen, varsinkin oviksesta menkkoja kohden... Mut ei niin ei=) Ajattelin kyllä mäkin, että vois seuraavaks ottaa kyllä sellaisen huilikierroksen, eli ei ovistikkuja eikä lämpömittareita, ja miehen kanssa hommailtais sit kun siltä tuntuu. Mut hiukan epäilen kuinka se onnistuis... Mut yrittää voi aina. Kuukauden päästähän me ei enää asuteta samaa kotia kuin viikonloppuisin, niin siinähän sitä huilimista tulee kerrakseen;) Jouluksi päästään sit toivottavasti sisustamaan seuraavaa yhteistä kotia, ihan vuokra-sellaista kylläkin.

Pillereistä tuli mieleen vielä ihan ihme kommentti, jonka mulle heitti alkuvuodesta gyne jolla kävin rutiinitarkastuksessa ja kerroin meidän vauvahaaveista. Se parjas tosi kovaan ääneen sitä, että olin lopettanut pillerit jo viime vuoden alkupuolella, nykyään kun kuulemma suositellaan pillereitä syötäväksi tasan vauvanyrityksen aloitukseen asti, kun siten kuulemma raskautuu parhaiten. Johtuen ilmeisesti siitä hormonimyrskystä tai jostain. Että joillekin potilailleen hän on kuulemma joutunut määräämään pillerit uudestaan yrityksen lomassa, jotta raskautuminen onnistuisi. Ja tämä siis täysin tosi juttu, ja kyseessä lapsettomuuteen erikoistunut gyne, joka myös toimii Väestöliitossa lääkärinä. Uskoiskohan tota??

PP, mulla yks parhaimmista ystävistä sai ekan lapsen 22-vuotiaana. Nyt ikää 26 ja kolmas vaavi tulossa vähän niin kuin joululahjana, ja viime kesänä menivät miehensä kanssa naimisiin. Eli se hyvä puoli nuorena äidiksi tulemisessa on, että sitten niitä pikkuisia ehtii useammankin tekemään ennen kuin keski-ikä yllättää:) Me kaikki kehitytään niin eri aikataulussa, ettei sitä ulkopuolinen voi määritellä kuka on ja kuka ei kypsä äidiksi tai isäksi. Parhaitenhan sen itse tietää, eikös?

Monskulle lämpimät tervetulotoivotukset! Tässä ketjussa on kyllä mukavimmat ja monipuolisimmat jutut ja ihmiset!

-kärsimätön Pikkutiikeri-
P.S. Arvatkaa kenen anoppi näki eilen allekirjoittaneella uusimman odotus-lehden keittiön pöydällä (tilasin yrityksen alun huumassassa)??? Oli aika miettiminen, että minkä pikkupikku-valheen keksii, jotta pääsee pälkähästä. "Toi on vaan kaverin lähettämä näytelehti". Yeah right... Mut tais silti uskoa;)

Iltaa tytöt!

Kp 34/~33. Negatesti alla ja odottelen tätiä tulevaksi viim. huomenna, oletetun oviksen mukaan. Olo onkin kuin ilmapallolla, joten eiköhän se viimeistään aamulla ole karauttanut kylään. Eilen jo itkin harmi-itkut epäonnistuneen kierron suhteen Sinkkuelämän viimeisen jakson tahdissa, oli niin koskettavaa... Nyt jo parempi mieli, ja päätin itse asiassa varata yksityiselle sen munatorvien aukiolotutkimuksen heti kun menkat vaan alkaa (tehdään kierron 9-11pv), niin saapa senkin pois päiväjärjestyksestä kun ei yhtään tiedä miten pitkään pitää odottaa että pääsee tonne kunnalliselle puolelle "varsinaisiin tutkimuksiin". Juu myönnän, olen tooooosi kärsimätön...

