Vuoden 2008 lapsettomuushoidoista plussanneet

Joo, samat sanat. Aivan ihania masukuvia kaikilla. Hauskaa tosiaan, kun vertaan omaa massuani esim Mirun kuvaan, ei omani luonnollisestikaan ole vielä noin iso, kuin olisi kaksosia odottaessa.

Liikkeistä sen verran, että myös täällä meillä on harrastanut tuota samaa vatsan silittelyä ja siitä näyttää poika innostuvan. Yleensä potkuja tulee tasaiseen tahtiin aina silittelyn lomassa. Pari viime päivää on tosin ollut vähän vaisumpia. Eli vastauksena Mirun kyselyyn on kyllä, täälläkin siis aktiivisuus vaihtelee kovasti päivästä toiseen.

Mamma-joogasta tosiaan, että varasin itselleni paikan työväenopiston kurssilta, vaikka en ole eläessäni joogaa harrastanut. Luulen sen olevan enemmän rentoutusta tms. kuin mitään varsinaista joogaa. Meilläpäin mamma-joogasta sanotaan seuraavaa: "monipuoliset kehon- ja hengitysharjoitukset valmistavat kehoa synnytykseen, poistavat jännityksiä, notkistavat ja vahvistavat. Kurssilla huomioidaan erityisesti lantionpohjan ja selän seutu. Rentoutus- ja syventämisharjoitukset luovat levollisen asenteen esim. kipuun". Että silleen...

Denina, paljon onnea rouviintumisesta ja naimisiin menosta :flower: !

Sitten taas kyselyä vaunuista (ei varmaan oo eka kerta)... me ollaan alettu katselemaan yhdistelmävaunuja ja ollaankin hankkimassa tässä jossain vaiheessa perinteiset 4-pyöräiset yhdistelmät (ratasosa) pehmeällä kopalla. Onko teistä kukaan hankkinut seuraavia vaunuja, kuten Brio Happy, Teutonia Prestige, Emmaljunga City Cross tai Smart? Tuntuu, että vaunujen hankinta on suurempaa tiedettä kaikkine hienouksineen :whistle:

Kati & Pablo rv 22+3
 
Hello taasen,

Paljon on taas kirjoiteltu kun on itse uutis pimennossa viikot. Ihania masu kuvia.
Deninalle onnea rouviintumisesta. Ja poika uutisesta, vai oliko se jo aiemmin selvillä...en muista. :flower: :flower:

Vaunujen hankinnasta en itse noita ole edes harkinnut, kun pitää olla ne isot renkaat täällä maalla jossa ei tehdä lumitöitä. Mulla edelleen on ne hartanit tai cassenat vai mitä ne oli?? harkinnassa. Ajattelin painua vaunukauppaan vasta loka marraskuun tienoolla niin voipi saada jo alennuksesta hyviä. Mulla kans menee auto vaihtoon, ei mahdu koira ja vaunut samaan kiesiin kun on sellanen maasturi jossa ei isoa peräkonttia ole. Koiruus siellä on matkustanu mukavasti ennen. Uuteen autoon pitää sit hankkia koirahäkki ja kaikki.
rahaa saa palamaan kyllä varsin helposti kaikkeen tarvittavaan.
Tapaamiseen mä pääsisin tampereen seudulle tai hämikseen asti mut hesaan täältä ei jaksa lähteä kun tekee jo pitkää päivää viikot duunissa.

kateellisena katselen kun isoissa kaupungeissa on mammajoogaa tarjolla mut ei täällä. Oikeesti täällä kylässä on heikko tarjonta ylipäätänsä yhtään mihinkäään liikuntaan. Hiihtämään kyllä talvella pääsee kun kaikki ukoilureitit vedetään laduiksi niin ettei enään kävellen niillekkään saa mennä, prk..ele.
Mulle sisko antoi mammajooga kirjan ja siitä olen koittanu jotein liikeitä tehdä mut tuntuu et ei ole aikaa. Viikot 12h päiviä töitä, viikonloppuna kotityöt, koiran hoito ja hieronnat omassa puljussa niin ei moiseen löydy vielä aikaa. Lokakuussa laitan lapun puljun luukulle ja aloitan jo lomailun. Hieronnasta ja eräretkien vetämisestä sillä masulla joka silloin jo on ei tule mitään.

Jalkojen turvotukseen ja estämään suonikohjuja kannattaa hommata kunnon tukisukat vahvalla tuella. Ite huomasin nyt töissä kun seisoo melkein koko päivän et ne helpottaa todella paljon. Jalat ei edes väsynyt niin paljon kun ilman sukkia. Ja mikä ihaninta niitä saa stay up versioina, ite en pysty sukkahousuja käyttämään. Ne ahistaa.

Mulla on kans viuhti vahvistunut sen verran että kun alkaa jalkahippa masussa kuuluu oikein kumina ja töminä mahan sisältä. Aamuisin ysin aikaan alkaa jumalaton rummutus jä möyrintä, iltapäivä menee nukkuessa ja illalla taas jonkin asteista kääntyilyä jä pyörimistä havaittavissa. Rauhoittuu kivasti kun masua silittää ja puhelee viuhtille.

tiltalitti ja viuhti 21+3
 
Denina-rouvalle ensinnäkin onnea kovasti!! :flower:

Kivoja masuja

Meijereistä ;) : Ei nää vaan vaan vielä ole näyttäneet merkkiäkään maidon tuotannosta, heh. Olenkin ajatellut, että miten näistä VOI muka tulla maitoa kun vauva syntyy?! No ei kaikilla kuulemma maitoa tulekaan etukäteen.

