VUODEN YRITTÄNEET

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Osa 5
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
moro

Piukille: Mä ymmärrän sun tunteita oikeen hyvin. Mulla oli samanlaisia tuntemuksia kun sisko ilmoitti odottavansa. Olin niin kateellinen ja masentunut. Mut onneksi mieli on nyt parantunut ja osaan olla onnellinen sen puolesta. Ois ollu aikamoinen kiila siskosten välissä jos mun mieli ei ois parantunut. Mut ei tunteilleen mitään voi ja kai se viittaa vaan siihen että itekin on tosissaan tämän vauva-asian kanssa. Mut eiköhän mekin kaikki saada olla vielä onnellisia sen asian suhteen. =)

Niinpä, varmasti kaikki pitkään yrittävistä kokee noita samoja tunteita ja ehkä häpeää niitä. Mutta toivotaan tosiaan, että kaikki meistä saavat sen lapsen tavalla tai toisella :)

KP 37. Maha edelleen kipeä, rinnat ei ihan niin kipeät kuin vielä eilen, mutta nännit kyllä. Mä olin eilen illalla aivan varma, että menkat alkaa. Oli semmosta jyräämistä kyllä mahassa kun kaupoissa kiertelin ja vielä kotonakin. Se on jännä, että yöllä ei oo tullut menkkakramppeja, vaikka oon myllertänyt normaaliin tapaan. Yleensä tulee tietyssä asennossa. (Kun vaihdan kylkeä, niin siinä nostan ensin takapuoltani ja sitten tulee kamala kramppi.) Nyt vaan yöllä samaisessa tilanteessa vihlas tai no en tiedä voiko sitä vihlaisuksi sanoa, mutta sattui kuitenkin.

Turvotuskin häipyi pari päivää sitten. Eli ei periaatteessa mitään eroa normaaliin menkkojen tuloon kuin noi kipeät rinnat/nännit. Mutta sekin voi olla tästä kun tuntuu että muutenkin hormonit käy ihan yli. Harmittaa jo valmiiksi, mutta ei se pudotus nyt niin korkeelta tule, mitä taas eilen ajattelin siinä katkeroitumis-tilassani. Ja jos siitä sitten haetaan jotain hyviä asioita, niin yhdet aika kosteat bileet on vielä ennen joulua tiedossa. Ei tarvis sitten siellä selitellä miksi en juo.

Varovaisesti tulen kommentoimaan....
Piukki: Mulla oli nänit tosi kipeet plussauksena aikoihin. Peukut pystyssä sulle.
Mitkä sun kierron pituus olikaan? millos meinaat testailla. (Sorkke vielä kun tulen tänne hötkymään jos haluat pitää ns. matalaa profiilia...en vain malttanut olla kommentoimatta..)

Nyt olis sitten kai kp 37/30-46. Yleensä mun kierto on ollut siinä 34 päivää, mutta viimeksihän venyi tuonne 46 päivään. JOS mulla nyt tässä kuussa oli ovis, niin se oli pari viikkoa sitten keskiviikko-perjantai -tienoilla, koska muistaakseni perjantaina limat loppui. Mutta kun näistä mun kierroista ei oikeen tiedä kun edellisessä kuussakin olin melkein varma oviksesta, muttei sitä ollutkaan tapahtunut (verikokeitten mukaan).

Jos nyt oletetaan, että se ovis oli, niin siitä vajaan viikon päästä alkoi se hiivatulehdus ja viikko oviksesta ihan pienet mahakivut (menkkakivut), nyt tällä viikolla kivut on olleet paljon pahemmat. Mutta semmosta pitkäaikaista jyräämistä ei ole ollut kuin kerran, sillon perjantaina kun olin jo varma, että menkat alko kun tuntui kostealtakin. Mutta ei se ollut punaista...

