Voi vit.... mitä kakara nyt teki, hajoitti eteisestä ikkunan ja syy....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vilperin äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kuten olen jo sanonut, pyrin rauhoittamaan oman toimintani. Pääsääntöisesti arki täällä rullaa hyvin. Toisinaan kun lapsella on ns. huono päivä, niin aikani kun sitä kuuntelen / katselen, niin kyllä se huono päivä alkaa tulla itsellekin, vaikkei saisikaan. Mutta ei tuollaista ole joka päivä onneksi.

Seuraavan kerran kun lapses rikkoo tv:n, kaikki ikkunat, kaikki huonekalut.. ÄLÄ unohda ostaa kunnon lahjan hyvästä käytöksestä. Lapsi huomasi, että kiukkuttelemalla ja tavaroiden hajoamisella saa vanhempia pomppimaan oman pillinsä mukaan. Luuletko, että hyödyttii se sun raivoaminen!? Ei yhtään. Lapses vain katsoi, että sainpas taas tahtoani läpi.

Lapsi tuli hetki sitten koulusta kotiin ja pyysi anteeksi, että hermostui aamulla ja hajotti ikkunan. Pyysin kanssa lapselta anteeksi että hermostuin häneen. Nyt lapsi on ulkona , tykkää aina näin koulun jälkeen jäädä ulos, ja yritää paikata ikkunaa puupalikoilla. Haluaa hyvittää tekonsa tuolla tavalla.

Näytin myös lappusta mitä nyt seuraa kun ikkuna on rikki ja lapsi sanoi ymmärtävänsä asian. Oli vain ihmeissään mistä moisen lappusen olen löytänytkin. Sanoin, että tein tämän itse sinulle.

Hyvä, että lastensuojelu otti yhteyttä. Ja tottakai mies mukaan keskusteluun!
Kait sä olet miehelle kertonut, mitä aamulla tapahtui? Myös sen oman osuuteen? Miehellä, kun lapsen isällä, on täysi oikeus tietää, että olet käynyt lapseenne käsiksi.

Kyllä hänelle jo asiasta aamulla sanoin. Mutta en todella halua häntä keskusteluun mukaan. Koska hän pärjää oikein hyvin lapsen kanssa ja lapsi tottelee häntä. Ongelma on vain minulla.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;26137459:
Kyllä hänelle jo asiasta aamulla sanoin. Mutta en todella halua häntä keskusteluun mukaan. Koska hän pärjää oikein hyvin lapsen kanssa ja lapsi tottelee häntä. Ongelma on vain minulla.

Yhäkin: miksi et halua miestä keskusteluun?

Jos ongelma on vain sinulla, eikö toisaalta näytä hyvältä että mukana on myös se vanhempi joka pärjää lapsen kanssa? Muutenkin kun on vaikeuksia (erityis)lapsen kanssa olisi tärkeää saada mukaan keskustelemaan mahdollisimman kattavasti ihmisiä lapsen ympäriltä. Kodin asioissa molemmat vanhemmat koska tuossa on tärkeää vetää samaa linjaa säännöissä, palkitsemisissa ja rangaistuksissa.

• Tykkää
Reactions: Vanna ja Anatolia
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;26137459:

Ei, kun ongelma on teillä, yhdessä. Ja jotta noihin ongelmiin saisi apua, niin siihen tarvitaan kaikkia. Vaikka mies pärjäisikin lapsenne kanssa paremmin, niin hänenkin osallisuutta tarvitaan, että kokonaistilanne saataan toimimaam.

Olen kyllä sitä mieltä edelleen, että en puhu miehelle tästä tulevasta keskusteluhetkestä mitään. Hän toki tietää, että pöllytin lasta aamulla, mutta kerta hän pärjää lapsen kanssa hyvin, niin ei hänen tarvitse sitten keskusteluun tulla. Hän saattaisi olla hieman näreissään jos tietäisi moisesta tulevasta keskustelusta.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;26137842:
Olen kyllä sitä mieltä edelleen, että en puhu miehelle tästä tulevasta keskusteluhetkestä mitään. Hän toki tietää, että pöllytin lasta aamulla, mutta kerta hän pärjää lapsen kanssa hyvin, niin ei hänen tarvitse sitten keskusteluun tulla. Hän saattaisi olla hieman näreissään jos tietäisi moisesta tulevasta keskustelusta.

Tykkäisitkö itse, jos mies salaisi sinulta näin tärkeän, lapseen liittyvän, asian?

just joo, olen sitä mieltä edelleen, että ongelma on vain minun - ei miehen. Siksi miehen ei tarvitsisi välttämäti keskusteluun osallistua. Lapsella on silloin tällöin tapana jängätä ja vängätä vastaan vain minulle, mutta miestä hän tottelee hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;26137882:
just joo, olen sitä mieltä edelleen, että ongelma on vain minun - ei miehen. Siksi miehen ei tarvitsisi välttämäti keskusteluun osallistua. Lapsella on silloin tällöin tapana jängätä ja vängätä vastaan vain minulle, mutta miestä hän tottelee hyvin.