Tsemppiä Syysmarja! Kyllä se vielä onnistuu! Sulla kuitenkin pohjalla jo yks raskauden alku, niin tiedät että kaikki osaset toimii ja on kohdallaan;)

Todella ihailtava toi Sirppanan asenne, kunpä mäkin osaisin olla ihan viilipyttymäisen rauhallinen, varsinkin oviksesta menkkoja kohden... Mut ei niin ei=) Ajattelin kyllä mäkin, että vois seuraavaks ottaa kyllä sellaisen huilikierroksen, eli ei ovistikkuja eikä lämpömittareita, ja miehen kanssa hommailtais sit kun siltä tuntuu. Mut hiukan epäilen kuinka se onnistuis... Mut yrittää voi aina. Kuukauden päästähän me ei enää asuteta samaa kotia kuin viikonloppuisin, niin siinähän sitä huilimista tulee kerrakseen;) Jouluksi päästään sit toivottavasti sisustamaan seuraavaa yhteistä kotia, ihan vuokra-sellaista kylläkin.

Pillereistä tuli mieleen vielä ihan ihme kommentti, jonka mulle heitti alkuvuodesta gyne jolla kävin rutiinitarkastuksessa ja kerroin meidän vauvahaaveista. Se parjas tosi kovaan ääneen sitä, että olin lopettanut pillerit jo viime vuoden alkupuolella, nykyään kun kuulemma suositellaan pillereitä syötäväksi tasan vauvanyrityksen aloitukseen asti, kun siten kuulemma raskautuu parhaiten. Johtuen ilmeisesti siitä hormonimyrskystä tai jostain. Että joillekin potilailleen hän on kuulemma joutunut määräämään pillerit uudestaan yrityksen lomassa, jotta raskautuminen onnistuisi. Ja tämä siis täysin tosi juttu, ja kyseessä lapsettomuuteen erikoistunut gyne, joka myös toimii Väestöliitossa lääkärinä. Uskoiskohan tota??

PP, mulla yks parhaimmista ystävistä sai ekan lapsen 22-vuotiaana. Nyt ikää 26 ja kolmas vaavi tulossa vähän niin kuin joululahjana, ja viime kesänä menivät miehensä kanssa naimisiin. Eli se hyvä puoli nuorena äidiksi tulemisessa on, että sitten niitä pikkuisia ehtii useammankin tekemään ennen kuin keski-ikä yllättää:) Me kaikki kehitytään niin eri aikataulussa, ettei sitä ulkopuolinen voi määritellä kuka on ja kuka ei kypsä äidiksi tai isäksi. Parhaitenhan sen itse tietää, eikös?

Monskulle lämpimät tervetulotoivotukset! Tässä ketjussa on kyllä mukavimmat ja monipuolisimmat jutut ja ihmiset!

-kärsimätön Pikkutiikeri-
P.S. Arvatkaa kenen anoppi näki eilen allekirjoittaneella uusimman odotus-lehden keittiön pöydällä (tilasin yrityksen alun huumassassa)??? Oli aika miettiminen, että minkä pikkupikku-valheen keksii, jotta pääsee pälkähästä. "Toi on vaan kaverin lähettämä näytelehti". Yeah right... Mut tais silti uskoa;)

Heippa ja lämmin kiitos kaikille tervetuloa toivotuksista :)
On huippua saada olla mukana!

Pikkutiikeri, minäkin törmäsin juuri pari päivää sitten tuohon samaan väittämään siitä, että heti pilsujen lopettamisen jälkeen olisi helppo raskautua?! Tuttava lopetti pillerit, ei ruvetakseen vauvaa yrittämään, vaan päästääkseen eroon kaiken maailman sivuvaikutuksista. Ja gyne oli kehoittanut sitten olemaan hyvin tarkkana kondomin käytön kanssa, ettei vaan satu vahinkoa, kun raskautumisen on kuulemma helppoa heti lopettamisen jälkeen! Toivoahan tuo minuun loi kun itsekin olen juuri lopettanut, mutta silti.. olisin vähän skeptinen. Olikohan jossain pesun sivuilla, jossa oli tilastoa aiheesta ja näytti siltä, että ihan muutama prosentti raskautuisi ensimmäisestä kierrosta pillereiden lopettamisen jälkeen. Ja se, että joku määräisi niitä yrittäville vasta hullulta kuulostaakin! Mutta tiedä tuota, luulisi niiden lääkäreiden nyt tietävän mistä puhuvat... toivon mukaan ainakin :)

