Vuoden yrittäneet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja osa 3
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onnea Rizzulle gradun valmiiksi saattamisesta, eipä tartte sillä enää itseään kiusia :)

Ja tervetuloa ketjuun, uusi jäsen, tirlittan.

ai joo, olitko se Rizzu sinä joka valittelit virtsistä... mulla on vähän samaa taipumusta. Aika rasittavaa sellanen.

Saatiin sentään miehen kanssa ""seksihana"" auki piiitkän tauon jälkeen. Huh, onneksi. Jos tuo tauko olisi vielä venähtänyt, olisin varmaan pian jo ollut hakeutumassa seksiterapeutille ;) Onneksi sitä osaa vielä iloita tällaisista ""pienistä iloista""!

Meillä onkin reilun viikon päästä se lääkärin kanssa keskustelu. Voi olla, että YRITÄN nyt pitää vähän taukoa tässä kirjoittelussa, rupeaa haittaamaan jo töitäkin, hah. Mutta siis oikeastaan kun minulla nyt ei tunnu olevan mitään kerrottavaa mihinkään suuntaan, kun sitä perinteistä jännäämistäkään ei ole (harmi sinänsä, oikeun kademielellä luen näitä teidän uumoiluja...), niin ajattelin tulla kertomaan kuulumisia sitten tuon lekurikeikan jälkeen.

Koittakaa, jos suinkin jaksatte, pitää ketju hengissä, minä palaan vielä!

Ja tietenkin, meinasi unohtua: plussaonnea ja onnea kaikkeen muuhunkin, tutkimuksiin ja sellaisiin!

t. Hektikko

Haloo, pikaviesti kiireessä...

Tirlittan tervetuloa mukaan porukkaan! Mistä keksit nimimerkin?? :)

Piukki, mikä tilanne, joko tätsy tuli? Rizzulla kans outoja oireita.. Onnea muuten siitä gradusta! Hienosti hoidettu! Mariskalle tsemppiä.

Omaa napaa: kävin aamulla gynellä, tänään kp14/28-32 ja vasemmalla 18 mm munis. Nyt täytyy tikuttaa ovista joka luultavasti on seuraavan parin päivän aikana... Jännää. Ja pelottavaa, jos tikkuun ei tulekaan viivaa. Sitten viikko oviksesta seuraava käynti (tai jos ei ovista näy, niin aikaisemmin). Eilen oli kyllä jo jotain limoja mutta tänään kuivaa. Olinkin jo ihan pihalla, että mitä tää nyt tarkoittaa, häh, että joko se ovis oli ja meni normaalia aikaisemmin. Mutta ei, se on vasta edessä. Eli nyt alkaa hillitön romance makkarin puolella, heh! Perkele, ois jo meidän vuoro!

Niin ja me ollaan miekkosen kanssa oltu yhdessä melkein 10 vuotta! Aika on mennyt kuin siivillä, ollaan yhdessä niin paljon nähty, koettu, useasti reissattu ja asuttu ulkomailla, että ei ole ainakaan tarvinnut pitkästyä tässä liitossa :)

Joku kyseli meikäläisen päivityksiä. Kp 35/~34. Pitäs alkaa pikkuhiljaa kyllä menkkojen tulla. Tai sit menee ihan keturalleen koko kierto taas. En oikein tiedä pitäiskö testata vaiko eikö pitäis. Ehkä mä tänään käyn ostaan sen testin kumminkin, jos ne menkat vaikka sit alkais kun saan sen negan sieltä testistä ;)

Olo on ihan tavallinen, ei tunnu että menkat alkais vaikka välillä onkin maha kipee ja menkkafiilis. Olo on ihan ku jossain alkukierrossa eli todella normaali. Ei enää turvota, mihinkään ei satu. Naama on paremmassa kunnossa kuin varmaan ikinä, ei oo nyppyjä juuri mitään.

Mutta en sitten millään viitsi elätellä toiveita plussasta, koska siihen suuntaan ei ole (etenkään enää) minkäänlaisia oireita. Noita menkkakipuja sentään välillä tulee... Mut ehkä mä nyt kumminkin käyn tänään kaappaan sen testin apteekista :)

Voi vitsit Piukki! JÄNNÄÄ!! *hyppii tasajalkaa ja taputtaa käsiään* Jotenkin mulla on hyvät kutinat tosta jutusta!
Testaatko huomenna vai? Tuu heti ilmoittaa kuinka kävi!