Liikkeistä: Itse huomasin, että vauvan aktiivisuus vaihteli enemmän aiemmin. Nyt kun olen viikolla 27 niin kyllä se liikkuu todella paljon päivän mittaan. Heräilee yleensä samaan aikaan kuin me=) Tai niin ainakin kuvittelen. Voihan se olla, että se yölläkin liikkuu mutten herää siihen. Ja iltamyöhään kun käyn nukkumaan yleensä 11 maissa tai jälkeen niin vauvalla alkaakin yöjumppa =) Meidän vaavi alkaa liikkumaan varsinkin silloin kun syön jotain ja takuuvarmasti jos syön jotain makeata. Ja jos istun vähän etukenossa, kai se etsii siinä itselleen parempaa asentoa. Nytkin tulee tasaisesti monoa kun istun läppärin takana etukenossa.

Hain postista tänään ä-pakkauksen! Nätin värisiä vaatteita, oli jopa pari 56 senttistä bodya. Muut onkin sitten isompia. Ja peitot ym. on tarpeellisia. Paino oli muuten 8,4 kg, aika painava. Ottakaa joku avuksi mukaan kun haette sen. Itse en olisi ainakaan uskaltanut nostaa sitä ettei vaan käy mitään. Oma mielipiteeni on, että pakkauksessa voisi vielä olla ainakin tutti, sitähän se kuitenkin tarvitsee jo heti alussa. Tuttipulloa se ei heti kaipaa.

Kuulin juuri, että vastasyntynyttä ei saa viedä 2 viikkoon ulos. Toki pakolliset neuvola- ja kaupassakäynnit on hoidettava. Lähinnä kävin miettimään, että mitenhän meidän koirat lenkitetään jos ukko sattuu olemaan töissä :eek: No toivottavasti hän on silloin isyyslomalla tai sitten täytyy vaan koirat aina pistää ovesta pihalle ja toivoa, että nämäkin hienohelmat tekisivät tarpeensa viereiseen metsään. Näitä käytännön asioita sitä on alkanut nyt vasta pohtimaan. Olen myös miettinyt etten varmaan uskalla aluksi lähtä vauvan kanssa kahdestaan autolla mihinkään. Ainakaan ennen kuin vauvan niskat edes vähän pitää. Ajatelkaa miten heiveröinen se aluksi on, pienikin kolari tai nytkäys, huh! Ja ei kai autoilua aluksi suositellakaan.

Ennakonpidätys vanhempainpäivärahasta: Jos lasketat muutosverokortin niin paperiversiota ei tarvitse kiikuttaa kelaan vaan mainitsee verotoimistossa mitä varten se on niin ne lähettää sen sähköisesti kelaan. Tämän kävin varta vasten kysymässä. Sitten kun se pieni nyytti on kainalossa niin ei pal huvita virastoissa ylimääräisiä asioida.

Niin ja kivoja masuja teillä =) Onko teillä muilla vatsa pinkeänä? Mä mietin joka päivä, että mitenhän tuo vatsanahka vielä muka venyy kun on kova kuin heliumpallo =) Ollut koko ajan itseasiassa. Olisi hyvä jos olisi edes vähän ollut löysää etukäteen niin ei olisi niin kiristävä olo, heh.

Marica 26+3
 
Denina, onnittelut naimisiin menosta! Sitä ollaan nyt sitte tosiaan rouvia :) Muistan itse, miten hassulta tuntui, että on oikeasti rouva... opa äitini naureskeli uudelle 'tittelilleni'. Toivottavasti teillä oli hyvät häät?! Mamma Mia tyyliin :) ??


Meitä ulkkareita on nyt täällä siis ainakin kolme ja itse asustan itäeuroopassa, arvatkaapa maa! Nautinnollinen paikka tämä on, vaikka tänään onkin hiukan jo turhan kuuma kun lähentelee 40 astetta, huh! Vesimelonia ja appelsiineja menee, muuta ei juurikaan saa alas näillä ilmoilla.

Ronttuli, onneksi pääsit jo karanteenista! Nyt vaan sitten desinfioit ja densinfioit! Mulla on ollut käsidesi käytössä aina etelän matkoilla ja hyvin toimii. Kuivattaa vaan ihoa kovasti, olenkin aina sitä käyttäessäni joutunut rasvaamaan kädet yöksi oikein kunnolla. Pysyvät sitten poskenpehmeinä :)

Kiba, en muista toivotinko jo sinut tervetulleeksi, mutta jos en, niin kovasti onnea plussauksesta ja tervetuloa palstailemaan :flower:

Kuunkulta, meillä kävi ihan samoin 4d:ssä! Tyyppi huitoi vaan kädellä pois, laittoi kädet naaman eteen ja lopulta käänsi selän koko ajan 'kameralle' ) Tuli selväksi, että hän ei tosiaankaan halunnut linssiluteeksi :D Saatiin sentään pari kasvokuvaa muistoksi ja ihan kiva dvd. Mennään kyllä vielä myöhemmin toiseen täällä kotimaassa, haluttiin vaan Suomessa käydessämme nähdä, että kaikki on varmasti hyvin pienellä :heart:

Kiitos kaikille masukommenteista, ihanat myös Raitiksen ja Mirun massukat :heart: ! Oma pömppöni pullahti eteen ihan yhtäkkiä. Ensi oli vaan normaalit läskit, sitten yhtäkkiä huomasin kasvattaneeni vauvamahan. Kuvassa tosin ehkä huomaatte 'pinnistysasentoni' eli oikein työnnän mahaa eteen, jotta se näyttäisi isommalta. Selkä on kunnolla kaarella :) Niin että ei mikään ihme, EnniV, että sun maha on pienempi :LOL: Mulla on tosin lyhyt selkä ja kohtu lääkärin mukaan hyvin edessä, joten ehkä masu siksikin sattaa olla vähän isompi. Huolettaa vaan, onko kohdun 'etuasento' vaarallista, jos esim. kaatuu tai kolauttaa itsensä jonnekin. On nimittäin alkanut tuntua, että esim. kyykystä nousu ei ole enää ollenkaan helppoa. Noustessa tasapainon pitäminen ei oikein suju... :/

Kati, milloin sinulla alkaa tuo jooga? Pitääkö sinne jotenkin valmistautua? Olla jo alunperin venyväistä sorttia tms :) itse olen nimitäin miettinyt myös joogaa, mutta ans katoo nyt... Tässä kuumuudessa jaksa edes ajatella mitään 'urheilullista'!

Marica, hui, sait mut nyt oikein vasta ajattelemaan, miten pikkuinen se vauva oikeasti onkaan alussa... Olen ihmetellyt kun niin monet pelkäävät esim. vauvan kylvetystä, mutta kun tuota niskaa ajattelee, niin huh, onhan se aika raju juttu! Kun pientä voi vahingoittaa nin kovin helposti. Uh. Nyt lopetan tälaisten ajattelun, muuten iskee paniikki :kieh:

Hyvää viikonloppua kaikille :wave:

t: Maija & Masukki 19+0
 
Ulpista minäkin täällä päivystän alvariinsa. Toivottavasti sulla ja pojilla on kaikki hyvin :attn:

Pikaisesti omia neuvolakuulumisia ja samalla myös tärkeää tietoa kaikille, jotka eivät vielä tieneet, että rintojen kärkiä ei saisi hipelöitä/puristella. Terkkari kun kertoili, että supistelut voidaan saada käynnistymään rintoja puristelemalla. Mun toissapäiväiset supistelut (vaikkakin kivuttomia harjoitussupisteluja) tulivat kuulemma liian tiuhaan ja niitä oli liikaa, mutta hyvä oli, että makuulla ne helpottivat. Sitten puhuin maidon tirsumisesta (ei ole sen jälkeen tullut) ja nämä kuulemma voivat liittyä toisiinsa. Arvatkaa puristelinko vielä lisää innoissani, kun nämä maitopisarat huomasin :ashamed: Ihan uskomaton on jotenkin tämä ihmisen kroppa, sitä ei voi lakata päivittelemästä... No, näpit irti nyt siis nänneistä ettei supistukset käynnisty uudelleen.

Vaavit olivat hauskasti päät lähes vastakkain ja potkivat toisiaan päin. Huolestuin, etteivät satuta toisiaan, mutta eivät vaan kuulemma kaipaavat toistensa liikkeitä niin, että nukkuminen onnistuu parhaiten samassa sängyssä niin kauan kuin siihen mahtuvat.

Hemoglobiini oli laskenut 112 eli nyt alkoi rautakuuri täälläkin. Ei siis ihme, että on väsyttänyt kovastikin viime aikoina. |O

Hyvää vointia kaikille!!

*muoks* Lukutsemppiä Raitis!!
 
Tervehdys!

Maija, joogaa olen aloittelemassa syyskuun alusta. Mä olen kans kömpelö kuin puuhevonen noin muuten, joten en kyllä odota mitään sen ihmeempää notkistumista. ;) Arvaanpa Maijan asustelevan Unkarissa, ellei ihan pieleen mene...

Miru, tuo olikin täysin uutta, että rintojen näpräämisellä voi olla yhteyttä suppareihin. Aika yllättävää, mutta järkeenkäypää. Täytyypä muistaa asia jatkossa, ettei vaan itse edesauta tilannetta ainakaan vielä tässä vaiheessa. Kenties sitten myöhemmin...

Marica, odotus tietyllä tavalla konkretisoituu varmasti, kun saa ä-pakkauksen kotiin. Sitä voikin sitten hipelöidä syntymään asti. Onneksi netissä on nykyään kuvat pakkauksen sisällöstä, joten ei tartte olla jännityksessä pakkauksen saamiseen asti ;) .

Me sit ostettiin tänään vaunut. Onhan tää aika aikaista, mutta tuntuu, että monessa liikkeessä täällä pk-seudulla on sanottu, että suositut värit loppuvat näillä main, jos ei kohtapuoliin hanki. No, me sit monen pähkäilyn jälkeen ostettiin Emmaljungan City Cross yhdistelmät. Musta ne vaikuttii hyviltä, eikä kauhean isoilta ja painavilta. Toivottavasti oli hyvä ostos noin pidemmällä tähtäimellä.

 
Mikä ihme unirytmi mulle on nyt tullut, kun olen ruvennu viimeaikoina heräämään aina 4-5 aikaan? :eek:
Onko muilla ollut uni-ongelmia raskauden aikana?

Ihania massukuvia Raitis, Maija ja Miruliini! :heart:

Deninalle onnittelut rouviintumisesta !:flower:Oliko teillä tyypilliset kreikkalaiset häät? Sellaiset kuin siinä kreikkalainen naimakauppa-elokuvassa:D

Maija, Toivotaan, että tyypit ois ens kerralla kuvauksellisemmalla päällä, eikä vaan huitois "kameraa" pois :D Mäkin veikkaan, että asustelet Unkarissa tai jossain lähistöllä...sielläpäin on ainakin sääkartan mukaan ollut helteitä...