Tuli muuten tänään töistä kotiin matkalla mieleen, että kumma miten paljon niitä raskaana olevia naisia nyt yhtäkkiä näkeekin. Aikaisemmin en ole kiinnittänyt sellaiseen mitään huomiota ja nyt yhtäkkiä niitä on joka paikassa kasapäin; junassa, kaupoissa, lenkkipolulla ja ihan joka paikassa siis. Hitsi, jos jossain vaiheessa sen mahan saan, niin varmaan silittelen sitä ylpeänä ja hymyilen hölmönä jatkuvasti. Hih.

Sitä odotellessa... Ulkona sataa - upeaa. Haluaisin kuollakseni polttaa tupakan. Huokaus. Tunnen itseni todella luuseriksi, kun olen tänäänkin polttanut muutaman. Tiedän että polttaminen loppuu seinään sitten kun plussa tulee, mutta en vain millään osaa lopettaa sitä jo nyt vaikka pitäisi!

Öitä jo etukäteen kaikille ja kiitokset antoisasta päivästä :)

Piti tulla vielä illalla kurkkimaan tänne, vaikka anoppi on kylässä. Eikä tiedä mitään meidän vauvahaaveista, hih ;)

Mullekin lääkäri sanoi, että joillekin määrätään lapsettomuushoitojen alussa joksikin aikaa pillerit, että saadaan munasarjojen toiminta rauhoitettua. Musta kuulosti tosi hassulta! Kun tosiaan on nähnyt niitä prosentteja että tosi vähän raskautuu heti pilsujen jälkeen. Itsekin lopetin jo "hyvissä ajoin", muutama kk ennen kuin lopullisesti päätettiin jättää ehkäisy pois.

Onnea Piparminttu-Pipsalle gradun valmistumisesta!! Sulla on ainakin yks stressinaihe vähemmän! Mäkin oon just aloittelemassa sitä urakkaa, vaikka ei vois vähempää kiinnostaa. Mutta ei auta, olishan se hyvä saada alta pois ennen vauvaa. Puuttuuko sulla vielä jotain opintoja, vai ootko jo ihan "valmis"?

Pikkutiikerille pahoittelut negasta ja tsemppihali! Minkä testin teit? Jos se vaikka ei ollut tarpeeksi herkkä...? Optimismi kehiin :)

Mäkään en oikein tiedä noista lämmöistä mitä Sirppana kyseli... Mut muistelisin kuulleeni, että oviksen aikana/jälkeen lämpö nousis 0,5-1 asteen ja pysyy siinä menkkoihin asti. Että siihen väliin sulla kyllä sopis tuo nousu! :) Ootko mitannut säännöllisesti samaan aikaan niitä? Mäkin oon nyt vähän mittaillut, että kiva seurata milloin pomppaa ylöspäin (siis toivottavasti pomppaa!).

Mäkin muuten näen raskaana olevia tai vaunuja työnteleviä naisia joka puolella, mutta pian mekin kuulutaan siihen joukkoon, eikös? Öitä kaikille :)

Heipsan! Mahtuuko joukkoonne uusi yrittäjä...? Nyt tästä kierrosta olemme alkaneet tosissaan yrittämään ensimmäistä lasta ja jännitys on kova. Minä kun olen semmoinen kaikki ja heti luonne, en millään malttaisi odottaa onko jotain tapahtunut. Minä olen 22 vuotias, mies 25...toivottavasti pian tärppäisi, ei vaan pitäisi näin ensimmäisellä kierrolla turhaan innostua vielä...:)

Listan päivitystä... Korjatkaa uudet tietojanne jos meni väärin!

