Vuoden rajaa lähestyvät 3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eemi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heippa, kiva kun ehditte jo kaipailla. Tulin päivittelemään omat kuulumiset: ultrassa viikkoja vastaava pieni ihmisenalku, sydän hakkasi 158 kertaa minuutissa, eikä olisi halunnut olla ollenkaan kasvot ultraajaan päin. :) Niskaturvotus 1,0 mm eli vissiin ihan normaalirajoissa. Veriseulaan ei kuitenkaan päästykään samalla vaikka piti, koska labra oli jo mennyt kiinni... Katsotaan, koskas tuo sitten onnistuisi. Harmittaa tosi paljon, koska mun on vaikea kulkea arkisin ennen kolmea sille puolelle kaupunkia... Sain miehelle hirveän itkukohtauksen kun kotiin päästiin, mutta onneksi tajuttiin molemmat, että se tais johtua tästä stressin laukeamisesta. Ihan ekstaasissa katselin sen jälkeen ultrakuvia, ja taas tuli ilon itku sen jälkeen.

Että sellaista täällä. Jolly on saanut tietää leikkausajan, ainakin melkein. Hienoa, hienoa! Nyt todellakin toivotaan, että lekuri olisi täyspäinen ja vielä sympaattinenkin - no, onhan ne yleensä. ;) Ja noita tapaamisia leikkaavan lääkärin kanssa ennen leikkausta täytyy kyllä tosiaan vaatia, eivät ole mikään itsestäänselvyys. Toivottavasti järjestyy!

Outikille ja Moon Fairylle pahoittelut noista sairastamisista... Nyt on kyllä liikkeellä vaikka mitä, töissä sen on tosiaan huomannut. Mutta ei auta, välillä on vain sairastettava ja odotettava aikaa parempaa...

Nyt puhallan kyllä sellaista plussapuhuria teidän suuntaan, ettei mitään rajaa!

Eemi ja sintti 11+2

Hienoja uutisia Eemillä :) Ja hyvä että Jollylläkin on jo melkein-leikkausaika.

Mä olen kyllä nyt vissiin tulossa kipeäksi, tai varmaan olen jo :/ Nenä tukossa, silmissä kuumeinen olo (heh, huvittavan kuuloista, mutta mulla vaan on silmät sellaset oudot aina kuumeessa) jne. Outoahan se oliskin ollut jos oisin tältä säästynyt kun mies sairastaa. En vaan eilenillalla viitsinyt mittailla kuumetta, kun se ois kuitenkin näyttänyt normaalia korkeampaa tässä kierron vaiheessa, niin eipä ois tiennyt onko se kuumetta vai ei...

Onnittelut eemille :)
ja pikaisia paranemisia sairastuneille, kovasti on pöpöjä liikkeellä. Mut onneks on pakkastakin että vähän hillitsee jylläämist....
Mulla oviksen odottelut ja lääkkeen vaikutusten tunnustelu. No eipä kyl tunnu missään, aina vaan väsyttää ja masentaakin. Kontrolli labrakin on vast 2kk pääst. Eli täytyy varmaan yrittää malttaa ja ymmärtää että ei tässä sit varmaan raskauduta vielä ainakaan vähään aikaan.
Olin luistelemas tänäään, aurinko paisto niin kivasti että tuli itsekin paremmalle fiilikselle :)

Ihanaa, Eemi! :-) Toivottavasti saat tuon verikokeen järkättyä.

Jolly, tsemppiä leikkaukseen!

Kaikille muille hurjasti plussatuulia!! Puuuh, puuh, puuh!!!!!!!!!

Meillä oli eilen kotona tytön kanssa oikein mukava uhmakohtaustappelu. En vaan saanut neitiä sitten niin millään rauhottumaan, kun olisi nimittäin illalla halunnut lähteä päiväkotiin..... just. Tyttö huusi tunnin suoraa huutoa ja itsellänikin tuli jo itku, kun ei siitä tilanteesta tullut yhtään mitään. Onneksi mieheni tuli kotiin ja hän sai tilanteen laukeamaan lähtemällä tytön kanssa pulkkamäkeen. En nyt ehkä ollut ihan samaa mieltä siitä, että toinen tunnin tapeltuaan palkitaan pulkkamäellä, mutta pääasia että huuto loppui. Sieltä sitten vajaan tunnin päästä tuli kaksi punaposkista ulkoilijaa.... pulkka haljenneena. Olivat sitten kaksipäällä laskeneet isosta mäestä missä oli hyppyri ja pulkkahan siinä halkesi. Eli se on sitten tänään mentävä uuden pulkan ostoon. Mutta molemmilla oli ollut hauskaa ja tytönkin itku oli jo unohtunut. Hyvä niin.

