APUA täiongelmaan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja täipää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

täipää

Vieras
Tarvisin nyt kipeesti apua ja järeitä aseita käyttöön! Meillä 4 (tyttö) lasta, koko perheen päät pesty 5 kertaa täishampoolla, joka kerralla vaihdettu puhtaat petivaatteet ja pyyhkeet kahen ekan pesun jälkeen käytetty kaikki tyynyt, peitot, patjat ja pehmolelut saunassa muutaman tunnin ja kotona kunnon siivous, kaikki käytössä olleet takit pipot huivit pesty, hiuslenkit, pinnit, pannat pakastettu, joka päivä käytössä olleet vaatteet pesuun (pesen kaikki 60c, lakanat 90c) ja taas niitä edelleen löytyy!!! ja mä oon jo ihan loppu tätä täitaistelua kuukauden ajan...
Onko ainoo vaihtoehto nyt leikkaa koko perhe kaljuks?!!! :(

Millä shampoolla oot pessyt? Laita sitä linicin 15 tököttiä.
Ootko pessyt sohvan yms missä vois olla?
Vaihda pyyhkeet joka käyttökerran jälkeen ja ainakin tyynyliinat päivittäin.

Niin ja olethan kammannut täikammalla päät aina ainakin pesun jälkeen?

Meille tuli koulusta täivaroitus ja mä olen hysteerisenä tehnyt kaikkeni ettei niitä tulis meille.

Nix-täishamppoo ei enää tehoa. Meillä saatiin täit pois paranixilla ja jokapäiväisellä täikammalla kampaamisella.Jostain kuulin, että hiukset kannattaa pestä tervashampoolla, koska täit vieroksuu tervan hajua ja kannattaa käyttää hoitoainetta, koska täit ei pysy niin hyvin liukkaissa hiuksissa. Näillä konsteilla täit ovat pysyneet kolme vuotta pois.

http://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/PARANIX-TAeISUIHKE-100-ML

meillä oli kesällä samainen ongelma, pesin lasten päät (molemmat tyttöjä) kaiken kaikkiaan varmaan viisi kertaa tuolla täishampoolla joka tukehduttaa täit, petivaatteet vaihdoin aina samassa yhteydessä ja pesin hiusharjat ja hatut jne. Täikammalla kammattiin päivittäin että saivareita irtosi mahdollisimman paljon. Leluja en pessyt, koska täi kuolee nopeasti kun joutuu eroon isännästään.

Tuo kyllä vaikuttaisi että ne täit tulisivat jostain muualta kuin kotoanne eli jollain kaverilla on täit ja sieltä ne sitten tulevat aina uudestaan.

Joka ikinen saivare ja täi pitäisi nyppiä pesun jälkeen pois päästä.. hirveä homma, tiedän. Minulla on kolme tyttöä ja heiltä kaikilla löytyi muutama vuosi sitten täitä. Olivat todella sitkeitä. Saivat kesäleiriltä nuo riivatut loiset.
Kai sinun oma pää on tutkittu kunnolla? Minä en silloin saanut koskaan täitä.

Alkuperäinen kirjoittaja ällötys;27253207:
Joka ikinen saivare ja täi pitäisi nyppiä pesun jälkeen pois päästä.. hirveä homma, tiedän. Minulla on kolme tyttöä ja heiltä kaikilla löytyi muutama vuosi sitten täitä. Olivat todella sitkeitä. Saivat kesäleiriltä nuo riivatut loiset.
Kai sinun oma pää on tutkittu kunnolla? Minä en silloin saanut koskaan täitä.

Juuri näin!
Me pestiin kolme kertaa paranix täishamppoolla hiukset.
Tyynyt laitoin aamusta pakkaseen, lakanat vaihdoin, imuroin sohvan ja sängyt joka päivä. Lelut on vielläkin saunassa (meijän ongelmasta 3 viikkoa). koska en ole vaan jaksanut niitä sieltä hakea..

Joka pesun jälkeen kävin täikammalla tytön hiukset läpi suunnilleen karva kerrallaan ja nypin mahdolliset munat/saivareet pois.
Kova homma se oli, koska yhteen tutkimis kertaan meni se 1,5 tuntia (paljon hiuksia).
Nyt ollaan käytetty sellaista ennalta ehkäsevää suihketta.

Jos et käytä täikampaa, et pääse niistä eroon. Itsellänikin oli, kun poika toi ne meille päviäkodista. Multakaan eivät lähteneet eka shampoopesun jälkeen, toisen kerran jälkeen vasta, kun käytin kampaa. Minä tilasin kamman netistä, metallikampa, aivan huippu, olikohan nitfree nimeltään.

Nix shamppoo ei tehoa enään moneeenkaan kantaan eli paranix shamppoo käyttöön.
Peset sillä kaikkien päät plus kampailut ekan viikon aikana joka ilta,uusi käsittely viikon jälkeen ( itse uusin kahdesti ja välissä oli päiviä 4 ),kaikki muut oheistoimet, eli siis petivaatteet,pipot harjat ym mitä tääl oli mainittukkin.
Etikkaa veden sekaan ja kastat kampaa siinä kun kampailet,irrottaa munat paremmin hiuksesta ja ehkäseväksi keinoksi paranix suihke lapsille kouluun tai sitten tervashamppoo ja lasten kaverikyläilyt vähäksi aikaa pois, kavereita ei myöskään kannata päästää teille nyt ihan heti koska tuntuis et joku tartuttaa niitä teihin uudestaan.

Peesaan edellisiä. Täikammalla kampaus ja jokaikinen saivare irti. Ite kun kampailin laitoin vielä otsalampun niin näki paremmin ne saivareet. Nix ei välttämättä tehoa etenkään saivareisiin ja sieltähän ne sit taas uusii.. Täit ei elä juurikaan pään ulkopuolella, meillä on ollu kolmesti eikä ole edes suuremmin muuta tehty kuin pesty kammattu ja sillä on lähteneet pysyvästi, tosin vain yksi tyttö joten sinänsä ollu helpompi urakka eikä täitä kertaakaan ole ollut montaa.

Minä luulen, että olen joskus pestessä jättänyt hiukset liian märiksi ennen shampoon lisäämistä. Siinä mielessä helpompaa, jos aine laitetaan kuiviin hiuksiin. Olette varmaan pesseet takit ja kammat ja vahtineet, ettei niitä lainailla. Ei kai koulussa ole mitään tapaa, joka ylläpitää täi tartuntaa, esim tyynyjä, patjoja, yhdessäoloa niin että hiuset ovat kiinni toisen hiuksessa.

Yhteistyössä