Tyrni 31 vuotta ei lapsia, yritystä 12/2005
Viivi vm -78, esikoinen haaveissa, yritystä 2/2006
Lilly 31 v. esikoinen haaveissa
Titi vm -83 esikoinen haaveissa
Kk vm -84, toinen lapsi, yritystä 2/2006
Riina vm -81, esikoinen haaveissa, yritystä 11/05
Lumi vm -82, toinen haaveissa (miehelle esikoinen)
Piparminttu-Pipsa vm -83, esikoinen haaveissa, yritystä: "katsotaan-sitten-joskus-mutta-ei-vielä"
Riikka vm -78, esikoinen haaveissa, yritystä: "katsotaan-sitten-joskus-mutta-ei-vielä"
Lime vm -82, esikoinen haaveissa, yritystä 5/2006
Sara vm -79, esikoinen haaveissa, yritystä 1/2006
Meiram vm -82, esikoinen haaveissa, yritystä 11/2005
Omppu vm -75, toinen haaveissa
Syysmarja vm -80 esikoinen haaveissa (km 6/06) , yritystä 6/2006
Rinkeli vm-85, esikoinen haaveissa, yritystä 8/2005
Annemaria vm-83 esikoinen haaveissa
Peppi vm -80, yritystä 3/2006, esikoinen haaveissa
Judy vm -82, yritystä 7/2006, esikoinen haaveissa
Sirppana vm -81 ? yritystä 7/2006, esikoinen haaveissa
Keiju vm -80 yritystä 7/2006, esikoinen haaveissa.
Kissimissi ???
Pikkutiikeri vm -80, esikoinen haaveissa, yritystä 12/05
Monsku vm -80 (?), yritystä 8/06, esikoinen haaveissa
Tikru vm -84, yritystä 8/06, esikoinen haaveissa

Huomenta! *haukottelee makeasti*

Keiju, aconin herkän testin tein, että kyllä sen olis jo pitänyt näyttää mahdollinen raskaus... Kiitos tsempistä siltikikin:) Mut oon kylläkin hiukan ihmeissäni, koska oletetusta oviksesta on jo yli kaks viikkoa, lämmöt huitelee tosi ylhäällä (olen vannoutunut lämpötilojen mittaaja, tänä aamuna 36.9), rinnat yhä tosi arat ja turvonnet ja tuhruttelukin loppui. Höh. Ota näistä nyt sit selvää? Sunnuntaina ja maanantaina oli tosi selkeitä menkkakipuja, mut nekin on jo tiessään. Mielikuvitus jo laukkaa, että ovis olikin muutamaa päivää myöhemmin ja joku kestävä simo oli oikeassa paikassa oikeaan aikaan, ja löysi perille... Ja alkuviikon kivut oliskin ollut kiinnittymiskipuja ja... Hei haloo!!! Taas sitä mennään, vaikka kuinka yrittää pitää jalat maassa. Mut anyways, alkais nyt ne menkat niin pääsis niihin verikokeisiin. Jep.

Siitä gynestä pitikin sanoa vielä sen verran, että ultratessa se sanoikin mun munasarjojen olevan "yliaktiiviset", mitä se ikinä tarkoittaakaan? En siinä tilanteessa tajunnut kysyä.

Sirppanalle niistä lämmöistä: keskimäärin lämmöt nousee sen 0,5-1 astetta oviksen aikoihin/jälkeen, toisilla jopa vähemmän kuin sen 0,5 astetta. Itsellä lämmöt nousee pari pykälää jo ennen varsinaista ovista ja jatkaa nousuaan vielä oviksen jälkeen. Hankalaa tosta mittauksesta ainakin omalla kohdalla tekee sen, että mun peruslämpö vaihtelee joka kierrossa. Eli välillä lämmöt lähtee nousemaan 36.0 asteesta huipun ollessa esim. 36.6 ja toisinaan lähdetään 36.4 asteesta, ja oviksen jälkeen lämpö saattaa nousta yli 37 asteen. Ilman ovistestejä mä en ainakaan pysty siis ennustamaan oviksen tarkkaa ajankohtaa, mut lämpökäyrästä on kiva seurata kierron kulkua, ja suunnitella mahdollista testausta, jos lämmöt pysyy ylhäällä yli oman luteaalivaiheen. Mut mitä pidempään mittailet lämpöjä, ja merkkaat ne paperille (lämpökäyrän piirto helpottaa huomattavasti) niin sitä paremmin opit tuntemaan kroppasi toiminnan. Fertilityfriend.com-sivusto on myös ihan kätevä käyttää.

