Wish a Baby 25

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minttu85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla oli kanssa pahoinvointia jo ennen kun menkkojen olis pitäny alkaa. Jos nyt oikein lasken niin oli joku kp23/29 kun olimme ostoksilla ja tuli yht äkkiä aivan kamalan huono-olo ja huimasi. En sentään oksentanut. Mutta heikotus kesti muutaman päivän.
Yx uusi oire tähän odotukseen. Mä olen jotenkin poissaolevan tuntunen, ei niinku meinaa pysyy ajatukset kasassa. Pitää oikeen keskittyä siihen mitä tekee! Eikä siis johdu siitä, että ajattelen masuasukkia koko ajan! Ja aika armoton väsymys, nyt voisin heittää nukkumaan tähän paikkaan, vaikka työpöydälle!

Mukava kuulla Aurorastakin! ja kiitos vinkeistä. Kävin tänään apteekissa ja nyt kylppärissä odottelee jo Apteekin Raskaustesti huomisaamua. Sanoin apteekkarille että haamu on jo tullut, mut pakko varmistaa. Se oli sitä mieltä että siellä on varmasti sitten vauva. Apteekin Raskaustestin käyttöohjeesta luin, että viivojen sävyjä ei saa/tarvi vertailla. Viiva on viiva ja piste.

Nyt siis aamulla vielä testaus ja sit soitto neuvolaan.

Limee! NUo sun "oireet" on samoja kun mulla matkalla! =) Minä vaan ajattelin että se on reissaamisen syytä, mutta taitaa olla tän meiän tuliaisen vika! =)

Hena, mulla sama juttu. Väsyttää ihan armottomasti koko ajan, vaikka hyvin on nukkunu. Ja maha tulee kipeeksi aina vasta iltapäivällä. Ei aamulla.
Hassua, että oireita alkaa jo nyt tulla... =).

Oireiden suhteen toivon parasta ja pelkään pahinta... Olo ei ole kuitenkaan yhtään sellainen, että olisin raskaana. Taitaa olla kaikki vaan kuviteltua oireilua..

Taidan vetäytyä pienille päikkäreille, rankkoja nämä vapaapäivät =)

Heippa kaikki! Ihanaa lukea Mintun ja Henan intoilua. Tiedän, että noin mullekin todennäköisesti käy sitten kun plussaan, että ajatus alkaa heti laukata tulevaisuuteen, vauvan kalusteisiin ja vaatteisiin ja omiin raskausvaatteisiin jne... Nyt en vielä "uskalla" näitä asioita paljoa ajatella.

Limelle peukutukset, +++!!! Oishan se mahtavaa, jos te kaikki kolme plussaisitte kerralla!

Hena saako kysyä, kuinka kauan teillä ehti olla yritystä? Ei ole pakko vastata, jos olet tarkoituksella halunnut pitää sen poissa tuosta meidän listasta.

ninni78, kyllä tähän ketjuun saa liittyä haaveilemaan, vaikkei varsinainen yritys olisikaan vielä käynnissä, moni muukin on niin tehnyt. Että tervetuloa mukaan vaan!

ON: Kp 27/27-29, eli menkkoja odotellessa. Vihlontaa on ollut parina päivänä, mutta ei mitään erikoista. Rinnatkaan ei ole niin arat kuin viime kierrossa. Voisinpa haaveilla, että olisin plussannut minäkin, mutta ei kyllä yhtään tunnu siltä...

Paljon onnea Henalle ja Mintulle ja limelle ja saralle isot peukut että plussa tulis =)

Itselläni kp 21/27 eikä oireen oiretta :(

Ens keskiviikkona on aika jollekin hormonilääkärille miltä meinasin kinuta ne clomit...

Mutta nyt iltapalan tekoon, kuullaan!!!

Saralle: jaa, olettekin tosiaan keränneet tiedot aloituksesta tuonne listaan, taisitte tehdä sen kun itse lomailin. Eli mä luovuin pillereistä kuluvan vuoden huhtikuussa. Ekaks oli semmonen tynkä kierto, jonka jälkeen kaksi kiertoa ja nyt kolmannella tärppäsi! Nyt vaan toivon, että pysyy mukana. Olen jostain lukenut, että keskimääräinen aika raskautua pillereiden poisjäämisestä on 3-6kk. Ja peukut pystyyn sinulle ja limelle!!!! Nyt iltatoimiin!

