Voiko sukupuolitaudin saada, jos ei ole harrastanut seksiä koskaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pöllämystynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sukupuoliherpeksen voi saada ilman yhdyntää esim suuseksistä. Samoin jos itseään räpeltää heti vuotavaa huuliherpes rakkulaa kosketeltuaan. N.20% sukupuolielimillä esiintyvästä herpeksestä on herpes simplex 1 aiheuttama. Normaalistihan sukupuolielinherpeksen aiheuttaa herpes simplex virus 2.

Kuten toisessa ketjussa tänään jo kerroin on minulle pari lääkäriä sanonut että huuliherpesvirus voi siirtyä myös sukupuolielimiin ilman mekaanista tartuttamista. En tiedä pitääkö tämä paikkansa mutta näin väittivät. On kuulemman harvinaista mutta mahdollista.

Alkuperäinen kirjoittaja Siniviuhka:
siitähän tuli ohjelma telkkarista, että voiko vessanpöntöltä saada mitään tauteja, ja siinä ne sanoivat, että se on ERITTÄIN harvinaista sen takia, että vessan istuinrinkula on niin kuiva kasvualusta bakteerikannalle..siinä sanottiin, että ainoa miten sieltä pöntöstä voi saada jonkun taudin (ei siis sukupuolitautia välttämättä) on se, että pitäis nuolla sitä pöntön sisäpintaa...

Mä oon kans sitä mieltä, että esim. Amerikassa, missä kaikki on mahdollista, ei saa sanoa, ettei se ole mahdollista. Vaikkakin mahdollisuus olisikin vain se, että naiskentelet siinä tautisen vastapuolen kanssa, siinä renkulalla.
Tai vastaavasti nuolisit sitä sisäpintaa.
Eli käytännössä riski on olematon. Mutta miksei tuolla sitten ole kerrottu, että sen voi myös saada syömällä jonkun vieraan käytetyn kondomin?
:x

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras harmaana:
Sukupuoliherpeksen voi saada ilman yhdyntää esim suuseksistä. Samoin jos itseään räpeltää heti vuotavaa huuliherpes rakkulaa kosketeltuaan. N.20% sukupuolielimillä esiintyvästä herpeksestä on herpes simplex 1 aiheuttama. Normaalistihan sukupuolielinherpeksen aiheuttaa herpes simplex virus 2.

Kuten toisessa ketjussa tänään jo kerroin on minulle pari lääkäriä sanonut että huuliherpesvirus voi siirtyä myös sukupuolielimiin ilman mekaanista tartuttamista. En tiedä pitääkö tämä paikkansa mutta näin väittivät. On kuulemman harvinaista mutta mahdollista.

Totta kai herpekset voivat vaihtaa ns. paikka suuSEKSISSÄ.

Ja hsv1 (huuliherpes) tarttua esim. suutelussa. Huuliherpes ei sinänsä ole sukupuolitauti. Hsv2 on useimmiten alapäässä ja on siis sp-tauti. Mutta voivat siis vaihtaa paikkaa suuseksissä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kaspurantti:
Mutta miksei tuolla sitten ole kerrottu, että sen voi myös saada syömällä jonkun vieraan käytetyn kondomin?

no hyi helkkari
:laugh: :laugh: :x :x ihana mielikuva...

niin, tai entäpä jos syötkin autuaan tietämättömänä esim kurkkua tai porkkanaa, jolla joku olisikin masturboinut......hmmm... :x :x

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras harmaana:

Totta kai herpekset voivat vaihtaa ns. paikka suuSEKSISSÄ.

Ja hsv1 (huuliherpes) tarttua esim. suutelussa. Huuliherpes ei sinänsä ole sukupuolitauti. Hsv2 on useimmiten alapäässä ja on siis sp-tauti. Mutta voivat siis vaihtaa paikkaa suuseksissä.

Niinhän tuossa yllä kirjoitin.