Jahas tytöt, mun täytyy vissiin alkaa tekemään kouluhommia sekä kirjanpitoa... Koulu alkaa kahden viikon päästä ja mulla on rästissä vaikka mitä x)

Ai niin, tervetuloa Tikrulle!! Meillähän porukka senkuin "kissamaistuu", miau! Mukavaa päivänjatkoa kaikille!

Syysmarja: Kädet levälleen, täältä tulee iso hali *ruttaa ja rutistaa*!! Älä rakas ystävä vielä luovuta!! Samoin kaikki muutkin, HÄNNÄT PYSTYYN!!

).( tai ennemminkin (.) siis oma napa kuitenkin:
tänään on illalla eka ultra ja jännittää ihan kamalasti! Onneksi ei ole pariin päivään enää etonut niin paljoa, toivottavasti menee lopullisesti ohi. Nyt on vaan niin, etten pysty pitämään tiettyjä vaatteita, joita käytin tuossa viimeviikolla, kun oli todella paha olo. Heti kun näen ne vaatteet niin alkaa oksettamaan! Toivottavasti menee kohta ohi, on nimittäin ihan uusi paita! Myöskään makaroonia en halua, söin nimittäin sitä paljon viime viikkoina (oli sopivan mautonta syötävää kun oksetti). Hauskaa.
Onpas teitä jo pitkä lista täällä, ketäs me seuraavaksi jännätään! Ollaan saatu mintun kanssa tuo WAB+ ketju aktivoitumaan, mutta vielä olisi tilaa monelle uudelle jäsenelle!!

terveisin,

Hena rv 8+1

Huomenta!

Oli puhetta siitä, että raskautuminen olisi helpompaa heti pillereiden lopettamisen jälkeen. Mulla ainakin tuli tosiaan (kuten jo aiemmin kirjoitin) parissa kierrossa heti lopettamisen jälkeen selkeät ovisoireet (limaa ja nippailua, lämmöt koholla). Pari ekaa luomukiertoa oli myös yhtä pitkät kuin hormonien kanssa. Nyt on mennyt monta kiertoa ilman, että olisin havainnut mitään ovisoireita. En siis tiedä ovuloinko enää ollenkaan. Ja kiertojen pituuskin on ollut vähän mitä sattuu. Omien kokemusten valossa tuo väite siis voisi pitää paikkansa. Ja minäkin kun jätin ylimääräiset hormonit hyvissä ajoin pois... Ehkä kroppa on mennyt sekaisin kun omat hormonit hyrrää taas. Mene ja tiedä. :|

Pp, mahtavaa että gradusi on valmis! Mulla on (taas) se tilanne, että odottelen kommentteja, tällä kertaa tosin jo viho viimeisiä. En tajua mikä siellä oikein kestää! Asiasta toiseen, lohdutetaan ja tsempataan toisiamme tässä yrityksen aloittamisen odottamisessa. Kyllä meidänkin vuoro vielä tulee. :)

Syysmarjalle pahoittelut menkoista. :(

ON: Kp 20 (jaksoin jopa laskea sen). Eikä minkäänlaisia tuntemuksia ole ollut missään vaiheessa kiertoa. Viikon sisällä pitäisi tädin tulla kylään.

En muista olenko maininnut, mutta meidän kaveripiiriin on tämän kesän aikana syntynyt kaksi tyttövauvaa. Molemmat ollaan käyty "katsastamassa". Miten ihanan suloisia pikku ihmisiä! Vauvakuume sen kun pahenee vaan... :)

Tervetuloa mukaan ketjuun, tikru!

Huomenta vaan! Ihanaa kun muutkin on heränneet ja tänne tullut uutta luettavaa, sillä mulla on töissä niin tylsää :)

Pikkutiikeri: Mua alkoi nyt kyllä jänskättään tosissaan sun puolesta!! Noi oireet kuulosti niin lupaavilta. Mikä kp sulla nyt on meneillään? Jos ei menkkoja pian kuulu niin tee ihmeessä uus testi!