Alkuperäinen kirjoittaja Minttu85:
Tyrni 31 vuotta ei lapsia, yritystä 12/2005
Viivi vm -78, esikoinen haaveissa, yritystä 2/2006
Lilly 31 v. esikoinen haaveissa
Titi vm -83 esikoinen haaveissa
Helmiina vm -77 esikoinen haaveissa, yritystä 12/2005
Kk vm -84, toinen lapsi, yritystä 2/2006
Minttu vm-85, esikoinen haaveissa, yritystä 7/2006
Riina vm -81, esikoinen haaveissa, yritystä 11/05
Hena vm -79, esikoinen haaveissa
Lumi vm -82, toinen haaveissa (miehelle esikoinen)
Piparminttu-Pipsa vm -83, esikoinen haaveissa, yritystä: "katsotaan-sitten-joskus-mutta-ei-vielä"
Riikka vm -78, esikoinen haaveissa, yritystä: "katsotaan-sitten-joskus-mutta-ei-vielä"
Lime vm -82, esikoinen haaveissa, yritystä 5/2006
Outi vm-80, toinen haaveissa
Sara vm -79, esikoinen haaveissa, yritystä 1/2006
Meiram ?
Omppu vm -75, toinen haaveissa
Syysmarja vm -80 esikoinen haaveissa (km 6/06) , yritystä 6/2006
Rinkeli vm-85, esikoinen haaveissa, yritystä 8/2005
Annemaria vm-83 esikoinen haaveissa
judy vm-82, esikoinen haaveissa, yritystä 1/2006

hups ! yritin tossa lisätä itseni listaan ja luulin, että tapahtuu noin ;P

No joka tapauksessa hei vaan kaikille, haluan liittyä teidän vauvahaaveilijoiden joukkoon. Alotettiin miehen kanssa yrittäminen nyt tässä meneillään olevassa kierrossa ja ovulaatiosta pitäisi olla noin viikko.. jänskättää jo, vaikkei toiveita tässä vaiheessa kannata vielä pitää liian korkealla. Pillerit lopetin kyllä jo monta kuukautta sitten. Pieniä oireita nään - tai siis luulen näkeväni =)

Kuulosti hauskan tutulta noi mintun matkakertomukset, ku meki oltii myös viime viikolla telttailemassa tanskassa yrityksen aikaan ja se ei tosiaan oo mitään viileetä hommaa tulikuumassa teltassa rehkiä :D ne euroopan helteet ylsi myös sinne..

Onnea hurjasti mintulle & henalle ja kaikille muille zemppiä! öitä!!

Judy, tervetuloa joukkoon! =). Juu teltassa oli kuuma, mutta olihan se sen arvoista.. =). Listaan laitoit että yritystä tammikuusta 2006. Vai tarkoititko että nyt on ensimmäinen yrityskierto? Siinä tapauksessa listaan kannattaa merkitä listaan 7/2006 jos siis heinäkuun kierrosta alotitte yrittämisen...
Anyways, toivotaan että teilläkin on tarttunut tuliainen telttamatkalta mukaan!

Lime, niin jännään sun puolesta, kun nuo oireet kuulosti niin tutuilta.
Sara, lippu korkeella loppuun saakka, jos siellä masussa oiskin jotain... =).

Tein testin ja se näytti kanssa haaleaa viivaa, ei sen paksumpaa kun toisen merkkinen testikään. Itseasiassa haaleampaa, mut kontrolliviivakin oli haaleampi. Nyt pähkäilen soitanko neuvolaan vai en...
Kun tähän mun sairauteen kuuluu se et mun hormonipitoisuus ei milloinkaan ole hyvä...
En tiiä.. Auttakaa?! =).

Tervetuloa Judy seuraamme!!!

Piti tulla kurkkaamaan vielä ennen töihin lähtöä joko Minttu on testannut. Suosittelen, että soitat neuvolaan jos tuon sairautesi takia pitää "seurata" tarkemmin sinun ja maha-asukin vointia. Kyllähän ne siellä neuvolassa osaa neuvoa kuinka nyt kannattaa toimia. Ainakin itse saat mielenrauhan, jos soitat, eikä siitä ainakaan haittaa ole. =) Jossain vaiheessahan sinne täytyy kuitenkin soittaa =) Onnea Minttu vielä kerran!!!

Onnea Minttu!!! Hei, soita ihmeessä neuvolaan niin saat mielenrauhan. Mutta kyllä siellä masu-asukki luuraa, usko pois!! Ei muuta kun tarrasukkia nielemään!