Alkuperäinen kirjoittaja Siniviuhka:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaspurantti:
Mutta miksei tuolla sitten ole kerrottu, että sen voi myös saada syömällä jonkun vieraan käytetyn kondomin?

no hyi helkkari
:laugh: :laugh: :x :x ihana mielikuva...

niin, tai entäpä jos syötkin autuaan tietämättömänä esim kurkkua tai porkkanaa, jolla joku olisikin masturboinut......hmmm... :x :x

Niinpä. Kaupoissa pitäis olla vihannesosastolla varotukset, että varokaa sukupuolitauteja. Vihannekset ovat saattaneet käydä poimijoidensa pilluissa. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Heila:
Alkuperäinen kirjoittaja Swing:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Swing:
Tarttuuko hiivasienitulehdus masturboidessa? :snotty:

Joo se tarttuu sormista. :headwall:

Tai jos käyttää pesemätöntä kaverin dildoa :kieh:

Ja kuka noin muka tekee :x :x

En mää tierä :D

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja pöllämystynyt:
Lisätään vielä, että ilman minkäänlaista kanssakäymistä.
Ettei edes kädestä ole pidetty kiinni. ;)

Ei voi saada. Mutta hiiva ei ole sukupuolitauti..

Joo, meinasin kans huomautta, että hiiva ei ole sukupuolitauti. Hiivasyndrooma ei ole sama asia kun hiiva, mutta altistaa hiivalle ja miehellä on taipumusta hiivaan. Sillä on sitä jatkuvasti jaloissa ja joskus vehkeessäkin, eikä mula ole ollu koskan hivaa, vaikka ei ole asian välttämiseksi koskan mihinkään toimiin ryhdytty. Toisilla on siihen suurempi taipumus kun toisilla.

Sukupuolitautien tarttuminen vaatii limakalvokontaktin, joten niitä ei voi saada pöntöistä tai lauteilta. Tällöinhän pikkulapsilla ja vanhuksillakin olisi tauteja vaikka kuinka paljon. Tauteja on vain sukupuolikypsässä iässä olevilla. Taudit eivät tartu pisaratartuntana, ne eivät siis osaa hypätä pytystä pimppiin. Lauteilta taudit kuolevat nopeasti, kesämökin saunasta ei siis tartu tautia miniältä anopille. Poikkeuksena tietysti veren, synnytyksen tms. kautta saatu tartunta. Tosin kondylooma ei kaikissa maissa ole edes sukupuolitauti, ja sen voi äärimmäisen huonolla tuurilla saada muutoinkin. Esinerkiksi joillakin pikkulapsilla on todettu sukupuolielimissä kondyloomaa, vaikka kyseessä ei ole insesti. Mutta se on siis äärimmäisen harvinaista. Näin muistan sanomalehdestä lukeneeni ja myös eräs gyne on asian näin minulle selittänyt.

Elikkä sain nuorena sukupuliherpeksen nussittuani itsetehtyä tekopimppaa. Johon oli kai jääny vanhaa spermaa ja sitten kun menin uudestaan sitä käyttää sain haavoja penikseeni, siitä pari viikkoa ja penikseni pää johon haavat tuli, paisui kaksinkertaiseksi ja tuli kammottavia rakkuloita ja nestettä valui. Ja tajuttoman kivulias. Lääkäri totesi herpeksen ja määräs jotai antibioottia. Eli siten sain herpeksen. Esiintyy vielä aina välillä pieninä haavaumina.

Sukupuolitaudin voi saada myös esmi. Wc-istuimesta. Olen 17 vuotias poika ja sain vaikken ollut seksiä harrastanut. Lääkärin kanssa puhuttuamme ainoaksi vaihtoehdoksi jäi tämä.

Oon 12vee tyttö ja en oo harrastanut seksiä todellakaa.
epäilin että mulla on hiivatulehdus kun on tälläisiä oireita;
valkovuotoa paljon
kutinaa ja näppylöitä alapäässä
haisevaa tuo valkovuoto
Ja mä kokeilin jo kerran hiivalääkettä ja Se auttoi vähän mutta
vieläkin oireita. Mitä mun Pitäs tehä kun en haluu lääkäriin mennä :(
voiko mulla siis olla joku tauti?!
mitä poikaystäväni aatteleekaan näppylöistä?!?
sanokaa pliis jtain

Oon 12vee tyttö ja en oo harrastanut seksiä todellakaa.
epäilin että mulla on hiivatulehdus kun on tälläisiä oireita;
valkovuotoa paljon
kutinaa ja näppylöitä alapäässä
haisevaa tuo valkovuoto
Ja mä kokeilin jo kerran hiivalääkettä ja Se auttoi vähän mutta
vieläkin oireita. Mitä mun Pitäs tehä kun en haluu lääkäriin mennä :(
voiko mulla siis olla joku tauti?!
mitä poikaystäväni aatteleekaan näppylöistä?!?
sanokaa pliis jtain

OMG I feel U Mul on ollu kaikki samat ku sulla!!!

Yhteistyössä