Mimmosta teidän "meijerien" maito on? :LOL: Mulla tulee sellasta "maitotöhnää", kiinteetä maitoo...En ole kans uskaltanu puristella, ku muistan kans jostain lukeneeni, et toi stimuloiminen aiheuttaa supistelua.

vauvan aktiivisuudesta oli puhetta: Ihan samaa olen huomannut, et jonain päivinä on kovaa mellestystä tuolla ja sitten on lepopäivä välissä jne. Sillon 4 D ultrapäivänä oli muuten just meidän harmiksi sellainen "lepopäivä", eikä siitä kuvauksesta tullut mitään, kun vauva halusi olla rauhassa.

marica, Toi kuulostaakin järkevältä ettei vastasyntynyttä saa viedä 2 viikkoon ulos. Varmaan ne ekat viikot meneekin vauvaan totutellessa ja uuden opettelemisessa ja synnytyksestä toipumiseen. Oon kans ruvennut kovasti pohtimaan kaikkia käytännön asioita.
Pitäisköhän sitä esim. tehdä pakkaseen valmiiksi ruoka-annoksia? kun varmaan se kokkaaminen on aluksi hankalaa vauvan kanssa...

Kati, kiva et löysitte vaunut. Mekin ostettiin ne jo aika aikasessa vaiheessa sen värin takia. Suositut värit menee nopeesti. Ja nyt se väri mikä meillä on, on jo loppu eikä sitä enää valmisteta. Ois harmittanut, jos ois lykätty sitä ostosta.

Miruliini, Mitä terkka sanoi niistä harjoitussuppareista? Mikä on normaali määrä?

Ulpista kanssa huhuilen. Mikä on vointi?

Kuunkulta ja poitsu rv 28 (viikot paukkuu ja uutta masukuvaa ottamaan)
 
Maidon tuotannosta, mulla ei ole tihkunut maitoa mutta nyt on nännit niin kipeet ettei meinaa rintsikoita kärsiä laittaa päälle ja yöllä herää siihen jos ne hipasee pahasti lakanoihin. Ahkerasti olen koittanu rasvailla niitä jos se helpottais mut ei auta ainakaan vielä. Ja se on vielä mentävä ostamaan isommat rintsikat. Voi kun tämä turvotus rinnoissa jäiskin synnytyksen jälkeen niin näyttäis vähän naiseltakin. Muutoin vois painella rannalla yläosattomissa ja porukka luulis pojaksi :LOL:

Huoh, pitäis taas jaksaa raahautua töihin. Alkaa oleen puhti pois viikon duunin jälkeen mut asiakkaat on hoidettava niin kauan kun vielä pystyn tekemään. Älkää alkako yrittäjiksi :x

Mäkään en muuten aatellu tuota parin viikon sisä karenssia synnytyksen jälkeen ja sit vielä kun talvella synnyttää niin kovilla pakkasilla ei ulos ole menemistä eikä lasta saa nukuttaa ulkona, en muista mikä se pakkas raja oli mut ei kovin kova pakkanen saanu olla. Mulla kans ongelma koiruuden ulkoiluttamisen kans. Toivotaan et ukko hoitaa osuutensa sitten, mutta kuin mun vierottaminen lenkiltä onnistuu. Pitää uskaltaa jättää viuhti miehen hoiviin ja lähteä reippaasti ulos muuten ei varmasti kuuppa kestä.

mahan pinkeydestä, mulla on vieläkin se pirun rasvarengas mahan päällä löllymässä. Ei toivoakaan että se siitä häviäis näköjään. Mikä homma saada se sit aikanaan katoamaan kokonaan.....kilometrejä lenkillä ja tunteja saleilla. Uuh.

no mut ny töihin....
 
En voi olla jatkuvasti ihmettelemättä tätä kasvavaa vatsaa.. Voiko olla totta, että siellä on ihan oikeasti meidän vauva?!? Monen vuoden yrittämisen jälkeen tuntuu edelleen vaikealta ymmärtää, että hoidot tuntuvat onnistuneen.. Jotenkin omaa peilikuvaa hätkähtää kaupoissa, kun siellä näkyykin vauvamaha. Oli aika, jolloin kaikkien vauvamahojen näkeminen tuntui uskomattoman pahalta ja pelkäsin, etten koskaan saa kokea itse samaa. Ja mikä parasta, meidän hoidoilla onnistuneiden porukka senkun kasvaa ja yhä useampi saa nauttia vauvamahan ihanuudesta!! Eläköön lääketiede
:D !!
 
^ Kuulostaa niin tutulta marimilla :)

Niin hellou pitkästä aikaa!! Ei ole ollut tarkoitus huolestuttaa Kuunkulta ja marica ;) kiva kuin kaipailitte! Täällä on tullut niin paljon tarinaa sitten viime visiitin, etten mitenkään saa pidettyä kaikkea mielessa; tervetuloa kuitenkin uusille plussaajille, onnea Deninalle rouviintumisesta, onnea hyvistä ultrakuulumisista ja pikkuprinsessa- sekä prinssiuutista! Toivottavasti myös Ulpiksella alkaisi vihdoin kivikkoinen tie helpottaa :hug:

