Voihan syyhy!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja syyhy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

syyhy

Vieras
Kertokaas nyt kaikki mitä pitää tehdä että pääsee syyhystä eroon!!!!? :x

Petivaatteet vaihtoon, pehmolelut(?), päällä olleet vaatteet pesuun, voide(missä vaiheessa?).... mitä muuta?

Sehän siinä onkin kun kaikki pitäs tehdä vähän niinku samaan aikaan... kaikki tekstiilit pestä/pakastaa tai sulkea jätesäkkiin viikoiksi... Ei saa unohtaa käsitellä kelloja ja koruja, kenkiä, sohvia... Sohvan voi hoidella niin että peittää sen viikoks viltillä johon ei oo ollu kosketuksissa syyhyn aikana... taisin tehdä ite niin laitoin pyykkiin tavaroita ja sit jotain perus tarvittavia mitä ei voi pestä pakastimeen rasvasin itseni rasvalla, nukuin yön ja sit otin lakanat pois ja kävin suihkussa ja laitoin uudet lakanat tilalle...

syyhy on kyl melko kamala eroon päästävä... onneks ite olin sinkku silloin niin ei tarvinnut huolehtia koko perheen rasvaamisesta samana yönä...

vie kaikki peti vaatteet, yms. saunaan ja annat siellä muhia. Vaatteet kannattaa pestä mahd. korkeasss asteessa koneessa ja jos pakkaseen mahtu niin sinne kaikki irto tavara (pehmolelut) ym.

mä sain aikoinaan sellaselta ihmiseltä jolla se oli ollut jo puolivuotta... se vaan kummasteli kun kutiaa ja oli käyny ihotautilääkärillä yms useempaan kertaan ja diagnoosi oli et kuiva iho perusvoidetta... ja se ihminen ihan oikeesti oli raapinu kinttunsa verille ton syyhyn takii... ja tiedosti myös sen et kumma kyllä töissäkin porukka on ruvennu raapii itteensä... no mulla se oli varmaan 10 min kun oli google kertonut mistä on kyse ja lähdin apteekkiin hakee rasvaa...

Ei hajuakaan mistä sain. Kutina ei ole kova mutta selkeitä "mustia pisteitä" ihon alla jotka kutisee aamuisin. Eikö se siis ole syyhyn merkki? Muilla perheenjäsenillä ei ole.

Siis pitääkö sohva peittää vai miten? Luin jostain että esimerkiksi patjoille riittää pelkkä imurointi ja kääntäminen.

Alkuperäinen kirjoittaja kutina:
mä sain aikoinaan sellaselta ihmiseltä jolla se oli ollut jo puolivuotta... se vaan kummasteli kun kutiaa ja oli käyny ihotautilääkärillä yms useempaan kertaan ja diagnoosi oli et kuiva iho perusvoidetta... ja se ihminen ihan oikeesti oli raapinu kinttunsa verille ton syyhyn takii... ja tiedosti myös sen et kumma kyllä töissäkin porukka on ruvennu raapii itteensä... no mulla se oli varmaan 10 min kun oli google kertonut mistä on kyse ja lähdin apteekkiin hakee rasvaa...

Itsekin raavin kinttujani, mutta ei ole syyhyä. Kutina ihmisessä voi johtua monesta muustakin. Omalla kohdallani piirtopaukamointi aiheuttaa kutinaa.

Riittääkö siis patjoille imurointi ja kääntö? Ja pitääkö vaan päällä olleet vaatteet pestä vai pitääkö alkaa pesemään muitakin vaatteita? Kengät? Muoviset lelut?

Yhteistyössä