Mulla on kauheet morkkikset kun oon viime aikoina mässyttänyt vaan kaikkee herkkua turpa väärällä. Varmaan tullut jo takasin ne kilot jotka sain vaivalla tiputettua. Toisaalta tää mielitekojen kirjo kertoo varmaa kieltä siitä että kyllä se täti sieltä taas kurvaa. Eilen oli jo tuttu menkkakourasu vatsassa...

Kiitti :) Varmaan huomenna aamupisulista testailen.

Mulla ei (IHME!!) ole ollut tässä kuussa normaaleja PMS-oireita. Tai no hermot kireellä kyllä oli, mutta karkkihimoja ei ollut yhtään, vaikka yleensä on.

Mutta onhan noita herkkuja tullut silti vedeltyä ihan kiitettävästi... ;) (ehkä siksi ei ole tullut himojakaan kun on koko ajan vetänyt jotain, loogista kyllä...heh)

Tuun sitten huomenna ilmoittelemaan negasta ;)

Päiviä!

Voi Piukki ku muakin jänskättää kovasti sun puolesta! Mutta odotamme siis huomiseen. Ja tosiaan, jos testi on negaa, niin sen negan avulla tädin saa vierailulle ihan varmasti. Nimim. pari kertaa kokeilleena...

Mä soitin lääkärille, kun taas tänään tuli paha olo. Ja tismalleen sama aika: vajaa tunti antibiootin otosta. Yritän vielä huomisen jatkaa niitä, sit torstaiaamuna ei enää tarvi sitä viimeistä ottaa, sillä mulla on to tärkeä tapaaminen enkä haluaisi olla naama valkoisena/vihreänä siellä.

Pidän tänään etätyöpäivää, mulla on paljon luettavaa töihin liittyen ja täällä kotona saa edetä omaan tahtiinsa, mitä nyt pientä sivuhommaa teen tässä, kuten pesen pyykkiä. Muuten ei uutta tänne. Piukkia siis jännäämme, ja kukas se toinen olikaan, joka sanoi että jännäilyt alkaa pian, Mariskako?!? +++-säteitä!

Negaagin negampi. Olipa tosi yllättävää... Tottakai oli pieni toivonvire takaraivossa, mutta olin 99% varma, että näin tää taas menee.

Mä sanoudun kyllä kohta irti koko kropastani. Tässä on nyt vuoden aikana kierrot olleet kaikkea 30 ja vajaan 60 välillä. Yleensä kuitenkin 32-34. Ja se v*tun ääliölääkärikin vaan koko ajan vähättelee tätä touhua. Tai no kerranhan mä oon vaan siellä käynyt ja kerran soittanut sille, mutta silti. Olis sit vähän syytä antaa se lähete sinne tutkimuksiin torstaina kun se soittaa mulle ne tulokset siitä verikokeesta. Jos ei anna niin nostan metelin. No oikeesti kyllä en kehtaa nostaa meteliä, mutta sitten pyydän sen lähetteen vaikka työterveydestä. Tosin...voikohan niin edes tehdä...? No sama se, en jaksa vielä murehtia sitä. Se on sit torstain asia.

Btw, säälittävää ja surullista, että kukaan meistä ei ole ilmeisesti raskautunut ainakaan toistaiseksi luomusti. Ja niitä huonoja testituloksia on tullut jo joillekin. Tää varmaan kertoo osaltaan sen, että on syytäkin hakeutua tutkimuksiin kun vuosi menee rikki.

Mua ärsyttää ihan jumalattomasti, kun meijän äiti tietää tästä ja se on sitä mieltä, että ei meissä mitään vikaa ole vaan yritetään liikaan. Sit se alko vielä, että ei ainakaan meidän suvusta ole kiinni kun on niin hedelmällinen suku. Ääliö. Niin on miehenkin suku hedelmällinen. Mitä se suku sit kertoo!? Ei näköjään mitään! Joskus mä suutun äitille tosi pahasti kun se on niin ajattelematon.

