vuokra asunnot Pariisista

Kaikki mummit eivät ole samanlaisia :). Mun mummo rakasti olla meidän kanssa ja hän aina sanonut meille että jos ei me, niin hänen elämä olisi ollut aika tylsä.
Juu, mun lasten mummo kehuu meidän lapsia kanssa paljon, silloinkin kun on ollut kovilla niiden kanssa. Ei monet mummot nyt lapsenlapsiaan hauku ja hyvä niin.

Mutta mun pitää tehdä silti oma johtopäätökseni: jos tuo mummo on ollut kovilla mun lapsen kanssa niin pidän pitemmän tauon lasten raahaamisessa hänelle/heille.
Eri asia jos jollakulla on vain yksi lapsi, mutta ei silloinkaan ole kiva että mummo on jatkuvasti valmiudessa.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Xtina
Tähän asiaan on turha puuttua. Sen verran tiedän slaavilaisesta kulttuurista, että he hoitavat omansa mukisematta, muu ei käy edes mielessä.

Mutta en siltikään kanbata 11 kk lapsen, tai muunkaan ikäisen jättämistä ilman äitiä, tuolla tavoin.

Etkö Milanna imetä?
En imetä, sanoin saraalassakin heti että en tee tätä. Mä en ymmärrä että tästäkin jotkut ottavat stressiä, sekä stressiä jos joku käy töissä. Ihmiset ovat erilaisia ja tein päätöksen että haluan sekä lapsia että uran jos saan järjestettyä kaiken mahdollisimman hyvin.
 
Juu, mun lasten mummo kehuu meidän lapsia kanssa paljon, silloinkin kun on ollut kovilla niiden kanssa. Ei monet mummot nyt lapsenlapsiaan hauku ja hyvä niin.
Mutta mun pitää tehdä oma johtopäätökseni: jos tuo mummo on ollut kovilla mun lapsen kanssa niin pidän pitemmän tauon lasten raahaamisessa hänelle/heille.
Eri asia jos jollakulla on vain yksi lapsi, mutta ei silloinkaan ole kiva että mummo on jatkuvasti valmiudessa.
Miksi ajattelit niin jos teidän mummo on ollut kovilla niin kaikki ovat samoja :)? Ainakin mun äiti ei tykkää yhtään jos joku toinen käy välillä katsomassa meidän lapsia, vaikka luotettava tyttö hän on kuka käy täällä silloin tällöin ja tunnen sen jo monta vuotta. Mutta kun meidän ,,kulttuurissa,, myös mummot tekevät päätöksiä, miten he jaksavat ja kuka hoitaa lapsia.
 
Hui, jopa päivittäin. :D
Montako minuuttia on päivässä, valveillaoloaikaan? 60x16 taitaa tehdä 960 minuuttia. Pitkä aika. Jos laitan vaikka 30 viestiä päivässä plus osa ajasta menee muiden viestien lukemiseen niin päivään jää vielä 900 minuuttia tehdä jotain muuta.
30 vai 300 tai yli? :) Pelkästään mun keskustelussa jo olet 1 tunnin verran. Mutta joo et myönnä tätä tietysti.
 
Miksi ajattelit niin jos teidän mummo on ollut kovilla niin kaikki ovat samoja :)? Ainakin mun äiti ei tykkää yhtään jos joku toinen käy välillä katsomassa meidän lapsia, vaikka luotettava tyttö hän on kuka käy täällä silloin tällöin ja tunnen sen jo monta vuotta. Mutta kun meidän ,,kulttuurissa,, myös mummot tekevät päätöksiä, miten he jaksavat ja kuka hoitaa lapsia.
En kommentoi enää, vaikka sanottavaa olisi. Jatkakaa.
 
Anteeks, mutta...tota...ootko sä ihan...kauniisti sanottuna...terve? Onko kuumetta?
Tietysti mä teen kaikkea muuta palstailun aikana. Ei mun huusholli pysähdy mun palstailun ajaksi.
Terve olen. Miten sä voit tehdä muutakin jos täälläkin olet tunnin verran? Olen varma aika hiidas kun en itse kerenyt tehdä muuta, kun sinulle pitäisi jatkuvasti vastata. Miksi aina haukut minua ja monia muita?
 
No jaa, voimakas sana. Siis en ole jokaiseen sun lastenhoidolliseen neronleimaukseen puuttunut.

Mutta se täytyy sanoa että olet palstakäytökseltäsi rauhoittunut, kai se pidempi banni teki terää. Eri asia onko elämä rauhoittunut....mutta hyvää päivän jatkoa sulle!
Tiedätkö edes mistä joskus olen sen saanut? Siksi kun kiusaajat linkitivät liika tietoa meistä ja se oli ainoa ratkaisu.

