Vuoden rajaa lähestyvät 3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eemi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heippa kaikille pitkästä aikaa...piti tulla kattoo että mitäs tänne kuuluu?:)

Meillä 12 vkoa täyttyy vihdoinkin huomenna!!
Tänä aamuna oli sitten np-ultra ja luojalle kiitos että kaikki oli kunnossa vaikka pelkäsinkin kuoleman lailla ettei ole..Pikkanen oli jalkojen kanssa jo 7cm pitkä niskaturvotusta ei lähes ollenkaa 0.8..Sydän sykki vimmatusti ja laidasta laitaan pommpi mussukka siellä..tippa tuli linssiin ei vaan voinut käsittää että siellä se on ja pysyykin!! nyt on sitten kuviakin urakalla oli niin mukava täti meillä että otti muutamat tuplatkin että äiskälle ja iskälle omat..yht 12 eri kuvaa:)

laskettu aika pvälleen sama ku oli arvioitukkin:) eli 14.8 vkoja huomenna 12:)

Plussa tuuulia kaikille BLOPBLOPBLOP

Hei!

Ihan sydäntä särki lukea Tinsulan kaverista. Tuollaista ei toivoisia tapahtuvan kenelläkään, ei koskaan.

Jännittäviä aikoja monet elää, kyllä se plussa nyt jollekin pärähtää, kaikille mieluiten. Itse en ole kauheasti kerinnyt harmitella menkkoja, kauhea kiire koulu/työsaralla, mut ainahan se tädin vierailu mielialaa vetää lattiaan, ei käy kieltäminen.

Taas jää kommentoimatta, mut pitää lähetä palaveriin. Kerkisinkin ruhtinaalisesti olla reilut puoli tuntia kotona, moiiii!

Tinsula jännää siis taas... Mutta hirveitä nuo tapaukset ovat. Itsellekin lähipiirissä sattunut, että vauva on kuollut synnytyksessä tavallaan lääkärien virheen takia - aivan kamalaa. Ei toivoisi kyllä kenellekään.

Nillakin noin pitkällä jo. :) Ihanaa nähdä, että kaikki on kunnossa... Täällä odotellaan sitä ultra-aikaa, reilu 2 viikkoa odottelua vielä. Hirveä pelko on vieläkin, että onko siellä elämää. Pahoinvointi on kyllä sen mukainen, että parempi olisi olla!

No taas jää varmaan paljon asioita kommentoimatta, mutta kiire on kova täällä töissä ja pomo selän takana. Nyt ne plussat kehiin! :)

Eemi 8+6

Jahas, Nillallakin nyt sitten jo 12 viikkoa täynnä :)

Mullakin kauhee kiire töissä ja just kun tarttis pomon apua, niin se istuu palaverissa. Great. No, tänään oli periaatteessa deadline yhteen juttuun, mutta eipä onnaa se. Maanantaille venyy. Minkäs teet, ei ole sentään mun vika ;)

Menkkoja ei näy, vaikka aamulla olikin pariin otteeseen sellasia kipuja että ajattelin tädin sieltä tulevan. Tää kroppa nyt pelleilee mun mielenterveydellä näköjään. Saas nähdä kestänkö viikonlopun testaamatta. Tuntuu että mieluummin testais sen negankin kuin eläis tässä epätietoisuudessa että nyt ne alkaa - eipäs alakaan...no nyt - ei vieläkään...

Oi, Eemillä ja Nillallakin alkaa viikkoja olla enempi. :) Heh, eikös se Eemi meinaa sitä että kun äiti voi pahoin niin vauva voi hyvin. ;)

Maltapa mieles sen testin kanssa, outik! ;)

(.) Nippailuja ei oo enää ollut. Tissejä tosin on nyt tästä päivästä lähtien alkanut aristaa, mutta se voi ihan hyvin muistuttaa tädin tulevasta vierailusta. :P Nyt olis kp 20/27-28 ja dpo 5-6. Kauhee nälkä meinaa olla koko ajan, mutta niin se yleensä alkaa että n. viikkoa ennen menkkoja nälättää koko ajan ja paljon.

Outik, sama tílanne kun mulla, tekis mieli testata nyt on jo kp31 mut ei uskalla kun pettyy tietenkin...

Nyt olen vanhempien luona, parhaillaan juttelen äitin kanssa että me yritetään lasta :) kivaa kun äiti on niin innostunu ja kertoo omista raskauksistaa...

Mukavaa vkl kaikille!!!