Itse kuuntelin vauvaa ja löysin sykkeen aika pian, oli n. 150. Kyllähän tuo kotidoppleri huomattavasti rauhoittaa mieltä, kun nyt on muuten niin tylsä odotuksen vaihe. Liikkeitä ei vielä tunne ja muutenkin oikeastaan ei ole mitään raskausoireita, muuta kuin tolkuton väsymys.

Mutta mukavaa viikonjatkoa kaikille!
Sini, rv 15+1

Juu, sain järkättyä veriseulan kun eilen soittelin neuvolaan kolmeen otteeseen. Siis ihan outoa toimintaa. Ensin se mun oma terkka sanoi, että veriseula pitää ehdottomasti ottaa siellä sairaalassa... No enhän mä olisi millään sinne eilen ehtinyt. Mutta tämä toinen terkka langan päässä sanoi, että voin kyllä ihan hyvin käydä omalla terveysasemalla, koska sama TYKSlab sielläkin toimii (sitähän mäkin olin ajatellut). Mutta että pakko oli ehtiä eilen, ja ehdinhän mä. Mutta todella ihmettelen tuota neuvolan toimintaa ja surkeita ohjeistuksia...

Mutta hyvät fiilikset on siis sitä myöten palanneet tännekin. Nyt kaikille sairastuneille pikaista paranemista ilkeästä taudista... Mun täytyy kiirehtiä koiran kanssa lenkille ja sitten töihin, joten hirveästi en kerkiä komentoimaan. Hitto vieköön tätä kiirettä koko ajan...!

Voi että kun munkin tekis mieli pulkkamäkeen ;D Uskoakseni vain kerran näin "aikuisiällä" olen mäkeen intoutunut ja silloinkin mun isosisko oli se joka sinne halus ja mä lähdin vaan seuraks ;) Noh, kyllä kai sitä sitten ehtii jos niitä lapsia joskus tulee...

Mä en tajua tätä mun "flunssaa". Nenä on tukossa edelleen, mutta eipä muuta. Välillä vähän palelee, mutta se nyt on muutenkin normaalia. Ärsyttää tietysti kun nyt alkaa taas muistella lukemiaan juttuja nenän tukkoisuudesta alkuraskaudessa jne. Mä kun ajattelin pysyväni tällä kertaa järkevänä, enkä alkais taas kuvitella kaikkee... Ja vielä viikko ois oletettuun menkkojen alkuun.

Mites Moon Fairy, olikos siellä ne ovisajat meneillään? Entäs Tinsulan ja titakin tilanne?

Heissan!

outik, mulla pitäisi menkkojen alkaa loppuvkosta/alkuvkosta eli muutaman päivän päästä. Mahaa nipistellyt ja välillä jomotellut eli eiköhän ne rättipäivät oo tulosso *huokaus*.
Nyt en kerkiä enempää kommentoida, kaikille tasapuolisesti mukavaa loppuvkoa!!!

Hyviä ultrakuulumisia Eemillä! Ihme touhuu tosiaan sen neuvolan kanssa. :O Mutta hyvä että sait verikokeen järkättyä.

Kiva, että jollykin päässyt eteenpäin leikkausasiassa.

Outik, joo oli eilen... Paskat, ei auttanut lepertely tai kiristys, ei tuota miestä saanut vällyjen väliin millään keinolla. :( Toisaalta sen ymmärtää kun ollaan oltu kipeenä, mutta ei se enää niin kipeä oo ollut etteikö ois voitu! Vtuttaa niin paljon! En taida enää jaksaa yrittää jatkossakaan kun tulee lähes aina pakit. Mun pitäs sitten aina suostua sillon kun se haluaa. Eikä auta, vaikken kertois oviksen ajankohdasta, sillä se arvaa/osaa muuten laskea sen. Mikä ihme sitä vaivaa!

No mikäs siellä on Titakin tilanne? Toivottavasti se täti ei nyt löytäis perille... Ja harmitukset Moon Fairylle, että mies on ollut noin oikullinen :/ Ehkä se johtuu kuitenkin vaan siitä sairastelusta ja ens kierrossa pääsisitte kunnolla yrittämään.