Mulla on oireet tosiaan huomattavasti rauhottuneet, alavatsan nippailut on enää satunnaisia. Mitään makeaa ei tosin edelleenkään tee mieli. Paino on itse asiassa varmaan vähän laskenut kun on tullut syötyä niin terveellisesti, paljon hedelmiä ja vihanneksia. Tai sitten on turvotus vähentynyt kun olen yrittänyt välttää suolaa. Väsyttää vaan ja uni maistuu. Eilen itkin kun radiossa soi John Lennonin "Imagine"..

Mitenkäs muut? Judy82, tervetuloa joukkoon!

Soitin neuvolaan ja täti siellä sanoi että oletko tosiaan niin monta testiä tehnyt (3)! Kyllä jos yhessäkin on vähän väriä, niin raskaana olet!

Sitten varattiin aika ja sain sen aika lähelle et saan lääkityksen heti kuntoon. Eli eka käynti on 8.8. Onneksi siihen on vain kaksi viikkoa... =).

Kiitos kamut kannustuksesta.. Nyt tuntuu jo ihan mieli rauhoittuneen.

Hena mulla vielä masussa tuntuu iltaisin aika lailla. Kaippa se pian rauhoittuu.. Sulta voi aina seurailla mitä on parin päivän sisään ehkä tulossa.

Limen testausta odottelen.. Tulis se plussa! =). Tulee se.

Eli hups kertaa 2 ! Tosiaan, yritystä 7/2006 :o)

Kiitos tervetulotoivotuksistanne!

Minttu mikäs sairaus sulla on? Muakin joudutaan seuraamaan tarkemmin mun sairauden takia, sit ku aika tulee.. mulla on Crohnin tauti. Joudutaan myös vissiin tekemään keisarinleikkaus. Kyllä sun testien haalee viiva on sitten vaavi, ONNEA.

Voi kun sitä pientä haluaa niin paljon että ihan sattuu. Ihana lukea, et muilla samoja tunteita. Nyt ymmärtää lapsettomuudesta kärsiviä ihan eri tavalla. Me ollaan mun miehen kanssa oltu 5 vuotta yhessä (joista 4 naimisissa) ja nyt kasvettu tähän vauva-ajatukseen. Mun mies jopa pelkäs joskus, että haluuko se koskaan lapsia, ku ei voinu vähempää kiinnostaa sitoutua kakkavaippojen vaihtoon. Mut nyt se haluaa vähintään yhtä paljon ku minä ja pelkään tosiaan kanssa sen pettymistä jos ei ala kuulua. Nähää vauvoja ja isoja masuja JOKA puolella =) Ja mä haluun iiiiiiison mahan!

Mukavaa keskiviikkoa kaikille!

Hyvää keskiviikkopäivää kaikille!!

Olen ollut vähän pimennossa hetken aikaa, kun töissä on ollut muka "kiirettä".. todellisuudessa olen yrittänyt siis pitää mieleni kirkkaana ja pois vauva-ajatuksista ja vältellyt vauvajuttujen lukemista.. :) Mutta pakko oli tulla lukemaan mitä tänne kuuluu, ja hyväähän tänne!! Ihanaa minttu ja Hena!!! Ja Limee taitaa liittyä junan jatkoksi.. :) upiaa!!! ihania masuasukkeja tuli kertarysäyksellä!!

Ja tervetuloa uudet immeiset.. Minä myös uusi täällä, hakemassa vertaistukea haaveiluun.. :) Täällä odotellaan puna-armeijan hyökkäystä, eilen olis jo pitänyt tulla, mutta ei oo vielä näkynyt.. Ihmislapsen mieli on kumma, kun vaikka mahdollisuudet on niinkin pienet kuin meillä keskeytetyn yhdynnän (joka tosin osui ovispäivään) jälkeen, niin roikun viimeisessä oljenkorressa, että josko sittenkin.. :) olo on kyllä hyvin menkkamainen, lisättynä ällöttävä kuvotus.. Eli eiköhän ne sieltä pian tule.. :( Sitten täytyykin taas pitää matalaa profiilia haaveilun suhteen, kun ollaan puhuttu tosiaan, että jos tämä ei ole tarkoitettu syntyväksi, niin sitten odotetaan sinne vuoden vaihteen jälkeen.. Eli meikäläisellä epätavallisen pitkä syksy tiedossa... :) Mutta onneksi kaksoisolentoni Pp on samassa jamassa.. :)

Nyt jatkan taas hommia.. Onnea vielä kaikille plussanneille ja plussapeukut on pystyssä kaikille muille :)

.. Ja sieltä se armeija sitten rynnistikin heti paikalle.. Eli haaveet mäjähti päin seinää.. Nyt asennekasvatusta itselle, että ei rupia liikaa kinuamaan mieheltä vauvaa ja näin aiheuta ylimääräistä eripuraa.. ja mieli kohti kouluhaasteita ja tulevaa syksyn uurastusta!!