Nyt kyllä tuntuu, että mä en jaksa vähään aikaan kuunnella yhtäkään ""jokos?"" tai ""mites etenee?"" tai ""mikähän teissä on sit oikeen vikana?"" kysymystä. Painuis hevon ***seeseen kyselemään. Kai mä sit ilmotan jos jotain tapahtuu!!!! AAAAARGH! Nyt kyllä palo pinna ja pahasti.

Kai mä lähden lenkille tuulettumaan. Anteeks kielenkäyttö.

Anteeksi kamalasti kun kirjotin vähän pahasti eilen. Alko vaan kypsyttämään ihan julmetusti. Kai se pettymys oli sitten kumminkin suurempi kuin pystyn tunnustamaan... Älkää välittäkö näistä mun purkautumisista :)

Voi harmi Piukki! Kuule puras vaan tunteitas...me jos ketkä kyllä ymmärretään kaikki tuntemukset jotka liittyy tähän olo tilaan... Jumpe mä niin toivoin että olisit plussannut..:(
No nyt sitten laitat sen lääkärin selkä seinää vasten ja sanot että lähete tänne kiitos. Mun mielestä on jo aivan riittävät perusteet saada lähete tutkimuksiin jo on vuoden tuloksettomasti yrittänyt...

Juu, ja mä ymmärrän kanssa sun suuttumuksesi äitillesi ""tyhmistä"" kommenteista. Muut ei vaan osaa asettua tähän tilaan. Munkin eräs ystävä joka tietää yrityksistämme lopetti joka kuisen kyselemisen ehkä kun oltiin 6 kk:tta yritetty. Nyt jos mä erehdyn sanomaan että voi kun on jano tai väsyttää tms. Niin haukkana se on tivaamassa että jokonyt...voi että se on ärsyttävää.

Omasta navasta sen verran että tänään taitaa olla kp 34-28-36...
Musta tuntuu et olen menettämässä järkeni koska nyt on kaiken maailman oireita kuten tälläisiä: eilen yöllä taas kerran ajattelin tätä vauva asiaa..ja yhtäkkiä tunsin tosi vahvan äidinmaidon tuoksun nenässäni...semmoinen makeanrakeinentuoksu...en ole haistanut sitä sitten esikoisen imettämisen...outoa...no toiveet heräs tietenkin...sitten melkein unesta havahduin siihen että mulla on voimakas verenmaku suussa...menin sylkemään lavuaariinkin kun ajattelin että ien vuotaa..mutta ei vuotanut. Sitten eilen oli pahoinvointia/etomista, mutta sen syyksi mä laitoin liian paljon ihania uunituoreita dontiseja :).
Kaiken tekee ristiriitaiseksi se että, vatsassa on tutut menkkapoltteet eli kyllä se täti sieltä on tulossa. Tulis vaan ennenkuin olen kerinny sen negan testaamaan...tai kuten eräs kierto istuin pöntöllä toisessa kädessä negatiivinen raskaustesti ja toisessa verinen wc-paperi...siinä sitä sitten tunsi itsensä hölmöksi.

Sori omanapainen vuodatukseni!

Piukki pahoittelut negasta, voihan kökkö! Ja Mariska, antaa tulla vaan omanapaisia vuodatuksia :)

Pioni, onko inssiuutisia?? Kerro kerro.

Ja sitten taas täyttä omaanapaa... Testasin aamulla tosi tosi hailakan ovisviivan. Paska! Tänään on jo kp15/28-32 ja olin päässäni kuvitellut, että ovis tulee varmaan olemaan huomenna tai ylihuomenna. Kuvittelin, että tänään olisi jo näkynyt jonkinsorttista kunnon viivaa. Ehtiikö toi viiva tuosta vahvistumaan vielä? Kokeneemmat ovistestaajat, help me.

Aloin sitten epäilemään tuota munistakin joka siis oli 18mm kp14. Mikä on meidän ketjutohtorin Rizzun tuomio tuosta? :) Onko ihan normaalia? Ja miten isoksi kasvaa vielä ennenkuin irtoaa? Tai jos muilla ketjulaisilla tai ulkopuolisilla taustailijoilla on tietoa? Olisin kiitollinen kommenteista.

