Onko nyt ruvettava tekemään entistä tiukempi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huoh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huoh"

Vieras
aikataulutus kotiinkin tuolle erityislapselle?

Kun tuntuu, että hän vain koko ajan tekee kaikenlaisia metkuja. Nyt hän sitten kerkesi hajottamaan toisenkin tabletin millä hän pelejään pelaili. Päätti veitsellä käynnistää koneen ja väänti koneen hajalle. Edellisen tabletin hän hajoitti viime syksynä. Annettiin nyt sanktioksi se, että tähän tietokoneelle hän ei hetkilleen tule ja myöskään isin älypuhelimella ei pelata pelejä.

Tähän mennessä ollaan annettu hänen olla vapaammin kotona koulun jälkeen, kun olen ajatellut, että koulu on tarpeeksi haastava juttu hänelle ja hän voi sitten olla + rentoutua kotona koulun jälkeen. Mutta eipä tuosta ole hyötyä, kun lapsi osaa kyllä aikansa olla kiltisti, mutta hetkessä saattaa kuitenkin jonkin metkun saada aikaiseksi. Tuntuu, että pitää alkaa tarkemmin vahtimaan myös hänen tekemisiään, kuin leikki-ikäisellä lapsella.

( Toinen mikä itseäni harmittaa on se, että lapsi vain tahtoo mielellään härnätä minua sanallisesti. Toivoo minulle kaikkea pahaa ja ikävää tapahtuvaksi. Sitten tuosta hermostun ja korotan ääntäni. Mies on vain tuskastunut täysin minun ja lapsen väliseen äänekkääseen "sanasotaan". Vaikka tiedän että pitäisi olla hiljaa. Mutta en voi mitään, että toisen ilkeät sanat eivät tunnu mukavilta. )

Tuossa voitte oikeasti syyttää vain itseänne..

Eihän se että on koulussa automaattisesti tarkoita, etteikö kotona täytyisi kasvattaa.. Olette yrittäneet luistaa vastuusta, ainakin siltä se kuulostaa. "Hän voi sitten rentoutua kotona koulun jälkeen." = Me voimme sitten olla tekemättä mitään.

Nyt järki käteen. Sinä olet aikuinen, käyttäydy sen mukaisesti.

Omia lapsia seuranneena ja itsessäni sen huomanneena sanoisin, että tabletin ääressä ei oikeasti rentoudu vaan alkaa käymään ylikierroksilla. Miettikää miehenne kanssamiten itse rentoidutte lapsena ja nyt aikuisena ja aloittakaa kokeilu sillä :)

Yhteistyössä