Nyt kyllä täytyy sanoa, että vähän jänskättää. Yöllä ja aamulla oli kyllä taas maha aika kipeä, samoin kuin eilen illalla. Mutta kun ei näy menkkoja niin ei näy. Mua pelottaa, että ne tulee tänään. Mutta jos ne tulee, niin ihan hyvä jos tulis tänään niin sais rauhassa kotona yksin kiehua, ettei taas mene työpäivä pilalle. Nytkin kyllä taas jurruttaa mahassa ihan kivasti, että kaipa ne sieltä tulee... Mutta kun toisaalta tiedän, että menkkakipuja on monilla vaikka oliskin raskaana. En vaan halua nyt elätellä mitään turhia toiveita. Tosin elättelen jo, enkä ihan vähääkään. Eilen sorruin jo katsomaan, mikä olis la. Ja elokuun puolen välin tienoillahan se olisi.

Jos menkat ei aamupäivän aikana ala, niin käyn ostaan testin. Tissit ja nännit on kumminkin kipeet, kipeemmät kuin koskaan ennen. Tai eihän mulla yleensä tissit edes ole kipeet, nännit on ollu kerran. (Ja viime kierrossa vähän särki tissejä kyllä, mutta se oli ihan erilaista kuin tämä. Nyt ei särje, vaan nää on kosketusarat. Ei nyt pelkkä kosketus satuta, mutta jos painaa. Ja esim. nukkuessa tai muuten jos vahingossa käsivarrella tönäsee...) Ainiin ja eilen illalla kun menin nukkuun, niin oikein sattu tisseihin, tuntui että se viima ottaa nänneihin. Vaikka ei varmaan hirveetä viimaa makuuhuoneessa voi olla, mutta oli siellä vähän vilpoista.

Mutta eiköhän se tänään sitten selviä mikä on meikäläisen tilanne, hormonihäiriö (tai kierohäiriö) vai...! Tai sitten testaan vasta huomenna aamupissasta. Saattaa olla, että teen niin, jotta ei käy niin, että testaan ja tunnin päästä alkaa vuotaa.

Ei hemmetti, en voi uskoa tätä. Mä oon ihan shokissa ja hikoon ja paniikkipaska tulee ja kaikkea. Mä testasin äsken plussan!!! Pyörryttää!

Ajattelin ensin, että en edes viitti testata kun mahaan sattu taas niin kovasti. Mut sit aattelin, että perhana nyt testataan etten malta odottaa. Ja negalla olis saanu jännityksen loppumaan ja menkat alkamaan.

Ostin tommosen Aconin testin apteekista (kun se oli halvin) ja tein sen sitten. Kattelin kun se testi alkoi tummua ja kun se meni testiviivan yli, saonin ihan ääneen, että no kyllähän sen arvas ettei siinä mitään ole. Menin sitten pesemään sitä pissakippoani ja kun tulin vessasta, vilkaisin vielä testiä. Jumankekka siihen oli ilmestynyt kaksi viivaa!! En uskaltanu sitä katsoa enää toista kertaa. Tulin laittamaan koneen päälle ja menin takaisin alas. (Sit oli se kolme minuuttia varmasti mennyt, mikä pitikin olla ennenkuin testiä sai lukea.) Ja siinähän se seisoi, vähintäänkin yhtä tumma kuin kontrolliviiva.

Mun on pakko mennä hakemaan toinen testi vaikka joudunkin sitä varten ajamaan 8 kilometrin päähän. Mua jännittää ja en voi uskoa tätä. Nyt vaan pelottaa että se menee kesken kun on maha niin kipeä. Tai oikeestaan en edes vielä usko, että tää on totta. Taidan ostaa kaksi testiä, en muuten pysty uskomaan tätä!

Oireina oli siis se hiivatulehdus (sillon kyllä jo vähän aloin epäilemään jotain, mutten halunnut mitään toiveita elätellä), sit toi tissien kipeytyminen ja myöhemmin nännien, väsytti ehkä vielä enempi kuin ennen (mä olen kyllä aina tosi väsynyt) ja ""menkkakivut"" oli kyllä kovempia kuin yleensä. Ainiin ja se hiusten uskomaton rasvoittuminen. Mutta noin pääpiirteittäin aika normaali menkkaolo.