Viime viikot on olleet tosi kiireisiä; tein omien töiden lisäksi kollegani neljän viikon kesälomatuurauksen ja iltaisin olinkin aika puhki, vaikka muuten meni yllättävän helposti ja tykkäsin tuosta tuuraushommasta. Mutta eilen oli viimeinen työpäivä ja nyt jään ensin neljäksi viikoksi kesälomalle ja siitä suoraan äippikselle :D

Vauva on vilkas ja taitaa itse asiassa majailla massussa jo oikeinpäinkin, niin ainakin viimeisimmässä neuvolassa oli ja itsekin tunnista kovimmat liikkeet (potkut) pallean ja kylkiluiden paikkeilla. Neuvolassa kaikki oli kunnossa, vauvan syke tasainen vaikkakin vähän alhainen (125 - saattoi olla kuulemma unilla), Hb, verenpaine on edelleen terkan mukaan oikein hyvät, sf-mitta oli 28 eli oon päässyt jo hieman yläkäyrän alapuolelle. Turvotus oli plussalla ja sen kyllä huomaa nilkoista, painoa on tullut yhteensä 14 kiloa :eek: :whistle: Ensi viikolla onkin jo seuraava käynti, nyt käynnit ovat kahden viikon välein.

Äitiyspakkaus on tosi kiva, ihmettelin vaan kun kaikki vaatteet on aika suuria, mutta tuleehan ne käyttöön sitten jossain vaiheessa. Samanlaisen laatikollisen oon hankkinut itse vaatteita, käytettynä ja uusina, ja niissä onkin mukana aikapaljon pieniä vastasyntyneelle. Viikko sitten tilasin vaunut ja turvakaukalon Saksasta, toimitus on 4-6 viikkkoa. Vaunut on beiget Teutonian Spirit S3:set kovalla Fashion-kopalla ja kaukalo Maxi-Cosin Cabriofix telakalla, kaukalon saa kiinnitettyä vaunujen runkoon.



Tänään lähdettiin jo seitsemän aikaan ajelemaan Ikeaan, haettiin kodinhoitohuoneen ja wc:n kalusteet ja jätettiin samalla tilaus keittiöstä; saas nähdä miten tiukille menee aikataulut... Pinnistä ei vielä otettu, meille ensisängyksi on tulossa Leanderin katosta roikkuva kehto - oon suunnitellut jo pitkään, että sen haluan ja nyt saadaan kummipojan käytetty (mikä ollaan hänelle ostettu ;) ). Pinnasänky ja muut tilpehöörit käydään luultavasti vielä kuitenkin hakemassa ennen vauvan syntymää. Samalla reissulla käytiin serkun luona ja saatiin mukaan Philipsin itkuhälytin ja syöttötuoli.

Tässä masukuvat viikon takaa, viikkoja silloin 29+5:





Mukavaa lauantai-iltaa!
geri 30+5
 
Pakkasraja on kuulemma -10 (aika alhanen), onneksi Suomen talvet on nykyään leutoja.

Hyvä kun kuulin tuosta nännien puristelusta. Yksi tuttuni sanoi, että niitä kannattaa totutella imetykseen esim. nyhtämällä. Ei tulisi niin kipeäksi sitten imetyksestä. Eli niitä kannattaa hiplailla enempi sitten vasta juuri ennen h-hetkeä =) Usein nännien iho menee rikki imetyksessä. Siihen auttaa kuulemma sitruuna ja bepanthen.

Meinaatteko muuten pestä ä-pakkauksen vaatteet ennen käyttöä? Itse ajattelin, että eikait niitä tartte pestä. Lakanat on pestävä koska ne on ihan kovia tärkistä. Kaupan vaatteet olen pessyt, jos olisivat esim. pölyisiä (tuskin ovat).

Tänään ostin pojulle henkasta söpön oloasun, housut ja takki 12,95e, tosi halpa. Semmonen vähän samettipintainen, miksi sanotaankaan..

Meidän vaavi on selvästi taas poikittain masussa. Se suosii tota asentoa =) Ei ihme, että on kylet hellänä potkuista=)

Gerin masu kehittynyt mukavasti. Sulla samanlainen potkupallo kuin täälläkin =)
 
Maijamamma: Veikkaisin etta asut Bulgariassa. Meniko pahasti vaarin?

Meidan haat oli kaukana my big fat greek wedding juhlista. Ihan maistraatissa vihittiin ja sitten ravintolassa syotiin kreikkalaisittain mezeja ja leikattiin kakku. Myohemmin kun vauvakin on syntynyt niin pidetaan ortodoksihaat ja sinne tulee koko kyla juhlimaan ja tanssimaan kreikkalaisittain. Samalla muksu kastetaan. Nyt kun olen raskaana en olisi jaksanut juhlia pidemman kaavan mukaan :p
Mulla on ihan tosissaan ongelmia naiden jalkojen turpoamisen kanssa. :/ Mutta anyway, on ihanaa odottaa vauvaa! :heart:

Gerilla tosi kiva masu, poikamasu.... Miten olet pysynytkin noin sutjakkaassa kunnossa, ei nay ylimaaraista muualla, on vain sopo pallomaha. Olen vahan kateellinen :whistle: Itselleni kertynyt jo 14kg raskauden aikana, ennen raskautta tuli noin 10kg, eli olen yli 20kg normaalipainostani isompi :ashamed:

Me ei olla viela paatetty vaunuista, ajattelin etta Espritin i'coo classic flying E ois kivan nakoinen ja nelipyorainen jossa etupyorat liikkuvat sivuillekin. Onko jollakin kokemusta kyseisista vaunuista? Lisaksi ne on kevyet. Livena en ole nahnyt, vain netissa.