Mutta paljon plussaonnea edelleen kaikille!!!

judy, jos et pahastu niin pidän sairauden salassa. Täällä on niin paljon tuttuja samoilla linjoilla roikkumassa, että arvais ihan heti kuka oon jos kertoisin... =). Mut ei siis mikään kuoleman vakava, mutta vaikuttaa siis raskauden seurantaan selkeästi. Synnyttää voin ihan normaalisti ja muutenkin kaikki muu tod.näk. sujuu ihan hyvin. Naurattaa vain, kun lääkäri oli ihan varma, että meillä menee (just tän sairauden takia) ainakin vuosi, ennen kun tuun raskaaksi ja heti ekasta tärppäsi! =). Nyt vaan toivotaan että pikkunen pysyy kyydissä...
Mikäs tuo Crohnin tauti on?

Annemaria, olin ihan samanlainen kuin sinä, sillon kun mies ei vielä ollut ihan innostunut tähän vauvailuun... meillä käytettiin kuitenkin varmoja päiviä ja aina toivon et ois ollu joku oikein supersiittiö joka ois hypänny kyytiin. Mutta älä lannistu.. Kyllähän nuo miehet vauva-asioihin lämpenee.. Tarvitsee vain vähän enemmän aikaa. Ja pianhan tulee pimeät illat ja romantiikka kukkii... ;).

Kyllähän tämä pieni pää sanoo, että parempi näin, että saa nuo opinnot alta pois, ettei jää ikävästi esim. gradu kesken.. sitten on huomattavasti helpompaa jäädä äippälomalle, kun on ammatti (itseasiassa kaksikin) alla, eikä paluuta koulunpenkkiin..Mutta silti täällä kyyneliä nieleskellään ja pettymyksestä toivutaan..

Mutta ei muuta kuin tuulta päin ja hymyä huuleen.. Viikonloppuna pääsee taas oman kullan kainaloon niin elämä tuntuu taas pehmoisemmalta.. Kun vaan tuo syksy nopeasti kuluisi ja koulu olisi siinä vaiheessa, ettei haittaisi vaikka loppuun asti lastattaisiin.. :)

Hejsan taas,

Annemaria, missä vaiheessa sulla opinnot? Mä nimittäin oon pähkäilly aikanaan (pari vuotta sitten ku iski kova kuume) saman asian kanssa ja päätin malttaa mieleni. Nyt lopputyö meneillään ja koitan sen saada valmiiks ennen mahollista raskautta. Otan kyl riskin pahoinvointien suhteen, mutta uskon että sisulla väännetään. Kyl se helpottaa mieltä, et ois gradu valmis ja maailma avoinna.. mut kyllähän moni on tehny opintojenki välissä ja hyvin menny. Varmaan yksilöllistä, et kuinka uskoo jaksavansa ja stressaavansa. Zemppiä sulle ja ainahan voi unelmiin uppoutua :)

Minttu heh, aika hyvä tuuri teillä sitten. Soitappa sille lääkärille ja kerro. Crohnin tauti on sellanen parantumaton suolistotulehdus, jonka kanssa siis on elettävä. Välillä voi olla pahana, mut sit taas parempi. Mul on nyt ollu monta vuotta parempi, mut aina saa olla varuillaan. Pahassa vaiheessa keskenmenon riski ois suuri. Mun lääkitys sopii onneks myös odotusajalle, ainut vaan et vauvasta tulee sit vähän pienempi.