Mä niin toivon kaikille, että kaikki sais plussauutisia pian. Ja itseni kohdalta tottakai toivon, että kaikki menisi hyvin ja että tää nyt olisi totta. Ei vaan pysty uskomaan kun on niin normaali olo kuitenkin!

Mies on töissä, laitan sille sähköpostin liitetiedostona kuvan testistä. Hihhiiii :0)

Voi Piukki, tosi paljon onnea! Olet kyllä plussan ansainnutkin! Toivotaan molemmat peukut ja vielä isovarpaatkin pystyssä että kaikki menee hyvin!

Itsellä jännäys jatkuu... Kp 28/26-29. Mahaa kipristelee, voi käydä miten vain...

Oi voi kiitos :) Kyllä täällä ihan kaikki olis plussan ansainnut, semmosta vuoristorataa varmasti kaikille ollut jo runsas vuosi! :)

Nyt lähden kyllä hakemaan ne pari testiä lisää. Shokkikin on jo vähän lauennut. Nyt on vaan epätodellinen olo. Ja kädet jäässä :D

Unohdin toivottaa tsemppiä Hannamarille! Ja tottakai kaikille muillekin! Oon vaan teidän jännäyksistä nyt vähän ulkona kun oon yrittänyt tän kierron miettiä tätä asiaa vähemmän kuin yleensä. Oon vaan sit enempi kirjottanu omia juttuja ja lukenu kyllä muidenkin jutut, mutta en oo silleen paneutunut niihin.

Ai hitto kun sattuu mahaan. Nyt ne kivutkin tuntuu niin pelottavilta ja paljon kovemmilta vielä kuin puoli tuntia sitten. Hassua.

Tein nyt toisen testin, eri merkkisen tietenkin ;) Kaipa se nyt sitten totta on, koska tuohonkin tuli todella vahva viiva, yhtä vahva kuin se kontrolliviiva. Miesparkakin on ihan innoissaan, soitteli töistä heti kun oli saanut sen sähköpostin.

Voi Piukki! ONNEA ONNEA ONNEA! Plussa-aalto on vihdoin saavuttanut tämän ketjun! Mä jo tuosta hieman aiemmin kirjoittamastasi viestistä, jossa kerroit rintojen erilaisesta arkuudesta, aloin päätellä jotain... Ystäväni, joka myös plussasi tuossa 10 kk sitten, oli sanonut, että menkkakipuja oli, vaan ei menkkoja! IHANAA!

Hannamari: kerron sulle torstaina, mitä lääkäristäti kertoi meille tuosta teratozoospermiasta, silloin saamme vihdoin ""tuomion"" siitä, mitä meille aletaan tehdä. Odotan jännityksellä.

Hei kaikki tytöt!!!

Mariskalle ja Piukille oikein PALJON, PALJON ONNEAAAA!!!!!!
Teillä asiat on sitten kohdallaan ja toivon, että kaikki menee loppuunasti hyvin.

Täytyy kyllä myöntää, haikein mielin kirjoittelen kun olen välillä ""luopunu ajatuksissani"" jo koko vauva-asiasta meidän kohdalla. Onhan se muutenkin kipeä asia kun veljien vaimot saa vauvat ja meille ei edes suoda sitä yhtäkään. On tullu monta kertaa ajatuksena mieleen, ""mitä hyötyä minusta oikein on"" kun en edes saa alulle uutta elämänalkua.
Kaiken myllerryksen keskellä on kadonnu myöskin seksihaluni, siis ei tee yhtään mieli. No itsestäni ei niin väliä mutta ""hoidan"" vaimoni halut, ei perinteisesti vaan toista tyylejä ja tapoja käyttäen.

Anteeksi tytöt kun vuodattelin pahaa mieltäni ja oloani kun ei oikein muita ole jotka ymmärtävät näitä meidän murheita.