Olin ultrassa aikaisemmin myös ja silloin oli monen monta pientä munista kehittymässä sekä oikealla että vasemmalla. Tämän kierroksen kp11 ultrassa oli tuo yksi iso munis (joka oli silloin 13mm) ja useita pienempiä 5-8 millisiä. Onhan se niin, että yksi niistä (isoin?) sitten vaan loppujen lopuksi on se ""kuningatarmunis"" joka irtoaa? :) Ja yksi ainoahan tähän hommaan siis tarvitaan, viis muista heikoimmista, eikö vaan? Yritän tässä pysyä kärryillä itsekin. Jostain syystä toi hailakka ovisviiva sai mut nyt epäilemään tätä mun kropan toimintaa ihan täysin. Plaah.

Mutta jotain positiivista sentään, papa oli kunnossa ja kaikki alkukierron verikokeet mulla on myös hyvät ja täysin normirajojen sisällä. Ei pitäisi olla häikkää. Mutta saa nyt nähdä ovuloinko ollenkaan?...

""Ketjutohtoriksi"" en nyt menisi kyllä itseäni tituleeraamaan, heti kun Molly heitti niin pahan kysymyksen, etten minä osaa siihen vastata! ;) Mutta kun lukee ahkerasti sekä Ellien että Vauva-lehden vauvakuume- ja lapsettomuus-palstoja, niin jäähän sitä jotain tietoa pääkoppaan. Joskus oon lukenu, että munis voi olla esim. 22 mm ennen kuin räjähtää, joskus kuulemma toi 18 on riittäny esim. inssiin. Ehkä ovuloit sittenkin!

Piukille pahoittelut negasta, voi että muakin alkoi ottaa päähän sun tulos! Ja tänne purkaminen on tosiaan sallittua! Kukaan muu kuin kohtalotoveri ei ymmärrä paremmin. Mariskalla on kans kierto aikasta pitkällä, toivotaan plussaa seuraavaksi sinne.

On tää kyllä kumma juttu. Me ollaan kaikki pyöritty tällä palstalla kesästä asti ja ainoa, joka täällä ""plussasi"" oli Timo (siis Timon vaimo). Eikä hänkään ehtiny täällä seurassa olla kuin 3 viikkoa, vai mitä se nyt oli. OLISI JO AIKA JOLLEKULLE MEISTÄ SE PLUSSA SUODA!

Mun pahoinvointi johtui ihan selkeästi niistä antibiooteista, sitä on nyt ilmennyt joka kerta vajaan tunnin päästä siitä kun olen lääkkeen ottanut ja sitä on kestänyt noin tunnin. Että se siitä ""toiveajattelusta"". Tänään on tasan viikko oviksesta, viikko pitää siis vielä kärvistellä. Tää loppukierto on kyllä aina yhtä tylsä ja pitkä. Tällä kertaa olen kuitenkin iloinen siitä, että ovis tuli aikaisin ja oviksen jälkeen tuli kunnon oireet siitä, että munis on irronnut (nännien arkuus jne.). Katsotaan, kuinka kauan sitä iloa kestää.

Lumista päivää vaan kaikille ja kiva kun pääsee mukaan purkamaan ajtuksiaan... Tulin juuri töistä ja loppupäivän ajattelin loikoilla aivottomana sohvalla=)Oli aika haastavaa toi kesärenkailla köröttely.
Kerron nyt vähän meistä, kun luettavaa oli niin paljon, etten tässä muista puoliakaan...
Mä olen 26 ja mies 25. Teihin verrattuna ihan amatöörejä kun ollaan yhdessä oltu vasta pari vuotta. Meidän suhde vaan alkoi niin omituisesti, että jäi normaalit ""soittaakohan se mulle/näytänkö mä hyvältä""- säädöt pois. Toiset treffit oli nimittäin keskarin vuodeosastolla=) Siinä ei paljon 40 kuumeessa ja sairaalan aamutakki päällä mieti, miltä näyttää...
Vakkarityö molemmilla ja elämä ihan mallillaan.
Mua nauratti muuten ihan hysteerisesti tuo kommentti, kun joku oli istunut negatiivinen testi ja verinen vessapaperi kädessä...Täällä olis meinaan kp 3/32-35, kävi vähän sama homma. olis vaan pitänyt odottaa kauemmin, niin säästyis rahat=(
Nimimerkki on kirjasta Tirlittan, noloa tunnustaa, etten muista kirjasta oikein muuta, kun että tykkäsin siitä pienenä. Tuossa se hyllyssä on, joten taidanpa lukaista.
Juttua tuntuis tulevan, mutta taidan nyt lopettaa ja palata lukemaan tarkemmin teidän viestejä. Kovasti plussia kaikille!