Tää aamulämpöjen mittailu on kyllä ihan mahdotonta... Mulla on heitellyt lämmöt 35,8-36,4 välillä tän alkukierron, ja oon aina mitannut ennen sängystä nousua. Tosin kellonaika on heitellyt ehkä parin tunnin välillä. Ehkä sorrun kohta ovistikkuihin, sillä tääkin stressaa kun ei oo aavistustakaan että tapahtuuko koko ovulaatiota.

Ja Riikka, mulla on ollut ihan samanlaisia tuntemuksia pillereiden lopettamisen jälkeen: Ekat luomukierrot oli säännöllisiä, mutta nyt on alkaneet heitellä. Tosi tyhmää... Mutta täytyy tosiaan luottaa vaan siihen, että kyllä meilläkin vielä tärppää :)

Mukavaa päivää kaikille toivottelee stressi-Keiju

Pikkutiikerille taas kysymys:
Mitä teillä ne tutkimukset yksityisellä on maksanut? Sultahan otettiin verikokeita ja sit se munatorvien ultraus? Mun pitäis nyt hakeutua kans samoihin tutkimuksiin enkä edelleenkään haluis mennä julkiselle eli, jos ne ei yksityisellä ole ihan törkeen kalliita, niin varaan sinne ajan..
Anteeks että näin taas tungettelen ja kyselen, mut kiinnostaa sun tilanne tilanne kovasti, kun aika samoissa tunnelmissa taidetaan olla. Ja kiitos, jos viitsit vastata! Plussatuulia sulle ja muillekin tähän ketjuun!! :)

Syysmarja! Älä vielä luovuta. Kroppa todennäköisesti keräsi tämän kierron voimia tulevaan. Ens kiertoon vaan taas kunnon yritys päälle niin kyllä siitä hyvä tulee! Täältä puhaltelen lämpimiä ajatuksia sulle *puuh puuh* ja plussatuulia *+++tuul++++tuul+++tuul* kyllä se siitä ystävä hyvä.

ja kaikki muutkin, nyt äkkiä tonne toiselle puolelle ;).

Minttu ja Pikkunen 7+5

Moikka taas taustailija!
Sperma-analyysi me teetettiin Helsingin Fertinovassa, omavastuu muistaakseni 53e. Verikokeet ja papa tk:n puolelta, eli ei maksaneet mitään kun olen kaiken lisäks opiskelija. Hormoniverikokeiden omavastuu esim. fertinovassa on 120e, muilta klinikoilta en ole hintaa löytänyt, mut pyörii varmaan aikalailla samoissa. SSG kustantaa keskimäärin yksityisellä n. 80-130e. Klinikka johon itse ajattelin varata ajan (sit kun se pirun täti suvaitsis saapua paikalle!!!), ottaa reilu 120e kys. toimenpiteestä. (Keväällä kävin rutiinitarkastuksessa yksityisellä gynellä joka tosiaan ultras mun munasarjat, hinta tais olla joku 100e.) Ja jos rahat riittää, teetetään varmaan toi sperma-analyysi uusiks jossain kohtaa, jos ei sitä määrätä kunnalliselta puolelta muiden tutkimusten mukana, koska edellisessä analyysissä ei ollut siittiöiden elinikää testattu ollenkaan joka taas mun mielestä on ensiarvoisen tärkeä tieto. Toivottavasti tästä oli jotain apua sulle:) Ja jos oot vähänkään yhtä kärsimätön luonne kuin mä, niin hakeudu ihmeessä tutkimuksiin. Meillä mies olis paljon kärsivällisempi, mut ymmärtää että oon paljon siedettävämpi ihminen kun en oo koko ajan ihan stressaantunut... Joten yksimielisesti päätettiin nytkin että meen siihen munatorvien aukiolotutkimukseen, niin on sit kaikki faktat meidän hedelmällisyydestä kasassa. Tsemppiä teille!