Terkuin Timo

Kiitos kaikille onnitteluista :)))

Tuli kyllä semmosia mahakipuja eilen, että aattelin ilon loppuvan siihen. Mutta vielä ei näy mitään pahaa onneksi. Pelottaa niin kovasti että pieni ei jaksa pysyä mukana. Tai että se on tuulimuna tms. Mutta toivotaan parasta! Tänään yritin jo paniikissa soitella lääkärille, mutta varattua on koko ajan...

Mondayta plikat!

Kp3, menkat on lusittu ja taas on valoisampi mieli! Joulun välipäivinä yritetään sitten seuraavaksi tehdä beibeä!

Ja mahtavia uutisia täällä, ONNEA Piukki!! Ihan mieletöntä!! Olen niiiin vilpittömästi onnellinen puolestanne!!! Ja tosi kivaa kun saatiin kunnon raporttia tuntemuksista ja kaikesta! Mä tykkään lukea! Ihan älyttömän paljon onnea teille jatkoon myös! Hei kerro nyt vielä, että joko te olitte jossain tutkimuksissa? Kun ei tää taas muista...

Hei kyllä nyt on plussahanat avattu, kuka on seuraava? Hannamari? Missä vaiheessa Kaisla on?

Ja mitä Vippelle kuuluu? :)

Piti varmaan kommentoida jotain muutakin mutta nyt ei muista... Ai niin joo, Hannamarin miehen tuloksista, liikkuvuushan oli hyvä eikö ollutkin, eli positiivista. Muuten mä olen kyllä niin huono kommentoimaan näitä juttuja kun ei ole paljon hajua mistään arvoista. Toivotaan että joku niistä liikkuvista olisi löytänyt perille tällä kertaa :)

Oikein hyvää työviikkoa teille kaikille!

Keksisköhän joku jonkun kivan gallupin näin maanantain kunniaksi? Olisi juteltavaa alkuviikkoon, ehkä aikakin menisi vähän nopeammin.

T. Työmotivaatio hukassa, mutta kai se on pakko jatkaa... :)

Kiitos Molly :)

Ei siis keritty tutkimuksiin asti. Tai siis multa oli jo otettu kaikki, mitä perusterveydenhuollosta otetaan. (Lähetekin jo oli sinne kunnon tutkimuksiin, mutta palautettiin kun osa tutkimuksista puuttui.) Vielä olisi ollut miehen simonäytteet antamatta, ja se olis tammikuun puolelle mennyt kun eivät oikein tienneet tk:ssa mitä niiden kanssa tehdään, kuka maksaa jne. Mutta sen jälkeen oltais sitten menty sinne tutkimuksiin ja mä olisin saanut clomit ja terot tai mitä ikinä nyt annetaan, että kierto saadaan tasaiseksi ja lyhyemmäksi + ovis tulemaan. Kun mullahan ei aina ovista sitten tullut.

Vaikka tää meidän osalta menisi hyvin, niin mä käyn silti kyllä moikkaamassa teitä täällä. Ei täältä osaa pysyä poissa ja haluan ehdottomasti tietää mitä teille muillekin kuuluu! Oon jo kirjoittanut paniikkikirjoituksia tuonne odottajiin elokuun puolelle, kun jotenkin semmonen paniikkilo kuitenkin on päällä. Mutta kyllä mä nyt vähän rauhotuin, kun neuvolaan soitin ja siellä oli tosi ihana täti puhelimessa (siitä tulee se mun oma täti ;)) ja se sanoi, että alussa on kaikenlaisia mahan kivistyksiä sun muita kun kohtu kasvaa. Nyt en oo ihan niin huolissaan enää. Niin ja varasin vielä työterveyteen ajan, jotta saan varmistuksen tähän.

Kiitos teille ihanat ihmiset! Tää toisten tuki on ollut kyllä tosi ihanaa koko ajan. On saanu purkautua ja raivota rauhassa, ja täällä aina ymmärretään :)

Aamupäivää kaikille!!

