Mitä helv.??! Pojan koulussa SYYHY :x

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja a
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

a

Vieras
Tänään ilmoittivat koulusta, että koulussa on syyhyjä :X "Toimikaa asian edellyttämällä tavalla" lukee postissa muttei mitään muuta ohjeita :o Mitä ne asian edellyttämät tavat sitte on ja hyi helvetti, mistä edes tietää onko syyhy?

miehelllä oli syyhy syksyllä, on kuulemma aika yleistä...

Eli kutisi ihan sairaan paljon. Meihin muihin se ei tarttunut, mutta on niin tarttuvaa että koko perhe pitää käsitellä asiaankuuluvalla reseptillä saatavalla rasvalla. Ja petivaatteet kaikki pakkaseen tai kuumaan saunaan, pestävä lakanat ja vaatteet.

Oli melkoinen rumba ja kesti kauan ennenkuin kutina lakkas miehellä.

Mun exällä joskus epäiltiin syyhypunkkia ja sit mäkin tein omassa kodissa sen koko ruljanssin. Enkä halua toiste kokea! Oltiin evakossakin liki viikko, onneksi oli kunnon pakkanen niin sai partsille kamoja. Kaikki pehmolelut, vaatteet, kaikki. Ei ollu kiva :(

Ja loppujen lopulta sillä exällä olikin vaan joku allergia eli koko touhu turhaan :(

ei se kutina alakaan heti, eikä silmä erota niitä syyhyläisiä... ihokosketuksessa ne tarttuu, vaatteiden ja lakanoiden välityksellä. Mies sai hotellista...

mut kannattaa kysyä neuvolasta tai lääkäriltä mitä ne suosittelee...

no sitähän se syyhy on että kutittaa... itselläni oli aikanaan kouluaikana,
apteekista piti hakea semmosta maitomaista litkua ja sivellä sillä koko kroppa...
en muista pitikö lisäksi jotain muutakin tehdä.

Toki saatte ohjeet apteekista sitten jos syyhy teillekin tulee, tässä vaiheessa varmaankin
haluavat koulusta tiedottaa, että sellaista on liikkeellä.

http://www.poliklinikka.fi/?page=2652164&id=9262683
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00507

Miä kun ite olin ala-asteella, oli syyhyä liikeellä koulussa ja tarttuhan se. Eniten kutis kädet sormien välistä. Näky näpyt käsissä.
Voiteet apteekista ja koko perhe hoidettiin kerralla. Eipä se nyt niin karmeen kummonen ollu.
Vaatteet, petivaatteet ja matot pesuun. Kyllä sen sit siitä kutinasta huomaa, onko tarttunu vai ei.

Alkuperäinen kirjoittaja Seikkailija Dora:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
helvetin hieno homma :kieh: Kotona ihan muutaman päivän ikäinen vauvaki :(

jaiks.
vauvoissa on se ongelma että syyhy levii joka paikkaan eli sitä voidetta joutuu laittaa päähänkin. kun isommille lapsille ja aikuisille ei tuu kaulan yläpuolelle.

Kuinkas se nyt noin on???

Alkuperäinen kirjoittaja Seikkailija Dora:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
helvetin hieno homma :kieh: Kotona ihan muutaman päivän ikäinen vauvaki :(

jaiks.
vauvoissa on se ongelma että syyhy levii joka paikkaan eli sitä voidetta joutuu laittaa päähänkin. kun isommille lapsille ja aikuisille ei tuu kaulan yläpuolelle.

Meillä oli syksyn syyhytaistelu. Jouduttiin tekeen 4henkiselle perheelle noi hoidot 7 kertaa, kun tuli päiväkodista aina uudestaan ja uudestaan. Päät pestiis Nix shampoolla ja muu kroppa Nix voiteella. Pienin oli silloin alle 6kk ja se olis tarvinnu aina hoitoihin reseptin (hain sen reseptin kerran, kun ei oo vakuutusta ja ei saa kelalta korvauksiakaan). Mulle tuli myös naamaan ja päänahkaankin niitä punkkeja, joten ei pidä aina paikkaansa, ettei tulis muka kaulan yläpuolelle! Shampoo maksaa n.13? ja se voide oli yli 20? joten ei ihan huvikseen sitä kannata ostella.

Piimä, ihan tajuton ruljanssi. Meille tänään tieto, että yhdellä on pk:ssa syyhypunkki ja nyt kai ei voi muuta kun toivoa, että ei tarttuisi meidän perheeseen. Itse olen raskaana rv8 ja olen ymmärtänyt ettei tota Nixiä voi käyttää raskauden eikä imetyksen aikana. Arg.

Meillä oli viime kesänä koko perheellä syyhy, itse olin raskaana 25 viikolla ja kyllä vaan sitä Nix-voidetta voi käyttää raskaana ollessakin kun muuta hoitokeinoa ei ole. (Terve vauva näyttäisi tulleen)

En muuten ikinä enää mene Eerikinkadun Omenahotelliin, todennäköisesti sieltä se tarttui.

Yhteistyössä