Mä ajattelin pysytellä loitolla täältä tän alkuviikon etten alkais taas kuvitella turhia (jotenkin ne toiveet aina nousee kun lueskelee täältä kaikkia juttuja...). Mutta joopa joo, täällähän mä ;) Ja piti nyt alkaa tätä ketjuakin nostelemaan ettei vallan hautauduta tuonne kakkossivulle...

Mä tosiaan odottelen menkkoja alkavaks keskiviikkona, voi toki heittää päivällä tai parilla taas johonkin suuntaan. Mähän ihmettelin jo viime viikolla tätä mun "flunssaa", kun ei se sitten tuntunutkaan alkavan. Sieltä tiistaista lähtien on ollu nenä tukossa ja lauantaina kun oikein kunnolla palelin illalla, mittasin kuumeenkin ja 37,5 se näytti. Sunnuntaina sama juttu ja tästä päivästä en vielä tiedä... Mä en ollenkaan tiedä mikä ruumiinlämpö mulla on normaalisti kierron lopussa, mutta aika korkeelta toi kyllä tuntuu, varsinkin kun ei tässä juuri muuten flunssaiselta tunnu. Siispä argh, toiveet nousi taas yhden pykälän. Ja sitten kun lisätään tähän vielä se, että mulla ei ole tuntunut vatsassa nyt mitään nipistelyjä ym. mitä viime kiertoina aina viimesen viikon aikana. Seuraava pykälä ylöspäin... Ja sitten menin tekemään sen raskaustestin eilenaamulla. Nega, tietysti. No, ehkä liian aikaista, mutta tipahdinpa nyt taas vähän alemmas odottelemaan niitä menkkoja. Vaikka edelleen sitä jaksaa toivoa, kun "oireet" on niin erilaiset kuin muulloin.

Hei!

Vielä ei ole menkat alkaneet, mutta... pms oireet kuitenkin jo jytää ja sit veil eilen testasin ja puhdas nega taasen, joten ei tärppiä tässä(kään) kuussa.

Outikilla kutkuttava tilanne. Aikaisin varmaan oot testannut, jos kerta menkkojenkin pitäis alkaa vasta parin päivän päästä. Joten nyt outik pitää lipun tässä ketjussa korkealla ja toki muutkin =)))).

Jännitän kanssa mukana... Käyn aina teidän kuulumiset katsastamassa, mutta aina en saa aikaiseksi jutustella. Nyt kuitenkin aattelin teiltä kysellä tällaista asiaa, mitä olen miettinyt itsekseni:

Jos teillä kaverit tietää haaveilusta/yrityksestä, niin mitä se on tehnyt ystävyydelle? Tarkoitan, että onko sellaiset kaverit, joilla ei ole samoja ajatuksia, jättäneet tapaamisia vähemmälle ja vastaavasti perheelliseet ystävät lähentyneet? Ja vastaavasti te, joilla jo lapsia on, niin miten se on vaikuttanut teidän ystäväpiiriin?

Mulla tämä nyt ei mitenkään erityisemmin ole vaikuttanut, kun mulla ei ole laajaa kaveripiiriä vaan vain muutamia hyviä ystäviä. Mun mies kokee eri lailla, hänellä varmaan kaverit lapsen myötä vähenevät - paitsi ne harvat, joilla itselläkin on lapsia tai jotka odottavat. Mutta uteliaisuudesta kyselen, mitä meilläkin voi olla odotettavissa!

Eemi, joka tylsistyy töissä...

Eemillä hyvä kysymys, mulla ei vaan ole hyvää vastausta ;) Me ei olla kerrottu kenellekään yrityksestä. Yhdelle vanhalle kaverille, jonka kanssa meilailen välillä, olen ehkä vihjannut asiasta, mutta enpä ole sillekään suoraan sanonut.
Itse mietin joskus sitä, miten meidän odotus vaikuttais meidän ja mun siskon ja sen miehen väleihin. Mehän vietetään suht paljon aikaa yhdessä, koska asutaan ihan lähekkäin. Siskon miehellä on kaks poikaa, mutta yhteisiä lapsia niillä ei ole ja en tiedä onko niiden yhteisten lapsien puute oma valinta vai ei. Siispä mietityttää välillä, että mitäs jos niillä(kään) lasten saanti ei ole vaan yksinkertaisesti onnistunut, niin kuinka "paha" juttu se ois sitten jos meillä onnistuis...

Jaah, pitäis tehdä töitä... Ja niin, täti ei ole ainakaan vielä tullut kylään. Kp 25/23-30.