Vielä on pakko hehkuttaa iloa tuon Piukin puolesta! Ihanaa!!!

Molly kyseli, että ketä jänskätään seuraavaksi... Mulla on niin pitkät kierrot, että vaikea sanoa, milloin jännätä, mutta nuo Piukin tuntemukset kuulosti kumman tutuille: siis omasta navasta, että: kp kolkytjotain menossa/ 40-60... Eilen olin vaipua kyllä epätoivoon, että pitäisi kai hakeutua tutkimuksiin, mutta toisaalta mulla kyllä oli ovis reilu viikko sitten ja nyt lauantaiaamuna en osannut nukkua, kun nipisteli niin kohdun vasenta puolta (koko ajan yhtä kohtaa vaan), no se kesti pari tuntia ja alkoi sitten rauhottua. Lisäksi mulla on hiiva oireillut (aika harvoin yleensä on ollut) ja rinnat on kyllä omasta mielestä turvoksissa normaaliin nähden....

Mutta kun ei uskaltais ajatellakaan, ettei niin korkealta taas tipahtaisi.

Laitettaisko vaihteeksi vähän eri tyyppinen gallup kehiin, joulun kunniaksi:

GALLUP: Mikä on mielestäsi ihanin/rakkain joululaulu
ja sitten taas se ""kamalin kammotus""???

---itselle rakkain (tällä hetkellä) ""Vuotaa armo, taivaan ilo"" (löytyy muistaakseni esim. Rajattoman joululevyltä) ja se kamalin kammotus on minulle Kreeta Haapasalon joululaulu, jossa kerrotaan jotain tyyliin : "" ei edes jouluna ruokaa lapsille, jotka suunnilleen alasti pirtissään palelivat...""

Tsemppiä maanantaihin!

Mahtavaa Piukki!!! Kyllä mää siitä hiivasta jo vähän epäilinkin.... :D Ihanaa kun se olikin oire raskaudesta! (vaikkei se hiiva nin ihanaa muuten oo..) ONNEA!!!!

On se niiiii ihanaa kun täällä raskaudutaan! Yli vuoden yrittäneille tuon plussauutisen suo niiiin mielellään! :) Tietty kaikille muillekin, mutta erityisesti pitkään yrittäneille. :)

Molly se taas kyseli kuulumisia.. :) En ehtiny oikeen kirjotella viime viikolla, jotenki kiirusta piti. Pahoittelut nyt kuitenkin ensin. :( Nii, ja palatakseni siihen matkaan vielä, ku Molly kyselit jo aiemmin, niin en siellä päässy lämmöstä nauttimaan, samanlaista siellä oli ku täälläkin. Kalenteria tarvii ny kurkata että kp:n tiiän, hetki.. 11. Eli ovista varmaan pukkailee tällä viikolla. Limat on jo lisääntymään päin. Torstaina oon menossa sit gynelle, saas nähdä mitäs siellä sitten. Yhyy, joudun todennäköisesti verikokeisiin ja mää kammoksun sitä! No, onhan se hyvä noita hormoniarvoja tutkia. Tai mitä lie niistä sit kattovatkaan. Kuitenkin täällä on vielä se sama luovutusmeininki, mitä matkan aikana tuli.. Silti pohdin että pitäis mennä hermoratahierontaan/vyöhyketerapiaan, jos ne auttais tässä projektissa. Että ristiriitaisissa ajatuksissa täällä mennään. :) Jos nyt ihan oikeesti lakkais sen yrittämisen, nii se ehkä auttais :) Kattellaan..

Joululaulugalluppi.. Petri Laaksosen Joulun satu on aivan ihana.. On paljon ihania joululauluja, mutta toi tuli ekana mieleen. Kammotuksia ei nii kauheesti oo, tai ei ainakaa heti tuu mieleen.. Yks vois olla toi No onkos tullut kesä. Ihan turha joululaulu. Vaikkakin tuo Kaislan mainitsema kuulostaa vielä kamalammalta.. En oo kyl varmaa kuullu sitä..