Heipsan!

En olekaan taas vähään aikaan ehtinyt kirjoittelemaan... Eipä mulle kuulu mitään kummempaa. Kp:ta en jaksa nyt laskeskella, sen verran pisti taas suututtamaan edelliset menkat. Kummasti sitä vaan kehitti itselleen kaikenlaiset oireet... Kumma tuo mieli kun jotain haluaa oikein kovasti.

Me ollaan oltu yhdessä vajaa seitsemän vuotta. Ikäeroa meillä on se seitsemän vuotta, joten seurustelun alussa mä olin 16 ja mieheni 23... Aikamoinen ikäero silloin, mutta nyt sitä ei enää edes huomaa. Naimisiin on kova hinku, saa nähdä jospa ensi kesänä mentäisiin. Kihloissa ollaan oltu viisi vuotta.

Kyllä on muuten ollut elämä vaikeaa, kun on ollut auto korjaamolla. Ryttäsin Passattia vähän muutama viikko sitten, mutta siitä olikin yllättävän paljon hajonnut paikkoja. Ulospäin näkyi vain muutamat naarmut, mutta osia on kuulemma vaihdettu paljon ja maalailtu peltiä... Korjaamolla se on ollut nyt viikon ja vasta ensi viikolla sen saa takaisin. Olen nyt ajellut miehen pakettiautolla ja mies osti itselleen 100e volvon. Ihan oikeasti, miten voi elämä olla näin vaikeaa ilman henkilöautoa...? Onhan toi kivaa kun on kuitenkin auto käytössä, mutta silti on passattia ikävä...

Hyvää huomenta!

Kp16 ja vahva ovisplussa, jeeei! Romaceakin on riittänyt. En ole miehelle kertonut, että ovistestailen, sillä on varmaan paineita ihan tarpeeksi muutenkin sekä töissä että tällä rintamalla. Jotenkin siitä aistii, että se on vähän pelko persiissä tän homman kanssa koska se tietää, että jos ei tästä kierrosta tule tärppiä niin joutuu varmaan viemään näytteen...

Tiedättekö (no varmaan tiedättekin kun on vuosi yritystä takana) kun joskus vaan vahvasti tuntuu siltä, että tässä kierrossa tärppäs! Vaikka tunne sit loppujen lopuksi on osoittautunut vääräksi, tietysti. Noh, tämä ei ole sellainen kierros. Mulla on jotenkin vahva tunne siitä, että ei varmastikaan tärppää nyt. En tiedä miksi. Yleensä mulla on aika hyvä ns. kuudes aisti ja pystyn hyvin fiilistelemään asioita ja tulevia tapahtumia tässä mun elämässä. Eli jotenkin on vaan huono viba nyt tämän suhteen. Söin mä silti greippiä aamupalaksi... :/

Rizzu, oot vaan aikaisemmin tehnyt muhun vaikutuksen kaikenlaisilla tiedoilla, että sen takia heitin sen ketjutohtori jutun :) Kiitti vaan kommentista! Mä ymmärsin gyneltä, että munis kasvaa n. 2mm vuorokaudessa eli se on tänään mulla varmaan 22mm. Ja viiva vahva. Huiiii, ovuloin ehkä sittenkin!? Sehän selviää kai varmuudella sitten seuraavalla käynnillä.

Ei kai tässä muu auta kun aloittaa työt... Päivät on tosiaan ollut kauhean kiireisiä viime aikoina :( Onneksi viikonloppu jo melkein häämöttää. Ja nyt kun ovis menee ohi, niin täytyykin yrittää ensviikolla ajatella tätä koko juttua mahdollisimman vähän ettei tarvi kärvistellä ja jännittää niin kamalasti. Menkkoihin on vielä piiiitkä aika...

Anteeksi munkin puolesta tämä omanapaisuus, yritän parantaa tapojani kunhan työkiireet vähän hellittää!

Huomenet tytöt!