Mullakin muuten pikemmin on noin päin, eli välit on viilenneet niihin ystäviin, joilla on perhe ja jotka hehkuttavat lapsista ja raskauksista jatkuvasti. Se oli niin kipeää kuunneltavaa... Jäljelle ovat jääneet ne ystävät, jotka oikeasti ymmärtävät pahojakin tunteita. :) Mutta meillä tietty sinänsä eri tilanne, että mä kerroin meidän tilanteesta aika avoimestikin ainakin joillekin kavereille.

Outikilla on niiiin jännää...!

Hmmm.. Esikoista kun yritettiin, niin ei kenelläkään ihan lähimmistä ystävistä ollut vielä lapsia, vaikka olimmekin jo kolmekymppisiä. Meillä on kaksi läheisempää ystäväpariskuntaa ja tiesin, että toinen pari yritti saada lasta ja oli saanut jo 2 keskenmenoa, kun kerrottiin heille esioisen tulosta. Olihan se vähän vaikea kertoa, mutta he ainakin näyttivät molemmat olevan tosi onnellisia meidän puolesta ja heistä tulikin sitten esikoisen kummeja. Nyt heilläkin on jo kaksi viipeltäjää, kun alkoi onnistumaan, niin tulikin sitten kaksi ihan peräkkäin. Toinen pariskunta taas ei edes halua lapsia, joten heidän kanssaan kanssakäyminen on mennyt ihan samalla tavalla kuin aikaisemminkin, ei ole ollut mitään eroa.
Ehkä kuitenkin parhaan ystäväni kanssa välit ovat "haalentuneet". Hän on yksineläjä ja ei oikein perusta perhe-elämästä. On siis aina ollut näin ja ei osaa edes kuvitella itselleen miestä, saati perhettä. Ei sitä vaan tule oltua enää niin paljon yhteydessä kuin aikaisemmin, vaikka haluaisikin.. surullista sinänsä.

Eemin kuulumisia muuten käyn päivittäin kurkkimassa odotuspuolelta.. :-)

Sini

Mitenkäs teidän torstaiaamu on lähtenyt käyntiin? Täällä tulee lunta ja lämpötila hiipii kohti nollaa, joten loskakeli vissiin tulossa :/ Vaikka eilen kyllä miehelle totesin että mieluummin jokunen viikko vuodessa loskaa kuin järjettömät tulipalot tai pyörremyrskyt, niin kuin tuolla "kaukomailla".

Tässä navassa ei vielä mitään tuntemuksia menkoista... Saas nähdä nyt. Mielessänihän mä olen siis tietysti raskaana, suunnittelen jo millon kertois tuleville isovanhemmille jne. La on myös jo käyty laskemassa ;) Että korkeelta kyllä tullaan taas jos täti ilmestyykin. Edelleen on nenä vähän tukossa, lämmöt korkeella ja mahassa ei mitään "normaaleita" tuntemuksia.

Mun lääkäriaikakin sitten siirtyi, mutta onneks vaan parilla päivällä. Täytyy vaan toivoa että sen koko ajan saisi vielä perua :) Mutta katsellaan... Huomenaamuna teen testin, jos ei menkkoja näy. Oviksen perusteella laskettuna niiden pitäis kyllä tänään viimestään alkaa.

Viluski täällä taas kuokkii.

Katselin huolestuneena eilen että teidän kiva ketjunne on tippumaisillaan 2. sivulle, joten ajattelin tulla huhuilemaan, mutta Outik kerkesikin ensin. Ja kera millaisten jännitysuutisten!!! bd bd bd, voi kun päästäis kuulemaan ilouutiset huomenna.

Lueskelin ylempää että MoonFairyn tilanne on tosi p...ka! Onneksi mun kulta ei ole noin tarkasti perillä mun kierrosta. Tosin ei se olis mahdollistakaan kun ei siitä voi ollakaan kärryillä jos ei satu olemaan ydinfyysikko. Täti sit temppuili huolella mun lomalla ja kierto venähti 45 päivän mittaiseksi... :(

Mukavaa loppuviikkoa, Outikin uutisia odotellen,
Viluski

Heh, kiva kun Viluski huolestuu meidän ketjun tilanteesta ;) Mäkin käyn aina kurkkimassa teidän ketjussa, teillä on niin lentävät jutut koko ajan.

Vitsit mä oon jo tän pari tuntia täällä töissä kironnu että miks en tehny sitä testiä jo tänään... Tää epätietoisuus on niiiin kamalaa. Huokaus. Miks pitää tänään olla niin tylsä työpäiväkin, ei juur mitään tekemistä. Just tänään ois tarvinnu jotain mihin upottaa ajatuksensa.

