V'''tuttaisko teitä tällainen lastenhoitoapu äidiltänne???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja cfcfcfcfcfcfc
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

cfcfcfcfcfcfc

Vieras
Äitini halusi itse tulla tänne "auttamaan kun sinulla on nyt se vauvakin".. esikoinen siis 2,5v.

No, äitini ei piittaa mistään rajoituksista, joita ollaan lapselle laitettu. Ja olen niistä MONTA KERTAA JOKA VIERAILULLA sanonut (muutamia esimerkkejÄ: ei, lapsi ei saa koko ajan napostella karkkia, eikä syödä voileipiä sohvalla, eikä tuijottaa samaa videokasettia kolme kertaa putkeen).

Äitini ei välitä eikä kunnioita näitä meidän tapoja/rajoja lapselle vaan ihan tahallaan tavallaan uhmaa niitä. Me ollaan täällä kotona asetettu lapselle rajat ja vaikka lapsen mummo tänne tulee niin ei hän minusta saisi TAHALLAAN tehdä toisin kuin me, meidän kodissa. Kun asiasta sanotaan, "meillä ei saisi syödä tuossa sohvalla mitään voileipiä" niin äitini "selittelee" asian jotenkin että "eipä se tuossa paljoa syönytkään" tms.. aaaaargh.

Samoin hän aikoo väkisin istuttaa kukkia takapihalle vaikka sanoin etten niitä jaksaisi millään hoitaa ja viime vuonna se yksi ainoa penkkikin kuihtui jne... Näitä esimerkkejä on vaikka kuinka.

Nyt kun äitini oli lähdössä sanoin, että minua harmittaa kun hän ei yhtään kuuntele mitä sanon, niin äitini marttyyrimaisesti "suuttui" ja sanoi viileästi lähtevänsä.

Ei jumaliste, että tuli paha olo. Mun äiti oli lapsena mulle kaikkea muuta kuin hyvä äiti (siis mm. pahoinpiteli fyysisesti, ei koskaan halannut tms..). Miksi sen pitää ihan tahallaan olla tuollainen?

Mun äiti aina sanoo, et kyllä mummu saa hemmotella. Joo, toki saa. Mutta siellä mummulassa. Hänen "oikeutensa" ei kyllä käy meillä.
Ja kyllä, ärsyttäisi.

No just. En suuttuisi. Isovanhemmat saavat vähän hemmotella lapsenlapsiaan. Olisit iloinen että saat apua. Ja kukkapenkin laittaminen, minusta kaunis ele. Hoidit sitä tai et.

on minulle tuollainen, kuulostaa omalta äidiltäni. Ja joo, niin paha mieli aina tulee. Arrrgghh!!! Meillä on 6 lasta ja alussa pyysin paljonkin apua, mutta viime vuosina en ole pyytänyt hoitoapua muuta kuin pakollisissa tilanteissa. Siten vältän nuo kurjat tilanteet ja sen pahan mielen........OLen päättänyt, että itse olen aikanani täysin erilainen mamma!

Miksi sä sit oot vielä äitis kanssa tekemisissä, jos se on pahoinpidelly sua lapsena kaikin tavoin?

Mut ehkä se koittaa jotenkin hyvittää niitä aiempia tekojaan nyt sun lapselle. Eli olemalla ns. hyvä mummo. Ja se sit menee överiksi niin, että antaa kaiken periksi ja tekee just niinku lapsi haluaa.

Mun äitini on kanssa toiminut minun ollessani lapsi sen verran erikoisesti, että olen tehnyt päätöksen, ettei hän saa hoitaa lapsiani ollenkaan. Esikoinen täytti juuri 11v ja päätös on todellakin pitänyt. Eipä äiti ole kyllä tarjoutunutkaan, eipä sillä. Siskoni lapsia hän silloin tällöin hoitaa ja on esim. jättänyt 8kk ilman päivällistä, kun kuulema on muutenkin niin pullukka...

Mummot on mummoja, minä tiedän ettei äitini kuuntelisi sanaakaan minun toiveistani lasten hoitoon liittyen, joten lapset eivät siellä mummolassa ole hoidossa olleetkaan.(tosin siihen nyt liittyy paljon muutakin, huonokuntoinen talo ja äidin dementia ei ole lapsille se turvallisin vaihtoehto)
Anoppilassa lapset ovat välillä paljonkin ja siellä on voimassa mummolan säännöt jotka kyllä kieltämättä ovat täysin minun toiveideni mukaiset. :)

Yhteistyössä