Hei, minttu, hena ja muutkin: missä vaiheessa kiertoa teillä alko ekat oireet?? Mulla ei oikeestaan muuta viel ku vilunväristylsiä ja pissattelua..vähän kipristelee. Vilunväristyksistä en tienny, ennen ku menin lukemaan oireista. Luulin kotimatkalla lomalta, et oon saanu jonku pöpön ja tulos kipeeksi. Tissit ei oo ollu arat.. Mulla ei oo ollu ylipäätään hajuakaan et jo heti vois tulla jotain oireita, luulin et sen 7:nnen viikon jälkee aikasintaan. No, toisaalta en oo perehtyny tarkemmin näihin asioihin ollenkaa..esim. kuukaus sitte kuulin ekaa kertaa et hedelmöittymisajassa on tunneista kyse. Noo, tässähän sitä oppii =)

Mulla on vuoden verran opintoja jäljellä, ehkä vähän vähemmänkin, riippuu, miten saa kaiken järjesteltyä.. opettajaksi pitäis valmistua siis, yksi ammatti on jo valmiina takataskussa.. Että sen puolesta sitten ihan hyvät mahdollisuudet töiden suhteen kun tuolta ulostaudun.. :) Senpä takia onkin järjellä ajateltuna parempi, että nuppu ei nyt asu masussa, sillä olisi jäänyt todella pahasti opinnot kesken, kun vielä edetään vähän omanlaisella systeemillä opinnoissa, niin olisi voinut olla vaikeampaa järjestellä sitten jatkoja.. Eli täällä alkaa järki voittaa tunteet.. hitaasti ja epävarmasti, mutta joka tapauksessa.. :)

Ja aina voi unelmoida.. Kuumeilu meinaan nousi tämän pienen jännäämisen myötä ihan uusiin sfääreihin.. :)

jakselemisia kaikille..

judy, ulla oireet alko oikeestaan melko pian oviksen jälkeen... eli ei vasta just, kun menkkojen ois pitäny alkaa. Sekin on yksilöllistä.

Nyt pitää lähtee rautakauppaan... päivänjatkoja..

Heippa kaikki! Ja tervetuloa joukkoon judy82! :)

Hauskaa lukea Henan ja Mintun vauvantuoksuisia kuulumisia:) Olen tosi onnellinen teidän puolestanne ja toivon sydämestäni, että tarrasukkien nieleminen auttaa!!! On varmasti TOSI jännää varata aika ekaan neuvolaan. En yhtään ihmettele, että Minttu kovasti pähkäili asian kanssa. Kaipa sitä jotenkin ajattelee, ettei haamu muka olisi "yhtä virallinen" kuin sellainen selkeä, tumma viiva. Mene ja tiedä...

Annemari, et kai vaan ole jättämässä meitä?!? Kävin lukaisemassa Ajatuksissa-ketjua ja siellä kirjoitit siihen sävyyn, että olisit katoamassa taka-alalle? Et kai? Et sä voi mua jättää!!!! *kitisee ja vaatii kaksoisolentoaan palaamaan takaisin* Pahoittelut tädin kyläilystä, oli varmasti pettymys, vaikka tavallaan osasitkin odottaa sitä. Se on jännä, että toivo nostaa heti päätään, kun siihen on pienikin aihe...

Luin tässä yhtä ketjua tällä foorumilla ja siellä puhuttiin siitä, minkä ikäisenä lapset olis hyvä saada ja millainen elämä muutenkin pitäis olla. Kaikki tuntuivat olevan yhtä mieltä siitä, että lähempänä kolmeakymppiä on oltava ja vakkariduuni ja vähintään talopaketti tontilla nököttämässä. Olin sanalla sanoen järkyttynyt. Siis mahtavaahan se on, jos pystyy tarjoamaan vauvalle nuo "unelmaolosuhteet"! :) Mut mietin vaan, et miten tähän on tultu? Ennen lapsia saatiin parikymppisenä ja asuttiin vuokralla jne. Nyt tuntuu, et 25-vuotiastakin pidetään nuorena äitinä ja opiskeluaikana vauvan hankkimista suunnilleen katastrofina. Oi voi. Taidan olla vain kateellinen niille, jotka ovat "oikean ikäisiä, oikeassa elämäntilanteessa ja oikeassa kaikessa".