Tsemppiä Hannamarille, siellähän oli vielä jännäykset käynnissä?? Tsemppiä muillekin, joilla jännäykset tulossa. +++

Piukki ONNEA IHAN SIKANA. Mä olin varma että sä plussaat!! ONNEA ÄLYTTÖMÄSTI!!! IHANAA!!!

Nyt plussa säteilyjä teille muillekkin, niin päästään koko remmi siirtymään odottajiin :)

Piukki yritä olla murehtimatta tuulimunia ja keskenmenoja. Vuosi ollaan murehdittu ja oltu ahdistukessa. Nyt on aika lopettaa murehtiminen ja iloita...vihdoinkin se tapahtui!!
Ootko jo kolunnut noi laskurit läpi et milloin olis se mahdollinen laskettuaika..tuutko säkin elokuisiin?

Vitsit sentään ihanaa...

Kiitos Mariska :)

Siellä elokuisissahan mä olen jo muutaman paniikkiviestin kirjoittanut :) LA olisi nyt sitten menkkojen mukaan 12.8.2006. Neuvolaan soitin, niin sen mukaan kuulemma eletään. Ja viikkoja olisi 5+3.

Sulla taisi olla LA päivää ennen?! Parhaassa tapauksessa ollaan vierekkäisissä huoneissa tai jotain ;) Sama sairaala meinaan...

Niinhän sä Vippe vähän sanoit :) Olin itsekin sitä hiivaa miettinyt sen jälkeen, kun lueskelin niistä oireista ja samalla huomasin jossain, että raskaus voi aiheuttaa myös hiivaa. En vaan halunnut miettiä sitä mahdollisuutta, ettei olis taas tullu ihan kamalan suuri pettymys.

Heipparallaa!

Jännitys jatkuu... Kp 29/26-29 meneillään. Mahaa kipristelee, mutta menkkoja ei vielä näy. Voi olla että ensi yönä alkavat, niin ne tuppaavat yleensä tekemään...

Lämmöt on taas koholla. Kumma juttu! Viime ke ja to oli myös koholla, ja taas alkaa tuttu jalkojen jomotus... Nukuttaakin kovasti, taidan olla tulossa kunnolla kipeeksi. Kai flunssa kohta rysäyttää vauhdilla päälle, kun on jo antanut varoitusmerkkejä :(...

Heeeiiiii! Täällähän on plussailtu!!! Onnea kovasti =))

Mä tulin vain pikaisesti ilmoittelemaan itsestäni.

Menkat alkoi äsken täsmällisesti kuten aina ja nyt otan aikalisän näistä vauvajutuista. Ei vaan enää jaksa miettiä näitä juttuja, meille kun ei edes ole maailmanloppu vaikkei saataiskaan lapsia. Ehkäisyä ei aleta tietenkään käyttämään, muttei enää mitenkään erityisemmin lasta yritetäkään. Tulee sitten jos tulee. Mieli voi vielä muuttua tulevaisuudessa, mutta nyt näin.

Oikein mukavaa joulun odotusta kaikille ja kovasti plussaonnea!!!

T. Karpalo

Viikonlopun jälkeen taas kirjottelemaan ja olipa ihana lukea piukin plussasta. =) En voi muuta sanoa kuin että hyvältä tuntuu teidän puolesta. Onnea vaan ihan suunnattomasti!

En muista joko joku keksi uuden gallupin, mutta mä heitän kehiin gallupin lasten nimistä. Siis millasia nimiä ootte aatellu laittaa sit kun se aika koittaa. Tai mitkä noin yleisesti on tiedän lemppari nimiä? Mä oon aina haaveillu et lapset sais nimekseen jotain vanhaa. Ei mitään liian ""hienoa"" tai vaikeeta. Ja pojalle luultavasti on sellanen suvussa kulkeva nimi...