Aitiyspaketin vaatteista; ovat kuulemma liian isoja vastasyntyneella. Tutullani 3kk:n ikainen vauva, syntyessaan 50cm pitka, jopa 50cm:n potkupuvut oli kuiteski isoja. Sanoi etta kietaisubodyt on hyvia vastasyntyneelle niin ei tarvitse vetaa paan yli kuten paitoja.

En nyt muista mita viela piti kommentoida, istukka aivot jo vaikuttaa....Hyvaa yota kaikille!

T: Denina 24+4

 
pikaisesti deninalle,
hommaa kunnon tukisukat. Ne helpottaa paljon turvotukseen.
tukisukat kunniaan!!
Niin ja meittin ukko on kans aina poikittain näköjään. alkaa tuntuun ilkeältä jo potkut kylkiin, välillä ne on jo niin teräviä.

Maijamammaa viekkaan tsekkeihin.
ja vaunu merkki oli gesslein, saksasta, eikä mikään cassena, mistä lie sekin oli nimeksi pullahtanut :eek:

tiltalitti ja viuhti 21+5
 
^ Se on totta, että tukisukat auttaa - eilenkin selvisin kokopäivän reissusta Hesaan (yhteensä 5 tuntia autossa istumista, muuten kierrettiin Ikeaa) yllättävän vähillä turvotuksilla, kun oli viehkot mummosukat jalassa :D Ostin Instrusta sellaset "mittojen mukaan" -sukat, jotka on tosi napakat vaikkakin hirvittävän rumat...
 
On hirveän vaikeaa samaistua teidän suloisiin kasvaviin vauvamahoihin, mutta toivottavasti se helpottuu ajan mittaan... =) Näimme uä:ssä ikää vastaavan pienenpienen toukkasen, jonka sydän läpätti vimmatusti. Tuhruista ja oireettomuudesta huolimatta toivoa ei siis kannata menettää!

Maisema 6+2
 
Onnittelut maisemalle hyvistä ultrakuulumisista :flower: :heart:
Muistan vielä kuin eilisen päivän sen tunteen, kun näki sen pienen toukan siellä ensikertaa :) Ei sitä ihmettä ollut uskoa todeksi

Kiva kuulla geristä, et kaikki on hyvin.:) Ehdin jo huolestua. Kovasti olet töitä paiskinut, mut nyt onkin sitten pitkä loma ja voit rentoutua. Kivat vaunut olet tilannut. Tyylikkäät ja näppärän näköiset. Saanko kysyä mistä nettikaupasta tilasit ja paljonko tuli hintaa? On kuitenkin varmaan edullisemmat kuin Suomessa. Teutonia on tosi hyvä saksalainen merkki. Sulla on nyt just tosi hyvännäköinen massu, söde pallo. Onko sulla tullu yhtään painoa raskauden aikana?Mul ei ole kertynyt paljon mitään. Lähtöpaino oli 62 ja nyt 62,9. Tosin laihduin alkuraskaudessa 4 kiloa, et se on sentäs tullu takasin. Mulla on vähän saman tyylinen poikamassu, mut paljon pienempi ja jotenkin suipompi. Se kasvaa hassusti "pituutta etiäpäin", yhtään ei takaapäin nää et ois raskaana.
Täytyy laittaa myöhemmin kans uutta kuvaa, kun kerkiän.

Meidän vaavi on "jalat maassa"-tyyppiä, tykkää potkia mammaa tuonne rakkoon ja alapäähän...auts! Multa tais eilen lorahtaa pissat housuun tai sit oli vaan vetistä valkovuotoa. Pelästyin kyllä heti et oliko lapsivettä. Tilasin nyt nettiapteekista sellasia testiliuskoja, ni voin kotona testaa onko lapsivettä. Kun välillä aina lorahtaa kunnolla. Enkä sit kehtaa sen takia lähteä panikoiden synnärille tarkistaan oliko lapsivettä.

Eiks ole ihan ihme tämä juttu!?! Miten voi olla mahdollista?!!Ei käsitä...

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200808168115540_ul.shtml
 
Niin se aika rientää, aika moni onkin jo reippaasti yli puolen välin Marimilla ihmettelen täällä tätä kaikkea, voinko todella olla edelleen raskaana ja jopa tuntea liikkeet!

Miru nyt lopetat sen tissien hiplaamisen :attn: :) ! Mihinkäs vaunuihin te sitten päädyittekään. Oon yrittänyt tänään netistä perehtyä niihin, mutta menen vaan enemmä sekaisin! Jossain kehuttiin EasyWalker Duowalkereita. Missä noita Teutonian vaunuja näkis parhaiten, kun niiden tuplamalleista en hirveesti löytänyt tietoa?

Geri, kivan ja tyylikkään näköiset vaunut ja kaukalo! Hienoa, että pääset nyt lomalle, varmaan mukava tunne, kun on ahertanut koko kesän ja nyt pääsee rauhottumaan.

Annuli, onko se tulehdus nyt vihdoin mennyttä? Ainakin olet "päässyt" töihin, joten varmaan olo on jo parempi. Toivottavasti nyt kaikki menee putkeen, etkä joudu stressaamaan enää mistään ylimääräisestä! :hug:

Maisemalle onnittelut hienoista ultrakuulumisista! Päivä kerrallaan eteenpäin ja kohta huomaat että viikkoja on kasassa jo aika monta!

Kuunkulta, mulla on taas alkanut lirahtelemaan välillä jotain vetistä housuun, ja just tänään mietin että onkohan tää jotain virtsankarkailua vai mitä ihmettä. Saakohan Suomestakin noita testejä? Kehtaiskohan käydä apteekissa kysymässä?