Annemari, musta tuntuu, et opiskelujen pariin on paljon helpompi palata kuin töihin. (Ellei sitten satu olemaan sitä kuuluisaa vakkariduunia... Hih). Tiedän monta meidänkin vuosikurssilta, jotka ovat saaneet vauvan ja äippäloman aikana tehneet gradun valmiiksi ja tenttineetkin jotain. Paljonhan se riippuu tietysti siitä, millainen lapsi on. Hyväunisen ja "helpon" vauvan kanssa opiskelujakin pystyy varmasti jatkamaan jouhevammin, jos itse vain jaksaa. Mutta siis pointtini oli se, että opiskelijan elämä voi olla aika joustavaa työssä käyvän aikatauluihin verrattuna. Graduakin voi tarvittaessa venyttää ja hautoa rauhassa, jos tarve vaatii. Rahallisesti opiskelijaäitiys ei tietenkään oo mistään parhaasta päästä, mut eikös sun mies ollu jo leivänsyrjässä kiinni?

Multa ei taida irrota mitään muuta järkevää asiaa tähän hätään. Oma pää on taas täynnä vauva-ajatuksia, joita ei voi purkaa mihinkään muualle paitsi tänne. Joskus toivon, et vauvakuume ois kiertäny mut kaukaa. Elämä olis jotenkin paljo helpompaa.... :(

Heippa kaikki! Ja tervetuloa joukkoon judy82! :)

Hauskaa lukea Henan ja Mintun vauvantuoksuisia kuulumisia:) Olen tosi onnellinen teidän puolestanne ja toivon sydämestäni, että tarrasukkien nieleminen auttaa!!! On varmasti TOSI jännää varata aika ekaan neuvolaan. En yhtään ihmettele, että Minttu kovasti pähkäili asian kanssa. Kaipa sitä jotenkin ajattelee, ettei haamu muka olisi "yhtä virallinen" kuin sellainen selkeä, tumma viiva. Mene ja tiedä...

Annemari, et kai vaan ole jättämässä meitä?!? Kävin lukaisemassa Ajatuksissa-ketjua ja siellä kirjoitit siihen sävyyn, että olisit katoamassa taka-alalle? Et kai? Et sä voi mua jättää!!!! *kitisee ja vaatii kaksoisolentoaan palaamaan takaisin* Pahoittelut tädin kyläilystä, oli varmasti pettymys, vaikka tavallaan osasitkin odottaa sitä. Se on jännä, että toivo nostaa heti päätään, kun siihen on pienikin aihe...

Luin tässä yhtä ketjua tällä foorumilla ja siellä puhuttiin siitä, minkä ikäisenä lapset olis hyvä saada ja millainen elämä muutenkin pitäis olla. Kaikki tuntuivat olevan yhtä mieltä siitä, että lähempänä kolmeakymppiä on oltava ja vakkariduuni ja vähintään talopaketti tontilla nököttämässä. Olin sanalla sanoen järkyttynyt. Siis mahtavaahan se on, jos pystyy tarjoamaan vauvalle nuo "unelmaolosuhteet"! :) Mut mietin vaan, et miten tähän on tultu? Ennen lapsia saatiin parikymppisenä ja asuttiin vuokralla jne. Nyt tuntuu, et 25-vuotiastakin pidetään nuorena äitinä ja opiskeluaikana vauvan hankkimista suunnilleen katastrofina. Oi voi. Taidan olla vain kateellinen niille, jotka ovat "oikean ikäisiä, oikeassa elämäntilanteessa ja oikeassa kaikessa".

Annemari, musta tuntuu, et opiskelujen pariin on paljon helpompi palata kuin töihin. (Ellei sitten satu olemaan sitä kuuluisaa vakkariduunia... Hih). Tiedän monta meidänkin vuosikurssilta, jotka ovat saaneet vauvan ja äippäloman aikana tehneet gradun valmiiksi ja tenttineetkin jotain. Paljonhan se riippuu tietysti siitä, millainen lapsi on. Hyväunisen ja "helpon" vauvan kanssa opiskelujakin pystyy varmasti jatkamaan jouhevammin, jos itse vain jaksaa. Mutta siis pointtini oli se, että opiskelijan elämä voi olla aika joustavaa työssä käyvän aikatauluihin verrattuna. Graduakin voi tarvittaessa venyttää ja hautoa rauhassa, jos tarve vaatii. Rahallisesti opiskelijaäitiys ei tietenkään oo mistään parhaasta päästä, mut eikös sun mies ollu jo leivänsyrjässä kiinni?

Multa ei taida irrota mitään muuta järkevää asiaa tähän hätään. Oma pää on taas täynnä vauva-ajatuksia, joita ei voi purkaa mihinkään muualle paitsi tänne. Joskus toivon, et vauvakuume ois kiertäny mut kaukaa. Elämä olis jotenkin paljo helpompaa.... :(