Lapsi ei saanut tänään aamupalaa koska menimme myöhässä tarhaan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Veikkaisin tuota syyksi, että ei tiedetty, tuleeko lapsi juuri puoli 9 vai vasta paljon myöhemmin. Kai se on niin, että vain harvaa ruokaa voidaan säilyttää huoneenlämmössä, ja silloin ei ole ollut sellaista ruokaa mitä säilyttää. Näkkärikin ilman voita on aika puisevaa. Nälkäinen lapsi olisi voinut olla entistä pettyneempi kun sellaista tarjotaan?

Lisäksi huomaan, että äiti ei ole auton rikkoonnuttua huomannut pyytää jättämään jotain syötävää. Luulisi, että olisi jätetty jos olisi huomannut pyytää.

Ap soitti, että he myöhästyvät, mutta kertoiko hän jo soittaessaan, että lapsi ei ole syönyt aamupalaa ja pyysikö jotain jättämään sivuun? Vai ilmoittiko hän soittaessaan ainoastaan sen, että auto hajoisi ja he ovat myöhässä?

Jos sanotaan että tulee myöhässä, niin ei voi tietää onko syönyt. Meillä olisi kyllä jätetty jotain syötävää jos olisin kyseisessä tapauksessa pyytänyt. Muuten olisi vain ajateltu että kiva kun ilmoittaa että tulee myöhemmin (odotetaan ennen kuin lähdetään metsäretkelle tms).

[QUOTE="minä";22896185]vastaan 6 päiväkodin toiminnasta ja takaan että KYLLÄ meillä saa ruokaa tuollaisessa tapauksessa. Itse nostaisin hirveän haloon jos mun lapselle tehtäisi noin.[/QUOTE]

Lisään vielä että kyllä saa jotain vaikka ei olisi puhelimessa älynnyt asiasta mainita. Yleensä lapsi on varmasti aamupalalla...

Mun lapseni on saanut muutaman kerran PYYTÄMÄTTÄ eväät mukaan, kun olen hakenut esim neuvolaan lähtiessä (vaikka olin varannut oman välipalan mukaan)

[QUOTE="minä";22896185]vastaan 6 päiväkodin toiminnasta ja takaan että KYLLÄ meillä saa ruokaa tuollaisessa tapauksessa. Itse nostaisin hirveän haloon jos mun lapselle tehtäisi noin.[/QUOTE]

Helpotuksen huokaus, kiva kuulla. Kaksi vuotta pois päivähoitomaailmasta ja kiva kuulla, että aika moni alan ihmisistä tässäkin ketjussa on tätä mieltä, että ei ole todellakaan vaiva eikä mikään etsiä lapselle syötävää ap:n kuvaamassa tilanteessa.

Meidän pk:ssa aina kysytään, onko lapsi syönyt aamupalaa kun usein tuon sen yhdeksäksi (aamupala-aika 8.15-8.45). Tietysti syötän kotona, koska tiedän tuon säännön, mutta mielestäni silti mukavaa, että varmistavat. Todellä kylmää käytöstä ap:n pk:ssa :(.

Olen pk:n kannalla, sillä mietipäs, jos ja kun jotkut muutkin mattimyöhäiset naukuvat lapsilleen sitä aamupalaa, niin eihän siitä pian mitään tulisi, kun yhdelle antaa, niin kohta täytyy muillekin antaa. Harmi lapsellesi, mutta ei se siihen yhteen kertaan kuole. Säännöistä ei ole hyvä lipsua, muuten ei homma toimi. Siinä vaiheessa ollaan jo muissa hommissa, kun on aamupalat syöty. Ei siinä voi yhtä alkaa yksityisesti ruokkimaan.

ja höpö höpö...

Jos sanotaan että tulee myöhässä, niin ei voi tietää onko syönyt. Meillä olisi kyllä jätetty jotain syötävää jos olisin kyseisessä tapauksessa pyytänyt. Muuten olisi vain ajateltu että kiva kun ilmoittaa että tulee myöhemmin (odotetaan ennen kuin lähdetään metsäretkelle tms).

Juuri näin. Ja kyllä vanhemman asia on huolehtia, että lapsi saa aamupalansa. Eli tässä tapauksessa olisin itse, huomatessaan että emme ehdi aamupala-aikaan pk-hon, käynyt vaikka kaupan/bensa-aseman kautta hakemas lapselle sen karjalanpiirakan ja pillimehun ennen päiväkotiin viemistä.

Juu, meidänkin pk:ssa yleensä sitä ruokaa jätetään vain siinä tapauksessa että siitä mainitaan erikseen, ei muulloin, vaikka ilmoittaisikin että lapsi tulee myöhässä. Eihän ne voi etukäteen sitä tietää onko lapsi syönyt vai ei.

Mun lasten pk:ssa on saanut lounasta vastaavassa tapauksessa, joten varmaan saisi aamupalaakin. Siellä on yleisesti ottaen fiksua sakkia töissä. Jos on eväsretki ja jonkun lapsen vanhemmat eivät ole muistaneet pakata eväitä, niin päiväkodista pakataan mukaan leipä ja mehu, tms, eikä lapsi joudu kärsimään vanhempien unohduksen takia. Takuulla siis väsäisivät jonkun voileivän & antaisivat lasillisen maitoa myös aamupalalta auton hajoamisen takia myöhästyneelle lapselle.

Se, että lapsi myöhästyy ruokailusta jonkun muun, vältettävissä olleen syyn takia, on minusta eri asia, ja silloin ymmärrän jos ei aleta tekemään aamupalaa erikseen yhdelle.

Varmasti useimmissa päiväkodeissa olisi lapsellesi jätetty aamupalaa sivuun. Ei tulisi mulle mieleenkään olla antamatta aamupalaa lapselle vastaavassa tilanteessa. Toinen asia on sitten ne perheet, jotka tuovat lapsensa aina puoli yhdeksän hoitoon (tai vähän jälkeen) jaolettavat saavansa vielä aamupalaa. Vaikka kuinka sanoo, että aamupala loppuu klo 8.30, ei mene millään perille. Nämä tapaukset jäävät ilman aamupalaa mikäli kärry on jo ehditty viedä keittiöön.

Yhteistyössä