Joopa joo. Menkat alkoi eilen :/ Meni nyt sit siihen ns. normaaliin 25 pv kiertoon...jotain positiivista sentään. Testiä en ehtinyt tehdä, hyvä varmaan niin. Eilen oli niin kiireinen päivä ettei ehtinyt menkkoja harmitella, hyvä kun kotona ehti pariin otteeseen käydä kääntymässä. Katsotaan nyt sitten iskeekö se ärsytys tänään täydellä voimalla päälle. Tulipahan vaan taas enemmän ja enemmän sellanen tunne että ei tästä mitään ikinä tule. Jos sen lapsen haluaa, lienee pakko kääntyä lääkärin puoleen. Huokaus...

Toivottavasti Tinsula ja Moon Fairy tuo parempia uutisia piakkoin.

Pahoittelut outikille menkoista =(. Jospa nää meidän hormoonit heräisi ja tormistautuisivat näin kevään kynnyksellä, toivotaan niin.

Meillä tää kierto jää näillä näkymin väliin ja mahdollisesti muutenkin tämä yritys pistetään jäihin. On nyt niin paljon kaikkea paskaa (anteeksi kielenkäyttö) meneillään, että hyvä kun näistä henkisesti selviäis...

Kuitenkin mukavaa sunnuntain jatkoa!

Voi ei, outik. :/ Koitapa sanoa jotakin lohduttavaa, täti on niin ärsyttävä... Lääkäri vois tosiaan olla teille kohta ajankohtainen. Sun kiertokin on lyhyt niin eihän sitä tiedä jos sillä onkin oma osansa(?).

ON: Ihanat PMS-oireet!!! Naama alkaa kukkiin ja tissit ollut nyt kolmatta päivää helvetin kipeet, ei ookkaan aikoihin ollut näin kipeet. Että tervetuloa vaan (lue: pysyisit vaan poissa) täti viikon päästä.

Titak: toivottavasti ei liian pahoja asioita meneillään? Ymmärtää kyllä, että jos elämässä muuten suuria mullistuksia tai murheita joutuu läpikäymään, niin vauvahaaveet on siinä vain pieni pisara meressä.

Outikille menkkapahoittelut... Mitäpä siihen sanoisi. Samassa pississä on oltu niin moneen kertaan. Pakko siitäkin vain jotenkin on nousta ja jatkaa eteenpäin... Voi olla, että helpottaisi henkisesti, jos oikeasti ottaisi sen ensimmäisen askeleen ja kävisi vaikka työterveyslääkärin/omalääkärin/gynen juttusilla näistä asioista.

Tinsula, tulikos ne menkat sieltä??

Ja Moon Fairylla on mun mielestä aika lupaavat oireet... Koska noilla mä taisin plussata. No joo, en manaa enkä mitään, voihan se olla PMS:kin. BTW kuitenkin, mulla nuo finnit on kyllä nyt hiukan vähenemään päin. Tai ainakin ovat pienentyneet, eikä naamaan ole enää tullut niitä järkyttävän isoja hormonipaisefinnejä. Joten olisko tää tästä tasaantumaan päin, toivottavasti... ;)

Mukavaa maanantaita!

Voi harmi jos Titakilla ja miehellä yritys nyt jää. Täytyy vaan toivotella jaksamista sinne, toivottavasti asiat paranee...

Jaa, mä en olekaan koskaan ajatellut että mun kierto ois _liian_ lyhyt. Voisko sillä tosiaan olla jotain haittavaikutuksia?? Nää menkat on kyllä muuten oudot. Lauantaina tosiaan alkoi, mutta ihan ilman mitään ennakkovaroituksia eikä kipua taikka päänsärkyä ollut eilenkään. Mieluummin tietysti niin, en mä niitä särkyjä kaipaakaan, mutta voiskohan se tarkottaa jotain...? Esim. että ovista ei ois ollut ollenkaan? Vai onko se nyt vaan tällä kertaa näin...

Nyt on tosiaan taas tullut tota lääkäriajatusta pyöriteltyä, mutta aiemmin mä ajattelin niin että käytän ne kaapissa olevat ovistestit ensin (riittää vielä yhteen tai kahteen kiertoon) ja sitten ehkä lääkäriin. Nyt kun järjellä vielä miettii, niin on varmaan ihan hyvä odotella pari kuukautta että saadaan joku tolkku meidän raha-asioihin, niin ei tarvii sitten niitä stressata vielä siinä samalla kun jotain lääkärikäyntejä.

