Voisitko imettää toisen vauvaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En. Hätätilanteet oma juttunsa mutta sellaista tuskin eteen tulee. Oletan että vauvan äiti laittaa sapuskat mukaan ja jos jostain syystä ei laita niin meiltä löytyy niin äidinmaitoa pakasteesta kuin se varakorviketetrakin.

Juu siis hätätapauksessa kyllä. Varmaan ihan kaikki tekisivät sen, jos olis ihan pakko, siis esim. lapsen hengestä kyse. En tiedä mikä sellainen tilanne sitten voisi olla, mutta en usko että kukaan äiti pystyisi olemaan imettämättä mitä tahansa vauvaa, jos muuta ruokaa ei olis tarjolla ja omista tisseistä tulisi maitoa.

Itse en usko myöskään pystyväni siihen. Ja sitä paitsi, huolisiko vauva edes rintaa jos se ei tunnu äidiltä? Onko joku kokeillut?

Ennen vanhaan käytettiin ns. imettäjiä. Eli monestikaan äiti ei itse imettänyt lastaan, vaan kylässä/talossa oli imettäjä, joka imetti kaikkien vauvoja. Oletettavasti siis vauvat kyllä huolivat nälässään tissin kuin tissin.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon;28260621:
Ennen vanhaan käytettiin ns. imettäjiä. Eli monestikaan äiti ei itse imettänyt lastaan, vaan kylässä/talossa oli imettäjä, joka imetti kaikkien vauvoja. Oletettavasti siis vauvat kyllä huolivat nälässään tissin kuin tissin.

Tää on kyllä ihan uutta tietoa :O onko noille imettäjille maksettu vai mitä he ovat saaneet tosta? Muutaku riipputissit :D

Yhteistyössä