Tässä mietin että jos olisimme miehen kanssa kotona niin miten valtion tuella voi pärjätä 4n lapsen kanssa?
Meillä kun pelkästään vauvaan menee 500-1000,- eur per kk, ruokaan 2000,-3000,- kun syödään luomua ja lapsille haluan tarjota tervellistä. Lasten harrastukset 500,- per kk ja vielä rahaa menee kun kuskan tai joku muu sen tekee, asuntoon menee paljon, vaateihin menee paljon, vakuutukset, lääkärit, autot, 6 puhelinta, viasat, vitamiinit....lista on pitkä. Vai onko tosissaan parempi istua mököttämässä kotona lasten kanssa, elää valtion tuella, syödä roskaruoka, kun en tiedä miten voi syödä tervellisesti kun tuki sen verran pieni, huom makaronilaatikko ei ole tervellinen, ainakin itse en pidä tätä tervellisenä vaihtoehtona kun olen tottunut eri ruokiin, lapset lopettavat harrastukset vaikka hekin ovat sellaisia että kotona eivät halua olla ja mikä on mun mielestäni aika hieno juttu...mä en tiedä edes mitä tarjoan vauvalle ruoaksi kun sekin tottunut syödä luomua ja juoda vuohen maitoa, ainakin sillä ruokavaliolla se voi hyvin, eikä ikinä lapsilla ollut vatsan ongelmia vauvana, kun olen niin tyhmä äiti ja yritän tarjota vain parasta. Mieskin voi olla kotona, miksi pitäisi tappaa itseä työnteolla kun valtio maksaa. Mielenkiintoista mitä me voimme edes saada valtiolta, mitä se tekee per kk? Jos vaihdamme ruokavalion niin riittääkö valtion rahaa harrastuksiin kun lapsille olisi kova paikka olla käymättä harrastuksille? Entäs mitä me teemme, minkälaiset harrastukset meillekin? Mies kun on tehnyt kymmeniä vuosia paljon töitä, en tiedä ehkä hän sekoa kotona tai saa shokkin ainakin alussa. Entäs minä, mihin laitan energian? Kun lasten kanssa on liian helppoa olla, tarvitsen jotain muutakin tehdä, kun metsässä en tykkää käydä, leipoa en halua, miksi edes ja juu rakastan luontoa, mutta metsään en menee...varma aika rankka tulee olemaan jos joudumme elää tuella ja mikä hyötyä minustakin tai meistä on valtiolle sen jälkeen? Enkä enää saa auttaa muille, kun sekin rakasta tehdä, se tuonut minulle hyvän olon aina. Miksi jokaisen pitäisi elää kuin Echo? Luulen jos näin olisi niin kyseinen valtio olisi jo konkursissa, kun meillä kaikilla on lapset ja perhet mikä ei ole mikään tekosyy elää valtion rahoilla.