Taidan lähteä tästä jatkamaan perehtymistä lastentarvikkeisiin! Hyviä vointeja kaikille!

Enni, 19+0.
 
Pikapoikkeaminen tänne.
Maisemalle onnea.
Siis mä kyllä luulen, et se lorahtelu on valkovuotoa, koska sitä tulee mullakin vähäväliin ja tuskin näillä viikoilla se kuitenkaan on vielä vettä. Ja neuvolalääkäri sanoi, et on ihan normaalia, et valkkari lisääntyy raskauden aikana paljonkin. Oli muuten tosi outoa mennä sisälle siitä ovesta missä luki "äitiyspoliklinikka".
Mäkin löysin meille melko hyvät vaunut (orat) ja edulliset, mutta en tiedä uskallanko vielä niitä ostaa pois (vaikka riskiraja onkin nyt ylitetty).
Finttu 12+4
 
Iltoja naiset!

Mä muistan myös elävästi kuinka kävin 1. ultrassa (yksityisellä) varmistamassa, että toukka on oikeassa paikassa. Itkut siinä tuli tirautettua kun näki sen ruskuaispussin ja pikku sydämen väpättävän. En varmasti unohda sitä ikinä! Ne viikot alkaa siitä rullaamaan tosi hujauksessa, uskokaa pois te jotka olette alkutaipaleella :heart:

Mulla valkkarin määrä vaihtelee kovasti. Alkuviikoilla pääsin vähällä, mutta nyt on päiviä jolloin tosiaankin lorahtelee epämiellyttävästi. Mutta muistakaa, että sen tarkoitus on suojata limakalvoja ja kohtua epäpuhtauksilta. Vaikka se niin inhottavaa onkin.

Finttu me tilattiin orat (ora taiga taikanallet). Sitä sai vain tilattuna. On tosi kivan näköset luonnossa, netissä oleva kuva ei näytä miltään. Ja niissä on ne kaikki tekniset ominaisuudet mitkä vaadittiin vaunuille. Ja on nimittäin tukevarakenteiset, ei kaatua kovassakaan tuulessa ja myrskyssä=) Niin ja kun tilasin/maksoin ne netissä, meni 5 päivää kun ne oli jo meidän kotiovella (ilmainen kotiinkuljetus). Vieläkin hämmästelen miten oli sutjakkaa palvelua! Mitkä orat meinasitte ostaa?

Toi seitsosten odotus/synnytys oli ihan käsittämätön juttu tosiaan. On siinä ollut pusaamista! Toivottavasti kyseisellä äitillä on kunnon tukiverkko, voipi hoitaminen ottaa vähän voimille. Ymmärsin, että vauvat voi hyvin vaikka syntyikin noin monta kerralla.

Mä en sitten saanut viime yönä unta juuri lainkaan kun vaaveli päätti potkia ja pitää pippaloita oikein kunnolla. Ja kun ne potkut ja kääntymiset tosiaan tekee kipiää jo. Ehkä minun herkkä hipiä tottuu kohta niihin, hope so! Olen miettinyt, että onko tää normaalia, että tekee noin kipiää jo tässä vaiheessa mutta kai se on. Kyllä mä niistä mainitsin viimeksi neuvolassa ja ei th ainakaan huolestunut. Jospa sieltä vaan on tulossa todellinen futari =)

Ihanaa kun tuttuni ompeli meille oh verhot sekä lastenhuoneen verhot. Nyt ne on vaan silitystä ja ripustusta vailla. Itse en aio kiipeillä vaan ukkoni saa hoitaa ripustamisen. Ei me vielä tehdä lastenhuonetta valmiiksi sen kummemmin mutta verhot laitetaan kun ei siinä huoneessa vielä olekaan kuin sälekaihtimet. Ollaan asuttu sen verran vähän aikaa talossamme.

Mä alan nyt katsomaan "naistenmiehiä" ja sitten unta kaaliin...

Marica ja poitsu 26+5
 
Hei taas..

Ja ihan ekaksi Deninalle onnittelut siviilisäädyn vaihtumisesta!! :flower: :flower:

Ihme juttu tuo seitsemän vauvan syntymä! Ajatella miten hienoa, että kaikilla painoa 2-4kg ja mennyt kuitenkin jonnekin 34viikolle! On siinä ollut kantamista. Sektio on kyllä varmaan ollut ainut vaihtoehto lasten turvallisuuden kannalta. Minkähänlaiset istukkajutut heillä on ollut? 7 kappaletta vai joillain yhteiset?

Marican tutti vs tuttipullo- ajatuksiin.. Toisaalta, jos maito ei nouse tai imetys ei lähde sujumaan niin tuttipulloahan tarvitaan hetimmiten. Kun taas tuttia ei kaikki lapset syö koskaan ja jotkut huolii sen vasta muutaman kuukauden ikäisenä. Ja jotkut antaa vasta sitten kun imetys on lähtenyt käyntiin ettei häiritsisi imuotteen opettelua. Puolensa ja puolensa. Mä hommasin molemmat valmiiksi, ihan vaan taas ostamisen ilosta kai.. :D

Mä kyllä pesin äp:n vaatteet. Varsinkin haalari haisi jotenkin liikaa "tehtaalta" ja jotenkin ne vaatteetkin vaan teki mieli pestä. Yhdet niistä vaaleista housuista nukkasi ihan kummasti. Jouduin teippaharjan kans ajaa niitä puhtaaksi. Ihme juttu kun muissa samassa pesussa olleissa ei ollut mitään.