Niin ja elämä ei ole rahoittunut tai mitä tarkoitat? Mä en halua että elämä olisi liian rauhallinen, liian rauhallinen se voi olla silloin kun olen mullan alla, mutta nyt me haluamme elää elämää.
 
vierailija
Ihan aiheen vierestä, mutta menkööt.

Mulla on sukujuuret ihan supisuomalaiset. Silti äiti lähti mahdollisimman nopeasti töihin ja mummoni hoiti minua todella paljon. Ja mummonikin kävi töissä! Ja saman mummo tehnyt kaikille lapsenlapsilleen. Nyt ei ole mummolla pulaa hoitajista, kun ollaan kasvettu niin läheisiksi. (Tämä ei tarkoita että mummo olisi lapsenlapsia hoitamalla ansainnut hoitajia, vaan että hänestä on tullut yhtä rakas kuin oma äiti, että kaikki haluavat olla hänen kanssaan). :)
 
Tässä mietin että jos olisimme miehen kanssa kotona niin miten valtion tuella voi pärjätä 4n lapsen kanssa?

Meillä kun pelkästään vauvaan menee 500-1000,- eur per kk, ruokaan 2000,-3000,- kun syödään luomua ja lapsille haluan tarjota tervellistä. Lasten harrastukset 500,- per kk ja vielä rahaa menee kun kuskan tai joku muu sen tekee, asuntoon menee paljon, vaateihin menee paljon, vakuutukset, lääkärit, autot, 6 puhelinta, viasat, vitamiinit....lista on pitkä. Vai onko tosissaan parempi istua mököttämässä kotona lasten kanssa, elää valtion tuella, syödä roskaruoka, kun en tiedä miten voi syödä tervellisesti kun tuki sen verran pieni, huom makaronilaatikko ei ole tervellinen, ainakin itse en pidä tätä tervellisenä vaihtoehtona kun olen tottunut eri ruokiin, lapset lopettavat harrastukset vaikka hekin ovat sellaisia että kotona eivät halua olla ja mikä on mun mielestäni aika hieno juttu...mä en tiedä edes mitä tarjoan vauvalle ruoaksi kun sekin tottunut syödä luomua ja juoda vuohen maitoa, ainakin sillä ruokavaliolla se voi hyvin, eikä ikinä lapsilla ollut vatsan ongelmia vauvana, kun olen niin tyhmä äiti ja yritän tarjota vain parasta. Mieskin voi olla kotona, miksi pitäisi tappaa itseä työnteolla kun valtio maksaa. Mielenkiintoista mitä me voimme edes saada valtiolta, mitä se tekee per kk? Jos vaihdamme ruokavalion niin riittääkö valtion rahaa harrastuksiin kun lapsille olisi kova paikka olla käymättä harrastuksille? Entäs mitä me teemme, minkälaiset harrastukset meillekin? Mies kun on tehnyt kymmeniä vuosia paljon töitä, en tiedä ehkä hän sekoa kotona tai saa shokkin ainakin alussa. Entäs minä, mihin laitan energian? Kun lasten kanssa on liian helppoa olla, tarvitsen jotain muutakin tehdä, kun metsässä en tykkää käydä, leipoa en halua, miksi edes ja juu rakastan luontoa, mutta metsään en menee...varma aika rankka tulee olemaan jos joudumme elää tuella ja mikä hyötyä minustakin tai meistä on valtiolle sen jälkeen? Enkä enää saa auttaa muille, kun sekin rakasta tehdä, se tuonut minulle hyvän olon aina. Miksi jokaisen pitäisi elää kuin Echo? Luulen jos näin olisi niin kyseinen valtio olisi jo konkursissa, kun meillä kaikilla on lapset ja perhet mikä ei ole mikään tekosyy elää valtion rahoilla.
 
No niinpä, mun äidilläkin olisi aika tylsä elämä jos ei olisi saanut olla mun lasten kanssa. Kun se ei halua miestä itselle enää, mutta tiedän mitä hän halua ja se on just se, olla lasten kanssa ja matkusta.
 
Echo milloin olit viimeksi työelämässä? Niin kuin ymmärsin et ole edelleen missään töissä, vaikka sinulla on isot lapset? Mietin vaan mikä on se sun mielestä parasta aika milloin äiti voi lähteä töihin, silloin kun lapsi 3 vuotias tai koululainen tai vast kun on sen verran iso ja tekee muuton omaan asuntoon? Anteeksi kun aloitin kysymään, mutta menee jo sun kommentit yli, sekä monissa keskusteluissa sun tämä rasismi.
 

Yhteistyössä