Voitko puhua miehellesi vaivoistasi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Haidi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Haidi

Vieras
Kivuista, sairauksista, yms. mitä nyt kaikkea voikaan olla. Vai suuttuuko miehesi jos sinulla on liikaa särkyjä tai vaivoja?

Itellä on niska-hartia-selkä-vaivoja hirveesti, sellanen taipumus ja sitten vielä tuo työ jota inhoan ja joka rasittaa fyysisestikin juuri niitä alueita. On jatkuvasti paikat jumissa ja sen seurauksena taas päänsärkyä päivittäin sekä ajoittain migreeni. Olen myös atoopikko ja allerginen kaikelle, ja ehkä siksi altis usein muillekin infektioille vaikka syön terveellisesti ja vitamiinilisiäkin.
Mies on ihan raivona kun kerron sille jos sattuu, vaikken pyydä häneltä mitään niiden asioiden takia enkä koko ajan niistä vingu, kerron vaan usein jos joku paikka sattuu ja särkee taas, tai jos olen kipeänä. Täytyisi jatkuvasti miettiä mitä voit sanoa ääneen ettet vaan ole tullut kertoneeksi liian montaa vaivaa viikon aikana, puhumattakaan jos olet ottanut useamman kuin yhden lääkkeen näihin sen viikon aikana.

ihan kaikista vaivoista, ongelmista kerron. Siis ihan kaikista. Ei suutu, vaan tukee ja etsii tietoa tai pyytää menemään lääkäriin (jonka tajuan usein kyllä itsekin ) =)

mä olen sellanen alatisairas tyyppi ja koen olevani myös luulotautinen, myönnän sen... mul on sairaus, joka kylläkin on ollut oireeton kymmeniä vuosia, mut välillä se antaa kuulla itestään... se taitaa mun vaivoista olla ainut minkä mies ottaa tosissaan, muitten kans hän kuuntelee sujuvasti ja myöntyilee, mut todennäköisesti antaa mennä toisesta korvsta sisää ja toisesta ulos... mut on ajan tasalla mun vaivoista ja ainakin esittää kiinnostunutta :D

mulla kans niska-hartiavaivoja ja onneks voin valittaa niistä miehelleni. Viuh! Olen nyt tapellut näiden vaivojen kanssa puoli vuotta, välillä jopa sairaslomalla niiden takia. Ois kauheeta, jos en vois kotona valittaa niistä! välillä kun olen huonompana on silloin kyl joka pv muistanut kysyä, et miten voit tänään. Ja kyl tyrkyttää mulle kaikenlaisia luonnon/luomu troppeja tai vitamiineja, et juo tuota, auttaa varmasti! Siitä ei tykkää, et mun syötävä särkylääkkeitä, apteekista ostettuja. Kuvittelee, et kaikki vaivat paranee, kun vain syö C-vitamiinia tai jotain msm:ää.
Kyl ois hyvä jos sä pystyisit miehelles näistä valittamaan, tuntuu, et helpottaa, ku saa jollekin kertoa, et kuinka kurja olo onkaan tänään ollut!

Munkin mielestä ilkee reaktio mieheltä... Esittää kiinnostunutta yleensä, mut heti ku on ärsyyntynyt jostain tai muuten on riitaa, ni huutaa mulle et hitto ku koko ajan on joku vaiva ja et keksin niitä päästäni, liiottelen ja nautin siitä valittamisesta.

Mä olen ennen ollut terve ja sairastanu harvoin, mut en tiedä sitten johtuuko nykysen työpaikan psyykkisestä vaikutuksesta tää jatkuva sairastelu. Mulla on noi niska-hartia-vaivat, päänsärkyä lähes päivittäin, migreeni ajoittain, allergia ja atopia, selässä synnynnäinen selkärangan jäykkyys joka aiheuttaa särkyä aika usein. Tän vuoden aikan mulla on lisäksi ollut varvas tulehtunut yli puol vuotta putkeen jonka jälkeen se leikattiin ja nyt on tulehtunut uudestaan leikkauksesta huolimatta. Se on tosi kipeä. Lisäks on ollu muutama tulehdus ja talvisin flunssa muutamaan kertaan. Töihin menoa jännitän usein niin, että on tosi kovia vatsakipuja.

Tiedän et mulla on paljon kaikkea, ja sairaudet varmaan lisäävät toisiaan ja olen myös tullut herkäksi pelkäämään pienistäkin poikkeavuuksista et taasko on joku. Mut toivoisin et omalle elämänkumppanille vois miettimättä kertoa mikä sattuu, ilman et tarvii harkita sitä et onko tää nyt riittävän tärkeä vaiva et sen voi sanoa ääneen. Enkä aina edes mitenkään valita, vaan kerron tai ihmettelen miks tuntuu joltakin.

Yhteistyössä