Nyt on kyllä niin vahvat menkkatuntemukset vaikka tätiä ei vielä näykkään että taitaa olla liikaa toivoa enään plussaa tästä kierrosta. Harmittaa aika paljon.

Ihanaa kun on lunta maassa on niin paljon valoisampaa... paitsi kohtahan se sulaa pois kun on niin kovia lämpöasteita tiedossa.

Kohta soitan lääkärille ja tiedustelen sitä lähetettä niihin tutkimuksiin että päästäisiin sitten loppujen lopuksi sen endon kimppuu mikä varmasti on pääsyy tähän soppaan.

Hei tytöt!!!

Eilinen päivä oli elämäni toiseksi raskain päivä, ns. käännettiin puukkoa juuri arpeutuvassa haavassa. Jouduin viemään vaimoni sairaalaan kovien vatsakipujen takia. Ottivat verikokeen tutkiakseen onko tulehdusarvot koholla mutta ei, kun epäilivät ensin umpparin tulehtuneen. Vaimoni jäi tarkkailuun yön ajaksi. Illalla soitin ja kyselin vointia, kuulin heti äänestä, että asiat on huonosti oli kuulemma tullu keskenmeno.
Sitä ei pysty sanoin kuvaamaan miltä minusta tuntui ja tuntuu vieläkin vaikka mies olenkin. En meinannu saada unta illalla kun kyyneleet tulvi silmistäni. On se niin väärin ensin iloitaan raskauden alusta ja sitten ilonaihe ""otetaan"" meiltä pois.

Tuskaa lisäsi eilen saamani verolappu jossa oli tietenkin mätkyt, vaikka laskujen mukaan piti saada takaisin. Pitäis löytyä melkein 1000€ lisää, kyllä hemmetti v*tu**aa. Kieltämättä tuntuu siltä ettei elämä enää koskaan tule minulle hymyilemään.
Koittakaa tytöt jaksaa!!!!!!!

Terkuin Timo

Tulokset tuli. Menkat ei.

Ultran mukaan ok, foinikkelit (hehee, näin se puhu munasoluista koko ajan) kehittymässä...

Papa oli 1-luokkaa tai siis... heh... puhtausluokka I tai jotain... Ja ne oli siitä ilmeisesti kattonut myös estrogeeniarvoja, jotka oli kait ok. Sain sen käsityksen, että parempikin olis kumminkin voinut olla.

S-prog oli VÄHÄN alle sen minkä lie rajan. Se sanoi arvoksi 1 pilkku jotain (!). Sitä mä vaan ihmettelin, että miten toi on muka vähän alle rajan, jos raja on 25. Sit se selitti jotain, että eipä toi arvo nyt kerro yhtään mitään mistään. Ja että se nyt on periaatteessa ihan normaali foinikkeleiden kehittymisaikaan. No siis helouuu, sillonhan sen oviksen piti olla jo ohi eikä mitkään munasolut kehittymässä enää! Eli tän mukaan ymmärrän, että ovista ei ollut tapahtunut ainakaan ennen sitä 21. päivää. No sen nyt näkee tästä kierron pituudestakin, että se oli myöhemmin tai sitä ei ollut ollenkaan. Veikkaan jälkimmäistä. Mä olin melkein varma, että ovis olis ollut se kierron päivä 18 tai jotain sinne päin, mutta ei sitten. No mut ei mittään, hyvä että alkaa selvitä nää onkkelmat :)

En mä saanut kyllä oikein mitään irti tästä lääkärin soitosta. En edes viittinyt kysellä mitään, kun tuntuu ettei se tajua näistä yhtikäs mitään. Mutta pääasia, että nyt saadaan lähete tutkimuksiin!!! Mä olen niiiiin iloinen ettei mitään rajaa!! :D :D

Siis Timolle ja vaimolle oli osoitettu tuo ylempi viesti!!!

Ja hyvä piukki että asiat alkaa rullaamaan! :)

Oma napa 36/28-36 taitaa kierto venyä venymistään...ei ole edes enään ollut niitä menkkatuntemuksia...eilen olin viellä ihan varma et ne alkaa iltaan mennessä...odotellaan...
Ajattelin tänään käydä ostamassa kauppareisulla testin ja testailen sitten huomenna...(voi kun se olisi plussa, vaikkei sitä oikein uskalla edes toivoa)

Mitäs muille.