Outik siellä malttaa nyt vain jännityksensä... Ja ajattelet vaikka viikonlopun rientoja. ;) Eipä täällä kyllä kovinkaan mahtavia rientoja ole menossa, joten elän teidän kautta.

Viluski saa käydä kurkkimassa ihan rauhassa. Mäkin joskus kurkin teitä, tosin viime aikoina aikaa on ollut hiukan vähempi palstailuun noin yleensäkin.

Mulla on tänään edessä työpaikkalääkäri, kun iskiaskipu on alkanut vaivaamaan ihan päivittäin. Mulla ei oo koskaan ennen ollut mitään selkäongelmia, mutta nyt sitten tietysti. Katsotaan nyt, voiko tälle sitten mitään tehdä...

Mutta odottelen tosiaan, että seuraavalla kerralla täällä olisi iloisia uutisia luettavana!

Moi pitkästä aikaa!
Outikilla jännät päivät, toivotaan tosiaan plussaa huomenna!!! Ja kiva kun vilukisu kurkit ja kirjoittelet:) Myös minä taustailen välillä teidän ketjussa. Ja täälläkin nyt, kun ei ole mitään kuulumisia kerrottavana.

Omaa napaa sen verran, että taukoa yrityksessä on (muutenkin mega hiljaista kamarin puolella). Tissit on ollut tosi kipeät pari päivää, eli josko sieltä taas aikainen täti olisi tulossa. Nyt kp 23 ja viimeksi kierto jäi 25 eli ehkäpä tämä typerä sukulainen viikonloppuna meille kurvaa. Huomenna vp töistä, ihanaa!! Nyt viimeiset hommat ja sit kotiin. Kivaa viikonloppua kaikille! Eemille harmitukset iskiaksesta:(

Mä nyt kulutan aikaani täällä, kun tosiaan työrintamalla on vähän hiljaista. Lomaa odotellessa, ens viikon saa laiskotella! :D

Tuiskuliakin näkee :) Toivottavasti teillä miehen työtilanne paranisi ja pääsisitte piakkoin yrittämään taas.

Onpas harmillinen selkäkipu Eemillä. Mä en tiedä iskiaksesta, voiko sitä hieroa? Toisaalta taas jotkut sanoo että raskaana ollessa hieronta ei välttämättä ois hyvä. Tiedä häntä sitten... Toivotaan että lääkäri pystyy jotenkin auttamaan.

Jaa että viikonlopun rientoja. Mitähän ne on? Eipä ole mitään tiedossa. Jospa kerrankin nukkuis pitkään :) Yleensä koirat ja mies herää ja herättää viikonloppuisinkin viimeistään yhdeksältä. Tosin mielellään sitä herää ajoissa että saa jotain tehtyäkin, eikä koko päivä mene laiskotellessa. Heh, miten tää nyt sopii yhteen sen kanssa että ajattelin laiskotella kohta koko viikon ;)

Nyt mä teen ne vähäisetkin työt, jotka tossa pöydällä odottaa. Saas nähdä saanko venytettyä puolen tunnin työt kolmeks tunniks ;D

Hehheh, se mitään iskiasta ollut. Vaan jollain lailla olen loukannut häntäluuni (arvatkaa, sattuiko se tutkimus - auts!), ja sen takia olen varonut ilmeisesti sitä, ja niin selkä ja pakara ovat kipeytyneet. Panadol-kuuri on nyt päällä, ja katsotaan sitten, mikä on sen teho.

Että villit viikonloppusuunnitelmat täälläkin. Parantelen häntäluutani kotisohvalla... ;)

No hyvä ettei se ollut iskiasta. Vai onko tuo häntäluuongelma sen parempi? Mitenkä se paranee, ajan kanssa varmaan vaan? Ja miten sä olet sen onnistunut loukkaamaan? Tietämättäsi??

Joka ikinen tunti ja "tulokseton" vessareissu nostaa vaan näitä toiveita lisää. Tulis nyt huomisaamu äkkiä!

Niin, sitä mäkin ihmettelin, kun lääkäri sanoi että olen sen johonkin loukannut - varmaan unissani sitten, kun en kyllä yhtään muista! Tulehduskipulääkkeillä ja "itsestään" pitäisi paraneman, ja jos ei, niin kai sitä sitten tutkitaan lisää.

Nyt Outik se plussa kehiin! Tuiskulilla on harmituttava tauko yrityksessä... Vai onko se yritys kuitenkin alitajunnassa päällä? ;)

Yhteistyössä