Voisko sossu auttaa mua?

  • Viestiketjun aloittaja nuori kysyy
  • Ensimmäinen viesti
"minävaan"
Suomessa on todella vaikea joutua/päästä osastolle. Todennäköisesti saisit sitä terapiaa ja lääkkeitä. Jono terapiaan on pitkä. Sun pää ei selviä muuttamalla Ouluun.
 
nuori kysyy
[QUOTE="minävaan";28633684]Suomessa on todella vaikea joutua/päästä osastolle. Todennäköisesti saisit sitä terapiaa ja lääkkeitä. Jono terapiaan on pitkä. Sun pää ei selviä muuttamalla Ouluun.[/QUOTE]

No ei se ainakaan pahemmaksi voi mennä. Ei varmasti kokonaan, mutta helpottaa se mun olotilaa paljon kun mä pääsen näistä ihmisistä ja tästä paikasta eroon. Pääasia, että mä en saa enää nähdä niitä ihmisiä tai ne ei saa tulla mun elämään enää mitenkään. Niin kaikki hyvin. Koska sillon ne saattais ruveta jauhamaan näistä mun mielenterveysongelmistakin ja mitä tein sillon kun en ollu ihan kunnossa ja se on paha, jos mä olisin sillon saanut itseni kuntoon.

Lääkkeet tekee oman osansa.

Terapia sitten kans, vaikka sinne pääsy vois kestää, eiköhän näillä selviä.

Luontaistuotteita aattelin kokeilla muihin sairauksiin ja eiköhän sen luontaisterapeutin kanssa voi sillon puhua ja tuleekin varmasti puhuttua, niin ennen kun pääsee vielä virallista terapiaa kokeilemaan.
 
"akka"
[QUOTE="minävaan";28633756]Mä kyllä veikkaan että muutto vaan pahentaa sun oloa, koska tohon päälle huoli siitä, kun rahat ei riitä edes asumiseen ja ruokaan.[/QUOTE]

Voipi olla että isompi muuttopuhti kaatuu siihen ettei saa asuntoa ilman vuokratakuita.
 
"minävaan"
[QUOTE="akka";28633800]Voipi olla että isompi muuttopuhti kaatuu siihen ettei saa asuntoa ilman vuokratakuita.[/QUOTE]

Jep. Voi olla että kummasti alkaa arvostaa niitä vanhempien antamia rahoja.
 
"sasa"
mut tottakai sitä niinku suojelee itteensä, ettei joudu hourulaan.
No et ainakaan voi enää kiukutella rajojen puutteesta. Olet omilla valinnoillasi ja asenteellasi rakentanut sellaiset rajat itsellesi, että et pysty tekemään mitään "normaaleja" ikäistesi hommia, vaan angstaat kuin rippikouluikäiset kakarat.
Itse sinä elämästäsi vastuussa olet. Ei kukaan tarjoa valmista elämää.
 
eaeaeae
Tiäkkö ap. Tein nopeen haun palstalla ja löysin sulta näit kirjotuksia jo reilusti viime vuoden puolelta. Ja maaliskuussa olit kirjottanu et ENSI KUUSSA alat tekemään asioillesi jotain. Hei maaliskuussa.... etkä oo vieläkää mitää tehny. nyt lopeta toi täällä riehumine ja sit kans tee asialle jtn
 
vierailija
Hakeudu sosiaali toimistaao ja pyydä vaikka tk lääkäriltä lähete psykan polille.(en tiedä paljonko on apua mutta omalla kohdalla helpotti eteenpäin menoa) hakeude erityis ammattikouluun esim. Kiipula. Sieltä saat ammatin ja saat lukea voinnin mukaan. Kiipulasta on pelkkää positiivista sanottavaa. Sossu auttaa asunnon saamisessa, jos et jaksa kouluun mennä. Asiat kyllä järjestyvät kun niitä järjestelee.
Kiipula on perseestä. Se on täynnä mölyapinoita
 
vierailija
Miks suomen terveydenhoito on sit niin huono? Eikö meidän maassa sen pitäis olla just todella hyvää? mä en ymmärrä jos sielläkin joutuu juoksee luukulta toiselle saamatta apua... just toi pelottaa jos ne on tollasii, et ottaakohan nekään nyt aikuisena mun hätää tosissaan, vai valahanko oikeesti lopullisesti kuoppaan, enkä saa tästä yhteiskunnasta edes otetta. Mä kun aina kiukuttelen ja oon välillä vähän sekasin mielenterveysongelmieni takia.. niin nää ihmiset ei esimerkiks usko sitä, vaan aattelee et mulla on vaan paska luonne ja haluun olla tollanen... siks ne vihaa mua ja pelkään et ne tekee tulevaisuudessakin mun elämästä helvettiä jos niille tulee joku tilaisuus siihen, koska pitävät mua huonona ihmisenä. Kaikki on ihan solmussa...
Rahat menneet eu:lle, afrikkaan ja mamyille, siis vasemmistolaiseen unelmaan. Toivottavasti ap sait avun 11 vuotta sitten ja olet ottanut vastuun elämästäis. Kaikkea hyvää sinulle ♥ 🤗 🌞
 

Yhteistyössä