On jännä miten kaikki asiat kasautuvat kerralla ja taakka painaa selän maahan =(.
Kiitos myötäelämisestä.

Täällä oli aikaisemmin puhetta parisuhteesta ja meillä ollaan nyt sillä tolalla, että pakko tehdä tilinpäätös. Jatkaakko vai ei. Miehen työ on syönyt meidän yhteisen ajan totaalisesti ja ollaan ajauduttu niin erillemme kuin olla voi. Ei oikein enää osata ollakaan yhdessä. Nyt ollaan pakotettuja menemään juttelemaan näistä asioista ja sitä kautta toivottavasti asioihin tulisi jotain järkeä. Vaikka meillä välillä menee ihan hyvin, niin aina palataan samaan lähtöpisteeseen eli jotain on muututtava.
Sit vielä paljon muuta murhetta elämässä, niin kyllä voimavarojen äärirajoilla mennään. Ei oikein se vauva sopisi tähän kuvioon, vaikka sitä niin kovasti haluaisin. Sit sydän murehtii, jos poika ei saa koskaan sisaruksia =((.
Vali vali vali vali...

outik, ultrallahan pystytään katsomaan ovuloiko normaalisti. Eli jos epäilet asiaa, niin esim. gynegolokin puoleen voi kääntyä. Ei tuo sinun kiertosi minusta kuitenkaan hirmuisen lyhyt ole...

Positiivista vkon alkua kaikille!

Titakille voimia.

Outikille pahoittelut tädistä. Kiertohan voi kyllä olla ihan hyvän mittainen, kunhan ovulaatiosta menkkojen alkuun menee muistaakseni vähintään 12 päivää. Jos tuo aika on lyhyempi, niin silloin ei käsittääkseni aika vaan riitä siihen, että alkio ehtisi kiinnittyä kunnolla. Saa korjata, jos olen väärässä.

Itselle ei oikein mitään... nyt on vähän tälläinen tylsä vaihe menossa kun liikkeitä ei vielä tunne ja paha olo + muut oireet ovat pois, niin tää on vaan tätä odottelua. Pomolle oli pakko kertoa... en oikeastaan olisi ihan vielä halunut sanoa mitään, mutta kun perjantaina niin kovasti suunnitteli tätä minun jatkoani ja vastuita ym. niin en yksinkertaisesti vaan mitenkään voinut olla kertomatta. Saas nyt sitten nähdä miten tämä vaikuttaa ylennykseeni. Välittömästi pomo alkoi vähän vetää sanojaan takaisin ja väläytti, että no tuossa tilanteessa sitten pomoksi varmaankin valitaan joku muu. Mä arvasin tuon!! Mun pomo reagoi aina just noin kaikkiin asioihin. Ei suoraan sano, mutta vihjailee, oli kyseessä sitten ihan mikä juttu vaan. Mutta meni miten meni, ei mua harmita yhtään. Mä olen oikeasti aika kyllästynyt tähän työpaikkaani ja ylennys olisikin oikeasti ainoa syy miksi vielä jäisin tänne. Jso ylennystä ei tule, niin voin rauhassa katsella mitä muuta on tarjolla ja päättää sitten mitä teen. Oikeastaan olisi vaan helpotus, jos tuo paikka annettaisiinkin jollekin toiselle, olisi ainakin hyvä syy vaihtaa maisemaa sitten aikanaan äitiysloman jälkeen.

Mutta ihan sää ulkona, pari astetta pakkasta ja aurinko paistaa! Voi kun pääsisikin ulkoilemaan eikä tarttisi istua konttorissa. :-)

Sini rv 12+6

Titakille todellakin voimia. Ikävä tilanne, mutta hyvä että tiedostatte asian ja aiotte tehdä jotain tilanteen parantamiseksi.

Niin Sini, joku tollanen 12 pv tms. aikahan siinä "pitäisi" kai olla, ja mulla se laskujeni mukaan kyllä toteutuu. Joten ei kai sitä kierron pituuttakaan voi syyttää, jossain muualla lienee vikaa. Mutta, mä en ajattele sitä nyt. Odotellaan pari kuukautta vielä ja sitten vasta mä alan pohtia "vakavia" :)

Olis tosiaan ihana ulkoilusää, ei mikään konttorityöpäiväilma. Eilen oli samanlainen ilma ja me käytiinkin miehen, mun siskon ja sen miehen kanssa kera neljän koiran pitkällä lenkillä :) Me tarvottiin metsässä/hangessa se muutama kilometri, mutta koirat ainakin tuplas sen ;) Välillä hieman huvittavan näköistä kun kaksi bokseria yrittää pysyä vinttikoirien vauhdissa. Mutta oli ainakin väsyneitä koiria illalla, yöllä ja vielä tänä aamunakin.