Hmm.. En osaa kyllä Maija-Mamman asuinpaikkaa veikata... Ehkä joku Unkari vois olla..?

Meillä tuo parin viikon sisäkarenssi talvella ei koiran kannalta haittaa kun eipä tuo niin lenkkeilystä pidä lokakuun ja huhtikuun välisenä aikana. Pikapissalla käy ittekseen ovenraosta. Nakukekkulin hyviä puolia. ;)
Tosin mulla on edelleen sille hakusessa vanhanajan sisaristuin vaunujen päälle. Appiukko sais vähän fiksaamalla laittaa siihen jotkut "laidat" ja näin koirakin pääsis hyvin pukeutuneena ulkoilemaan vaunulenkeille. Muuten se tarkenee kun on haalari ja pipo mutta tassut ei kestä märkää lunta tai pitkiä kävelypätkiä talvella.

Gerin vaunut oli meikäläisen makuun! =)
Mun onneksi tuli tehtyä tuo Ikea-reissu jo alkukesästä. Muuten menis nytkin mutta autossa istuminen jatkuvan pissahädän kanssa ei ole niin kovin kivaa. Näitkö siellä niitä hoitoalustan suojia? Ne oli aika kätevän tuntuisia kun pesaisin ne tuossa yhtenä päivänä ja testasin alustan päälle.

Hei Tiltalitti.. Eikös sellainenkin merkki ole kuin Cassena? Siis Gessleinien lisäksi.
Ja juu.. Mun vararengas on tipahtanut tuonne ihan alimmaiseksi. Tissien alla siis vauvamaha ja sitten navan alla alimmaiset 3-5cm läskiä. Ei taida sieltä kiristyä lainkaan..

Tuo turvotuskin on aika yksilöllistä. Mulla ei oo koskaan jalat väsyny mistään kävelystä tai seisomisesta ja nyt raskausaikanaan ei ole ollut turvotusta. Kuulun enempi selkävaivaisten osioon mutta onneksi niitäkään ei nyt raskausaikana ole ollut. Lapaluun ja käden kipua lukuunottamatta, jotka nekin onneksi helpottuivat muutamalla fysioterapiakäynnillä.

Täällä iski perjantai-iltana pieni kuiva yskä, joka sittemmin muuttui kamalaksi yskimiseksi, veri vaan maistuu kurkussa. Korvia kutittaa mutta ei nyt just kipua ole onneksi. Kuumetta oli viimeyönä ja tänään vähän rytmihäiriöitä (mulla usein kuumeen mukana tulee rytmihäiriöt). Nokka alkaa mennä tukkoon, että kyllä tästä ihan kunnon flunssa on kehkeytymässä. :headwall:
Ei paljon Panadolit auta, pitäis ottaa jotain tulehduskipulääkettä mutta alkaa olla siinä rajoilla tuo Ketoprofeenikin, että voisko vielä ottaa. Eri lähteiden mukaan raja on 28-32 viikkoa ja mulla nyt siis rv 29+2. Laitoin omalle gynelle säpon ja kysyin mielipidettä kun Taysin Svo:n mukaan vaan tuota Paracetamolia pitäis ottaa. En viitti sitä suotta nappailla kun ei meikäläisessä mitenkään vaikuta. :snotty:

Ai niin.. Puutarhajuttuja taasen.. Alkukesästä tuntui niin oudolta höyläillä alapäätä kun ei enää nähnyt sinne niin hyvin. No, siihen tottui mutta nyt alkaa olla taas uusia vaikeuksia kun alkaa jo käsistä pituus loppumaan ja notkeuskin on tässä kesän mittaan vähentynyt.. :ashamed:

Mukavaa alkavaa viikkoa! Ennin ultrakuulumisia ja sukupuoliveikkauksia odotellen.. :)
 
Huomenta.. Onko ihanampaa asiaa kuin oma gyne, joka vastaa sähköpostiin heti aamusta?? Sain luvan ottaa tulehduskipulääkkeitä ja mikä parasta: sain perustelut miksi jotain voi käyttää ja jotain ei.

Otin jo illalla yhden Ketorinin ja yö menikin kohtuullisesti (Lue: olen hengissä ). Ja nyt pääsen ehkä iltapäivällä kouluunkin.. :) Elämä voittaa!

Muoks. klo 14.35 Elämä ei todellakaan voita. Voiko räkätautiin kuolla? :| :|
 
Ihania masukuvia täällä! Omani on vielä kaiken pläskin takana piilossa.

Finttu. Me ollaan jo maksettu kaveripariskunnalle rattaat, jotka ostetaan heiltä. Mutta ei olla vielä saatu aikaiseksi haettua niitä, kun ei tiedetä, mihin ne laitettaisi... Huutonetistä oon löytänyt mieleiset hoitopöydän ja pinnasängyn, ajattelin huutaa ne tällä viikolla. :)

Rv 11+5
 
Koneen kätköistä kaivoin tämän ekan eli rv 12+5 ja toinen otettu eilen eli rv 29+2. On niissä vähän eroa. B) Kyllä noista huomaa, että mulla oli mahaa jo ennestään.





Oih.. On tässä flunssassa yksi hyvä puoli.. Mun on tullut luettua keskiviikon tenttiin. Vaikka olo on kyllä kamala. Vauva tosin potkii tosi kovaa. Oiken maha heiluu välillä. :heart:
 

Yhteistyössä