Isäpuoleni hakkaa äitäni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joku18v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

joku18v

Uusi jäsen
18.05.2014
3
0
1
Tästä tulee pitkä teksti!

Täytän 18 ja minulla on 6v puolipikkuveli. Äitini on sairaalloisen mustasukkainen isäpuolestani ja syyttää sitä pettämisestä joka päivä, ihan turhaan. Tiedän että isäpuoleni ei petä häntä. Äitini jatkaa syyttelyä eikä päästä isäpuoltani edes talostamme yksin ulos. Äitini suuttuu jos isäpuoleni katsoo toista naista. Äiti jatkaa syyttelyä tunteja "Oliko huoralla parempi "alapää" "Sonnihuorapukki" " HIVI paska".. Näitä riittää.. Lopulta tuntien jälkeen isäpuoleni hermostuu totaalisesti ja alkaa hakata äitiäni, äiti huutaa minut apuun ja olen kyllästynyt siihen. Tänään olimme shoppailemassa ja sanoin äidille että älä syytä sitä turhaan siitä pettämisestä, ellei sulla ole todisteita siitä, koska kärsit siitä itse ja sanoin myös että tämä on viimeinen kerta kun tulen väliin kun hän hakkaa sinua ja taas on tälläinen tilanne menossa. Sattuu kun en voi tehdä mitään, mutta tämä on parempi äidilleni. Muutan pois kotoa kahden kuukauden päästä enkä ole täällä enää riidan selvittäjänä. Eniten minua käy sääliksi 6v pikkuveljeni joka jää 16v siskoni kanssa ja isäpuoleni ja äitini kanssa kotiin asumaan. 16v siskoni ei ole ikinä kotona eikä häntä kiinnosta miten pikkuveljemme voi. En haluaisi että pikkuveljeni saa traumoja, hän näkee hakkaaamista ja huutamista " huoraamisesta" joka viikko ellei monesti viikossa. Olen sanonut äidilleni että jätä hänet ja meillä on todisteita isäpuoleni hakkaamisesta että äitini saisi yksinhuoltajuuden pikkuveljestäni, mutta ei siltikään halua erota ja syyttää isäpuoltani huoraamisesta. Tänä aamuna isäpuoleni sanoi että minä teen nyt avioerohakemuksen ja äitini kielsi ja alkoi taas syyttää pettämisestä mistä ei ole todisteita ja sai turpaan lisää. En tiedä mitä tehdä, Äitini siirtää minulle liikaa vastuuta pikkuveljestäni olen hoitanut hänet aina vauvasta lähtien. Hakkaamista on jatkunut äitini raskaudesta lähtien. Mutta tiedän että äitini asettaa isäpuoleni liian ahtaalle ja syyllistää tätä turhaan. Minun mielestäni isäpuoleni kuuluisi saada mennä yksin talostamme ulos kauppaan ym. Asumme ulkomailla, ja siksi myös äiti on epäileväinen ulkomaalaisia naisia kohtaan ja syyttää pettääämisestä. Oli pakko saada purkaa jonnekkin.

Voi miten surullista. :( Äitisi ei kuulosta ihan terveeltä, eikä toisaalta väkivaltakaan ole koskaan oikein. Käyttääkö äitisi tällaista kieltä myös pikkuveljen edessä ja joutuvatko myös pienemmät sisaruksesti väkivaltaa todistamaan?

Sinullakin on tosiaan vaikea tilanne. Millaisessa maassa asutte? Toimiiko siellä lastensuojelu samoin kuin Suomessa? Ja oliko sinun esim. koulun kautta mahdollista päästä juttelemaan terveydenhoitajalle, psykologille tai vastaavalle henkilölle, jotta pääsisit kasvoikkain puhumaan jonkun ammattitaitoisen ihmisen kanssa huolistasi?

Ainakin jos olisit Suomessa, suosittelisin olemaan yhteydessä lastensuojeluviranomaisiin, mutta ymmärrän kyllä, että ilmoituksen tekeminen omasta perheestä on vaikeaa. Tosin ei sitä tarvitse minään ilmiantona ajatella, vaan ennemminkin avun pyytämisenä.

Vvieras, googlaa sitä mitä tahansa, niin aina ohjautuu tänne. Ihan hyvä paikka tämä on kysyä neuvoa, ja purkaa sydäntään.

Ap, sinulla on vaikea tilanne. Äitisi pitäisi saada käsittämään, millaista aiheuttaa teille lapsille. Voisitko puhua molemmille? Väkivalta on ehdottomasti väärin, mutta myös henkinen sellainen. Molempien täytyisi muuttaa käytöstään. Jos et saa paikallista apua, voit hyvin ottaa yhteyttä myös Suomeen, saat ainakin ohjeistusta, ja faktaa miten toimia.

Olet vahva, jaksa vielä. <3

Yhteistyössä