Harmillinen tilanne titakilla. :( Voimia ja toivotaan, että ilmanpuhdistus-keskustelut tuovat valoa tulevaisuuteen.

Tympeetä käytöstä Sinin pomolla tosiaankin...

Nyt tulee valitusta (saa skipata) mut helvata ku oon väsynyt... Lauantai-illan huuma taisi kostautua oikein kunnolla kun tänäänkin oli veto pois, ja jouduin yllättäen töihin. No ei siinä mitään, mut tää... Meinaan olla ihan paniikissa tän mun tissikivun kanssa. :O Vasemmanpuoleisessa on tosi kipee kyhmy ja se kipu säteilee kainaloon asti. Kaikenmaailman rintasyöväthän tässä tulee väkisin mieleen vaikka luultavamminhan se vaan on joku turvonnut maitorauhanen... Ja ai niin, lämmöt mulla on ollut parina viime päivänä 36,5. Yleensä vähän päälle 35. Katotaan lähteekö vähän ajan päästä tippuu...

Moonis kp 23/27-28

Menkka pahoittelut outik:lle. Titakille voimia!

Höh, mä oli laskenu mun kierron väärin, eli nyt onkin kp28... täl viikol vois niit menkkoja ootella. Outoi vihlasui ollu oikeella alamahassa vajaan viikon... umpisuolen tulehdus varmaan.... ettei täs nyt ehdi toiveilee.
Pidetään peukkuja meille kaikille :)

Höh, mielestäni olin eilen käynyt kommentoimassa täällä, mutta vissiin ei viesti tallentunut mihinkään... Höhlät. No, Sinille vaan jaksuja tuohon työtilanteeseen - ei noille pomoille mitään voi.

Tinsulan ja Moon Fairyn puolesta jännäilen täällä...!

Sainpa tuossa eilen sellaisenkin uutisen, että isosisko on vissiin myös raskaana. Tuleepa serkuksille aika pieni ikäero ja vanhempien ensimmäiset lapsenlapset yhteen syssyyn, jos kaikki menee hyvin... :) Mä vissiin ehdin ensin kumminkin.

Ompas kiva yhteensattuma tuo Eemin ja siskon juttu. Se on kyllä hyvä lähentäjä siskoksillekin, jos ei satu välit kovin lämpimät olemaan tätä ennen. Ja tosiaan toivottavasti kummallakin menee nyt kaikki hyvin. Jokos puolestasi kerroit omat uutiset siskolles / vanhemmilles (en muista oletko kommentoinut)

Aikaa edelleen odottava Jolly

Niin ja Sorry kaikille tasapuolisesti, etten jaksa/viitsi/tajua/yms kommentoida ja elää mukana jännäilypäiviä. Vaikutus on näköjään tällainen, kun ei itse oikeesti voi olla samassa tilanteessa... Sillon kun itse yritti, oli joskus ihan tulisilla hiilillä kun joku aikoi aamulla testata hyvissä oireissa. Nyt ei mitään =(

Nyt oli pakko tulla kyselemään oletteko kuulleet umpilisäkkeen puhkeamisen (lähinnä kai siitä aiheutuneen vatsakalvontulehduksen) ja lapsettomuuden yhteydestä koskaan? Ajatus pälkähti jostain päähän yhtäkkiä tässä kesken kaiken ja oli pakko vähän surffailla ja etsiä tietoa ja kokemuksia. Toisille on lääkärit sanoneet että ei voi vaikuttaa, kun taas toiset lääkärit on ollu sitä mieltä että hyvinkin voi liittyä yhteen...

Mullahan siis lapsena on umpilisäke puhjennut, mutta en nyt ulkoa muista oliko mulla tuo vatsakalvontulehdus. Luultavasti oli. Ja nyt mietityttää... :/

Voi olla että se lääkäriaika tulee sittenkin varattua hyvin pian...

Sorry, omaa napaa nyt vaan...

En ole ikinä kuullu että umpilisäkkeen tulehdus vaikuttais lapsen saantiin, mut jaa-a. Mistä sitä tietää...
Mä tääl oottelen niit menkkoja, monta päivää jo ollu maha aina välil sillain kipee mut se menee aina ohi... nyt kp31
Toiveit on niin kauan kun kiusallinen täti saapuu....

Yhteistyössä