Et vastanut minun kysymykseen :D KErroit jo mielipitesi aikaisemmin, ymmärsin sen, vaikka se minusta väärä onkin.
Jos tilanne olisi toisinpäin ja lastensuojelu olisi ottanut mieheen yhteyttä - tulossa keskustelemaan, niin olisiko sinusta ok, jos mies pimittäisi sen tiedon sinulta? Eikä ottaisi sinua mukaan sellaiseen keskusteluun?

Ja yhä väitän, että syynä tuohon voi olla mies, ettei tottele sinua. Ongelmasta tulee vaan isompi, jos et ota miestä mukaan.

Kaikki lapset jänkää ja vänkää välillä vastaan vanhemmilleen, ihan terveetkin. Oudolta kuulostaa ettei lapsella ja vanhemmalla tule koskaan mitään erimielisyyksiä ja lapsi uskoo ja tottelee aina vanhempaansa. Varsinkaan autistinen adhd-lapsi.

Kieltämättä tuossa vaan syvenee se epäilys että asiassa on jotain salattavaa jos koko keskustelusta ei voi miehelle puhua. Alkuperäinen kertomus kuulosti että lapsen kanssa on paljonkin ongelmia niin aamuissa (raivokohtaukset jotka hoidetaan sillä että lapsi saa tahtonsa periksi) kuin mm nukutuksissa ja nyt taas mitään ongelmaa ei olekaan.

Madicken, tiedän että olen llapsen kanssa niin samanlaisia luonteiltamme, että siksi meillä kipinät tahtovat toisinaan lennellä. Mies taas on rauhallinen ja sillä rauhallisella otteellaan hän saa lapsen tottelemaan. Siis aamuissa on välillä ongelmana lapsen vitkuttelu ja vetkuttelu. Nukuttamisessa edelleen se, että lapsi ei suostu nukahtamaan itsekseen.

Tänään sanoin lapselle, että illallla luen sadun ja sitten saat nukahtaa itseksesi. Niin lapsipa tuumasi että hän haluaa nukkua sohvalla, kun minä katson samalla telkkaria. Sanoin, että tuo ei käy. Sohva ei ole nukkumapaikka vaan sänky on tehty sitä varten.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;26136117:
Sporttis, no ainoastaan tuosta että toinen antaa lastenohjelmat katsoa aamusta ja toinen ei. Ja kun muuten täällä kotona on kaikki ok ollut. Harmin harmi, että olin näin ajattelematon. Pitäisi aina laskea kymmeneen ja rauhoittua. Pelottaa, ettei lasta vain otettaisi huostaan tai että meitä alettaisiin tarkkailemaan jotenkin esim; kävisivät täällä säännöllisesti. Kun ei tämä tule toistumaan.

Olihan toki nyt jossain perhelehdessä isästä jolla oli 3 poikaa ja isä oli kanssa tiiviisti yhteyksissä lastensuojeluun. Niin hän ei pitänyt lastensuojelua ollenkaan pahana asiana. Hän oli sinut asian kanssa.
Hänestä oli siksi tehty ls-ilmoituksia kun vanhimmat pojat ajelivat pikku lelumopoillaan vähissä vaatteissa päivisin tai iltaisin keskenään tiellä. Tuostahan isä oli laittanut facebokiin hyvä tekstin tyyliin,että kun hän on jotain tekemässä, niin ei hän aina kerkeä huomata, kun lapset karkaavat tielle vähissä vaatteissa "mopoilemaan".

Miksi sä niin kovasti pelkäät miehesi osallistumista? Tottakai kaikki mikä koskettaa teidän yhteisiä lapsia, pitää olla kummankin tiedossa. Meinasitko nimittäin jättää kokonaan kertomatta miehellesi? Siltä musta vähän tuntuu.
Ei sun lastas tulla huostaanottamaan mutta apua arjen haasteisiin tullaan tarjoamaan ja toivottavasti osaat ottaa avun vastaan.

[QUOTE="bbb";26136397]Juu, en minäkään. Provo tämä on. Välillä huomaa tekstin tyylistä ym. Nopeasti ne kortitkin ap askarteli :D Huvinsa kullakin.[/QUOTE]

No kuvakorttien askarteluun ei kauheasti aikaa kulu kun ne voi tulostaa hetkessä netistä. Mä en usko provoksi mutta mä uskonkin yleensä ihmisiin enkä ajattele heti kaikkea kusetuksena.

Uusimmat

Yhteistyössä