Voisitko imettää toisen vauvaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Sadie";28260655]Mikset ottaisi?[/QUOTE]

Miksi ihmeessä ottaisin jonkun pikkuvauvan hoitooni, hänen paikkansa on äitinsä luona. Jos lastaan ei itse jaksa hoitaa niin olkoon hankkimatta niitä.

Vastakysymys: miksi pitäisi ottaa?

(Jos siis esim itse kokee ettei pikkuvauvojen paikka ole hoidossa kuin hätätapauksessa)

Pikkuvauvojen paikka ei todellakaan ole hoidossa, mutta... Kyllä mä voisin ottaa, riippuen tilanteesta. Jos tietäisin että mun kieltäytyminen johtaisi siihen, että se vauva annettaisiin hoitoon ihan kenelle vain joka suostuu ottamaan, niin kyllä mä siinä tilanteessa ottaisin. Näin kärjistettynä esimerkkinä :)

Jos vauvalla tai minulla tai imettäjällä ei ole sairauksia/ lääkityksiä jotka voisivat olla esteenä imetykselle niin mikä ettei jos kaikille homma käy. Ollaan kaveri piirissä huomattu että 7-9 kk ikäisenä ei toisen tissi kelpaa enää vauvalle jos ei ole tuttu tissi.
Olen tarjonut niin että lapsi on käynyt tissillä ja maistanut maitoa. Minun lapselleni on tarjottu vierasta tissiä jota hän on maistanut :)
Hätätapauksissa ehdottomasti tarjoisin tissiä lapselle kun kuuntelisin nälkäänsä itkevää lasta.

[QUOTE="Sadie";28260684]Pikkuvauvojen paikka ei todellakaan ole hoidossa, mutta... Kyllä mä voisin ottaa, riippuen tilanteesta. Jos tietäisin että mun kieltäytyminen johtaisi siihen, että se vauva annettaisiin hoitoon ihan kenelle vain joka suostuu ottamaan, niin kyllä mä siinä tilanteessa ottaisin. Näin kärjistettynä esimerkkinä :)[/QUOTE]

Samoilla linjoilla. Oikeastaan lapsi lapselta (nyt neljäs vauva 4kk) olen huomannut vielä olevani yhä huonompi hoitamaan vieraita (pikku)vauvoja. Jotenkin tulee jo ihan kömpelö olokin jos pitäisi tuollaista hoidella vaikka periaatteessa homma on tuttua. Ihan läheisen tyyliin oman sisaruksen vauva voisi tuntua vielä luontevalta mutta muut ei.

Miksi ihmeessä ottaisin jonkun pikkuvauvan hoitooni, hänen paikkansa on äitinsä luona. Jos lastaan ei itse jaksa hoitaa niin olkoon hankkimatta niitä.

No oho. :O

Tottahan toki elämässä voi tulla vastaan tilanteita, joissa voi joutua pienekin lapsen jättämään hoitoon joksikin aikaan toiselle henkilölle. Varsinkin, jos lapsia on useampia. Näin äkkiseltään keksin, että yhdelle muksuista sattuu jotain ja tarvii lähteä käyttämään lääkärissä tms. Jos yhtä aikaa vauva nukkuu päikkyjään ja olisi oletettavaa, että nukkuu koko ajan, miksei voisi pyytää toista katsomaan vauvaa ja mennä lääkäriin vain sen toisen muksun kanssa? JOS siis lapsenvahti olisi helposti saatavilla jne. Tosin sitä en keksi, miksei tässä tilanteessa muistaisi lapsella ottaa vararuokaa muutoin mukaan, mut eihän näitä tilanteita etukäteen aina osaa ajatella. =) Mut ei tuossa ole kyse siitä, ettei jaksaisi hoitaa lapsiaan. Vaan siitä, että jos homman voi hoitaa järkevämmin muutoin, miksei niin voisi tehdä..

No joo. On mulla ollut pikkuvauvakin hoidossa (ruokapulloineen ;)). Äitinsä kävi parturissa ja missä lie. Kyllä mun mielestä äidillekin saa olla sallittuja muutaman tunnin poissaolot vauvan luota. Ei se paskaa äitiä tee, päinvastoin. Äiskäkin jaksaa taas paremmin, mikä väistämättä vaikuttaa vauvankin hyvinvointiin.

Mun lapsen isä on latinalaisesta amerikasta kotoisin ja meitä oli siinä muutama äiti, jolla oli suunnilleen samanikäiset vauvat. Laitettiin ruokaa ja juteltiin ja joku äiti oli kiireinen ruuanlaiton kanssa ja vauvalle tuli nälkä, hän kysyi, voisinko imettää hänen lapsensa kun mulla nyt oli maitoa ja oma lapsi oli jo kylläinen. Kuulemma ihan tavallinen tapa sielläpäin, että voidaan imettää kaverin lasta jos maitoa kerran on.
Eli joo, miksen voisi jos se lapsen äidille sopii.

[QUOTE="vieras";28260746]Miten voi ihmisen yleissivistys olla tätä luokkaa? Oletko nukkunut kaikki historian tunnit?[/QUOTE]

Joo olen nukkunut, ei kiinnostanut silloin teininä. Muutenkin oli vaikeaa omassa elämässäni niin ei tosissaan kiinnostanut sivistys.

[QUOTE="vieras";28260746]Miten voi ihmisen yleissivistys olla tätä luokkaa? Oletko nukkunut kaikki historian tunnit?[/QUOTE]

Tää oli aika mielenkiintoinen kommentti. Oon pistäny merkille, että tällä palstalla jossain vaiheessa keinolla millä hyvänsä pyritään syyllistämään aapeeta. Nyt se oli näinki naurettava tapa :D

Itse olen vauvana käynyt naapurin tädin tisseillä ruoka-aikana, kun mutsilla ei riittänyt maito ja naapurin tädillä sitä riitti omalle pojalleen ja sit siis mulle.
Voisin siis, jos nyt imetys muutenkaan onnistuu tälläkertaa.

Joskus ala-asteella toi nolotti, kun oltiin sen naapurinpojan kans samalla luokallakin, mutta päästiin siitä aika nopesti yli :D

Voisin. Varsinkin esim. siskon vauvaa, ei tekisi tiukkaakaan. Niin paljon siskon vauvaa hoidin, ettei imetys tuntuisi kovinkaan oudolta asialta.

Mutta en nyt varmaan ihan huvikseni vaan rupeisi toisten vauvoja imettämään.

voisin jos kyseessä olisi pieni 0-6kk vauva ja äidille asia olisi ok. itse en menisi tuommoista ehdottamaan (ihan siitä syystä että äiti voisi loukkaantua), joten vauvan äidin pitäisi asiaa itse ehdottaa.

Yhteistyössä